Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

afrodithe, for gode råd...

 

Jo da, du har helt rett, det er mellom meny 2 og 3 jeg ligger :o

 

Og jeg spiser vel endel karbohydrater, slik at anbefalingen jo er... Til middag spiser jeg mer protein meny 2, mindre karbo... Men det blir jo mye brødmat da... Kanskje jeg skal sette inn støtet med noen salatlunsjer, med egg osv. og gå litt ned på brødet ved siden av? Jeg er glad i sopp også, men hvis jeg freser det i panna blir det mye fett, gjør det ikke?

 

"En kopp varm te... eller options kan vel kanskje stagge litt... + masse lekre oppskjærte grønnsaker (gulrot/kålrot/stangselleri) evt med litt kesamdip?" skriver du, jeg kjøper den, har det med å bli litt kjedelig, og spiser bare gulrøtter... Sløvt egentlig :o Og jeg liker også cottage cheese godt, så det er nok bare å variere litt mer... Når det gjelder vann er jeg også ganske sløv, går bra en dag eller to, og så er gamle synder tilbake... Men jeg tygger ikke tyggis...

 

Jeg prøver å legge om noen dager for å se om det hjelper, det varer sikkert ikke evig uansett, får'n håpe..

 

TUSEN TAKK for gode råd :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Grattisss Afrodithe, du har vært utrolig flink altså! Et snitt på nesten kiloet pr uke jo!

 

Denne uken ble det nye -800 gram ned på meg og det er inkludert litt pepperkaker:D Så jeg har gått ned omtrent halva av det du har klart, på samme tiden. Når jeg er fornøyd med det, må du være overlykkelig *hehe*

 

Må fyke på jobb jeg, ha en strålende dag folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. Her går det nedover ser jeg. Superflinke er dere.

 

Spinningen ble på tirsdag i stedet for i dag. Jeg hev meg i bilen, og møtte opp. Og selvfølgelig hadde jeg bommet på tiden. Var der en og en halv time for tidlig. Da spurte de om jeg ikke ville være med på en styrkeklasse i sal først, så jeg hev meg på. Så............. da ble det først 45 minutter styrke med vekter og steputstyr, så rett på spinning i 30 minutter.

Hvordan tror dere kroppen min har det? Jeg jobber i 4 etasje i et bygg uten heis. Kom meg opp trappene i dag, men gruer meg til å komme meg ned igjen.

 

Men.............. det var supermoro. Faktisk likte jeg styrketreningen best, men har tenkt å ta dobbeltime de gangene jeg er der. Har plukket ut torsdager. Hun som holder spinning og styrke da er også Grete Roede kursholder. Treningen er ikke en del av GR, men det kan jo være greit.

Skal ikke dit i dag. Har ikke kropp til noen annen form for trening enn turgåing. Dermed blir det trolig ikke noe før om en uke, men skal samle skritt hver dag frem til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Anitgro - ja håper tipsene kan være til litt hjelp.. Jeg har ihvertfall erfart at jeg blir mettere og mindre sulten/sugen om jeg spiser litt mer proteiner... Ellers er jo en god salat også et alternativ til trøste-mat! Vann fyller jo også godt opp... jeg prøver å drikke et glass hver gang jeg går forbi vannkranen og ellers ha en vannflaske som tilgjengelig (sutte litt innimellom...) Håper sultsuget ditt gir seg snart!

 

Ainina - Kjempegrattis med super nedgang... nå er du i siget! Kjempeflott at ikke pepperkakene gav deg en bakoversveis! Virkelig imponerende at du har stått så bra imot! (bare ikke hvile på laurbærene og tenke at da kan jeg sikkert fortsette å småkose meg med noen pepperkaker i ny og ne... da vil kanskje vekten krangle litt med deg..!!) Stå på videre!

