Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

at jeg investerte i et par skikkelige joggesko i dag. Det skal gi meg økt gå-glede, ingen tvil om det. De jeg har fra før mangler det meste. Det er viktig å ta vare på apostlenes hester slik at ikke motivasjonen forsvinner. Det verste jeg kan tenke meg er at jeg ikke skal kunne bruke kroppen aktivt, og min største drøm er å padle kajakk

Har 2,5 trimpoeng i dag, og nå skal det bli fler! Har 19 fra før denne uka! I tillegg blir det fint vær nå. Herlig! Jeg går ut!

 

Afrodithe: Når du planlegger en skikkelig kosehelg, blir den allikevel kontrollert. Det er en deilig følelse ;)

 

Anitro: Sakte men sikkert - kjempetrygt og motiverende!

 

Ainina: Nedover og nedover og nedover og nedover, yess! Lurer på, du må vel få en god del poeng for alt du løfter og bærer på??? Har forresten hatt fårikål et par dager jeg også, nam nam!

 

sebra: Så flink du er - oppgave sendt og trimpoeng og fin sveis og gulrot :)

 

krepsedama: misunner deg italiatur, stå på!

 

ninass: Fant bloggen din, spennende å følge med på hypnosekuren :) Jeg har vært i hypnose to ganger selv, men det var for noe annet. Og det handler jo ikke om å "forsvinne" eller noe sånt. Du er virkelig helt bevisst samtidig som du er helt avslappet. Det gjør faktisk ikke noe om du beveger armen eller klør deg på nesen eller noe mens du er under hypnose. Håper det virker!

 

Har alle fått en fredagshilsen nå? Så flink tror jeg ikke jeg kommer til å være alltid. Afrodithe tenker alltid på alle, det er faktisk veldig fint :)

 

Vel vel. NÅ går jeg endelig ut!

GOD HELG alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere!

 

Nå er uka over, og jeg har sanket sammen 17 trimpoeng denne uka. Fornøyd med det:) De siste poengene ble sanket i dag, da vi har hatt "høstonn" i hagen, klippet ned planter, samlet sammen hageavfall til å kjøre lass på fyllinga... Som om ikke det er nok, har jeg jammen fått fryst av fryseskapet i tillegg, så nå blir det kanskje plass til litt mer mat:p

 

I dag er det en uke til vi reiser til Tallinn, og det gleder vi oss til. Det blir nok noen utskeielser der, men jeg må vel prøve å ha noe fornuftig "munnfull" i kofferten, og jeg er redd det er mellommåltidene det går utover. Vi skal ha 5 spabehandlinger, fordelt på 3 dager, men har ikke fått tidene ennå... Vi har ambisjoner om å få sett litt også, jeg har hørt at Tallinn er en trivelig by :) Er det noen som har tips til "munnfuller" for slankere på farten, er jeg mottakelig...

 

Nå skal jeg teste standhaftigheten min, våre reisevenner kommer på besøk, og etter innstendig bønn fra minstemann har jeg laget vaffelrøre. Og jeg har sagt det før, neimen om jeg vil bruke opp kosemerkene mine på en skarve vaffel... (Denne uka er de allerede brukt opp også, for den saks skyld ;) )

 

Ha en fin slankeuke!

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en spennende uke med tanke på vekten, jeg tror jeg har brukt opp kosemerker for resten av året:P

Har sulla i meg 2 liter baileys i helgen:O Men jaggu har jeg klart ca 6 liter vann på samme tiden. Og jeg har hatt masse aktivitet. Så nå er jeg spent altså, heldigvis en stund til onsdag;)

 

Ildrin: Jeg skriver ikke opp hele dagene jeg er på jobb, for det er jo mitt daglige yrke. Og man skal vel ikke skrive opp hele greia, kroppen venner seg vel til det..

Så langt skriver jeg vel opp 1 time gange, 4 km og 1 time styrketrening. Litt forskjellig etter hvordan dagen har vært. Noen dager er jo mer hektisk enn andre.. Dette gir vel 4,3 poeng pr dag om jeg ikke husker feil.

