Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Heisan jenter!

 

Kjempesliten etter 13 timer på jobb, i tillegg starter jeg hjemmefra 05,30 hver dag nå. Heldigvis bare 2 uker med dette morrakjøret da. Men glemmer vekten på morgenen :) Tror jeg har gått ned 3-4 hekto denne uken men er ikke helt sikker. Så det har nok sin grunn til at jeg er lite aktiv her inne for tiden.

 

Og gratulerer med nedgang afrodithe og Anitgro, dere er flinke og holder koken med nedgang!!

 

Og i helgen nøt jeg ingen alkohol, men sønn min var så "snill" han brukte ukepengene på pepperkaker.

*i helgen skal vi kose oss mamma* sa han med 3 bokser i et bærepose:D Skjønne prinsen min, hehe. Og i tillegg gikk han på halloween runde og kom igjen med masse godteri:P

 

Lørdag blir det kongekrabbe fest hos min bror, og sikkert noget attåt!! Men satser på jeg får jobbet det av meg siden jeg må jobbe på søndag også.

 

Nå er det tide for en liten sofakos før senga.

 

Ønsker alle en flott og slankende helg.

 

Aina

 

Ps: Husket vekten i dag fredag og nå var det 600 gram ned. Skjønt det er jo en dag for mye ..

Står på 80,0 kg, håper på nytt 10-tall neste uke hvertfall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar
Gjest afrodithe

Anitgro - Supert at vekten din er på vei nedover - kjempegrattis med en pakke smør mindre bredd utover kroppen! Så flott at du ikke lar høst/vintermørket stoppe deg fra gode treningsturer!

Jeg håper på en mager helg her også, selv om det blir kjærestebesøk hos meg og vi koser oss med god mat (som fortrinnsvis er sunn) og drikke.. men vi er glade i å gå tur sammen, så håper det ikke bare blir innendørsaktivitet :), men også en del bevegelse utendørs på oss også, selv om værmeldingen ikke er den beste! Svinefilet og sopp høres herlig ut.... I dag tror jeg det blir wok her!

 

Ainina - Du må jo være kjempeutslitt om dagen med så tidlige morgener og lange arbeidsdager som du har nå!

Kjempegrattis med super vektnedgang - tydelig at du har kommet i siget nå, så da har ikke pepperkakene som sønnen din spanderte som helgekos vippet deg helt ut av sporet! Flott innsats må jeg si!

Kongekrabbe er jo nydelig sunn og mager mat, kos deg masse med den... selv om du unner deg någo attåt så trenger jo ikke det å ødelegge så mye... vi har jo lov til litt kos! Misunner deg ikke å måtte jobbe på søndagen etterpå da. Kos deg i morgen da!

 

Ønsker dere en strålende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Nå er helga vel gjennomført, i de magres tegn for min del. Det ble et glass vin, men ikke mer ;) Forrige uke var egentlig litt nedtur på motivasjonsfronten, det er nå snudd til optimisme...

 

Det ble lite trim uka som gikk, vel 9 trimpoeng, men sjansen er tilstede for å gjøre opp for det denne uka... Jeg må nok bare leve med å lytte til kroppen... Godt det går oppover etter en nedtur ;)

 

Startet uka med møte utenfor "huset" på jobben, der fikk vi servert "sunn" lunsj, påleggstallerken med ymse, og brød ved siden av. Slike alternativer liker jeg :)

 

Ny uke, nye muligheter for flere enn meg? Stå på damer!

 

Anina; misunnelig på deg, du klarer helt sikkert å se 7-tallet denne uka, slik som du er i siget, grattis!

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg alle sammen! Håper dere har hatt en sunn og aktiv helg - det har jeg... Har jo hatt kjæresten på besøk her, så vi har kost oss med kyllingwok på fredag, flott skogstur på lørdag (satt i ly under trærne og spiste "lunsj" i trolsk skrumrings tåke før det bar hjem til fyr på peisen, bayonneskinke og kålrabistappe til middag - og desserten ble inntatt i aroma-fargebad i stearinlyskinn... vinglassene var også med..) søndag ble det lang og regnfull tur gatelangs - og roastbiff med fløtegratinerte poteter (brukte lettmelk da!) og sopp vi hadde plukket tidligere i høst til middag ... skrittelleren viste 18 000 skritt lørdag og 22 000 skritt i går... og rockeringen er stadig i bruk... En typisk november-helg værmessig, men likevel aktiv og veldig trivelig - med rødvinskos!

