Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei, jenter!

 

Begynner å bli ei stund sida jeg gav lyd fra meg sist, har vært på fjellet noen dager, også kjempetravelt på jobb etterpå. Men jeg har vært innom og lest litt innimellom, så skal være sånn rimelig oppdatert;)

 

slankeklar: UFF altså, det kneet ditt. Jeg føler sånn med deg. Det er INGENTING som er mer frustrerende enn sånne skader, hvor (som jeg har forstått det) det er vanskelig å finne ut hva det er, og enda verre å finne ut hva man bør/kan gjøre for å bli bedre. Og spesielt ille når det setter en stopper for treninga.. prøver å tenke på ting du kan gjøre som ikke er så vanskelig for kneet.. hva med enkelte yoga/pilates-øvelser? Og svømming har jeg vel foreslått før? Men det er kanskje litt dyrt. Er det vondt å sykle også? Jeg har hatt noen kneskader, hvor opptreninga har bestått i mye sykling til å begynne med (men da har jeg jo visst hva som var feil da..)

 

feliz: ikke tenk mer på det, blanke ark i morgen ja!!

 

Spent på veiedag i morgen. Ble litt mye sjokolade på fjellet, men til gjengjeld så gikk vi mange timer hver dag. Blaut myr må jo være verdens beste step-maskin!?hehe

 

Til helga blir det turnering, også en liten fest på lørdagskveld. Må prøve å trene litt ekstra slik at ølet ikke blir for tungt i magen... burde vel egentlig drikke sprit istede, men da bli man jo så fort full og uansvarlig (=snacks og nattmat inn i store mengder.. og sikkert mye annet tull også...hehe)

 

Jaja, jeg skal hive meg en tur i svømmehallen jeg! Stå på videre nå jenter, mindre enn ett døgn til veiing;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arti,

så hyggelig å høre fra deg. Jeg er også spent på veiing i morgen. Av en eller annen grunn (som jeg overhodet ikke har belegg for, for jeg har gjort så godt som alt "etter boka") så gruer jeg meg. Jeg stod stille forrige uke, og det tok jeg helt med ro, men det gjør jeg lenger. Har ordentlig noia for at jeg skal stå stille igjen i morgen. Da får jeg hetta kjenner jeg... Grrrr... Men nå skal jeg ikke hisse meg opp på forhånd altså, hehe ;)

 

 

Å gå i våt myr er nok såpass tungt (men skånsomt for leddene) at du ikke trenger å bekymre deg over at det har gått med litt sjokolade. Utrolig hvor mange kalorier man brenne på å gå i fjellet.

 

Svømming hørtes deilig ut.... sukk. Neste år er svømmehallen ferdig her. DET gleder jeg meg til!

 

Feliz - håper du har lagt gårsdagen bak deg og er fit for fight igjen :)

 

Vi tastes mer i morgen alle sammen. Ouah... jeg gruer meg! Puh, puste dypt!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan henge deg på! Og når du i tillegg har gamle kjente her' date=' skulle det jo bare mangle ;)

 

Ang. hvor mye du trenger å spise, så kan det nok tenkes at du spiser for lite, noe som kan få kroppen til å gå i sparemodus og dermed stopper vekttapet opp. Ta en titt på begynnelsen av denne tråden (rundt innlegg # 22, tror jeg det er), der har vi diskutert nettopp dette før. Så får du bare si fra hvis det fortsatt er noe du lurer på.

 

Her er det veiedag både mandag og torsdag fra før. Det er bare fint med liv i tråden på andre dager også, så jeg ser frem til å følge deg på fredager. Håper du vil trives :)[/quote']

 

Takk for den flotte velkomsten fra alle sammen, og takk for tipset mimi. Da er det bare å krumme nakken og sette igang igjen :-)

Me snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi - føler samme skrekk som deg ang veiedag i morgen... Er livredd for at jeg ikke har gått ned noe særlig..

 

Merwell - hvordan smakte det?

