Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Hei alle supre damer!

 

Jeg kan melde om en nedgang på hele 100 gram. Siden jeg fortsatt er sylta i forkjølelse, må jeg droppe GR-kurset mitt med spinning i dag også. Det er såvidt det piper i meg, og jeg føler meg ikke helt på topp, for å si det sånn...

 

Men,

jeg har vært ute og gått i det flotte høstværet i dag 1 1/2 time, og det ble mange trimpoeng. Absolutt en erstatning for spinningen.

 

Synes det går fortvilende sakte, selv om jeg fortsatt veier og spiser det jeg skal. Har ikke hatt noen nevneverdig utskeielse, og synes liksom jeg hadde fortjent å ta av det som kom på de dagene i Tallinn iallefall. Jeg spekulerer i å gå tilbake til meny 2.

 

Nina, det høres ut som det kan være greit å få sjekket ut at alt er bra med deg, det er ikke godt å føle seg halvveis, det vet jeg alt om... Det er jo kjempefint at du fortsatt holder deg røykfri da, stå på fortsatt!

 

Og Sebra, gratulerer med nedgang på 800 gram, det er jo flott :) Og tenk å jogge fem kilometer, det må jeg si, det er ganske mye av den ruta vi gikk i dag, jeg kan love at jeg ikke hadde klart det selv om jeg mener formen er ganske bra etter 4 år på helsestudio, og trening 2-3 ganger i uka :) GRATULERER!

 

Afrodite, fy søren som du går da :) Turen min i dag var 9000 skritt, jeg skjønner ikke hvordan du klarer det. Det må jeg si er litt av en prestasjon!

 

Ja, alle dere flotte damer, nå er det en ny helg i vente, og vi vet jo hva vi skal gjøre?

 

GOD HELG fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Har vært litt sløv med nettbruk i det siste, er dødssliten.

 

Siste uken har jeg sløvet litt med vannet, glemt formiddagsbananen og ikke spist kvelds.

Det merket jeg på vekten selvom det ikke var mye, +0,2 kg. Skal ikke klage siden det er første oppgangen siden jeg startet. Håper det blir den siste;)

 

Ellers er jeg imponert over skrittene deres damer, strålened jo!

Gratulerer med nedgang Sebra:)

Kan være lurt å sjekke deg ut ninass! Ikke bra å være trett hele tiden.

Og så flink du er som holder deg uten røyken altså, jeg har vært røyker i 34 år og har ikke det som trengs for å slutte. Har egentlig ikke lyst, så da går det ikke.

Afrodithe, 0,5 opp er ikke mye etter en fin ferie, de forsvinner nok like fort igjen:)

 

Ønsker alle flotte damer ei super helg.

 

Aina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk på meg skoene og fikk til og med med meg gubben ut på en tur på godt over en time nå i kveld.

Deilig å få beveget seg. I morgen tidlig er det ut på tur klokken 07.00 før jobb sammen med en på jobben. Vi går i ca 45 minutter, og setter oss ned og spiser forkost etterpå. Gjett om vi synes vi er flinke. Og............. selv om det er tøft å stå opp så tidlig (han jeg går sammen med, har en times kjøring til jobb) så er det faktisk deilig når vi kommer i gang.

 

Ellers tror jeg ikke vekta vil smile til meg til mandag, men vi får se. Noe må jo skje med all denne gåingen.

 

Skulle ønske det var meg som klarte å jogge 5 kilometer. Jeg er kjempeimponert!!!!! Jeg tar noen joggedrag innimellom når jeg er ute å går, men klarer ikke så lenge av gangen.

 

Gratulerer til alle som har gått ned, uansett mengde. Det er jo riktig vei uansett. Stå på damer, vi er på rett vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Høres ikke greit ut at du er så slapp Ninass.Lurt av deg å få sjekket opp i det. Er imponert over røykestoppen din. Dette kommer du nok til å klare med glans.

Når det gjelder joggingen min , så må jeg understreke at det ikke er noe høyt tempo. Bruker akkurat 20 minutter på de første 2,5 kilometerne.De går i lett motbakke ( bare littgrann halling)Går jeg ut ifra dette , blir det 7,5 kilometer i timen. Etter tabellene her inne er vel jogging 8,5 kilometer pr. time , så det mangler litt. Har trent på dette i over et år nå . så det har gått sakte men sikkert fremover.