 

Anitgro - veldig godt å høre at motivasjonen er på god vei tilbake! Jepp - nå er det ny uke med nye muligheter til en sunn og aktiv uke! Stå på damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere står på, ser jeg.

Jeg ser jo av den manglende aktiviteten min her inne at jeg ikke er helt i modus om dagen. Det går helt greit. Ned 200 gram denne uken, så nå er nesten alle røykekiloene av igjen.

Når det gjelder røyken er den tilbake, desverre, men fremdeles i mye mindre antall enn tidligere.

 

Jeg går på en sånn passe jevn fart om dagen. Har ikke helt den store gløden, men satser på 2 kilo ned før nyttår. Da er det 10 kilo på det første året. Helt greit, spesielt med de kiloene som kom på igjen i september/oktober. Må nok tenke litt mer hvis jeg skal få det til, men det bør jo i utgangspunktet ikke være noe problem. Det er jo tross alt ca 7 uker til, og selv om julen nærmer seg, så er ikke jeg den som stapper mest innpå i sånne høytider. Har i alle fall ikke vært det tidligere, så satser på (nei har bestemt meg) for at det ikke skal skje i år heller.

 

Skal prøve å være litt mer aktiv her, men synes det er noe hele tiden, selv om det stort sett er selvvalgte ting. Heiv meg i tillegg på et studie fra NKS. Skal lese litt bed.øk utover nå.

 

ha en fin tid fremover og stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig å se at du er innom her igjen ninass- veldig koselig om du blir å se her litt oftere... vi er jo her for hverandre både i medgang og motgang... og ikke minst gratulerer med fin nedgang på 200 gr! Alt monner vet du... og da er du i pent sig igjen... og røykekiloene er på god vei bort! Godt jobbet! Selv om du sier at du har beynt å røyke litt igjen - så er det jo i mindre omfang.. og det er jo et stort skritt i riktig retning! Hvordan går det med mannen din... har han trappet ned og er på vei til røykeslutt slik du nevnte for en tid tilbake?

Tror det er lurt at du tar det litt pent nå, viktig at du ikke mister motet og motivasjonen og setter deg for store mål.. høres ut som du har en fornuftig plan fram mot jul og nyttår!

Lykke til med studiene dine forresten!

 

Jippi - gikk på vekten i dag og den viste nye 600 gr ned, så nå lyste 75,6 mot meg på displayet og jeg har totalt gått ned 11 kg! Om jeg ikke husker feil så har vel min BMI nå beveget seg ned og inn i kategorien "lettere overvektig"... det går rette veien!

 

Jeg var fornøyd med dagen i går... elipsemaskinen fikk kjørt seg og det samme fikk rockeringen! Jepp.. det er helt topp å trene til diverse fjernsynsprogrammer (det er bare å sette igang!) så da ble det elipse til Jakten på kjærligheten og rockering til Grey's i går og skrittelleren rundet pent 20 000 som planlagt. Jeg var påpasselig med vanndrikkingen.. fryktet egentlig at kroppen ville holde på litt ekstra vann siden jeg hadde spist bayonneskinke som er relativt salt to dager de siste dagene, men vektnedgangen var jeg veldig fornøyd med!

 

Nå er det snart lunsj her... har trent en time og rocket litt... skrittellern står allerede på 10 000 og matinntaket har vært som planlagt! I dag blir det litt studier på meg før jeg fyker avgårde til kjæresten ... og da blir det spennende hva han disker opp med til middag i dag! Deilig å komme til duk og dekket bord da!

 

...hmmm... har forresten lagt inn en hel haug med forhåpentligvis nyttige artikler som jeg har sakset fra http://www.slankenett.no (mye interessant stoff der også!) og lagt dem inn under Nyttige tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodite, men det ser du jo på vekta også!

 

Gratulerer så mye med flott nedgang ;) ;) Du nærmer deg drømmevekta mi, heldiggrisen...

 

Hadde jeg hatt plass til en slik maskin du har i stua, hadde det sikkert gjort susen... Lurer på om jeg skal fokusere litt mer på kondisjonstrening, og trene litt mindre styrke noen uker framover, for å se om det kan få litt fart på sakene... Også var det dette vannet da...