 

afrodithe: Jeg prøver å gå 3 ganger i uken, eller sykle. men enkelte dager blir det mest med tanken dessverre.. Er dødssliten når jeg kommer fra jobb. Jeg er nok ikke så ung som jeg en gang var, hehehe;)

 

I dag har jeg fått orden på huset, det skrek etter hjelp her.. Har klart å tusle litt omtrent hele dagen, med innlagte pauser. Må jo både røyke og spille litt farvet yatzy *s*

 

Ops, må innom og se hvordan det går med hypnosen, det har jeg jaggu glemt.

 

Ønsker alle ei sunn og fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke veie meg før på onsdag. Da blir det 1 1/2 uke siden sist. Har sanket 24 trimpoeng, men lever ganske rolig utenom det. Bra kosthold. Men. Har fått noe i ryggen som jeg slett ikke liker. De tre siste døgnene har jeg hatt smerter når jeg ligger. Altså vanskelig å sove. Jeg har aldri hatt problemrygg, så dette er nytt for meg. Jeg gikk en tur i skikkelig kupert oppover og nedoverterreng i dag, og det syntes jeg gjorde godt. Mest oppoverbevegelsene. Verre nedover. Har "tannverk" nedover beina og under fortsålene. Er det dette som er isjas? Skal ta en tur til den kiropraktor hvis det ikke kommer seg.

 

Høres fantastisk ut med SPA i Tallin Anita! Har aldri vært verken i Tallin eller i SPA, men bare vent en gang :)

 

Skjønner godt at du er sliten etter de arbeidsdagene dine, Ainina. Syns det er godt gjort å sulle i seg et par liter Bailey's :) Men jeg kunne gjort det sjøl alså, men jeg har det ikke i hus, så da ;)

 

I dag kokte jeg en liter klar kjøttsuppe med masse ekstra purre og kål. Det gir nesten ingen kalorier, og er masse mat.

 

Så nå har jeg et kaloriunderskudd i dag som skal fylles delvis med nylaget EPLEKAKE! Yess! Har plukka epler i dag, men bare akkurat nok. Ikke som Krepsedama, som lager masse deilige saker - det høres så veldig fint ut!!! Jeg har ikke tålmodighet til sånt, og tenker bare at det er til å bli tjukk av allikevel. Men egentlig er det ikke intelligent i det hele tatt å tenke sånn. Vi skal jo ha kos, og det er jo fantastisk å diske opp med ekte nydelige hjemmelagde saker!

 

Aukei. Nok for i kveld, eplekaken venter. Har regna ut kaloriinnhold - full kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fantastisk fin fjelltur på meg i nydelig høstvær i dag. Flere timer og over 6 trimpoeng. Nå har jeg ca. 20 trimpoeng denne uka. Blir dessverre litt ekstra godsaker også når man tar seg en tur i fjellet .men litt må man da kunne unne seg.;)

Høres ut som om dere har full kontroll fram imot veiing. Jeg for min del er veldig spent på denne uka...

Ha en fin start på den nye uka,alle sammen.

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag og veiedag for meg. Jeg holder på mandager. Da må jeg tenke meg skikkelig godt om før jeg skeier ut i helgen. Har jo da ingen dager å ta meg inn på.

 

Forrige uke ble det 18,6 trimpoeng. Fornøyd med det. I tillegg har jeg nå i snart en uke røyket halvparten av hva jeg har gjort før. Har ikke kompensert med å spise, så jeg kan melde en nedgang på.................. 1,4 kilo.

Ja, du leste riktig. Gjett om jeg er superfornøyd!

 

I morgen er det ny hypnosetime, så da er det mulig at jeg slutter helt, jeg vet ikke. Hun var ikke 100% sikker på om jeg skulle slutte i morgen eller om en uke til.

 

Jeg er i alle fall i strålende humør og synes i grunnen jeg er skikkelig flink. (kan ikke si det høyt, så jeg får skrive det her).

 

Gratulerer til dere andre også. Både med nedgang og ikke minst masse trimpoeng. Jeg satser på å øke trimpoengene. Maten tror jeg at jeg har kontroll på, så jeg fokuserer på trimmen denne uken. Har fått beskjed om at man legger på seg 2-4 kilo når man slutter å røyke, hvis man ikke spiser mer. Det er rett og slett forbrenningen som forandrer seg. Dermed må jeg øke trimmen for å kompensere for dette.

