Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Else, koslig å ha deg tilbake:) Og, nå er du hjemme igjen, og da blir nok vekta annerledes til uka. Sånn går det ofte på tur, men håper ihvertfall at du har kost deg masse da. Nå er det ny dag, og nye muligheter;)

 

Feliz, så bra kontroll du har, og det stemmer helt sikkert! Prøv å trene mer, så kan du jo spise mer også;)

 

Mimi, lykke til, så blir det spennende å se om du går ned neste uke:)

 

Anne, grattis med nedgang!! Og, håper du kooooser deg med barnebarnet!

 

Slankeklar, du er bare inspirerende, og så har du greie på det du snakker om, får mange gode tips fra deg!!

 

Ha en fiin dag alle sammen, nå skal jeg og minsten på høstmarked

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Her var det stille idag....

Håper det betyr at dere har en bedre dag enn meg...

Jeg har spist 'alt' jeg har kommet over, og er egentlig bare lei....

 

Gleder meg til høstferie og litt fri...

 

Sove godt alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Merwell. Det er ikke så lett av og til.

 

Jeg sliter med å hente meg inn igjen etter for mye sukker denne uka. Har blitt utskeielser på meg og, både i går og i dag. Fra i morgen regner jeg med å være i gang skikkelig. Må også få trent igjen i kveld. Det hjelper vanligvis på søthungeren og velværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tall ser slik ut:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Det var ihvertfall litt ned, men det er nok fordi matlysten var fraværende igår, så jeg spiste kun knekkebrød og frukt....

 

Jaja, ny dag, og nye muligheter...

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Merwell, det virker som du ikke er fornøyd. Til det sier jeg bare : JIPPI!!! NED ER NED! Her tar vi alle seire som seire, små eller store. Det går riktig vei.

 

feliz - så lite opp ordner seg fort igjen.

 

Gratulerer Anne, og håper helgen med barnebarn var fin.

 

Velkommen tilbake Else. Håper du koste deg i Danmark. Her venter grønnsaker og kli ;)

 

Jeg forventer ikke de store resultatene denne uken. Har besøk av en venninne de to første dagene, og deretter skal jeg på seminar med en fantastisk tre-retters middag (med tilhørende viner) som jeg ikke under noen omstendighet har tenkt å gå glipp av. Lite trening blir det også denne uka, hvis jeg ikke klarer å få lurt inn et par svømmetak i hotellets svømmebasseng, noe jeg betviler på det sterkeste, siden jeg altså blir fryktelig opptatt med spa-behandling og å spise god mat.

Bolla vender tilbake på fredag!

 

Ha en flott uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi i full gang med en ny uke. Jeg spiser og spiser... og venter på torsdag med stor spenning og skepsis!

 

Ellers er jeg enig med Slankeklar. Opp med hodet Merwell, du gikk ned ;) og det må man alltid ta med seg!

 

Håper dere får en fin fin uke.

 

Nyt turen Slankeklar. Det er deg vel unt ;)

 

Klem til dem som vil ha,

tudelu.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da var nok en helg over og etter denne helgen kan jeg IKKE melde om hvor flink jeg har vært ;) oh well - til å være meg har jeg egentlig vært litt flink.. var på Wallmans på fredag.. lot noe av suppen stå igjen og smakte såvidt på desserten, men desto mer vin.. På fest på lørdag hadde jeg spist godt på forhånd og klarte å holde meg unna snacks og nattmat, men desto mer vin (og en kebab på vei hjem som det heldigvis ikke var så mye dressing på) og i går ble det indisk istedenfor burgeren jeg hadde lyst på... men jaggu ble det ikke litt vin da også. Regner altså ikke med særlig nedgang denne uken, men håper jeg står stille!

 

På planen ikveld sto egentlig en lang god tur med ei venninne, men med det været her spørs det litt.. hmm, kanskje jeg får dra hjem og lage grønnsaksuppe istedenfor!

 

Opp med hodet alle dere som sliter litt og møter motgang.. Her gjelder det å henge i ;) Merwell, iom at du nærmer deg trivselsvekten din er det nok ikke rart at det går litt sakte (desverre)

 

slankeklar: god tur og kos deg..

 

Og til alle sammen: Ha en fin uke!!

 

Klem Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode og velmente ord:)

Sliter litt på hjemmefronten om dagen, så det er nok det som gjør meg litt deppa...

men det ordner seg nok skal dere se:)

 

slankeklar, kos deg!!! Det er deg vel unt, og er man på tur skal man kose seg, og heller begrense seg litt iforhold til snop osv....