 

ninass - Utrolig morsomt at du liket styrketreningen så godt, det er jo knall... da kommer du sikkert til å både bygge muskler og krympe fint! Høres ut som du nå er blitt godt inspirert og motivert til å trene! Mange skritt hjelper jo også flott på... jeg trasker mine daglige 20 000 stort sett. Så moro å høre at mannen din også slenger seg på røykeslutt! Forstår jo at det må være ekstra vanskelig å slutte om han fortsatt røyker - men er dere to til å backe hverandre i heimen, så skal du se dere lykkes begge to! La det gå litt sport i det kanskje og konkurrere dere imellom? Uansett gjør du en flott livstilsomlegging!

 

Hei og hå fra Afrodithe til de flotte damene her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatulerer med nedgangen Anina, du er visst skikkelig i flytsonen om dagen... fortsett sånn....

 

Ninass, det var bra du likte spinningen og styrke i sal.... Misunner deg ikke kroppen etterpå, husker hvordan det var.... Men det går gudskjelov over... Stå på videre :o både med trimmen, maten og røyken..... eller uten røyken var det kanskje...

 

Afrodite, jeg har virkelig drukket myyye vann de siste dagene, vet ikke om det er det som har gjort forskjell, men....

 

Nå har jeg vært på vekta, og denne uka ble det 800 gram ned... OUUUUAAAAHH...

Det er jeg kjempefornøyd med, så sulten som jeg har vært noen dager... Har spist maaange gulrøtter.... Men det er visst over nå, vet ikke helt hva som skjer i kroppen når sånt skjer.... men samma det.... det har ikke akkurat vært slike tall jeg har levert mest av...

 

Denne helga/uka kommer en del utfordringer... familieselskap med god mat og kaker både lørdag og søndag, lederseminar på hotell med jobben fra tirsdag til onsdag... Det betyr kaker, god mat i mengder, en del alkohol.... og hard jobbing:p

 

Må ta fram litt viljestyrke her ja...

 

Ha en riktig super duper helg alle sammen... nå drar jeg og trener :o

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Anitgro - Supergratulasjoner med feiende flott vektnedgang! Herlig å høre at du får resultater når du har hatt så flott motstandsvilje når sulten kom krypende! Du skal se at både vann og grønnsaker som sultestopper har hatt sin effekt! Jeg føler ihvertfall at grammene lettere blir borte om jeg er flink til å drikke masse vann! Kjememoro at det ser ut til å løsne for deg! Håper resultatet motiverer viljestyrken din mht helgens diverse utfordringer - men vi har jo lov å kose oss med måte da!

 

Nå har jeg forresten nettopp prøvd rockeringen som jeg bestilte på onsdag (hos Trumf.no) Det er Innersvingen rockering (samme som Hula hoop /sports hoop)som jeg fikk rimeligere der enn hos Innersvingen, betalte i underkant av 500 kr for rockeringen ink frakt og ekspedering, og det tok jo kun 3 dager å få den i posten! Den var lett å montere og ikke minst - utrolig lett å bruke, fikk til å rocke allerede på første forsøk! Skal jo bare bruke den et par minutter hver dag de første dagene... men tror det blir vanskelig å la være å bruke den så lite... da får jeg heller bli litt støl, gul og blå... Kjente at den tok godt på muskulaturen nå når jeg prøvde den! Det er den tunge varianten av en rockering, min veier 1,7 kg og har bulkete polstring rundt ringen - det masserer nok bilringen litt ekstra! Juhuu, nå skal nok mageflesket få kjørt seg... og håper livmålet mitt krymper tilsvarende!

 

Ønsker dere en strålende helg! Jeg drar til kjæresten i helgen og håper på mange fine trimpoeng både på den ene og andre måten... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil med dette advare dere mot en helg med masse alkohol og mindre aktivitet:P

Vet det ikke er bra, men er villig til å betale prisen :o

 

*gapskratter*

 

Over til noe annet:) Gratulerer så mye Anitgro, strålende resultat ja!