 

Ønsker alle en strålende uke. Vi er superflinke. Ikke glem det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk vektnedgang ninass - grattis så mye... og det har du virkelig fortjent! Utrolig bra gjort når du samtidig driver med røykeslutt! Masse trimpoeng gjør nok susen så du beholder en god forbrenning selv om du slutter å røyke! Håper den gode trenden fortsetter for deg... og lykke til videre med avvenningen! Jo forresten - du kan veldig godt si høyt at du er flink - for det er du!

 

Sebra - så dyktig du er til å samle trimpoeng... du er nok virkelig både målbevisst og fokusert for tiden... og fjellturer er jo super trening! ...og resultatene kommer ganske sikkert!

 

Ildrin - utrolig kjedelig å gå med vond rygg... håper den er på bedringens vei etter en flott tur i naturen! Grattis forresten med nye joggesko - skotøy er kjempeviktig... og håper de får luftet seg både titt og ofte!

Jepp, det er lov å kose seg - og det gjør du jo i meget kontrollerte og beregnede former, så jeg håper eplekaken smakte fortreffelig! Tenker det blir eplekake på meg også i morgen - skal ha klubb her, så da får jeg vel traktere gjestene med litt eplekake med vaniljekesam / youghurtis! ...men først skal de få minestronesuppe å varme seg på i høstkvelden!

 

Ainina - gjort er gjort og spist er spist (drukket) ...flott at du har fått i deg masse vann også! Tror nok du beregner trimpoengene dine ganske riktig - aktiviteter i jobben regnes jo inn i kalorifobruket ditt mht hvor aktiv jobb du har.. Jeg synes du har all grunn til å være stolt av deg selv når du faktisk også får gått / syklet et par tre ganger i uken i tillegg til en så fysisk krevende jobb.

 

Anitgro - Hagearbeid gir også trimpoeng som du har samlet mange av denne uken. Spa er utrolig deilig... bare gled deg og nyt hvert sekund! Jeg har ikke vært i Tallinn, men har også hørt at det skal være trivelig der... På slike turer er det jo som du sier lett for at det kan bli noe uregelmessige måltider og litt for lang tid mellom dem... Jeg tar med meg noen nutrilett/noka barer av forskjellig smak som jeg kan ha i vesken... noen ganger trenger jeg å spise en hel (ca 220 kcal) andre ganger tar jeg bare en halv for å holde forbrenningen oppe... ellers kan du jo veie opp små porsjoner med nøtter og ha med... Et eple el. er jo også grei veskemat...

 

Ønsker dere en strålende krympende uke... Nå er frisøren nest post på progremmet... og tror forresten det gikk bra med bursdagsfeiringen... kanskje litt for mye av enkelte ting, men det var helt planlagt og bevisst! Så ingen bondeanger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå synes jeg i grunnen alle er flinke her, men Nina, en spesiell honnør til deg... Du har jo snirklet deg nedover de siste ukene, også trår du til med 1,4 kg den uka som du kutter røyken med 50%... Det må jeg si :) Keep up the good work!

 

Ellers synes jeg alle der flinke både til bevegelse, og til å kontrollere utskeielsene... Motiverende lesning ;)

 

Jeg skal ta med meg tipset om Nutrilett/Noka barer.. Høres greit ut, for jeg er også redd for at det blir lang tid mellom måltidene. Jeg prøvde å kjøpe Alpen bar som jeg har lest om her inne, ca 130 kcal pr bar, kjøpes i 6-pack. Jeg brukte det som mellommåltid en dag, men jeg vet ikke, den dagen var jeg kjempesulten...

 

Men jeg har i grunnen vært det etterpå også, så jeg vet ikke om det har begynt å skje noe med forbrenninga mi... Har ikke vært sulten siden jeg startet opp før nå, nå kan jeg egentlig spise fingrene mine på kveldene, det er ikke noe godt. Tyr til gulerøtter osv da men.... Noe har tydelig skjedd, og jeg tror vel ikke det er Alpen baren sin skyld, akkurat. :)

 

Har vært å trent nå, og det er en deilig følelse :) Skal nyte resten av dagen med litt smårydding og en bok...

