Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Hos meg var det stillstand i dag... men jeg fikk mensen i morrest. Har det mye innvirkning egentlig? Pga prevansjonsmiddelet jeg bruker, så har jeg ikke hatt mensen på aldri så lenge nemlig;)

 

Heia MIMI, NED ER NED!!!!

 

Velkommen til lillmerete:)

 

Neste uke skal jeg være på sjøen, er litt spent på hvordan det blir med spising og måltider da. Sikkert "ordentlig" mat. Blir ikke mye trening den uka, så må prøve å spise litt mindre tror jeg. Neste uke SKAL jeg nemlig se 75-tallet:)

 

Enig med Else, du kan få vaske hos meg også Merwell:) thihih...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Takker for tilbudet, men avslår høflig, hehe... Har mer enn nok å vaske på, og det er ikke akkurat det beste jeg gjør:)

Men, når det først er gjort, er det deilig:p

 

Else, det er mye ned, og vær stolt av det, for det har du all grunn til:D

Kos deg på turen!!

 

Arti, når jeg får mensen kan jeg gå opp kg, så du har sikkert egentlig gått ned, men da vil du jo ihvertfall se det neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra - nedgang! ned 0,5 siden sist uke - det var jammen bra! Fikk plutselig ny inspirasjon til å fortsette. Har prøvd å ikke tenke for mye, ikke telle kalorier og bare spise sunt og passe mye når jeg har vært skrubbsulten. Blir så lei av å tenke på mat hele tiden!

 

Mye liv på forumet idag - moro å lese alle innlegg! Gratulerer med nedgang til alle andre også. Og opp med hodet til de som ikke har gått ned - vi vet jo alle at det løser seg bare man er tålmodig og standhaftig!

 

Veiedag 1: 62,1

Veiedag 2: 61,3

Veiedag 3: 61,1

Veiedag 4: 60,9

Veiedag 5: 61,0

Veiedag 6: 60,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER Feliz:)

Bra når det endelig går riktig vei selv om man ikke bruker for mye energi til å tenke så mye på det! Du har jo gått jevnt og trutt ned også, men nå var det plutselig litt ekstra:)

 

Ha en flott kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet å lest alle innleggene for denne uka, og jamen e det en fin gjeng med stå på humør:-)

Jeg føler meg veldig velkommen, og det skal du og være lillmerete;-) Her er det godt å være.

 

Jeg syns alle har vært flinke, så nå venter jeg bare på morgendagen...... Har ikke lurt på vekta engang:-)

 

Denne helga blir det hyttetur ( igjen ) 3 par og stampebading med god mat og drikke, så vi får se hva neste uke bringer.

 

God kveld så snakkes vi i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete

Tusen takk for det dere :)

 

Har nok ikke gått på kurs, siden jeg er en av mange som har dårlig råd. Så har jeg ikke tatt meg råd til det, så dette har jeg gjort alene.. men jeg har lest og lest alt som har med vekt reduksjon å gjøre snart da hehe..

 

Begynner nå på de siste 10 ca, å de sitter som støpt, har nå vært på 78-80 i en stund nå.. Så må finne den rette teknikken for å komme over det platået..

 

Men jeg tar i mot alle tips og slik jeg, har nå begynt å trene på spenst i håp om att det kan hjelpe med litt mer variert trening hehe..

 

Ps: Veier meg neste torsdag jeg siden jeg veide meg i går å da viste vekta 79,1 :)

 

Håper iallefall jeg finner inspirasjon og støtte her :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en lang tur. 2 timers rask gange og det gitt jammen meg bra uttelling på trimpoengene. Er utrolig sliten i beina nå, siden jeg slettes ikke er vant til slike turer, men det er jo herlig også.

 

Kanonbra, Feliz. Noen ganger trenger man litt avbrekk fra kaloritelling, og din måte er tydeligvis veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var min dag her, opp på vekta og fram med målbåndet.

 

14.09.07 - 63kg

21.09.07 - 62,8kg ( -0,2 )

28.09.07 - 62,4kg ( -0,4 )

 

( Har tilogmed gått inn 2cm rundt livet, og det må jo være et pluss:-))

 

Dette er jeg fornøyd med :-) Jeg har ikk veid maten, men jeg har allikevel skrevet opp alt som er inntatt. Det viser seg at hvis jeg bare klarer å holde meg borte fra søtsaker i løpet av uka så hjelper det. Så kan jeg fortsatt skeie litt ut i helgene.

