Gå til innhold

smelyflower søker venner


thebomb

Anbefalte innlegg

Hun klør nok veldig. Et tips til deg: Dytt henne inn i potetmel, hele barnet, sengklær og alt. Det hjalp når mi snuppe hadde det i 1 års alderen. Så bare rista jeg alle klærfør jeg vaska dem og støvsugde flere ganger om dagen så lenge det stod på. Det var det verdt.

 

Når har du bursdag? Kjenner til problematikken med lite penger og mange folk. Et år inviterte jeg til besøk det jeg forklarte at det er tomt på konto, så jeg laget bare pizza og salat, så hadde alle med det de drakk. Pizza laga jeg til fam også et år, og vafler til kaffien. Litt kjipt å ikke kunne servere det jeg ønsket, men besøkene ble hyggelige. De har billige krakker (29 kr tror jeg) på ikea, sånne man kan stable, så de tar ikke så stor plass når de ikke er i bruk. Minglefest, der det er meninga at gjestene skal stå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Det regner og det regner. Har mest lyst til å sitte i sofaen å slumre med bok og pc og varm drikke i heeele dag.. Men neida, jobb først og messe etterpå. Rekker vel akkurat hjem til Greys. Det er jo heldigvis et stort lyspunkt å se frem til :(

 

Ja nå håper vi virkelig at du har tatt knekken på det som gjorde nettet ditt uberegnelig, Smelly! Godt å ha deg tilbake :)

 

Her går det veldig greit med maten. Er flink og spiser riktig hver dag. Men det er verre med vanndrikkinga. Når varmen forsvant, forsvant tørsten også. Så da må jeg drikke på "trass". Men det funker vel greit det og!

 

Jeg har hørt at man skal bade i grønnsåpe når man har vannkopper. Det sier i allefall venninna mi som jobber på apotek. Hjelper visst mot kløe, og får sårene til å gro raskere.

 

Når det gjelder bursdag står det helt stille her altså. Beklager. Skal tenke litt på den, og se om jeg kommer opp med noe lurt :) Hvem er det som har bursdag da? Snuppa eller du, Camcir?

 

Trim blir det dårlig med her og. Er HELT ute av trimmodus. Men løper en del på jobben for tida, og så blir det jo en del trimpoeng hver helg. Ikke noe problem å nå 7 poeng nei, men det er jo kanskje litt dumt å få alle sammen på to dager.. EH!

 

Vet ikke om jeg får tid til å komme innom mer i dag, men stikker selvfølgelig innom i morgen. Blitt en del av min sosiale hverdag dette nå :)

 

Snakkes da jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Hei alle sammen!

Vil bare si at jeg er kommet tilbake fra Italia. Har ikke rukket å lese innleggene dere har sendt mens jeg var borte, men skal ta det en dag jeg har tid :( Jeg har nemlig litt mye besøk om dagen - traff en gutt rett før jeg dro på ferie. Og 3 uker borte fra hverandre er jo mye da, så vi prøver å ta igjen det tapte(kremt).

 

Ellers så er jeg positit overrasket over vekta, den viser 79,7 kilo, det er kun 400 gram mer en når jeg dro :) og etter så mye pasta, pizza og alkohol hver dag... Men det hjalp jo på med et gjennomsniyy på 25.000 skritt de dagene vi var i Roma.

 

Jeg stikker innom senere jeg. Gleder meg til å se hvordan dere har hatt det, og få litt inspirasjon til å begynne på'n igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tipsene Smellyflower! Nå begynner endelig vannkoppene hennes og tørke inn, og på apoteket i går traff jeg verdens hyggeligste dame! Hun kunne fortelle både det ene og andre om masse forskjellige produkter! Og zink salva jeg har brukt viser seg at inneholder tjære som er kreftfremkallende! Så det ble mye nytt i går, inkl. en ny spray som er kommet som er suveren på bl.a. vannkopper!

Det er jeg som har bursdag Gwenpa, og jeg hadde helt fortrengt det fram til nå. Jeg har ikke lyst til og bli 30 akkurat nå! :)

Jeg ringte Peppes i går og de hadde egentlig en grei pris på alt sammen, så jeg får regne litt på det! Hvis ikke blir det Smellyflower sin ide ja!

