Gå til innhold

smelyflower søker venner


thebomb

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en kvinne på 26 år (27 i morgen) som jobber hardt for å finne tilbake til min trivselsvekt etter 8 år som overvektig. Har holdt på siden mars, og har gått ned 6 kg allerede.

Litt om meg:

99 kg

170 cm

ønskevekt 70 kg

neste mål 95 kg.

 

Jeg ønsker kontakt med andre som er like bestemt på å gå ned i vekt som meg :) Har veiedag mandag. Jeg vet at man må ta tiden til hjelp, blablabla, men jeg vil være tynn NÅ, helst i går, faktisk. Trenger noen å uvteksle erfaringer med underveis.

snakkes vi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Så flott at noen vil slå følge. Går du på kurs? Det gjør ikke jeg, syns det er forferdelig å telle kalorier. Min måte å slanke meg på er å leve sunt, og begynne å trene. Håper vi klarer å motivere hverandre, jeg kommer hvertfall til å trenge et dytt i riktig retning innimellom, som sagt, tålmodighet er ikke en av mine sterke sider :) Har du fast veiedag? Jeg kommer til å lege inn resultater hver mandag, det forplikter på en måte litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Jeg er såpass ny at jeg egentlig ikke vet hvordan dette fungerer engang... flaut... hehe

Jo jeg trenger absolutt noen som kan slå følge med meg! Det er tungt å gå ned alene, og å telle kalorier er jeg absolutt ikke vant til...

Jeg har fast veiedag på mandager jeg også, så er jo veldig spent nå førstkommende mandag... !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget en ting, etter å ha vært uten tv en uke- det var høyst ufrivillig- at det er der NESTEN HELE kvelden min forsvinner. Har lurt på hvordan venninnene mine- som jeg nesten syns var overmenneskelig effektive- rakk så utrolig mye i løpet av en dag. Alt fra husarbeid, lek med barna, matlaging, treninger, jobb, sosialt liv (Hva er det???) osv. Jeg bruker for mye tid foran tv. Har bestemt meg for et nytt prosjekt. se i tv-guide og velge ut max 2 programmer jeg skal se hver dag. Resten av tiden- det blir fort noen timer- skal brukes på andre ting som trening, egenpleie og annet. Kanskje det vil vise på vekten etterhvert???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har slanket meg i 6-7 uker nå, og noe rart har hendt meg. Jeg har blitt morgenfulg!!!!! HJEEEEEELP!!!

 

Det har jeg ALDRI vært før. I dag våkna jeg halv 4- det er litt vel tidlig. Var sulten og våken, måtte ha frokost. Det er det rareste.

 

Forresten noen som et ideen bak det å ikke gå for fort ned i vekt? Så lenge man lever sunt og har varige kostholds og teningsendringer er det vel samma hvor fort en går ned i vekt? Eller? Blir glad for svar :)

 

Ellers ser jeg lyst på livet for tiden, men har enda ikke klart å begynne med mageøvelser. Kroppen trenger det sårt, men hjernen min nekter å beorder kroppen til denslags, hehe. Får prøve å lokke med noe, kanskje?

 

Ha en fin dag, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kgreet

Gratulerer med dagen som var. Håper du hadde en bra dag.

 

Litt om meg:

 

i dag: 89,5 kg

trivselsvekt: 70kg

1.70m høy

 

Jeg begynte på Grete Roede kurs for første gang sist mandag.

Syns det er mye jobb, med å veie alt jeg skal spise, regne ut kalorier etc, så håper det er verdt det. Jeg bor i Drammen og kjenner egenlig ingen her så er mye alene når forloveden min er på jobb.

 

Har alltid ligget å ca 75kg og så sluttet jeg å røyke i juli i fjor og har rast opp i vekt. Utsolig kjedelig.

 

Hvordan går det med deg? Går du på kurs?

 

Katie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

 

Jeg går ikke på kurs, har gjordt det før. Syns det er altfor mye arbeid å regne kallorier. Jeg fokuserer på de tingene som må endres for at jeg skal få et sundt liv:

- mer frukt og grønnsaker

- mer mosjon

- oftere måltid

- mindre porsjoner osv

 

Det går ganske greit syns jeg. Går ned i kg, inni cm og blir sprekere.

