Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

hei dere.. må bare komme innom og skrive litt før jeg reiser på ferie i morgen..

Det er jo veiedag da' date=' men jeg har ikke nettilgang så jeg får ikke rapportert. Skal allikevel prøve å huske å veie meg oppi all reisefeberen.

 

Regner med det blir mye gåing på ferien. Det er bra, så kan jeg kose meg litt ekstra. Føler selv - tiltross for et par fyllekuler - at jeg har vært veldig flink nå siden i august. Jeg skal derfor unne meg litt ekstra på ferie, samtidig som jeg skal prøve å tenke litt fornuftig.

 

De siste dagene har det vært så mye tull og styr og stress så det har blitt litt tull med maten. Det første som ryker hos meg når det er sånn er frokost! og det er jo kjempedumt. er tom for knekkebrød på jobben og har rett og slett ikke hatt tid til å kjøpe nye. mellommåltidet som jeg pleier å spise rundt nå har det heller ikke blitt noe til av samme grunn. Ikke føler jeg meg sulten heller så da blir det enda lettere å hopper over det. I dag har jeg til gjengjeld spist endel frukt (uups, glemte å fortelle om dagens synd: en hvetebolle til frokost)

 

Jeg er tilbake 16/10 - inntil det ønsker jeg dere lykke til alle sammen!!

Klem fra meg :)[/quote']

 

Ha en fantastisk tur og kos deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Velkommen monak!! Koslig at du blir med oss:) Og, de siste kg er gjerne de vanskeligste, så bare heng deg på!

 

Sans, ha en kjempefin ferie, og kos deg masse!!!

 

Else, mener også at kosemerkene er 25 kalorier, og jeg bruker dem heller ikke., Gjør som deg, og legger bare alt inn...

Blir spennende å høre om du får noen flere tips på kurset, og ikke bare å legge på 100 kalorier, hehe:p

 

Idag har vi hatt pasta og kjøttsaus. Jeg tok kjøttsaus, bakte grønnsaker og 1 potet isetdet for pastaen..... deilig:D

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

God tur, Sans1! Slapp av og kos deg. Ny frisk med frokost og knekkebrød når du kommer tilbake.

 

Velkommen monak! Håper du finner motivasjonen du leter etter her med oss.

 

Heisann!

Har vært borte noen dager fra pc'en' date=' bare vært helt uten futt og motivasjon, men nå er jeg tilbake igjen![/quote']

...

 

Dere er flinke alle sammen' date=' og har et utrolig bra ståpåhumør!! trenger det nå jeg, så skal være flink til å holde meg her! Trenger motivasjon fra dere, for føler at ting ikke har gått helt min vei den siste uka, men nå skal det bare gå en vei igjen:)[/quote']

Merwell! Stå på! Du som alltid har en oppmuntrende kommentar på lager til oss andre. Dessverre må du gå motbakkene selv, men vi kan i det minste stå på sidelinja og heie :)

 

Endret: Og mens jeg skrev dette ser jeg du har vært innom med store glis! Det er godt. Det virker som du er tilbake på riktig spor igjen, hehe

 

 

lillmerete: Om du har 7 eller 8,5 trimpoeng har antakeligvis ikke så mye å si. Prøv deg med 1600 kcal du. Det gjør de fleste av oss andre her også. Når det gjelder varer som ikke ligger i listene, har jeg brukt "Legg til egen matvare" flittig. Etter hvert finner jeg mye av det jeg spiser der i stedet. Spesielt når det gjelder snop og litt spesielle ting som ikke ligger i standardlistene. Det krever at du husker antall kcal pr 100g og legger det inn i favorittlista di selv, men det kan lønne seg i lengden. Husk det aller aller meste har kaloriinnhold på varedeklarasjonen. Mørk sjokolade ligger på ca 590 kcal pr 100 g (Premium fra Freia).

