Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Else, så koslig at du er på plass igjen!!

Og sans, bra at du også er her!

 

Flott at dere også har kost dere:p Men nå er det et nytt år med nye muligheter, så dette skal gå!

Vekta mi har økt 1,1 kg i jula, så igår var jeg 63,6, og nå skal den NED... Vil ikke stabilisere før under 60 ihvertfall.... helst 58, som hele tida har vært mitt mål. Det verste er jo at klærne passer alikevel, og det er rart....

 

Jeg har ikke trimma stort i jula heller jeg da, men skal skjerpe meg nå, og gå turer, og bruke rockeringen, så får jeg se om det blir mer etterhvert. Har liksom ikke overskudd til det.... har så mye med alle ungene og jobb hver dag. Kjører jo både kveld og dag syns jeg:)

 

Blir torsdag som blir fast veiedag for meg dette året tror jeg, hva med dere?

 

ha en super dag, skya men mildere her idag, -1 grad.

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei Jenter

 

Riktig godt nytt år og velkommen tilbake til deg Else - selvlom vi jo egentlig ikke ønsker at noen skal trenge og komme tilbake. Når det er sagt: Du er superflink som tar tak med en gang! Og det ER hygglig å ha deg her, hvis vi kan vå være litt egoistiske :( Og så med nyvunnen kjærlighet? Fortell... litt i alle fall.

 

Jeg frykter at jeg veier mer enn noen gang... Buksene mine sitter trangere enn ever, og her snakker vi om de største som hang og slang på meg for små to år siden. Ikke bra. Jeg vet ikke hva vekta kommer til å vise, men utfra buksa er det uvesentlig. Her MÅ det tas tak!

 

Det skremmer meg hvor likeglad jeg har vært i det siste, men jeg har virkelig gitt blaffen og stappet i meg alt mulig rart... døgnet rundt uka lang. Dette er KUN min egen skyld! Men akk så kjedelig allikevel.

 

Nå har jobben begynt igjen og det medfører jo en viss stabilitet, så nå må jeg må maten på plass. Det skjer en del fremover. Vi har nettopp solgt leiliheten vår (til en anstendig pris i disse tider) og om kort tid tar vi over huset vi kjøpte. Det betyr at jeg har sagt opp medlemskapet mitt i Elixia (det passer dårlig nå - geografisk sett, og jeg gidder ikke være støttemedlem) og må sørge for trening på egenhånd. Det positive er at jeg skal begynne å gå på jobb! Da blir det i alle fall litt "gratis" trim hver dag. Det har jeg godt av. Og så må jeg komme i gang med å løpe igjen. Altfor lenge siden sist!

 

Jeg kjenner også at flyttemodus gjør ting litt ustabilet fremover (i alle fall inni hodet mitt), men det skal ikke være noen unnskyldning for å ikke spise riktig.

 

Jeg kommer innom senere i løpet av uka. For se om jeg tør å stå på vekta på torsdag!

 

Lykke til jenter - både her og med resten av det nye året. La oss bruke det godt!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Å, så bra at du også er med Mimi!

Hmm... du har levd på lykkerus og kjærlighet du nå en stund, så det måtte vel komme... men du vet hvordan du kan gå ned igjen, så dette skal vi klare:)

Det er så utrolig lett å la være å tenke, og bare nyte dagene og kose seg:p Men, det får man svi for, det er helt sikkert!

Så moro med flytting til nytt hus, og fint at dere har fått solgt leil, og kan sette igang. Du får nok mye å gjøre fremover, så vekta får nok litt hjelp der...

 

Nå skal jeg på fosterhjemskafè, og der serveres det vafler idag;) Joho... skal ikke være såå lett nei....

 

Kommer innom imorra, ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Det ble vafler igår, men vært flink idag:) Bortsett fra vannet enda da... 0,5 l...

Har vært i terapi idag, og er helt tom..... orker ikke eller har ikke lyst til noe... men imorra kommer en ny dag:)

 

Håper dere andre har en fin og sunn dag!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Da er det ihvertfall bra at du er igang igjen Mimi:) :) Dette klarer du vettu;)

 

Planer i helga da? Huset fullt av unger her, men skal prøve å kose meg og slappe av, så får heller rot være rot:p

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det bare jeg som utfordret badevekta torsdag, eller?

 

Ingen andre som ble fristet altså. Kan ikke skjønne det :)

 

"La rot være rot" kan nok være en sunn holdning noen ganger Mamsen. Så får dere heller (legg merke til at jeg sa dere og ikke deg) rydde på mandag. Det ordner seg alltid.

