Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle innom hit og hilse på. Vanligvis finner du meg på 40 + sidene, ser deg forresten ofte der. Har ikke lest alle sidene dine her, men litt i hvertfall. Du høres ut som en tøff dame, og hva er dette med å sykle ute på glatten??? Det må jeg si, det hadde jeg aldri turd, det er sikkert. Leste kommentarene dine ang å lage julegaver, og synes det er helt topp. Barn i dag er dessverre blitt så vandt til dyre presanger, og jeg river meg i håret nesten av å se at mine ikke er noe unntak. Visst burde vi kunne kontrollere det, vi foreldre, men synes allikevel det blir vanskeligere og vanskeligere. Alle andre får, er vel standard kommentaren. Synes det er flott at du strikker presangene. Jeg liker selv å strikke, når jeg får tid. Jeg begynner med alt mulig rart av prosjekter, strikking og brodering, når jeg er lei av et prosjekt, begynner jeg med et annet. Så driver jeg og bytter på de forskjellige. Blir ferdig også, utrolig nok. ;)

 

Hvor finner du de gøyale figurene du alltid har? Synes de er så morsomme. :)

 

Hvor mange kg har du planer om å gå ned? 20? Så flink som du er til å trene, klarer du det nok også. Har du vært like flink hele veien? Hva med mat? Har du vært flink helt siden du begynte, eller har du dine dager du også? Prøver å finne inspirasjon både her og der, og føler jeg kan finne det her også. :)

 

Ønsker deg en fin dag.

 

Hilsen Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar

Hyggelig med besøk her...mange spørsmål - mange av dem finner du svar på rundt på tråden min. Har planer om å gå ned til 85 i første omgang, men tror jeg bør ligge på 75 til slutt - er 178 høy!

 

Figurene ligger på http://www.cosgan.de - det er bare å kopiere derfra!

 

a040.gif

 

Julegaver - ja det kan jeg snakke meg svett om - er egentlig veldig opptatt av miljø og hater bruk og kast. Har hatt mange julaftener med andres barn nå som sitter hele kvelden og pakker opp leker og forbruksvarer, de kaster det rundt omkring - veldig dyrt er det også - åh en TV til til rommet ditt osv. jeg spyr. Send heller penger til fadderbarn og gi egne barn hjemmestrikkede sokker! Jeg har 4 bonusbarnebarn (samboers barns barn) og de får en fast sum penger av oss til bursdager og juler - og så strikker jeg en lue eller sokker el. lign. Det fungerer bra, da vet de at de får penger og vi har satt grenser for galskapen! Greit synes jeg - det er ikke stort du får kjøpt for noen hundrelapper idag og vi gidder ikke gi bort tv'er og dyre dataspill.

 

Nå er jeg på gli....men har ikke tid til mer akkurat nå - snakkes!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye! dette er deg virkelig vel unt.

 

jeg gleder meg med deg :)

 

jula ja, jeg kunne skrevet en bok om det materialistiske perspektivet. skal ikke breie meg i tråden din vedr det, men kan bare si jeg er helt enig med deg i det du skriver. jeg synes det blir altfor mye av det gode. det er ikke det at vi ikke skal kose oss, men folk har i overflod. det gjelder majoriteten av barn også. men det finnes unntak. og kløften mellom dem som har i overflod og dem som såvidt greier seg blir bare større og større. har (dessverre) en svigerfamilie som er over gjennomsnittet opptatt av penger og status. de er hyggelige mennesker, men vi har totalt forskjellig syn på en del ting.... stopper her, jeg tror jeg.

 

vedr pulsklokke: kanskje jeg burde kjøpe meg det? har du et forslag til type, genialt? hva koster disse klokkene? kjøpte jo i sin tid ganske dyr stegteller. men gidder jeg å bruke den? nei. om pulsklokka også ender opp der, har det ingenting for seg. så hvorfor skulle jeg bruke en? motiver meg, please...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg i meg peppes pizza og rødvin for 1795 kcal! + sunn frokost og lunsj og vann, vann, vann! Jeg var ute med jobb og vi ble påspandert pizza, da ble det for sært å bestille en salat for egen regning - jeg hadde en kyllingsalat fra rimi i veska også, men jeg lot prinsippene fare! Angrer ikke så mye på kaloriene, men formen idag er ikke bra - tung og ekkel og halvkvalm - og nesten deprimert! Ja, her føler jeg virkelig hva feil mat gjør med meg! Er jo veldig klar over dette nå, har startet dagen med en smootie på bær og frukt fra frysern, men ble ikke ok igjen før jeg hadde drukket 1/2 liter kaffe (mer gift)! Har nå snart tenkt å få i meg litt sunn lunsj, men har mest lyst på hamburger og pommes frites!!! WÆÆÆÆÆ!! Hva er det i pizzaen som får en til å bli helt rar i tankene????

