Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Her er det visst full fart , kan jeg se. Klarer ikke helt å sortere alle enda. Er ikke så lenge siden det var en periode med bare meg og Krepsedama her inne , så det er adskillig mere fart her nå !

Veldig koselig det, men hvor blir det av deg da , Krepsedama? Dagen / uka er ikke den samme uten deg!

Tusen takk for alle gratulasjoner. Har en følelse av at de gramma kommer på igjen denne uka , dessverre. Feirer bursdag i huset , og da er det ikke alltid så lett å være standhaftig.

Her er så manga med flotte resultater på tråden , at jeg bare gratulerer og bøyer meg i støvet for dere alle!!!

Ainina , ta deg en velfortjent indianerdans!! ;)

Ninass , står virkelig respekt av det du holder på med nå! Har selv vært ikkerøyker i over 10 år nå , det er kjempedeilig å være ferdig med den lasten! Lykke til videre. Er sikker på at du klarer dette med glans, så motivert som du virker nå:) :) :) Du får belønning på såååå mange måter når du kommer ovenpå!

Ha en fin fredag da , alle sammen!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Hei damer.

Jeg tror jeg lurer meg selv litt. Jeg tok en tur på vekta i dag tidlig, og det var ikke det jeg synet jeg ønsket meg.

Tror nok at jeg spiser mer enn jeg trodde, nå som røyken er borte. Trodde faktisk ikke jeg gjorde det, men vekten sier noe annet. Nå skal jeg riktignok ha mensen søndag/mandag, men likevel. Den viste 2 kilo opp.

I hodet mitt er det eneste jeg har gjort å spåise en del nøtter og tørket frukt. Vet at det ikke er noe Grete Roedemat, men derfra til 2 kilo pluss, stemmer ikke, så jeg må nok skjerpe meg, selv om jeg trodde jeg gjorde det.

 

Veiing er jo egentlig mandager hos meg, så jeg får skjerpe inn i dag og i helgen. og se hva jeg ender på.

 

Hvis jeg orker (det er tross alt fredag) så tenkte jeg at jeg skulle teste ut joggeprogrammet igjen. Ser jo ut som jeg må spe på med mer trim, så da er vel det på tide. I morgen blir det en golfrunde med gode venner, så da blir det 4 timer ute på gresset.

 

Søndag tar mannen i huset å henter sine barn og drar på hytta ved sjaøen med dem. Da er det høstferie. Jeg har ikke mer ferie igjen, så jeg får holde hjulene i gang hjemme. Håper å legge inn en skiikelig treningsinnsats mens han er borte.

I tillegg er det jo oktober til uken. Da starter jo skrittellerkonkurransen til bedriftsidrettsforbundet, så da MÅ det ut å gåes hver dag. Vi er 8 stykker på jobben på laget vårt. Hovedmålet er å slå firmaet i lokalet ved siden av, men det hadde jo vært moro å komme høyt opp på den nasjonale statistikken også.

Jeg har satt meg et mål med snitt antall skritt på 11.000. Det er ganske mye tror jeg, ettersom det helt sikkert vil komme dager hvor man bare ikke har mulighet til å komme over 5-7000 skritt.

 

Så............. planene er klare. Nå gjennstår det "bare" å gjennomføre dem.

Ha en strålende helg alle sammen. Jeg er så stolt av å være i en så motiverende gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Nå er "ukens dom" avsagt, og det er stillstand her. Ingen bevegelse på vekta, :) men 0,5 cm ned i livet, totalt 8 cm. :) Det synes jeg er bra på under 4 kg. Men jeg trener jo ganske mye styrke?