 

Vann ja, og trim.... :( begge deler går fryktelig dårlig! Drikker ikke mer enn 1 liter vann om dagen, og det er altfor lite :)

Men heldigvis går det bedre med spisingen min! Jeg har også kjøpt noen tabletter på helsekosten som heter Reductol eller noe og de har tatt bort godtesuget mitt!!! Jeg er så glad :)

 

Velkommen tilbake bellamilia, og så koselig og høre at du har hatt en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Bellamilia! Regner med du hadde en flott tur? Så hyggelig at du har møtt en gutt :) Skjønner at det blir mindre tid foran pc'en da ja!! KUN 400 gram opp på en tre-ukers ferie er jo helt fantastisk. Herregud så fornøyd jeg skulle ha vært med det!

 

Tror 30-års dagen kommer litt raskt på alle jeg Camcir.. Men alder er bare et tall. Pizza høres flott ut. Og det er jo behagelig å spise ute da.. Slipper man å rydde både før og etter :(

 

Nå er jeg på en liter vann så langt i dag. Prøver å drikke litt jevnt, men det går ikke så raskt. Og så er jeg innmari fysen på noe godt... Men jeg skal holde meg unna! Huff, jeg trenger en liten motivasjon-boost på fredag... Håper så veldig, veldig på nedgang. Synes det vil være på sin plass :)

 

Nå må jeg jobbe igjen. Vi prates!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Hjem Bellamilia!!!

Så godt å "se" deg. DU imopnerer med bare 400 gr opp. De blir nok fort borte. Og så gutten, da... Hehe, det imponerer mest egentlig. Lykke til, håper det er en orntlig godgutt du har møtt...

 

Over til noe annet: Jeg trenger mål for uka. Hver uke. Jeg kommer ingen vei uten det. Er dere med fra neste uke? Denne uka har jeg nok med vann- målet mitt, merker jeg. Har veid meg i dag, 0.5 kg ned. Yes!

 

Veier meg med deg igjen fredag, Gwenpa, om det er ok?

Jeg er så hinsides trøtt om dagen, etter jobb, sånn i 6 tida. Er dere? Da er dagen min liksom slutt, på en måte. I dag måtte jeg hvile litt, før jeg setter i gang med husarbeidet. Er det bare meg eller?

 

Gleder meg sånn til Greys og Te. Det er liksom et rituale, nå. Går mye om dagen, til og fra skole og jobb, men i morgen er det bare møter etter jobb, så da blir det ingen trim. Pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smelyflower :P

 

Jeg er 25 år gammel jente fra Bergen jeg også.

Begynte på kurs igår for første gang. Jeg har vært overvektig siden jeg fikk min datter for 8 år siden med unntak av for 2 år siden da jeg faktisk var kommet ned til 63 kg... Men nå er jeg oppe i 88,4 igjen... HYYYL!

 

Jeg tenker akkurat som du.. Jeg vil være tynn NÅ! Kanskje vi kan følge hverandre.. Jeg ser du har fått en GOD del svar på innlegget ditt så du har kanskje mer enn nok folk å slanke deg med.. Hehe..

 

Uansett ønsker jeg deg lyyyyykke til

 

Klem Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.. Vel jeg er ikke heeelt inne på dette her enda.. Men jeg regner med min veiedag er Mandag siden det var da (igår) jeg begynte på kurset. Mener du veiedag her inne på vektklubben.no eller min egen peronlige? Kommer det opp neste Mandag der jeg må fylle inn for å lage den kurven eller må jeg trykke på noe for å finne det selv her på denne siden?

 

Beklager masse spørsmål og gnål som du kaller det (hihi), men jeg lurer veldig på ting vettu..

 

Og til sist! TUSEN TAKK for svaret :P Det var godt å se at jeg er velkommen med i gnålegruppen deres. Jeg melder meg stolt inn :)

 

Klem Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til gnålegjengen Kristina! Her er det mye motivasjon, gode råd, skryt (og trøst) å finne. Super gjeng! Jeg har så langt gått ned 5 kilo (har gått seint), og er klar for å gå ned 10 kilo til. Med veiedag mener vi en fast dag i uka som vi veier oss på. Hvis du kurser mandag, er det jo lurt å notere inn her hva du veide da (hvor mye du har gått ned). Kurven lager seg selv :)

Og så rapporterer vi til hverandre da vettu. Det forplikter litt og motiverer mye!

 

Smelly; Vei deg med meg i morgen!!!! Trenger noen beroligende ord etterpå tror jeg for ikke å slenge vekta ut av viduet (i tredje etasje).. Har nemlig på feelingen at det fortsatt står stille. Motivasjonen er litt dalende.. Men den tar seg fort opp hvis jeg bare kunne gått ned LITT! Greys og te er fast her også. Ingenting som får komme i veien for det. Jeg er foresten klar for mål neste uke! Si hva du; Jeg er med på ALT! (Sånn ca :P) Kan jo komme med noen forslag jeg også da. Tenker på det til i kveld. Jeg sliter ikke så mye med trøtthet, men er fryktelig lat for tida. Er kommet i skikkelig høstmodus, der jeg bare har lyst til å krølle meg sammen under ulltepper og se tv.

