Gå til innhold

En ny slankedagbok


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Gjest HelleDudena

Koser meg med å lese dagboka di. Ikke bare kan du mye om mat og trim' date=' men du er skikkelig od til å skrive sånn at det er gøy å lese.

 

Ha en fin dag![/quote']

 

Det var et kompliment som satt skikkelig for ei med litt mye skrivekløe som drømmer om å gjøre litt mer ut av det enn ei dagbok på nettet. Tusen takk!!

 

Å stå rolig en gang i blandt er greit det og, da kommer kroppen litt til seg selv. Og så kan man gjøre som deg, og bli litt mer motivert til å sette inn litt mere krefter i slankeprosjektet. Du har jo supre resultater så langt, og de siste kiloene forsvinner de også! Bare vent, trimmen kommer til å hjelpe deg. Og så blir du jo i bedre form for hvert skritt du tar:-) Vi nærmer oss målet begge to, og dette skal vi jammen klare!!

 

Etter at jeg hadde fått eldstejenta var jeg tung og i utrolig dårlig form etter mild svangerskapsforgiftning og ordre om å sitte med beina høyt i halve svangerskapet omtrent. Da tenkte jeg på nettopp at hvert skritt gjør meg i bedre form når jeg sleit meg opp bakke etter bakke.

 

Jeg har en "helvetesuke" foran meg. Storesøster fyller 2 år på torsdag (hipp hurra), og vi starter med feiring i morgen. Får gjester onsdag, torsdag, fredag, lørdag og muligens søndag. Ja, og så er det jo farsdag på søndag. Må kvinne meg opp til å la være å spise kaker hver dag. Men som jeg har skrevet tidligere, hva jeg putter i min munn er mitt valg og jeg må ta konsekvensen av det. Tenkte jeg skulle kjøpe inn masse frukt og kutte opp. Så får jeg heller spise overdose av frukt. Noe må jeg dytte i munnen vet jeg. Og så skal jeg ikke bake noen av mine favorittkaker. Ungene er fornøyde bare det er kaker, svigermor baker i tillegg bløtekake så da får de voksne sitt også. Ikke bare muffins og sjokoladeboller....

 

Nå skal jeg gjøre litt husarbeid mens lille sover. Hun er veldig urolig i dag, og vi hadde ei mindre god natt i natt. Jeg var våken fra halv tre til kvart over fem. Småsliten nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar
Gjest HelleDudena

Selv om jeg prøver å frigjøre meg litt fra vekta er jeg spent. Håper at det forholdsvise gode innsatsen denne uka har gitt resultater.

 

Nå står muffinsene i ovnen. Laget store former, slik at det er to til hver av barna i morgen og en til oss to mammaene som begge to slanker oss. Det blir ca 300 kcal. Klarer jeg å holde meg til den ene er jeg ganske flink. Med te til. Eller kaffe. Blir nok dårlig med trim poeng i morgen siden vi får besøk ganske tidlig. Men skal prøve å få til iallefall en bitteliten tur.

 

Da leses vi i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg er mildt sagt fornøyd! Litt innsats lønnet seg virkelig. Nå blir det litt lettere å gå løs på bursdagsuka vår. Dere må hjelpe meg og holde meg hardt i ørene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Og den gikk da sånn noenlunde. Ble litt mye vaffel, men brukte lunch og mellom-måltidet mitt samt at vi hadde lapskaus til middag og jeg spiste bare en liten porsjon. Jeg spiste en halv muffins. Alt i alt har jeg vel spist litt mer enn jeg burde for å gå ned i vekt, men helt galt er det ikke.

 

Ingen trimpoeng da. Det har gått slag i slag med besøk av favorittkusina mi med tre barn (8, 3 og 5 mnd), frisøren med storesøster (så søt nå når hu er nyklippet), middag og så svømming med jentene. Vi har brukt hele høsten til å tilvenne store til vannet igjen, men i dag var hun i vannet hele "timen". Og vi tullet litt og puttet nesa under vann. Helt på slutten dukket hun sammen med pappaen. Lille er veldig flink til å dykke.

