Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg tar det inn igjen, for jeg skal jo "bare" stå stille nå, men jeg liker ikke at kroppen styrer meg, det er JEG som skal bestemme hva som skal puttes inn i munnen. Så i dag har jeg lagt opp slik at jeg skal ta inn noen av kaloriene som ble fortært i går. Til middag blir det 100gr spaghetti med 100gr kjøttdeig og sjysaus med masse grønnsaker. (ca 300kcal) Ellers til frokost knekkebrød, likens til lunsj, og tomater og gulerot til mellomåltid. Kjøpte meg cherrytomater i går og de er gode å spise uten noe annet ved siden av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

I dag bevilget jeg meg to speilegg til frokost, det får jeg ta igjen på middagen, får spise opp spaghettien fra i går med masse grønnsaker til så utligner det seg tenker jeg. Men jeg er fortsatt sulten, og magen knirker som en gammel opel-fjær, sukk... skal vel ha mensen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei Magan!!! Ny dag!

Mitt råd til emg selv når det hyler i magen, drikk vann, knask eple.

Spis lettyougurt.

De dagene det hyler i magen gjelder det å finne på noe som sitraherer tankene på mat og suget etter det.

Du greier det.

Jeg har greidd en uke nå, faktisk over en uke, det er så utrolig bra. Tror kanskje det at jeg ikke har värt panisk asketisk har hjulpet. Har ikke fått panikk for hver kalori jeg har fått i meg.

Har ikke vekt så jeg aner ikke hvordan jeg ligger an der, men jeg kjenner meg mye bedre, det hjelper det også. jeg FÖLER meg ikke så feit og ekkel. Kroppen er glad (Ellie sitt fantastiske uttrykk, slik kjennes det altså)

Ha en flott dag både du og andre som kanskje dukker opp, tror mange ferierer nå.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må finne på noe ihvertfall for å sysselsette tankene med noe annet enn mat. Kjøre meg en tur kanskje... på besøk?? Har en venninde i byen som holder på å slanke seg så der er det bare kaffe å få servert. Det tror jeg jeg gjør... Takk for at du satte meg på ideen snuppelure....

 

Hvis kroppen føler seg glad er du helt sikkert på rett vei, den nyter vel følelsen av sundt kosthold og trim... stå på videre du også, nå er du på rett vei vet du, pia... :)

 

Klem magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også du er flink, Magan, som ikke lar en dag med potetgull bli en skikkelig sprekk som ikke kan stoppes. Det er utrolig bra jobba! :)

 

Hvis du nå skal stå stille, skal du vel strengt tatt trappe opp kalorimengden langsomt men sikkert til en normalt nivå?

 

Har lest litt om det på forumet som heter Hold vekten her.

Det er visst en like stor vitenskap som det å slanke seg, ettersom jeg forstår...

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal vel egentlig trappe opp kaloriene, er det 100kcal ekstra eller noe sånt skal tro??

Men... går jeg ned til 65 så gråter jeg ikke altså. Vi får se, skal prøve å stå stille nå ihvertfall, vet ikke om jeg tør å spise mere, siden jeg ikke får trimmet annet enn fjernkontrollen akkurat nå....

 

Det er vel egentlig verre å stabilisere vekta enn å slanke seg har jeg lest en plass. Kanskje det var på "Hold vekten-tråden"?? Husker ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, snakka med ei venninne nå... hun har begynt med noe hun kaller for sykehusdiett... stakkars menneske, dette her kan ikke være bra... suppen ser forsåvidt grei ut, men BARE frukt og grønnsaker da... eller BARE bananer suppe og melk, milde moses, har dødd på denne dietten her jeg iallfall. Nei takke meg til å gå ned sakte på normal mat. Men det står at den er utarbeidet av ernæringsfysiologer. Og det skal være nudler og bønner i suppa, og den er liksom uten ekstra kalorier....hm... Og gå ned 7,7 KILO på ei uke jaja sier nå jeg.....

 

 

 

Invite As Friend

Report Bad Content

Tilbake

Sykehusdietten

1900 kcal

Frokost 380 kcal (08.00)

 

50 gram musli

100 gram yoghurt/cultura.. (se pakningsvedlegget, forskjell på enkelte)

En frukt

 

Mellommåltid 190 kcal (10.15)

 

Valgfritt på frukt. f.eks en banan, 2 epler (60 gram pr), en appelsin.. :)

 

 

Lunsj 475 kcal (11.30-12.00)

 

2 brødskiver

valgfritt pålegg (se fettinnholdet) f.eks leverpostei, mager servelat, mager gulost.