 

OI! Nå må jeg på jobb! Huff, alltid litt sein.

 

Snakkes da dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på tredje dagen min.. Største problemet mitt nå er faktisk at jeg får ikke i meg nok kalorier. Tilsammen Mandag og Tirsdag spiste jeg ca 1100. Jeg skal bli flinkere nå. Jeg lover.

 

Etter å ha trent to dager å rad (ergometersykkel og fitnessball) har jeg UTROLIG vondt i magemusklene. Ok.. Ikke såå vondt da, men nok til at jeg får samtidig en god magefølelse.. Jeg har gjort noe!

 

Igår holdt jeg på å veie meg. Men klarte å motstå fristelsen. Vente til Mandag, ja! Når er deres veiedag?

 

Må jobbe litt her :P

 

Snakkes senere

 

Klem Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag fredag. Og jeg GRUER meg :P Men skal hoppe modig opp på vekta uansett.

 

I dag er jeg sliten altså... Blir lange dager på jobb nå, med møter og div. Må være "på topp" hele tiden, så kjenner meg helt kokt i hodet når dagen er over..

Gleder meg til helg!! Noen som har spennende planer for helga da? Jeg skal slappe av :)

 

Oioi Kristina. Du må nok spise bortimot tre ganger så mye som det der ja! Men ser at du vet det selv, så jeg skal ikke mase. Flink du er til å trene da! Godt å være litt støl innimellom. Kjenne at kroppen har jobba :)

 

Nei, nå skal jeg betale regninger (jippi.......), og etterpå skal jeg kose meg med nytt ukeblad.

 

Snakkes i morgen tjeiers.

 

Ha en hyggelig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg mandager(og fredager innimellom). Og er ikke alltid like fornøyd etterpå. Har tatt av 16.5 kg, og har rikelig igjen. Men er nok ca halvveis. I dag har vært en stressedag av dimmensjoner, og har tusen ting å gjøre før jeg legger meg (matpakker til i morgen, planlegge et møte osv) og skal opp før 6 i morgen. Herregud det er så tidlig. Jeg er jo et nattedyr. Vurderer å endre meg til morgenfugl. :P

 

Hadde tenkt meg på fest i helga, men dropper det til fordel for å komme ajour på jobben og i huset og med slanking og trening og søvn ol. Skal ha jobbe og egenpleiehelg med vin og god mat og laaaaange dusjer og helt aleine hjemme med låst dør og tlf av om jeg vil. Nice.... Så får jeg så mye bedre uker fremover, når alt er på stell. Vannrapport: 2,3 liter så langt.

 

Ha en flott kveld folkens. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh.. Det var utrolig mye tyngre å trene idag. Samme programmet, men det kjentes ut som jeg hadde dobblet det.. Er akkurat ferdig. Jeg er sååå spent til Mandag og se om jeg har gått ned noe. Men samtidig er jeg livredd for å ha for høye forventninger og bli skuffet og heller trøstespise..

 

Men f*** steike hvis jeg ikke har gått ned....

 

Vannstatus idag: ca 3l

 

(inkl. nesten 1l jeg hylte etter min dagens "training from hell")

 

Og så til slutt tenkte jeg at jeg skulle spørre dere om noe.

Dersom jeg ikke får i meg alle de kcal jeg skal ha i frokost/lunch/mellommåltid, kan jeg da fylle ut med å spise mer kcal i middagen slik at jeg havner på riktig antall?

 

Jeg skal ha:

 

frokost: 220

Lunch 220

Mellommåltid 110

MIddag 400

Kveldsmat 110

Melk 200

Frukt 200

 

Eller skal jeg holde meg til 400 i middagen og heller prøve å spise mer neste dag?

 

Idag (etter å ha spist ganske mye middag) havnet jeg til slutt på 1100 kcal. Fremdeles for lite, men bedre enn de forige 2 dagene hvertfall.

(jeg spiste kylling UTEN skinn, jasmnris <- vet.. skulle vært naturris og så hadde jeg Dole familiesalat)

 

Sukk..

 

Smelly: Bra vanndrikking *klappe* Flinking :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina; Det beste er jo kanskje om du klarer å fordele kaloriene ca slik det er foreslått. Hvis du har problemer med å få i deg nok er det små grep som skal til for å komme opp på passe mengde;

 

Eksempler:

 

-Litt ekstra pålegg på brødskiva

-Smør på brødskiva (!?!)

