Gå til innhold

smelyflower søker venner


thebomb

Anbefalte innlegg

Jeg er med på trimpoengkonkurranse! Har fått sanket noen allerede, men har ikke plottet de inn enda, så vet ikke akkurat hvor mange.

 

Desverre har jeg skeiet ut på matfronten i helga. Søtsuget ble helt uutholdelig på lørdag, så jeg greide ikke å la være.. Og så har jeg begynt gjeninnføring av karbohydrater i kosten. Kun grovt brød og fullkornprodukter.. Men STEIKE det var godt med brød!! Så godt at det ble noen skiver for mye gitt.. Så vekta har gått en kilo (pluss) opp fra forrige mandag, og det er ikke så veldig gøy. Men men.. Tror det er en del vann som kommer på plass når jeg begynner å fylle glukoselagrene i kroppen igjen. Og det var forsåvidt forventet. Får se hvordan det går fredag :) Tro om søtsuget har en sammenheng med karbohydratene jeg har spist tro...? Hmm.. Gruble gruble. Det er jammen ikke så lett å bli klok på kosthold. -Hva man bør spise kontra hva man kan leve med.. Men jeg faller aldri tilbake i sukker og hvetemel-fella igjen. Det er i allefall helt sikkert!

 

Step-maskin med strikk høres gøy ut! Blir fast rumpe og sterke overarmer nå da? :)

 

Full skjerpings fra i morgen på meg! Skal jeg klare 7 kilo til jul er det bare å stå på!!

 

Håper dere hadde en fin helg alle sammen! Ser det har vært stille her inne. Bortsett fra Smelly-besøk. Smelly, du står alltid på. Heia Smelly!!

 

Fortell hvordan det går da jenter? Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar
Gjest bellamilia

hei!

liten tur innom her nå. får besøk av en venninne på middag så skal snart slave over grytene. blir ikke spesiell sunn middag men men... har hatt skikkelig godtesug og matsug de siste par ukene og ditto gått opp i vekt. vræl! nå sitter jeg å venter på at inspirasjonen skal komme å ta meg.

 

begynte å jobbe igjen i går, må si at det er litt tungt men bedre enn å sitte hjemme.

skulle gjerne sanket litt trimpoeng denne uken men jeg tror jeg har nok med å klare uka på jobben. trives ikke spesielt godt om dagen og jeg tror nok jeg skal se meg etter noe annet. men er gresset grønnere på den andre siden, det er spørsmålet? livet skal visst ikke alltid være så lett.

 

ferdig med å lese røykeslutt boken i går. klarte meg fint på jobben uten røyk, men smalt på et par når jeg kom hjem. så nå er jeg skuffet over meg selv, ikke smakte det godt heller :) nytter ikke å kutte ned har jeg hørt men kutte tvert av. hvorfor skal det være så vanskelig?

 

grytene kaller, snakkes senere jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen dødt gitt! Hvordan er det egentlig med dere? :)

 

Jeg har desverre mistet piffen litt denne uka. Drømmer om sjokolade og brus og kaker, og vil bare sove hele tida... Formen er ikke noe å hoppe i taket over heller.. Mulig jeg brygger på noe? Driver og tar noen medisiner for tida. Kan jo være det. Så du er ikke alene Bellamilia! Tror kanskje det er høstmørket som har lagt seg litt over oss. Hører det er flere som har det slik! Hvordan går det på jobben foresten?

 

Neste uke skal jeg ha tre dager fri. Det trengs!! Jeg er litt umotivert på jobb for tida også. Skjønner ikke hvor det ble av energien?? Jeg sverger på at jeg hadde litt forrige uke, men nå er alt borte, både hjemme og på jobb!

 

Huff, dette ble visst bare klaginga. Håper det går bra med dere andre! Vi trenger litt motivasjonsspredning her inne nå. Noen...??? :)

 

Må stikke nå. Jobben kaller.. Urgh!

 

See ya :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i moegen, Gwenpa? Jeg har desverre ikke fått så supermange trimpoeng, får se om jeg rekker noen i morgen også. Motivasjonen stikker av av og til- det er da jeg må planlegge, klistre på meg et smil, og gi gass. Bevege meg og fokusere på hvem jeg vil være. Min motivasjon steg igjen i dag. Var hos frisøren og ble knallfornøyd. Endelig litt forandring :)

Kom igjen jenter. Snart er det kjoler og julebord og hvem vil ikke se bra ut da? Jeg vil hvertfall. Sliter medapetitten om dagen. Har møtt en mann som har satt meg helt ut! Har bare møtt ham en gang, i jobbsammenheng. Har googlet ham, han er gift :)

Men er utrolig flott. Hjelp!!!

