Gå til innhold

En ny slankedagbok


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Gjest HelleDudena

Så flink du er!! Deilig å ha kommet seg ned på 70-tallet??

 

Jeg er fortsatt litt sløv med maten, dvs jeg skriver og veier ikke. Men tror likevel at det går nedover. Blir ikke så mye mer enn 8 tp denne uka. Livet blir sjelden akkurat slik man tror. Sambo kræsjet på søndag, heldigvis gikk det bra med han!! Men bilen er ikke kjørbar, så gårdagen gikk med på å ordne leiebil samt en shoppingtur med ei venninne. Eh, eller shopping, jeg kjøpte ei lue til lille, ei pakke te, KK og vann. Hmm.... Prøvde bukser på HM med lille i bæresele på magen. 33" i livet er for stort!! Jippi!! Men gadd ikke å prøve flere. Da vi kom hjem fra shopping ville ikke lille sove før jeg la meg med henne og vips sovnet vi og sov i to timer.

 

Vært hos fysio. 6-7 låsninger i rygg og bekken. Så da satser vi på et nytt og bedre liv når jeg er ferdigbehandlet. Noe som jeg og lommeboka mi håper blir snart siden hver behandling koster 300,-. Plutselig forsvinner alle shopping pengene mine:-(

 

Spent på vekta i morgen. Håper den viser 76,5 kg eller mindre, da har jeg iallefall gått ned igjen det jeg gikk opp. Mulig det ikke kommer noe innlegg fra meg før på kvelden for mamma, lille og jeg skal til Lillestrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar
Gjest HelleDudena

Dvs det ble kåper til meg og jentene:-) Deres er skikkelig retro-inspirert i "tweed". Moren min kjøpte de, og så får store sin til bursdagen om tre uker og lille får sin til jul. Nå burde jeg hive meg rundt og strikke skjerf og luer til de..... Ellers så fikk jeg tak på ulltrøyer til litj`frøkna til 50,- stykke. Og så ble det litt småplukk til begge jentene og en dynedress til litj`frøkna.

 

Men.......... Litt mye mat også. Så nå er det bare å stramme inn resten av uka. Jeg satte trivselvekten min da jeg var inne her i juni og veide 82,6kg. Den satte jeg til 75 kg. Den streken på grafen begynner å komme veldig nærme nå.... Tenkte jeg skulle sette meg noen små mål i forhold til ukene som kommer utifra det jeg nå vet skal skje. I dag er forresten litj`frøkna 5 mnd, så om en måneds tid blir det vel slutt på fullamminga og jeg må spise mindre:-(

 

MÅL FAKTISK

25.10 - 75,9 kg 75,8Kg :-)

31.10 - 75,4 kg 75,5kg :-|

7.11 - 74,9 kg 74,5kg Fantastisk

14.11 - 74,7 kg 74,3 kg Bra, redigerer målene for de neste ukene

21.11 - 73,9 kg 73,5 kg Supert, en uke før skjema

28.11 - 73,5 kg (slutt på kurs 2) 74,6 kg blæh

5.12 - 73 kg (kurs 3 begynner) 73,5 kg

12.12 - 72,5 kg 73 kg

19.12 - 72 kg (og i mål????)

26.12 - 73 kg (vet at jula er tøff for meg vektmessig)

2.1 - 73 kg

9.1 - 72,5 kg

16.1 - 72 kg

23.1 - 71.7 kg

30.1 - 71.4 kg

6.2 - 71.2 kg

13.2 - 70,9 kg

20.2 - 70,6 kg

27.2 - 70,3 kg

5.3 - 70 kg

12.3 - 69.9 kg (30 års dagen min)

 

Vel, alle mål for 2008 er bare tentative;). Men veier jeg 73 kg på nyttårsaften er jeg veldig stolt og fornøyd. Så får jeg justere litt på målene etterhvert som tiden viser hvordan det faktisk går. Og det med å komme under 70 kg er jo egentlig bare en fjern drøm, har vel knapt veid så lite siden jeg var 16-17 år.