-Nøtter (mye kalorier, sunt fett)

-Velg frukt til mellommåltider som har bra med kalorier

-Nutrilett bar til mellommåltid

 

Er jo litt vanskelig i begynnelsen det der med å beregne porsjoner etc, men det blir enklere etterhvert. Og kroppen blir også vant til å spise oftere, slik at en blir mer sulten mellom hvert lille måltid :) Mye av poenget med å spise lite og ofte er jo å holde blodsukkeret stabilt (energien og forbrenningen oppe og sulten nede) og virkningen av dette blir borte hvis man samler alle kaloriene i to-tre store måltider.

 

Og husk: Når du trener skal du i allefall ikke spise mindre enn dine tildelte kalorier. Du kan faktisk spise for de kaloriene du trener også!

 

Blir spennende å se mandag da! Jeg vedder på at du har gått ned :)

 

Smelly; Helga di høres fantastisk ut!! Tror jeg melder meg på en likedan helg her hjemme. Samboeren maser om golf, men det er jo så surt og kaldt ute!! 5 grader og regn.. Har ikke lyst til å golfe i det været!! Tror nok jeg blir hjemme og gjør husarbeid istedet. Må jo være en vinn-vinn situasjon for oss begge (slipper han) :P

 

Ok, da var det ny jobbdag. Og i kveld skal jeg i teateret. Det blir hyggelig :)

 

Veiing i morgen da....ANGST!!!!! *skjelve i knærne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg endelig ryddet klesskapet mitt, og jeg kastet en hel svart søppelsekk med klær og enda en svart søppelsekk med klær jeg kan gi bort! Nå ser jeg for første gang hva jeg har av klær!! Jeg er litt vemodig av natur og ingenting skal kastes.... hehe, så jeg fikk litt hjelp av min mor, og hun var ganske så bestemt ja! Hvis ikke hadde nok begge hauger blitt mindre!

Og buksa i str. elefant skal jeg jammen henge opp innenfor klesskapet mitt til skrekk og advarsel!! Aldri mer!!

I tillegg fikk jeg kjøpt meg ny vinterjakke! Så nå er jeg rustet mot kaldere dager!!

 

Spisingen min om dagen går ikke helt etter planen, og spise som jeg skal når jeg går hjemme med snuppa er vanskelig ja! Og jeg savner treningen!!! Det er første gang!! :P

Helga mi blir foreløpig ikke så rolig, jeg skal ordne masse mer på hytta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd Gwenpa. Skal kjøpe meg en pakke nøtter idag.

Jeg hadde faktisk dårlig samvittighet igår etter middagen. Følte jeg spiste MASSE.

Og det gjorde jeg og.

 

Får en følelse av at jeg er inne i feil spor.

 

Dårlig samvittighet fordi jeg spiste......?

 

Help..

 

Tror jeg er redd for å bli skuffet over meg selv på vekten og gi opp for alltid. Jeg leser om så mange her inne som sier de har slanket seg i 10 år og det de gjorde feil i alle år er akkurat det jeg gjør nå.. Ååh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, deler din angst for veiedag i morgen. Drikker vann for livet, blir salat til middag i dag (snuppa har besøk av kompis, de får spaghetti) og tenker å avslutte med grønn te til kvelds.

Vann er definitivt ekstremt viktig for meg, sammen med riktig og sunt fett. Har lurt på å snekre sammen en fedon dag i helga, der jeg følger en ab hans menyer en hel dag (har bøkene) og ser hvordan jeg føler meg da. Vet jo at det ikke nytter å følge hans kosthold en dag, men jeg har blitt mer og mer bevisst på at magen min reagerer relativt lett på ugunstig mat, om jeg bare kjenner etter.

 

Har begynt på husarbeidsøkta i dag, så blir det ikke så mye av det i helga. Kjenner at det gjør meg rolig å tenke på at alt ordner seg til helga. Lothiel, jeg synes du er knallflink. Kan desverre ikke hjelpe særlig mye til med kallori og grete roede spm, fordi at jeg ikke følger det opplegget, men kan nå litt om slanking likevell. Du kommer ikke til å gi opp etter mandag. Jeg tror at enten så går du mye ned, over en kg fordi vannet slipper i kroppen, eller så har du "sjokkstimulert" musklene dine, sånn at de holder på vann. Men du fortsetter som vanlig du, og så lover jeg deg resultater.

 

Hvor er Bellamilia og Camkir? Savner dere.