Vi må jo av og til kunne kose oss litt, ellers tror jeg man går veldig fort lei.

 

Nå stå vasking av hus for tur, så er det frisør, og så er det utvask av min sønns leilighet. Så det blir en travel dag.

 

Ha en forteffelig helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innevær og surfevær :-)

 

Velkommen til lillmerete - jeg tar av meg alle hatter og bøyer meg i støvet over din vektreduksjon!!

Jeg synes det står så mye respekt av å gjøre en slik endring - tenker som så at det må synes som en nesten uoverkommelig opgave å slanke vekk halve seg!?

Hadde vært interessant å høre litt mer om hvordan du har klart det - hvis du gidder å skrive litt om det. Hva du spiser, hvordan du begynte å trene og hvordan du trener nå...? Hvordan kroppen din endret seg og hvordan det har påvirket deg som person?

 

Jeg var på et foredrag på indrettshøyskolen her om dagen, det handlet om alternative måter å se på fedme-epidedemien på. Forskeren som holdt foredraget hadde mange interessante synspunkter, og noe av det hun tok opp var den voldsomme fokuseringen på det å være tynn. Ikke å være sunn.

Dette fokuset gjør at både barn, ungdom og voksne hele tiden vurderer seg selv utfra en tynnhetsskala i stedetfor en sunnhetsskala. De som er tykke blir utsatt for en mobbing og stigmatisering som ikke ville vært akseptert i noen andre sammenhenger, og vekten brukes som en suksess-parameter.

Denne voldsomme negative fokuseringen påvirker også de som er moderat overvektige i stor grad. Forskeren mente at de lider svært mye mer under sosiale stigma og manglende selvfølelse enn de lider fysisk av overvekten.

 

Hvis du har tid og lyst hadde det vært interessant å høre hvordan du lillmerete har opplevd det å gå fra tykk til normalvektig i denne sammenheng.

 

Ellers håper jeg alle har en flott helg, og klarer å begrense skadeverket av store og små fristelser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig hadde jeg dratt på ferie og glemt å si fra til dere at jeg ble borte litt! Fysj og føj. Nå har jeg vært på stranda en uke og blitt brun (jippi!) og da føler man seg jo alltid mye bedre. :) Litt opp på vekta, men føler meg sunn og frisk. Tankevekkende innlegg feliz, dette om tynn kontra sunn. Det skal jeg tenke litt på, og prøve å la synke inn. For det er jo sunn jeg vil bli! Selv om det kanskje mest er tynn jeg vil bli... Her har jeg noe å jobbe med merker jeg! :rolleyes:

 

Men jeg er fortsatt ikke inspirert til å veie og skrive opp mat og kalorier, men det skal jeg slutte å gni inn nå i frykt for å smitte noen. Så det blir kanskje stille fra meg en stund. Jeg vet ikke helt. Det kan jo snu seg! Men jeg skal ihvertfall fokusere på å være flink til å trene, så det kan jeg jo rapportere om her hos dere. Uansett følger jeg med!

 

Det var ett lite "jeg er her fortsatt jeg asså!"-pip fra meg, og med det ønsker jeg alle en god og SUNN mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjekt at du ikke hadde droppet oss sånn helt uten videre, Keltisk. :-) Høre fantastisk ut med litt ferie akkurat nå.

 

Jeg er hoppende glad i dag. Snikveiing (fysj og føy, sånn skal man egentlig ikke gjøre) viser at jeg har tatt et aldri så lite hopp nedover. Det lover bra for stabiliseringen som begynner i morgen. Klarte faktisk 9 trimpoeng denne uka, noe som er en stor bragd for meg.

 

Ellers så ønsker jeg alle en riktig mager uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete

Da hadde jeg vært på en liten tur i helgen, siden jeg har familien min 24 mil unna, så tar jeg en helg når jeg først drar heheh..

 

Meeeen det har blitt håpløs spising der nede:( Jeg har vært rett og slett håpløs i det siste, derfor jeg håper jeg kan få litt motivasjon her da...

 

Over til spørsmålet om hvordan og slik....

