Gå til innhold

* * * Feriejentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest ElenaS

Ja da var det veiedag igjen.....

 

uke 27: 57 kg

uke 28: 55,8

 

Mål: 54

 

2 kg igjen :) Skal vel gå greit.....håper jeg i hvert fall...

Sliter virkelig med helgene. Blir myyyyye is, sjokolade og nøtter! Mandager er derfor ekstra ille for da skal man begynne å "ta seg selv i nakken" igjen og kroppen VIL ha sukker.....sukker er fryktelig vanedannende. IKKE bra. Noen andre som sliter med "sukkeravhengighet" etter helge utskeielser - og i tilfelle, har dere noen tips (utenom frukt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fridamor

Endring i vekt 0,00! Jeg veier fortsatt 70,3 kg....det ble vel noen utskeielser på meg også i helga og med dobbelt treningstime i går så går vekta heller opp enn ned er min erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endring i vekt 0' date='00! Jeg veier fortsatt 70,3 kg....det ble vel noen utskeielser på meg også i helga og med dobbelt treningstime i går så går vekta heller opp enn ned er min erfaring![/quote']

 

Takk for det Fridamor.

 

Så flink du er til å trene, du har nok sikkert gått ned du også men som du selv sier så går man jo gjerne litt opp ved harde treningsøkter. Det ser vi nesten mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Jeg har hatt en passelig utskeiende helg...:D Har ikke blitt så veldig mye usunt, men noe potetgull og sjokolade ble det. Men jeg har bestemt meg for at så lenge jeg klarer å holde meg borte fra alt usunt i løpet av uken, så må jeg få lov til å skeie litt ut i helgen. Så langt har det fungert for meg. Men så har jeg også holdt på med dette en stund nå. Begynte på kurs i oktober 2005 og har gått på hold vekten siden jeg var ferdig med det kurset. Og i løpet av den tiden har det sneket seg på noen kilo pluss at jeg hadde lyst å gå ned noen kilo til som jeg ikke klarte da jeg gikk på kurs.

 

Jeg prøver å alltid ha en eske med Läkerol i vesken og når søtsuget blir alt for stort tar jeg en Dietorelle eller tre. De er veldig gode og inneholder ikke mange kalorier (ca. 3 kcal per stk.). Pakken ser ut som en litt stor tyggispakke og har vingummikonsistens. Det fungerer veldig bra for meg når jeg sitter på kontoret og søtsuget melder sin ankomst...:) De er litt dyre synes jeg (10,- per pk.), men er jo ikke dyrere enn en sjokolade f.eks. Ellers så har jeg blitt flink til å utsette snopespisingen når suget kommer. Da tenker jeg først at jeg kan ta en kopp kaffi, et glass vann, en läkerol, en dietorelle, og hvis ikke det hjelper tar jeg en yoghurt (hvis jeg ikke nettopp har spist). Og plutselig har jeg glemt at jeg hadde lyst på noe godt :)

 

Da ønsker jeg alle en fortreffelig uke!

Renate :)

 

Jeg veier meg som vanlig på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Gratulerer, Carpa! Jeg klarer nok neppe å matche den....

 

Ellers så glemte jeg å rapportere om trimpoeng. Etter spinningtimen på fredag, ble det 10,5 trimpoeng til sammen :) Hadde planer om en joggetur i går ettermiddag, men slusene på himmelen stengte aldri....

 

Klarte ikke målet om 600 situps. Det ble 350 til sammen. Vi får se om det går bedre denne uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mira40

Jeg veide og målte meg istad, etter min første uke. Midjen var den samme, men hadde gått ned 0,5 kg, fra 71 til 70,5. Vanskelig å se det helt nøyaktig da, siden jeg ikke har digital vekt men analog (eller hva det heter), så jeg må se det på øyemål.