 

Ninass, jammen godt at du har fått av deg de "dumme" kiloene igjen, gratulerer med det... 2 kilo ned før nyttår får du sikkert til, det ligner litt på det som er min ambisjon... Vi må prøve å glede oss over at det tross alt går nedover :)

 

Vi får fortsette å gi hverandre støtte og trøst, særlig nå som julebordsesongen nærmer seg med stormskritt! :)

 

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg ser dere er her både Sebra, Ninass, Anita og alle dere andre. Flottings altså. Jeg ser det er liv og røre og kiloer som detter av og alt er i godt gjenge.

 

Og jeg? Jo da, jeg er i live. Vi har vært i Italia og nytt livet i 10 dager - mat og drikke og - i det hele tatt. Det var 10 flotte oktoberdager med bare blå himmel. Skulle sendt noen bilder vettu så dere fikk "være med", men det går jo ikke.

 

Ellers har det vært litt sykdom her med mannen min som har vært litt inn og ut av sykehus og det er vel grunnen til at jeg uteble. Det er litt "strevsomt" både fysisk og psykisk når noen blir syke. Han er på sykehuset nå også, men det går bra.

Bare måtte innom dere for å si at jeg er her. Skal prøve å kikke innom dere for å se - viktig å rope hurra av og til!!!!

 

Klemz til dere Stå-på-jenter fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsedama, og vite at du er med oss iblant iallefall.

 

Trist å høre om mannen din, men godt at det går bra :)

 

Lykke til videre, hyggelig om du stikker innom snart igjen.

 

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å dytter meg selv om dagen. Kommer liksom ikke skikkelig i gang igjen. Så langt i dag har det vært greit, så nå er det bare å fokusere ut denne dagen og komme inn i de gode rutinene igjen.

 

Det slo meg her en dag at mengden grønnsaker til middag har blir mindre, eller uteblitt. Hm......... da har jeg vel fylt opp med vanlig mat, og da blir det jo ikke noe fart på sakene. Har vel også tatt en brødskive for mye både til lunch og kvelds enkelte dager, uten at det egentlig er nødvendig. Så her er forbedringspotensialet stort.

Treningen har sunket også, men i kveld skal skrittelleren få kjørt seg litt. Ganske lenge siden sist. Gikk så mye under skrittellerkonkurransen vi hadde på jobben, så det ble litt stillstand da vi var ferdige.

 

Ellers går alt greit. Mannen røyker stort sett ikke (mye, mye mindre enn meg) men jeg ser jo at magen begynner å bli større på ham, men det får han jo finne ut av selv. Skal i alle fall prøve å få ham med ut innimellom.

 

Angrer litt at jeg solgte stepmaskinen min. Hadde vært grei å ha foran TV, men skal nok finne på noe annet. En eller annen kasslignende sak skal få duge som stepkasse. Opp og ned på den må jo være effektivt. I tillegg har rockeringen fått tilhodssted i stua igjen, så da kan jeg ikke overse den.

 

Her skal det skjerpes. Minus 10 kilo SKAL nås innen nyttår. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens. Tenkte bare jeg skulle melde i fra at jeg har lagd en egen tråd. Tenkte det var enda litt mer forpliktende.

Jeg kommer innom her likevel, må jo få med meg motivasjonen herfra.

 

Tråden heter Stillstanden .................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skynder meg innom en rask svipp før dagens studier!

 

Søndag gikk jeg tur i strålende, men litt vindfullt vær og innkasserte mange friske skritt... sunn mat gjennom dagen og litt TV-trim på kvelden gav meg mine 20 000 skritt.

I går var det lang studiedag for meg, men etter middag (tunfisksalat) kom jeg meg ut på tur og fortsatte med litt trim foran TV igjen... og kom opp i mine 20 000 skritt igjen! Veldig fornøyd.

Sutter stadig på vannflasken og prøver å være flink til å drikke vann jevnt gjennom dagen.

 

Anitgro - ja det er kjekt med et tilgjengelig treningsapparat, men det er jo mange fine former å trene på uten et slikt apparat!

 

Krepsedama - hyggelig å se deg innom... leit å høre om mannen din!