 

Har ikke stort å melde i dag.. Røk på en kyllingkebab i går kveld.. farene ved å bo i byen ;) Rettferdiggjorde det med at jeg ikke hadde fått spist ordentlig middag + at jeg var så sent på jobb at første måltid var lunsj. Var skikkelig irritert på meg selv etterpå! burde jo mye heller spist en skål med Fitness. Men vi får se i morgen om det straffer seg eller ikke!

 

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sans, det var kanon godt!!! Nam nam.... ;)

 

Har ikke tid til så mye nå, men vil bare få skryte litt, min eldste sønn på 18 (fylte om søndagen) Fikk lappen idag!!! Jeg er kjempestolt:D Og glad:)

 

Så, nå skal jeg lage gryterett, for det var det han ville ha som middag idag! Og, det skal det bli:p

 

Kommer innom igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Takk for fine treningsforslag. Det var nok den løperunden på fredag som gjorde utslaget til at det ble så vondt igjen nå, men det ser ut til at spinning går bra. Og svømmetips skal jeg huske på. Det er lenge siden sist jeg svømte. Svømte veldig mye mens jeg bodde i Trondheim (Pirbadet er veldig fint), men etter at jeg flyttet til Oslo syntes jeg det ble så masete og trangt med mye folk som svømte påkryss og tvers. Og jeg følte plutselig at det var gravide damer på alle kanter ;) - og ble livredd for å sparke noen i magen. Og når jeg brukte mer tid på å svømme rundt folk som svømte skravlende ved siden av hverandre i hurtig-banene enn på faktisk å komme framover ga jeg opp hele svømme-prosjektet og solgte sjela mi til SATS i stedet.

 

Tror jeg er litt for utålmodig til å prøve yoga eller pilates. Når jeg trener vil jeg styrke muskler eller brenne kalorier og forbedre kondis, så jeg tror jeg vil føle at pilates eller yoga blir for treigt. Slappe av kan jeg jo gjøre med en bok på sofaen, liksom. Ikke for at det ikke er bra med yoga eller pilates, sikkert veldig bra for stabilitet og bevegelighet, men jeg har så lite fritid, at den tiden jeg bruker i treningssentre bør helst være (eller føles) så effektiv som mulig.

 

Så inntil videre blir det i følge min kjære trener/fysioterapeut ingen høye hæler, ingen løping, bare sykling, styrketrening av støttemuskulatur rundt kne og jeg får fortsette å ligge hylende på matta tre dager i uka mens han strekker på alt som kan strekkes. Jippi! He, he. Det er jo litt kult å kunne skryte av "en gammel idrettsskade", eller hva? Jeg har tillit til at dette skal gå bra. Bare jeg ikke blir tjukk i mellomtiden, hehe.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg er tilbake i rett bane igjen.. sitter her og er ganske sulten, men har betemt meg for å gå sulten til sengs. Tror ikke jeg har vondt av det, he he...og det er vel lov å "jukse" bittelitt med vekta til veiedagen?

 

Det er så flott å kunne blåse ut og få litt støtte tilbake - takk for omtanken, jenter! det er ofte ganske ensomt å være på slankeren, i hvertfall når man ikke har noe stort problem slik det er med oss på "ned under 10 kilo". Føler meg litt ukomfortabel med å si at jeg slanker meg - er jo normalvektig, bare ikke trivselsvektig :-)

 

Har generert min egen hypotese: det er når jeg ikke trener at jeg skeier ut...jeg har mye mer viljestyrke når jeg trener litt nesten hver dag. Kroppen har mer lyst på sunn mat også. Så min nye strategi er å trene også når jeg er "hung over" - i det minste bare en rask gåtur for å klarne kropp og sinn. Begynner i morra, he,he!!

 

Jeg krysser fingre og tær for alle andre som også har veiedag i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Lykke til i morgen, alle som har veiedag da. Jeg gruer meg litt nå. Har levd veldig ureggelmessig den siste uka. Jobbet mye og slurvet med søvn og måltider.