 

Har fått over 4 trimpoeng de siste dagene, det meste med å gå, gå, gå! Fornøyd med det.

 

Ha en fin dag, jeg har fri idag og skal prøve å få kroppen i form igjen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går seg til. men betimelig spørsmål: hva er det med feit fastfood som gjør oss hekta? har du sett "supersize me"? der tas nettopp den problematikken opp. og det er helt riktig at man blir hekta på sånn mat. det er noe med sammensetningen av ingredienser som er spesielt "designet" for at folk skal få lyst på stadig mer.

 

bra om du får til å kjøre på med vann. jeg får alltid mye væske i kroppen av pizza, og da hjelper det å drikke masse vann. få ut møkka igjen (bokstavelig talt) :)

 

bra jobba mht trimpoeng. jeg skal ut og gå nå.

 

og så må jeg spørre her også, er så nysgjerrig. er det noe du feirer? jeg mener, gjester - bløtkake - lutefiskmiddag...??? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Genial, i dag er en ny dag!!!

Gjett hva som har skvulpa i min mage i det siste. Blææææææ.

Men i dag er første dagen i resten av livet, i dag kan alle valg være gode og sunne og glade.

Kroppen min har hyyylt og protestert og vært sur og uglad så lenge nå at jeg leeengter etter en glad kropp.

Jeg har en særdeles svak karakter når det gjelder mat, men jeg har jo en sta vilje også, og i dag skal den brukes.

Nyt dagen og gjør den god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg malt ferdig et strøk på veggene i yttergangen - grunning - vanilje. Det er liggende panel der, mye jobb å male. Tok siste strøk på taket også - fornøyd nå! Er i gang! Ryddet vekk malingsspann - ser bedre ut når det kommer folk - selvom de blir usynlige for meg etterhvert!

 

Vi feirer ingenting - lutefisken kanskje - tidligere hadde vi mine foreldre + en del andre som tradisjon på lutefisk før jul. Nå er 3 av dem døde og en skilt - men det kommer altså noen + et par barn som skal få spagetti! Koselig å gjøre sånt en gang i blant - og de 10 kg med lutefisk og ertestuingen i frysern får bein å gå på! Lettvint og grei mat. Bløtkake fordi det ikke er så søtt og kan fylles med frukt og bær og minimalt med krem! Litt friskt etter tung middag!

 

Lo godt av pizzanazisten din Hyfsan, sånt har jeg sansen for. Noen er bare helt ubeskrivelige - vi har en sånn dame på lønningskontoret på jobb - kjempegøy! Tror det er hennes penger vi får!

 

Flott at du er på banen igjen snuppelure - du har vært savnet! Ja jeg er helt ut av form idag pga gårsdagen, nesten fyllesjuk følelse - men det blir jeg ikke av et par glass rødvin! Det må være mengden fett og godsaker i pizzaen jeg ikke er vant til, ble for kraftig tror jeg!

 

Hørte forresten noe "sprøyt" på radioen mens jeg malte vegger, noe om hard mat og bløt mat. At man skulle spise hard mat så ble man ikke tykk, f.eks potetgull og gulerøtter var bra - ikke boller og krem!!! Gidder ikke å tenke over dette engang, sikkert noen som skal tjene penger på en ny teori!

 

Ha en fortreffelig fredagskveld alle sammen!

 

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi har også en lønningsnazist. en sinna mann. fy og fy. mange som har gitt opp dialog og minnelig ordning der i gården :)

 

hard mat og bløt mat. tror jeg dauer av latter. hva i alle dager, må være en spøk. enig med deg i at den teorien kan forsvinne sammen med egg/hvitvinsdietten.

 

ønsker deg en god kveld, og et hyggelig sosialt lag. håper "fyllepizzafølelsen" forsvinner og at kvelden blir god. flink jente som tok gode valg for deg selv i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare tull, det der med hard og bløt mat...Men potetgull ville jeg nok ikke satset på. Hvis du spiser rå gulerøtter, forbruker magen mere kalorier på å løse opp den enn du faktisk får i deg av kalorier. Men, vet ikke om jeg ville satset på en sånn diett gitt.;)Men, en brukbar unnskyldning når neste sprekk kommer kanskje;)

Så flink du var som heiv deg rundt å malte da Genialt.

Kos deg i kveld.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt helt avhengig, må innom en tur før gjestene kommer! Gleder meg til å få gjester - det er egentlig mye tiltak - ikke akkurat maten, men jeg må jo vaske og rydde overalt først. Men, da blir det jo fint en gang i blant da!