 

Et dårlig utgangspunkt med stillstand før vi reiser til Tallinn på søndag, men vi får ta det som det kommer. ;)

 

Nina, du må passe deg for tørket frukt, det er kjempemye kalorier i noen av dem iallefall (sånne gode blandingsposer, du vet...). Før laget jeg "munngodt" med å blande tørket aprikos (som jeg klippet i små remser), hasselnøtter, mandler og 70% sjokolade i små ruter, men det er vel ikke akkurat kalorifritt det heller :) Jeg tror greia er at det ikke er så godt, så man ikke spiser så mye... Men når det gjelder vekta di, er det helt sikkert en del vann... Du har nok tatt det av til neste uke, tror du ikke?

 

Dere må ta vare på hverandre, jeg "hør av meg" når jeg kommer hjem fra Tallin mot slutten av uka.

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg akkurat hjem fra en lang tur med staver, det var friskt og godt. Høsten er kommet på Sunnmøre og det merkes.

 

ninass: Jeg pleide gå opp 2 kg noen dager før mensen, så jeg tror nok det kan virke inn ja. Det vil nok snu når den har kommet skal du se:)

 

Håper du får det fint i Talinn Anitgro.

 

Nå skal jeg gjøre oss klar til ny uke her i huset, finne frem arbeidsklærne, gjøre klar ranselen til prinsen. Og få bort siste tegna på helg;)

 

Ønsker dere alle en sunn uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell veiing. 2,2 kilo opp. Nå pleier jeg å samle vann som en ballong før mensen, men jeg tror vel jeg skal være ærlig nok til å ta halvparten på kontoen for dårlig matkontroll.

Så da er det bare å skjerpe, og det veldig. Jeg skal virkelig ikke la kiloene komme. Jeg hadde kjøpt inn litt peanøtter, litt til kaffen o.l. i helgen. Tidligere har det vært helt greit. Gjester og husbond har spist og jeg har holdt meg unna. Men denne helgen sprakk det. Jeg forsynte meg, og var nok ikke den som tok minst.

Så........... da vet jeg det. Foreløpig kan jeg ikke ha det i huset. Har jeg det ikke, spiser jeg det ikke. Så enkelt er det, egentlig.

 

Ellers går det greit med røykingen, eller riktigere, ikkerøykingen. Har ikke hatt en eneste sprekk så langt, og i morgen er det siste tur til hypnotisøren. Jeg tror jeg får høre med henne om hun kan legge inn litt om ikke å spise ekstra i monologen sin. Er så redd jeg skal sprekke på matinntaket.

 

Onsdag er det oktober, og da begynner bedriftsidrettsforbundets skrittellerkonkurranse. Der skal vi være med. Vi er 8 stykker på bedriftlaget vårt. Jeg tenkte jeg skulle lage en plakat her på jobben hvor vi fører inn antall skritt og trekker noen premier o.l. gjennom denne måneden. Får vri hjernen litt ogfinne på litt ekstra.

 

Da får jeg vel jobbe litt. Tørre knekkebrød er spist, og vannflasken står på pulten, så da er uka i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er glad for at jeg flyttet veiedagen min til onsdag. Mye god aktivitet her inne, det gir inspirasjon i massevis. Håper de som er på tur har det kjempekjekt!

 

Ikke fortvil over to plutselige kilo. Hold tunga beint i munnen, så ordner det seg.

 

Jeg har hatt en riktig usunn helg. Fest på fredag, og vinen var god den ;) Tror jeg klarte meg rimelig bra i matveien, men det ble ikke mange trimpoeng på lørdag for eksempel.

Så nå skal joggeskoene på, og måltidene og vannflasken inn i det vante sporet.

 

Og nå er høsten her for alvor, og luften er klar og frisk og innbydende :)

 

Ha det bra alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen begynner skrittellerkonkurransen.

Vi sitter her på jobb å snakker om å møtes her på jobben klokken 07.00 i morgen å gå en times tur før vi starter. Vi er helt klare på at om vi ikke vinner, så skal vi i alle fall være høyt oppe på listen. Her skal det gåes.

 

Jeg har i tillegg tenkt meg ut hver eneste ettermiddag/kveld. Ikke nødvendigvis så lenge hver kveld, men en tur ut, uansett tid, form eller føreforhold.

