Gå til innhold

* * * Feriejentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest fullfres

Tirsdag er veiedag for meg. Ned 0,8 kg siste uke. Veier nå 65,4 kg og har 400 gram igjen til målet.

 

Beklager at jeg er sjelden innom linken, men været er så fint at pc-en ikke har samme tiltrekningskraft som vanlig.

 

Ha en fin, fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar
Gjest kristinemmm

Da har jeg vært ute på en times løpe tur....i pøseregnet. Deilig å komme seg inn og vrenge av seg alle de våte klærne. Planen videre idag er å vaske og styre litt...sånne kjedlige greier! Men det må gjøres det også ;) Så blir det en tur på ELIXIA senere i dag. Må være med på Power, det er utrolig krevende, men morsomt :D

 

Ha en flott dag folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ella28

Hei!

Jeg ser dere akkurat har begynt en ferietråd. Jeg håper dere har plass til en til på listen! Har gått opp noen kilo det siste året som jeg gjerne vil bli kvitt. Gikk ned 25-30 kilo over en periode på noen år for 7-10 år siden og hadde egentlig stabilisert meg på trivselsvekten 60 kilo inntil det begynte å snike seg på igjen... Vekt denne uka er 65 kilo, målet er å gå ned til 60 kilo igjen i løpet av 7-8 uker.

Trenger litt inspirasjon, får jeg jobbe sammen med dere i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Velkommen Ella28. Jo flere jo bedre. Håper vi kan gi deg den inspirasjonen du trenger til å gå ned de 5 kg du ønsker å kvitte deg med ;) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Hei :D

 

Hvordan har dagen vært? Håper dagen har vært flott, og at ikke humøret synker helt med dette regnværet! Må ærlig innrømme at jeg blir litt demotivert i dette været! Men likevell har dagen vært flott. Kcal inntaket i dag blir på 1309. Snart skal jeg kose meg med Frustrerte Fruer og en kopp kakao. Så selv om man slanker seg betyr det ikke at man ikke kan kose seg ;) Itilegg er det blitt 3 trimpoeng og 200 sittups. På god vei til 10 trimpoeng og 600 sittups :)

Litt av grunnen til at jeg rapporterer så tildlig er at jeg er så godtesyk! Så skriver jeg inn nå, kan jeg ikke spise noe mere enn det som er planlagt. Håper jeg ihvertfall. Krysser fingrende og biter tennene sammen Håper det hjelper med kakao om en time!

 

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Heisann.

 

Da var det omsider veiedag for meg, og det var ned 0,6 kg. Sier meg veldig fornøyd med det!!! Har vært flink med kcal og 14,3 trimpoeng, så jeg har da slitt for det også ;)

 

 

Start uke 26: 64,9

uke 27: 64,3

 

Lykke til videre alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Da var onsdagen her og jeg er strålende fornøyd! Ned 0,5 kg til 57,1 kg :D Forhåpentligvis ser jeg 56-tallet før ferien!

 

Det ble dessverre ikke trening på meg i går. Ble sittende for lenge på jobben og så var middagen på plass hjemme. Hadde tenkt å ta meg en tur ut for å jogge på kvelden, men det sildret ned så det ble med tanken.... Fikk gått meg en tur på ca 30 min. som gir omtrent 0,6 trimpoeng. Så da er jeg oppe i 4 trimpoeng og mangler 6.... Ingen situps i går, så der har jeg noen hundre igjen før jeg er i mål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye:D

 

Her går det greit, ikke noe wow men jeg har i hvertfall sluttet å spise så mye snop.....

 

Hektisk tilværelse om dagen og da synes jeg det er vanskelig å leve sunt men det skal gå. Nå har jeg vært i butikken og hamstret knekkebrød og frukt som jeg har på kontoret.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ella28
Velkommen til dere nye:D

 

Her går det greit' date=' ikke noe wow men jeg har i hvertfall sluttet å spise så mye snop.....

 

Hektisk tilværelse om dagen og da synes jeg det er vanskelig å leve sunt men det skal gå. Nå har jeg vært i butikken og hamstret knekkebrød og frukt som jeg har på kontoret.

 

Ha en fin dag alle sammen![/quote']

Hei Carpa!