Var på tur i kveld med ei venninne, da ble det bare lett gange. Koselig å få trimme og prate på samme tid:)

Har skeia litt ut i kveld. Bakte scones til dattera og venner som er på besøk i kveld.Måtte bare smake litt + litt til:(

Ellers er jeg greit fornøyd med egen innsats i matveien denne uka.

Vi står på videre!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle, jeg følte behov for en liten kontrollveiing i dag, og da er vekta tilbake til utgangspunktet før jeg reiste til Tallinn. ALtså, ned 700 g i stedet for 100 g. Jeg er KJEMPEGLAD for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende det Anitgro :)

 

Det er Så deilig å komme på plass igjen!

 

Jeg var også på vekten igjen fredagen og var nesten 1 kg mindre enn onsdag;)

 

En fin søndag ønskes alle, fra høststormer på SunnMøre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet hjem fra treningsøkt, tok skikkelig i dag, ingen forkjølelse å spore lenger... Det ble 5,1 trimpoeng :)

 

Nina, hvordan går det med deg? Har du blitt noe bedre? Går det bra med røykeslutten din? Og alle skrittene??? Forstår at du sliter... Du MÅ ikke gi opp når du har klart deg så lenge, jeg synes de første 14 dagene var verst når jeg sluttet, så det verste er sikkert over snart for deg også :) :)

 

Ainina, kjempegratulerer... nesten kiloen er jo så det virkelig monner...

 

Og alle dere andre spreke jenter... ha en kjempefin uke!

 

Imorgen skal jeg til nevrologen, kjempespent om det ligger en diagnose å venter på meg :)

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Formen er kanskje litt bedre. Jeg var hos legen fredag, så vi får se hva prøvene viser om noen dager.

 

Er nede i en dal nå. Må innrømme at jeg i går kveld tok en røyk. Jeg har brukt 9 måneder på sakte men sikkert å gå ned 9 kilo. Så bruker jeg 3 uker på å gå opp 4,5 kilo igjen, til tross for at jeg trimmer mer enn noensinne samt er forholdsvis flink med maten. Orker ikke dette.

Jeg er ikke villig til å ødelegge mer av det jeg har oppnådd. Jeg var sikker på at ettersom jeg satt inn et trimstøt og var inne i en god spiserytme, så skulle jeg klare å holde meg på stedet hvil når det gjaldt kiloer.

Nå ser jeg jo at det ikke er tilfelle. Kiloene er så viktige for meg, at jeg er villig til å gi opp røykestoppen hvis dette ikke gir seg. Føler at jeg nå snart er tilbake til der jeg startet i januar, og det fikser jeg ikke.

 

Et depresivt innlegg i dag. Det gir seg nok, men er ganske så oppgitt etter veiingen i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nina!

 

Må bare komme innom å gi deg en støtteerklæring... Skjønner akkurat hva du mener, det er ikke gøy å få ødelagt så lang innsats, selv om man gjerne vil få til noe mer :(

 

Hva sier hypotisøren din, da? Kan man ikke få hypnose for vektnedgang samtidig?

 

Nei, du står ovenfor et vanskelig valg, støtter deg uansett vei videre :)

 

Jeg for min del har vært hos nevrologen i dag. Burde være veldig glad, ble "friskmeldt", betennelsen som jeg har hatt, var borte. MR'n var fin. Prøvene for en sjelden type MS som han mistenkte var negativ.:) Men, frustrasjonen min går på at jeg er tilbake til start, symptomene er jo der enda. :( Nå må jeg sette min lit til revmatologene.

 

Nok om det;

har vært ute og gått en times tid i ettermiddag, nydelig høstvær! Og skikkelig fullmåne... Imorgen kveld blir det en ny økt med vannaerobic!

 

Stå på videre, alle sammen!

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på videre Ninass,er sikker på at du snart er igang med vektnedgangen igjen. Kroppen bruker vel litt tid til å venne seg til å ikke få nikotin lenger. Husker da jeg slutta , så var det å få" gå på do "som var det størsteproblemet....Trnger kanskje noe som hjelper for det ?

Uansett synes jeg du er kjempetøff som prøver både vektreduksjon og røykestopp på samme tid.