Dette er målet for oktober. Klarer jeg det, så skal jeg være superfornøyd med meg selv, og en belønning venter. Hva, vet jeg ikke helt ennå, men skal åpne øynene, og titte meg rundt etter premie.

 

Flere som har skritteller og har lyst til å være med på konkurransen? Ikke sånn på ordentlig, men vi kan jo ha vår egen lille kokurranse her inne, hvis noen har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på meg og 1 kilo opp!!

Ja, ja , etter oktoberfest på lørdag og bursdagsfeiring/ bryllaupsdag på torsdag ,

med på følgende kakerester i opptil flere dager( har mere enda)var det vel ikke annet å vente:(

Får bare stå på videre , så ordner det seg nok.

Ha det fint, damer.

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......... og konkurransen er i gang. Jeg stilte på jobb kl. 07.00 og vi var to stykker som gikk 40 minutter i forholdsvis raskt tempo før jobb. Han jeg gikk med truer med at vi skal gjøre det hver morgen, men jeg tror kanskje at det holder med 3 ganger i uka. Hvis han absolutt vil, så skal jeg stille opp, men det er jo tidlig da!

 

Var forresten på min siste hypnosetime i går ettermiddag. Jeg har nå vært røykfri i en uke, og det går jo greit. bare krysse fingrene for at det fortsatt går like greit fremover. Og med mer aktivitet, skal jeg vel klare å få kiloene under kontroll også, håper jeg.

 

Sebra........... det hender det går sånn, men det vet vi jo fra før. Enkelte uker/helger er det bare ikke mulig å klare seg gjennom uten noen utskeielser. Tror bare det må være sånn jeg, vi skal vel ikke bli helt ekstreme? Så lenge vi tar oss inn igjen og sakte, men sikkert minker over lang tid, så er vi vel i rute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelige greier sebra, men det er bare å krumme halsen og stå på videre.

Etter en nedtur kommer en opptur skal du se:) Eller motsatt kanskje, alt ettersom.

 

Lykke til med konkurransen ninass. Jeg har nok ikke skritt-teller selvom jeg har kjøpt 2 stk. Jeg har så vanvittig forskjell på skrittene mine at jeg vet ikke hvordan jeg skal stille den inn... Trippe litt hit, gå litt dit.

 

Kl 05 i morges hadde jeg lagt litt for lenge og glemte å stige på vekten, og jeg som nesten sliter den ut hele uken;) Må prøve å huske den i morgen i stedet. Den viste hvertfall litt nedgang sist jeg var på den.

 

Ha en strålende kveld/dag.

 

Aina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og trøste trøste til sebra. I går var min veiedag. OPP 2 KILO!!! Og jeg har faktisk vært flink! Men det er vel bare sånn det er. Jeg skal ikke falle ned i grøften for det. Det pussige var at jeg fikk et plutselig anfall av omgangssyke som varte fra midt på dagen i går til midt på natten, med det resultat at jeg tømte meg for sirka alt. Så i dag var jeg 2 kilo ned igjen selvsagt, men det regner jeg jo ikke med. Likevel en liten psykologisk effekt:)

 

Javel - stå på alle damer, og lykke til med skrittkonkurranse ninass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi registrert første skrittellerdagen. Jeg fikk 17.800 skritt.

Vi var to stykker som stilte her til gåtur klokken 07.00 både i går og i dag. I morgen blir det ikke noe, men mandag igjen stiller vi kl. 07.00 og tar en tur før jobb.

 

Morgenturen gir ca 5000 skritt. I tillegg tok jeg en rask tur på kvelden på 1 time og 40 minutter. Satser på det samme i kveld.

