Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

å holde vekta er en kunst i seg selv, så bra jobba! mer trening nå, så vil du helt sikkert merke at du går inn selv om vekta ikke går så mye ned. det merket i alle fall jeg sist jeg var veltrent.

 

og du magan: er du i trassalderen? synes jeg så en smiley av et stampende barn...? eller er det en soldatsmiley som skal i giv akt?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Det er liten fart her inne om dagene. Er det julereiser og julestress som har tatt dere??? Eller er dere som meg, litt daffe???

Ser det er liv i Magan og Genialt i alle fall. Godt det, så jeg ikke kjenner meg helt forlatt når jeg kikker innom :-)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått venninnemiddag med pinnekjøtt på menyen igår. Veeeldig godt, men kjente at det var kraftige saker. Spiste moderat, hadde "eksotisk" frukt som dessert til den kraftige maten. Kake til kaffen, mandelbunn, eggkrem, pærer, krem og revet sjokolade. Det ble et stykke på meg, resten spiser gutta på jobben idag. Ute av syne ute av sinn.

 

Jobber seint idag så jeg får ikke tid til å trene, føler meg også tung i kroppen og dorsk av maten. Gleder meg til juletorsk - kroppen vil ha lettere mat!!!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja,må ta en tur innom å se om det foregår noe. Ser du skal ha torsk i jula Genialt, er det på julaften eller? ( med ertertuing?) a050.gif Da hadde jeg spist pølse med brød eller grandis hvis jeg hadde fått, eller måtte lage fisk på julaften. Jeg hadde også satt meg ned å grått hvis jeg hadde fått pinneribbe, huff....Da vil jeg ha svineribbe og intet annet. Skulle funnet meg en skikkelig lutefisk (og eterstuing) til lillejulaften, men jeg er så kresen, for fattern og muttern laga både fisken og luta sjøl, så den kvaliteten får jeg nok ikke tak i. Nei nok av "ikke liker ditt og vil ikke ha datt", folk sulter i verden og her klager jeg, hysj .......

 

Ellers har jeg vært på trening i dag 2,7 trimpoeng og så skal jeg nok terrorisere valken med rockeringen litt senere. Men først skal jeg ta meg en kaffe og TENKE på at jeg må vaske kjøleskapet inni og utapå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei magan, vi skal ikke spise torsk i jula - det blir nok hamburgere M/ pommes frites!!! Bare k......da, vi skal til England i jula og skal spise ute.

 

Torsken skal fryses i skiver og spises ca. 1 gang i uka framover. Med poteter, blomkål, brokkoli og gulrøtter. Litt saus av halvparten sitron og halvparten meierismør. (evnt litt matfløte) + persille. Nyyyydelig. Liker du ikke fisk eller?????

r030.gif

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og magan også - helt sikkert. det er vel bare noe med tradisjonene tenker jeg. jeg kan godt spise fisk julaften, men er nok mer glad i laks enn torsk. det blir svineribbe her også, jeg er ikke glad i det - men hva gjør man ikke den ene kvelden i året?? :D

 

pinnekjøtt er det verre med. jeg blir helt dårlig når jeg tenker på det feite sauekjøttet og hvordan kjelen ser ut etter damping. huff og huff og huff. blir egentlig dårlig bare av lukta, jeg. er ikke noe sauekjøttmenneske i det hele tatt. er nok litt vanskelig sånn, for jeg er ikke glad i rødt kjøtt i det store og det hele. så her er vi flere som klager, magan :)

 

den kaka hørtes imidlertid god ut da, genialt. der hadde jeg nok jafset i meg det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hyfsan, jeg husker du skrev at du hadde glemt en presang som du hadde gjemt - du hadde gjemt den så godt. Jeg fortalte at jeg hadde gjemt et gullkjede som jeg har arvet etter min mor.

c070.gif

Jeg gjemte det i sommer før ferien, så godt at jeg ikke har funnet det igjen.....før på mandag!!! Da skulle jeg bake kake, suksessterte, og måtte finne oppskriften til denne kaka. Jeg har en stor blikkboks fra ikea med oppskrifter høyt oppe på en hylle, og der i boksen lå gullkjedet!!! Da ble jeg veldig glad, men oppskriften har jeg ikke funnet så jeg måtte bake kaka etter det jeg husket - den ble veldig god!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for innlegg på tråden min :D Jeg må nå si at det er bra å holde vekten når du har vært på julebord. Med både god mat og god drikke. Her merkes det at julen nærmer seg men det går fortsatt bra med mat og trim. Jeg er heller ikke av de som er glad i pinnekjøtt, jeg vil helst ha svinneribbe og det får jeg :) Jeg skal til og med smake på svoren, men det blir bare litt. Trøsten er at tidligere hadde jeg trykt i meg ganske så mye.

 

Håper alt er bra med deg :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei magan' date=' vi skal ikke spise torsk i jula - det blir nok hamburgere M/ pommes frites!!! Bare k......da, vi skal til England i jula og skal spise ute.

 

Torsken skal fryses i skiver og spises ca. 1 gang i uka framover. Med poteter, blomkål, brokkoli og gulrøtter. Litt saus av halvparten sitron og halvparten meierismør. (evnt litt matfløte) + persille. Nyyyydelig. Liker du ikke fisk eller?????