 

Og takker for gratulasjoner til meg selv.

 

God helg alle glade damer:)

 

Aina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe.............. hvordan får du til 20000 skritt hver dag. Jeg synes jeg går en masse, men kommer veldig sjelden over 15-17000 skritt. Og det er de gode dagene.

Går 30-60 minutter før jobb. Beveger meg ikke så mye på jobb, men kler på meg og går mellom 1 og to timer på kvelden. Har funnet ut at når jeg virkelig setter opp tempo og går fort blir det ca 7000 skritt i timen. Nå liker jeg å gå i skogen, så der blir det færre skritt i timen pga ujevnt underlag, men likevel. 20000 hver dag er jo bare imponerende.

 

Har planer om lange turer lørdag og søndag. Har ikke sjekket været, men blir det sånn nogenlunde er målet 20.000 begge dagene. Husbonden er i Roma, så jeg er alene likevel og like gjerne gå.

 

Kroppen er bedre i dag, men kjenner fremdeles at jeg var på trim. Gleder meg til neste runde. Får det ikke til før til torsdag, men da er det i gang igjen.

 

Nå er det en runde med den tunge rockeringen men Golden Goal er i gang. Så blir det nok senga her.

 

Ha en innholdsrik helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer!

 

En liten oppsummering for min egen del;

 

forrige uke ble det 12,6 trimpoeng, det er sånn omtrent midt på treet for min del :)

 

Helgens utskeielser er overstått, ble vel litt mer enn kosemerkene tilsier, men jeg tok på ingen måte av...

 

Det blir verre imorgen, da skal jeg reise med "gutta på tur", som eneste kvinnelige innslag når ledergruppa skal ha seminar. Det pleier å bli en del drikke, for å si det sånn... Og lange jobbkvelder.... Men vi koser oss jo, da.... :)

 

Synes den rockeringen høres spennende ut, må få høre hvordan det går, i cm... for å si det sånn...

 

Ha en flott "rocke"uke!

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Hei igjen alle spreke flotte førtiser+ !

 

Heldigvis har helgen min vært sunn og sprek på mange måter, mye sunn og god mat, skalldyr, krabbe, sushi, reker, kyllingsalat og hjortekaker har stått på middagsmenyen for min del... + diverse frukt og grønt, knekkebrød og fiberrik! + masse vann.. men litt vin også!

I tillegg har vi hatt en aktiv kjærestehelg på mange måter :) og det ble flere flotte turer i skogen hvor vi plukket mange kilo traktkantareller, litt piggsopp og vanlig kantarell også... ble deilig saus til hjortekakene!

 

Ja, jeg får stort sett 20 000 skritt i snitt hver dag... som deg ninass prøver jeg å ha en aktiv hverdag, gå mest mulig + turer i skog og mark. Det som ofte redder meg på de siste skrittene er elipsemaskinen som står midt i stuen... den bruker jeg som "god stol" dvs jeg trener på den når jeg likevel skal se ett eller annet på TV, så hos meg er ikke TV-titting forbundet med dovent sofaliv, men er heller en svett og aktiv tid! Det kan virkelig anbefales å investere i en slik maskin, da har jeg ingen unnskyldning for ikke å trene... uansett vær eller tid på døgnet... i tillegg sparer jeg jo tid som andre bruker på å komme seg til og fra ulike treningsentre.... og da kan jeg jo trene litt ekstra som bonus for dette... det gir maaaaaaaange skritt!