I går ble det matmessig helt feil. Jeg stappet inn de kakene som noen venninner ikke spiste opp da de var hos meg på tirsdag. Jeg var alene hjemme i går, og dermed forsvant alle kakene/kjeksene uten at jeg helt merket det. I dag tidlig gikk jeg gjennom skapene og kastet usunne ting. Jeg har vært flink til å styre unna selv om vi har hatt noe liggende, men etter røylkeslutten spiser jeg hvis vi har. Så....................... idag blir det innkjøp av snacksgulrøtter i tillfelle jeg skulle få lyst på noe godis på kvelden.

 

Håper jeg kan være skikkelig flink denne måneden i forbindelse med konkurransen. Hvis jeg i tillegg virkelig kan fokusere på maten, skal det skje noe med kroppen denne måneden. Om det ikke blir så mange kilo ned, så skal i alle fall røykeslutten ikke gi meg noen plusskiloer. NEMLIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skryte litt av meg selv! Jeg har ikke gått 17000 skritt! Jøsses ninass!

Men, jeg har nettopp bakt to store deilige eplekaker uten å smake!!

 

Men jeg gleder meg til å planlegge et kakemåltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenter, jeg ser det fortsatt er liv her... Og flinke er dere... selv om vekta ikke alltid er på "vårt parti"... Nina, jeg kan gjerne bli med å ta på skritteller når jeg er ute og går, selv om jeg nok ikke kommer opp i så mange skritt som du gjør... Du har jo vært motivert til dette lenge, og det hjelper nok en del ;) Og så flink du er som holder deg unna røyken fortsatt... *Applaus*

 

Jeg har kommet hjem fra en tur hvor jeg er knadd, eltet, og knadd mer... Det har vært leireinnpakning, peeling, aroma, ansiktsmassasje, kromterapi og jeg vet ikke hva.... Men deilig var det iallefall :)

 

Vi bodde på et hotell som var en smule "institusjon", og maten var så som så, og baren var heller ikke spesielt innbydende, men som sagt; behandlingene var veldig bra. Taxien til gamlebyen tok ikke så mange minutter, og kostet en 60-70 kr, så vi landa jo der... Der var det både god mat og drikke ;)

 

Har prøvd å holde meg litt på matta, men har kost meg også... Har sikkert gått opp litt, men, men, det er vel sånne slag livet gir når vi skal kose oss litt?

 

Skal egentlig på spinning/veiing i kveld, men i mitt surrete hode har jeg også sagt ja til kaffeselskap hos min søster, siden kjæresten hennes har bursdag... Siden det er valper på gang er det usikkert om det må utsettes, men vi får se an.

 

Jeg ville uansett ikke veie meg i dag, greit å vente til imorgen, kjennes det ut som. Bena er som tømmerstokker etter mye trasking og flytur. Regner med at det normaliserer seg ganske fort.

 

Ildrin; applaus til deg også, det kaller jeg karakterstyrke :) Det går an å bake kaker når de ikke går rett inn i gapet, men inntaket faktisk skal planlegges... Tror ikke alle kunne gjort det etter deg...

 

Mannen min har kjøpt flere esker og poser med hjemmelaget sjokoladekonfekt i Tallinn, de står på kjølerommet, og jeg tror de snakker til meg, men jeg får stenge dem ute fram til det er kosedag, tror jeg... Har litt trøbbel med å spise bare èn av dem, tror jeg... Han klarer å ha sjokolade "på lager", der er vi i grunnen litt i konflikt, for å si det sånn.

 

Dette ble mye "kakling" jenter, kommer tilbake med veieresultat imorgen.

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes kjempedeilig ut med all den gode behandlingen! Må si det frister å ta en sånn tur.

Sjokolade på lager? Ja der har vi nok den samme konstellasjonen i heimen. De roper og skriker på meg, mens mannen er døvhørt på dette området, og kan ta EN liksom. Av og til! Så derfor må sjokoladen bli i butikken stort sett.

 

Jeg reiser til mor en ukes tid, og der er det ikke internet. Sier derfor velkommen tilbake til Afrodithe alt nå, håper du har hatt det fantastisk ;)

 

Og en sunn og aktiv uke til alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det ble 0,7 kg opp.