 

Klem Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer så mange gode råd her, men likevel er det selvfølgelig mange som sliter til tider, med sult. Ser ut som det er spesielt på kvelden.

 

De dagene jeg klarer å gjennomføre det jeg ønsker å spise, så er jeg ALDRI sulten på kvelden (og det er i grunnen problemtiden min). De dagene spiser jeg omtrent sånn:

 

08.00 2-3 knekkebrød (uten pålegg)

10.00 En banan hvis jeg er småsulten

11.30 2 skiver brød, en frukt og kanskje noen gulrøtter

14.00-15.00 1 brødskive med pålegg, eller 2 uten pålegg + frukt

17.00-18.00 Middag

21.00 2 knekkebrød med pålegg og 2 Youplait yougert.

 

For meg er det superviktig med den skiven mellom 14.00 og 15.00 samt de to knekkebrødene på kvelden. Uten de to småmåltidene ville jeg sprukket som en ballong.

Får jeg i meg ting jevnlig til disse tidene, så klarer jeg meg helt fint. Har ikke noe spesiellt sug etter søtt på kveldene, men hopper jeg over noe, så skal dere se en som gjennomsøker skapene rett før sengetid.

 

Hvordan ser din matdag ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Slik ser min dag ut (meny 3, 1900 kcal, men har gitt opp å få i meg meny 3 middag, kompenserer med noen nøtter hvis det blir for få kcal):

 

07.30 frokost; 2 brødskiver med søtt pålegg eller havregrøt (type mikro) med eplesyltetøy/kanel eller branflakes m/syltetøy. 1 melkerasjon.

10.00 mellommåltid: frukt + yoghurt

12.00 lunsj, 2 brødskiver med pålegg

14.00 mellommåtid, som lunsj

16.30 middag, som meny 2, men litt raus på kjøtt/fisk

18.30 mellommåltid: frukt + yoghurt

21.00 mellommåltid: som lunsj

 

Jeg har brukt Yoplait 0,1% yoghurt til nå, men har blitt litt skeptisk til aspartam... Jobber med å finne alternativer uten...

 

Jeg spiser nok ganske mye mer enn deg, Nina, men kommer enda ikke opp i 1900 kcal, ligger på 1750 - 1800.

 

Spennende å se hva dere andre spiser ;)

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett strålende ninass !!!

 

Hmmm, når det gjelder mat er jeg litt usikker. Pga all aktiviteten jeg har, så er jeg vel ikke så nøye med mengden på mat. jeg har veldig lite magemål:( PÅ jobb har vi bare en pause for dag, så da blir det å ty til frukt hver gang jeg har ei ledig hand.. Er veldig bevisst på klokken, så jeg hugger innpå noe ca hver andre time. men dette gir jo veldig lite kaloriinntak dessverre, så derfor veier jeg ingen annen mat for tiden. Prøvde meg på det i fjor høst. Men da ble jeg deprimert av at jeg kun klarte å spise 1100-1400 sunne kcal pr dag, når jeg bør oppi 2500 ca... Jeg er ikke så veldig glad i nøtter og slike kcal-bomber..

 

Tror jeg denne gangen har funnet min nisje (utenom den baileysen da).

Har kuttet ut alt godteri og potetgull-greier, men spiser det jeg vil både av saus, pålegg og mengde.

Alt som heter brus er borte, jeg levde på Pepsi Max, den gav meg et enormt søtbehov:(

Og jeg husker kveldsmåltid pluss at jeg er myye flinkere med vann:D

 

Huffa meg, jeg blir visst et skikkelig utskudd her jeg:S

 

Dere er jo så kjempeflinke og motiverte alle sammen jo,

jeg bøyer meg ydmykt i støvet for dere!

 

Aina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Ninass,dette står det virkelig respekt av.

Her er så mange flinke på tråden , at det er bare å bukke og skrape.

Kan melde om ferdig trim og veiing .

800 gram ned for min del og er jublende fornøyd med det!

Nå er det bare 2 kilo igjen til "minstemålet " fra i sommer.Her er det bare å stå på videre og satse på at nåla går i riktig retning:)

Ha ei fin uke hele gjengen:)

 

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aina, du er IKKE et utskudd på tråden.