 

Ja, jeg kan underskrive på at rockeringen virker effektiv.. nå er jeg vakkert gul og blå rundt midjen og kjenner at muskelene har fått kjørt seg... Det blir spennende om livmålet mitt vil krympe mer enn vanlig over tid... Jeg skal love å rapportere det Anitgro! Morsomt forresten at du synes rockeringen høres interessant ut! Jeg regner forresten med at du har den samme rockeringen ninass - da kan vel kanskje du fortelle litt om dine erfaringer med den også... du har kanskje brukt den lenger enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Onsdag i dag og veie/måle dag....! I dag kan jeg feire 10 kg ned jubileum! :) Vekten stoppet nemlig i dag på 76.6 kg noe som blir 400 g ned denne uken. Jeg er kjempefornøyd med resultatet og roper hurra for at kroppen min har blitt 10 kg lettere siden 11. august... utrolig deilig at den bærer på 20 pakker smør mindre!

 

Startet i august med en BMI på 30,7 som indikerer fedme :) mens nå er jeg nede i 27,1 som er overvekt.... kommer jeg meg ned under BMI på 27 blir det betegnet som lett overvekt (dvs 75,8 kg), mens jeg først har en normalvektig BMI når den er under 25 (dvs 70 kg) :) ...!

 

Målene mine minsker også jevnt over det hele og i dag ble målbåndet 2 cm smalere rundt livet! Kanskje kan det ha litt med rockeringen å gjøre, men livmålet mitt har jo stått litt i ro en periode, så det kan likegodt være at kroppen uansett hadde funnet det for godt å krympe litt ekstra der nå. Det blir ihvertfall spennende å se om det fortsetter slik (har jo bare fått brukt rockeringen 5 dager) når jeg får brukt den mer over tid...

 

Ønsker dere lykke til med veiingen og håper dere blir fornøyd med resultatet uansett hvordan det går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye afrodithe, strålende rett og slett.

Og du kan feire deg selv med god grunn!!

 

Her ble det også 400 gram ned denne uken, uventa og gledelig:)

Så med meg er det nå 5,4 kg ned siden 18 august. Skulle vel målt cm flere steder, men har kun tatt et livmål og det står ganske stille. Merker godt på klærne at jeg skrumper inn da:D Så nå er vekten 80,6, skal tro om jeg kan se 7 tallet neste uke??

Sånn BMI har jeg ikke snøring på, er det noe som regnes ut eller? Jeg må sikkert ned på 60 kg for at den skal være normal. Jeg er ikke høyeste jenta i byen;)

 

Ønsker dere alle en sunn og flott uke:)

 

Aina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Tusen takk for gratulasjonene!

Kjempeflott vektnedgang på deg også denne uken... det er jo helt etter boken, pent og pyntelig! Ja, det er alltid ekstra motiverende når man nærmer seg et 10 kg skille... og håper du snart får se 7-tallet først på vekten!

 

Ja BMI er noe som regnes ut . BMI er en forkortelse for Body Mass Index, som er engelsk for kroppsmasseindeks. Denne indeksen angir forholdet mellom vekt og høyde i henhold til formelen.

BMI = (vekt i kilo) / (høyde i meter x høyde i meter)

BMI vektklasser:

<18,5 Undervekt

20-24,9 Normal vekt

25,0-29,9 Overvekt

30-39,9 Kraftig overvekt

>40 Sykelig overvekt

 

Det er en BMI kalkulator her på sidene hvis du ser i menyen til venstre, under Artikler, der finner du Test deg selv... når du klikker på den, ligger BMI-kalkulatoren nederst på siden. Lykke til med utregningen!

 

Ha en aktiv, sunn og smal uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye begge to! Utrolig med 10 kg på så kort tid Afrodite, det er jo alldeles supert! Men det er da flott med 5,4 kg også Ainina, det er da superinspirerende... Gratulerer igjen!

 

Jeg nærmer meg en nedgang på 5 kg siden juli, og er da veldig fornøyd med det... Det er så deilig at det går rett vei, da aksepterer jeg glatt at det ikke går så fort :D Dette med BMI er jo litt morsomt når det går nedover, en halvkilo til, og jeg går fra fet til overvektig.... høres greit ut for meg altså...