 

28.jul 91,5

07.aug 89,4

14.aug 89,4

21.aug 89,9

28.aug 88,4

04.sep 88,1

11.sep 87,9

18.sep 87,6

25.sep 87,6

01.okt 88,3 total nedgang 3,2 kg,

Mål 500 g pr uke (10 kg til nyttår) jeg ligger 1,8 kg etter måltallet.... ;)

 

Men det kunne vært verre etter 4 dager på tur.... Nina, i dag har jeg tatt på meg skritteller, vi får se hvordan DET går...

 

God helg, jenter, og god tur til mor Ildrin.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom for å ønske alle en flott søndag!

 

Har allerede vært ute og gått tur 1 time i det flotte høstværet. Nå står fårikål-gryta og godgjør seg (har brukt mager lammebog...).

 

Ha en flott høst-søndag! ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

Hørtes nydelig ut med knaing og elting, Anitgro. Ønsker meg virkelig en sånn tur.

 

Jeg har hatt et par dager hvor formen ikke har vært noe særlig. Er svimmel, uvell og utrolig trøtt. Så trøtt at jeg tror jeg kan sove når som helst og hvor som helst. Dro faktisk hjem fra jobben midt på dagen, fredag, og sov en halv time. Tilbake på jobb igjen etterpå og klarte meg greit. Helt unaturlig. Jeg driver nå å gir kroppen jernsjokk, så håper jeg det blir bedre. Får sånne åerioder hvor jeg blir blodfattig, så jeg satser på at det er det det er.

 

Jobbet fra 09.00 til 18.00 i går, lørdag, og med formen min så ble det ikke noe tur etterpå. Men i dag har jeg vært ute å gått i 2,5 time. Litt på veien og litt i skogen. Fornøyd med det.

Jeg var innom vekten på fredag morgen, og det er ikke greit. Jeg er virkelig på vei feil vei etter røykestoppen, så jeg må virkelig skjerpe meg noe veldig. Var flink i går og så langt i dag. Tror jeg har fått meg et lite ekstra piff. Er litt irritert over at så få bryr seg om det jeg holder på med. Synes folk rundt meg kunne vært mer interessert og i alle fall mer oppmuntrende. Noen heiarop eller litt ros hadde vært kjempehyggelig. Dermed er jeg litt småsur og dermed en følelse inne meg og "søren heller. Jeg skal klare både røykestopp og vektnedgang på egenhånd. Så skal nok enkelte få det litt forsiktig tilbake ved en passende annledning".

Ikke at jeg går rundt å er sur, men har begynt å merke meg hvem som bryr seg.( på en possitiv måte, selvfølgelig) .

 

Ser at det høres ut som jeg er litt sur og bare venter på å ta igjen. Ikke akkurat det, men jeg synes jeg er såpass flink at de rundt meg faktisk kan bemerke det. Mannen min er flink og støttende, så jeg klager ikke på ham. Moren min lurte på hvorfor jeg slutter å røyke, og i tillegg klarte hun å ringe å kommentere at det så ut som jeg hadde lagt på meg litt. Er det mulig?

 

Nei......... skal slutte denne klagingen. Tiner kyllingfilet til meg selv nå, og lager en kjapp liten wok-sak snart. Alt etter hva jeg finner i skapet.

Håper dere andre har og har hatt en fin helg. (og skrittelleren står på 15.500)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jammen er du kjempeflink Ninass!!!

Håper alle rundt deg etterhvert skjønner at det du holder på med nå er kjempestort!

Kanskje lurt å ha som mål å klare å holde vekten de første ukene ?

Har selv slutta å røyke for over 10 år siden , hadde iallefall ikke orka noe slanking da jeg holdt på.

Hørte om en engang som brukte gulrot som røyke-erstatning...

Kan være verd å prøve.

Ellers har jeg tro på at det å ta seg en rask tur når suget melder seg , gjør veldig godt.