 

I morgen er det 2 år siden vi fikk verdens herligste lille jente (ja, uavgjort med søsteren da;)). Riene startet allerede den 6. Men ut kom hun ikke før den 8. Utrolig hvor glad man kan bli i barna sine!! Tida går så alt for fort, de skulle vært babyer litt lenger. På den andre siden, utrolig herlig når de snakker også. Her er det "klare sjøl" og "vil itte" som gjelder. Til og med i søvne. Hun lå og sov på sofaen hos besteforeldrene, og plutselig hører vi "je vil itte", ikke bare en, men to ganger.... Kan ikke skjønne hvem hun får staheten sin i fra. Kan da aldri tenke meg at det kan være meg. For jeg er aldri påståelig eller sta.

 

Jeg begynner å ha "tjent" meg opp en del shoppingpenger nå. Faktisk 7.500,-. Hjelpes! Noe er jo brukt da. På fredag skal jeg bruke litt til på sminke. De ringte meg fra det lokale parfymeriet i går (ja, jeg bor på et lite sted) og spurte om jeg ville komme og bli sminket av ei fra Guerlain på fredag. Og det vil jeg jo, men "forutsetningen" for hel sminke er at man kjøper noe. Ellers får man bare veiledning. Men sminkepungen min har ikke fått noen særlig fornyelser de siste tre årene bortsett fra når noe har blitt tomt, så det skal bli greit med litt nytt. Og litt nye idèer til hvordan jeg skal sminke meg. Jeg er ikke spesielt flink til å variere. Eller skal jeg heller si, ta meg tid til noe særlig mer enn mascara, lip gloss og til nød litt foundation.

 

Nok for i dag. Men jeg er fortsatt veldig fornøyd med 1 kg ned og 1,5 cm i midjen. Har 2-3 cm igjen før jeg er der jeg var før jeg hadde vært gravid en eneste gang, Ædda bædda mamman min som mente at jeg nok måtte trene mye for å få bort magen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Gratulerer med vektnedgang! Jeg har heller ikke trent magen mye og jeg har gått inn 13 cm i livet fra juli, så jeg mener at cm forsvinner sammen med kiloene! Vel jeg må vel ta med meg lille tuppa mi også til frisøren og få stusset det litt, ho har så mye virvler og fall håret så det er en ny og spennende sveis hver morgen.....

Småtroll er herlige, og "klare sjøl" er et stort tema her også, sokker på vranga, bukse bak-fram osv. Og så stolt over å ha greid sjøl! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Heihei! Gratulerer med vektnedgang! Jeg har heller ikke trent magen mye og jeg har gått inn 13 cm i livet fra juli' date=' så jeg mener at cm forsvinner sammen med kiloene! Vel jeg må vel ta med meg lille tuppa mi også til frisøren og få stusset det litt, ho har så mye virvler og fall håret så det er en ny og spennende sveis hver morgen.....

Småtroll er herlige, og "klare sjøl" er et stort tema her også, sokker på vranga, bukse bak-fram osv. Og så stolt over å ha greid sjøl! :-)[/quote']

 

I dag dro vi i barnehagen med strømpebuksa bak frem. Hun er jo så glad når hun klarer det, så da har jeg ikke hjerte til å ta den av igjen. Samme når hun tar på bleia sjøl.

 

