Gå til innhold

smelyflower søker venner


thebomb

Anbefalte innlegg

Har holdt meg under kcal grensen i dag, selv om jeg har spist brownies og kake og is :) Takk Gud for sukkerfrie pastiller og brus, det var mitt kinogodteri i dag. Lite aktivitet i dag, 0.7 trimpoeng.

 

I morgen blir det nok en god tur om ettermiddagen heldigvis.

 

Denne uken endte på 13,5 trimpoeng, og det er jeg fornøyd med. Alt over 10 poeng er en bonus :)

 

Gleder meg til veiing om en uke, det er først da jeg får resultater for denne uken også.

 

Håper helgen ikke har vært for ille for dere andre heller. Nå er det snart ny uke, og jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Du er så flink smellyflower!! Det er så godt og ha deg tilbake her igjen!

Jeg har ikke så mye motivasjon om dagen, og vekta fortsetter og gå oppover, denne uken også, men du motiverer meg faktisk!

Du gjør at jeg får lyst til og gjøre det samme som deg!

TAKK!!!

 

Jeg har allerede bestemt meg for at fra i dag er det 0 snop i hverdagene og litt godt på lørdag kveld! Og jeg må prøve og få kommet meg en tur ut hver dag!

 

Vi satser på en bra uke, gjør vi ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, DET gjøv vi. Vi gyver løs uten for store mål, men med viten om at vi sakte men sikkert får bort hver eneste forhatte kg. :) God morgen alle sammen. Så deilig å våkne opp til opplett vær, med blid jente som kom kravlende inn under dyna og ville kose litt før vi stod opp.

 

Ha en fin-fiiiiin dag alle sammen :) Stå på, hver eneste lille innsats hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå.....!! det er så koselig når de kommer inn sann om morran!!!! De er gull verdt! hadde mareritt om snuppa i natt, og jeg fikk ikke sove igjen heller...!! Heldigvis lå hun ved siden av meg akkurat da! Hvis ikke hadde mor fått panikk :)

 

Jeg har ikke turd og satt meg noe mål fram mot nyttår enda, vet ikke helt om jeg tør, og hva jeg skal sette, men denne gangen vil jeg ikke gi opp, denne gangen vil jeg vinne!

 

I første rekke må jeg kutte ut alle søtsaker og snop, så får trimmen komme litt etterhvert! En ting om gangen så ordner det seg vel :)

 

Ha en fin dag i dag smellyflower! Og dere andre også!!!

 

Jeg går for en sunn dag og en sunn uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst, i går glemte jeg å rapportere skrittene mine. 2659, ikke akkurat noe å rope hurra for.

I dag derimot er jeg fornøyd, med 10664 skritt og 1771 kcal inntatt. Herlig! Jeg har dilla på aroma-epler. De er bare sååååå gode. I fruktdisken i dag luktet det så deilig av eplene at jeg ikke klarte å la være å kjøpe med meg en hel haug.

 

Fiks til middag i dag, kapteinens fylte torsk, ikke det beste alternativet, men hva gjør vel det? Hadde poteter og råkost ved siden av(kål, eple, gulrot). Snuppa mi utbøt: Mamma, DETTE kaller jeg middag :) DA ble jeg glad. Har vært på IKEA i dag, ruslet rundt litt. Måtte kjøpe pepperkakedeig :) selv om det er leeeeenge til jul. Jeg vet jo det.

 

Fikk gått turen min i dag, det var deilig. Været var heller ikke aller verst. Det er en runde på asfalt, på ca 6 km, og jeg bruker ganske nøyaktig 1 time på turen. Det gir 2.9 trimpoeng. Kjøpte meg ny yogamatte i dag også, men orker ikke å prøve den. Er sliten nå, så jeg tar kvelden tror jeg, og samler egergi til i morgen. Har blitt flink til å planlegge dagene nå føler jeg, og det er deilig å være i forkant av ting.