Vi må alle finne et opplegg som passer hver og en. Noen har en rolig hverdag enten hjemme eler på jobb, som gjør det enklere å følge sitt opplegg. Jeg synes du er flink jeg som prøver på alle måter, selv om jobbsituasjon gjør det vanskelig.

Du prøver, og jeg er sikker på at du vil lykkes.

 

Jeg veier ingenting, men vet sånn noenlunde hvor mye jeg bør ha. Jeg vet at jeg har for mye pålegg på maten til lunch. I tillegg er potetrasjonen min uansett hva jeg har, for stor. Jeg er en typisk karbohydratelsker, så har sikker mye å rette opp der, men vil ikke.

Som sagt tidligere vil jeg ikke føle at dette er en slankekur, kun en omlegging og bevisstgjøring. Ettersom jeg har enda et prosjekt gående (røykeslutt) så blir jeg kanskje litt vel opphengt om dagen, men jeg er nok et sjaumenneske. Gjør det ordentlig når jeg først gjør det, og så lar jeg det skure og gå til neste skippertak. Greia nå om dagen, eller i grunnen dette året, er at i de periodene hvor jeg ikke er bevisst, så skal jeg likevel ikke gå opp i vekt. Dermed kommer jeg stadig nærmere målet, selv om det tar tid.

 

Jeg lurer stadig på hvor jeg har fått denne tålmodigheten fra. Kanskje jeg begynner å bli voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er ingen bedre eller dårligere enn andre, i så fall fall må noen fortelle meg det. Men jeg kjenner følelsen når alle de andre får det til, bare ikke jeg. Men kjenn etter: Hvordan ville det kjennes å alltid lykkes? I lengden, mener jeg? Jeg vet i alle fall at det er et sted jeg ikke vil være. Etter en stund vil det være umulig å føle den gode følelsen, fordi det bare blir en vane. Nei, jeg vil ha oppoverbakkene og nedoverbakkene i livet mitt. Og her inne får vi trøst når vi trenger det, og heiarop når vi trenger det. Og det var dagens tale ;)

 

Akkurat nå har jeg en liten topp:) Hadde bestemt meg for å ha onsdag som veiedag. Har ikke veid meg siden forrige mandag. Da hadde jeg selvsagt gått opp igjen de to kiloene jeg tok av den uka jeg starta. Ned og opp er like langt:) Men nå klarte jeg ikke å vente lenger. Og siden jeg veide meg i dag, blir det ikke veiing i morgen, men hver tirsdag.

Resultat: Ned igjen de to kiloene, pluss ett til!!! Det blir tre kilo på tre uker, og det er jo jippi!!!

 

Sebra: du skriver som i en liten bisetning bare, at du hadde 800gram i minus! Det fortjente mer enn en bisetning altså: Kjempebra!!!!!!

 

Ninass: Imponerende!! minus røyk og minus kilo,3! Stå på!

 

Afrodithe: Takk for trøst - det hjalp! Ryggen er bra igjen, og joggeskoene er kjempebra! De bare roper på meg!

 

Hva vi spiser. Jeg har jo som sagt ikke fulgt noe kurs, og det kan jeg se på listene deres. Ser at det kan være mye å hente på måltidsfrekvens. Foreløpig vil jeg holde meg til min diett og frekvens, som ser slik ut:

 

tidspunktene varierer

 

Frokost: ca kl 8

2 kokte egg

4 stk fiberrik tranebær

vitagod lettmajones

tomat

agurk

 

Lunsj ca kl 11

3 stk fiberrik tranebær

150g cottage cheese

rå rødløk, sånn passe

tomat

agurk

noen ferske sukkererter

 

Mellommåltid ca kl 13

eple eller gulrot

 

 

Middag

Følger ikke meny, men teller kalorier så godt jeg kan

 

 

Kvelds

2 knekkebrød

 

Jeg holder meg fast til denne litt til, men skal vurdere å tilpasse til økt frekvens på måltidene. Tror jeg må kikke litt på menyene. Var det du Anita som antydet at jeg sikkert skulle ha meny 3?

 

Det er nydelig vær i dag og i morgen og torsdag! Jeg nyter bakketoppen:)

 

Ha det fint alle sammen! Savner Krepsedama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vi vel alle???? Og takk og lov for det.