Har hatt meg en fin joggetur i kveld. Klarer nå å jogge 5 kilometer i så og si et strekk. Den ene veien er det littegrann motbakke , men hjemover er det motsatt ;)

Føles virkelig godt at motivasjonen jager meg ut av sofa kroken en søndagskveld med 2 varmegrader og duskregn i luften!!

Sååå deilig å komme hjem og hoppe i dusjen etter endt treningsøkt.

Veiedag i morgen!Satser på å "slippe" det ekstrakiloet som kom på forrige uke:)

Vi står på videre damer!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer. Ny uke, sola skinner ( i alle fall i øyeblikket), jeg har allerede 5.500 skritt på telleren og pågangsmotet er stort.

Og alt dette til tross for oppgang på vekta. Visste at det kom, så det er greit.

 

Jeg nullstiller hodet fra i dag av og setter i gang igjen. Nå er det 2 uker uten røyk.

I hodet mitt starter jeg på vektreduksjonen i dag. Jeg satser på 1 kilo denne uka, så 500gr videre som før. Med masse ekstra trim, så regner jeg med at det er greit fremover. Først må de ekstra kiloene av, og så videre nedover.

Det er ca. 11 uker til jul. Dvs 5,5 kilo hvis det er 500 gram ned pr. uke. Det bør vel være overkommerlig. Jeg vet det blir tøft ettersom jeg driver med denne røykeslutten også, men skitt au. Hvorfor ikke ta alt på en gang. Jeg kan vel være litt ekstrem i oktober, så jeg får en kikk start.

 

Yes.............. i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nina, du er jo kjempeflink...

 

Det er nok ikke mange som vet hvor stor prestasjon du "er i" akkurat nå... Du er kjempeflink, og det skal du vite... Tenk, 2 uker UTEN røyk! Ikke bry deg med alle de som ikke forstår ;)

 

Når det gjelder skritt, er du også kjempeflink. Til tross for at jeg har hund som jeg går tur med, har jeg bare kommet opp i rundt 10.000 skritt om dagen ;)

 

Har liksom ikke fått satt inn noen ekstra innsats, er igjen sylta i forkjølelse etter Tallinn-turen... Tror jeg har immunforsvar som ikke er helt på topp. Til tross for det har jeg vært på trening i dag, selv om styrketreninga ikke ble helt full rulle... Vet egentlig ikke om det er smart å presse seg når en er forkjøla, har hørt både òg...

 

Når det gjelder vektreduksjonen, går det sikkert litt tregere ved røykeslutt, siden kroppen skal omstille seg, men du kompenserer jo så det holder med så mange skritt :) Men jeg tror det er bra å sette seg mål, selv om målet kanskje må justeres underveis... Det er jo sånn vi jobber med målstyring på jobben også...

 

For meg er målet også 0,5 kg i uka, selv om det nok er ganske ambisiøst, siden vektnedgangen er kjempetreg, og det er noen sosiale aktiviteter i løpet av høsten som jeg ikke vil melde meg helt ut av.

 

Men, vi får ta det som det kommer... Det blir iallefall ingen vektnedgang hvis en ikke prøver!

 

Ha en fin uke, stå på med skrittelleren videre!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Her har det jammen vært mye aktivitet siden sist jeg var innom... Utrolig flott å se hvordan dere jobber på i både motgang og medgang! Jeg makter nok ikke å kommenter alle innleggene, men har lest dem og ser at dere er kjempeflinke til å støtte og motivere hverandre - kjempeflott!

