Gå til innhold

En ny slankedagbok


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Gjest HelleDudena

Hei alle sammen!

 

Tenkte jeg skulle skrive en slankedagbok jeg også. Deilig å få ut litt tanker samt kanskje få noen som støtter meg litt når ting ikke er rosenrødt når det gjelder vekta:-)

 

Litt om meg da; jeg er 29 år, samboer med en herlig gutt på 31 år og sammen har vi to nydelig døtre på henholdsvis 21 mnd og 12 uker. To tette svangerskap har satt sitt preg på en kropp som jeg egentlig hadde akseptert før jeg ble gravid. Jeg har aldri vært noen sylfide, men syntes at 72,5 kg fordelt på 174 cm var greit. Jeg jobbet hardt for å komme dit, og også for å holde den vekta, så jeg er ikke helt sikker på om jeg vil ned dit.... Selv om en helt urealistisk "drøm" er å se 6-tallet først på vekta.

 

Jeg er som dere sikkert skjønner hjemmeværende (fødselspermisjon) med minstejenta. Når jeg ikke er det, er jeg økonom og har en veldig stillesittende arbeidsdag. Ettersom jeg bare har fritid om dagen, må det skilles mellom tiden fra seks om morgenen til åtte-ni om kvelden da jeg først og fremst er mamma og ikke har så veldig mye tid til andre ting enn barna mine, og kvelden/natten når det gjelder hobbyer. Jeg liker å lese, håndarbeid, litt scrapping, reise, være sammen med venner, trene og så er jeg veldig mye på nettet.

 

Jeg begynner på GR internett kurs til uka, med rapporteringsdag på onsdager, så skal prøve å ikke henge meg så mye opp i vekta de andre dagene.

 

Ok, så får jeg vel avsløre dagens vekt da, sånn at jeg har et startpunkt.

81,1 kg som jeg håper på at skal bli ca 76kg innen 3. oktober når kurset er slutt.

 

Delmålene er som følger:

1. september 79 kg - 78,7 kg JuHU!!

1. oktober 76 kg - 76,6 kg ja,ja....

1. november 74 kg - 75,5 kg den 30.10

Vil vurdere litt når jeg veier rundt 75 kg og stabilisere der en liten periode hvis motivasjonen svikter eller kroppen føles ok.

1. desember 74 kg (73 kg) 73,5 kg den 5.12

1. januar 74 kg (72 kg)

 

Vel, jeg må skyndte meg å gjøre litt i huset før lille våkner. Men blir veldig glad hvis noen vil "snakke" med meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar

jeg er ikk gravid eller har heller ikke nettopp fått barn (har ne gutt på 2 år) men vi ønker os no nr to og jeg vet at jeg må ned minst 5 kg før jeg blir gravid. hadde probler forgje gang med å bli gravid pga vekten ( er under 100 kg). men da gikk jeg ned 10 og vips, så ble jeg gravid.

så no er det bare å finne frem motivasjon og overskudd til å trene og spise riktig (skulle ikke være så vanskelig)

jeg går på internett kurs, og er feridg der 3 sept, har ikke vært så flink. glemte å leere ene rapporten, hhehehehe.... men no skal jeg ta med selv i nakken og gjøre noe me problemet mitt.

 

håper å høre fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit og gratulerer med den lille!

 

Jeg er ferdig med å være gravid og sluttet å amme for 3 mnd siden. Jeg er sikker på at du klarer å nå målene dine, og det minner meg på at jeg må lage noen nye for meg selv nå som sommeren førte til slankeflopp på 5-6kg.

 

Lykke til med slanking og nattevåk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
jeg er ikk gravid eller har heller ikke nettopp fått barn (har ne gutt på 2 år) men vi ønker os no nr to og jeg vet at jeg må ned minst 5 kg før jeg blir gravid. hadde probler forgje gang med å bli gravid pga vekten ( er under 100 kg). men da gikk jeg ned 10 og vips' date=' så ble jeg gravid.

så no er det bare å finne frem motivasjon og overskudd til å trene og spise riktig (skulle ikke være så vanskelig)

jeg går på internett kurs, og er feridg der 3 sept, har ikke vært så flink. glemte å leere ene rapporten, hhehehehe.... men no skal jeg ta med selv i nakken og gjøre noe me problemet mitt.