 

Kjenner meg igjen i at trening fører til spise bedre, feliz. Jeg merker jeg hører litt bedre etter hva kroppen trenger når jeg vet jeg har utsatt den for hard belsatning. Tur dagen derpå er superlurt. Det gjelder å ikke ha for høye ambisjoner hvis en er skikkelig sliten, for da blir det fort vanskelig, men en liten tur (som plutselig kan bli litt lenger) er jo alltid overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm lurer på hvordan det går? Er litt spendt på det siden uka har vært litt opp og ned. Er ikke så lett å spise riktig når du er alene om kveldene ( min bedre halvdel jobber mye for tiden..) så det er nok ikke alltid det er rett det jeg spiser, men jippi........

I går gikk jeg fra jobb ( ca. 45min i rask gange ) og så var jeg på jazzercise i 1 time og fikk svettet skikkelig ut og trent, så nå er iallefall det på plass igjen, ( etter nesten en måned uten skikkelig trim ) så kanskje det vil vise igjen på vekta i morgen :-)

 

Håpet er der iallefall. Nå må jeg jobbe litt, men stikker innom i løpet av dagen hvis jeg får tid, hvis ikke så kommer resultatene mine i morgen tidlig...........

 

Ha en fortsatt fin dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg nesten ikke har lyst til å skrive her. Jeg er ordentlig sur. Mine bange anelser var dessverre ikke grunnløse. Jeg står ikke bare stille, jeg går pokker meg opp.

 

20.08: 71,3

23.08: 70,1

30.08: 69,8

05.09: 69,0

13.09: 69,0

20.09: 69,3

 

Og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg er litt redd for at det skjer det samme nå som i vår. Dvs jeg gjør alt riktig, men like lite hjelper det, og da vet jeg at det går ut over motivasjonen. I fjor høst var alt så mye greiere. Da gikk jeg ned jevnt og trutt mellom 400 og 600 gram i uka. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å komme inn i den rytmen igjen. Den gangen trente jeg én gang mer i uka, og utelukkende utholdenhet. Nå trener jeg litt mindre og kombinerer utholdenhet med styrke.... og så har jeg spist litt mindre nå enn i fjor, fordi jeg trener litt mindre.

 

Det eneste jeg kan komme på er at jeg må bli litt flinkere til er å drikke vann. Men jeg synes ikke jeg er sååå dårlig der heller da. Ikke dårlig nok til å stå stille og gå opp i vekt to uker på rad i alle fall.

 

Jeg blir så sur og irrasjonell av sånt. Jeg får lyst til å gå og spise all den sjokoladen jeg ikke har unt meg på lenge, bare fordi "det hjelper jo ikke å holde seg unna". Men jeg skal ikke gjøre det altså. Jeg lover. Jeg må bare få lov til å være litt sint og komme med noen sure oppstøt - så blir jeg kanskje glad igjen. Skjønt, jeg er søren ikke helt sikker.

 

Hjertesukk,

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Det gikk nedover denne uka også, utrolig nok. Trodde virkelig ikke det. Men veldig glad, og -0,3 er jo ganske mye til og med.

 

Få det ut, Mimi! Er du sikker på at du spiser nok? Du forbrenner nok ikke like mye når du trener styrke som når du trener kondis, men tilgjengjeld varer effekten lenger, så det lønner seg jo absolutt over lengre tid å ha en styrketime innimellom. Men klarer du å legge inn en kondisøkt til i løpet av uka? Eller annenhver uke?

Men vi kjenner deg såpass at vi vet du ikke gir opp! Stå på! Og spis gjerne en sjokoladebit i ny og ne. Bare la det bli med BIT og ikke plate. Vi satser på livsstilsendring ikke diett, eller hva?

 

Spent på dere andre som skal "bekjenne" i dag!

Jeg iler videre. Ha en fin dag!

 

20/09-2007 65,0 kg = - 0,3 kg

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vekta stoppa på 76,5 kg, dvs ned hele 0,7!! Det var herlig altså..