Jeg har laget en tråd som heter "antisnopeklubben" under åpent forum, det kunne kanskje vært noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Møtte en venninne i går, så da skulle det i utgangspunktet ikke bli noen trening på meg, men siden jeg droppet treningen på tirsdag, ble det en joggetur sent i går kveld. Bestemte meg for at det ikke går an å drive å skulke unna treningen...;)

 

Resultatet ble 1,6 trimpoeng. Er da oppe i 5,6 denne uken og mangler 4,4 før jeg er i mål. I tillegg mangler jeg maaaange situps. Får se om det kan bli ordnings på det i ettermiddag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mira40

Lurte på om noen har noen gode trimtips for foreldre. En må snart 5 kan jeg ikke putte i vogn lenger, og barnet er ikke særlig motivert for (eller klarer) å gå langt eller hurtig. Sykling gjør vi litt da. Jeg trenger tips til noe som ikke er veldig mye tiltak (å dra til treningsstudio krever planlegging og bilkjøring så det er mye mer tiltak å få gjennomført).

 

Hva gjør dere andre småbarnsforeldre? Aleneforeldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Jeg har ingen barn, så har dessverre ikke så mange gode tips til aktiviteter sammen med en 5-åring.... Et alternativ kan jo være å ta trimmen når barna har lagt seg?

 

Jeg kom meg omsider på trening i går og fikk til sammen 2,3 trimpoeng, og er nå oppe i 7,9. Så da er målet om 10 trimpoeng denne uken innen rekkevidde :D Situpsene er det litt værre med... Tok 140 i går, så da er jeg oppe i totalt 250 situps denne uken. Litt unna målet om 600, men skal nok få til noen i dag også og kanskje noen i løpet av helgen :)

 

Ønsker alle en sunn og strålende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Kanskje minsten kan sykle mens du går/løper? Eller dere kan sparke ball/kaste ball/ hoppe tau/ danse til musikk.... Kanskje bedre å telle minutter med aktiviteter og være aktiv sammen med barna. Litt styrketrening på stuegulvet kan du kanskje også få til...

 

Det var mine tips, men nå er det lenge siden jeg har hatt 5-åring i huset så jeg har kanskje glemt hvordan det er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonje82

Jeg har heller ingen barn, men hva med å kjøpe hoppetau og hoppestrikk til både mor og barn :) veldig gøy! Iallefall om barnet ditt er litt sprettent, er det sikkert veldig gøy å "konkurrere" om antall hopp. (barn kan hoppe i det uendelige er min erfaring)

 

Jeg er faktisk oppe i 20,7 trimpoeng denne uka, litt stolt! Igår var det langtur, over 5 timers fjelltur, nesten rett opp. Helt vindstille og 30 grader! Drakk myyyyye vann. Hadde pulsklokke, den viste 2300 kalorier. Så da var det kanskje ikke så galt med litt polly turmiks og en new energy sjokolade underveis..................... (i tillegg til brødskiver såklart)

 

Må innrømme at kalori inntaket endte rett under 2000 totalt, (vanligvis under 1600) men man må da ha litt ekstra energi på sånne turer!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg sliter med å nå mine 10 poeng denne uka..Har ikke ork til å telle kalorier heller, men det går sånn passelig. Spiser sikkert akkurat nok til ikke å gå ned.

 

Vi får se på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heike72

Fint tiltak dere har satt igang her. Dere er mange med nå, men er det en til som kan skvise seg inn :)) Trenger litt ekstra motivasjon for å jobbe meg ned i vekt. Startet på kurs 28. mai. (kurs 3) Tok de to andre kursene i 2005. Startet på vekta 72 kg den 28. mai, og skal ned 7 kg. Nå går det noe tregt dette her. Veide meg i dag og veier nå 70,8 kg. Har i flere uker stått på stedet hvil, men har gått ned 600 gram siste uka. Årsaken til at det går så treigt er at jeg over lang tid har spsit for lite, og kroppen er på sparebluss. Tar litt tid før kroppen er igang med god forbrenning igjen. Dere skal jobbe med dette frem til skolestart i uke 34. Tror ikke jeg klarer mine siste 5,8 kg i dette tempoet og setter meg derfor mål om 3 kg til ned til skolestart.

 

Mål fram til uke 34: 3 kg

Vekt forrige uke: 71,4 kg

Vekt i dag: 70,8 kg

 

Da får dette regnes for kommende mandag for meg. Får ikke veid meg da. Drar til Danmark. Men er tilbake med veiing tirsdag-onsdag neste uke.

 

Stå på jenter!!!!!

 

Når det gjelder aktivitet med barn,har jeg en sønn på 3 år. Han er det fint å sette i vogn, så kan jeg gå raskt en lang tur. Men når han blir større må jeg finne på andre ting. Å hoppe på trampoline er fin trim, og sykkelturer, ellers må det bli diverse ballaktivitet og turgåing. Ellers har jeg ergometersykkel og dvd`er med styrke- og utholdenhetsøvelser jeg kan bruke når han har sovnet.