 

håper å høre fra deg.[/quote']

 

Jeg gikk opp over 30 kg da jeg fikk mi eldste.... Uff, var alt for glad i søtt under svangerskapet. Eller for å si det sånn, jeg er alt for glad i sjokolade generelt sett. Svangerskap nr 2 ga "bare" 20 kg ekstra, og 17 av dem er faktisk borte nå. Er liksom bare de siste kiloene som sitter litt bedre.

 

Ønsker dere virkelig lykke til med prøvingen! Det er virkelig en spennende tid, men kan også bli stressende også. Håper du klarer å finne den motivasjonen som du trenger til å gå ned de fem kiloene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Velkommen hit og gratulerer med den lille!

 

Jeg er ferdig med å være gravid og sluttet å amme for 3 mnd siden. Jeg er sikker på at du klarer å nå målene dine' date=' og det minner meg på at jeg må lage noen nye for meg selv nå som sommeren førte til slankeflopp på 5-6kg.

 

Lykke til med slanking og nattevåk.[/quote']

 

Takk for lykkeønskninger!

 

Heldigvis er lille ganske "snill" og bare våken et par ganger i løpet av natta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare si at jeg syns du er flink som bare har 3 kg igjen og det er 12(?) uker siden du fødte. Jeg la på meg nesten 30 kg da jeg gikk gravid, og har 4 kg igjen, og det er 2 år siden jeg fødte. burde virkelig klart mer.

men jeg får velmote meg opp på den ølen jeg har åpnet i kveld og gå på med friskt mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg har vel egentlig jukset litt da, siden det er nesten to uker siden jeg begynte å endre livsstilen min. Men har ikke begynt å skrive ned alt jeg spiser før i dag. Klarte så vidt å komme meg opp i 2200 kcal, mens jeg ifl kursleder skal oppi 2500 kcal. Jeg vet av erfaring hvor viktig det er å spise nok. I kveld har sambo og jeg hatt skikkelig kosekveld, hvor jeg til og med har drukket et glass vin...... Og enda så blir det litt lite.... Ja, ja, jeg får jobbe meg oppover.

 

Den største utfordringen for meg er å få tid til å spise. Ja, og så huske å spise da:-) Men ser på det som en utfordring og ikke et problem.

 

Og Lady, ja yngste datteren min er bare 12 uker. 17 gravidkilo forsvant i løpet av 4-5 uker uten at jeg gjorde noen ting. Men så tok sjokolademonsteret som lever i magen min over...... Så da var det bom stopp.

 

I morgen, eller egentlig i dag, blir en hektisk dag med bytur med ungene og overnattingsbesøk. Skal prøve å lure meg inn og skrive noen ord i morgen også. Litt utfordrende blir det ift mat også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Uff, denne helga har vært skikkelig rotete når det gjelder mat og drikke. Har nok spist alt for lite. Spist for sjelden også. Jeg er ikke spesielt flink til å organisere mat osv når jeg skal bort.

 

Men i morgen er det en ny dag med nye muligheter:-) jeg er veldig motivert, og selv om samboeren min bestilte seg pizza i kveld og jeg faktisk hentet den, spiste jeg en gaffelbit. Trives ikke med kroppen min som den er, så det jeg skal putte i munnen som er så kaloririkt skal jammen være verdt det. Mmmm.... lurer på om kosemerkene mine denne uka skal brukes på en skikkelig god kakebit.

 

Et kort innlegg fra meg i dag, må prøve å få lagt lillesøster, så det blir litt voksentid her i kveld.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har no laget meg en suppe. (sykehus dietten) så det blir spennede om jeg klarer å holde den. 7 dager. to dager kan jeg jo spise biff/kylling. så det er jo noe å se frem til. også vekten da. det blir jo ekstra spennede.

 

ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

I dag har jeg endelig kommet i gang med litt trening. Jeg har kjøpt meg en "Fit mama dvd", og fikk iallefall danset til den i tjue minutter pluss litt yoga. Ble da ett trimpoeng. Målet mitt er i første omgang 7 trimpoeng i uka. Uff, da jeg hadde permisjon sist hadde jeg opptil 21 trimpoeng i uka. Ute og gikk minst 5 km 5 dager i uka. Nå har jeg ei lita ei som mistrives i vogna, og stort sett bare skriker.

 

Ellers har jeg igjen spist alt for lite, bare såvidt over 1800 kcal. Jeg gidder rett og slett ikke å sitte og dytte i meg mat nå. Skal forresten spise 2300 kcal, ikke 2500 kcal som jeg skrev tidligere.

