Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Anne, gratulerer med flott nedgang!!! Kos deg masse på hyttetur, og ta vare på hverandre:) Tar imot helgeklemmen jeg, og sender en i retur også:)

 

Else, håper jeg også mister søt-suget etterhvert, men det tviler jeg nesten på... det kan være borte litt i perioder, men det kommer alltid tilbake syns jeg....

Det vesrte er egentlig når man er sulten, for jeg vet jo at man da skal ta noe sunt... kan jo alt om det.... men det er da det er verst....

 

Ikveld har jeg bare min datter på 11 hjemme, og da tenkte jeg å ta en jentetur ut å spise og så på kino:) Skal høre med henne når hun kommer hjem

 

 

Ha en flott dag alle sammen, og en klem til de som vil ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Da er vi hjemme igjen, og fått med oss idol-finalen...

Eldstemann på 18 ble også med, og vi har spist wok, og sett på Kjærlighet på menyen, med Caterine Zeta Jones, veldig bra og artig film:)

 

Snart leggetid for meg kjenner jeg, så ha en god natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var denne helga over, skrekk og gru så fort de går disse helgene....

 

Har vært en rolig avslappende helg med lang tur på lørdag, ingen tur på søndag, men planlegging av sykkeltur neste sommer :-)

 

Kanskje litt tidlig ute, men det er viktig å planlegge ( iallefall uka dette skal skje )

Nå er en ny travel arbeidsuke snart igang igjen.

 

Lykke til alle sammen, håper alle får en fin uke og at vekta blir det vi ønsker den skal være, hvis ikke så får vi bare ta i et tak uka etterpå.

 

Kos dere og så snakkes vi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var denne helga over. Har ikke fått trent selv om jeg lovet meg selv at jeg skulle trene og har skeiet ut noe. Jaja, det må man leve med.

 

jeg har laget mat hele helgen. Fryser ned porsjoner med mat til hele familien, så slipper jeg å stresse i uka. Da er det bare poteter og grønnsaker som må fikses og det tar ikke mye tid. Nå er jeg done for de neste 2 ukene. Veldig fornøyd med systemet mitt, siden det da blir det garantert sunn middag. Ingen raske usunne løsninger når en kommer sliten hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, så flink du er da!!! Hva har du laget for noe godt du skal servere fremover da? Jeg lager hver dag, men stresser ikke så mye med det, bare jeg finner ut hva jeg skal ha, hehe:p

 

anne, planlegging og det å glede seg i forkant er mye av gleden:) Høres ut som en koslig helg:)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Dagens tall ser slik ut:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

 

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Dette var rett og slett deprimerende :):)

 

Håper det går bedre for dere andre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjedelig, Merwell. Kan jo svinge litt da, så neste uke blir nok bedre.

 

Har lager kyllingfilet, kalkun, laks, indrefilet svin, karbonadedeig med peppersaus (kjøttdeig til de andre), hot fiskesuppe, indisk gryte med kalkun, sei. Alt i varierende porsjoner og med saus til, tilsammen ca 30 middagsporsjoner. Det har vært travelt. :-) Men nå kan jeg slappe av de nærmeste ukene.

 

Når jeg kommer hjem og lager mat, er en liksom ikke ferdig med å spise og alt før kl. er nærmere 17.30. Når min sønn da skal i seng kl. 19.00, så er det så kort tid hvis en f.eks vil ut et sted. Nå er vi ferdig kl. 16.30 istedet og har litt tid til både å slappe av litt og går ut og gjøre noe. Mest fornøyd er jeg allikevel fordi det gir sunn mat hver dag i ukedagene. Går ikke på fristelsen å lage noe veldig raskt og usunt eller å ta en matbit ute. Nå skal det også sier at min mann jobber en del på kveldene, og min sønn spiser en del middag hos dagmamma, så mange ganger er det bare middag til meg selv som er på plakaten. Middag til en er kjedelig.

 

Da er en ny uke igang. Stå på jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merwell, du har jo helt rett ang. søtsuget. Det meldte seg igjen allerede på fredag kveld. hehehe. Det varte ikke lenge. Spiste nøttemix uten salt og det funket bra. Overspising på sjokolade gjør en kvalm i 20 minutter og så får en lyst på noe annet etterpå, mens nøtter gjorde meg veldig mett resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier jeg til meg selv hver mandag. Og det er jo sant...har startet dagen med en kort løpetur på 20 minutter, så nå er det ingen vei tilbake - denne uken må bli sunn. Hadde over 15 trimpoeng forrige uke, fornøyd med det. Skal bli minst like mye denne uka.