 

Uff, Mimi, dette er kjipt. Jeg er ikke så erfaren at jeg kan se hva du eventuelt gjør "galt", for meg ser det veldig riktig ut.. Men du spiser nok eller? Jeg regner ut kaloriinntaket på nytt hver torsdag, i og med at vekta varierer litt, og det samme gjør treningsmengden hver uke. Det er ikke sikkert det gjør den store forskjellen, men da slipper jeg å tenke på at jeg muligens spiser for mye/lite.

Når det gjelder treninga, så kan du jo prøve ei økt ekstra i uka? Hvis du har tid? Prøv et par uker, og se om det hjelper? Uansett, så må du ikke gi opp!! Det MÅ løsne snart!! (Du kan jo eventuelt finne deg ei skikkelig blaut myr å gå i... hehe... det ser ut til at det hjalp meg denne uka iallfall;))

 

Slankeklar: gratulerer, bra nedgang!

 

Hvordan står det til med resten av gjengen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående svømmehaller ja.. jeg kjenner problemet med å svømme rundt gravide og eldre, man blir lett litt stressa.. dette har jeg prøvd å løse med å svømme så tidlig på morgenen som overhodet mulig. Dersom jeg er i hallen før kl 10, så er det kun folk som svømmer for mosjonen sin del, og de holder seg i banene og følger de "reglene" som er. Senere på dagen kommer det mange som bare "kosesvømmer", og gjerne endel småbarn som er sånn passe viltre.. det kan fort bli litt irriterende i lengden.

 

Jeg har kommet meg ivei på morgensvømming (07.00) noen dager.. det er sykt tidlig å trene, men samtidig rolig i hallen, og litt av en start på dagen! Anbefales;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Slankeklar og Arti med bra resultater!! Veldig bra!

 

Mimi; skjønner frustrasjonen din.. Får litt samme følelse jeg hadde selv i vår. Det er så håpløst når man føler at man gjør alt riktig men ikke får resultater.. Stå på, jente!! Du klarer dette ;)

 

For min egen del gikk det over all forventning. Håpte på å se 76-tallet i dag og jeg var jaggu ikke langt unna å se 75-tallet også.. Men da blir jeg vel her et par uker da, men det er greit. Nå er jeg uansett UNDER vekta jeg hadde ved påske da jeg fortvilte som verst og mer eller mindre ga opp. Da stoppet vekten på 76,9 og uansett hva jeg gjorde ville den ikke rikke seg.

Som jeg har nevnt før driver jeg jo nå et lite nazi-regime på meg selv. Ca 12-1300 kcal. Men jeg fører ikke opp og prøver å få i meg nok måltider. virker som jeg har funnet et eller annet som funker, så jeg fortsetter. Har jo da nå også sett at jeg kan unne meg et "søplemåltid" i uka (ref kyllingkebaben jeg fikk i meg på tirsdag)

 

Her er dagens tall:

22/8 : 79,1

30/8 : 78,3

6/9 : 77,3

13/9: 77,2

20/9: 76,1 = totalt 3 kg!!!

 

Wow - ser jo nå faktisk at jeg har gått ned 1,1 siste uke og ikke 1 kg blank som jeg trodde. "klapp på skulderen" til meg selv :)

Da har jeg 1,1 kg igjen til første delmål som er 75 kg og jeg er ferdig med 1/3 av totalmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har gått ned, og MImi, opp med hodet! Kanskje det er at du spiser for lite rett og slett, så kroppen tviholder på det den får?

Håper ihvertfall at det løsner snart:)

 

Nå skal jeg begynne på middagen, kokt torsk, nam nam:p

 

Kommer innom igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

og gratulerer med fine resultater ;)

 

Jeg er fortsatt dritsur - men fattet. Grrr... nesten i alle fall. Hmf! Hadde jeg enda hatt noen som jeg kunne gi skylda, eller visst hva jeg gjør feil.