 

Lady, håper sykehusdietten gir deg et godt startspark:-)

 

Er spent på vekta på onsdag. Da skal jeg også ta målene mine. Synes det er like spennende å se hvordan jeg minker i cm når jeg slanker meg. Gleder meg til å begynne å kjenne det på klærne også. Og å kunne bruke klær fra før jeg ble gravid med eldstedatteren min. Men må nok ut og kjøpe en del nytt også. Belønne meg selv for at jeg forhåpentligvis er FLINK!!

 

I morgen er atter en dag, og den skal brukes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Nok en dag nærmer seg slutten, dvs jeg har vel tenkt å være oppe noen timer til og titte litt på tv. Er stor fan av CSI, så tirsdagskvelden er hellig:-) Må frem med strikketøyet også, hvis teppet til minstejenta skal bli ferdig før snøen kommer.

 

Denne dagen har vært helt eksemplarisk ift GR opplegget med et unntak, jeg har ikke spist nok frukt og grønt. Det er et problem jeg alltid har hatt. Mest sløvhet. Ellers har jeg vært flink i dag og spist mine 2300 kcal, drukket liter på liter med vann (og flydd på toalettet) og fått 1,6 trimpoeng.

 

Ble en rask og svett trilletur, har en bratt bakke opp mot huset og tok den to ganger for å virkelig få opp pulsen. Etterpå ble det litt armøvelser med minstejenta som vekt. Koselig å trene litt sammen med henne. Treningssenterene her omkring har fortsatt sommerprogram, så det er foreløpig ikke noen mor og barn trening. Kommer til å kjøre til nabokommunen for å trene, siden vi har planer om å flytte dit etterhvert er det koselig å bli kjent med andre mammaer.

 

I morgen tidlig er det veiing.... Synes jeg fortjener at vekta har gått litt nedover, men smugveiingene mine antyder noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått barn nr 2 som i dag er 6 uker. La på meg 30 kg første svangerskap som jeg gikk ned sakte men sikkert i løpet av 1 år. I dette svangerskapet la jeg på meg ca 25 kg og har lyst til å gå ned litt raskere. Synes det er litt tidlig å ´ni-slanke´ seg, men har lyst til å være bevisst på hva jeg spiser og hvor mye jeg beveger meg.

 

Veier i dag 85,4 kg og drømmer om 72 kg. Hvor fort det skal gå har jeg egentlig ikke tenkt helt på, men så lenge jeg går bitte litt ned hver uke så er det fint. Har gått ned ca 12 kg siden fødselen, og ønsker altså å gå ned 13 kg til.

 

Jeg går ikke på noe kurs men veier meg hver mandag. Gikk et kurs for 10 år siden og jeg husker en del fra den gange - selv om det sikkert har endret seg litt også. Om ikke jeg klarer dette alene og sammen med andre her inne så melder jeg meg sikkert på et internett kurs senere.

 

Vet du hvor mange kalorier ammende som fullammer skal spise pr dag på GR?

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste siste innlegget ditt HeleDudena, og da fikk jeg svar. Så flott at du har vært så flink i dag. Jeg har vært veldig flink fram til middag, men da skeiet jeg litt ut med kake siden vi hadde gjester. Ja ja, ny dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Gratulerer med den lille!

 

Vi veier omtrent det samme, så regner med at du skal spise omtrent like mye som meg. Dvs ganske mye mer enn du gjorde da du gikk på kurs for ti år siden. Jeg er så spent på vekta i morgen. Håper virkelig at jeg har gått ned litt:-)

 

Men nå må jeg nyte å ikke ha et barn i armene samt snakke litt med min kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går fint med veiing i dag! Lykke til.

 

Gratulerer til deg også forresten, stas å ha 2 tette. Datteren min er 2,5 år så jeg håper de får mye glede av hverandre framover. Nå sover pjokken ute i regnværet mens mamma kan nyte litt lunsj og internett.

 

Kanskje vi skal skrive inn vekten vår etter hver veiing så vi kan skryte litt av hverandre? Uansett er all støtte bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Første ukesrapport på kurset, og dermed veiing i dag. Litt deprimerende, siden jeg har vært så flink hele uka som har gått.