 

ninass - Veldig koselig å se deg... og så flott at du har startet egen tråd... skal lese den nøye senere i dag! Stå på - det nytter vet du og vi er jo her!

 

Kjekt å se at det er liv og røre på tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var en lang dag på studier, før jeg satte rumpa i gir og fikk gått meg en frisk tur, samt litt elipse og rockering på kvelden... ble igjen over 20 000 skritt.

(Glemte å fortelle at på lørdag hadde jeg over 31 000 skritt :) )

Salat med reker til middag i går ...

 

Onsdag igjen i dag - og vekten er behørig besteget:

Jippi, ned 800 gram til så i dag stoppet vektnåla på 74,8 kg... gøy å komme under 75 kg... (totalt har jeg da gått ned 11,8 kg siden 11. august) Kjempefornøyd... nå tror jeg julebordsklærne kommer til å sitte pent og være litt romslige! Midjemålet har også krympet litt, men tror faktisk rockeringen hittil har hatt størst effekt på bilringen nedenfor midjen og ovenfor... her ser jeg stor forskjell, men har ikke tatt målene der fra før og kan ikke sammenligne.... men når jeg ser meg i profil i speilet ser jeg at jeg er mye "slankere" og at magekulen/bilringen under midjen strammer seg pent opp.. tror ikke det blir så mye ekstra overhud som slenger (ihvertfall ikke mer enn at jeg fint kan leve med det... er veldig fornøyd med det etter 3 fødsler og faktisk ikke har noen strekkmerker heller...) Ja ja nok velfornøyd navlebeskuing....

 

Ønsker dere en strålende sunn og sprek dag/uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med kjempefin vektnedgang, Afrodite... Må virkelig si jeg er imponert over hvordan du får det til :) Men du har jo også et anstendig antall skritt hver dag!

 

Du har gått ned omtrent 3 ganger så mye som meg, jeg startet 1. aug, og har stillstand på 4 kg. Er spent på veiingen denne uken, for kroppen kjennes som det har sluppet litt nå... Holder meg jevnt i siget på rundt 10 trimpoeng, og det kunne sikkert vært mer, men jeg prøver å si til meg selv at jeg skal være fornøyd med det jeg får til, og ikke misfornøyd med det som ikke lar seg gjøre :)

 

Kom akkurat fra butikken nå med en 4 kg's pose med ris, synes den var ganske tung å bære, jeg...

 

Hvordan går det med dere andre da?

 

Ha en fortsatt fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... for hyggelig tilbakemelding Anitgro!

 

Ja 4 kg er mye å løfte på så det er deilig å befri kroppen for slike byrder! Synes du har vært flink jeg... det sies jo at vekttap over lengre tid er bedre for kroppen og lettere å forbli på lavere vektnivå enn om det går raskere... så det er jo kjempeflott!

Ja jeg har jo en del skritt for dagen... og har vel funnet ut at det er slik jeg best går ned... ved å øke aktivitetsnivået en del og få kroppen i vigør... trenger ikke trene så hardt har jeg funnet ut... men heller jevn og trutt aktivitet i form av mange skritt...

10 trimpoeng i uka er jo veldig bra da!

 

Ønsker deg en strålende dag/uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag, og en nedgang på 200 gram... Siden jeg var i 50-års lag på lørdag må jeg vel si meg fornøyd med det, selv om kroppen lurte meg litt der.... jeg følte det som om det var mer, så litt skuffet kanskje?? :D

 

Uansett, totalnedgang på 4,2 kg, kanskje kan jeg se 86-tallet neste gang... Prøver å glede meg over hvert tall vekta går nedover.... :)

 

Afrodite, jeg har også lagt om litt, tidligere har jeg trent på helsestudio 2 ganger i uka, men de siste ukene har jeg gått fort de 4-5 trimpoengene jeg pleier å få på en treningsøkt i stedet. (Stakkars den firbente, ganske små korte bein, han blir helt utslitt av meg ...) Spennende å se over litt tid om det gjør noe utslag... som sagt, kroppen føles iallefall lettere...:) :)

 

He en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin vektnedgang Anitgro! Flott at det ble nedgang for deg til tross for selskapelighetene! Kjempebra! Nedgang er nedgang, så alt teller jo - og det viser jo at du er kommet inn på et fint spor som gir deg nedgang til tross for sosiale sammenkomster med diverse fristelser og utfordringer! Ikke vær skuffet... du er jo på vei nedover etter litt stillstand... dvs at du faktisk er i siget, så gled deg over nedgangen! Krysser fingrene for at du ser et nytt tall på vekten neste gang! Fortsett med turene dine til tross for at hunden blir sliten (mens du blir sprek!) Jeg har tro på litt variasjon i bevegelsesmønsteret vårt. Deilig at du føler at kroppen kejnnes lettere - spennende å se på vekten og målene videre!

