Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

da skjønner jeg det bedre, genialt. takk for at du forklarte. klart det virker hemmende, når du dropper enkelte ting pga angst. du forklarer jo på en grei måte hvordan det henger sammen. det går an å jobbe med problemstillingen dersom du er interessert i å legge litt arbeid ned i det. du vet best selv om du ønsker det eller ikke.

 

så fint at du fikk takket foreldrene dine. jeg var så ung da mamma ble borte, så tenkte ikke i den retning. og når det gjelder faren min, så falt det seg aldri sånn. ikke i ord, men jeg stilte veldig opp for han når han trengte hjelp til noe. så på den måten viste jeg at jeg ønsket å gjøre noe igjen for det han hadde gitt meg.

 

høres kjekt ut med den turen dere skal på. vi er bundet til å være hjemme pga gamle syke svigerforeldre. sånn er det bare. hadde ikke vært meg imot å reise vekk, men det kan ikke bli nå. jeg reiser bort neste uke, så får meg et avbrekk før jul.

 

ha en fin kveld genialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar

Ikke et gram opp eller ned! Står på det samme som forrige uke, men da var det jo 700 ned! Er igrunnen fornøyd med det, har hatt en slags julebordhelg og er stolt over at jeg har klart å komme gjennom den med måte! 1 cm ned i midjen.

Ligger nå på 95,2(100) og 102(110) -4,8 kg og -8 cm! Synes jeg er blitt litt slunken ellers også, klærne føles videre.

 

Ja Hyfsan det skal bli deilig å reise bort. Vi har nesten ikke reist utenlands sammen de 15 årene vi har bodd sammen pga at vi har hatt hunder og forpliktelser med skrøpelige foreldre. Og nå skal vi ta igjen! Det er 3dje weekendturen utenlands iår, og vi var i tillegg en uke i england på interrail i sommerferien. Love it!

 

Så hyggelig at du skal bort også. Blir det noe "luxus" og avslapning, eller er det bare jobb? Har du internettilgang der?

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du er et sånt etasjemenneske? dvs at du står stille en uke eller to før du igjen går ned? time will show. det er bare å stå på videre, og det vet at jeg du gjør. en cm i midjen betyr jo dessuten at ting skjer i kroppen din.:)

 

jeg skal til storbritannia jeg også, faktisk, på besøk til venner. det blir nok litt luksus, selv om jeg skal bo privat. har skjønt det er lagt planer på mine vegne, og det gleder jeg meg til. jeg antar jeg ikke vil være særlig aktiv på forumet her neste uke, men dere klarer dere helt perfekt uten meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønsker deg en riktig god tur..men jeg kommer til å savne deg her..

e010.gif

Kjempekos å komme seg utenfor landets grenser!

 

Må fortelle at jeg hadde en overraskende opplevelse på jobb idag, gikk og gikk rundt omkring og synes plutselig at noe var rart med klærne. Joda, buksa var på vei ned - hadde rørleggersprekk og vel så det- buksa nesten nede på knærne. Jeg har ullstillongs under så jeg merket ikke at det ble kaldere med en gang. Nei nå begynner jeg å merke at kroppen blir mindre. Må stramme inn beltet noen hakk!

e035.gif

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått til jobb idag, brukte 1 time og ca. 7000 skritt. Føler at jeg jobbet mye mens jeg gikk for det var så glatt, is under og tynt lag med snø over! Bruker mer muskler enn om det er bart - var svett rett og slett da jeg kom fram!

n045.gif

Kjenner også at klærne slenger rundt meg, vindbuksen er blitt så stor at jeg må dra den opp og brette en gang rundt i livet for at den ikke skal subbe! Gemt!

 

Det er vanskelig å holde seg til neste tirsdag med veiing, men det klarer jeg!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke no' snikveiing her, genialt.

 

ha ha. synes jeg ser deg med rørleggersprekk og det hele. godt du ikke var i stringtrusa da :)

 

men er det ikke deilig at klærne blir større? det motsatte er jo så vondt, det å føle at de blir trangere og trangere for hver uke som går.

 

begynner å merke resultatene nå, genialt. det er helt på sin plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt å skrive her idag, har vært rundt omkring på andre tråder. Blir stadig avbrutt på jobb, men er inne og registrerer mat og trim innimellom!

d020.gif

Ja hyfsan jeg føler meg bedre og det er så gøy når klærne blir større. Jeg tør jo ikke veie meg før tirsdag, for jeg er sikker på at du sitter under badevekten min og bare venter på at jeg skal gå på tidligere!

 

Skal prøve den buksa jeg har i 46 igjen snart!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det blir litt sånn trond kirkevåg - vår alles udødelige - skremmeraktig, det vet du. bra du holder deg unna vekta.