 

Helgen var som vanlig full av fristelser. Det ble vin både fredag, lørdag og søndag, og jeg tør ikke å registrere inntaket mitt disse dagene, he,he.

Satser på at lange løpeturer brenner av det værste. Har ellers passet godt på helt frem til i går kveld, da sprakk jeg på både potetgull og sjokolade. Men godt var det!

 

Merwell - nå er det min tur til å si opp med humøret. Det er jo som det blir sagt ellers her at vekten svinger. Kanskje du er på en kunstig "topp" idag? Mye salt eller sukker i helgen? Også går jo slanking i rykk og napp også - plutselig forvinner vekt over natten tilsynelatende uten grunn...

 

God mandag og god arbeidslyst alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hm.... tror at jeg kanskje spiser litt feil for tida, venter veldig lenge før jeg spiser, og spiser sjelden.... for å spare kalorier litt ubevisst kanskje? kanskje jeg egentlig endel dager har spist for lite, og så spiser snop de nadre dagene, og da blir det jo feil....

Men, takk for trøsten:)

Fra idag skal jeg registrere ALT jeg spiser igjen, og det motiverer til å la snopet være, og jeg skal spise alle måltider!! Skal igang med middagen nå, og det blir mitt 4 måltid idag, i tillegg til 3 fruktrasjoner:p

Du er kjempeflink til å trene!!! Skulle vært meg...

 

Else, du er superflink:) Men jeg lager sunn middag hver dag, men hadde vært deilig å hatt det klart:)

Er ikke så glad i nøtter jeg, også er det jo veeeldig mange kalorier da....

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Idag har jeg spist bakte grønnsaker som jeg var så heldig å få oppskriften på her inne;) og jeg har hatt oppi potet og torsk:) Nam nam.... deilig!! Og sunt!

 

Skal ut med 2 venninner etterpå, og spise, så jeg håper de har salat:)

har spist 1000 kalorier til nå...

 

Ha en fin kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei igjen!

En kjapp liten melding fra meg før jeg fyker av gårde på trening.

 

Så leit at du gikk opp, da Merwell. Men bit tenna sammen og gå på videre. Veldig lurt å skrive opp alt. Jeg gjør det selv om hele dagen har bestått av bløtkake, pølser og øl. Det er ikke moro, men det får en til å tenke litt.

 

Imponert over matopplegget ditt, Else.Skulle ønske jeg også hadde tiltak nok til å gjøre sånt. Men nå får jeg være fornøyd med å ha en billig kantine der jeg får finfin middag til 55 kroner så og si hver dag. Inntil videre er det min redning når arbeidsdagene blir lange og jeg ikke rekker hjem. Deilig å slippe å spise Fjordland-middag hver dag i hvert fall.

 

Fortsatt god uke til alle. Jeg må pile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så koslig at du er innom slankeklar:)

Bra at du får bra mat, og får i deg det du trenger...det er viktig!

 

Blitt stille her om dagen, ingen har gitt opp vel?

 

Ha en fin kveld alle sammen, nå venter sofaen og bonderomantikk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist 1500 kcal til dagen i en uke. Har heller ikke veid meg. Lysten til å snikveie i morgen er stor. Føler at buksa sitter strammere og det liker jeg ikke. Skal klare å holde meg til torsdag med veiingen.

 

Det er ikke lett å måtte justere kaloriantallet. I dag ble det litt over, måtte ha et ekstra knekkebrød nå. Hvis ikke hadde det vært vanskelig å sove i natt. I går derimot var det vanskelig å komme opp på riktig antall. Da ble det 2 skiver og 2 glass melk rett før leggetid. Ikke særlig lurt det heller, da jeg sover dårligere med mye mat i magen.

 

Om ikke det er nok. Når jeg da endelig vil klare å justere dietten etter 1500 kcal, så skal jeg jo øke med 100 kcal til. Dette hører til å skje om en uke dersom jeg ikke har gått opp i vekt.

 

Om jeg nå skulle ha gått opp på torsdag, så skal jeg fortsette på samme antall til vekta går ned igjen, ifølge kurslederen.