 

Mimi, håper vekta di har gått ned:) Flink er du!!

 

sans det høres ut som en herlig helg, og noen sånne må man bare ha, hehe....

 

Klemmer til alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært så som så når det gjelder mat, men desto koseligere når det gjelder barn og barnebarn:-) Nå er en ny uke på gang og jeg biter tennene sammen, krummer nakken både for vær og matinntak samt trim :-)

 

Har lest en del av innleggene og jamen er dere gode til å muntre opp folk. Jeg sliter litt med å huske navnene på dere, men det kommer nok etter hvert:-)

 

Ellers får dere ha en fin uke uansett vær ( som det er mye av her akkurat i disse dager:-) ) Nå er jeg klar for en treningsøkt og besøk hos svigers, håper bare hun ikke disker opp med for mange kaker....... he, he, jeg får drikke litt kaffe og prøve å unngå for mye av de gode nam, nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enda sur fordi jeg sprakk så mye som jeg gjorde sist uke. Skal begynne på Hold-Vekten neste uke. Trodde egentlig jeg hadde 2 uker på meg, men det var visst bare en. Da bikker vekten neppe under 60 kg før det. Jeg hadde bestemt meg for at jeg uansett skulle begynne da, og det skal jeg. Jeg er iallfall tilbake i det rette sporet i dag.

 

Hvordan går det med treningsdvdene, Merwell. Jeg liker bedre og bedre den som skal gi deg ny rumpe. Litt vanskelig de første gangene, men det er passelig intensitet. Trente nettopp med den nå. Når man har hatt en pause fra treningen, er det alltid vanskelig å komme i gang, men når man første gjør det, er det veldig deilig. Jeg synes forresten at du ikke har mye å klage over, du har hatt en kjempefin nedgang.

 

God tur, Slankeklar. Høres ut som om du har en kjempekoselig uke i møte.

 

Jeg tar gjerne en klem jeg, Mini. Gir bort noen jeg også med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne, så bra at du har kost deg!

Været er dårlig her idag, det regner og blåser, og er akkurat passe til å vaske huset i:) Har fri idag, og skal vaske hus, klær og rydde, og kose meg ikveld i rent hus!!

 

Else, for å være ærlig har det ikke blitt noe trening de siste dagene, men skal prøve å være flink denne uka:) Syns den var litt vanskelig, men som du sier, det er sikkert bare i begynnelsen.

Det kurset blir sikkert bra, selv om du får en uke mindre på deg. Det blir spennende å høre hvordan det går der, og hvilke råd du får:)

 

Nå skal jeg hive meg over vaskebøtta, skru opp musikken, og sette igang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å få vaska litt, og idag koser jeg meg med høy musikk og vaskebøtta, og føler at livet ser litt lysere ut:)

Mannen min har reist på jakt, og skal være borte frem til helga, og jeg ser frem til noen dager alene med bare meg selv og ungene. Deilig med nyvaska hus:) Ikke ferdig enda, men skal holde på i hele dag, bortsett fra at jeg skal på noen fotballkamper med minsten ikveld, og handle litt. Nå skal jeg beise en hylle som jeg plutselig fant på, hehe.... så skal den få stå ute i det fine været som har kommet:)

 

klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel trimpoeng av sånt, Merwell.

 

Det føles godt å være tilbake i riktig spor. Med riktig kosthold og trening er velværet mye større og en har mye mer overskudd. Jeg føler at jeg skriver det om og om igjen, og det er først og fremst for å minne meg selv på hvor godt det er. Trente 30 min kick aerobic og 40 minutter pilates i dag, så jeg synes jeg har vært flink.

 

Anne, jeg har ikke fått sjansen til å ønske deg velkommen. Var borte store deler av sist uke, og når jeg kom tilbake så var det litt travelt. Velkommen skal du være. her er alle velkomne. Har selv følt at det er veldig motiverende med støtten her inne. Det hjelper en på rett spor igjen når en har vært litt ute å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært idag da else!!

Jeg har holdt på i huset i hele dag, og hylla er forresten på plass i stua:) Det ble fint!

 

Nå er det snart natta, så sove godt alle sammen:)

 

Nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ser ut til å bli en uke der jeg har klart å holde fokus på sunn, riktig og nok mat og trening :-)

Har trent jazzercise mandag, tur på tirsdag og jazzercise i kveld:-)

Så får vi se om fokuset kan holdes resten av uka, og om det viser igjen på vekta på fredag, spennende........