 

Men for å nå målene mine må jeg trene, så nå skal jeg bare sette på en klesvask før jeg skal trene til en av dvdene mine. Krysser fingrene for at litj`frøkna sover en stund til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg er bare innom for å si titt tei:-)

 

Minner om en ukebok dette, ikke dagbok;)

 

Alt er bra, mye farting, syke barn og lite trim dessverrre. Alene med barna frem til lørdag, men da må det vel være min tur til å gjøre litt som jeg vil... Eller??

 

Ses på torsdag, håper vekta kryper ned noen gram innen da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

I allefall for en kort stund. Ting har ikke gått helt etter planen med jobben til sambo, så han kommer hjem på fredag (jippi:-)), men reiser på mandag igjen (:)). Uansett så blir han hjemme hele helga og det hjelper.

 

Hadde min tredje time med fysio i dag, og det begynner å hjelpe på. Men enkelte dager er nakken og skuldra helt pyton. Får hodepine..... I tillegg er begge jentene småforkjølet, og det medfører litt, eh veldig, redusert nattesøvn. Husker at en tidligere kursleder fortalte at mangel på søvn kan gjøre vektreduksjonen vanskeligere. Men kjenner meg iallefall ikke oppblåst eller vannfull, så krysser fingrene for at vekta viser litt ned i morgen tidlig. Målet er jo 75,9 kg.

 

Når det gjelder mål så tenker jeg mye på det om dagen, særlig siden mange begynner å kommentere hvor slank jeg har blitt. Faktisk nesten 9 kg ned siden barndåpen i slutten av juli. Moren min synes det begynner å bli nok, samboeren min mener at jeg er gal som i det hele tatt snakker om 60-tallet. Men jo nærmere jeg kommer, jo sterkere blir ønsket..... Motivasjonen er der i aller høyeste grad.

 

Men første hovedmål er å komme ned i 72,6 kg som jeg veide da jeg ble gravid første gangen. SKAL klare det til jul. Har planer om å komme slank og med flotte klær på fest i jula. Fresh på håret og fin make-up. Mao den beste utgaven av meg selv.

 

Begynner på uke 2 på kurs nr 2 i dag. Denne uka blir rotete med farting hit og dit, selv om vi skal være hjemme i helga. Men så..... de 5 siste ukene av kurset blir det mer fokus på slanking igjen. Nå skal tenna bites sammen, skrive, veie og regne samt ut på lange trilleturer.

 

Skal gi dere beskjed i morgen tidlig hva vekta viser. Vi satser på at jeg ser 75 først, med en desimal selvfølgelig men.....

 

PS! Har fått mange komplimenter for den nye kåpa mi som virkelig får meg til å se slank ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Fornøyd jeg!! Stive, støle muskler i dag og koste meg med ost og kjeks i går kveld;)

 

Nå skal jeg spise frokost før lille og jeg skal ut og trille:-)

 

En cm bort fra midjen også forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å følge med deg - synes du har vedlig sunne mål - OG realistiske! Så bare stå på du!

 

Her gikk det opp for første gang på nesten 4 mnd sist veiing. Opp 200 gr. Fillern, men jeg vet at jeg skeier mer ut for tida og går svært få turer. Dette bare MÅÅÅÅ jeg gjøre noe med. Kanskje neste uke? Gi meg gjerne en piff om du har litt ekstra :-)

 

Ikke vært så flink denne uken heller, så jeg håper mandagens veiing viser ned 200 igjen hvertfall.

 

Ha en fin helg og lykke til videre - nyt høst og kåpevær :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Heihei! Takk for hilsen inne på sida mi! Hvordan går det med deg' date=' har jentene greid å smitte deg?

Håper du greier deg unna!!

Lykke til med neste veiedag!

 

Klem[/quote']

 

Jeg er fortsatt frisk (nåja, helt god i hodet blir jeg vel aldri;)), jentene er barnehagefriske. Iallefall hun eldste som er i barnehagen. Lille koser jo bare hjemme med meg. Gubben har vært hjemme siden fredag, så alt er egentlig bare velstand. Med unntak av at jeg slurver med maten og ikke trimmer så veldig mye....