 

glemte å skrive at jeg ikke kommer til å treffe han igjen. Har jobbmailen hans, måtte sende ham noen dokumenter. Og han har ikke svart, og jeg er helt skjelven. Herregud. Og det verste av alt er at: hva i huleste er det som skjer liksom??? Det er jo til å bli kvalm av, gitt. Får finne noe å tvangsfokusere på tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse mannfolka har det med å dukke opp i tide og i utide, og når man aller minst aner det.. Og DESVERRE kan man ikke kontrollere hvem man blir tiltrukket av! Kjipt å møte noen som har slik effekt på deg, for så å oppdage at han er gift. Jeg forstår godt at du blir frustrert. Et slemt puss av skjebnen det der....:) Prøv og fyll tida di med masse positivt og gøy, slik at du ikke blir sittende og gruble på denne fyren. Det fører nok desverre ikke mye godt med seg (ville ikke gjort det for meg i allefall).

 

Fikk mensen i dag. Det forklarer nok både snavelsyke og dårlig humør! Har mensen så sjelden at jeg glemmer helt hvordan det påvirker kroppen og psyken. Går på medisiner nå for å komme i rute, slik at vi kanskje kan få "ordnet" oss noen søte små etterhvert :) Tror denne medisinen også gjør meg litt rar. Har i allefall ikke vært helt meg selv i det siste.

 

Kjoler og julebord ja! Ja det er jo egentlig stikkord nok for å fortsette den sunne livsstilen. Jeg veide ikke i morrest da Smelly, men er med på å veie mandag, hvis du synes det er ok? Regner med å ha gått opp i vekt da desverre, men det fortjener jeg faktisk etter de siste dagenes utskeielser.. Nå skal jeg være flink de kommende ukene. Har grublet litt og funnet ut at jeg skal ta en slanke-pause når jeg har nådd 78-79 kilo. Da har jeg gått ned over 10 kilo. Skal ned 5 kilo i tillegg til det, men tror jeg skal ta noen uker der jeg fokuserer på å holde vekta i stedet for å gå ned, slik at jeg ikke mister motivasjonen for godt. Blir veiing hver uke og trim og sunn mat, men da blir evt nedgang en bonus i stedet for at stillstand blir en skuffelse :)

 

Nå skal jeg på jobb og gjøre 6 timers innsats før det er HEEEELG!!!!!!! Lenge siden jeg har gledet meg så mye til helg... Sove og lese. Gå tur hvis været holder seg. Se film. Mmmmmm.... Hva skal dere i helga da? Jeg stikker i allefall innom her for å sjekke om det er noe liv :) GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen folkens- nå tar vi i et realt tak. Stod stille denne uka også, nå vil jeg ned. 7 kg til jul er målet. Mine mål for uka er:

- 2 liter vann hver dag

- 1 trimpoeng hver dag.

- 5000 skritt hver dag.

 

Det er så små justeringer som skal til før vi går ned, det vet jeg. Kanskje litt mer grønnsaker, litt mindre lørdagskos....

Bryllup på meg i morgen, gleder meg. Vi må være flinkere til å bruke tråden vår, det er den som motiverer meg mest. Kom igjen, vi skal ned :)

 

Takk for råd om menn, Gwenpa. Ble bare litt frustrer, pleier ikke å bli vippa av pinnen så lett. Hjernenmin må nok ha spilt meg et puss. Det går nok over. Nydelig vært i dag- ut på tur?!

 

God pla Gwenpa, du må ikke gi deg, vi trenger deg her inne :) Men å bytte fokus litt kan være lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka fikk jeg 9,8 trimpoeng. Fornøyd med det, må jeg si. Dere andre? Fikk unna 2,7 poeng i det nydelige høstværet som er i dag. Nyter det. I kveld skal jeg smøre meg med oppstrammende kremer og greier. Det skal bli interessant å se hvor vakker jeg blir. Gleder meg til å skrubbe og gnikke og alt. Skal sikkert opptre i bryllupet i morgen, skal leke araber og danse magedans. Det har jeg aldri gjort før. Wish me luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i trynet og dårlig form, så jeg har ikke fått rørt meg så mye i helga, desverre. Tok husvasken i går, men det er også den eneste fysiske aktiviteten jeg har hatt ork til. Har hatt kontinuerlig vondt i magen og føler meg som en ballong. Jaja :( Det var dagens klage.