Hvordan går det med deg Katie?

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Er du spent foran morgendagens veiing??

Det er jeg! Denne uka har heldigvis gått bedre når det gjelder søtsug, har siden tirsdag ikke hatt lyst på sjokolade. Var jo i konfirmasjon i går, og for første gang fristet det ikke med kake, is og sjokolade etter maten!!! Herlig!!

Hvordan går dagene dine??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt for bra? Har det veldig travelt for tiden, med jobb og barn og alle slags arrangement. Prøver å få tid til trening, men det er ikke alltid like lett. Er spent på hvordan vekta er i morgen, på tide med mensen, da pleier jeg vanligvis gå opp to kg, de går heldigvis bort etter etpar dager. Så bra at søtsuget ditt er borte, tror det hjelper veldig å spise lite og ofte, syns hvertfall det hjelper for meg :)

 

Sitter og funderer litt på hvordan jeg skal løse 17 mai- spisingen min. Tror det blir havregryn med Biola (metter godt) til frokost, og etpar frukter i veska som jeg kan spise innimellom. Så blir det kanskje mindre is og pølse? Rømmegrøt om kvelden- må bare begrense meg. Høres det ut som en ok plan?

 

Har forresten begynt med mageøvelser....Så vidt.

 

Masse lykke til med veiing i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Så flink du har vært Smellyflower! Så gøy! Jeg hadde bare gått ned 800 gram, men det er helt helt greit!! Jeg når målet mitt sakte men sikkert! Lykke til med ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Hei alle sammen!

 

Er det greit om jeg henger meg på her? Så ut som om denne tråden passet meg bra :)

 

Om meg:

 

Jente, 27 år

89,7 kg på vekta i dag

Endelig målvekt 73 kg

Første målvekt 83 kg (har som mål og nå denne vekta før sommerferie 01.07)

 

Skal i bryllup i september og møte mange venner jeg ikke har sett på lenge, så målet er å nå 73 kg til da. Da har jeg vel lagt en grei tidsramme for meg selv tror jeg :)

 

Har foresten prøvd å gå ned i vekt en stund nå. Klarer meg fint en uke eller no sånt, og så sprekker jeg til gangs. Dette har resultert i at jeg faktisk har lagt på meg 2 kg siden jeg begynte. Ehh... Men nå er det alvor!! :)

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bedre tid, var på vei på jobbi dag tidlig- men måtte bare fortelle om vekttapet til noen. Var jo forberedt på å gå opp pga mens- det kommer sikkert seinere i uken.

 

Camkir- gratulerer så mye, du har vært kjempeflink. Jeg heier på deg :)

Gwenpa- velkommen til denne tråden. Lykke til denne gangen, du klarer det helt sikkert, vi skal støtte deg. Et tips til deg- spis ofte, jeg spiser sikkert annenhver time, en yoghurt, et eple, en banan, gulerøtter, agurk, tomat osv. Det hjelper meg til å ha et stabilt blodsukker, jeg er aldri så sulten at jeg overspiser lenger. Jeg bruker også lang til på å spise, spes middag, sånn at kroppen rekker å kjenne etter om jeg faktisk er mett. Jeg blir nesten aldri trøtt etter middag lenger heller, fordi jeg ikke er stappmett...

 

Feiret vektnedgangen med deilig kake på jobb i dag, hehe, god start på uka?

Det kommer tilå bli litt ekstra i forbindelse med 17 mai også, derfor skal jeg være flink å gå tur denne uken. Pleier å ha 7 trimpoeng hver uke, tenkte å prøve på 14 denne uka.

Stå på videre folkens :)

 

Ups- jenta mi hadde henta posten min, og et brev blåste over gjeret til sauene... Tror jeg lar det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var stuptrøtt etter middag i dag, men la jeg meg på sofaen??? Nei- jeg gikk en 45 min tur i raskt tempo. Hurra for meg. :)

 

Et spørsmål- går på tur med en gjeng barn på jobben hver mandag, ca en kilometer eller mer. Teller det som trimpoeng eller daglig aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Da var det tirsdag gitt! Oi, som dagene flyr :) Min "første" dag i mitt nye sunne liv gikk veldig bra. Har handlet inn en del sunne ting nå, som jeg kan ty til når knaskebehovet melder seg (epler, gulrot, knekkebrød etc), så da håper jeg på å unngå det største godtersuget. Skal prøve å spise ofte og lite, slik Smellyflower sa, og da er det greit å ha litt "lettvint" mat tilgjengelig.