 

Men men.... Vi får se hva vekta viser på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Fint å følge med deg - synes du har vedlig sunne mål - OG realistiske! Så bare stå på du!

 

Her gikk det opp for første gang på nesten 4 mnd sist veiing. Opp 200 gr. Fillern' date=' men jeg vet at jeg skeier mer ut for tida og går svært få turer. Dette bare MÅÅÅÅ jeg gjøre noe med. Kanskje neste uke? Gi meg gjerne en piff om du har litt ekstra :-)

 

Ikke vært så flink denne uken heller, så jeg håper mandagens veiing viser ned 200 igjen hvertfall.

 

Ha en fin helg og lykke til videre - nyt høst og kåpevær :-)[/quote']

 

Takk for skryt!!

 

Synes du er veldig flink og jeg, første gang på 4 mnd med en liten opptur forrige uke. Er nok borte igjen i morgen skal du se. Trenger virkelig å ta tak i min egen nakke. Planen er jo egentlig å begynne på onsdag med skikkelig "nazi Grete Roede", men tror jammen jeg begynner i morgen. To måneder til jul, 3,2 kg som skal bort. Minst.... Full innsats nå. I kveld hadde jeg egentlig bestemt meg for å kjøpe smågodt, men en lang indre "dialog" gjorde at jeg kjørte rett hjem. Puh...

 

I morgen må jeg få til en trilletur, men huset ser helt jævlig ut, men men... Det går vel ingen steder rotet heller.

 

Håper du har mulighet til å oppdatere etter veiingen i morgen, synes det er spennende å følge med på hvordan det går med deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Etter endelig en hel helg med hele familien samlet er jeg uthvilt og klar for nye utfordringer:-) Jentene har til alt overmål sovet lenge i helga, trygt og godt å ha pappa i senga?? Fredag spiste vi taco til Idol med elgkjøttdeig, dvs rent, malt kjøtt. Nam-nam! Lørdag ble det laksefilèt, noe både sambo og jeg har dilla på. Vi kan nesten spise laks hver dag tror jeg. Og i går ble det svigermors koteletter. Masse god mat!! Får bare håpe at vekta iallefall står rolig. Jeg har det ikke så travelt. Men jeg skal begynne å skrive ned igjen alt jeg spiser på onsdag eller torsdag, avhengig av jobben til gubben og hvor jeg er de neste dagene.

 

Jeg har faktisk meldt meg på nok et kurs, som går over jula. Starter i uke 49 og holder på til i slutten av januar. Trenger noen som holder meg litt i øra i jula også. En fordel i år er at vesla på snart 2 år ikke får godteri til vanlig, og dermed skal vi ikke ha godteskålene stående fremme i jula heller. Jeg elsker sjokolade og kaker nemlig.... Men skal kose meg et par dager tenker jeg. F.eks. julekvelden.

 

I dag blir det pannekaker. Barnevennlig og veldig godt, jeg får bare spise litt mindre. Nå venter huset på meg. Og så skal jeg på en lang trilletur senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå har det gått ned igjen - faktisk helt ned til 78,4!!! Veldig fornøyd med det.

 

Har nemlig ikke store piffen til trening siden lillegutt er en tullegutt om natta. Våkner nesten hver time første halvdel av natta og spiser minst 3 ganger mellom 22 og 07. Derfor har vi så smått smakt på grøt de siste 3 dagene i håp om at han skal sove bedre om natta. Men, forhåpningene er ikke for store siden jeg mistenker at han bare vil kose med mammaen sin hver gang han sliter med å sovne igjen. Altså - tullegutt!

 

Godt at storesøster legger seg som en drøm og våkner bare sporadisk.

 

Lykke til i ny uke HelleDudena! Tenk på alle de flotte klærne du skal smyge deg inn i og den gode formen du kommer til å få!!!! Her er jeg strålende fornøyd og klar for ny uke selv. Denne uke SKAL jeg gå tur, minst 3 ganger. Med nytt hus er det så lett å prioritere å male en ting eller pakke ut av en eske. Kanskje vi kan piffe hverandre litt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Du tar virkelig snart igjen meg!!