 

God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt hele vektklubben jo!! Og dere *sjokka*

 

Mest av alt så har jeg faktisk glemt vekten en stund, såg 70 tallet en dag da:) Og siden har jeg vel droppa vekta omtrent. Det har vært sååå mye jobbing og enda mindre tid til å følge noen som helst måltider:(

Tror nok jeg automatisk har slått av tanker om vekt, blir altfor stressende..

 

Gratulerer så mye afrodithe og Anitgro med flott nedgang, enda mere smør rett i bøtta jo!! :D

 

Jeg kommer vel snart tilbake håper jeg, julen nærmer seg og folk handler frukt og grønt som om det skulle vært ny krig på gang!! Er ganske lei lange dager og lite tid sammen med sønnen min. Merker godt på han at mamma er mye borte nå! Ikke lett med liten avdeling altså, en sykmeldt og 25% av arbeidsstokken er borte!

Jaja, premiering kommer i form av en bra lønn;)

 

Ønsker dere alle noen fine dager fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Noen flinke og noen (som meg) ikke fullt så flinke. Men........... mandag og nye sjanser for meg. Stillstand på vekta etter en uke uten tid til å lage ordentlig mat. Og en masse kjappvarianter er jo ikke noe særlig for vekta. Så denne uka skal det skjerpes.

 

1. Handle inn ordentlig mat og gjerne gjøre klart litt så jeg ike detter i ferdigmatfella

2. Få i meg mer vann ( pleier å være flink, men har slurvet litt her)

3. Spise grønt til alle måltider. Salat, tomat og agurk på brødskivene, grønnsaker på tallerkenen til middag, o.l.

 

Og selvfølgelig litt mer trening når tiden tillater det.

 

Ha en strålende uke fremover. Stå på. Hva er målet frem mot nyttår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ainina - koselig å se at du er innom. Dette er vel en tid som er en utfordring for oss alle... travle dager, mye sosiale sammenkomster med ditto fristende utfordringer, juleforberedelser, gavekjøp... stress og mas på alle kanter... Håper du snart er innom oss igjen... godt å ha det i bakhodet når fristelsene trenger seg på... Ønsker deg en flott førjulstid uansett... så sees vi vel etterhvert vil jeg håpe!

 

ninass - Godt å se at du kommer innom oss! Travle dager gir utfordringer, ikke minst på matfronten... Håper dine gode grep denne uken gir deg oppmuntrende resultater.. da vet du ihvertfall at du har spist riktig og sunt!

 

Jepp, da var det veiedag for meg igjen - og denne uken ble det ingen forrandring på vekten. Det må jeg jo regne med innimellom, så det var vel ingen overraskelse etter fin nedgang i høst - i tillegg er det den berømte uken som kanskje kan ha en liten finger med i spillet... uansett - det blir bare å fortsette som før, men riktig mat og mye aktivitet... tror ikke jeg har gjort/spist noe spesielt mer/mindre sist uke heller, så da får jeg bare fortsette å se hva som skjer... I går ble det samlet en del skritt på diverse julehandling, før jeg slengte meg på elipsemaskinen og lot rockeringen få snurre.

I dag skal jeg til kjæresten... til duk og dekket bord... tror jeg får baccalao til middag - han er baccalaokokk av høy klasse! Ummm gleder meg! Kanskje vi får oss en svermetur i gnistrende vinternatt under stjernehimmelen... det er visst duket for astronomiske opplevelser i de kommende dager (til over helgen) i følge Røed Ødegård... så da får vi studere hva som skjer med planetene som nærmer seg månen i dagene fremover...

 

Målet for meg fremover mot nyttår er at jeg håper å kvitte meg med et par kilo til før jul.. og så satse på stillstand til over nyttår... men kommer til å være bevisst på å få til turer og aktiviteter når det passer, samt være nøktern og bevisst på hva jeg putter i munnen.... første utfordring er julebord på lørdag med pinnekjøtt...