 

Jeg skal jobbe (evaluere div skriftlige arbeider) samt pakke litt kasser i helgen. Her ser det heller ikke ut, men jeg lar også støv være støv. Det er viktigere å få pakket ned enn å ha det superrent. Vi skal jo snart vaske oss ut også. Vi har fjorten dager med begge boligene, så det burde gå greit.

 

Ha en flott helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Mimi, ja du var nok alene om den gitt..

 

Men jeg har kommet godt i gang. Ligger på 1200 kcal jevnt over og trente intervall 2 ganger i forrige uke. Et par vonde dager etterpå da gitt :)

 

Hadde en liten uplanlagt glipp i helgen og det var en litt for stor pose smågodt i går. Men ingenting å sette seg ned å gråte over! på'n igjen i dag :)

 

Ha en fin uke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei:)

 

Hmmm... jeg var inne og svarte deg Mimi, men det er borte... må ha skjedd noe da jeg sendte det....

Veide meg tirsdag jeg, så lot det være ukesvekta mi....

Veldig greit med 14 dager med begge boliger, da rekker dere å vaske ut, og komme litt iorden:) Kan tenke hvordan du gleder deg!!

 

Sans, så flink du har vært!!! Godtepose eller ei, så har du nok deg bra!!

 

Nå skal jeg i seng, er så trøtt for tida, at jeg skjønner det nesten ikke.... men kommer innom imorra

 

Nattaklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere som husker at jeg var innom i "et tidligere liv"

Nå VIL jeg ned igjen til under 60. Det er ikke snakk om så mange kiloene, men fytti så vanskeligt det skal være.

Samtidig har jeg ikke vært flink hverken med mat, drikke eller trening.

Men nå er det slutt.

 

Kan jo huske hvordan var å være lettere.......

Har ikke fått lest så mye av det som tidligere er skrevet, men litt iallefall. Så jeg ser jo at det er noen av de trofaste som er der enda.

 

Jeg kommer til å ha veiedag på fredagene, for det passer best siden jeg har fri den dagen:-)

Så 1.veiedag er bare 2.dager borte, huff og huff. Har tilogmed begynt å skive opp alt jeg spiser samt treningen. Et nytt å bedre liv.

 

Får se hva vekten viser på fredag, men målet er 58kg, og det hadde jeg tenkt jeg skulle klare før 1.mai:-)

Ha en flott kveld. Er tilbake her på fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei anne, og velkommen tilbake:) Koslig at du er her igjen, men ikke akkurat fordi du ikke er i mål da! Mener å huske at du har barnebarn? en sønn som flytta hjem igjen? Hvordan går det med dere alle sammen?

Det blir spennende med vekta på fredag, vi har jo samme mål, så kanskje vi ligger nogenlunde likt?

Idag har jeg hatt jentegruppe på jobb, og istedet for grove baguetter som vi var enige om, ble det handlet inn pølser og brød... og jeg var sulten så spiste 3:( i tillegg til litt sjokolade...

jaja, skal prøve å ikke spise mer idag ihvertfall

Det positive er at jeg har 'flydd' i hele dag på jobb, så har 12 250 skritt til nå, og skal jammen meg klare 15 000... da har jeg fått tatt igjen for noe ihvertfall:p Skal gå meg en tur til, og rocke litt, hehe

 

Håper dere har en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, da har jeg vært ute og gått en tur til Fikk med meg datra på 12, og hunden. Veldig koslig!!

Har også rocka 10 min og passert 15 000 skritt nå, og skal jammen meg registrere det jeg har spist også. Må begynne med det tror jeg... ihvertfall i ukedagene...

 

Kalorimessig har jeg havna på 1800 idag, med en gulrot som jeg ikke har spist enda hehe...

Kunne vært verre, trodde faktisk det var det... for har spist 3 bananer idag også. Skal bli spennende å se hvor mye jeg egentlig ligger på til vanlig, skal registrere imorra, og fremover

Registrerer dere enda?

 

Har vært ute og gått tur med datra mi på 12, og hunden, og har passert 15 000 skritt så langt idag:) Har rocka 10 min også!! Og, nå skal jeg rydde, så da får jeg flere skritt;) Drukket 2 l vann har jeg også gjort:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Havna på 16 500 skritt igår, og er fornøyd!