 

Jeg fullammer ennå, og tror nok at jeg har veldig god hjelp av ammingen nå ift vektnedgangen siden jeg ikke akkurat har vært veldig flink i det siste. Men nå skal det bli andre boller. Jeg skal virkelig utnytte disse siste ukene med fullamming til å komme meg enda litt lenger ned i vekt. Selv om det tar sin tid før maten går noe særlig utover melkeproduksjonen.

 

Jeg ammer 2-3 ganger om natta. Vi samsover da, så jeg merker ikke så mye til det. Stort sett får jeg nok søvn, men de gangene jeg ikke gjør det går jeg rett i kjelleren. Tror vel egentlig at jeg hele tiden ligger på det minimum av søvn kroppen min trenger siden det bare skal en natt til med lite søvn.

 

Utfordrer deg jeg Mummy til å ta en skikkelig skjerpe seg måned nå når november starter;) Blir du med?? Krysser fingrene for at bekkenet ditt blir bedre og at du finner litt energi til å trille en liten tur om dagen.

 

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Men spist er spist.....

 

Fikk til en times trilletur i dag. Deilig. Det syntes lille også, som sov i to timer mens vi gikk og etterpå. Ikke så værst med litt barnefri heller.....

 

Jeg jobber ganske hardt med søtsuget om dagen. Jeg har lyst på sjokolade nesten hele tiden. Må bare visualisere målet, og tenke på at hver bit sjokolade jeg spiser øker tiden før jeg er i mål.

 

Bytter veiedag denne uka også, siden vi skal ligge borte i morgen pluss kanskje dagen etterpå også. Så da blir det veiedag i morgen, tirsdag. Så får vi se hvordan det har gått de siste 5 dagene. Krysser fingrene for at jeg har gått ned littegrann i hvertfall. 100 gram er jeg fornøyd med faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg er superduper fornøyd. Så liten innsats, og så går jeg ned 300 gram på 5 dager;)

 

Og nå kommer tar jeg en langspurt!! November måned skal være en skikkelig Grete Roede måned. Satser på å gå ned et par kg i løpet av mnd.

 

BMI er forresten under 25 nå, men jeg får opp lett overvekt som kommentar. Spiller ingen trille, neste uke satser jeg på å tre inn i de normalvektiges rekker. 8 dager, bør jo gå ned iallefall 600 gram da med skikkelig innsats.

 

Første utfordring: middag hos svigers i dag. Men får bare spise litt mindre posjoner. Fredag blir det pizza sammen med noen venner. Også en utfordring. Ellers så ser uka grei ut.

 

Mål for uka 30.10-7.11

8 trimpoeng

Gjennomsnittlig kcal inntak på ca 2300 kcal

Ikke hoppe over eller bytte ut måltider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Tirsdag

Kcal ca 2500 (medisterkaker til middag...)

TP 2,1 (syklet og trente styrke etter at barna hadde lagt seg)

 

Onsdag

Kcal 2350

TP 0 (alt skar seg i dag, uten varmeapparat på bilen, 5 minus ute....)

 

Torsdag

Kcal 2000 (suppelapskaus til middag, derfor lite kalorier)

TP 2,3 (trilletur med lille)

 

Fredag

Kcal 1950

TP 0

 

Lørdag

Kcal ca 2500 (ost, kjeks og litt sjokolade)

TP 2,3

 

Søndag

Kcal ?

TP 0

 

Mandag

Kcal 2055

TP 2,8 :-)

 

Tirsdag

Kcal 1950

TP 0,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg startet i dag :-). Akkurat tilbake fra 1 times trilletur. Gikk på i bakkene slik fysioterapeuten sa jeg skulle også, så nå blir både vekta og bekkenet glad. Ble skikkelig god og varm - herlig.

 

Noterte de på middels gange selv om jeg tror jeg går litt raskere, og da fikk jeg 1,6 tp! Hurra.

 

Og - lillegutt sov mye bedre i natt! Kanskje han begynner å skjønne at det ikke er ok å våkne hver time. Litt grining har vi måttet svelge, men tror det er til det beste for oss alle. Han må rett og slett lære seg å sovne igjen hver gang han våkner.