For min del ble det 400 gram opp igjen denne uka :(

Vet hvorfor , så det er bare min egen skyld. Altfor mye ble stappet inn i munnen i løpet av helga. Hadde dessuten noen dager med verk i kroppen , og hodepine , så det ble nok litt lite trim.

Krummer nakken og står på videre!!

PS:Savner deg Krepsedama!!!!!

Klem til dere alle fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i kvelden.

 

Så flott Anitgro at det ikke var noen form for MS. Det synes jeg er en skummel sykdom. Vi får håpe at de snart finner ut hva det er.

 

Er i litt bedre humør nå i kveld. Må bare skjerpe meg. Husbonden blir jo helt fortvilet stakkar. Han vet ikke hva godt han kan gjøre.

Vi hadde kurs på jobben etter arbeidstid, og da var han ute å handlet inn mat for resten av uken, så jeg skulle slippe alle fristelsene ved å gå å handle. Han har planlagt, og har tenkt å lage alle middagene denne uken.

 

Hva det blir til med røykingen, vet jeg rett og slett ikke. Tok en røyk etter kurset i kveld, men ikke noe mer.

Jeg vet ikke om det er en dårlig unnskyldning, men det føles reelt nok at det å bekjempe to ting på en gang, rett og slett er for mye for meg. Vi får se. Konsentrerer meg i alle fall om trim og mat resten av ukn, så får vi se hvordan resten går. Legger i alle fall ikke noe press på meg selv akkurat nå. Med dårlig form i tillegg så orker jeg rett og slett ikke akkurat nå

 

Klem til alle dere flotte damer her inne. Glad jeg har noen som gidder å høre, og som virkelig er en gjeng inspirerende damer.

 

Klem herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninass: Synd at det går feile veien med deg, men jeg er enig med Anitgro om at kroppen sikkert treng tilvenning uten nikotin. Ikke at det er noen trøst altså! Kanskje endre meny igjen? Hva sier kurslederen din?

Hva med at du og familien din tar et lite møte? Gå i "kjelleren" og finne ut hva som er viktigst, skrive ned alle fordeler og bakdeler både med vekt og røyk.

Om jeg hadde klart meg uten røyk så lenge som du, ville jeg kanskje fortsatt med kutten og så tatt vekten etterpå.. Vanskelig å bli så motivert til røykestopp en gang til kanskje?? Prøve å stoppe oppgangen, holde vekten stabil en stund?? Huff, vanskelig å råde deg altså!!

Bare litt tankespinn i farta.

 

Og bra det ikke var MS Anitgro! *tommelen opp for den*

 

Og jeg tror det jenter, at selvom ikke vekten smiler hele tiden så er all trimmingen deres positiv alikevel. Både for kropp og sjel;) Og man gjør jo etterhvert fettet om til muskler. En sunnere kropp ja:D

 

Kl 0.4,30 i dag morges var jeg på vekten og den bekreftet nedgang denne uken på 1 kg, 1000 gram.

18 august startet jeg på 86 kg, nå er jeg 81,8 og er kjempefornøyd med det:)

Sent og sunt.

 

Hold humøret og *gøtsen* i gang jenter, resultata vil da komme tilbake:)

 

Aina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aina, og gratulerer med super nedgang. Jeg er skikkelig imponert.

 

Jeg tror det er gått en f..... i meg. Jeg skal trene av meg kiloer fremover mot jul. Husbonden har funnet ut at han også skal begynne å tenke litt på hva han spiser, og være med ut på tur innimellom.

Tror det kan bli litt greiere når vi er to.

 

I hele oktober har jeg stilt opp på jobben kl. 07.00 og gått tur i 45 minutter. Noen ganger kommer jeg for tidlig, og tar et kvarter før de andre kommer også. Å stå tidlig opp er ikke min favoritt, men jommen er det deilig å starte dagen på den måten, når man først er i gang. Jeg har også klart å komme meg ut på en tur nesten hver eneste kveld i tillegg, så nå føler jeg at formen sakte men sikkert blir bedre.

Ettersom jeg nå vil ha resultater har jeg tatt kontakt med et treningsstudio. Ikke typen med vekter o.l., men spinning, aerobic, pilates og styrke. Har tenkt å hive meg på hver onsdag (tror jeg) hvor det først er styrke og så spinning. Føler at jeg kunne tenke meg litt mer enn turene jeg går. Jogget litt igjen i dag, men det er ikke akkurat min favoritt, selv om jeg har tenkt å fortsette.