 

Lurte på om jeg skulle kjøpe meg en digital vekt, men nei jeg tror ikke jeg har lyst til å bli opphengt i så detaljert vekt. Den beste måten for meg å se at jeg går ned i vekt, er faktisk å kjenne det på bukselinningen. Jeg får faktisk på meg en bukse i dag som jeg såvidt ikke fikk på forrige uke. Det med bukser er forresten en av hovedgrunnene til å slanke meg: Jeg har mange bukser som passer meg hvis jeg går ned 2-3 kg, men bare to bukser som passer meg nå. Og jeg NEKTER å kjøpe flere bukser av så stor størrelse! Nå SKAL jeg klare å gå ned!! Jeg klarte det jo faktisk i fjor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg igjen i dag. Vekta er ikke hel pålitlig. I går tidlig gikk jeg på den for å se , da veide jeg 67.9 kg. Går av den og prøver en gang til ,og da veier jeg 70 kg. I dag så veide jeg 68.5 kg. Men jeg har tatt ev ett kilo og to. merker det på buksa + midjemålet er redusert med noen cm.

Skal kjøpe ny vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

Alltid er det et eller annet som kommer i veien for den slankingen, men denne uka skal bli råbra!! Det er herved bestemt.

Begynte like gjerne mandagen med ti minutters styrketrening før frokost. Har hørt at med litt styrketrening på morran sann før frokost, så skal man visst ha bra forbrenning resten av dagen, da et slags hormon blir sluppet løst :)

 

Er ferdig med lunsj og har hittil spist : 485 Kcal, snart er det yoghurt tid og på menyen idag er det laksefilet med varm spinatsaus. Tror det kan være en grei rett. Typen skal få poteter til, men jeg skal heller ha masse salat til.

 

Jeg har veiedag tirsdag, så i morgen skal jeg rapportere vekt.

Målet mitt er å komme ned i ca. 59,3 kg.

 

PS! Jeg liker godt digital vekt!

 

Hvor mange treningspoeng bør jeg ha i uka? 15 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haarek

Hei!

 

Resultat denne uken:

 

opp 1,1 kg til 64,3

Trimpoeng 6,5

sit-ups: noen igjen som jeg tar i løpet av dagen før jeg når målet på 600

 

Resultatet er altså elendig og jeg føler meg ikke bra når jeg kjenner at jeg har lagt på meg. :)

 

Jeg har jo ferie og i hele forrige uke var jeg bortreist. Det betyr at det ble kaker, is, sjokolade og chips, i tillegg til en del vin i helgen.

 

Jeg er veldig misfornøyd, men er nå så irritert over meg selv at jeg også er motivert for å kjempe hardt denne uken.

 

Mål for uken:

 

10 trimpoeng, 600 sit-ups og ikke snop, chips eller kaker. (Det siste blir hardt, men en uke bør det gå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haarek

Tonje: Gratulerer med veldig mange trimpoeng! Det er fantastisk at du har klart det! Du imponerer og det motiverer oss andre :-)

 

Fridamor: det er utrolig bra at du klarer så hard trening!

Jeg merker også selv at jeg synes det er fantastisk å trene hardt, noe jeg tidligere ikke orket. Noe nytt jeg også har begynt å kjenne er treningssug. I slutten av forrige uke lengtet jeg etter å trene, virkelig en ny opplevelse!

 

Carpa: Gratulerer med en så stor nedgang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm

Ikke like oppmuntrende å gå på vekten i dag som forje uke. Idag viste vekten 62,5. Opp 1,5 kg! Synes egentlig det er litt merkelig for jeg trente kjempe masse forje uke, hele 22,8 trimpoeng, jeg spiste noe utenom planen, men det var ikke de kjempe store utskeielsene. Kan det ha noe å gjøre at jeg veide meg rett etter 2 timer på ELIXIA? 55 minutter med kondisjonstrening (500 kcal forbrent :D ), etterfulgt av en time styrketrening. Drakk på denne tiden ca 2 liter vann. Håper virkelig at det meste av oppgangen var vann! Måler meg imorgen igjen, for sikkerhets skyld :) Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt?