11,5 cm av midjen min er borte. Jeg er og har alltid vært pæreformet, i motsetning til moren min som er mer eple. Særlig nå når hun har fått noen ekstra kilo. Men hun ber meg om råd samtidig som hun sitter og drikker brus og spiser chips, så...... Altså hun er bare noen få kilo tyngre enn meg, så jeg skal ikke si så mye. Rent bortsett fra magen, er hun relativt slank til tross for at både hun og faren min er relativt inaktive. Faktisk tror jeg begge to er 25 kg pluss siden de ble sammen for sånn ca 31 år siden. Dvs at begge to var veldig tynne. Faren min var en topptrent toppidrettsutøver (søsteren min har fått hans del av genene, jeg har iallefall ikke fått så mye av det) og mamma bare var generelt tynn (søsteren min har fått den delen også:-)). Siden faren min drev med toppidrett frem til han var 22-23 år, og hele hans familie er sportsfanatikere har jeg også prøvd meg på mange idretter; håndball, fotball, langrenn, skiskyting og skyting. Likte lagidrettene best, og spilte håndball i 12 år som ung. Et par sesonger med bedriftshåndball har det også blitt, men jeg har aldri vært det supertalentet. Ikke har jeg driv og disiplin nok til å trene så mye som det krever heller.

 

Jeg trente 2-3 ganger i uken frem til jeg var 18 år. Men kun organisert, jeg var ikke typen til å ta en jogge- eller skitur alene. I motsetning til lillesøsteren min. Bøker var mer fristende for min del, og etterhvert også gutter;). Uansett har idretten gitt meg veldig mye, og jeg er glad for de årene. Nå er sport best på tv, eller i håndballhallen og/eller hockeyrinken.

 

Noe jeg har litt dårlig samvittighet for er at kjæresten min var en av Norges beste skyttere under 18 år. Så ble han sammen med meg da han var 18. Men jeg prøver å pushe litt på han til å begynne litt igjen, men nå går det mest i jakt.

 

Og så har lillejenta mi bursdag i dag!! Hipp hipp hurra for 2-åringen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg driver egentlig og rydder.... Men jeg måtte jo bare prøve et par bukser som jeg kjøpte for ca 3 år siden da jeg var på mitt tynneste. Og de passer!!!! :-) Ingen "fat roll" på toppen en gang. I str 40. Tydelig masse hormoner i meg ennå, siden tårene spretter. I januar er det 3 år siden jeg ble gravid med eldstejenta, på de 2 årene og 10 mnd har jeg gått opp 53 kg og ned igjen 51,1 kg. Jeg er faktisk veldig, veldig stolt av meg selv nå.

 

1,9 kg igjen til utgangspunktet. Og jeg fullammer ennå, og har "melkestinne" bryst som nok utgjør en halv kilo eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bursdag i dag :-) Utrolig eller hva? Håper dere har en fin feiring. Det har jeg her så denne uka er ikke akkurat min sunneste siden fødselen. Men moro er det!

 

Og hurra for deg som nyter flere små bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Jeg har også bursdag i dag :-) Utrolig eller hva? Håper dere har en fin feiring. Det har jeg her så denne uka er ikke akkurat min sunneste siden fødselen. Men moro er det!

 

Og hurra for deg som nyter flere små bukser.

 

Hurra for deg som fyller ditt år!!

 

Bryllupsdagen til svigers også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Og jammen har jeg ikke vært flink i dag også. Frokost og lunch som vanlig pluss frukt, til middag laget jeg skinkesnurrer (skal skrive inn oppskriften en dag jeg har litt bedre tid) og så ble det en ørliten flis av et bløtkakestykke.

 

Og som om ikke det var nok, jeg har ryddet og sjauet et par timer i dag. Har flyttet leker og møbler fra lekerommet og inn på rommet til store. Hun ble så glad da hun kom hjem fra barnehagen og så at rommet hennes nå ikke bare er soverom. Hun har nå et eget rom å leke på. I tillegg trillet jeg en kort tur for å få lille til å sove før i dag. Og hun sov forresten i over to timer, derfor fikk jeg gjort veldig mye i dag.

 

Etter at gjestene hadde reist var jeg stinn og rastløs, så da ble det 20 minutter med Kari J før jeg trente litt med strikk. 1,9 tp ble det i dag. På en dag som jeg egentlig ikke regnet med at det skulle bli noe særlig trim.

 

I morgen har jeg en trilledate, så da blir det vel noen tp da også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Nå er ungene lagt, jeg nydusjet, pizzaen i ovnen og senga skiftet på. De neste timene har jeg planer om å kun slappe av.