 

Jeg har vært på lederseminar i 2 dager, og har sikkert spist litt feil mat, men det er ikke så lett å unngå... Har prøvd å beherske meg, selv om det ble både vin og Baileys... dessert og kake til kaffen... Har ingen forventninger om nedgang denne uka. Men er tilbake til hverdagen, og de "gode" rutinene igjen ;) Så da ordner det seg vel for snille jenter???

 

Ninass, hvordan går det med deg mon tro?

 

Ha en super helg! (i slaps og søle??? iallefall på Romerike....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super nedgang. Jeg lengter etter mitt 10 kilos jubileum.

Jeg glemte vel å melde inn veiing de to siste mandagene. Det har blitt 1 kilo pr. uke. Så 2 av de kiloene som kom på ved røykeslutt er i alle fall borte.

 

I tillegg har jeg igjen vært på spinning og styrketrening. 1,5 timer tilsammen i går. Kjenner i kroppen i dag og regner med stiv og støl kropp i morgen, men håper ikke det blir like ille som forrige gang.

 

Ellers må jeg vel innse at røykingen går helt gale veien. Det er mindre enn før, men absolutt tilstede. Så.... jeg har offisielt sprukket. Skal prøve å motivere meg til i alle fall å trappe mer ned, så får vi se om jeg ikke kan prøve igjen senere. Nå er det kiloene som skal fokuseres på.

 

Sebra og Krepsedama???????? Hvor er det blitt av dere? Savner dere.

 

Ellers skal jeg ha noen venninner over i morgen kveld. Tenkte bare jeg skulle servere reker mm. Ettersom jeg faktisk ikke liker majones eller smør, så bør det være en grei sak å servere uten å sprekke alt for mye. Vin hører jo med, så litt overskridelser blir det nok, men får trake avgårde i skogen på søndag og gå av meg noe av det igjen.

 

Ønsker dere alle en strålende Helg. Nå skal jeg avgårde på VVS messa på Lillestrøm, så da blir det en del skritt på telleren i dag.

 

Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan ninass, velkommen tilbake:)

Med supre vekt meldinger jo:) Jeg er bare drøyt halvveis til 10 kg, men er superglad for de 5,4. Alt til sin tid, en plass må man bare starte:) Håper du har en fin kveld med venninnene dine, jeg fikk jaggu lyst på reker.

 

Fikk rekna ut den BMI greia mi afrodithe, og har lite lyst på tallet som stod der:( 32 var tallet i dag, og for å komme på den sunne siden må jeg under 60 kg, over 20 kg til ned. Jeg tittet i speielen og synes virkelig ikke jeg er kraftig overvektig. Pleier kalle meg selv lubben jeg:P Men det kan joo hende andre syns noe annet da, hehe. Ser liksom for meg folk på rundt 100 kg eller mer og tenker de er kraftig overvektige...

 

sender noen tanker til Anitgro som koser seg med baileys, tomt hus her denne helgen gitt.

Ble nok forrige helg, og det blir vel litt neste helg. Første skikkelig frihelg siden august en gang tror jeg.

 

Ønsker alle en fin helg.

 

Aina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo førttiser...

 

Ninass, så flott at kiloene finner veien av igjen... At du fortsatt tar noen røyk er nå så sin sak, jeg forstår deg godt, følelsen av "panikk" når vekta absolutt ikke spiller på lag er helt grusom, iallefall når man gjør alt rett... Det er noen av oss som har fått tildelt en slik kropp, og det er vel en virkelighet vi bare må leve med??? Hyggelig at du er med oss igjen, iallefall:... Verre er det med Sebra og Krepsedama, har de blitt helt borte for oss???

 

Ainina, Baileysen var god den, men verdt det??? Neimen om jeg vet. Når det gjelder det med BMI tenker vi nok litt likt, skal jeg bli normalvektig må jeg ned på et nivå jeg hadde da jeg var skoleelev... Tror faktisk at jeg kan bli lykkelig uten å bli så lett.... Det viktigste må vel være at vi lever relativt sunt, og er fornøyd med oss selv, eller???