 

Flott at du gikk ned den siste uken også og lykke til med dine mål for uka og november. Kanskje jeg også klarer en tøff men bra måned for vekta?

 

Takk for utfordringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Unnskyld uttrykket. Er bare så lei av at det er noe med bilen min (eller vår er det vel strengt tatt). Varmeapparatet har takket for seg, og i dag tidlig var det minus 5. Fikk låne bilen til svigers siden vi lå der i natt (de bor en halv times kjøring unna). Dro blid og fornøyd i NY bil til barnehagen og fysio i dag. Begge jentene sovnet, og sov kanskje et kvarter. Lille våknet typisk akkurat da vi kom til fysio, og holdt "ønskekonsert" under hele behandlingen min. Så ute i bilen igjen med en overtrøtt unge, kom jeg på at nøklene mine lå i bilen vår.... 3 mil unna. Så da var det bare å kjøre dit og få tak på svigerfar. Mye styr. For så å vente der til neste gang lille skulle sove. Uff, ikke mye kvalitetssøvn på henne i dag. Og null trening på meg. Får gå meg en lang tur i morgen. Fredag skal jeg i tillegg til mine egne to passe sønnen til ei venninne. Så da får jeg tre barn under 2 år.

 

Lille er snørret, og sover dårlig om natta. Vært våken to ganger allerede i kveld, så jeg bør komme meg i seng.... Men jeg har vært flink med maten i dag da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

uten tull av noe slag.... Eller lite søvn i natt, men sov med lille i formiddag. Hadde våkne barn fra 4 til 5.30 i natt. Så sov de til kvart på sju. Sammen med meg i senga, et barn på hver side. Store våknet først. Bort og klå på søstera: "Baby vil itte sove lenger..." Så skjønn, men noen ganger skulle jeg ønske at hun kunne klå litt mindre på søsteren.

 

En times trilletur er dagens resultat når det gjelder trim. Tror det blir litt værre i morgen. Skal ha et ekstra barn i morgen, så da blir det i underkant av 50 kg å dytte på i vogna pluss 8 kg på magen. God trening det, men begrenser seg litt. Spent på om jeg får de to store, dvs mi på snart 2 år og tremenningen hennes på 21 mnd til å sove noe. Ingen av dem er sånn at man bare kan legge de ned nemlig. De må trilles i søvn. Og i samme vogn.... Time will show.

 

Nei, hockey på tv, og laget jeg elsker å se tape spiller, så ha en god kveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter i rask gange! Noterer fremdeles 4 km/t når jeg skal registrere poeng, for jeg føler ikke at jeg klarer å komme opp i 6 km/t. Hva gjør du her HelleDudena?

 

Uansett - 3,7 tp så langt denne uken, og er faktisk fornøyd med det siden jeg har vært utroliog sløv. Og uken er enda ikke omme. Gode muligheter for flere poeng :-)

 

Må bare dele min kosemat med deg - faktisk usikker på hvor mange kalorier, men jeg tror ikke den inneholder så mye. Piano youghurt med sjokoladesmak. Jeg elsker den! Så i hverdagen og i helgene når suget blir for stort så tar jeg en Piano. Og så har jeg alltid litt mørk sjokolade liggende - 1 liten bit til teen er nok - og da føler jeg at jeg får litt luksus. Gjør ikke dette hver dag altså, men siden jeg ikke drikker alkohol og spiser veldig lite kaker så må jeg jo bruke ´kosemerkene´ mine på noe :-). Og så er Youghurt mild&lett med vanilje en stor slager, sammen med den med blåbærsmak.

 

Har du noe kosemerke-tips eller middagstips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Min dag som trebarns mor er nå over. Og jammen kiler det bittelitt i eggstokkene;) Jeg har nesten lyst på en til. Men her i huset er det vedtatt at vi "bare" skal ha to barn. Men.... ser jo på de nydelige jentene jeg har som ikke får nok av og tenker at en til, tja, hadde jo vært kos.