 

I dag gjorde jeg en morsom liten oppdagelse. Jeg blir skikkelig grumpy av å ikke komme meg ut å gå. Gikk og var småsur på sambo hele morgenen uten grunn. Kom meg ut en halv time med litj'frøkna og var blid som ei sol da jeg kom inn igjen.

 

Så over til historien om det jeg til nå har trodd at har vært verdens bomkjøp. Historien startet for nesten tre år siden da jeg og en kollega var på shopping. Jeg skulle egentlig kjøpe meg et par jeans, men vi ramlet innom en undertøysforretning hvor det var salg. Jeg fant noe alldeles fantastisk lekkert undertøy. På salg. Til over åtte hundre kroner..... Til "spesielle" anledninger tenkte jeg. En uke senere visste pinnen to streker. Undertøyet ble liggende i posen det med lappene på. Argh.

 

I dag fant jeg det frem. Ja, ja kan jo prøve det, tenkte jeg. For moro skyld. Og, 2 barn og nesten 3 år senere: det passet!! Jeg har snart min gamle kropp igjen.

 

Faktisk er jeg under 2 kg tyngre enn da jeg ble gravid. Det er så deilig å tenke på. Og nå sier BMI'en min at jeg er normalvektig også. Ikke at jeg bryr meg så mye om det, men moro lell. Og faktisk har jeg masse motivasjon til å gå ned noen kilo til også tror jeg. Så det blir nok 60-tallet på meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Ok, jeg innrømme det, til tider er jeg et troll å bo med. Skrekkelig morgengretten, særlig når klokka er 04 et eller annet når jeg blir vekket. I dag var den ti på fem. Lå en time og prøvde å få ungene til å sove igjen. Pappaen sov nok litt. Men til slutt stod han opp med hun på to, farsdag til tross. Og lille og jeg sovnet, og sov ca en time. Skulle tro at jeg var litt mere blid da.... Men nei da, jeg drømte jammen meg at gubben fortalte meg at han ikke ville være sammen med meg lenger. Og da ble jo jeg skikkelig sur da jeg våknet... Nei, uff for en drage jeg er.

 

Det ble nye støvletter på meg på fredag pluss litt sminke. Det får være belønning nok for ei stund. Dama som sminket meg var forøvrig ganske så frekk, mente jeg måtte nappe brynene mine og at jeg var blå under øynene. Nesten 20 produkter var visst dessuten nødvendig for å se naturlig sminket ut. Grøss! Og så hadde jeg fine øyevipper da, og det er jo viktig å fremheve det som er fint. Men jeg slapp heldigere unna enn venninna mi som er 5 år yngre enn meg, dvs 24 år. Hun ble anbefalt en rynkekrem siden den var bra for hennes hud, ja også ville ikke huden hennes se så grå ut. Hva sier man ikke for å selge?? Venninna mi fikk også høre at øyevippene hennes var fine, så de måtte make-upen fremheve, mens man fikk prøve å skjule de mindre heldige trekkene hennes. Seriøst, venninna mi ligner på moren i Gilmore Girls, med andre ord så er hun langt over gjennomsnittlig pen. Jeg føler meg som ei skikkelig grå mus ved siden av henne.

 

I dag er siste dag med bursdagsfeiring. Det har gått ganske bra så langt. Satser på at jeg går ned noen hundre gram denne uka også. Men jeg er forøvrig fornøyd hvis jeg står i ro. Pizzaen jeg lagde i går ble litt for god.... Og så fikk store non stop til lørdagsgodis i går (forøvrig hadde hun og pappaen diktet sang og øvd inn dans mens jeg var på butikken i går ettermiddag:-)), og hun er så veldig gavemild at mamma måtte jo få minst 15 stykker. God jente!!

 

Tenkte jeg skulle ta en ekstra lang trilletur litt senere i dag, når lille skal sove for andre gang. Iallefall en times tur. Så får vi besøk i ettermiddag av to skjønne tvillinggutter på halvannet år.