 

0 snop har det også blitt, spiste rekesalat på IKEA i dag. DA syns jeg at jeg var flink jente :) Det er best for meg å prøve å kutte helt ned på sukker. Seff får jeg i meg litt bl a gjennom brød, men det gir meg bedre helse å unngå sukker. Jeg syns sukkeravhengigheten vi har i samfunnet vårt er farlig. Jeg kjenner jo på kroppen abstinensene etter noe søtt, og behovet blir bare dekket for en liten stund uansett hvor mye jeg spiser. Akkurat sånn fungerte jo nikotinen også. Det ble aldri nok røyk. Jeg kjenner at jeg er stolt over at jeg bare la på meg 3-4 kg, og at jeg klarer å strukturere matinntaket mitt nå. Jeg var jo redd for at røykeslutten min skulle føre til at jeg raste opp i vekt og det hadde nok skjedd om jeg ikke hadde tatt tak nå.

 

Hvordan har din dag vært Camkir? Det var så deilig at du fremdeles var her da jeg var klar for å komme tilbake. tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag :) jeg liker nye dager. I det siste har det å vite at det kommer en ny dag i morgen, vært med på å holde meg i gang. Nå våkner snuppa, og vi skal spise frokost og gå på skolen. I dag bir det nok en tlf dag. Må prøve å få fatt i en advokat. Skal komme meg ut en tur likevell. Ettermiddagskaffe hos min mor, og der blir det kake eller noe. Jeg MÅ nok smake litt, og det får gå av kosemerkene...Føler meg barnslig som ikke bare forteller at jeg går på GR, men har prøvd å slanke meg før, vet hvilke spm som kommer, de vurderende blikkene jeg får, da begynner plutselig kommentarene om hvordan jeg ser ut igjen,og det orker jeg ikke.

 

Kanskje jeg skal prøve å få til turen min før jeg henter snuppa på skolen i dag? Jeg MÅ bevege meg kjenner jeg. Kjøpte meg deilige myke ullklær i går, og nye tursko. Håper det ikke regner for mye i dag, da kan jeg prøve de. Været som er meldt er stiv kuling og kaldt, så da passer det jo med deilig varm ull inni.

 

Har enda ikke kjøpt meg regntøy. Får se på det en dag jeg er i shopping modus igjen. Nei, nå er det frokost.

Ha en strålende sunn og trivelig dag dere. So long :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte snuppa til skolen i dag, og bare fortsatte på tur-runden min etterpå. Det var iskaldt, men utrolig deilig. Det var så vakkert ute. Mørkeblå skyer mor lyseblå himmel og gløtt av sol, blikkstille hav, også dalte det ørsmå snøfnugg ned.

 

Og jeg ble så glad :) Det er så deilig for meg som er pollenallergikker og endelig få puste igjen! Nå skal jeg ta en varm god dusj før jeg setter i gang her.

 

Håper alle andre har en like strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt og se at du er tilbake smellyflower!! Jeg blir så glad!!! Og jeg er nå glad for at jeg ikke har fått av meg de siste kiloene, for jeg går de gjerne ned sammen med deg!!

 

Så flink du har vært!!! Så mange skritt, og så mye trim!

SKRYT SKRYT SKRYT til deg!!!! :)

 

I går ble det litt snop, men ikke mye, og i dag ble det en "sjokoladekjeks" og en vaffel. Det var nemlig en godt eldre dame som sluttet hos oss for en stund siden, og hun sluttet litt brått, så jeg og snuppa har vært hos henne i dag med blomster, fruktkurv og en trillekoffert full med mat! Og hun ble så utrolig glad!!!

Er så koselig og glede andre!

 

Og hun visste jo at jeg kom, så hun hadde stelt i stand med vafler og greier!

 

Så kjedelig at mammaen din ikke støtter deg fullt ut smellyflower! Men vi her inne gjør det, og vi HEIER på deg!!!

 

Håper dagen din i dag går greit! Kommer innom i kveld og rapporterer resten!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at det røyner på nå. Jeg føler at verden går i mot meg. Om det er sånn at motgang gjør sterk, så kjenner jeg at jeg ikke tror jeg ønsker å bli veldig mye sterkere nå. Privatlivet mitt er veldig vanskelig, bare sykdom og død rundt meg føler jeg, og jeg er redd for å miste flere mennesker som står meg nær, og redd for ikke å være sterk nok for andre, støtte andre nok, gitt nok omsorg, trøst, nærhet og kos. Snart er denne dagen slutt, heldigvis.