 

Jeg har hatt en veiing som jeg kaller nedtur, opp 1,5 kg.... Er det Baileysen mon tro? Antagelig summen av alt, samt ganske "full" mage... Har startet å knaske Frukt & Fiber igjen....

 

I dag er vi invitert på rakfisk hos gode venner... Kanskje ikke det verste matmessig? Så var det drikke da. Regner med at vi gjør som vi pleier, deler på kjøringa, det betyr at jeg kjører hjem ;) Er det sånn i de fleste familier???

 

Sparer iallefall kalorier for øl og akevitt da, velger å se positivt på det :)

 

 

Ha en fortsatt fin helg damer, med eller uten akevitt :D

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Anitgro - Opp med hodet og ikke depp over oppgangen... Ja det er kjedelig, men jeg tror det er mye slik du nevner; en kombinasjon av alt sammen... Bare stå på videre så skal du se det ordner seg for flinke jenter! Nå er det ny uke og nye muligheter! Håper rakfisken smakte i går! Supert at du tenker positivt mht hjemkjøring.. da slipper du jo å bli fristet til flytende kalorier til maten! Tror det er mange som har det slik at det ender med at hun kjører hjem igjen...! Du har jo både hode og tanker med riktig innstilling, så da kommer resultatene også!

 

Ainina - BMI er jo bare en måte å regne ut "kroppens tilstand" og som du selv sier; det viktigste er jo at man spiser sunt og har en aktiv livsstil så ikke rumpa får slå rot i sofaen! En veltrent kropp veier mer pga musklene og kan meget godt se sunn og slank ut selv om BMI er over "normalskiktet". Jeg synes du skal finne det som passer deg og som du trives med... det er jo det som er trivselsvekt! Ikke noe mål å være avmagret og skranglete i kroppen, bedre å ha sunne flotte kilo pent plassert på skroget! ....OG du er jo på vei nedover! Keep up the good work!

 

ninass - Så flott at kroppen jobber med deg og krymper igjen! Jeg er sikker på at treningen du har startet med nå de siste ukene vil gi deg noen fine resultater på vekten fremover! I tillegg har du jo uansett redusert røykingen din masse også og det er jo en flott endring den veien du gjerne vil! Smart valg mht venninneservering - reker er jo utrolig godt - og sunt. Håper skrittelleren din gikk bananas på messen! Gå på videre!

 

For meg ble det en trivelig helg med tur i snedekket natur sammen med kjæresten - men selvfølgelig ingen sopp selv om traktkantareller tåler litt frost, men det ble to friske røde eplekinn! Det ble også hyggelig besøk og ellers en rimelig sunn og grei helg... OG jeg tok i bruk en flott gammel bukse som hadde "krympet i skapet" som passet perfekt nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe, jammen godt å komme hit å få noen oppmuntrende ord... Jeg er litt deppa om dagen, en ting er vekta, men kroppen er liksom ikke helt på lag med meg. Jeg er kjempeslapp, orker nesten ingenting, kjempa meg på trening i dag, da:) *Klapp på ryggen*

 

Jeg tror kanskje det er noe overgangsalder som sliter i meg, har ikke hatt mens på 2 mnd. Var på årlig GU i forrige uke, legen sa det var rett rundt hjørne. Jeg har vondt i kroppen, særlig det ene brystet, det brenner liksom...

 

Vekta har jeg bare styrt unna, trenger ikke flere nedturer. Har ikke vært så flink, heller... Rakfisken gikk bra, men det ble jo en kransekakebit (eller var det to??), og i går var det middag hos svigers med dessert som det ikke nyttet å styre unna...