 

Ønsker dere alle en superflott onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramler kjapt innom siden jeg i dag begynner på jobb til normal tid :)

 

Vekten min holder seg på 79,5, med tanke på aktiviteten for tiden er jeg strålende fornøyd.

denne helgen skal sønnen min feires med brask og bram. Han er 10 år i dag:D

 

Forrige helg vasket jeg ned, tok vindu, vasket gardiner og pledd. Avsluttet helgen med å glemme en plate der det stod delfiafett og sjokolade på. Hele huset ble grådig røyklagt og jeg har brukt uken til ny nedvask.

Lukten er snart borte, men håper den vil forsvinne helt når stuen blir ferdig.

Alle kjøkkenskapa var fylt med fett:( Jeg kunne ikke se mer enn 2 meter foran meg da vi kom inn døra. Var vel akkurat tidsnok før det gikk enda verre!!!

 

Et lite hjertesukk baer, hehe...

 

Ønsker alle ei flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Godt å se at alt er bra med dere

 

Anina, du skal jammen være glad det ikke gikk verre, i disse branntider... Den store røykvarslerdagen er jo 1. desember... Noe av grunnen til det er jo alle juleforberedelsene med den økte brannfare som følger med smult og adventslys med granbar! Vi er rundt på alle skolene i vårt område å underviser 4. og 5. klassinger om dette, de skal lære å være "vaktmestere" og passe på alle oss voksne... At vi ikke tar ut batteriet fra røykvarsleren uten å sette det inn igjen, osv..... Ja, som dere skjønner, dette er noe jeg jobber med :) Ellers gratulerer med 10-åringen..... min yngste blir ti neste år!

 

Ninass; ser du setter deg mange konkrete mål, det er bra.... Det er en fin måte å nå et større mål på, og du vet jo hva som skal til... Stå på videre...

 

Afrodite, stillstand på deg denne uka, men så mye som du har gått ned trenger vel kroppen litt tid denne gangen.... Som du sier, fortsett med kostholdet, og resultatet kommer.. Hørtes veldig romantisk ut med svermetur under stjernehimmelen!

 

 

Men så over til vekta og den sunne livsstilen for min del...

 

Uka er talt opp, og det ble 12,3 trimpoeng. Og vekta viser faktisk 500 gram mindre enn forrige uke, og for meg er jo det en seier i seg sjøl :)

 

Julebordene nærmer seg med stormskritt, og antrekk er liksom litt "på vent"... Det er stadig flere plagg i skapet som passer, selv om ungjentene på jobben sier at jeg må spandere på meg en kort rett kjole, siden jeg har så fine ben :) Hva sier man til sånt da? Må jo si at jeg har lyst til å gå i butikken å prøve en snerten kjole, men utvalget er kanskje litt begrenset allerede? Får se om jeg får ork til en liten sentertur en dag... Ellers er planen som alltid, ha et par antrekk i beredskap, og ta på det som humøret tilsier. Da trives jeg best på fest... :)

 

Ha en flott helg, tenk deg om to ganger før du tar den marsipanbiten eller glasset med akevitt... det skal iallefall jeg gjøre!

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda Ainina - godt at det tross alt gikk såpass bra og du unngikk brann - røyklegging og fettspredning i alle skap var jo en kjedelig konsekvens, men det kunne jo vært så utrolig mye verre.. Kjøkkenskapvask er mye jobb... og fin mosjon, men litt trasig likevel... Håper du snart blir kvitt lukten i huset, ihvertfall vet du at du har et skinnende rent hus i det minste! Ønsker deg lykke til videre både med vasking, matstell og aktivitet...

 

Anitgro - Stor gratulasjonsklem med knallfin vektnedgang på en hel pakke smult! Utrolig gøy å høre at det virkelig har løsnet for deg... nå smelter du jo bort! Synes ABSOLUTT du skal skaffe deg en snerten kort kjole... du fikker helt sikkert noe, de er ikke utsolgt... må bare lete litt! Ta til deg komplimentet med flotte ben... og når det kommer fra ungdommen kan du nok stole på at det er riktig... Takk pent og ta godt vare på det videre... Vi er så altfor lite flinke til å takle komplimenter ofte - men vi skal jo riktig kose oss med dem og sutte på de som evigvarende kalorifrie karameller som bare gjør oss glad....