 

Smellyflower: Jeg tror du kan regne turen som trim. I hverdagsaktivitet legger iallefall jeg alt en gjør av daglige ting, slik som gåing på jobben, husvask/rydding, gå til/i butikken osv. Turer jeg går kun for å "gå tur", eller annen trening, kommer jeg til å legge inn som trim.

 

Angående trim/trening:

Har dere trimmet hele tiden etter at dere bestemte dere for å gå ned i vekt? Jeg er egentlig glad i å trene og å røre på meg generelt. Men nå synes jeg alt er tungt, og at det er et fryktelig tiltak å komme seg opp av sofaen. Trøtt og slapp, og jeg kjenner det også i knærne de gangene jeg har trent. Dette har helt sikkert noe med vekta å gjøre.. Lurer bare på om jeg skal vente med treninga til jeg har gått ned noen få kilo? Blir sikkert litt lettere (og morsommere) da, og da holder jeg kanskje motivasjonen bedre? Hva tror dere? Noen erfaringer?

 

Enda et spørsmål: Går dere på vekta kun en gang i uka..? Jeg er utrolig nysgjerrig fra dag til dag... Kanskje ikke så lurt :)

 

Ellers må jeg bare si at dere har vært veldig flinke! Stå på videre :) God tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viana2

Hei. Tror jeg henger meg med dere? Går greit det eller? For dere er det ikke så veldig lenge siden har startet skjønner jeg.

 

Meg i dag:

 

171 lang

84 kilo

Ønsker å gå ned til 70 kilo jeg.

 

Går ikke på kurs og har aldri gjort det. Skal spise oftere og trene mer. Og mindre porsjoner enn ellers. jeg må bare ha de sjokolade-knuppene tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Hei hei!

 

Sitter og forbereder meg før morgendagen jeg nå(mentalt).

 

Skal prøve å ikke spise pølse, spise saftis, drikke kun et par glass vin til maten osv osv...

 

Jeg må prøve å være streng med søtsakene denne uka, for jeg trenger å se at det går nedover når jeg veier meg mandag. Hvis ikke tror jeg motivasjonen faller raskt...!

 

Hei til viana2 :) Ser vi skal gå ned bortimot det samme. Jeg prøver også å spise oftere, og skal utover sommeren begynne å trene mer. Bare været bedrer seg, skal jeg iallefall gå/sykle til jobb (50 min gåtur, 30 min med sykkel (oppoverbakke)). Det må da vel hjelpe på?

 

Da må alle ha en fin 16/17 mai :)

 

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en plan for morgendagen:'

- Havregryn med biola til frokost, det metter lege

- ha med vannflaske

- ha med epler og gulerøter i veska

- Spise lapskaus, det selger de på skolen hvor jeg skal feire 17 mai

- spise bare litt rømmegrøt om ettermiddagen (det er tradisjon i min familie å servere 17 mai)

- Spise ordentlig kveldsmat når jeg kommer hjem

 

Blir det en is eller noe, så gjør det ingenting. Det er jo en livsstilsendring vi holder på med, og det hører med til 17 mai for min del. Så får jeg heller trimme mer i helga. Har fri fredag, kan gå lang tur da :)

 

Ser det stadig komer nye folk på tråden her, velkomen :)

Ønsker alle en riktig god feiring i morgen. kos dere :)

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dagen gått for dere? Min 17 mai har vært strålende, med fint vær, tog, sang og deilig mat og mange lotteri og leiker for barna. Klarte å holde meg til planen min hva mat angår. Gikk til og fra der hvor vi skulle spise rømmegrøt i dag, det ble 4,4 trimpoeng, eller nesten 900 avsvidde kalorier :)

Mest fornøyd med det, egentlig. Måtte nyte den eneste godværsdagen på lenge her i vest. Til helga blir det " til dels store nedbørsmengder og kuling langs kysten". Får se hvor mye uteliv det blir da...

 

Nyt dagen folkens :)

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...