 

Takk for all støtte og gode tilbakemeldinger. Jeg er så redd for å gå på en smell, miste all motivasjon og bare drite en lang marsj i hele greia. For det har jeg jo ikke lyst til innerst inne.

 

Vel, vel... Jeg registrerer at noen mener jeg kanskje har spist for lite. Jeg kan jo godt prøve å legge på et par hundre kalorier og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forbrenner nok ikke like mye når du trener styrke som når du trener kondis' date=' men tilgjengjeld varer effekten lenger, så det lønner seg jo absolutt over lengre tid å ha en styrketime innimellom. [/quote']

 

Så ikke den kommentaren før nå. Jeg trener fortsatt kondis, som oftest to ganger i uka (spinning), noen ganger bare én. Ifjor kjørte 3 x kondis i uka, spinning og løping. Nå løper jeg noe mindre, men til gjengjeld har jeg blitt flinkere til å trene styrke. Så alt i alt trener jeg både kondis og styrke hver uke...

 

Spiser litt mindre enn i fjor, nettopp fordi jeg trener mindre kondis og forbrenner mindre kalorier. I alle fall i følge pulsklokka mi.

 

Men som nevnt; Jeg skal prøve å spise litt mer!

Nå er det i alle fall kveldsmat. Har nettopp vært på spinning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Håper ikke du tar det ille opp, men jeg tok meg den frihet å regne litt på kaloriforbruket ditt. Med vekt 69,3, alder 32 og høyde 174, stillesitende hverdag og bare 5 trimpoeng i uka kom jeg til 2062 kcal. Jeg har inntrykk av at du egentlig trener mer enn de 5 trimpoengene, så antakeligvis er det noe høyere. I tillegg regner jeg med at du virkelig tar i når du trener styrke og ikke har altfor lange pauser.

 

Og dermed: 1600 kcal! Pass også på proteininntaket ditt rett etter trening, eller sørg å få noe matinntak i det hele tatt. Alt er bedre enn ingenting. Kroppen begynner restituering rett etter trening og forbrenningen er jo allerede i gang. Hvis du har brukt opp karbohydratlagrene begynner kroppen å forbrenne proteiner i stedet. Dermed tar den av det den egentlig skal bruke til å bygge opp / restituere musklene med, og du får ikke bygget muskler. Og hva er grunnen til å trene styrke? Bygge muskler regner jeg med? Altså spise (innen en time) og helst litt blanding av karbohydrater og proteiner så den pågående forbrennigen kan ta karbohydratene og musklene kan bruke proteinene. Karbohydratene trenger du ikke tenke på, for de får du alltid nok av allikevel, men husk på proteinene. Brødskive med leverpostei. Egg og kaviar på brødskive. Proteinshake. Banan og så rett hjem til makrell i tomat. Eller noe sånt.

 

 

Unskyld meg. Jeg blir helt sinnsykt belærende noen ganger, men jeg synes dette er så gøy. Og vanskelig å leve etter. Men vi klarer det til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det gikk iallefall nedover med 0,2kg. Det er jo ikke mye, men iallefall en nedgang.

Har forstått at jeg må ta meg selv i nakken, sjekke ut antall trimpoeng, aktivitet kontra inntak av mat, for jeg tror rett og slett at jeg spiser for lite og sjeldent.

 

Så neste uke er det fit fot fight :-) Så opp med hodet Mimi og alle andre som sliter akkurat nå, dette har vi klart før og skal klare igjen, vi er jo egentlig noen stabeister, ikke sant??????

Enig i at motivasjonen er vanskelig å holde oppe når det ikke går i den farten vi vil det skal, men da er det godt å ha noen som støtter en når en er oppgitt og frustert :-)

 

21.07.07: 62,8kg ( -0,2 )

 

Kommer nok ikke innom denne siden før over helga, skal på besøk til mitt lille barnebarn hele helga.