 

Å stabilisere vekten er mye tøffere enn å slanke seg. Allikevel tror jeg det er en veldig viktig del av prosessen. Hvis man ikke jobber med saken, vil en legge på seg igjen. Ikke nødvendigvis så mye at man kommer opp der man var i utgangspunktet, men nok til at en ikke vil være fornøyd med vekten. Derfor må jeg bite tennene sammen og gjøre som kurslederen sier, ikke sant?

 

Jaja, det var dagens hjertesukk fra meg. Dere får ha en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete

HAr vært uten nett ett par dager nå, derfor har jeg ikke fått kikka innom :D Men hadde veiedag i går jeg da, siden jeg holder meg mer i skinnet i helga da hvis jeg har veiedag på mandag :)

 

Forrige uke var egentlig en bra uke, fikk 15 trimpoeng og alt bare vel, føler spisingen går litt bedre nå heldigvis:) Så det går rette veien iallefall hehe..

 

Stå på dere andre også

 

start vekt 80

0810- 79,9

1610- 78,5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er stor aktivitet på siden og det er bra det :-) Føler at det går lettere nå med spising og slikt, takket være dere. Det er mye lettere holde koken når man får oppmuntring og kan lese at alle har sine stunder da alt er bare vanskelig.....

 

En travel uke på jobb, og idag ser det ut som om at det kan bli overtid, liker det ikke, men av og til må det gjøres for å komme i mål.

Håper jeg kommer meg hjem slik at jeg kan gå på jazzercisen, for det ble det dårlig med sist uke :-(

Så nå skal jeg ha en kopp kaffe og gå igang med jobbingen.

Ha en fortreffelig dag alle sammen

 

Stå på Else:-) Dette får du til.

 

klem til alle som vil ha på en regntung dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart veiedag igjen, og denne gangen har jeg ingen følelse overhodet. Har vært sånn passe flink med maten, men litt mindre trening enn vanlig -spennende!

 

Merwell: kjipt med oppgang, men du må bare ikke gi deg. Kan godt være som slankeklar sa, en "kunstig topp". Fortsett å vær flink, du som er solstrålen vår:)

 

Gratulerer til lillmerethe, 0,5 ned er kjempebra!!

 

Uff, jeg kommer til å få ei vanskelig helg.. ut på torsdag, fredag OG lørdag. Hva gir du meg? Ingen som tvinger meg da selvfølgelig;), men torsdag er det en månedlig sammenkomst som jeg ikke vil gå glipp av, på fredag kommer søstra mi til byen og på lørdag kommer ei venninne som bor i utlandet til vanlig.

Planen er å holde seg innenfor det antall kalorier jeg forbrenner slik at jeg iallfall ikke går opp noe. Dette skal jeg få til ved å

- spise veldig magert, ergo mere plass til øl/vin

- helst drikke vin istedefor øl, også med masse masse vann

- holde meg unna snacks og nøtter ogsånt tull

- lage noe sunt og godt til middag, som jeg kan ha stående som nattmatt, ergo ikke noe kebab eller burger på vei hjem!

 

Er det noen av de andre partyløvene som har flere gode tips når det gjelder å kombinere fyll og slanking? :D

 

 

Lykke til med veiedag i morgen til alle som har det!!

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.. Da var jeg tilbake på jobb igjen etter en fantastisk to-delt ferie.. først 2,5 dager + reising i Kina, så 3 dager på fylla i Helsinki. hahah.. Lover ikke godt for veiedagen i morgen!!

I kina ble det mye gåing, så jeg håper det veier opp litt for utskeielsene.. I helsinki ble det også endel gåing men her tror jeg nok kaloriinntaket var større enn forbruket. jaja..

 

Den dagen jeg reiste var det jo veiedag.. og jeg må bare fortelle at jeg da veide 75,7 og ENDELIG så det etterlengtede 75 tallet.. Det var godt.. Det hjalp derimot ikke på motivasjonen mot å kose meg skikkelig på tur, så jeg har egentlig spist og drukket det jeg har hatt lyst til.

 

Er nå tilbake i "siget" igjen og håper ikke jeg har ødelagt for mye :)

 

Velkommen til alle nye!! og spesielt velkommen tilbake til deg, Vilma.. Godt å høre at alt er bra nå!!

Jeg har nå sittet og lest alle innleggene, men dere har skrevet så mye at ejg ikke helt vet hva av det jeg skal kommentere:) Men vil ihvertfall gratulere de som har gått ned med nedgang og si opp med humøret til dere som ikke har klart dere.