 

Flink matmessig idag, og skal rocke 10 min, og gå meg en tur så jeg får 10 000 skritt. Kjenner jeg meg rett, så blir det ikke så mye i helga:p

 

Hvordan går det med dere andre da? Og vekta?

Jeg stod stille, og har mensen, men håper på litt ned neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Velkommen tilbake Anne, her er det plass til alle selv om vi jo selvfølgelig skulle ønske ingen av oss trengte å være her, hehe. Men som vi jo ser er det ingenting annet enn jerndisiplin som holder, så da er det jo godt å ha noen å støtte seg på.

 

Mamsen, om du så spiser litt for mye så høres det jo ut som du er på vei inn i en god trend igjen. Kjempebra!!

 

Jeg kom meg på vekten igjen i dag og er strålende fornøyd med resultatet. - 0,6 kg. Og da regner jeg med at jeg har vært litt opp i mellomtiden. har ikke veid meg siden 11 desember og det har vært mye god mat og drikke i mellomtiden. Så jeg er kjempehappy med mitt nye utgangspunkt.

Det har blitt dårlig med trening denne uken, er litt lat enda :P Men jeg skal komme meg på sats i morgen etter jobb, så jeg starter helgen bra.

 

Denne helgen har jeg ingen planer, så da kan jeg fokusere på maten. Jeg har ett problem bare.. Maarud har relansert mitt favorittpotetgull!! Salt & vinegar. Dette er jo en typisk engelsk greie og hver gang jeg er i utlandet saumfarer jeg butikker etter dette potetgullet. Og nå har det da altså kommet til norge igjen (det har vært mulig å få tak i, men ikke av de beste typene) Men jeg har bestemt meg for at jeg skal få bakt det inn på en eller annen måte. Ellers kommer jeg bare til å gå og tenke på det. Så det er bedre å få det ut av systemet med engang, hehe Jeg får veie opp en liten skål og gå ut i søpla med resten!

 

Ukens tall:

Jan: 83,1

28/8 : 77,1 kg

4/9 : 77,6 kg

11/9: 76,7 kg

18/9 : 77,4 kg

2/10: 76,4 kg

9/10: 76,4 kg

16/10: 76,4 kg

5/11 : 76,6 kg

13/11: 75,9 kg

20/11: 74,8 kg

27/11: 74,8 kg

5/12 : 74 kg

11/12: 73,8 kg

15/1: 73,2 kg = 9,9 totalt

 

100 gram til 10 kg

3,2 til målet (selv om jeg nå vurderer å gå ytterligere et par kg ned)

 

Ha en fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Dette var virkelig strålende nyheter sans!!!

100 g unna 10 kg:D Da har du lov til å feire litt med potetgull:p

Du har vært utrolig flink!!!!

 

Jeg har gått 10 000 nå, så er fornøyd, for da blir det jo litt til idag siden kl bare er 18, og jeg skal holde på litt her ikveld også... Har bare spist 1100 kalorier idag, så skal spise en bolle gryn til kvelds, 217 kaorier, og et eple, så da blir det bra idag;)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, og du så flinke dere er:-) Var på vekta idag og det var nedslående. Alt for mange kilo siden sist.

I dag har jeg satt på meg skrittelleren igjen, så nå er det Fit for fight igjen:-) Hvordan registrer man forresten skritt som trimpoeng?

 

Når det gjelder barnebarn så har jeg faktisk 2 nå. En gutt på 3,5år og en gutt som er født i september. Denne helga skal jeg besøke de. De bor i Bergen, så jeg får ikke den jevne kontakten, men kose meg desto mer når jeg er sammen dem de:-)

Eldstemann som flyttet hjem en stund i påvente av at huset han hadde kjøpt skulle bli ferdig, er nå flyttet inn i det. Så nå er det bare oss 2"gamle" igjen hjemme.

Går fortsatt 80% på jobb. Deiligt å kunne ha fri hver fredag til all slags sysler.

Neste torsdag skal en venninne og jeg begynne på pilates. Har slitt veldig med arm og skulder i fjor. Fikk beskjed om at det var "frozen shoulder" så ingneting kunne gjøres. Måtte lege seg selv, og nå er jeg mye bedre.

Så var det vekta da, huff og huff

 

Målet er 58kg og

1.veiedag - 66,4kg........ livvidde:84cm

 

Så som dere ser har jeg masse å jobben med....både på den ene og den andre måten. Ha en fotreffelig dag og helg alle sammen. Jeg må iallefall prøve å unngå for mye mat i helga, og gå masse turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

anne, da er du ihvertfall igang med registreringa, så skal det bare gå en vei fremover:)

Koslig med barnebarna da, selv om de ikke or i nærheten. Det blir nok enda mere kos når du først ser dem da ja, kan jeg skjønne!