 

Nei, uff, dette ble mye syting, ikke akkurat "meg". Pleier å være offensiv og tenke at det er en mening med alt :D

 

Skal prøve å slappe av hjemme resten av dagen, og tusle med mitt. Hvis jeg orker er symaskinen min beste venn i sådan stund :) Jeg holder på å sy på en adventsduk som min venninne skal få som suppleringsgave til 50-års dagen ved siden av gavekortet på aromabehandling. På den måten kommer kreative evner til nytte, og tankene kan fly ;)

 

Ha en fin uke, jenter... ikke bli smittet av meg.... Det var jammen godt å få det ut!

 

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Anitgro - Fantastik flott at du maktet å trene når du er i slik form om dagen! Hatten av for deg!

Der ser du at vi trenger hverandre her inne - på godt og vondt.... Ikke noe kjekt når det butter i mot en stund. Jeg forstår godt at du ikke har det så enkelt nå når kroppen din krangler med deg... men flott at du har vært til undersøkelse så har du jo forståelse og innsikt i hva som skjer... Hormoner som er ute på egenhånd har vel gitt mange plager av ulik slag... og mange opplever vel også at vekten øker i den forbindelse.... Da er det jo knallbra at du er her inne og allerede er godt i gang med livsstilsomlegging.... Ja, ja nå gikk det litt tyngre... men det vil vel forhåpentligvis bedre seg litt over tid.. Uansett er vel akkurat denne perioden av året en tid hvor mange hangler, det er mørkt og kaldt og diverse forkjølelser og infeksjoner blomstrer... Stell pent med deg selv, tenn lys, gjerne duftlys, kjøp noen flotte roser (ja du fortjener dem), drikk god varm te (grønn te øker forbrenningen... 3 kopper gir 4% høyere forbrenning), sett på radioen eller god musikk og synk ned bak symaskinen en stund mens du tenker gode tanker og gleder deg til å se venninnen din åpne de flotte gavene fra deg.. Kanskje du skal unne deg selv en aromaterapi time nå i høstkulden eller litt ansiktspleie... et deilig bad (inviter mannen med i kveld til duftende bad, stearinlys og myk musikk..)?

Kos deg mens du syr og la stunden fylle deg med litt ekstra energi... og kanskje du får lyst til å gå/rusle en tur (gjerne få med deg noen - si at du trenger det!) og kjenne litt på vinteren nå når sneen lyser opp og kjenne kulden bite litt i kinnene.... Føler du deg litt bedre... blir alt litt bedre også og energien kommer sigende tilbake!

Kos deg med syingen og ta vare på deg selv! ..... forresten skal vi gjøre det samme vi andre også... stelle litt pent med oss selv og skape en varm og god atmosfære rundt oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Kjempeflott at du klarte deg så bra Anitgro - ja, stå han av er nok lurt når motgangen kommer sigende!

 

Her kan jeg melde om ny nedgang på 400 g og er veldig fornøyd med det... pent og pyntelig i riktig GR-stil. BMI er nå 27 og i dag regnet jeg ut Liv/hofte ratio som også er en god måleenhet for kroppens tilstand og fikk 0,84 som indikerer overvekt.. - den bør ligge på 0.8 eller mindre. Jeg bruker rockeringen daglig, men denne uken stod livmålet stille... håper noe skjer i løpet av kommende uke! Ellers blir det jo gåturer og mye bruk av elipsemaskinen som gir meg mange gode skritt.

 

Spent på å høre resultatene deres og hvordan det ellers går - ønsker dere tvi-tvi med veiingen og krysser fingrene for dere!

Nå skal vi fortsette å gå på, bevege kroppen og spise sunne og smale måltider så blir vi enda flottere mot jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere flotte damer 40+.

Er en stund siden sist jeg kikka innom her. Har det travelt med innspurt på NKI kurset. Blir vel ferdig litt utpå nyåret, og trenger å konsentrere meg endel nå. Vekta står i stampe:( Ser at det er variable resultater innpå her for tiden , men Afrodite er skikkelig i siget!! Klapp, klapp !!!