 

Nå er jeg desverre blitt litt sløv med spisingen, å det vises på vekta igjen, å da får jeg panikk.. Å med panikk så går alt galt, det har jeg lært etter så mye vekt nedgang)

 

Men alt begynte i 2004 da jeg veide 160 kg jeg var 22 år gammel, gikk ikke ut og hadde en datter på noen mnd.. Jeg viste med meg selv att vis jeg ikke tok tak i problemet mitt nå, så ville heller ikke psyken min bli bedre. Fordi jeg har "forvridd" syn på meg selv, slik att det jeg ser i speilet er ikke virkelig. Å da hjelper det iallefall ikke å veie 160 kg oppå det.

 

Så da begynte kampen, jeg begynte spise hver 3 time, jeg kuttet smør,sukker,hvetemel,og godtbrus.. Så begynte jeg å gå litt hver dag... Å etter en uke så begynte vekta å gå nedover.. Å jo mer vekta gikk nedover jo stramere ble jeg på hva jeg spiste osv..

 

Jeg spiste rett og slett sunt, slik som grethe rode anbefaler.. Eneste er att jeg ikke brukte smør,melk og sukker..

 

Å i løpet av ett år hadde jeg mistet 40 kg ca, ting tok tid men det gikk fremover hehe :)

 

Å det siste året har jeg prøvd å stabilisere vekta mi, men det har ikke gått så bra i det siste, jeg var nede i 75 kg, men nå er jeg oppe i 79-80 kg igjen.. Så her må det skjærpings til.. Å det er skremmende hvor fort man kan gå opp i vekt igjen :rolleyes:

 

Men jeg trengte en stopp i vekt nedgangen fordi jeg var redd for att jeg begynte å bli manisk hehe..

 

Nå trener jeg iallefall på trenings studio og må bli flinkere til å gå igjen..

Trener styrke 2-3 ganger i uka og mosjon 1-2 ganger i uka...

 

Men jeg må skjærpe inn på spisingen.!!!!

 

SÅ HJLEP FOLKENS heheheh

Jeg vet jeg kan men ting har stoppet opp.. (jeg har kikka på bilder fra jeg veide 160 kg å jeg skal IKKE dit igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 36 år, gift og har to små barn. I vår gikk jeg på kurs og tok av 6 kilo, til 76 kg, og var kjempefornøyd med det. Skulle holde vekta i sommer og ta av noen kilo til i høst... Det ble to kilo opp i sommer, til 78 kg, så nå har jeg to kilo eksta å ta av i høst... Vel, vel :rolleyes:

 

Planen er å prøve på barn nr. 3 mot jul og til da MÅ jeg ned noen kilo til... Så målet mitt er 74 kg før desember. Klarer jeg det skal jeg være fornøyd. Har jo da fortsatt noen kilo ned til trivselsvekt på rundt 70, men det kjenner jeg at jeg ikke orker hvis jeg skal gå igjennom en graviditet til. Har lagt på med 16 kilo begge gangene, tok av alt og litt til mellom men har ikke klart det denne gangen... Men klarer jeg 74 så er jeg bare to kilo unna startvekt på nr.2. Og det er helt greit. :)

 

Så nå er planen å begynne å trene på det lokale treningssenteret og starte opp igjen med samme spiseplan som jeg hadde i vår. Utfordingen min er at jeg har hjemmekontor og således må tømme huset for alt godt...

 

Veier meg på torsdager så da får jeg se hva startvekten er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det plass til alle. Velkommen skal du være. Jeg har også tidligere gått på kurs (et i fjor vår og et i vår). Det er ikke like lett på egenhånd, men med hjelp herifra, så har det gått nedover iallefall.

 

En medarbeider tok med kake på jobb i dag. Det ble stor latter når jeg skar av et mikrostykke. Men, men litt mobbing må man tåle. De begynner å bli vant til at jeg er litt nazi på usunne ting. (Har egentlig lagt ned forbud mot kake, hehehe, men det er det jo ingen som bryr seg om). Jeg klarte meg fint med mikrostykket mitt jeg.

 

Lillmerete. Jeg er kjempeimponert. Det er en stor bragd å ta seg selv i nakken på den måten. Du må ha en utrolig viljestyrke. Selv klarte jeg ikke å slanke meg før jeg begynte på GR-kurs. Selv om det er hardt å slanke seg, så er det jo faktisk mye vanskeligere å stabilisere vekten. De fleste av oss har nok gått litt opp igjen etter at de ha tatt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete

Kan noen hjelpe meg med å regne ut hvor mange kalorier jeg skal ha pr dag? Er usikker på det.