 

Så................. trening i litt mer ordnede former enn før skal påbegynnes neste uke. Jeg har ikke tenkt å fly mange ganger i uken for da blir jeg helt sikkert lei, og slutter, men en gang fast og så kanskje dropin en gang til hvis jeg får lyst.

 

Har virkelig lyst til å trene mer. Endelig. Treningsdelen har vært det vanskeligste. Til helgen drar vi på hyttetur, men jeg kommer til å kjøpe med meg masse frukt og babygulrøtter, så skal jeg nok komme meg greit gjennom helgen. Turer på fjellet skal bli flott håper jeg.

 

Ha en strålende sluttdel av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei dame på 45 år som har vært og lest på tråden deres her inne....Ser du driver og slutter og røyke sammen med slanking....Ikke gi opp...Jeg slutta og røyke den 24 januar 2008....Begynte og gå veldig mye og langt hver dag...Har ligget på mellom 15000 skritt til 22000 skritt hver dag...Men tror du jeg gikk ned noe de 5 første mnd....Nei....Enda jeg ikke spiste noe usundt med masse trim...Men fra Juli bytta jeg ut ingers rugbrød med knekkis...det fikk fart på sakene...Jeg har gått ned 15,2 kg til nå...har igjen ca 4 kg....Du må bare stå på ikke gi opp...Ha en fin slankedag til dere alle sammen...Klem Rittis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hele 100 gram ned. Da har jeg en total nedgang på 4 kg siden 28.7, ca 300 gram pr uke. Ikke noe å ta bølgen for akkurat, men det går da nedover :(

 

Ha en riktig fin hyttetur Ninass, håper du klarer å jobbe deg gjennom dette :)

 

Det gjelder å bruke den f.....'n som går i en som best en kan, det der har jeg tro på. Stå på!

 

Når det gjelder trening er jeg kjempefornøyd med å trene på treningsstudio, jeg trener 2 ganger i uka både kondisjon og styrke. Dette med sal har jeg gitt opp, på grunn av de plagene jeg har eier jeg ikke koordinasjon... jeg blir jo ikke svett engang. Men spinning er gøy! I tillegg har jeg de siste ukene vært med på vannaerobic, et bra supplement føler jeg, trener helt andre muskler der... Og jeg drar jo også med meg gubben på turer ut når det passer, ellers er det hunden som skal luftes. Føler at det funker bra med litt forskjellig trening. Man blir nesten litt hekta...

 

I dag skal jeg på Hulemannen med jentene på jobben, vi skal først ut å spise, det er selvsagt en utfordring, men man må vel unne seg litt? Skal prøve å være litt skjerpet, ikke verdt det å frike helt ut. Regner med at det sikkert ødelegger litt, men bare det ikke blir stor oppgang kan jeg leve med det :(

 

Ha en flott høsthelg alle sammen!

 

Klem!

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortelle at ukens trimpoeng ble totalt 18,4. Det er jeg godt fornøyd med :(

 

Spiser jeg kanskje litt lite da?

 

I dag ble det rask gange, 1 t 20 min. Nydelig vær var det også. Har spist svinekam med rødvinsaus og rotstuing til middag.

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Anitgro, bedre med 100 ned enn opp;)

 

Jeg måtte jaggu jobbe i dag, 4 stk som var syke. Men hadde slikt å gjøre alikvel, fikk skippa husvasken da:D

Ellers tror jeg kroppen min er i siget nå, har smugtitta igjen. Så jeg er veldig spent til onsdagen.

 

Ønsker alle spreke damer en effektiv uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Flott hyttetur på fjellet i helgen. Desverre ble det bare tur på lørdag. Hoppet over det søndag, da det blåste så innmarri kaldt og de andre ville ikke være med.

 

Har fått av 1 kilo av de som kom på de forrige ukene. Fornøyd med det, og jobber videre denne uken. Gubben har bestemt seg for å delta også, så da er håpet større for at det går videre rette veien.