Et eple eller appelsin

 

Mellommåltid 190 kcal (14.30)

 

valgfri frukt igjen

på lørdager kan man variere med 100 gram (190 kcal)Dream is for de som er glad i litt søtt i helga :)

 

Middag 475 kcal (18.00)

 

Kjøtt og fjærkre 100 gram ferdig stekt

Pasta/ris 145 gram

Poteter 200 gram

saus må dere evt se på pakka..

 

Kvelds 190 kcal (20.30)

 

1 Frukt

eller 2 grove knekkebrød med magert pålegg

Suppe

- 1-2 bokser hermetiske tomater

- 3 store purrer eller 1 stor spansk løk

- 2 kylling eller kjøttbuljongterninger med vann

- 1 pakke mr. Lee nudler (ha gjerne i krydderposen)

- 1 bunt stangselleri

- 2 bokser grønne bønner eller frosne (franske bønner)

- 2 grønne paprika

- 0,8 kg gulrøtter

 

Slik gjør du:

- kutt grønnsakene i små biter og ha dem i kjele

- løs opp buljongterninger i varmt vann

- hell på tomatene og de andre ingrediensene

- hell på vann til det dekker grønnsakene

- kok til grønnsakene er møre

- krydre som du vil med hvitløk, salt, pepper, persille osv.

 

Denne suppen kan spises gjennom hele uka (når du er sulten). Spis så mye du vil. Det er ingen ekstra kalorier. Jo mer du spiser jo mer går du ned i vekt. Spis den til frokost, lunsj osv.

 

Drikke:

Juice uten tilsatt sukker (meierienes juice), te (urte-te), kaffe, skummet melk og VANN, VANN...

 

Dag 1:

Spis alle slags frukter utenom bananer! Meloner er flotte og kalorifattige. Spis bare frukt og suppe denne dagen!

 

Dag 2:

Bare grønnsaker i dag. Spis deg mett på rå, kokte eller boks grønnsaker. Prøv å spise grønne bladgrønnsaker - salat, spinat osv. IKKE ris, erter, mais eller tørre bønner. Spis grønnsakene og suppen. Til middag kan du ta en bakt potet med smør (tilsett gjerne litt krydder på poteten). IKKE noe frukt idag!

 

Dag 3:

Spis så mye frukt, grønnsaker og suppe du vil, INGEN bakt potet. Etter i dag skal du gå ned minst 2kg.

 

Dag 4:

Bananer og skummet melk. Spis minst 3 bananer. Drikk så mye melk du kan i dag. Kroppen trenger potassium, kalsium pluss proteiner, og du merker mindre sug etter søtsaker. Spis suppe som vanlig.

 

Dag 5:

Biff og tomater. Du kan spise 280-560 gram biff og 4 tomater i dag. Spis suppen minst 1 gang i dag.

 

Dag 6:

Biff og grønnsaker. Spis så mye du vil av biff og grønnsaker i dag. Spis suppen også. Spis biff og masse grønne grønnsaker. INGEN potet.

 

Dag 7:

Brun ris (helsekostbutikk og meny), juice UTEN sukker, og grønnsaker. Spis deg mett og husk å spise suppen. Bland kokte grønnsaker i risen hvis du vil.

 

.................................................................................. ..................

 

Etter dag 7 skal du ha gått ned 4,5 til 7,7kg. Ikke gå på dietten igjen hvis du har gått ned mer enn 7,7kg! Da må du vente 2 dager før du begynner igjen.

 

Du kan bruke dette programmet så ofte du vil. Du renser systemet for toksiner og får en følelse av god helse.

 

Ikke drikk alkohol før minst 24 timer etter at du har avsluttet dietten! Dette pga fettsamling i kroppen.

 

Denne dietten påvirker folk forskjellig. Etter 3 dager vil du få mer enegi enn da du begynte. Så lenge du ikke jukser! Etter noen dager kan du merke forandringer i fordøyelsen. Ved forstoppelse kan du spise en kopp med "brand" eller annen fiber. Selv om du drikker svart kaffe med dietten, vil du føle mindre behov etter koffein etter dag 3.

 

Suppen kan du spise når du er sulten under de 7 dagene. Spis så mye du vil, husk - jo mer du spiser av den jo mer fett forbrenner du!