[img']http://www.cosgan.de/images/midi/sportlich/r030.gif[/img]

Genialt

 

Nja, liker fisk helst som fiskekaker eller med MYE smør så fiskesmaken forsvinner. Fisk er fisk og kjøtt er mat. Men med fløte og rømme og sånne ting på så kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går tida svinfort synes jeg, så litt på frokost TV idag mens jeg syklet i stua - og hun sa at det var akkurat som det var klippet bort en uke før den 20. desember, hvor ble den av?

b032.gif

Har ikke så mye å meddele idag, svinkaldt ute -15 her - jeg går i varmedress str. XL på jobb, den begynner å bli romslig. Igår var det helsekost til middag, dvs julepølse og stekte poteter og rester av kålrotstappe (jeg gremmes!) Men noen ganger må det bare bli sånn. Idag skal det bli kokt juletorsk med poteter, brokkoli, blomkål, gulrøtter, egg- og persillesmør med sitron! Slå den!

u70.gif

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det kommer til rette, er det noen som sier. ser ut til å stemme det :D blir spennende å høre hvor oppskriften til kaka ligger da... har du sjekket smykkeskrinet?

 

i dag har jeg hatt resten av en deilig fiskegrateng til middag. med revet gulrot, en rømmeklatt og ris. deilig - deilig.

 

blir helt svett når jeg leser om all husvasken dere bedriver. himmel og hav!! her har jeg ikke tatt i ei fille på det jeg kan huske, det er ingenting å skryte av det heller - bare et faktum dessverre. får se nå etterpå om jeg klarer å psyke meg opp... det er jo så deilig når det er gjort. jeg har fine lysestaker og har kjøpt nydelige lys i dag. vil så gjerne tenne dem i "rent hus". *hulk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig rolig hyfsan, jeg vasker meg heller ikke ihjæl, det er noe som jeg utsetter til hybelkaninene holder på å begå mytteri og overta hele heimen. Den der avløpsrensen utblanda i litt vann gjorde susen inni dusjen gitt, nesten bare å spyle av med vann etterpå. Bittelitt gnukking i hjørnene, så var det i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott magan :) jenta si det!

 

jeg har avlivet hybelkaninene, noen av dem var oppsiktsvekkende digre må jeg si. jeg har undret meg i egen tråd over hvor de kommer fra???

 

avløpsrens inne i dusjen? har jeg skjønt det rett??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avløpsrens ja. Egen oppfinnelse: Avløpsrens blandet med vann på sprayflaske. Spray på og la det virke 10-15 minutter... pass på og ikke pust for mye.

 

Vi latstrunker finner på mye for å slippe å jobbe for hardt. :D Prøvde baderoms-stoffet som man skulle spraye på og tørke av...phø... det var dårlig... nei, tenkte jeg, her må det hardere skyts til. Som sagt så gjort.... avløpsrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går kjempefint med oppvaskmiddel til oppvaskmaskinen også. Rør ut litt pulver i vann først, lag en tjukk grøt, rist deretter i en sprayflaske med lunka vann.

 

Bruk som beskrevet med avløpsrensen. Ikke pust!

 

:-) anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips til dusjen. Det skal jeg teste ut. Det du får kjøpt som er beregnet til baderom virker dårlig. Jeg lider heller ikke av vaskemani.

kikk

 

Heter Cillit Bang smuss&avløp. Ha på deg hansker og pass på at det ikke kommer i kontakt med klær, for det tar farge. Den tabben gjorde jeg første gangen, sprayet på og tenkte ikke at klesdunken sto rett ved siden av dusjen. Resultat... hvitflekkede klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går kjempefint med oppvaskmiddel til oppvaskmaskinen også. Rør ut litt pulver i vann først' date=' lag en tjukk grøt, rist deretter i en sprayflaske med lunka vann.

 

Bruk som beskrevet med avløpsrensen. Ikke pust!

 

:-) anto[/quote']

 

Prøvde med jiff skurepulver på noen skapdører på kjøkkenet som noe ubestemmelig hadde grodd fast på. Det gikk av etter mye gnukking, men så prøvde jeg med bakepulver... det funka som bare det... ble så blank atte.......

 

Hadde også ei panne som jeg hadde brent fast mat i bunnen av. Noe tynnbunna greier. Vaska av det værste og tømte eddik oppi og lot det stå til neste dag. Jaggu løsna det ikke gitt. Slapp å kaste panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye fine råd, mye av de remediene en får kjøpt virker ikke bra og er kjempedyre. Fant et nettsted en gang om hvordan du skulle lage dine egne vaskemidler. Husker at i badekaret etc. brukte jeg bakepulver og på speiler og glass vann blandet med edikk i sprayflaske.

 

Møbelolje til min gamle eikespisestue bruker jeg en del renset parafin (apotek) blandet med 2 deler olivenolje. Mye billigere og minst like bra!

a060.gif

Nå skal det bli rent til jul!

 

PS: Angående hybelkaniner så har mange flyttet ut fra oss etterat vi ikke har hund mer. Jeg tror en del av dem er i hundehimmelen, men noen av dem har vi enda!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser nå at tiden går som en karusell, og jeg får liten tid til å være inn her. Lørdagen har vært hektisk og koselig, har vært på kaffebesøk hos 2 gamle og hos enn venn som serverte eplesaft og melon etter mitt ønske. Har også vært på 2 kirkegårder med lys og krans.

 

skjønner at det nå er bare tiden og veien igjen til vi drar til England imorgen. Hadde planlagt å spise risengrynsgrøt til lunsj idag, men var ikke hjemme før 18.00! Middagen blir antagelig ved midnatt, who cares?

 

Ønsker dere alle en riktig god og koselig julefeiring, jeg er tilbake 26., men sikkert ikke her før 27.12. Kos dere og ha det hyggelig med de nærmeste.

 

Klem fra Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og vel overstått julefeiring! Vi kom tilbake fra England igår kveld, har hatt det veldig fint og avslappende. Det har vært både og med kost og drikke, litt strukturert og litt etter innfallsmetoden. Hadde egentlig veiedag på tirsdag, men venter til neste tirsdag.

 

Er veldig motivert for et sunt nytt år, lengter etter SATS - skal se hva jeg får til etter jobb idag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...