 

Enig med Else78 i at det blir mye styr å huske på kosemerkene. Den viktigste funksjonen de har er at man skal huske å kose seg litt innimellom også -uten å få dårlig samvittighet. Når en går på kurs får en streng beskjed om at kosemerkene SKAL brukes opp hver uke. Det er rett og slett fordi en ser at de som er "flinke" absolutt hele tiden gjerne oppfatter opplegget mer som kortvarig diett enn varig kostholdsendring. Det blir vanskelig å få et naturlig forhold til sunn mat hvis en aldri skal kose seg litt. Men hvis du passer på å kose deg med mat eller vin eller sjokolade med måte innimellom, trenger du antakeligvis ikke å bry deg om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

 

 

Jeg spiste yoghurt nøtter her om dagen og mørk sjokolade i helgen' date=' skulle likt å vist hvor mye kalorier det er i dem.. Å så spiser jeg protein barene til herbalife etter trening, de er heller ikke i basen :)[/quote']

 

For å finne mørk sjokolade (70%) søk på sjokolade e. Proteinbar- søk på herbalife. Klarte heller ikke å finne yoghurt nøttene. Det er ingen konsistens med søkeordene. Jeg tror dette kan ha noe med at medlemmer kan legge inn nye matvarer. Da vil det variere litt. Jeg har etterhvert lært meg hva jeg skal søke etter. Pleier jo ikke å variere kosten så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke er innom på et par dager er det jammen en ordentlig hyggestund å lese gjennom alle innleggene...

 

Lillmerete - takk for at du tok deg tid til å skrive... det er virkelig en bragd du har gjort. Og ikke fortvil om du går opp et par kilo...gå på med krum hals og gå de ned igjen. Det er jo mye det det handler om her inne - å korrigere de kilo som sniker seg på i perioder man ikke orker å være så flink.

Det viktigste er jo at vi tar oss i nakken til slutt, og ikke bare går og kjøper mer godis og større klær, he,he..

 

Jeg har hatt en dårlig periode siden sist veiedag, vært syk og uopplagt. Når jeg ikke får trent blir jeg mer sugen på feil mat..

Noen ganger når jeg bare lar det skli ut kan jeg virkelig overspise på godterier, kaker etc. Men har i det siste klart å stoppe når det bare har vært mye godis, ikke avsindig mye godis, he,he. - det gjelder å ikke tenke at "nå er det likevel for sent"

Jeg regner med at det straffer seg på veiing i morgen, men får håpe straffen er mild :-)

Godt å se at det er flere som sliter litt, selv om jeg unner alle å rase ned i vekt!

Vi får sende oss selv og alle her inne masse viljestyrke og pågangsmot - vibber!

 

snart er det jammen helg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LainyMary

Hei!

 

Kan jeg bli med i gjengen? Jeg skal ned 4 kg og trenger noen å motivere meg sammen med. Jeg er 26 år, student, er 165 cm og skal ned fra 60 til 56. Jeg glemte å skrive inn startdato sist uke og dermed hvor mye jeg veide. Da veide jeg 60. I dag når jeg veide meg var jeg 59,6 kg, så det går fremover. I ukedagene har jeg et fast opplegg hvor jeg spiser frukt, kjøtt, fisk, grønnsaker, CosCoc (eller pasta), knekkebrød med magert pålegg + at jeg trener og drikker mye vann. Treningen er styrke og kondisjon. Prøver å trene annenhver dag, og har i bakhodet at jeg må forbrenne mer kcal enn jeg tar inn. På lørdagen blåser jeg i hele dietten og spiser hva jeg vil og hvor mye jeg vil. Slike dager trengs! Jeg ser at i lengden går jeg ned sakte men sikkert. Jeg har gjort dette før nemlig og da gikk jeg ned 10 kg (fra 67-57). Men så er det nå som regel slik at når man har gått ned og er fornøyd, blir man sløv. Jeg har dessverre ingen kunnskaper om hvordan jeg holder vekten stabil heller. Men det får jeg sikkert tips om her :)

 

Tips: Jeg bruker matvaretabell som hjelpemiddel for å beregne kallorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gikk definitivt litt nedover siden sist uke. 0,9 ned. Jeg er kjempefornøyd, siden det hver uke ellers har gått museskritt. De siste kiloen sitter hardt de.