 

å prøve klær man har hatt liggende en stund er digg. i alle fall når de etterhvert begynner å passe. jeg prøvde en kjole her i sted, som jeg lurer på å bruke på julebord. kjøpte den på salget i fjor, den er fin. sjokoladebrun silkeaktig med masse glitter og stas. fikk den på med god margin, men jeg er så kritisk til meg selv. mente å se at den ikke var fin ved puppene. den var kanskje beregnet på en med litt mindre utstyr enn meg, men når de produserer i større str så får de jammenmeg regne med at folk har litt barm :) så jeg stappet dem til rette og tror jeg skal la det stå til :)

 

ha en fin dag videre genialt. jobber og sliter du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er det fredag og jeg skal ha fri i helgen. Har gått til jobb idag, ble en nokså lang tur fordi jeg hadde mammogrfitime først og gikk dit også. Men egentlig bare deilig selvom det er vind og skarpt og litt glatt. Tok nesten spagaten utenfor jobben, så jeg måtte ut og salte.

s015.gif

Ja, jeg er blitt skræmt - tør ikke veie meg før tirsdag! Prøvde buksa i 46 igår og den smatt på, kan brukes nå under tvil, men vil passe ypperlig på sånn ca. 90kg. (om 4-5 kg??)

u020.gif

Gleder meg til det - ser det i nær fremtid nå!

 

Kjolen din høres jo veldig fin ut hyfsan, ifør deg en selvbevisst holdning og bær den med stil på julebord!

 

Forresten en underlig opplevelse idag: Var på mammografi og sto der med puppen i klem, så sier den ene damen: "Har du brukt bodylotion med glitter idag? Du gliterer over hele kroppen nemlig" Det er ikke så ofte jeg bruker lotion, men idag smurte jeg meg inn etter dusjen og brukte noe jeg har fått i presang. Jeg visste ikke at det var glitter!!! Gemt! Damen foreslo til og med at det var Dove bodylotion, og det tror jeg sannerlig at det er!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minner meg om en vits der damen hadde tatt feil av intimspray og glittersprayen til datteren. da damen stilte til gyn undersøkelse lurte legen på om damen var julepyntet... men komisk likevel. glitter og stas, vet du. fikk deg vel en god latter du da ;)

 

jeg har hatt en mindre morsom opplevelse idag, har skrevet om den på tråden min. kan bare koke det ned til å si at håndverkere, altså.... *sukk*

 

ha en fin kveld genialt. har du planer for helgen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg sjekket meg i speilet da jeg kom hjem igår, og jeg så ikke noe glitter. Det må være det lyset til mammografimaskinen som gir denne effekten. Jeg har sjekket kremen og det er Dove cream oil - pure silk & macadamia nut oil, men så ser jeg at det står shower på den. Betyr det at jeg har smurt meg inn med dusjsåpe???

 

God den med glittersprayen også! Nå har jeg syklet en mil på trimsykkelen og laget frokost mens gubben har skiftet dekk på bilen!(!!!)

 

Så et utrolig program på TV mens jeg syklet, på en reality canal hvor de undersøkte myter om fett og fete mennesker.

 

1. Man er mettere lengre hvis man spiser proteinrik mat.

(F.eks. kylling og grønnsakrett)

2. Kalciumrik mat absorberer dobbelt så mye fett som mat uten kalcium.

(F.eks. lettyoghurt)

3. Man holder seg mettere lengre på suppe enn på et glass vann før maten og deretter vanlig mat. Det ble bevist med scanning at vannet som kom først, lå i magen litt og så kom maten som var mindre i mengde og man følte seg ikke så mett. Når man moste den samme maten med vann og spiste som suppe, ble denne liggende i magen lenge og godgjøre seg, og man var mett lengre.

Suppe laget fra bunnen av var den ultimate mat å spise for ikke å bli sulten fort!

 

Her fikk jeg noe å tenke på!

 

Denne helgen skal jeg bare slappe av og gjøre ting etter innfallsmetoden. Vi skal ut og spise med noen venner søndag og deretter på konsert! Neste helg får vi bonusbarnebarn på besøk, 2 gutter 4 og 9 år gamle, må forberede dette litt!

 

Ha en flott weekend alle sammen - og Hyfsan ha en riktig god tur og god ferie! Fint om du kommer deg inn derfra og gir lyd!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å jeg kost emeg da ljeg leste tråden her, ser for meg Genilat som glitrer. Det va rnok du og ikke kremen, du glitrer for tida, glitrer til og med gjennom tråden her, bokstavene. Og Hyfsan, jeg vedder på at alle mannfolka på julebordet omtrent dette ned i utringingen din. Du kommer til å være dronning..

Sender dere en god lørdagshilsen.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har sikkert ikke smurt deg inn i dusjsåpe. ville merket det, vet du. du hadde blitt helt klissete... ;) hadde vel blitt sittende klistret fast i mammografimaskinen også. tenk deg det da; å bli sittende fast i den klemma der. noen ganger har jeg hatt helt angst når jeg har tenkt på det - at kanskje strømmen ville gå eller noe sånt sånn at ikke jeg fikk puppen løs igjen. det er ganske vondt å bli klemt så flat nemlig.