 

Håper du har hatt det flott i bryllup Smelly! Og at du ble fin og flott av alle kremene og skrubben. Det regner jeg med at du ble :D

 

Denne uka skal jeg ha noen dager fri fra jobb. Det blir utrolig godt! Skal ut med ei venninne på tirsdag (hverdagsfest!!!?? mange ÅR siden sist), og så blir det i allefall en dag på hytta + en dag i byen med cafe og litt shopping. Burde vært hos mormor en tur også, men får se hva det blir tid til. Kanskje jeg kjører meg en tur i morgen.

 

Høres ut som bra ukesmål Smelly! Skal prøve å henge på jeg også. Har ikke skritteller da, men får gå så mye som mulig.

 

Nå skal jeg lese litt i boka jeg holder på med. Menn som hater kvinner. Anbefales!

 

Ha en fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter om dagen..... igjen... for hver uke går jeg bare opp, og nå har jeg gått opp 3 kilo på 4 uker... blæh :(

Hver mandag føler jeg at nå er det full fart igjen... men når onsdagen kommer er jeg der jeg var igjen....!! Er det fordi det er den tiden på året det er? Mørkt og kaldt og vinteren i ankomst??? Hmmmm.... Dette er jo absolutt ikke veien jeg vil gå.

Så Smellyflower jeg slenger meg mer enn gjerne på ukesmålene dine, jeg må virkelig følge noe slavisk nå! Og få rapportert hver dag!! Det tror jeg er veldig viktig for meg.!!

Må ordne matpakke til snuppa og stelle meg litt!

 

Vi prates i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 liter vann hver dag

- 1 trimpoeng hver dag.

- 5000 skritt hver dag.

Bare gjenntok målene. Så godt å se deg Camkir. Tror det er helt naturlig det som skjer med oss nå. Både jeg og Bellamilia og Gwenpa og du har jo slitt eller sliter fremdeles med motivasjonen. Jeg kan tenke meg at det er ganske så naturlig, fordi vi har vært så flinke alle mann. Jeg har lett litt rundt på andre tråder for å finne ut hva som motiverer folk. De svarer sånne vanlige ting som å føle seg vel, bedre helse ol. Kanskje vi skulle lest på begynnelsen av tråden vår og sett etter hvilke mål vi egentlig har? Leste på en tråd nå at man kan løfte vekt tilsvarende det man har gått ned, for å kjenne hvor mye det egentlig er.

 

Jeg vet ihvertfall at jeg skal bli ferdig, jeg skal ned i vekt, og bli der. For meg innebører det alt fra 10-17 kg til ned, og en beinhard kamp for å bli der nede etterpå. Jeg holder fremdeles på med en livsstilsendring. Og kommer til å være her inne i minst et år til.

 

Ned 0.5 i dag :( veldig fornøyd med det. Ble jo litt ureglementert trim i helga, sikkert det som gjorde utslaget. :D Fokus folkesn, og nyt dagen. Og rapporter ofte, det hjelper hvertfall meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hjelper noe Camcir, kan jeg fortelle at jeg har det AKKURAT likedan som deg. Klar på mandag og lei på onsdag. Trøtt og snavelsyk og skikkelig sofagris...

 

Gikk opp en kilo uka her også. Så da er det pluss to på meg. Surt, når det skulle vært minus to. Men har begynt å spise litt karbohydrater igjen, og vet det fyller glukoselagrene (og da også vannlagrene), så hadde forventet at det kom et par kilo i pluss. Nå er det bare å fokusere på å gå ned igjen! Skal ned 6 kilo før jeg tar pause, og skulle helst nådd det før jul... Så det begynner å haste litt :D Må nok begynne med trim igjen, skal det bli noe fart!

 

Jeg er med på trimpoeng-mål og vannmål! Vi må løfte motivasjonen til hverandre litt nå jenter og komme oss i gang igjen. Det er 10 uker igjen til jul. Vi kan jo begynne med å tenke over hva vi vil oppnå til da..? Men det må være realistisk da, slik at vi ikke "skyter oss selv i leggen", hihi :(

 

Jeg SKAL begynne med mageøvelser og trening med strikk nå. Eventuelt pilatesvideoen. Tror jeg skal lage et ti-ukers trimprogram, som jeg skal følge slavisk. Og så får jeg satse på at et sunt, grønt og variert kosthold vil gjøre resten.

 

78 kilo- here I come!!!