Kjæresten kom hjem fra militæret i går, så er litt redd for at denne uken skal bli litt...ja, lite trening og mye mat! Men jeg skal virkelig prøve så godt jeg kan. MÅ prøve å få han til å forstå meg, så kansje han kan hjelpe og støtte meg.

 

Virker som dere andre har godt på vekta med god samvittighet. Capra, du har jo fått et utrolig resultat :) Det er virkelig oppmuntrende for oss andre.

 

Lykke til med ny uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann - håper dere alle har en god mandag kveld.

Min veiedag er egentlig onsdag, men siden jeg har kjøpt ny vekt i dag (den forrige var noe eh... kreativ og humørsyk med dertil liten pålitelighet), så tar vi det like gjerne i dag.

Er 162 cm - veier nå 64 kg.

Mål: 60 kg i denne omgang - og så litt mer etterhvert.

 

Skal også prøve meg på 600 sit-ups denne uka, wish me luck

 

ha det fint så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

Det ble ingen aerobictime på meg idag :) Vi var NØDT til å ta turen til Ikea å bli ferdig med både sovrom og kjøkken til utleieleiligheten.....og der var det vanvittig mange folk, og mye kø etc, så rakk ikke treninga gitt.

Merker at det irriterer meg voldsomt, men jeg er vanvittig sliten etter 2-3 på Ikea... har sikkert forbrent noe der!!Jaja, i morgen skal det i hvert fall bli trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg har iallfall lagt inn trimpoeng hvis jeg har gått flere timer på shopping i byen. Trekker ifra litt for man går jo ikke hele tiden og lagt det inn med 3 km i timen i fart....

 

I dag har jeg lagt inn 2 timer med maling. Jeg har malt tak. Det ble faktisk 3,7 trimpoeng. :) Da blir det iallfall morsommere å gjøre nye nyttig! ...og jeg svetta faktisk selv om pulsen er på det jevne. Tror jeg bruker noen kalorier på det.

 

Mange er opptatt av vekter her...Jeg har en fra Lidl som kosta 99 kroner. Den virker helt greit og er digital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mira40

Fridamor, ja maling er slitsomt. Jeg har forresten tenkt på at det jammen er rart at vi ikke kan føre inn husarbeid (gulvvask feks) som trim, for det blir jammen JEG svett av! Tror nok at jeg forbrenner mange kalorier på det.

 

Ja sakte gange på shoppingsentre forbrenner nok også noen kalorier, jeg selv førte jo inn en time på Ikea her forleden he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hvis jeg støvsuger, vasker, rydder, banker tepper og gjør en stor sjau som jeg svetter av, så legger jeg inn en del av det på bilvask, rett og slett! Det kan jo greit likestilles. Husarbeid kan jo være så mangt da, men hvis man sammenligner med andre ting som er slitsomt og legger inn utifra det, så må det være ok. Det er jo for vår egen del, og da blir det faktisk positivt å komme igang med sånne gjøremål som ikke er verdens morsomste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like oppmuntrende å gå på vekten i dag som forje uke. Idag viste vekten 62' date='5. Opp 1,5 kg! Synes egentlig det er litt merkelig for jeg trente kjempe masse forje uke, hele 22,8 trimpoeng, jeg spiste noe utenom planen, men det var ikke de kjempe store utskeielsene. Kan det ha noe å gjøre at jeg veide meg rett etter 2 timer på ELIXIA? 55 minutter med kondisjonstrening (500 kcal forbrent :D ), etterfulgt av en time styrketrening. Drakk på denne tiden ca 2 liter vann. Håper virkelig at det meste av oppgangen var vann! Måler meg imorgen igjen, for sikkerhets skyld :) Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt?

Kjæresten kom hjem fra militæret i går, så er litt redd for at denne uken skal bli litt...ja, lite trening og mye mat! Men jeg skal virkelig prøve så godt jeg kan. MÅ prøve å få han til å forstå meg, så kansje han kan hjelpe og støtte meg.

 

Virker som dere andre har godt på vekta med god samvittighet. Capra, du har jo fått et utrolig resultat :) Det er virkelig oppmuntrende for oss andre.