 

jeg trener styrke 2-3 ganger i uka og mosjon 1-2 ganger i uka..

Så går jeg til og fra barnehagen med snuppa ca 4 km turetur.

 

Hjelp meg noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei og velkommen i gjengen lillmerete!

Les litt i begynnelsen av denne tråden, der er det mange gode tips. Se spesielt innlegg nr. 24 av Mimi, der står det godt beskrevet hvordan du kan regne ut kaloriforbruket ditt. Ellers må jeg si jeg er mektig imponert over deg!!! Fantastisk jobba så langt. Og veldig hyggelig at du vil være med oss for å komme til målet ditt.

 

Velkommen også til deg, marona. Sammen med denne gjengen her skal du helt sikkert klare å nå målet ditt. Her er det mange flinke og motiverende folk. Jeg holdt på å skrive jenter, men det kan jo skjule seg en mann eller to bak noen av pseudonymene?

 

Jeg har altså hatt en uke med snop, NULL trimpoeng (!), vin og god mat. Og jeg har vondt over alt. Jeg føler meg dvask som deigklump, har vondt i ryggen og baken av å ha sittet for mye. :) Det har vært hyggelig, lærerikt, morsomt osv med besøk og kurs, men jeg lurer på om det er verdt det når en føler seg sånn etterpå. Det var en lettelse å komme på trening igjen i dag, selv om jeg fortsatt må ta det rolig for kneet. Egentlig et godt tegn med alle de vondtene, for det betyr vel at jeg forstår nytten av å ha lagt om livsstilen, og at jeg kjenner kroppen min såpass godt nå at jeg merker behovet for å røre på seg fortere enn før.

 

Fikk ikke veid meg på torsdag og glemte det helt på fredag, men på lørdag var jeg en liten tur opp på vekta og der sto det bom stille fra forrige veiing. Egentlig lettelse, men jeg holder litt pusten mot neste nå, for jeg tror jeg fortsatt fløt litt på at jeg hadde 10 knallgode trimpoeng uka før. Noen ganger tar det litt tid før den dårlige livsstilen slår ut hos meg. Men jeg lever fortsatt i håpet om at resultatene ikke skal bli helt hårreisende på torsdag.

 

Gratulerer til alle som hadde fine resultater sist torsdag! Var det egentlig noen som ikke var fornøyd? Jeg har vært innom og lest fort igjennom selv om jeg ikke har skrevet noe, men nå kan jeg jammen ikke huske. Et positivt sinn fortrenger alle dystre resultater, hehe... :)

 

Ha en fortsatt finfin uke alle sammen!

 

29/09-2007 65,0 kg = - 0,0 kg

20/09-2007 65,0 kg = - 0,3 kg

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ejg denne uka :-) Etter en fin uke der det ble nok trening ( 9 poeng ) og riktig matinntak, datt det helt igjennom i helga. Det ble god mat, mye vin og da slo godtesyken til, så sjokolade og peanøtter gikk ned på høykant.

Ikke bra......... så derfor er det full skjerpings denne uka igjen, og til helga blir det ikke mer enn tillatte kosemerker.

 

det er iallefall sikkert. Hvis jeg skal grei målet mitt som er under 60kg før jul, så nytter det ikke med sånne helger.

 

Lykke til denne uka alle sammen, både nye og "gamle" I kveld er det tur med god venninne, så da blir det trim både for kropp og tungebånd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete

Hvor mange kalorier er det pr kosemerke egentlig?

Det er jeg litt usikker på:)

 

Å Lykke til alle sammen la oss få en knall uke.. Har selv bare 3 trimpoeng til nå, men det kommer flere håper jeg....

Har såååå lite energi om dagen att fyyy.. men men slik er det bare, er en kneik jeg må komme over nå det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann!

Har vært borte noen dager fra pc'en, bare vært helt uten futt og motivasjon, men nå er jeg tilbake igjen!

Velkommen til marona!! Hyggelig at du vil være med oss på denne tråden:)

 

Dere er flinke alle sammen, og har et utrolig bra ståpåhumør!! trenger det nå jeg, så skal være flink til å holde meg her! Trenger motivasjon fra dere, for føler at ting ikke har gått helt min vei den siste uka, men nå skal det bare gå en vei igjen:)

 

Kommer tilbake igjen, men skal kjøre min sønn + kompiser på trening!