 

Du kan spise grillet, kokt eller bakt kylling i stedet for biff. ABSOLUTT ikke skinn på kyllingen. Grillet fisk kan brukes i stedet for biff, men bare en av biff dagene. Kroppen trenger den proteinen man får av biff.

 

Reseptmedisin vil ikke påvirke denne dietten. Fortsett på dette programmet så lenge du ønsker og merk forskjellen mentalt og fysisk.

 

IKKE, IKKE, IKKE

Brød, alkohol, kullsyreholdige drikker (inkludert lett-brus, farris osv.) eller stekt mat utenom biffen!

 

GJØR, GJØR, GJØR

Drikk masse. Minst 6-8 glass vann pr.dag. Pluss en kombinasjon av svart kaffe og te (uten sukker), juice (uten sukker), tranebærjuice og skummet melk.

 

Denne dietten kommer fra "SACRED HEART HOSPITAL" og brukes av hjertepasienter for å gå ned i vekt før kirurgi. Den er utarbeidet av spesialister og ernæringsfysiologi.

View High Resolution

Order Prints & Gifts

Create Your Own Site

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dietten går som en farsott blant damene på jobben.

Om den funker? YESS! Den funker. Den funker i den tiden man er på dietten, og den funker noen få uker etterpå, og så legger man på seg alt sammen igjen + litt til.

 

Dietten er utarbeidet for folk som må fort ned noen kilo fordi de trenger livsviktige operasjoner og veier for mye for å få dem. Dette er IKKE en generell sykehusdiett utviklet for permanent vektnedgang, og skal den fungere på sikt må den kombineres med en total kostholdsomlegging, hvis ikke er denne en like stor inspirasjon til jo-jo-slanking som enhver annen "vidunderkur".

 

Jeg bare nevner det.....

 

Åja, og damene på jobben?

De går ned.. og opp + litt.. og de går ned og de går opp.. + litt.... herlig :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. det var det jeg tenkte ja. Det står jo også at det er for folk som skal til operasjon og trenger å gå raskt ned i vekt. Ja ja, jeg lener meg tilbake og venter på at damene her på berget også skal gå ned... og opp + litt og ned og opp + litt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Puh, den dietten virka heavy. Er glad jeg har god tid og kan gjöre det mer levelig.

Magan, du har greidd det, enda du har spist annet enn gress. Jeg vil og skal greie det jeg også.

Har starta mitt nye prosjekt: En glad kropp!!!!

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bokstavelig talt litt sykt å bruke en sykehusdiett som slankemiddel, spør du meg... og en del av de damene jeg observerer på den kuren on/off, begynner å se ganske blubbete ut også. Det er trist at folk lar seg lure til å bruke ellers seriøse kurer til sånne ting. Som sagt: det ville jo fungert om man kombinerte det med et ellers sunt kosthold. Men når man bruker det til å gå ned 3 - 7 kilo svopp, for deretter å kunne "spise hva jeg vil, for jeg kan jo gå det av så enkelt som bare det likevel", da er det litt teit.......

 

OK, da må jeg se og få meg litt frokost.

Og lage meg en god salat som jeg skal ha med til lunsj.

Og pakke sekken med PC og alle de andre tingene jeg trenger for å gjøre en bra jobb idag.

 

Ha en fin dag alle sammen.

 

KLEMM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Hei Magan!

 

Ikke fortvil over potetgullet. Du kommer ikke til å legge på deg av den posen! Og tenk så flink du har vært hele tiden, og unngått potetgull over SÅ lang tid.

Rist av deg den dårlige samvittigheten, og fortsett som du har gjort. Virker jo som du er i slag igjen :-) Og husk neste gang på hvordan du følte deg etter den potetgullposen!

 

Og den sykehusdietten...grøss og gru, håper jeg aldri får noen befatning med den, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... nei på den sykehusdietten har jeg sprukket så du har hørt helt hjem til deg tror jeg. + at som anto sier så går man vel opp etter endt kur.... å da sitter man der med skjegget i postkassen og vel så det.

 

Potetgullet har jeg skubbet langt bak i bevistheten, nå har det vært fiskekaker salat og slike ting et par dager+ som det står i "grønnsakspisesangen" så blir man så spretten og glad i magen når man spiser sundt, ikke doven og lat. Kroppen min ble ikke noe glad av det potetgullet nei+ at samvittigheten blir svart som sot.