 

Takk for velkomsten Else78 :-)

 

Angående husarbeid og trimpoeng. Fredag skal jeg hjelp en med utvask av en leilighet. Det må det vel bli en del trimpoeng av, men hvor mange regner dere på sånt, eller er det noe dere tar i tillegg til andre ting???? :-) Alltid lurt litt på det...

 

Ha en fortreffelig dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

 

Da er det snart veiedag igjen.. hvordan er følelsen?

Mimi: jeg er spent på dine vegne altså, om det har hjulpet å spise noe mer. Hadde vært så kult om det løsnet litt for deg nå, det har du fortjent!

 

Selv har jeg vært ganske flink, ukedagene går veldig greit, det er jo helga som er problemet. Tror ikke jeg kom så aller værst ut av forrige helg, selv med en fest på lørdagskveld.

Håper veldig på å se 75-tallet i morgen tidlig.. men det betyr at jeg må ha gått ned over 0,5 kg, og det spørs. Gikk jo ned såpass mye forrige uke, at det mest sannsynlig er litt mindre nå -vi får se!

 

Lenge siden vi har hørt noe til keltisk nå?? Har hun gitt seg??

 

Jazzercize hørtes ut som en artig treningsform! Iallfall artigere enn husarbeid..:rolleyes: Jeg er ikke sikker på hvordan det lønner seg å beregne det gitt.. (betyr det at jeg vasker for lite?? hehe...)

 

Lykke til, ALLE sammen!

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag ja det nærmer seg............. spennende denne uken, syns jeg har vært flink, så man kan jo håpe iallefall:-)

 

Jazzercise er kjempekjekt, og i dag var det en instruktør som jeg ikke har sett på mange år, så det ga en ekstra inspirasjon samt mye latter, for hun er god til å fortelle festlige slutter:-)

 

Lykke til med veie dag i morgen ( for de som har det )

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Så kom dagen som vi gruer og gleder oss til med jevne mellomrom :rolleyes:

 

Jeg har spist og spist, vært skeptisk, vært litt syk og ikke fått trent så mye som jeg pleier - og dermed vært enda mer skeptisk til matinntaket.

 

Ikke desto mindre har det vært en ganske "enkel" uke matmessig, jeg har i alle fall ikke vært sulten!

 

Det positive er at jeg endelig endelig endelig ikke står bom fast :) Det ikke fullt så oppløftende er at jeg har brukt 3 uker på å gå ned 300 gram :

 

20.08: 71,3

23.08: 70,1

30.08: 69,8

05.09: 69,0

13.09: 69,0

26.09: 68,7

 

Jeg skal ikke male fanden på veggen. Det er bare å stå på. Det kommende uka blir vanskelig, men det går vel på et vis. Jeg kan bare ikke forvente å gå ned noe særlig, og det har jeg jo fryktelig lyst til da, nå som det har gått så sakte. Men det er altså ikke så veldig realistisk med dette programmet:

 

- Besøk av 4 gamle venniner i helgen. Dette lukter mat, vin og skravling!

- fra mandag til fredag reiser jeg til Italia med min kjære mor

- helgen etter skal vi i bryllup

 

Hehe - noen som slår den? Jaja, jeg kommer i alle fall ikke innom med veieresultat i neste uke, for da er jeg som nevnt bortreist. Uka etter derimot - da får vi se hva et sånt progam fører til.

 

Takk for alle oppløftende ord og hilsner. Dere er gull verd.

 

Håper du har fått hodet litt over vannet Merwell. Enig med deg Arti, lenge siden vi har hørt fra Keltisk - hvor er du?

 

Lykke til dere andre. Gleder meg til å høre fra dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var den fryktede torsdagen her igjen og jeg hadde ikke lyst til å gå på vekten i dag.. Har et litt anstrengt forhold til den firkanta glassaken som står på baderomsgulvet mitt. Men så sa jeg til meg selv at alle dere andre gjorde det i dag (de fleste) så hvorfor skulle jeg feige ut??

 

Som ventet var det ikke noe nedgang denne uken, derimot bittebitte litt opp. Men det er helt greit!! Hadde jo en durabelig festhelg + at jeg venter "det månedlige" i dag. Så nå må jeg virkelig skjerpe meg frem mot neste torsdag - for som Mimi vil det bli vanskelig å slanke seg fremover.. Vet ikke om ejg topper din liste men for meg ser det ut som følger:

 

- besøk av en venninne til helgen - vin og mat

- Kina 5 dager - reiser neste torsdag - aner ingenting om innhold i noe som helst av maten der!!