Ha en fantastisk helg alle sammen. PS. Skal prøve å være flink i helga og, så får vi se.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei slankeklar,

Det kunne aldri falle meg inn å ta det ille opp. Jeg har jo regnet på det selv noen ganger også - og er helt enig i det du skriver ;)

 

Jeg trener stort sett sammen med samboeren min, og vi har vært veldig flinke med matbiten. Jeg, hovedsaklig fordi jeg vil ned i vekt, og han fordi han virkelig trenger proteiner til å bygge litt muskler på hans eller så slanke kropp.

 

Det er mulig jeg samlet sett har spist litt for lite, så jeg skal prøve å hive innpå litt mer. Men sammensettingen tror jeg har vært ok. Jeg har satset mye på proteiner - både til lunsj og middag, gjerne sammen med en stor porsjon grønnsaker eller salat. Middagen har vi dessuten sørget for å spiser ETTER trening. Før trening blir det gjerne en porsjon havregryn med melk og/eller eventuelt en banan.

 

Så akkurat den biten, tror jeg ikke er så gæren... men det skader ikke å bli kvalitetsjekket av andre for det ;)

 

Jeg måtte på vekta i dag også. Sånn apropos kontroll. Da stod den på 69 blank. Så jeg tror vel ikke jeg har lagt på meg. Derimot har det uten tvil stått bom stille to veiinger på rad. Lite hjertesukk. Men som sagt, jeg prøver å spise litt mer, så får vi se hvordan det går :D

 

God helg til dere alle sammen!

 

PS Grattis til Anne10 - det går jo riktig vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Mimi:-)

 

Andre som er tidlig oppe ser jeg.Det er godt du ser litt lysere på tilværelsen:-)

 

Måtte inn på innleggene 22 eller rundt der for å sjekke opp dette med kalorinntak, og vet du hva........ Jeg spiser jo for lite.:-(

 

Kan nok bli vanskelig å få i seg en plass mellom 1300 og 1600 kalorier, men jeg får prøve på det og se hvordan det går, og spise litt riktigere og oftere.

Lite og titt får det bli fra nå av :-)

Nå må jeg altså se å få gjort noe. Ha det så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

København var topp, men all planleggingen og jobbing med min egen motivasjon på forhånd var liten hjelp. Fra mandag gikk det bare downhill. Vekta i morges viste 61,7, altså 1,4 kg opp. Var flink til å velge riktig til måltidene, men med mye sjokolade og kake framme hele tiden, så ble det litt for myesmåspising. Er man første i gang, så er man i gang med det søte. Nå er det bare å hente seg inn igjen. Glad jeg ikke ofte reiser i jobben.

 

Jeg skriver mer i kveld. Har ikke hatt tid til å lese noe særlig på innleggene som har kommet i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å veie meg før jeg spiste frokost på torsdag...

Men veide meg i dag tidlig... det var kjipe greier. Opp 0,1 kilo.

Ikke så mye opp, men opp er ut!!

 

Men som jeg har klaget over her før har jeg jo hatt utskeielser og lite trening.

Bare kjipt at det skal så lite til...en dag med litt høyt inntak så er det vips oppgang på hele uka...men det er jo bare å skjerpe seg!

 

Mye snakk om å spise nok her inne nå.. jeg spiser mellom 1100 og 1300 kalorier om dagen. Vet med meg selv at hvis jeg spiser 1500 er jeg helt stabil og hvis jeg spiser 1800 går jeg jevnt og trutt opp. Helt sant, har kartlagt kostholdet mitt over laaaaaange perioder så jeg vet det stemmer. For å gå ned må jeg langt ned på kaloriinntak, men det krever så utrolig mye viljestyrke å spise så lite. Sukk...

Skal prøve å trene mer i stedet...

 

Gratulerer med flott resultater til de fleste!! Og Mimi - vi er i samme båt og får trekke oss opp av gjørma og gjøre det bedre neste uke.

 

God helg til alle!! :-)

 

Veiedag 1: 62,1

Veiedag 2: 61,3

Veiedag 3: 61,1

Veiedag 4: 60,9

Veiedag 5: 61,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...