 

09.08.07 61,8

16.08.07 61,3

23.08.07 61

30.08.07 61

06.09.07 60,6

13.09.07 60,3

20.09.07 61,7

27.09.07 60,6

04.10.07 59,7

 

Jeg fikk en låsning i ryggen i går, så det blir begrenset med trening denne uken. Håper dette ikke kommer til å påvirke vekten i gal retning. Syntes veldig synd på meg selv i går, og var nok ikke så veldig flink med maten. Ble iallfall ikke noe sjokolade som er den vanlige trøsten min.

 

Du er velkommen til å være med oss LainyMary. Det var jo en interessant diett du har valgt. Skal bli spennende å se hvordan det går.

 

Da venter jeg i spenning på resultatene fra resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei igjen alle sammen. Som jeg fryktet på mandag har forrige ukes mangel på trening og mye mat satt sine spor, opp 0,3. Men jeg tar det ikke så tungt. Føler jeg allerede er på rett spor igjen. Kosten er som den skal igjen (med unntak av litt mye hvitvin på tirsdag kveld) og 8 trimpoeng hittil i uka, og fortsatt står to treningsøkter igjen. Dette årnær seg!

 

Gratulerer så mye med strålende resultater, Else! Virkelig bra.

Og venter i spenning på alle andre som har veiedag i dag.

 

Velkommen i gjengen LainyMary.

 

 

04/10-2007 65,3 kg = +0,3 kg

29/09-2007 65,0 kg = - 0,0 kg

20/09-2007 65,0 kg = - 0,3 kg

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Slankeklar, takk for trøstende ord!! Føler at det er litt tungt om dagen, men skal fortsette å stå på, selv om jeg idag har skeiet helt ut:( 2 stk eplekake på jobb pga en elev som slutter, og i tillegg risgrøt sammen med ungene hjemme.

Jaja... kan jo ikke bli stort verre, men har ikke tenkt å gi meg for det

Har fått vaska hele huset nå, med hjelp fra 2 av ungene som tjener seg litt penger, hehe Får besøk av 2 venninner ikveld, og da skal jeg lage biffsnadder, og vi skal kose oss:) Herlig med en sånn kveld av og til

 

feliz, håper formen din snart er bedre, og du får kommer ordentlig igang igjen:)

 

Else, Gratulerer virkelig!!! Så bra! Og, så fortjent:)

Håper ryggen kommer seg fort!

 

Lainy Mary, velkommen skal du være!! Hva er cosCoc? r det en form for pasta? Hva består den av, og bruker du den istedet for poteter?

Du vet hvordan du skal gjøre det, så det skalø bli spennende å følge med. Grattis med nedgang forresten!

 

Ha en fiiin kveld!

 

Klemmer fra meg til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag....jeg bestemte meg for å la vær denne uken. Vet det ville vært oppgang, og automatisk demotivasjon. Når jeg blir demotivert skeier jeg ut.

Skal bli flinkere til å identifisere de tingene som gjør at jeg sprekker & mister pågangsmotet.

 

Så jeg later som om alt er som det skal, og ser frem til en flink og aktiv helg! Formen er mye bedre, har faktisk lyst til å gå meg en tur i kveld. Kanskje det til og med blir løpetur i helgen.

 

Gratulerer med nedgang, Else78. Og slankeklar - vi kan sammen komme sterkere tilbake neste uke!

 

Merwell - couscous er små "gryn" av hvete. Fint alternativ til ris og pasta... men ikke sunnere enn pasta. Fullkornspasta eller feks hirse er sunnere alternativer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hadde jo en formening om at startvekten min i dag skulle være på 78-tallet, men vekta viste 79,0 i dag tidlig... :-s Vel, ikke så mye annet å gjøre enn å ta meg selv i nakken. Minst 4,1 kg (vil se 74-tallet) før desember. Det blir tøft, men det skal gå!!

 

Hadde håpet å komme i gang med treningen, men jeg sliter med ettervirkningene etter en skiveutglidning i nakken. Ble behandlet med kopping sist tirsdag og ryggen er mørkeblå! Det gjør skikkerlig vondt og det ser ut som jeg har blitt banket opp... Dette bør bli bedre ellers går jeg ikke tilbake! :-) Tortur...