 

Klemzer til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Hold Vekten-kurs i dag. Nå skal jeg etter planen legge på 100 kcal til dagen. Fortsetter som vanlig til veiingen på torsdag iallfall, så får jeg se da. Det er ikke bare enkelt å omstille seg. Tenker kanskje at jeg kan fortsette 2 uker til, da er jeg sikkert under 60 kg, og deretter øke. Får tenke på det til i morgen. Hadde jo egentlig lovet meg selv at nå skulle jeg være fornøyd uansett vekt.

 

Kjekt å høre fra deg igjen Merwell. Det er vel sånn av og til at motivasjonen er på bånn. Det viktige er å komme tilbake!

 

Et kosemerke er vel ca 25 kcal, er det ikke? Jeg bruker ikke kosemerkene. Har aldri helt klart å ta det med i systemet. Blir nok uansett mer kosemerke-kalorier enn hva som er lovlig uansett. Da er det bedre å bare se på hvor mye en faktisk tar inn fra dag til dag, istedet for å ha enda et moment med i regnestykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete

Okai da var det ikke mange kaloriene i de kosemerkene:)

 

Men jeg har ett problem er så mye av det jeg spiser som ikke er å finne i basen, så når jeg skriver det inn kommer det ingen treff.. HVordan regner jeg da ut kaloriene? Finnes det en annen side man kan gjøre det på, elelr hvordan gjør dere det.. HuFF i morra er det veie dag :) Håper jeg har klart å gå ned litt..

 

 

STÅ PÅ JENTER :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste skal være å finne i basen, tror jeg. Søkeordene kan variere litt. Tar litt tid å lære hva en må søke på for en spesiell ting. Hva er det f.eks du ikke finner? Klarte du å finne ut hvor mange kalorier du skulle spise til dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kanskje det er mulig for meg å slenge meg på? Eg er ei dame på 49 år, gift og har 3 voksne gutar. Var på vekta i dag og vil no brøve å gå ned nokre kg igjen.

Vekta var 63,5 kg og eg er ca 165 cm høg. Draumen er å klare å halde meg på ca 59 kg. Ikkje så mange kilo ned, men likevel så treng eg litt motivasjon. Skal bli spennande å sjå korleis det går med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete
Det meste skal være å finne i basen' date=' tror jeg. Søkeordene kan variere litt. Tar litt tid å lære hva en må søke på for en spesiell ting. Hva er det f.eks du ikke finner? Klarte du å finne ut hvor mange kalorier du skulle spise til dagen?[/quote']

'

Jeg fikk att jeg skal på meny 2 er ikke det ca 1600 kal da? men jeg vet ikke om dette stemmer.. Til nå denne uken har jeg 8,5 trenings poeng, men jeg regnet ut fra 7 i uka.. Så jeg vet ikke hehe..

 

Jeg spiste yoghurt nøtter her om dagen og mørk sjokolade i helgen, skulle likt å vist hvor mye kalorier det er i dem.. Å så spiser jeg protein barene til herbalife etter trening, de er heller ikke i basen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere.. må bare komme innom og skrive litt før jeg reiser på ferie i morgen..

Det er jo veiedag da, men jeg har ikke nettilgang så jeg får ikke rapportert. Skal allikevel prøve å huske å veie meg oppi all reisefeberen.

 

Regner med det blir mye gåing på ferien. Det er bra, så kan jeg kose meg litt ekstra. Føler selv - tiltross for et par fyllekuler - at jeg har vært veldig flink nå siden i august. Jeg skal derfor unne meg litt ekstra på ferie, samtidig som jeg skal prøve å tenke litt fornuftig.

 

De siste dagene har det vært så mye tull og styr og stress så det har blitt litt tull med maten. Det første som ryker hos meg når det er sånn er frokost! og det er jo kjempedumt. er tom for knekkebrød på jobben og har rett og slett ikke hatt tid til å kjøpe nye. mellommåltidet som jeg pleier å spise rundt nå har det heller ikke blitt noe til av samme grunn. Ikke føler jeg meg sulten heller så da blir det enda lettere å hopper over det. I dag har jeg til gjengjeld spist endel frukt (uups, glemte å fortelle om dagens synd: en hvetebolle til frokost)

 

Jeg er tilbake 16/10 - inntil det ønsker jeg dere lykke til alle sammen!!

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...