- festmiddag med det ene koret dagen etter hjemkomst fra Kina

- torsdag om to uker til Helsinki - der kan jeg styre det litt mer, men det blir nok endel alkohol.

 

Når alt dette er over må jeg bare skjerpe inn for fullt igjen og håpe at jeg ikke har gått opp alt jeg har gått ned til nå :rolleyes:

 

Gratulerer med nedgang, Mimi.. Ned er ned - husk det:)

Lykke til dere andre også!

 

Her er dagens tall:

22/8 : 79,1

30/8 : 78,3

6/9 : 77,3

13/9: 77,2

20/9: 76,1

27/9: 76,3 = totalt - 2,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å nærme meg der jeg var for 2 uker siden. Rart hvor vanskelig noen kilo er til å få av og så utrolig raskt de legger seg på igjen.

 

09.08.07 61,8

16.08.07 61,3

23.08.07 61

30.08.07 61

06.09.07 60,6

13.09.07 60,3

20.09.07 61,7

27.09.07 60,6

 

Begynner som jeg tidligere nevnte på Hold Vekten neste uke. Hadde egentlig håpet at jeg skulle være nede i 59 innen da, men det kommer jo ikke til å skje. Tenkte jeg skulle "lure" vekten på kurset første gangen. Ta på lette klær og spise veldig lett denne dagen. Da har jeg et par hundre gram å gå på. Skal være fornøyd med stabilisering på 60 kg. Gleder meg til å begynne å spise mer forresten.

 

Ellers er det jo bare å si ned er ned Mini. Selv om det går sent, så går det jo nedover. Ser at det kommer til å bli vanskelig denne uka, så du får jo bare ha lykke til.

 

Lykke til du også Sans1. Du har litt av en utfordring foran deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete

Hei hei

 

er det plass til meg her ?:)

 

Jeg er ei jente på 25 bostatt i gjøvik. Har ei datter på 3 år..

Veier pr.d.d 79kg, skal ned til til 75 først og fremst :)

 

Har gått en lang vei bare for å komme til 70 tallet, har vært oppe i 160 tallet på mitt verste..

 

Så hvis det er plass så blir jeg gjerne med her :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være hjertelig velkommen lillmerete. Du er jo mer en halvert allerede. Det er kjempeimponerende. Har du gått på kurs for å klare dette eller har du gjort det på egenhånd.

 

Her inne er det kjempemye inspirasjon og motivasjon å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELKOMMEN lillmerethe, det var imponerendes resultater!!! Resten skal nok gå seg av de også etterhvert

 

Mimi, takk for omtanken, og jeg føler meg faktisk MYE bedre! Noen dager uten mann i hus, få tid til å tenke, har hjulpet. I tillegg har jeg vaska hus i 2 dager, så nå er det faktisk strålende rent her, og det er deilig!! Vil legge til at jeg har stort hus, hehe... og har holdt på masse, og tatt det ordentlig.

Føler at livet ser litt lysere ut:p

GRATTIS til alle dere som har gått ned, dere er flinke!! Mimi, ned er ned, og nå har det ihvertfall snudd:)

Og, det høres jammen ut som om du kommer til å få i deg nok mat fremover, så det blir spennende å høre vekta di når du kommer med den:)

 

Else, du er ikke så langt unna 59, så det kunne vært verre. Og, du har jo gått voldsomt ned denne uka!!!

 

Jaja, da skal jeg varme meg wok fra igår, da hadde jeg nemlig besøk av 3 lærere jeg jobber sammen med, og vi koste oss med deilig mat (og litt snop senere:( )

 

Snakkes ikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke egentlig tatt av så mye denne uka. Når du har spist mer enn du pleier noen dager, så er det jo også litt vann og sånt.

 

Jeg hadde en avtale med ei venninne i dag, og er stolt over meg selv for å foreslå en tur. Vanligvis så går vi på kino og gjerne en matbit etterpå. Ikke bare slipper jeg kaloriene, men får trimpoeng samtidig. Hun synes også at det var en god ide, så det var jo kjekt.

 

Høres deilig ut med litt fri, Merwell. Det er ingenting som et rent og pent hus. Du kan gjerne komme å vaske hos meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...