 

Lykke til med ny uke alle sammen :)[/quote']

Uffda, det var da kjedelig. Det har nok mye å si at du akkurat har trent og drukket så mye vann. 1 liter vann veier jo nesten 1 kg. Veier du deg ikke på morningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg igjen i dag. Vekta er ikke hel pålitlig. I går tidlig gikk jeg på den for å se ' date=' da veide jeg 67.9 kg. Går av den og prøver en gang til ,og da veier jeg 70 kg. I dag så veide jeg 68.5 kg. Men jeg har tatt ev ett kilo og to. merker det på buksa + midjemålet er redusert med noen cm.

Skal kjøpe ny vekt[/quote']

 

Det var da en frustrerende vekt du hadde.

Har du den stående på gulv med varmekabler?

JEg måtte flytte min ut av badet og inn på soverommet og der må den få stå i fred. Er det noen som flytter på den må jeg liksom veie den inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

Jeg veier meg som sagt tirsdager, og i dag var vekta på 62,6 kg. :D

 

I forrige uke rapporterte jeg ikke, men dere kan vite at den var på 63,3 kg.

 

Det som er det triste opp i alt dette, er at bare for en og en halv måned siden var vekta på 61,4 kg.................. I know!!!!!!!

 

Syden ,besøk, baking av kaker og boller pga mer besøk osv. har gjort sitt for å si det mildt, men nå er jeg fit for fight til å komme ned igjen til 61,4 kg

 

Sluttmålet mitt er 60 kg. blank ( okey, om det går kjempelett, så frister det jo litt med ca 59 da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte
Det var da en frustrerende vekt du hadde.

Har du den stående på gulv med varmekabler?

JEg måtte flytte min ut av badet og inn på soverommet og der må den få stå i fred. Er det noen som flytter på den må jeg liksom veie den inn igjen.

 

 

Jeg har vekta på flislagtbadegulv med varmekabler. Det jeg har oppdaget er at der er en helling på gulvet i en retning som gjør at vekta blir helt feil. Jeg setter den derfor i den retninga jeg vet det er nøyaktig også tar jeg en kontrollveiing i en 3.retning hehe. Men når den står feil, så kan jeg faktisk bli nesten 2 kg. tyngre.... Har sjekket skikkelig på kjøkkengulvet altså, så vet hva som er rett.

 

Mao, bli kjent med ditt gulv :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinemmm
Uffda' date=' det var da kjedelig. Det har nok mye å si at du akkurat har trent og drukket så mye vann. 1 liter vann veier jo nesten 1 kg. Veier du deg ikke på morningen?[/quote']

 

 

Jo, jeg veier meg som regel på morningen, men det var litt slappt igår. Kjæresten kom nettopp hjem fra militæret så det var første natten vi som sammen på lenge. Det ble en lang morning, i senga til langt på dag! Glemte rett og slett å veie meg!

 

Nå skal vi på Tusenfryd med småtrolla (de 3 små brødrende min) :) Må ærlig innrømm at det blir nok ikke noe trening i dag, og kansje litt usunn mat. Men får ihvertfall gått mye..og har tatt med meg litt frukt som jeg kan ha som mellommåltid.

 

Ha en flott dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg veid meg igjen, og det ble litt opgang gitt.. 300 g. Ikke så ille med tanke på det jeg har spist den siste uken! Pluss at det har blitt svært lite trening. Er ikke så motiverende med alt dette regnet. Men det er bare å stå på videre!

 

Håper det går bra med dere andre!

 

Dagens vekt: 62,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dinamor

På vekta i mårest...69,4,ned 1,1 kg fra forrige tirsdag..

Synes at det går greit,motivasjonen er bra ennå....

 

Har kuttet ned på hvetemel så mye jeg kan,bruker spelt istede,dette fungerer godt. Prøver også å ikke spise så mye karbohydrater,men litt blir det jo.

 

Så det er vel bare å stå på videre:)

 

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...