 

Må inrømme at jeg tar en røyk i ny og ned. Det er en skikkelig nedtur, men den nedturen føles bedre enn kiloene som kom på, så vi får se hvordan det blir videre. Kiloene skal i alle fall vekk.

 

Har meldt meg på spinning til torsdag. Hun som holder timen er egentlig Grete Roede kursleder, men de dagene hun hadde kurs og spinning sammen passet ikke for meg, så da tar jeg en annen dag med bare trimmen. Lurer på om jeg liker spinning. Alle skryter jo hemningsløst, så jeg er spent. Har meldt meg på styrke med samme damen rett etter spinningklassen, men får se hvor sliten jeg er først. Håper jeg orker begge delene.

 

I kveld må det bli lang tur, ettersom gårsdagen var så stillesittende. Får prøve å ta igjen litt.

 

Ha en strålende uke alle sammen, og takk for alle oppmuntrende ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Koser dere med en fin høst eller blåser dere bort i høststormregnet?

Så deilig å se at dere henger i stroppen - det gjør jeg også, selv om jeg ikke har fått vært her inne på et par uker.... nettet var nede hos meg + veldig travel periode og har i tillegg vært ytterligere bortreist... var en heseblæsende opplevelse... holdt på å ikke rekke toget.... bråvåknet 20 min før toget skulle gå fra en stasjon 4 km unna.... hadde ikke ordnet skyss... taxi kunne jeg bare glemme pga lang telefonkø midt i morgenrushet... løp rundt stesset og fortvilet rundt og rasket med meg de siste tingene med en strømpe på en fot og trusen rundt det andre beinet mens jeg forgjeves ringte etter drosje... heldigvis stilte naboen opp så jeg rakk toget med god margin... men hadde selvfølgelig glemt billetten i kaoset... det ordnet seg også heldigvis! Jeg hadde nemlig bestillingsnummeret... tror jeg tok toget uten å ha gredd håret... (tok morgentoalettet på tog-doen da...) PUH -glemte ellers ingenting!

 

Siden sist har jeg fortsatt de gode matvanene og gått mine ca 20 000 skritt om dagen... likevel har jeg nok stått litt stille vektmessig... mulig pga ekstra stress og noen festligheter i forbindelse med reisen... Føler nå at ting begynner å normalisere seg litt og håper onsdag vil vise hyggelig resultat...

 

ninass - du er utrolig flink og tapper! Minus 1000g er superflott! Det er nok ikke bare bare å slutte å røyke og slanke seg samtidig! Selv om du har tatt noen sigaretter nå.. så ikke gi opp.. Du vil jo gjerne lykkes med begge deler... Kutter du røykeslutten nå vil du sikkert gå ned noen kilo (og kanskje ikke føle at du lykkes helt likevel siden du fortsatte å røyke) og når du evt senere bestemmer deg for å kutte røyken så vil jo sannsynligvis disse røykesluttkiloene komme likevel... og du vil ikke føle at du har lykkes med slankingen heller... Hvis du derimot fortsetter med røykeslutten nå... vil du kanskje få noen negative kilo en periode (noe du allerede har opplevd)... men så vil det sikkert løsne igjen og du går videre ned... Og da vil du nok være veldig tilfreds med deg selv som har lykkes i å både kutte røyken og få en sunnere livsstil og være fornøyd med kroppen din! ...men alt dette er jo dine valg... og du må gjøre det som kjennes riktig for deg.... og det gleder meg å lese at du har fått motivasjonen igjen til å fortsette! Kjempebra at du også har fått mannen din med deg! Ønsker deg veldig lykke til videre og tvi tvi på spinning!

 

Ainina - Grattis med nedgangen på 1000 g og to pakker smør har smeltet bort! Det viser seg at aktivitet og riktig kosthold gjør noe med kroppen og resultatene kommer. Stå på videre javnt og trutt!

 

Anitgro - Grattis med kjempemange trimpoeng - og vektnedgang! Mye eller lite - alt teller jo og pen og pyntelig vektnedgang er jo det beste sies det! Og kjempebra at helsen din er OK. Så flott at du trives med trening og har funnet spinning som din favorittrim! Håper Hulemannen var bra! Dette klarer du, så gå på!