 

Så slankingen min tror jeg kommer til å gå fint, jeg kjenner at det er mitt aller minste problem nå, og et jeg klarer å ta tak i, og som jeg kan gjøre noe med. Jeg liker utfordringer man kan gjøre noe med. Det er verre med de andre. Dette ble litt av en utblåsning, beklager. Håper dere tilgir. Klarte ikke å styre meg.

 

Skal drikke en kopp te nå, spise kvelds og se Greys. Så kommer jeg innom her igjen med rapport for dagen, forhåpentligvis med ett lettere sinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... det er så trist og høre at du sliter så! Når hverdagen preges av mye sykdom og elendighet er det ikke så lett.! Skulle ønske det gikk ann og sende over litt styrke! :)

 

Dagen i dag har ikke vært allverden, men den har gått bedre enn forventet, og bedre enn de forrige dagene :)

Ny dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hjelper du Camkir. Av og til blir jeg bare litt sliten, begeret renner rett og slett over. Men er det en ting jeg har lært dette året her, så er det at det kommer nye dager, bedre dager, og så lenge jeg tar en ting av gangen og ikke får panikk så ordner ganske mye seg.

 

På tross av tøff dag så er jeg egentlig fornøyd med inntaket. 1781 kcal og 10884 skritt. Har allerede over 6 trimpoeng, og det lover godt for resten av uken. I morgen blir en ny tøff dag, skal på sykehus med snuppa og ta noen prøver, samtidig som kjæresten min blir opperert i en annen by. Skulle gjerne hjulpet begge litt mer nå.

Oppi alt kaoset og stresset som preger hverdagen min nå, så er det faktisk godt å holde på med GR. Jeg vet at riktig mat og mosjon hjelper meg til å klare stresset, så jeg vet at jeg ikke blir syk av alle uroligheter. Dette er bare mitt, det er bra for meg, og om det skulle vise seg at datteren min har den sykdommen som jeg frykter, så er GR kostholdet veldig bra for henne også. Selv om jeg på flere områder føler meg utilstrekkelig om dagen, så er dette noe jeg faktisk mestrer. Det er noe stabilt som gir meg styrke, noe jeg gjør for meg, for at jeg skal ha det bra. Og det føles godt at jeg gir meg selv litt omsorg på den måten.

 

Jeg har laget tradisjonell middag til i morgen-sosekjøtt. Det har jeg aldri laget før, og jeg kan bare huske å ha smakt det EN gang før, da jeg var liten. Håper det blir godt, det er jo bare kjøtt i brun saus. Jeg har funnet stor glede i å lese div tråder inne på oppskrift forumet i dag. De jeg har mest lyst til å prøve har jeg lagret i en egen GR mappe på dataen min. Det finnes så utrolig masse god mat, og noen er kjempeflinke til å eksperimentere. Det blir garantet både muffins og taco-suppe på oss med det første, sikkert når det nærmer seg helg :)

 

Nå legger jeg denne dagen bak meg, og gjør meg klar for en ny dag. Ønsker alle, og spes deg Camkir, en riktig god natt. Snakkes i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva sier du Camkir? ny tråd for jenter som begynner på nytt? Er ikke sikker på om kurset mitt begynner i dag eller 3 november, men jeg føler for å lage en ny tråd.Alt vi har oppnådd før har jo vært flott, men nå er det ny start for min del. Vil gjerne vite hva du mener om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen smellyflower!!!

Jeg blir gjerne med deg på en ny tråd!!!

Først av alt.. gratulerer med kjæreste! Det har jo ikke jeg fått med meg da vettu!

Men hva er det med datteren din?? Kjente jeg fikk helt gåsehud her jeg satt....!! Tenker på min egen lille snuppe og da vettu.. Kan tenke meg hvordan du føler deg om dagen.. Er det noe alvorlig?

 

Innimellom er livet jammen ikke alltid like enkelt, er så godt du ser lyspunktene og gledene syntes jeg!

Jeg får vel hjulpet deg veldig lite her nede jeg sitter, men skulle det noen gang være noe så må du bare si ifra vettu!! :)

 

Her våknet vi opp til snø i dag, ikke så mye, men litt! Tror nok snuppa blir glad når jeg vekker henne!