 

09.08: 81,1 kg

15.08: 80,9 kg

22.08: 80,6 kg

29.08: 79,3 kg

05.09: 79,0 kg

12.09: 78,1 kg

19.09: 77,1 kg

27.09: 76,5 kg

03.10: 76,6 kg

11.10: 77,1 kg

17.10: 76,2 kg

24.10: 75,8 kg

30.10: 75,5 kg

07.11: 74,5 kg

14.11: 74,3 kg

21.11: 73,5 kg

28.11: 74,6 kg

05.12: 73,5 kg

12.12: 73,0 kg

19.12: 72,9 kg

26.12: --------

2.1: 74,6 kg

9.1: 72,8 kg

16.1: 72,5 kg

23.1: 72,9 kg

30.1: 71,3 kg

06.02:

13.02:

 

 

 

Hmmm.... Hadde virkelig håpet på et bedre resultat. Lurer litt på om hormonspiralen kan ha litt av skylda at resultatet ikke er bedre. Men får bite tenna sammen og fortsette. Jeg har da gått ned i det minste, nesten en halv margarinpakke. Blir jo nesten en kilo i måneden hvis jeg fortsetter sånn. Jammen bra at det ikke er alt for mange kilo jeg skal ned;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo den rette veien :-)

Hurra for deg første uken - stå på videre! Spent på min veiing på mandag.

 

I dag har jeg vært ganske flink til å spise nok, bortsett fra at jeg ikke har trimmet no særlig. Regnet fristet ikke så jeg har nøyd meg med noen armhevinger og knipeøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Ja, ja, skuffelsen har lagt seg litt nå. Kroppen min er ikke en maskin som reagerer helt matematisk på hva jeg spiser.

 

Jeg har hatt en hektisk dag, eldstejenta har vært hjemme fra barnehagen siden hun skulle reise på ferie med pappaen i kveld. Det går i ett når man har en aktiv 21 mnd jente og en liten baby. Men nå er jeg "alenemamma" med bare et barn noen dager.

 

Dagen har vært ganske grei ellers, spist litt over 2000 kcal, dvs litt lite. Men det er jo snittet som skal være 2300 kcal;-). Siden store har vært hjemme i dag og regnet har høljet ned har det blitt dårlig med trim. Lille og jeg tok oss et kvarter med salsa på stuegulvet i sted. Noe som garantert så rart ut for naboene siden jeg ikke eier rytme. Men men..... Hva gjør man ikke for "skjønnheten"??

 

Prøver å tenke på å legge mer aktivitet inn i hverdagen. Sånn som å hoppe rundt på gulvet med store og leke fly med henne. Alle monner drar osv.

 

Nå skal jeg rydde litt før strikketøyet skal få litt oppmerksomhet. Håper bare at lille nå har sovnet for natten!

 

PS! Kan ikke garantere at jeg ikke går på vekta i morgen tidlig også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

En uke med slanking og dagbokskriving er over.

 

Smugtittet på vekta i dag tidlig, og den viste mindre enn i går. Så da regner jeg med at gårsdagens vekt var litt "feil". Dagens andre opptur. Den første var å kunne ligge til halv ni. Det er det lenge siden jeg har gjort. Vi var våkne noen ganger på morgenkvisten, men sovnet igjen. Lille skjønne jenta mi. Savner store jenta mi, særlig når jeg snakker med henne på telefon.

 

Har spist og drukket som jeg skulle i dag. Gått et kvarters tid raskt med lille i bæresele. Ble både anpusten og svett. I tillegg har jeg ryddet og vasket så fort lille har sovet i dag, eller hun har ligget på gulvet og tittet på meg. Jeg hater egentlig alt som heter husarbeid, men i dag gikk det som en lek.

 

Skiftet siden jeg skulle få besøk, og buksa som var trang over magen for tre uker siden er jammen blitt litt stor til tross for at den var nyvasket:-)

 

På symøtet serverte jeg masse frukt. Jeg hadde også noe kaker, og hadde egentlig bestemt meg for å bruke noen kosemerker, men..... Nei, kan finne noe jeg har enda mer lyst på å bruke dem på.

 

Nå skal jeg rydde etter gjestene, så "snakkes" vi i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

En ny dag uten alt for store utfordringer, med unntak av å få trimmet nok. Jeg har fått et trimpoeng i dag, men har prioritert andre ting når lille har sovet.

 

Vært hos legen i dag, og skal på sykehuset for å ta en rekke blodprøver. Jeg har tidligere slitt med lave jernlagre, så får vi se hvordan det ligger an nå. Lille har også vært på vekta i dag. Hun er tre måneder i morgen og er ei lang og slank lita frøken. Ganske identisk med det søsteren var, hun er en cm kortere og 80 gram tyngre. Tiden har gått så utrolig fort, samtidig som det føles som vi har hatt henne hele tiden.