 

Sebra - Kjedelig med vektoppgang da... men du hadde jo strålende veknedgang forrige uke med 800 g og da blir jo totalen fin likevel. Utrolig bra at du krummer nakken og går på videre til tross for litt motgang! Din stayerevne og aktivitet vil nok belønne deg skal du se! Ser du savner Krepsedama - har du prøvd å sende henne en privat melding? Se oppe på siden til høyre under nicket ditt, der kan du klikke og sende private meldinger som på vanlig mail, men anonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kom årets pepperkaker !!!! søøøøren ååå !!! :o:o

 

Velkommen tilbake Afrodithe, uansett hvordan vekten er så må jo alle de stega gjør utslag på noe etterhvert:).

Ler og ser deg for meg hvor du stresser for å rekke toget, med truse og strømper om en annen *ler igjen* Men det ordner seg for snille jenter jo!

 

Ja de pepperkakene, de bare må jeg ha en del av med det samme de kommer, så går det over. Det er liksom den eneste kake, sjokolade, potetgull greie jeg ikke kan motstå nå! heldigvis så går det seg til bare jeg får knasket i meg en boks eller to:P

 

Fyke på jobb nå, ha en super dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også le når jeg ser deg for meg flyende for å nå toget.

 

Og så var et de pepperkakene da. Foreløpig har de ikke blitt med hjem, men derimot alle de gode variantene som skolekorps, idrettslag og klasser selger nå er en skikkelig plage. De er jo bare såååå gode, og ettersom de fleste får tilbud om å kjøpe disse av velvillige foreldre på arbeidsplassen, er det jo ikke til å unngå at de står så alle bare kan forsyne seg når de ønsker.

Og så jeg som er så svak for et par av de variantene. Hm........ lukk øynene og gå forbi............ au............ der var det visst en dør.

 

Nå husker jeg ikke i farten hva jeg skrev i går, men skal i alle fall på intro time på spinning i dag. Er skikkelig spent. Håper jeg liker den typen trim. Det tilbys jo over alt, så da er det greiere å komme seg avgårde selv om man ikke kan binde seg opp til en fast tid i uka ( eller 3)

 

Har forresten søkt ny jobb. Er egentlig ikke på jakt etter ny jobb, men denne bare dukket opp, og ligger akkurat i min bane. Jeg vet at det er flere kvalifiserte søkere så forhåpningene er ikke for store, men vi får nå se. Søknadsfrist er 3 november, så det tar tid før jeg evt. hører noe.

 

Ha en fin dag, før stormen kommer å jager dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere er i farta...

 

Ninass, vær forberedt på litt vond rompe på fredagen, det pleier å merkes når man ikke er vant til spinningsete, med eller uten sykkelbukse... Lykke til! Du kan glede deg :o

 

afrodithe, velkommen tilbake, litt av en skrekkopplevelse det der... kjenner panikken tar meg bare av å lese fortellingen din... godt at det gikk bra :o Ellers er også min erfaring at vekta står bom stille når det er en del stress... felles skjebne, felles trøst, vi holder ut.... Så mye som du går, må du da få igjen for det?

 

Ainina, også pepperkaker da.... Godt at du spiser det "av deg"... Det er vel ikke det beste, men heller ikke det verste... Får håpe du ikke får for mye "ris" neste veiing :o

 

Jeg er på jobb i dag, trente i går. Hulemannen var bra, Sven Nordin er bra :o

Spiste Rudolf reinsdyr og potetrull, det var vel ikke det verste. I tillegg ble det litt rødvin, og desserten ble irish coffee. Tror det var relativt fornuftige valg, når det først skulle koses... Så jeg holder ut med moralen i behold, selv om det går saaakte. Trøsten min er at jeg har mange klær som roper på meg, det siste nå er en helt ny olabukse som jeg plutselig kom inn i uten ubehag, har ikke gjort det siden den ble kjøpt... Så det teller jo litt med cm også, har gått inn 8 i livet, og nesten like mye over rompa på mine 4 kg ned, synes det er bra!

 

Ha en flott uke!