 

er ikke så mange mannfolk på julebordet dit jeg skal, snuppelure. jobber i kvinnedominert bransje :) og julebordene er desto morsommere. masse fin humor. vi har et par mannfolk da. regner dem som "en av jentene". :D

 

jaja genialt. stadig nye teorier om ulike mat-tema. akkurat det med proteiner stemmer jo godt. jeg gikk på fedondiett for noen år siden. kan sikkert si mye om han, men jeg var alltid god og mett. men det er jeg jo nå også, så kanskje ikke det har så stor betydning som enkelte skal ha oss til å tro?

 

si fra om du kommer over noen gode suppeoppskrifter da genialt. jeg har et par jeg skal prøve å rote frem om du er interessert. de er visst lettlagde, jeg har ikke laget dem selv ennå men hører de er gode.

 

skal se om jeg ikke kan hacke meg inn på en datamaskin til uka og avgi rapport. kommer til å savne dere, det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå tatt fram alt jeg har av Dove bokser, og jeg har en som heter Silkening Body Lotion, Silk Glow - det må jo være den jeg har smurt meg med! Har prøvd mer, men ser ikke noe glitter i vanlig lys!

Jeg dusjet med Dove dusjsåpen igår, og den var god og seig - så lite trolig at jeg har smurt meg med denne!

 

Suppeteorien ja..jeg spiser jo en del suppe som jeg har med på jobb, da koker jeg diverse grønnsaker og kjører dette i en blender eller bruker stavmikser så det blir til en grøt. Og så varmer jeg dette i micro på jobb. Det er jo ikke så dumt hvis denne teorien med suppe stemmer. Jeg så faktisk dette programmet litt senere igår også i bakgrunnen da jeg bøyde tøy, og det var på BBC Food og het truth about food, det virket veldig vitenskapelig. Dette med at calsium binder fett og tar det ut med avføringen, det var forskning på høy nivå i Danmark. Drikker nå et glass skummet melk og spiser en posjon vaniljeyoghurt (fettfri) hver dag! Skal forsøke å spise suppe til et måltid hver dag også, så får vi se om det gir resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er det en ny uke igjen, veiedag imorgen og jeg er spent på det. Kjenner at klærne er løsere. Vi var ute og spiste med venner og på konsert igår kveld, og jeg er stolt av at jeg gjorde noen bra valg. Da vi satt med menyen i hånden og sambo ville dele en stor kjøttrett for 2, tenkte jeg at dette blir jeg altfor mett av og stappe i seg masse kjøtt og poteter....jeg spiste kyllingsalat og hadde det helt fint hele kvelden. Det merkelige er at disse tankene nå kom automatisk! Hadde heller ikke lyst på noen søt dessert, ble bare kaffe.

 

Det ble ikke så mye trim igår, gikk rolig en times tur med enn venn og noen hunder, men fikk ihvertfall litt luft!

 

Igår laget jeg suppe som jeg skal spise av hele uka. Kjøpte en del forskjellige grønnsaker og kokte dette i en stor kjele en times tid, og kjørte det i en blender. Smaksatte med litt buljongpulver og salt og hadde i kyllingkjøttboller til slutt. Nå har jeg 4 ferdiglagede posjoner med suppe som bare kan varmes! Kjempekjekt å ha med på jobb når jeg jobber seinvakt og ikke vil spise middag når jeg kommer hjem sent.

 

Ha en fin uke alle sammen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går smått nedover på vekta, men klærne mine er blitt merkbart løsere.

 

Status 27.11.

 

95,1 - ned 100 g (totalt ned 4,9)

101 cm - ned 1 cm (totalt ned 9 cm)

 

d035.gif

 

Denne uka skal jeg ta det roligere med trim, har hatt ca. 20 poeng i snitt i uka, og jeg er litt sliten. Skal kjøre litt mer bil til jobb og ta det roligere.

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag stålsatte jeg megselv og gikk til jobb, 45 min på isete veier og holke, lite strødd på gangveiene! Med refleksvest og ringer rundt beina, påkledd så det holder -3,5 grader og vind. Mørke og tidlig morgen 6.30. Men deilig å bruke kroppen, godt når jeg kommer fram!

r020.gif

Ha en fin dag, jeg har tenkt å gå hjem igjen også!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er den dama som sa hun skulle ta det rolig denne uka, og kjøre til jobb?? Du holdt ikke ut så lenge nei Genialt før det begynte å krible i føttene...... Send noe av viljen din hit da... jeg trenger den hvis jeg skal slå Queen denne uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare svare deg Magan....jeg synes jeg har tatt det veldig rolig denne uka. Søndag en times spasertur - ikke svett. Mandag null trimpoeng, tirsdag null trimpoeng. Det er jo på tide jeg kommer meg ut, får nesten dårlig samvittighet når jeg ikke trimmer - er livredd for at jeg liksom skal "gi opp" og synes det er deilig å kjøre bil til jobb og sitte inne i sofaen i vinter!

b045.gif

Føler at det er veldig fristende noen ganger å holde seg inne, nå har vi ikke hund lengre og ingen må egentlig ut!

 

Sender noen gode vibrasjoner til deg, du og Queen inspirerer virkelig til å gjøre en innsats på trimfronten!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...