 

Ha en fin dag! Og Mummy og Gry, lykke til med veiingen i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Lurer på hvordan denne uka har gått vektmessig. Krysser fingrene for at det iallefall er stillstand. Jubler for alt mer enn det ned.

 

Full skjerpings igjen fra i morgen, målet er 10 tp! Ambisiøst, men.... Blir mye maling de dagene som kommer og får jo flust med tp på det. I tillegg til trilleturer og en styrkeøkt eller to. Har ny treningsdvd som jeg har sovnet i fra to kvelder på rad. Kroppen tar virkelig den søvnen den trenger.... Nå skal jeg se på CSI og feire at min bedre halvdel og jeg har vært sammen i 13 år.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Deilig!!

 

Da jeg begynte denne dagboka hadde jeg en bmi på 26,8, dvs lett overvekt. I dag er den på 24,5 og dermed normalvekt:-)

 

Fortsetter å skrive litt mer her jeg, siden det ble meget kort i dag tidlig. Minstefrøkna er syk, feber, og jeg har knapt fått en time sammenhengende søvn i natt. Så litt sliten nå, men tenkte å krype ned i senge med vesla nå snart. Bare litt deilig å ha litt tid for seg selv også.

 

Nå er det full innsats for meg. To uker igjen av dette kurset, og målet er å komme ned i 73,5 kg, dvs 800 gram på to uker. Det bør være overkommelig. Bare litj'frøkna blir frisk så jeg orker å trimme i stedet for å sove. Gleder meg til å prøve den nye dvd. Synes det er så gøy å trene styrke. For første gang i mitt liv omtrent har jeg synlige muskler i armene, takket være all bæringen av barn. Så vekk med litt mer underhudsfett så er jeg fornøyd med armene mine. Det samme gjelder faktisk magen. Rompa trenger et lite løft, så det er bare å kjøre på med utfall. Lårene kan generelt bli litt slankere. Leggene orker jeg ikke tenke på en gang. Men hele meg kan bli litt fastere i fisken, og jeg blir bare glad for mere synlige muskler.

 

Gjesp.... Nei, finne igjen senga sånn at jeg kanskje orker å male litt i kveld etter at ungene har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

En av oppgavene på kurset har vært å kartlegge risikosituasjonene mine. Og det hjelper helt klart å se når man har en tendens til å "sprekke". For meg er det værst når jeg er sliten og har sovet lite. Ergo er syke barn veldig svekkende for viljestyrken min ift min største svakhet, sjokolade. Så lenge jeg klarer å fokusere på at det er derfor jeg har så utrolig lyst på sjokolade, og at det ikke er noe annet enn en quick fix, så går det ganske bra. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg i går bare gikk og drømte om å dytte trynet fullt med sjokolade. Jeg motstod fristelsen, var faktisk ikke på butikken i går.

 

Ettersom jeg fortsatt fullammer, og det snart er 6 mnd siden jeg hadde mer enn 2 barnefrie timer ute av huset begynner jeg å kjenne meg litt låst. Så når lille i tillegg har feber og ikke vil ligge på gulvet og leke, så blir innstengt følelesen forsterket. Da er det greit å kunne rømme opp i den andre leiligheten og male litt når pappaen kommer hjem. Så i går ble det et tp pga maling, og et pga jeg trente styrke da ungene var i seng i åtte tiden.

 

Vi har så smått begynt med grøt til litj'frøkna, men så langt har hun stort sett spyttet ut igjen nesten alt. Skal kjøpe et annet slag i dag, og så kan svigermor prøve i morgen når hun skal passe begge jentene mens jeg får fjernet en kul i øret. Etterpå kommer ei venninne utenbys fra med sine 3, og vi skal på lekeland med alle fem ungene. To under 6 mnd, ei på 2, ei på 3 og så hjelperen vår på 8. Kveldsmaten skal inntas på McDonalds. Min strategi er klar; salat og vann. Smører matpakke også. De skal ligge over, så store får nok herjet i fra seg i morgen. Litt mindre trim på meg i morgen bare.