Jeg registrerer ikke skritt som trimpoeng, bortsett fra dem jeg får når jeg går tur.... Igår fikk jeg 13.400 skritt. Så langt idag har jeg 6.500, men skal iallefall ha 10 000:D

Deilig med fri på fredager da, det må være luksus, og heeelt nydelig!! Lang helg:)

Blir spennende å høre hvordan du liker deg på pilates, og hva dere gjør. Har aldri prøvd det...

 

Ha en flott helg du også, kos deg masse, og gå noen turer!!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mine damer

 

Jeg var innom og skrev for et par timer siden, men da takket pc'n for seg og det ble tydeligvis ikke lagret.

 

Jeg veier altfor mye og lever av lettvinne løsninger som pizza og pølse for tida, så her går det ikke så bra. På lørdag blir det forhåpentlig en viss bedring, da er det i alle fall slutt på unnskyldningene, for da er vi ferdig med å flytte.

 

Akkurat i disse dager bor vi en pappeske med noe her og noe der, og kveldene brukes på å fylle esker, bære, kjøre bil og pakke ut. Men så blir det jammen bra til slutt også :(

 

Så fra og med neste uke er jeg med for fullt! Jeg kunne godt veid meg på torsdag, men jammen om jeg vet hvor vekta er!

 

Lykke til - vi tastes

Hasta luego

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så koslig å høre fra deg da Mimi!! Og, jeg skjønner at det er lett å velge lettvinne løsninger midt oppi all flyttinga, men til uka får du være fit for fight;) Hører at du koser deg på måten du skriver på, så tenker nok at det blir fint:)

 

har akkurat spist middag jeg, fisk... til en forandring, hehe... neida, har vel mest fisk jeg:p

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en fantastisk helg med barnebarn og masse kos, har jeg endt opp med å bli syk. Om det er influensaen som herjer vet jeg ikke, men slapp, hostete, slimete og forkjølte er jeg. Hjemme fra jobb både i går og idag.

 

Men nok syt. Helga gikk også fint når det gjelder spising. Ingen gotterier, men et par glass vin ble det jo, men alt alt syns jeg at jeg var flink. Fikk også gått tur og da hjelper det jo på.

Men nå når jeg er syk blir det så som så med spising. Appetitten er jo ikke på topp, men det er gjerne like så godt siden det ikke blir noe trening heller:-)

 

Ha en flott dag, me snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Huff, stakkars deg anne!! Det kan jo være influensaen som herjer litt, men håper ikke du blir verre! Kos deg og slapp av, og GOD BEDRING fra meg:)

Godt at du fikk kost deg i helga med barn og barnebarn, og at helga var sunn:p

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jeg koste meg ute igår med 2 venninner, fikk skravla og spist wok... alltid koslig det! Hvordan går det med dere andre?

 

Er formen bedre anne?

 

Etterpå skal jeg til en spesialist i barne-og ungdomsspsykiatri med minsten for å få hjelp til å slutte med bleie om natta. Han driver med en form for hypnose(ikke akkurat det), hvor han må gjennomføre spesielle ritualer for seg selv før leggetid, for å ta kontroll over hjernen... Han er litt liten enda, så vi får se om det går. verdt et forsøk ihvertfall tenker jeg.... Det blir intensivt i 2 mnd, med timer der 1-2 ganger i uka, så det er et tøft program

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det onsdag allerede og snart tid for veiing igjen :D

 

Her går det greit.. Hadde en knallsmell på søndag kveld med både potetgull og smågodt og ikke minst baguett med honning.. Jaja, følte meg oppblåst og jævlig på mandag så jeg får håpe jeg lærte noe av det, hehe

Så planen min om å kaste resten av dette potetgullet fungerte altså ikke :( Men jeg har ihvertfall fått stillet lysten, så slipper jeg tenke mer på det på en stund. Hele posen ble spist, men over 3 dager i det minste, mot normalt 1, hehe

 

Er igang med trening ihvertfall og det er godt å komme innendørs og kunne gå på uten å tenke på å skli :)

 

Kjipt å høre at du er syk, Anne. Håper formen er bedre nå!

 

Hørtes koselig med venninnemiddag ute, mamsen. Viktig å ta seg tid til litt sånt også!

 

Vi tastes i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...