Jeg har mine nesten daglige trimmeturer, men har vel bevilga meg litt for mange godbiter i det siste. Vil ikke love noe særlig skjerping akkurat nå , men kommer sterkt igjen litt seinere:)

Heier på deg også Anitgro. Har selv vært i overgangsalderen et par år nå , med alt det innebærer.Bare stå på med trening, så holder du kanskje de værste plagene i sjakk. Jeg har tatt et natur-tilskudd som heter Tofupill de siste to månedene,det holder endel hetetokter borte iallefall. Var så lei av å svette i tide og utide , så jeg beit i det sure eplet og prøvde ......skal visstnok ikke være noe "farlige" hormoner i det.

Stå på videre damer , skal prøve å stike innom litt oftere:)

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Så hyggelig å se deg Sebra! Kjekt at du tar deg tid til å kikke innom i en travel hverdag og studieinnspurt! Tror du gjør lurt i å ikke være så streng mot deg selv nå, men godt at du likevel er bevisst på hva du spiser og ikke minst er det supert at du likevel tar deg tid til å trene og mosjonere litt innimellom studiene... Da blir det jo mye lettere - og mindre å ta tak i - når du starter opp igjen når ting får roet seg hos deg...

 

Jeg er 46 år og har foreløpig ikke noen tegn på overgangsplager, men jeg kommer nok som deg Sebra til å prøve å døyve plagene med Tofupill i første omgang... har hørt mye bra om det produktet så det er et fint råd Anitgro. Jeg er heller ikke begeistret for å tukle med hormonene, har aldri tatt en eneste P-pille, er litt engstelig for hva de hormonene gjør med kroppen, så for meg vil det nok være mer naturlig å velge Tofupill når den tid kommer.... og kjekt å høre at du er så fornøyd med dem Sebra!

 

Ja du er hjertelig velkommen til å stikke innom ved tid og leilighet! Lykke til med studiene og en sunn livsstil!

 

Litt stille på tråden her nå.... håper ikke dere andre har gitt dere? Det er jo nettopp når vi møter motbakker at vi trenger hverandre til støttte og drahjelp... lufte frustrasjoner og få innspill...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se at dere holder liv her. Både Ninass og Ainina ligger lavt om dagen?

 

Hyggelig at du titter innom Sebra, det er både moro og krevende med stuider, tok et fag på BI høsten i fjor. Hadde hjemmeeksamen, det var kjempegøy, og karakteren ble over forventningen... Hadde nok fortsatt hvis ikke helsa hadde slått meg litt ut, satser på å komme sterkt tilbake :) Lykke til med innspurten!

 

I dag har jeg hatt veiedag, og kan melde at jeg har tatt av igjen 400 gram. Iallefall rett vei!

 

Takker for tipset om Tofupill. Jeg har lest om Tofupill tidligere også, og faktisk har mannen min brukt det mot kronisk prostatabetennelse... Det var noe vi leste om i Mat & Helse, og måtte prøve. Det er absolutt noe jeg vil vurdere også. Hormoner er HELT uaktuelt. Men foreløpig tror jeg ikke jeg har plager som karakteriseres som direkte overgangsplager. Jeg er bare mega premenstruell, kroppen verker, holder på vann, menssmerter, kviser osv. Det kommer bare ingen mens... Har ingen hetetokter, er det overgangsplager da? Er slapp også. Har ikke klart å trene på treningssenteret mer enn 1 dag forrige uke, neppe denne uka heller. Men det kan jo også skyldes de andre plagene jeg har?

 

Har vært ute og gått en time i "mørtemannen" nå, og det er jo kjempedeilig når man bare får kjempet seg ut :) Nå er det litt kos med Mild & Lett blåbær og et tekopp! Kan anbefales :)

 

I helga tenker jeg det må bli noe magert, festhelgene står i kø framover. Hva med svinefilet og sopp?

 

Ha en flott helg!

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...