 

Rapportere jeg om dagen i går?? hmmm... utenom vaflene da så ble det 4 små brownie kaker.. du vet de du kjøper i en pakke på 10 eller noe...

Syntes ikke det var så verst, ellers hadde jeg tømt hele pakka pluss litt til! Forbedringer ihverftall :)

 

Ny dag i dag smellyflower! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjæreste, vi fant vel hverandre i vår en gang. Han er mannen i mitt liv, et nydelig menneske som tar godt vare på meg og datteren min. Vi flytternok sammen rundt påsketider tenker jeg.

 

Faren til min datter hadde en kolesterolsykdom som er arvelig, det var det som gjorde at han hadde flere hjerteinnfarkt og døde av hjertestopp. DEtte visste jeg ikke før nå, så jeg må undersøke om snuppa har arvet sykdommen. Gruer meg til det, samtidig som det skal bli godt å få vite.

 

Du er flink med maten synes jeg. jeg spiste også brownies i går, mmmmm, var i selkap. Spiste bre ett lite stykke, men Oh Lord, det var deilig.

 

Hvor skal vi ha ny tråd da? På motiver meg? Eller et annet sted? Og hva skal vi kalle den for?

 

Jeg snikveide meg i dag, og nå slipper vannet i kroppen taket. 94 kg viste vekten. Tror jeg har veiedag på tirsdager nå fremover, planen er å ikke veie meg igjen før tirsdag morgen, men det er ikke sikkert at jeg klarer det.

 

Sola skinner her og det er kladt, årets første bil har kjørt i myra utenfor, og livet er herlig :) Skal ringe advokat nå, og få hjelp til arveoppgjøret, så skal jeg ut og nyte været.

 

Ha en fortryllende dag alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her krysses det i alle kanter for at datteren din ikke har arvet det og at hun er frisk :)

Skjønner godt at det skal bli godt for deg og vite, da har man noe mer håndfast!

Lykke til vennen :)

 

Så godt og høre at han er så snill, det fortjener du! Lykke til videre begge to! Og så koselig at dere kanskje flytter sammen da!

 

Det var fullstendig kaos og komme seg til jobb i dag!!! Hvorfor lærer aldri noen??

Det var meldt snø i dag, alle har fått med seg det, så hvorfor ikke skifte til vinterdekk da!!!!!

Jeg brukte over 1 1/2 time til jobb i dag, og jeg bruker vanligvis 40 min... Det lå biler, busser og lastebiler strødd overalt!!

 

Jeg har funnet ut at jeg tar meg en kopp Options hvis godtesuget blir for stort! Det var utrolig godt!!! og så lite kcal!

 

Ja den nye tråden kunne vi vel laget på motiver meg, og vi kunne vel la den hete noe som: Oss på vei ned, eller Vår vei til ------ kg, kommer ikke på flere i farta jeg.. litt tidlig her enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt opp alle dagens krefter, så det er bare å kapitulere og legge meg. Ny dag i morgen.

 

Litt sur, fordi jeg fikk 9896 skritt i dag, men jeg orker ikke å virre mer rundt i huset her, bare for å oppnå 10000 skritt. 1568 kcal i dag også, det er litt mer, jeg har ikke fått oversikten, spiste på kinaresturant i dag, bl.a. Skal visst ligge på meny 2 i følge kurset, 1600 kcal.

 

Jeg fikk snakke med verdens hyggeligste advokat i dag, han skulle hjelpe meg med ALT, så da kan jeg bruke kreftene mine på å holde hodet over vannet, for meg og snuppa mi og kjæresten min. Skal møte han i morgen. Elsker mennesker som er flinke i jobben sin. :) Etterpå håper jeg på Fløyen i strålende høstsol. Får se hva jeg orker og får tid til.

 

Snuppa mi var kjempeflink på sykehuset i dag, nå er det bare å vente på resultatet av prøvene....nervepirrende. I mellomtiden skal jeg legge en bekymringen fra meg, kan ikke bruke mye energi på å være engstelig for dette.

 

Har kjøpt options i dag- men ikke drukket. Blir muligens det i morgen til frokost sammen med snuppa. Ja, har jeg sagt t jeg fikk gått tur i dag? 50 min, gikk fort, så fort at jeg nesten løpte hehe. Det var kaldt, må få meg en ordentlig jakke.