Vil bare til sist henge meg på Slankeklars innlegg om det å være singel og å havne "utpå" :D Kjenner meg veldig igjen!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tross av løfter om at jeg ikke skulle gå på vekta før i morgen, ble det litt snikveiing i morges. Vekta viser det som jeg føler på kroppen, ca 1,5 kg opp. Egentlig ganske snålt, da jeg bare har lagt på 100 kcal til dagen, og registerer fortsatt alt jeg spiser. Hadde det nå vært bare et par hundre gram så skulle en forstått det.

 

Jaja, får fortsette en uke til og se hvordan det går da.

 

Arti, det skal ikke stå på hoderegningen din iallfall. Hehehe. Lillmerete har jo gått ned 1,4 kg. Det er kjempebra. Stå på Lillmerete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, det høres litt ufornuftig ut for meg, men kurslederen burde vite best, så vi andre får se hvordan det går med deg....

1,5 opp er mye, men det varierer fra dag til dag, så imorra kan det være noe annet:)

 

lillmerete, grattis med nedgang, og bra at det går fint for deg:)

 

anne, så bra at det går lettere!! Ikke slit deg ut, og pass på å spise nok!

 

Arti, tusen takk:) Gir meg ikke, og føler at jeg er på rett vei... Syns tipsene du har selv er bra, og det er stort sett sånn jeg prøver på også, selv om det glipper innimellom.... Drikk vann også hvis du husker det..

 

Sans, så bra at du endelig så 75 tallet!!! Herlig! Lykke til imorra! Høres ut som en topp tur;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Velkommen hjem, Sans1. Godt å ha deg tilbake og gratulerer med 75-tallet!

 

Så rart med oppgang da Else. Og så såpass mye. Er det noe mens eller noe sånt på gang? Det kan jo ha litt å si.

 

Arti, liker slagplanen din. Det er stort sett sånn jeg også prøver å tenke. Heldigvis er jeg ikke noe glad i kebab ol, og har ofte ikke lyst på mat etter byturer siden jeg blir så mett av øl, så jeg slipper i hvert fall det problemet. Og om du absolutt skal spise noe ute om natta, er det kanskje bedre med kyllingkebab uten dressing. Da er det vel stort sett pitabrød, salat og kylling (men kvaliteten på kyllingen vet vi vel ikke så mye om, jeg bare innbiller meg at det er renere kjøtt i den enn i kebabfarsen)

 

Gratulerer lillmerete! Fantastisk resultat. Her går det rette veien.

 

Ble litt satt ut av vannproblemene i Oslo. Jeg jobber utenfor Oslo så de nærmeste dagene blir ikke noe problem der. Men akkurat i dag har jeg hjemmekontor og det var jo egenlig litt dårlig timet.

Og så blir det innmari stusselig å trene uten nok vann eller på bare kullsyregreier. Nå har jeg kokt noen kjeler for å kunne ha med meg nok, for det blir jo fryktelig dyrt å skulle kjøpe flasker til 30 kroner stykke. Rart hvordan en får veldig lyst til å drikke masse vann når en ikke kan.

 

Ellers må jeg få skryte av 5,5 trimpoeng i går. Etter spinningtime tok jeg med meg en bok og fortsatte en halv time til på stepmaskin. Det blir jo ikke full innsats når en leser samtidig, men da har jeg i hvert fall følelsen av at jeg gjør noe fornuftig når jeg er der. Etter en time spinning ville uansett ikke innsatsen være på topp. Og hvorfor ikke få rørt seg litt når jeg allikevel må lese faglitteratur? :)

I dag er det styrke på programmet, og hvis jeg får med meg boksetimen i morgen har jeg klart å få unna hele ukens mål for trimpoeng og kan ligge på sofaen med ekstra god samvittighet i helgen :D Alltid greit å kunne planlegge å være lat, hehe.

 

Fortsatt fin dag til dere alle. Her i Oslo er det fantastisk vær i dag og synd og skam å sitte inne.

Lykke til med veiing i morgen, alle som skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så flink du er slankeklar!! Skulle gjerne hatt litt av den energien din, men supert at du er så flink:)

Kjedelig med vannet, og det er først når man ikke har det, at man merker hvor avhengig man er av det... Lurt å koke, kan ikke bruke så mye penger på vann... Oslo burde sponset drikkevann på flaske til alle involverte, dere har jo tross alt betalt for vannet!

 

Ha en fiin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...