 

De to "store" har lekt så fint sammen hele dagen. Litt lite søvn ble det på alle tre, men ingen sure miner. Bare aktive og kosete barn. Dagen til ungene ble avsluttet hjemme hos venninna mi med pizza. Da satt/lå de to store på gulvet og halvsov og koste med hverandre. Et utrolig koselig syn.

 

Men jeg glemte jo både å spise og drikke oppe i alt dette. Endte på 1950 kcal, men der er det jammen mange usunne kalorier:-(

 

Spiste nemlig sjokolade i kveld også. Det er det jeg bruker det meste av kosemerkene mine på. Hverdagskosen er en kopp med kaffe eller te med melk. Og kanskje en Activia yoghurt med cereal. Vaniljekesam er også veldig godt.

 

Middagen her består veldig ofte av elgkjøtt i en eller annen variant. Bruker ofte oppskrifter fra kursbøkene, bytter bare ut karbonadedeigen med malt elgkjøtt. Suppelapskaus av "kjøttdeig", buljong og en pose lapskausblanding er en slager her. Store klarte å si at det var middagsglass. Frøkna har nemlig vært litt kresen, og middagsglass har stort sett vært den eneste middagen hu har spist. Magert og godt. Andre ting er å bruke pitabrød som pizzabunn og ha på valgfritt topping. Vi spiser også mye laks, stekt med sitronpepper med kokte poteter/fullkornsris, litt smør og kokte gulerøtter.

 

I morgen skal jeg prøve meg på bodypump for første gang på flere år... Dvs jeg begynner å få skikkelig vondt i halsen:-( Men det har jeg ikke tid til. Så det så.

 

Mummy, jeg skriver rask gange, jeg bruker ca en time på 5 km, men så dytter jeg jo på vogna i tillegg. Kurslederen min mente at jeg skulle registrere det som å klippe plenen men da blir det jo så mye..... Du har forresten vært kjempeflink med trimmen, ser nok resultater av det på mandag skal du se. Så får vi fortsette å være flinke jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Åh, de siste dagene har vært så herlige! I natt sov jentene kjempegodt, store kom ikke inn til oss før fem og lille sov frem til halv to før hun ville ha mat. Mat igjen klokka fem. Før vi alle fire sov til nærmere halv sju. Luksus!

 

En lang, lat morgen med masse kos og lek, før jeg reiste alene på trening. Bodypumpen var grei nok, men føler at jeg egentlig trener meg selv nesten like bra hjemme siden det var en del øvelser som gikk på skuldrene som jeg ikke kan gjøre. Men føler meg skikkelig flink nå da, som har trent i dag:-)

 

Jeg er så heldig!! Jeg har to vakre, herlige jenter og den beste kjæresten jeg kan ha. Han gir meg fortsatt sommerfugler i magen, nesten 13 år etter at vi ble kjærester. Han får meg til å føle meg attraktiv, og det er en viktig egenskap;)

 

Når det gjelder slankingen så gidder jeg ikke finne på dårlige unnskyldninger de ukene det ikke går så bra. Alt jeg putter i munnen er det nettopp jeg som putter i munnen. At trimmen ikke alltid prioriteres er jo nettopp en prioritering som jeg gjør. Noen ganger er det verdt å spise en sjokolade, å sove i stedet for å trene osv. Så lenge man er bevisst at det er ens eget valg. Ingen tvinger meg til å spise noe som helst. Jeg VELGER selv! Hvorfor skriver jeg dette?? Jo, kanskje fordi nettopp disse erkjennelsene har gjort at jeg har innsett at min vekt er det bare jeg som kan gjøre noe med. Jeg kan ikke skylde på situasjonen. Jeg vet f.eks. at jeg får lyst på sjokolade og sukkerrush når jeg er sliten. Javel, men hvem lurer jeg hvis jeg gir etter for suget?? Hvem går det utover? Og hvorfor skal jeg unnskylde meg?

 

Godt å tenke litt på dette etter noen slappe uker. At jeg slanker meg kun for min egen del. Jeg trenger ingen unnskyldninger. Jeg trenger ikke at noen sier at jeg får lov til å spise. I tillegg prøver jeg å kvitte meg med så mange "burder" som jeg kan. Hva så om jeg "burde" trimme en halv time om dagen? Jeg velger å gjøre det når det ikke er andre ting som er viktigere for meg.