 

Klapp på ryggen og klem til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

sliter med motivasjone, formen og jobben om dagen. har rett og slett ikke ork til å tenke på mat utover det å få i meg ett eller annet, så det vil si at jeg spiser det jeg kommer over. vet ikke hvordan jeg skal komme meg i gang igjen, var jo supermotivert når jeg startet. gått opp 2 kilo og det suger. skal ha mensen denne uken så mulig kroppen samler veske akkurat nå, men ikke så mye som 2 kilo for jeg vet at jeg har spist mye dritt. vet at det er en dårlig unnskyldning, men kanskje jeg skal vente til mandag igjen når jeg er ferdig med mesen før jeg strammer inn igjen... jeg blir gal av det her :(

 

håper det går bedre for dere enn for meg akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at alle er klare igjen. Det er bra. Jeg har ikke vært så flink som jeg burde i dag, sjokoladeskåla på møtet etter jobben ble desverre for fristende. Men jeg har gått 5900 skritt i dag. Og drukket for livet. Tror at jeg får urinveisinfeksjon. Får se det an. Fikk plutselig ei himla travel uke, men skal gi så mye gass som jeg kan på vekta. Matpakker og frukt/grønt hver dag hjelper. Lykke til jenter, Vi får heie på hverandre. Syns vi skal rapportere alt vi er flinke til, hver minste ting. På den måten flytter vi kanskje fokus bort fra alt vi vet vi "burde" gjort. Hva sier dere til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Det var godt å komme inn å lese litt på denne tråden. Ikke for de jeg ble glad for at dere sliter, men at jeg ikke er alene. Jeg har en uke igjen på internettkurs og har egentlig ikke funnet meg noen tråd som jeg er veldig aktiv på nå. Kanskje jeg kunne bli med her litt?

Veide meg idag, selv om jeg egentlig har veiing imorgen. (Kursleder skal vekk derfor må rapporten inn). Forrige uke var nedgangen 1 kg og jeg var selvsagt overlykkelig. Har hatt en rimelig lik uke som uken før men idag viste vekta opp 300 gram, ganske så demotiverende ja:( Jeg veier nå 81, 4 og har bare gått ned ca 2 kg på internett kurs men har gått ned endel det siste året. Har ikke helt oversikten da jeg ikke veide meg før jeg startet men det er ca 10 kg siden jul og kanskje 10 kg før det og. Så det er jeg veldig fornøyd med men vil så gjerne se 70 tallet...

Jeg prøver å motvere meg selv med å se på profilen i speilet, holde inn magen litt og si at det hadde vært perfekt. En annen ting jeg gjorde tidligere var å se på gamle bilder av meg selv hvor jeg virkelig var større. Tror jeg må gjøre det igjen. Da vet jeg hvor godt jeg har jobbet og at jeg kan klare litt til. Et godt råd til dere.

 

Jeg er med på vann og trimpoeng. Pleier å ligge på ca 10 trimpoeng i uka. Men får ikke hver dag, kanskje det skal være målet mitt å få minst 1 hver dag da vil det bli mer enn 10.

 

Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring smellyflower! Det er alt annet enn godt!

 

Og Gwenpa, godt og høre at det er flere enn meg som sliter om dagen, tror nok at sammen her inne skal vi finne motivasjonen igjen! Det satser ihvertfall jeg på!

 

Jeg lovte og komme inn og rapportere hver dag, men du verden som kveldene flyr.... prøvde og logge meg inn i går kveld men var noe feil, og orket ikke vente, var så trøtt :(

 

Men jeg fikk solgt Audi en i går!!! Så nå må jeg bruke beina eller sykle! yes, mer trim!!

Skal ærlig innrømme at vannmengden ligger jeg rett under, jeg har fått 1 trimpoeng hver dag nå, og har gått over 5000 skritt hver dag siden mandag.

Jeg har spist litt snop, men mye mye mindre, og spist mer riktig mat også.

Og motivasjonen er her enda. Så får vi se hvor lenge den holder :D leeeenge håper jeg!

 

Lykke til i dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

TRimpoeng sankinga går fint. Var på hard Aerobic igår, gikk til og fra skolen og idag har jeg gått hjem fra skolen. Har vært sånn skikkelig fint høstvær i Bergen og da er det jo bare deilig å gå.

 

Sliter litt når det gjelder å holde den sunne linje. Spiste hamburger med søstra mi idag. Tror den var rimlig sunn, men det var jo hvitt brød da og bacon. La vekk noe av baconet, det er jeg stolt over. Til dessert ble det to smågodt ting.....det var dumt for jeg prøver å spare alle kosemerkene til helga når min halvsøster kommer på besøk...jaja.