 

Vi er vel ikke utskudd av den grunn? Neei, vi må ikke tenke sånn?

 

Gratulerer med nedgang, Sebra! Supert!

 

Og Ildrin, 3 kg på 3 uker er jo supert, gratulerer til deg også!

 

Synes jeg spiser mye i forhold til dere, er det derfor det går sirup??? Jeg tror jeg er for flink, jeg ;) Jeg er petimeter, gi meg en "oppskrift" og jeg følger den, koste hva det koste vil... Litt slitsomt også, men jeg stoler liksom ikke på meg selv, ellers :) For et slit... Men kurslederen er veldig streng på det å spise nok, det går saktere nedover, men skal være lettere å stabilisere vekta, sier hun...

 

Spennende å se denne uka, men så lenge det går liiiitt nedover må jeg prøve å være fornøyd. Imorgen skal jeg prøve vanngym sammen med min svigerinne, det blir spennende.

 

Krepsedama, har du blitt helt borte for oss?? Vi trenger friske pust fra deg :)

 

Og Nina, lykke til med en røykfri tilværelse!

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Vil bare sende noen smil og takk for alle lykkeønskningen. Tror de kan trengs.

I dag var jeg igjen hos hypnotisøren. Ettersom det gikk helt greit å bare røyke halvparten forrige uke, klinte vi til og sluttet å røyke der og da. Dermed har jeg pr akkurat nå vært røykfri i akurat 6 timer. Har altså klart 6 timer, da skal jeg vel klare et par timer til, og så er denne første dagen over.

Og ettersom jeg klarte i dag, så skal jeg vel klare i morgen også.

 

Satt her hjemme alene og må vel inrømme at røyk var i tankene. Tok derfor på meg skoene og gikk i raskt tempo i en time og 20 minutter. 3 trimpoeng, som faktisk ikke var på planen. Dere skal se at trimpoengene kommer trillende her denne uken. Er man ute å går, så tenker man i alle fall på annet enn røyk (og mat)

 

Skriver litt nå og da i bloggen. Dette er jo Vektklubben, ikke røykestopp-hjelpen.

Blogg nyttliv.quilteriet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sebra og Ildrin, flinke jenter :)

 

Og til deg ninass, var innom og leste nyttliv, du er kjempeflink og mere til. Jeg tror nok din egen vilje og motivasjon gjør vel så mye som hypnosen. For om man virkelig ikke har lyst å stumpe røyken, så er det ingenting funker. Jernvilje er tingen;) Keep it up, dette klarer du!

 

Jeg husket vekten i dag og er svært overrasket over å se nedgang på - 300 gram ;) Vurderte en liten indianerdans rundt vekten gitt. Etter 2 liter baileys var det vel ikke fortjent.

Men samtidig så får det meg til å undres!! Hvilke tall kan jeg få til UTEN den greia der.

 

Ønsker dere alle en sunn dag videre, må gjøre meg klar for jobb her:)

 

*vinker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magemålet mitt har ikke beveget seg siden påske.

Riktignok har jeg ikke gått ned så mye siden påske heller, men at det står helt bom fast er jo litt merkelig. Derfor skal rockeringen min opp fra kjelleren, inn i stua, og til arbeid.

 

Egentlig liker jeg den veldig godt. Det er moro å rocke, og med den tunge, bulkete varianten som jeg har, så merker man faktisk at det skjer noe. Helt greit å stå foran TV med rockeringen. Kommer helt sikkert til å få blåmerker på hoftene igjen, ettersom jeg ikke har brukt den etter at vi flyttet, men får ta det litt rolig de første dagene, så slipper jeg de verste merkene.

 

Noen andre her på tråden som har tung rockering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle flotte førti+'ere!

 

Ninass - Så heldig du er som har rockering... det har ikke jeg (kanskje jeg bør kjøpe meg en snart... trenger jo å få fart på å krympe magemålet mitt også.. Kanskje du kan rapportere litt om hvordan det går etterhvert? Så supert at du har klart å kutte røyken helt... da er du virkelig motivert og det vil gå bra! Imponerenede at du byttet ut røykesug med flott tur og mange trimpoeng... du skal jammen se at du får en super nedgang til tross for røykeslutten! Stå på!