 

Det er jo noen dager siden jeg kom hjem fra gresk sol og deilige mat... Det ble noen langflate og late dager på stranden, men jeg gikk også ganske mye... tok meg noen fine lange turer langs stranden og var også på en utflukt med fjellvandring som ene og alene gav 20 000 skritt den dagen... hadde faktisk flere dager med godt over 20 000 skritt i ferien, men snittet var nok mer rundt 10 000 - og det er jeg godt fornøyd med. Etter noen dager hjemme har vekten "normalisert" seg og det ble som forventet en liten oppgang på 0,5 kg... men det er ikke annet enn forventet og innberegnet med mye god mat (selv om jeg stort sett valgte sunne alternativer) og dertil hørende drikke... Etter en herlig uke med godt varmt vær er jeg tilbake i godt friskt spor... Jeg bruker jo også skrittelleren min flittig og jeg har notert meg over 20 000 skritt hver dag etter hjemkomsten, så jeg håper at jeg snart er kvitt "ferietilllegget"

 

I går søndag 5/10 ble det 23 153 skritt

4/10 lørdag 20 637 skritt

3/10 fredag 20 274 skritt

2/10 torsdag 6 267 skritt (reisedag)

1/10 onsdag 25 113 skritt

30/9 tirsdag 28 015 skritt

29/9 mandag 9 687 skritt

 

Ønsker dere alle en strålende mandag med fin aktivitet og sunne matvaner!

Gå på... hvert skritt teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens treningsøkt er unnagjort, med påfølgende veiing.

Må bare skryte litt av meg selv nå:) Klarer å jogge (sakte) fem kilometer i et strekk nå! Ikke værst av en 47 åring ......

Denne uken ble det 800 gram ned , men etter forrige ukes 1 kg. opp, føles det ikke så veldig bra. Nå er det bare å satse på flere uker med nedgang !!! Er lei av å stå i stampe, men har bare meg selv å takke for at jeg gjør det.

Er du snart tilbake fra ferien Krepsedama?? Savner deg , selv om her er fullt liv på tråden , så føler jeg liksom at det er deg jeg "kjenner" best da!!:)

Håper du har kost deg ordentlig og fått slappa av litt også i tillegg til løpingen :)

Ønsker alle kjekke damer ei fin uke! Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Har i grunnen ikke så mye å melde. Spiser litt for mye, går ganske mye hver dag, røyker fremdeles ikke, formen er ikke så bra, men ellers så er slt bra.

 

Er ikke så veldig flink med maten. Ikke så alvorlig galt heller, men jeg klarer bare ikke å være så flink som jeg burde. Dytter ikke innpå godis o.l., men spiser det som blir sdatt frem, uten å tenke over størrelsen på porsjoner o.l. Tåpelig, ettersom det faktisk ikke er så vanskelig, men sånn er det bare om dagen.

 

Trodde jeg skulle bli full av overskudd med all trimmen (les turgåingen) og ikke noe røyk, men dengang ei. Er faktisk så slapp og trøtt at jeg har bestilt time hos legen i morgen. Et par dager har jeg vært så trøtt at jeg har måtte gå hjem fra jobben og sovet 30 minutter. Etter det har jeg gått tilbake på jobb og jobbet videre.

Litt usikker på hva dette kan være. Overgangsalderen? jernmangel (ganske sikker på at det ikke er det) Mangel av et eller annet? Eller annet. Jeg har en venninne med uhelbredelig kreft. Hun sier at man skal være litt OBS når man er trøtt. Det er et tydelig tegn på at kroppen ikke er helt i orden. Det betyr ikke kreft, men er kroppens måte å fortelle at den trenger hvile. Vi får se hva legen sier i morgen. Det blir vel trolig bare en masse prøver, og evt svar ut i neste uke.

 

Ellers så er det ikke noe program for helgen. Ser for meg hjemmekos, turgåing og kanskje litt kortspilling med gode venner. Skal i alle fall ikke kjøpe inn noe godis, ettersom jeg har null kontroll på mengder om dagen. Snacks blir sukkererter og gulrøtter. Kan gjerne kjøpe inn dip til de andre ettersom jeg ikke liker dette selv.

 

Håper dere andre får en strålende helg.

 

Smil fra Nina, som ikke kommer opp i 20.000 skritt pr. dag, men som ligger mellom 10.000 og 18.000 skritt pr. dag og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...