 

Jeg skulle skifte dekk på bilen også, men jeg rakk det ikke. Er heldigvis tørre veier her. Men i morgen er det ingen bønn, da blir det dekkskifte. Det er på tide nå. Må gi bilen min litt ordentlig stell før vinteren setter inn, men det får vi ta en annen dag.

 

Hva med "på vei mot mål" eller noe sånt, som navn på tråden vår? Lurer på hvordan det har gått med deg i dag uansett. Jeg har kjempelyst til å trene nå, men ikke tid eller krefter. Håper det blir mer i helgen. Får du trent noe? Det er mye hjelp i at du er her altså :) setter stoooooor pris på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det syntes jeg var ett fint tema! Det bruker vi! Lager du ny tråd du da?

 

Så godt at advokaten var så flink! Da skal du se det blir orden ;) Deilig med en bekymring mindre! Så koselig at du skal treffe kjæresten din i dag, jeg håper dere får en super dag sammen!

 

Dagen min i går var helt elendig fra begynnelsen til slutt.. Alt som kunne gå på tverke i går gikk på tverke.. noe som endte i at jeg spiste opp en stor plate med Walters mandler, pluss en Toppris, og tre vafler med blåbærsyltetøy og sukker, og enda mer crispo etterpå....

Sanne minusdager slår meg rett i bakken... Vil ikke ha sanne!

Hjelp.. hva skal jeg gjøre...

 

Dagen i dag har desverre ikke startet noe bedre....

 

Men nok syting.. nå skal jeg svinge meg rundt her og få gjort litt før jeg drar til legen etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smellyflower!

Hvordan går det?

Har de siste dagene gått bra?

 

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si om de siste dagene, det har gått litt opp og ned. Dagen i går var grusom.... Det og ta farvel med enkelte på jobb var beintøft!! Det ble mange tårer i går, og jeg føler meg fortsatt litt lei meg og tom.... Skal bli rart og stå opp mandag morgen og ikke ha noe sted og gå til...

Men da blir det og fokusere fullt og helt på riktig matinntak, trening og studier...!!

 

Håper du har en fin helg smellyflower!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar deg Camkir. Dårlige tider kan være vanskelig å komme gjennom. Jeg har hatt problemer med datamaskinen min. Den må ikke svikte nå, når jeg har meldt meg på internettkurs og alt. Det var deilig å få etpar dager sammen med kjæresten min. Men nå har han dratt igjen...sukk...

Matmessig har det gått litt opp og ned. I dag har jeg spist masse sjokolade og chips. Vet ikke hva som kom over meg...jo, jeg vet jo det...jeg tror jeg trøstespiser...

 

I morgen skal jeg på middag til min far og spise pinnekjøtt ;) Siden jeg begynner på kurs på tirsdag og har hatt en dårlig matdag i dag, så satser jeg på å gå en god tur i morgen og at resten av dagen blir rimelig kalorifattig. Har fått kursboken nå, skal lese til øyet blir stort og vått.

 

Jeg gleder meg masse til kurs. Det skal bli godt å stramme inn litt her og der, og få resultater. Skal vi starte den nye tråden vår på tirsdag, Camkir, og gi oss en ny start da? Så slutter vi å se bakover, og tar med oss god energi og positive tanker fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med søndag. Skal svinge meg litt med støvsugeren her hjemme før jeg tar på meg deilig ulltøy og rusler meg en tur. Godt å få bevegd kroppen ute. Har fått låne meg noen trenings dvder så jeg hr lyst til å prøve en av de i kveld. Ha en vakker søndag alle sammen, nyt den. I morgen begynner en ny uke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var dene uka slutt. For min del er jeg godt fornøyd. Maten har vært sånn ca bortsett fra pinnekjøttet i dag. Satser på å drikke mye vann g få saltet ut av kroppen igjen til veiedag på tirsdag. Jeg og Camkir lager oss en ny tråd, som vi kaller for "Veien til målet" , under "motiver meg". Er rundt 15000 skritt til nå i dag, husker ikke helt nøyaktig. Fornøyd med det. Sees i den andre tråden folkens. So long.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...