 

Ainina - Ta deg en seiersdans! Gratulerer så masse med fin nedgang! Superflott at det går så bra selv om du koser deg litt i helgene... vi har jo alle noe vi gjerne prioriterer å kose oss med!

 

Anitgro - Følg opplegget ditt som du har tror på... da slipper du å lure på om du har gjort riktig med for mye eller lite av mat og trim... Kurslederen din har jo masse erfaring... og jeg er sikker på at resultatene vil komme sigende! Hvordan var vanngymmen? Et annet reisemat-tips er wasa sandwich pakkene.. en pakke med to knekkebrødsticks gir mellom 170 -200 kalorier. Jeg har slengt noen med i kofferten nå!

 

Ildrin - Kjempegrattis - supert med 3 kg ned på tre uker! Dette går veien ser du! ..og ikke minst med nye joggesko og bedre rygg!

 

Sebra - Gratulerer med strålende resultat og nedgang på 800 gram! Nå er du i siget.. fortsetter det slik er målet snart nådd!

 

Ja, nå er det ikke lenge før jeg drar sydover til de greske øyer... Har puttet non nutrilettbarer, nokabarer og wasa sandwich i kofferten for å ha som kriseberedskap om måltidsfrekvensen blir for lang...

Hoppet på vekten i dag... og med stor fødselsdagsfeiring med god mat vin kaker etc samt klubb i går kveld her hos meg hvor jeg unnet meg eplekake med is... var jeg gledelig overrasket over at vekten viste ned 400 gram... dvs ned 8.8 kg på 6 uker... Livmålet har gått inn med 1 cm det samme over rumpen... ellers var det mellom 0,5 - 1 cm reduksjon på de øvrige målepunktene på kroppen. Jeg har en litt "fancy" vekt, så jeg ser at fettprosenten min har gått ned også siden forrige uke, deilig. Nå blir det imidlertid en uke på stranden under sydens sol, men jeg har som mål å prøve å være en del aktiv likevel... vandre langs stranden + fjelltur, svømme aktivt (ikke bare bade) og gjøre fornuftige matvalg... men jeg skal kose meg samtidig... så da satser jeg på at vekten ikke står noenlunde i ro neste uke..

Nei, nå får jeg ta meg en tur ut i det flotte høstværet før jeg pakker resten av kofferten.

 

Ønsker dere alle en strålende uke med aktiviteter av ymse slag og gode sunne matvalg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe, gratulerer med flott nedgang :) Ha en kjempefin ferietur! Gratulerer med nedgangen til deg også Ainina, du har vel all grunn til å være fornøyd :) Har lest bloggen din også Ninass, flink er du!

 

Måtte bare innom å fortelle at jeg har vært på vannaerobics. 45 minutter med hopp og sprett, push ups og andre mageøvelser. Det kjentes veldig effektivt ut... og jeg tror jeg skal, sove som et barn i natt. Og det beste av alt, bra med trimpoeng ;) Etterpå svømte vi! Frister til gjentakelse.

 

På grunn av lønnsforhandlinger på jobben i morgen kveld, blir det ikke noe GR-kurs/spinning på meg imorgen, men jeg klarer vel veiinga selv? Vi får se om jeg husker/rekker vekta imorgen, eller kommer det vel flere dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare innom og hilser på, siden jeg hverken er over 40 år eller skal ned 10-20 kilo. Men når det gjelder vekten så har jeg vært der og vel så det. Grunnen til at jeg stakk innom er at Ainina skrøt vilt og uhemmet av gjengen her inne i går, og med god grunn ser jeg.

 

Dere er en flott gjeng som er flinke å støtte hverandre og det er viktig når dere nå holder på å legge om livsstilen. Forumet her inne var/er ett must for meg, og har virkelig hjulpet på å holde motivasjon og fokuset oppe.

 

Ellers må jeg nevne at jeg er imponert over ninnass som i tillegg kutter ut røyken, det høres spennende ut å gjøre det med hypnotisør, så jeg kommer nok til å ta turen innom bloggen din for å lese.

 

Ønsker alle sammen lykke til på veien mot ett lettere og sunnere liv :cool:

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...