 

Jepp det ble romantisk svermetur på oss på onsdag etter en deilig baccalaomiddag....

I går gikk jeg over 15 000 skritt bare på julehandling... fikk unna de aller fleste julegavene... og trente meg til de sedvanlige 20 000 ved å kaste meg på elipsemaskinen...

 

...Fant dette på en annen tråd her inne og stjal den liksågodt... noe å ha i bakholdet i tiden framover (sikkert mange som har sett den før...)?

 

JULEMIDDAG: Gram: Kalorier: Trimtur

 

Svinestek u/fett 150g 185 kcal 23 min

Svinestek m/fettrand og svor 150g 305kcal 38 min

Ribbe m/kam og svor 150g 565kcal 70 min

Medisterpølse 150g 370kcal 46 min

Medisterkake, stekt 150g 380kcal 48 min

Pinnekjøtt 150g 675kcal 84 min

Reinsdyr-/elgstek 150g 150kcal 19 min

Lammelår, ferskt eller lettsaltet 150g 240kcal 30 min

Kalkun stekt, u/skinn 150g 210kcal 34 min

Lutefisk 200g 100kcal 13 min

Risengryngrøt m/vann og lettmelk 200g 200kcal 25 min

 

TILBEHØR, GRØNNSAKER:

 

Potet, kokt/bakt 150g 113kcal 17 min

Potetmos, pure 150g 135kcal 17 min

Kålrotstappe 150g 120kcal 15 min

Ertestuing 150g 205kcal 26 min

Surkål 150g 85kcal 11 min

Kokte grønnsaker 150g 60kcal 8 min

Blandet salat m/lettdressing 175g 50kcal 6 min

 

SAUS:

 

Brun svinesteksaus, fet 100g 110kcal 14 min

Svinesteksaus, mager 100g 40kcal 5 min

Hvit saus, fet 100g 90kcal 11 min

Hvit saus mager m/skummet melk 100g 50kcal 6 min

Smeltet smør/ribbefett 50g 450kcal 56 min

Sjysaus (pose) 100g 20kcal 3 min

Sjysaus m/vin 100g 40kcal 5 min

Viltsaus, fet 100g 85kcal 11 min

Viltsaus, mager m/10% fløte og vann 100g 40kcal 5 min

 

JULEBAKST:

 

1 berlinerkrans 15g 75kcal 9 min

1 goro 15g 65kcal 8 min

1 krumkake 20g 90kcal 11 min

1 sandkake 20g 95kcal 12 min

1 kransekakering 100g 480kcal 60 min

1 smultring 50g 230kcal 29 min

1 stk. delfiakake 30g 160kcal 21 min

1 kokosmakron 50g 230kcal 28 min

1 skive julekake 50g 160kcal 20 min

4 pepperkaker 20g 90kcal 11 min

 

SMÅGODT:

 

1 bit konfekt 15g 70kcal 9 min

3 marsipankuler 50g 225kcal 29 min

1 karamell 10g 50kcal 6 min

2 sukkertøy 10g 40kcal 5 min

1 bit melkesjokolade 10g 60kcal 8 min

 

NØTTER:

 

10 hasselnøtter 10g 65kcal 8 min

10 mandler 10g 60kcal 8 min

2 valnøtter 10g 70kcal 8 min

5 paranøtter 10g 70kcal 9 min

10 brente mandler 20g 110kcal 14 min

 

TØRKET FRUKT:

 

2 fiken 40g 110kcal 14 min

2 ss rosiner 20gkcal 65 8 min

3 dadler 30g 80kcal 10 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Superbra opptur - kjempegrattis med 500 gr ned på vekten... utrolig morsomt å se at du er tilbake med topp motivasjon og klare mål foran deg... Dette kan bare gå den rette veien for deg!

 

Danset meg gjennom julebordsnatten, men har nok ikke helt klart å forbrenne både pinnekjøtt og tilhørende drikke i ymse utgaver - men jeg hadde det veldig moro (og med skrittelleren på låret i den ene strømpen!)

Nå er det bare å stå på videre.. håpe på noe nedgang - men være forberedt og fornøyd med stillstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...