 

Er jeg flink så er jeg under det jeg veide da jeg ble gravid med lille når hun blir 4 mnd. Flink pluss at kroppen min spiller på lag med meg.

 

Et kort innlegg denne gangen. Sofaen roper på meg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

I allefall for denne gang. Store og sambo kommer hjem i morgen. Skal bli så deilig å se jenta mi igjen. Hun har visst savnet meg.... Vi har ikke snakket sammen på telefon på noen dager, siden hun ble så lei seg sist vi snakket sammen. Men i morgen får jeg henne endelig hjem.

 

Og da blir det litt mer tilbake til hverdagen igjen. Mandag skal begge jentene være hjemme med meg, så utfordringen blir å få i meg nok mat. Og ofte nok. Trimmen går litt lettere, da kan jeg ta meg en gåtur etter at store har lagt seg.

 

I dag har lille vært super avhengig av meg, har kun sovet på meg hele dagen. Dermed har det blitt så som så med trim. Men men.... Jeg prøver å være så aktiv jeg kan hele tiden og tenke på at alle monner drar. Uheldigvis liker nakken min dårlig at jeg går og bærer så mye på lille. Bæreselen liker ikke ryggen min. Nok klaging. Det finnes alltid en løsning!

 

I kveld har jeg kost meg med toffin. Nam-nam. Men noe som er enda bedre er faktisk blåbær med vaniljekesam. Min nye favoritt.

 

Kaloriregnskapet for dagen endte på så vidt over 2300 kcal. Er så flink så;-)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Drømte at jeg våknet i dag tidlig og begynte å kaste i meg M&Ms. Fortsatte å overspise hele dagen, og brukte følgende unnskyldning for meg selv; søndag er min spis hva du vil dag. Uff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du holder stilen bra! Har som deg smugveid meg litt men det var jo på mamma'n min sin vekt. Håper min viser det samme! Jeg har vært med min yngste på mormor-besøk i helgen og samboeren min på farmor-besøk med eldste. Så jeg gelder meg også til å se begge igjen.

 

Siden jeg ikke går på kurs så skriver jeg ikke så aktivt ned det jeg spiser, og jeg veier det heller ikke. Men forsøkte meg med litt slumse-noteringer et par dager denne uken for å få litt innsikt i hva jeg spiser. Skjønner deg at det ikke er så lett å spise nok når man spiser sundt. Tror mine små utskeielser har reddet meg noen dager. Men jeg er ganske god på å ikke ha store utskeielser og å spise mye frukt og en del grønt. Trimmingen har vært laber i helgen, bare gåturer i byen i rolig tempo. ER enda ikke bra fra bekkenløsning under graviditeten, så jeg tør ikke lange ut før jeg blir bedre. Får forsøke meg med litt styrke i overkropp, rygg og mage så lenge.

 

Ellers er jeg såååå spent på vekten i morgen.

 

Lykke til i en ny uke med mange nye sjanser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Masse rot med maten i dag, småsulten hele tiden selv om jeg nettopp har spist. Føler meg i tillegg skikkelig oppblåst selv om jeg har holdt meg innenfor det jeg skal når det gjelder kalorier. Ikke spist noe godterier eller kaker heller. Men kjenner på kroppen at nå holder den på væske bla, så jeg er glad jeg ikke har veiedag i morgen. Håper det normaliserer seg frem til onsdag. Nå vil jeg ha resultater!! Synes jeg fortjener det.

 

Dårlig med frukt og grønt på meg. I det hele tatt er jeg dårlig til å spise grønnsaker. Trenger tips der. Liker ikke tomat og agurk, og tåler ikke paprika. Får begynne og knaske gulerøtter igjen:-)

 

Litt bedre med trimmen i dag, halvannet trimpoeng på step og styrketrening i min egen stue.

 

Største jenta og pappaen kom hjem i dag, så kos å se dem igjen. Store var veldig glad for å se lillesøsteren sin. Kastet seg over henne og koste. Det får et morshjerte til å svulme det. De to jentene er så glad i hverandre, og storesøster leker faktisk med lillesøster til tross for at de bare er 13 uker og 21 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Lykke til på vekta i dag hvis du ikke allerede har vært der:-)

 

Jeg har smugveid meg, og jeg samler vann ja, men veier mindre enn forrige onsdag i allefall. Vi får se på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...