 

Tenkte kanskje jeg skulle prøve den suppa..... til kvelds når magen gnager, ikke som slankekur nei.... lei av grønnsaksuppa mi nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Du må rapportere når du har prøvd suppa! Jeg skjønner bare ikke det med nudlene. Kan man virkelig spise så mye man vil av det? Kanskje bare når man er på denne dietten. Har hørt så mye om at nudler ikke er bra i store mengder.

Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare trøtt blomkålsuppe i kveld. Glemte å skrive handleliste før jeg dro til butikken. Nytt forsøk imorgen. Jeg skjønner heller ikke det med nudlene, man skal jo helst ikke spise det, eller ihvertfall ikke mye av det. Dessuten er det transfett i den posen som følger med, men man trenger ikke ha den oppi suppa da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

En godnatthilsen til suppedamene. Lenge siden jeg har spist suppe nå.

Salaten til middag ble ikke av de beste, fikk ikke krydra den eller noe, litt daff, men metta.

Må bekjenne at det gikk ned en sjokolade etterpå til kaffien. Men er ikke sikker på om jeg ikke ligger under kaloriinntaket jeg skal ha likevel, for i dag dro jeg meg så lenge på morgenene og var så lenge på butik-kikking at det ikke ble noen särlig spising för kvelden.

Jaja, jeg har det bedre enn på lenge, så jeg lar det gå.

Er på an igjen i morgen, med tur, med vann, med salat.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukerportalen.no har tidligere lagt ut en oversikt som viser hvor mange kalorier en person på 70 kilo forbrenner når han eller hun gjør hverdagslige aktiviteter sammenlignet med sportslige aktiviteter.

 

- Hovedregelen er at jo tyngre du er, jo mer energi forbrenner du. Dersom du ved rask gange skal forbrenne 200 kalorier, vil du måtte gå i 35 minutter dersom du veier 60 kilo.

 

Er du 75 kilo, holder det med 30 minutter, mens en person på 90 kilo må gå i 25 minutter, skriver Forbrukerportalen.

 

Klippet ut dette fra nettavisen g065.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturen er viselig innrettet slik, ja...

Har du mye, trenger du å forbrenne mer, har du lite er det jo ikke så lurt med hensyn til overlevelsesmekanismer osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på med denne dietten er hvordan man kan gå ned såpass mye, når det tross alt er ca 1900 kalorier pr,dag. Det må jo være sammensettningen av matvarene det kommer an på. For om jeg forstår det rett så skal man jo spise det som du har satt opp som måltider, + de ekstra greiene dag for dag?

Det ser jo ut som det er ganske mye mat, så sulten blir man nok ikke av denne. Denne ser sunnere ut en den forrige sykehus dietten som var helt grusom. Men jeg vet ikke. Dere skriver også at de går opp igjen etterpå, men det gjør man jo uansett hvis man hiver seg på sitt gamle spisemønster igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo at man BARE skal spise suppe og frukt dag 1. Dag 2 skal man spise bare grønnsaker o.s.v. Når man er ferdig med uka skal man gå over på dietten med 1900 kcal pr dag i minst to dager før man begynner med suppegreiene igjen. Mulig jeg har feil, men det var slik jeg tolket dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik tolket jeg den også.

Min sidedame går på denne suppedietten, og en kollega og jeg har regnet på dette. kaloriinntaket hennes de dagene hun er på den strengeste delen av dietten er rundt 7-800 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal tolke akkurat det som står der, står det ikke en dag at du hverken skal spise frokost, lunsj eller kveldsmat da. Så hvorfor er det i det hele tatt satt opp da? Nei, dette vat alt for ufullstendig for min del. her må alt inn med te-skje:)

Men lykke til den som prøver. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj og fysj, nei den kuren der er ikke etter beste G.R-ånd, så den har vel forhåpentligvis ingen tenkt å prøve vel?? Var bare for å vise hva noen terroriserer seg gjennom at jeg klippet ut det der. Huff.....

 

c001.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - jeg har ihvertfall IKKE tenkt å rote til min stadige vektnedgang selv om den er laaaaangsom. Jeg går ned. Jevnt og trutt. Og jeg skal BLI der. Jeg driver ikke og LEKER slankekur, altså! Hrumpfhh!

 

De litt eldre damene som prøver den kuren, og nå er på sin tredje runde begynner å se tynne ut, men akk, så slaskete. Fysjom. Takke meg til å gå ned i skilpaddefart og la huden beholde et litt fastere grep om det fettet jeg fortsatt har.

 

;) Jaggu sa jeg slankekur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...