 

Lur plan Gwenpa, vinn-vinn er alltid good, mulig vi snakkes her inne i løpet av helga også da. Tar gjerne i mot tips til egenpleie, er ikke noe god på det, men ønsker å bli det. :P Kommer innom senere i kveld med rapport :) Nyt dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et lurt tips på en eller annen tråd en eller annen plass her inne. Det var om ei som sparte "sjokoladepengene sine", altså 20 kr hver dag, og det syns jeg var lurt. Mine sjokoladepenger skal gå til enten salg i januar eller ferie i påsken. Så kan dere regne ut hvor velhavende jeg blir, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er en kvinne på 26 år (27 i morgen) som jobber hardt for å finne tilbake til min trivselsvekt etter 8 år som overvektig. Har holdt på siden mars' date=' og har gått ned 6 kg allerede.

Litt om meg:

99 kg

170 cm

ønskevekt 70 kg

neste mål 95 kg.

 

Jeg ønsker kontakt med andre som er like bestemt på å gå ned i vekt som meg :P Har veiedag mandag. Jeg vet at man må ta tiden til hjelp, blablabla, men jeg vil være tynn NÅ, helst i går, faktisk. Trenger noen å uvteksle erfaringer med underveis.

snakkes vi?[/quote']

 

Hei. det er godt at det er flere en bare meg som vil gå ned så mye i vekt. jeg har nettop meld meg inn. Men jeg vil å ska klare å gå ned. Vi får holde mote oppe å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært utrolig flink å spise nok på jobben. Har bare drukket 1 l vann hittil idag.. 1l mindre enn igår. Får heller øke litt nå.

 

Smelly: Jeg har så lyst å se resultater på Mandag. Jeg føler at uniformen er piiiittelitt løsere på jobben, men det kan være ønsketekning også. heh...

 

Uansett skal jeg prøve å slappe litt mer av og ikke ta sorgene på forskudd.. Kanskje jeg ikke får noen sorger i det hele tatt!?

 

 

Stor velkommen til Bammse!

Jeg skal gå ned en good del også. (28kg)

 

Snart middag nå. Fiskegrateng og poteter. Gleder meg til det.

Gleder meg faktisk til å trene også senere. Svette litt :P

 

Snakkes kanskje senere ikveld.

 

Klem Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å få tid til trening siden jeg bor aleine med snuppa mi. Vi gjør ofte ting i lag, men føler at jeg ikke kan "tvinge" henne med på tur om hun ikke vil, selv om hun oftest har lyst. Men nå er hun så stor at hun kan være aleine hjemme å se barne-tv. Og da har jeg 40 min til disposisjon... og ingn unnskyldning for ikke å gå en liten tur, uansett vær. Begynner med det i dag, nå snart. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuuuuuuuuuuuud jeg har lyst å veie meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg!!!!!!!!!!! NNnnnnnngghggh! Men jeg skal ikke gjøre det. Skal vente til Monica veier meg på kurset.

 

Jeg var ikke så flink med treningen idag allikevel.. Bare 0.7 poeng hvis jeg har regnet riktig da vel og merke. Står liksom ikke sit-ups og fitnessball der.. Jeg syklet i kanskje 5-10 minutter og så bare stoppet beina av seg selv.

 

1100,5 kcal idag. Fremdeles for lite. Tenkte jeg skal lage meg havregrøt med vann og banan oppi med nøtter på toppen til lunch på jobben imorgen. Fredag er alltid litt stille der oppe med litt mindre pasientkjør enn andre dager, så jeg kan kanskje bruke litt lengre tid på lunchen og kose meg med den. Litt deilig å slutte å bruke kantinen. Heh. Sparer jeg de pengene. Pleide å spise frokostbrød og boller der før jegbegynte på GR.

 

Jeje.. Tror jeg skal roe ned treningen litt. Kanskje gå litt turer og variere intensiteten litt. KJenner jeg kommer til å bli lei dersom jeg ikke gjør det.

 

Lånte ene hoppetauet til min datter idag og hoppet vilt i stuen helt til hun stod opp, kom inn og mente huset ristet.. haha! Er fra ungene man får høre det. Så det ble med de 10- min jeg hoppet og spratt. Men steike så det fikk pulsen i taket og jeg svettet da :P

 

Vannstatus idag: 1,5 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over 3 liter i dag. Veiing i morgen tidlig, må ikke forsove meg til jobb i morgen..... opp før kl 6. På tide å pelle meg til køys kjenner jeg. Gleder meg til ordne-rydde-jobbe-egenpleiehelg mi. Natta alle :P

 

Ps: spørs på resultatet i morgen tidlig, har så mye vann i kroppen at knokene mine på fingrene er helt hvite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...