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, hvordan har det gått med dere i helga??

 

Jeg er nok ikke helt 100 % standhaftig om dagen. Har vært slapp på treningsfronten denne uka også, så i dag stramma jeg meg opp og tok en spinning-time kl.15.00 og ventet på total intervall-time kl.16.30. Da endte jeg opp med 9,2 treningspoeng denne uka og det er jeg fornøyd med! :)

 

Det er forresten første gang jeg tar to så tunge timer på samme dag. For noen måneder siden hadde det vært helt utenkelig og også helt håpløst å komme gjennom. Så jeg er litt stolt!

 

Håper jeg beveger meg mot 70 i morgen, men siden jeg ikke er mer enn sånn passe flink så er det ikke sikkert det er noen framgang her hos meg!

 

Spent på å se i morgen...

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mira40

Etter min første uken på denne nettsiden, har jeg i alle fall fått bekreftet hvor altfor lite trim jeg får! Har et stillestittende arbeid, og med småbarn er det ikke så lett å få kommet seg på trening. Jeg fikk bare 2,2 trimpoeng totalt sett de første 6 dagene. Men så IDAG: da kjente jeg at jeg bare MÅTTE ha bevegelse, og jeg tok med ungen på fotballøkka her borte. Mens hun lekte med ballen for seg selv, jogget jeg et par runder, og etterpå spilte vi fotball sammen en god stund. Da hun så ville klatre på klatrestativene - ja da klatret jeg for en gangs skyld sammen med henne jeg også! Og så hoppet jeg tau! Så bare for den ene timen fikk jeg 2,3 trimpoeng, like mye som resten av uken til sammen!

 

Så takk for innspill om hva en alenemor kan gjøre, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carpa!

Jeg har laget en tråd som heter "antisnopeklubben" under åpent forum' date=' det kunne kanskje vært noe for deg?[/quote']

 

Ja den må jeg nok sjekke nærmere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' hvordan har det gått med dere i helga??

 

Jeg er nok ikke helt 100 % standhaftig om dagen. Har vært slapp på treningsfronten denne uka også, så i dag stramma jeg meg opp og tok en spinning-time kl.15.00 og ventet på total intervall-time kl.16.30. Da endte jeg opp med 9,2 treningspoeng denne uka og det er jeg fornøyd med! :)

 

Det er forresten første gang jeg tar to så tunge timer på samme dag. For noen måneder siden hadde det vært helt utenkelig og også helt håpløst å komme gjennom. Så jeg er litt stolt!

 

Håper jeg beveger meg mot 70 i morgen, men siden jeg ikke er mer enn sånn passe flink så er det ikke sikkert det er noen framgang her hos meg!

 

Spent på å se i morgen...

God natt![/quote']

 

Ja i morgen er det mandag igjen gitt. Ingen trimpoeng men det har gått ganske bra med maten. Litt snop ble det på lørdag men den overlever jeg.

Er spent på vekta i morgen.

 

Nå skal jeg jobbe en uke til også er det ferietid. Men jeg skal for det meste være hjemme så jeg er innom her og oppdatere allikevel.

 

Lykke til med veiinge denne uken da folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så deilig det var å se et bra resultat da jeg gikk på vekta i dag.

 

Hele 1,9 kg ned *dån*

 

Unni35, velkommen i klubben, jeg har skvise deg inn blant oss.

 

Vi er ganske mange nå men av erfaring så vet jeg at flere detter av laset etterhvert. Prøver å ha de som er mest aktive øverst på listen. De som ikke melder inn havner nederst og blir etterhvert slettet.

 

Ellers må dere skrike ut hvis det er en oppdatering jeg har gått glipp av eller at jeg har registrert noe feil.

 

Øverst lager jeg en liste hvor ukens Biggest Loser får æren av å stå. Det er altså den som har gått ned mest i inneværende uke.

 

Forrige uke ble det Kristinammm

Noen som slår meg denne uken eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ella28

Jeg veier meg på onsdag så jeg sender oppdatering da. Tror ikke det blir noe godt resultat etter helgens utskeielser med kaker, dessert, vin, vafler, is og peanøtter... Jeg kan jo bare ikke fortsette slik!! Jeg er så altfor glad i kaker og søtsaker, og jeg vet ikke om jeg er villig til å gi opp alt det... Den gyldne middelvei har foreløpig vært vanskelig å finne.

Men i dag er det ny uke med nye muligheter og jeg går på med friskt mot!

Lykke til til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...