 

Sambo skal på hytta og snekre i morgen og lørdag. Jeg gleder meg virkelig til den blir ferdig. Tanken på å komme inn etter å ha lekt i snøen med ungene og sette oss i badekaret før kveldsmaten inntas foran peisen. Åh, jeg gleder meg så masse. Og til lange fjellturer på sommeren og høsten med barna i bæremeiser frem til de blir store nok til å gå selv. Jeg skal ærlig innrømme at jeg var et innebarn. Jeg hadde en bok i hvert rom, og det var visst umulig å be meg om å gjøre ting, for jeg bare satte meg og leste i stedet. Det er først i voksen alder jeg har lært meg å sette mer pris på naturen.

 

Nei, nå må jeg passe på å rydde litt. Skal hente store i barnehagen allerede kl ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Nå trenger jeg å ta tak i meg selv! Skulle være sååååååå flink. Jada. Ikke at jeg skeier totalt ut heller, men midt i mellom. Mulig at jeg går ned, men etpar skikkelige uker nå, så nærmer jeg meg målet veldig. Argh!!

 

Så hvis noen har sett motivasjonenmin, vennligst meld fra her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg å ta tak i meg selv! Skulle være sååååååå flink. Jada. Ikke at jeg skeier totalt ut heller' date=' men midt i mellom. Mulig at jeg går ned, men etpar skikkelige uker nå, så nærmer jeg meg målet veldig. Argh!!

 

Så hvis noen har sett motivasjonenmin, vennligst meld fra her;)[/quote']

 

 

Hei....Jeg sliter selv så kanskje vi kan motivere hverandre? Jeg har hatt barn som bare maser, ihvertfall kjens det slik ut når hodepinen er i gang 3 døgnet på rad!

Og sjokolade og søtt gjør ikke en hodepine bedre, men jeg har dyttet innpå, og gruer meg til mandags dommen når "sjefen" med alle tallene på forteller meg hvor toskete (eller flink...) jeg har vært!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Hei....Jeg sliter selv så kanskje vi kan motivere hverandre? Jeg har hatt barn som bare maser' date=' ihvertfall kjens det slik ut når hodepinen er i gang 3 døgnet på rad!

Og sjokolade og søtt gjør ikke en hodepine bedre, men jeg har dyttet innpå, og gruer meg til mandags dommen når "sjefen" med alle tallene på forteller meg hvor toskete (eller flink...) jeg har vært!!![/quote']

 

Jeg har etter noe om og men kommet frem til at innerst, nederst i magen var det litt viljestyrke og motivasjon igjen. Selv om skuldra verker som besatt, minsta bare nekter å spise noe som helst som ikke kommer ut av puppen min, jeg ikke har trenet på et par dager osv. Men nå er det slutt på alle dumme grunner oppe i hodet mitt for at jeg ikke skal klare å nå de veldig realistiske målene jeg har satt meg. NÅ skal jeg skrive ned hver smitt og smule fra og med i morgen. Trene skal jeg i kveld bare minsta sovner en gang.

 

Og du Gry, er jo snart under 70 kg, og har vært veldig, veldig flink. Vi starter sluttspurten nå. Så klarer vi dette!! 2008 møter vi på 60-tallet for din del og iallefall under 73 kg for min del. Vi vil jo, vil vi ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har vel en del motivasjon igjen, "kvinnet" meg opp i dag! Men jeg er lite lysten på å få en trøkk i trynet i morra tidlig, veide 69,8 forrige mandag og er redd for å ha gått OPP denne uka..... Vil ikke over 70 kg noen gang igjen!

Vel får se hva morgendagen bringer, om den er "rosenrød" eller "svarte tåka"! Uansett er det ut på tur i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Hei! Jeg har vel en del motivasjon igjen' date=' "kvinnet" meg opp i dag! Men jeg er lite lysten på å få en trøkk i trynet i morra tidlig, veide 69,8 forrige mandag og er redd for å ha gått OPP denne uka..... Vil ikke over 70 kg noen gang igjen!