 

Så, målet mitt for den neste uken er å slutte med småspising på kvelden og drikke mer vann. Så får treningen komme om et par uker.

 

Håper dere andre er bedre venner med vekta i dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LainyMary

Takk for det!

 

Slankeklar: Jeg synes du er utrolig flink jeg :) Stå på, dette klarer du FINT!

 

Merwell: Haha, jeg mente cous cous. Ser at jeg skrev en smule feil. På min pakke står det at cous cous er 100% semule av durumhvete. Bare en dl til middag sammen med f.eks 1 kyllingfilet, 4 ulike grønnsaker og dolmiosaus (eller lignende) gjør meg stappmett i mange timer. Denne middagen har maks 400 kcal.

 

Går fint å skeie ut en dag i uka. Jeg har lørdagen som spisedag. Det er hverdagene som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, ja ja jeg sa det vel i begynnelsen av uka at dette gikk ikke på grunn av en "utsvevende" helg sist helg.

 

Selv om jeg har vært flink hele uka var det ingen nedgang. Litt lei for det og hadde faktisk vurdert å ikke veie meg idag.

 

Hadde kanskje vært lurt å gjøre som Feliz, men nå gikk jeg nå på vekta, og den viste det samme som sist fredag.

14.09.07 - 63kg

21.09.07 - 62,8kg ( -0,2 )

28.09.07 - 62,4kg ( -0,4 )

05.10.07 - 62,4kg (.......)

Og jeg som vil ned under 60 før jul. Jeg får krumme nakken å stå på, så denne helga blir det kun et glass vin i kveld og i morgen :-) Skal på hyttetur igjen, men denne gangen sammen med mannen. Da er det lettere å holde seg borte fra all slags goder.

Gratla til alle dere som har gått ned denne uka, og til de som er i samme situasjon som meg. Ikke gi opp, for det har ikke jeg tenkt å gjøre. Har et nydeligt antrekk i skapet som jeg ikke får igjen i livet, og det fikk jeg for 1 år siden, så det er motiviasjonen for å holde på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Lainy Mary, jeg har veiedag på mandager:) Men tror ikke jeg skal veie meg til mandag, den har bare gått rett opp, så jeg tror aqt neste uke skal jeg motivere meg selv til å kutte småspisingen igjen, drikke nok vann, minst 2 liter, notere alt jeg spiser osv... og så kommer jeg med vekta mandagen etter. Skal på gatefest ikveld, helt uventa, hehe... og bryllupsfest imorra, så vekta vil jeg nok ikke bli glad for:(

Tror kanskje ikke jeg skal spise cous cous, hehe:) Spiser ikke hvete, da går vekta HELT til himmels!! Og ifølge blodtypedietten er det det verste jeg kan ha i meg pga vekta...

 

Anne, 60 til jul klarer du!! Jeg skal være mellom 56 og 58 til jul, det er helt sikkert, men sliter virkelig med de siste, og føler at det går gale veien, men skal snu igjen:) Må jo det.... og jeg skal IKKE gi opp!!

 

 

Ønsker dere alle en flott helg!!!

Stor klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete

Hei og hopp... I dag var det min veiedag.. Å jada endelig 1 kg ned.. Fra 80,9kg til 79,9 kg :(

 

Å da er jo det motivasjon heheh..

 

STå på dere andre også dette klarer vi :D

 

Å ikke minst ha en kjempe god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, så er det søndag igjen!

Formen er fin, selv etter 2 dagers festing, hehe:)

Skal veie meg imorra, og gruer meg til det, men får bare bite i det sure eplet, og skjerpe meg...

 

Tenkte jeg skulle ut å lufte hunden nå, men ha en fiin søndag alle sammen!!

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke forsvunnet helt. Oppdaget en kul i brystet som måtte opereres bort, men alt er bra og kulen var godartet, så er lykkelig for det. Var jo selvfølgelig litt stresset en stund.