 

Oi, kjenner jeg blir litt varm her jeg sitter og skriver. Skulle virkelig ønske at jeg innså dette for mange år siden, så hadde kanskje GR tjent litt mindre penger på meg;)

 

Begynte jo å skrive litt om hverdagslykke... Livet er her og nå. Ikke om 5,10, 15 kg.NÅ!! Lev i nuet jenter! I morgen kan det faktisk være for sent.... Jeg har det så utrolig godt. Har faktisk alt jeg trenger og ønsker meg. Pluss en masse materielle goder som jeg ikke trenger.

 

Ha en strålende lørdagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Kort fortalt; i går var jeg i skikkelig dårlig form. Vondt i halsen, vondt i absolutt hele kroppen (dels pga forkjølelse, og dels pga jeg var sinnsykt støl) og etterhvert fikk jeg også dundrende hodepine:-( Var hos svigers, gubben var på hytta og snekret. Da vi endelig skulle hjem ut på kvelden var det selvfølgelig over 5 minus og da iser det så pent på innsiden av rutene mine. Og varmeapparatet funker jo ikke. Ergo umulig å se noe.... Bilen måtte dermed stå igjen hos svigers, og dagens planlagte utflykt til ei venninne halvannen times kjøring unna gikk i vasken.

 

Men storesøster var så god. I går da vi kom hjem sa jeg at jeg hadde så vondt i hodet, og da begynte hu å stryke meg på panna og hodet. Da fikk jeg tårer i øynene!

 

Det ble masse rot med spisingen i går, og vann fikk jeg nesten ikke i meg siden det kjennes ut som å svelge piggtråd. Syte-syte.

 

Bedre form i dag. Og noen har forbyttet ungene mine. Store sov til kvart på sju og vi har faktisk ikke vært inne hos henne i natt. Nesten så vi ble litt redde da vi våknet og innså dette. Første gang tror jeg nesten siden hu begynte å sove på eget rom for over 1 år siden. Lille sov til halv åtte, men hu har fått mat en del ganger i natt/dag tidlig. Men rimelig uthvilt da jeg stod opp før de andre i dag.

 

Så da er det tilbake igjen til å føre opp alt jeg spiser, og i dag blir det nok masse trim siden jeg ikke har noen bil og må handle. Butikken ligger 2,5 km unna. I tillegg skal jeg til fysio 2 km unna, og hente storesøster i barnehagen. Så i værste fall blir det 1,4 mil på meg i dag. Men tror jeg kombinerer to av tingene gitt. Eller får barnepike til lille og sykler til fysio.

 

Ha en fin dag! Og lykke til Mummy:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Har jeg gått i dag ifl skrittelleren min:-) Eller 12.523 skritt. Det ble en trilletur til butikken, og en tur uten vogn til fysio. 2,8 tp er ikke så værst til å være meg gitt.

 

Ellers har min flinke, flinke kjæreste reparert bilen min, så da blir det vel ikke fullt så mye trim i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stillestand på vekta denne uka! Altså fremdeles på mine 78,4 kg. Også jeg som hadde begynt å bli flinkere til trim og alt! Og cm i livet har stått stille i uker. Så nå er tida inne for et mer bevisst sunnhetsregime, og slutt på å surfe på toppen av ´etter fødselen´- bølgen. Ble nok litt mye kake i helgen da svigers var på besøk også.

 

Men, jeg har faktisk gått ned 13 kg siden jeg veide meg første gang etter fødselen, og bare 6 kg til før-gravid-vekta. Så jeg får prise hva jeg har oppnådd og motivere meg for siste etappe.

 

Og i dag har jeg unnagjort dagens trilletur - 40 min i rask gange! Hurra for meg. Og takk for svar på spørsmål om fart og gange HelleDudena.

 

Koser meg med å lese dagboka di. Ikke bare kan du mye om mat og trim, men du er skikkelig od til å skrive sånn at det er gøy å lese.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...