 

God bedring smellyflower. Da er det vel viktig å drikke mye vann så det kan du hvertfall jobbe med.

 

Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en sofa dag i går med aoer og vondter og hyppige dobesøk er formen i dag MYE bedre. Ser fram til å bli ferdig på jobb i dag, da drar vi til oslo for å besøke venner. Kommer tilbake på søndag. Satser på å få tid til noen gode turer det borte, pakker nå ned regntøy uansett. Vet jo aldri...

 

Så flink du er Ingridpingridpingvin. Vi har omvendte problemer vi da. Jeg sliter med trimmen og du med maten. Jeg er klar for å stå på i helga, det er jo bare å gi gass. Nå vil jeg ned. Under 80 snarest.

 

Husk også på å pynte dere litt hver dag-om man ser litt bedre ut, kn det være at man føler seg litt bedre også.

 

God helg alle sammen, og vær flinke! Vi gir oss aldri. Gjør en liten ekstra innsats hver dag, så kommer resultatene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg har glemt å fortelle at jeg har ferie denne uka? Derfor jeg ikke har vært så aktiv her inne! Alle rutiner blir snudd på hodet, og jeg har ikke tilbragt noe tid foran pc'en slik jeg vanligvis gjør.. :)

 

Var ute på tirsdag, og det ble ganske heftig.. Drakk ihvertfall min kvote med øl og drinker + litt til.. Onsdag var en skikkelig dårlig dag... Kom ikke i noe som lignet normal form i løpet av dagen en gang.. Og det endte med pizza og snacks i 8-tia om kvelden.. Huff huff.. I går shoppet jeg med ei venninne på dagen og var på cafe hele kvelden. Ble et par latte og en kakao og et ostesmørbrød.. Men pytt pytt.. Gikk så mye at jeg tror jeg forbrente det av igjen :) I dag er det husarbeid og mageøvelser på planen. Ingen utskeielser i sikte, og ingen alkohol i helga. Så da får jeg tatt igjen litt tapt innsats.

 

Motivasjonen er ikke 100 % til stede fremdeles desverre. Men det er BEDRE enn forrige uke! Så jeg tror jeg er på rett vei igjen.

 

Håper det går bra/bedre med dere andre.

 

Jeg stikker innom igjen når jeg får tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake. Har hatt ei flott helg i nydelig høstvær. Har vært ute i mange timer hver dag. Det er så deilig med frisk luft. Håper på 1/2 kg ned i morgen. om ikke, skal den hvettfall bort til fredag- det er det ikke tvil om. Nå er det bare å hive vaskemaskina på og bøtte nedpå med vann- så renner nok kg av parallellt med at klærne blir rene og klar for ei ny uke-tenker jeg. Stå på jenter, kom igjen, bli motiverte. Vi har ikke tid til mer tull nå. Heia oss!!! :)

 

Ps: SPARK!!!! Sånn, den kjente dere tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Smelly, den trengte jeg!

 

Nå er jeg klar til dyst igjen, etter en mini-ferie med ALT for mange utskeielser. Det positive er at jeg fikk trimmet meg skikkelig støl på fredag (kjente det i magemusklene i går også..). Det negative er at det ble alt for mye snop... Men skal ikke fokusere på det. Gjort er gjort osv.. Nå blir det ei sunn uke. Mye vann! Minimum 7 trimpoeng. Og ikke noe sukker, lyst brød, pasta osv.

 

Jeg er nå klar for å nå delmål 2, 78 kilo. Motivasjonen føles bedre, og jeg skal TVIHOLDE så godt jeg kan på denne følelsen, slik at den ikke forsvinner igjen.

 

Mitt beste tips nå er å få nok søvn! Merker selv at jeg har mye lettere for å falle i sofa og sukker-fella når jeg er trøtt (ikke så rart egentlig), og nå er det mørkere ute, og man trenger kanskje litt mer søvn enn i sommer..? Jeg skal i allefall prøve å sikre kvalitetssøvnen så godt som mulig fremover :)

 

Ha en fin mandag dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn slurver jeg altfor mye med. Har bestemt meg for å ha ei skikkelig effektiv uke, der jeg ikke kan slenge meg ned på sofaen før jeg hsr fått gjort det jeg skal HVER dag. Forbanna vekt, opp 1,5 kg i dag igjen. Jeg som trodde at jeg hadde gått ned. Sukk...

 

Må løpe, kommer innom i kveld.

 

Ps: Skal veie meg HVER dag denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...