Har ikke orket å tenke så mye mat, men har verken gått opp eller ned tross litt kakespising etc, så bra er det :(. Har fortsat 6 kilo til jeg skal ned, så nå skal jeg prøve å stå litt på. Må iallefall greie det innen jul. Har fått meg noen gode turer de siste dagene og har begynt å planlegge litt igjen. Det viser seg veeeldig at det lønner seg, det blir mye usunt til middag når jeg ikke har planlagt.

Det er alltid morsomt å lese innleggene deres, men har ikke tid til så mye nå. Skal snart hente dattern i stallen og så er det middag - indonesisk gryte, det er en av favorittene og enkel å tilberede. Ser at det også er kommet noen nye, morsomt.

Stå på !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

 

Da er jeg tilbake etter to uker på sjøen. Har surfet gjennom litt av innleggene, men det skjer jo så mye her, at det er vanskelig å få med seg alt;)

 

VELKOMMEN til alle nye!

 

Grattis med nedgang til dere som har klart det! Jeg utsetter veiinga til torsdag nå, da blir det to uker siden sist. Har ikke peiling på hvordan jeg ligger ann. På den ene siden så har jeg spist relativt sunt hele perioden, men det har blitt lite trening når arbeidsdagene har vært på 14 timer.. Så jeg tror jeg skal si meg fornøyd om jeg ligger på det samme som sist, dvs 76.5.

 

Vi snakkes!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Dagens tall ser slik ut:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

 

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Ja, dette er ikke noe å rope hurra for, snarere tvert imot.

Idag drar vi på hytta, til svigerfamilien, så blir nok dårlig med riktig mat der, som vanlig.... men jeg skal prøve å være flink:)

Kommer tilbake onsdag kveld, så torsdag er jeg på plass igjen her:)

 

Vilma, bra at du er tilbake, og at kulen var godartet:) Sånt er tøft, men bare stå på, så er du nok nede i det du skal:)

 

Klemmer til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, så var helga over. Har spist og spist og spist :-( Men det er jo lamme-sesong, og det klarer jeg aldri å motstå.

 

Fredag var det lammestek med god rødvin, lørdag var det festmiddag med fårikål og mye god drikke, og søndag hadde jeg familien på lammegryte... med god rødvin til... Phu! Men det var godt! :-) Så nå må det full skjerpings til her ellers er jeg redd jeg fyker opp i stedet for ned til torsdag. Jeg vet av erfaring at alkohol har en dårlig innvirkning på vekta, så det spørs.

 

Så, mandag, hittil har jeg spist grove knekkebrød med mager ost og paprika, drukket biola og vann, og tatt vitaminene mine. Reke-wok til middag. Grove knekkebørd til kvelds. Og mye vann. Det er planen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så veldig flink denne helgen jeg heller. Ikke blitt så mye trening sist uke, siden ryggen låste seg. Har gått litt tur, men får ikke lov til å trene aerobic eller noe sånt. Det er litt typisk når en først er kommet inn i en god stim, så blir den ødelagt av et eller annet.

Tur er jo også ganske deilig. En blir ikke sliten av det, og gir god uttelling på trimpoengene.

 

Skal prøve å øke kcal-mengden denne uken. En kan ikke være på evig slank. Hvis en får forbrenningen opp der den skal være, så tåler kroppen mye bedre litt utskeielser også. Samtidig er det ikke bare lett. Har spist 1400 kcal så lenge nå, og synes nesten ikke at jeg trenger mer. Prøver med 1500 denne uka, så ser jeg.

 

Merwell, du må ha lykke til på tur. Vekta var jo bare 200 gram opp. Det er jo ikke mye, så det henter du inn igjen ganske raskt.

 

Arti, kjekt å ha deg tilbake. Du gjør alltid så mye spennende. Hva har du gjort 2 uker på sjøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen både nye og "gamle" ( nye for meg) Da er helgen over og denne gang gikk det bra, fint vær, mye tur og mat og drikke med måte:-) Nå skal jeg innta en lett middag før jeg tar meg en sykkeltur i det fine været.

Måtte forresten innom og kjøpe både ny vaskemaskinog oppvaskmaskin idag. Og det ble ikke biggig, men, men sånn er det bare av og til .-)

 

Ha en fortreffelig kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...