Vel får se hva morgendagen bringer, om den er "rosenrød" eller "svarte tåka"! Uansett er det ut på tur i morgen![/quote']

 

Og det hjelper så utrolig mye på humøret!! En knall hard halvtime med styrke. Kjenner at musklene blir gode og slitne.

 

Misunner deg litt de kiloene du ligger foran meg;) 74,3 kg forrige onsdag på meg. 4,4 kg.... Som skal bort i løpet av 16 uker. Dvs i underkant av 300 gram i uka. Men det beste hadde helt klart vært å klare det på halve tiden. Det hadde vært så utrolig deilig om vekta hadde vist en 6-700 gram ned på onsdag selv om det ikke er helt fortjent.

 

Uansett, nå skal jeg ha ei knall uke. Siste rapport på dette kurset er onsdag om halvannen uke.

 

Og lykke til i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg har gått i meg selv, og funnet ut hva som er grunnen til at jeg slanker meg:

 

- jeg vil være en sunn og lekende mamma (1)

- jeg vil være en flott kjæreste (2)

- jeg vil motbevise alle "myter" om at store vektøkninger samt to tette svangerskap gir vektproblemer (3)

- jeg vil møte 30 årene som ei sunn og flott jente (4)

 

Og målet er helt konkret å komme under 70 kg. Når det gjelder pkt 1, så beviste fredagen for meg at jeg egentlig er der. Raste rundt med ungene i lekeland når minsta sov. Skikkelig gøy, feirer gjerne bursdagen min der. Pkt 2, kjæresten min begynner å bli veldig fornøyd, og når jeg titter i speilet ser jeg mye av den gamle jenta. Et lite skrukketroll på magen har det blitt, men det ser jo ingen når jeg har på meg klær. Pkt 3, jobben blir å holde vekten. Pkt 4 16 uker igjen. 4,4 kg ca (aner ikke hvordan det har gått med vekta den siste uka). Nå er det bare å trene, trene og trene.

 

Egentlig er det som gjenstår nå prosjekt oppstramming. Ja, og så blitt kvitt de siste kiloene. Klarer jeg å komme under 70 kg har jeg 10.000,- å bruke på meg selv. Det blir en del klær;)

 

På onsdag skal jeg på spinning for første gang på noen år. Treningsplanen min fremover ser sånn ut:

 

mandag - ca 45 minutter fatburning med K.J. (15 min:0,6 tp dvs 1,2 tp for lite)

tirsdag - 1 times trilletur ( 1 time og 10 min: 2,7 tp + 0,5 t maling 1 tp dvs 1,4 tp ekstra)

onsdag - 45 min spinning, 45 min styrketrening (40 min spinn: 2,4 tp + 1 time maling: 1,9 tp dvs 0,1 tp ekstra)

torsdag - 1 times trilletur (1 time trilling i nysnø, registrert som klippe plen: 2,7 tp, dvs 0,4 tp ekstra)

fredag - ev. halvtimes sykkeltur + 20 min styrke - ingenting, men ok

lørdag - 45 min styrke + 1 times trilletur (1,5 times trilling = 3,5 tp dvs 0,6 for lite)

søndag - 1 times trilletur (maling og oppvarming: 2,3 tp)

 

Dette utgjør ca 17 tp hvis det ikke blir trening på fredag, og nesten 19 tp hvis jeg får til å trene da. Oi, mye....

 

Klarer jeg dette eller enda mer skal jeg unne meg en ny, dyr body lotion;) Kanskje en med litt oppstrammende effekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en timeplan du har satt deg opp denne uken, men dette klarer du.

 

Lykke til med den og spinning igjenn på onsdag, blir sikkert spennede å prøve det igjen:)

 

Jeg er helt sikker på at du klarer målet ditt, 4,4kg på 16 uker, dette klarer du, heia, heia, heia. stå på nå, du er kjempe flink og skal klare dette.

 

Ha ei flott uke og så skrives vi. Tusen takk for hilsener på bloggen min

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...