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Onsdag i dag... og jeg besteg vekten og fant ut at jeg har mistet 800 g siden før jeg dro til Hellas, dvs at etter at jeg kom hjem fra varmen har jeg gått ned 1,3 kg og da har 800 g av dette blitt borte siste uken... Ser virkelig ut som at reising og stress gjør at grammene sitter fastere... Kjempefornøyd med at vekten viste 77 kg blank i dag! Da har jeg totalt gått ned 9,6 kg siden jeg startet 11. august, dvs på 10 uker! Likevel, livmålet mitt har bare beveget seg inn med 6 cm i løpet av de siste 7 kiloene...(målte ikke livet da jeg startet første dagen) så kanskje jeg skal anskaffe meg rocering? Noen som har noen anbefalinger, erfaringer og resultater å vise til?

 

Anitgro - Det var sikkert en strålende opplevelse å se Hulemannen - og gratulerer med fornuftig kos og matinntak! Kjempeflink er du! :o Og grattis med "ny" olabukse... ja er det ikke utrolig deilig å plutselig komme inn i klær som tidligere var for små?

 

Ainina - Litt av en pepperkakeutfordring du har - men håper du fort blir "lei" dem da! Det er jo lov å smake og kose seg med måtehold da! Du klarer dette vet du!

 

ninass - ja pepperkaker er godt! Kos deg med dem og jeg er sikker på at du prøver (og klarer!)å begrense deg så godt du kan! Hvordan gikk spinningtimen i går - klarer du å gå/sitte? Spennende med jobbsøking da - lykke til, ønsker og håper det beste for deg! :o Ps- sendte deg forresten en privat melding her inne forresten... håper den er kommet fram..

 

Ønsker dere en sprek og smal uke! Gå på videre jenter - dette klarer vi sammen! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

 

Grattis Afrodite, du har jo en kjempefin vektnedgang :o Det er jo supert! Ser at du forholdsmessig har gått ned mindre cm enn meg, men nå skal det sies at jeg har desidert mest rundt livet.... og jeg trener mye styrketrening, kanskje det har litt å si????

 

Ninass, hvordan gikk det med spinningen??? Lykke til med jobbsøking :o Alltid spennende, det...

 

Ellers så jeg i dag til skrekk og gru at pepperkakene var på plass på spiserommet hos oss også... Jeg klarte å stå over så langt...

 

Ellers trenger jeg gode råd; jeg holder på å sulte i hjel.... Spiser som jeg har gjort hele tiden, har lagt meg midt mellom meny 1 og 2, ca 1750 kcal om dagen, ca 800 kcal lavere enn forbruket.... Det skal iflg boka gi en god vektreduksjon... Tidvis synes jeg det har vært mye mat, men de siste dagene har jeg vært sååå sulten... Jeg spiser gulerøtter, og har også tatt en ekstra brødskive til kvelds, men er det lurt??? Eller skal jeg prøve å holde sulten unna med ja-grønnsaker og vann??? Takknemlig hvis noen har råd... prøver fingrene i mellomtiden :o

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Hei Anitgro!

 

Takk for skryt - godt med godord, det motiverer vet du!

 

Superbra at du klarer å motstå pepperkakene! Bra gjort!

... hmm.. midt mellom meny 1 og 2 sier du... er det ikke mellom meny 2 og 3 du ligger med dine 1750 kalorier? Siden du nå opplever at du er mer sulten og føler trang til noe ekstra kveldsmat..

 

Kan det være at du spiser mye karbohydrater tidlig på dagen/middag (raske karbohydrater som pasta etc) som gjør at du må ha litt ekstra? Kanskje det er lurt å prøve å spise mer proteiner tidlig på dagen og til middag... det gir jo en god metthetsfølelse og mindre kvelds-sug? Kan anbefale sopp som tilbehør til middagen - det metter skikkelig og er tungt fordøyelig - gir lang metthetsfølelse!

 

Lag deg en trøstesuppe med masse grønnsaker som du kan bøtte i deg ved behov... Cottage cheese er jo bra for å få opp proteininntaket... En kopp varm te... eller options kan vel kanskje stagge litt... + masse lekre oppskjærte grønnsaker (gulrot/kålrot/stangselleri) evt med litt kesamdip?

Og ikke minst drikke vann... masse vann gjennom hele dagen!

...og evt gå en tur/mosjoner litt hjemme i stua når suget kommer...

og kos deg med Fiberrik med cottage cheese, lett eplemos og kanel.. smaker skikkelig eplekake og er fin kaffekos!

Obs.. tygger du mye tyggis? - det kan gi deg ektra sultfølelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...