 

Ønsker dere alle en fin lørdagskveld!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha nå ble potetgullfantasten meg glad.... neste på programmet er potetgullkur....

hm når jeg tenker meg om skulle jeg vært syltynn og ikke behøvd noen slankekur jeg da. He he, men det er nok noe i den teorien med hard mat og bløt mat som rina sier. Men jeg har nå mest tro på sunn mat (fiber) kontra feit mat jeg da.

 

Vi har også lønningsnazist på kontoret, og bra er egentlig det for det er aldri noe tull med lønna vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Genialt.

 

Du er utrolig flink som maler. Det burde jeg også gjøre, men jeg er nok litt lat av natur. jeg liker bedre å gjøre mer av min egen jobb, og så tjene pengene det koster for meg å betale noen til å male for meg. Men kanskje jeg skulle vurdere å gjøre det selv... Har et tak jeg burde gått løs på......

 

Kos deg på festen :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vellykket fest, god mat og hyggelig selskap. Koste meg skikkelig, spiste moderat av alt, ble også en akevitt og litt øl. Ellers alt med måte - men føler meg litt tung i kroppen idag. Får komme meg ut en tur, har planer om å gå på alternativmessen i Oslo etc.

 

Apropos suppenasisten: leste i Magasinet igår om faren til meterolog Siri Kalvik. Han var energisparenasist, som liten fikk hun ikke lov å åpne kjøleskapet og glane etter hva hun ville ha. Hun måtte bestemme seg på forhånd om hun skulle ha gulost eller servelat, åpne kjøleskapet raskt og ta det ut og smelle fort igjen. Spare energi og miljø!!! Morsom mann!

 

Ha en fin søndag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei Genila, ha en flott dag på alternativmessa. Ikkje kjøp deg til raka fant da... Det gjorde jeg en gang jeg snubla inn der. Måtte aurafotograferes, og så var den noe håndlesing, og så var det spennende spådamer og så var det noen englekort det kunne vær gøy å ha, og noen lykkesteiner, og der var jammen noe helskost som var vidundermidler og vips var hele månedslønna mi borte.

Nå går jeg med bare inngangspengene i lomma viss jeg går dit, for jeg er forbaska nysgjerrig og lettlurt :-)).

Men får du noe spennende nytt av en eller annen seer, så fortell fortell.Kos deg uansett. Du er garantert ikke så lettlurt som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe snuppelure.

Det er fort gjort å la seg rive med på sånne messer, nesten uansett hva de handler om. Det er jo så stemning, og masse mennesker og det kollektive tar helt over. Det er på en måte deilig å la seg rive med i den strømmen, men kjipt når regningene kommer og måbedslønna ligger igjen i Oslo Spektrum.

 

:-) Idag skal jeg jobbe litt, gå en tur i tåka, sikkert, og så skal jeg slappe av MYE.

 

Ha en super søndag alle sammen.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meget skeptisk til det meste på sånne messer...Er oppvokst med en mor for far som til tider gjorde seg rakafant på det meste de trodde kunne gi dem lykke. Om det gjaldt helse eller penger...Har mere tro på det vi faktisk har inne i oss selv...Så bare man lærer å finne det fram så kan det meste ordnes;) Ikke så naiv som det høres ut som., men håper dere skjønner?

Kos deg ihvertfall Genialt. Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare lyst til å skrive til Rina at jeg digger deg' date=' du er så klok og flott.[/quote']

Takk for det Snuppelure:) Er mange flotte damer her inne, å du er også blandt en av dem Snuppelure:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var med ei venninne en gang på en sånn messe. trodde jeg skulle få noia da jeg kom inn og så alle de orange, eplegrønne, lilla og knall røde klesplaggene utstillerne hadde på seg. dette var lenge før dette var motefarger igjen, bare for å ha det sagt. jeg er også ganske skeptisk, men fant ut jeg ville ta meg en liten runde når jeg først var der. da jeg kom frem til en person som var både begravelsesagent og åndeutdriver, kjente jeg at det var nok for meg. så jeg takket pent for i dag og kom meg ut i foajeen. der satt ei dame til, som også måtte ut der og hente seg inn igjen :)

 

men for all del: genialt; hadde du det kjekt??

 

hjemme hos oss, rina, selve skepsisens høyborg, skal jeg love deg det ikke ble kjøpt noe som helst som kunne bringe lykke. jeg sier som snuppelure: kloke ord, og helt riktige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg tilbake etter noe timer på messen, det var 500 forskjellige foredrag i løpet av helgen, og jeg var på 2 av dem. Interessant synes jeg, men også mye som er litt over grensen for meg. Brukte kun 200 kr. på en cd med avspenningsmusikk, det er jeg jo blitt god til nå med 10 yogatimer bak meg! Jeg er ikke så lettlurt. Mye gode smaksprøver på organisk mat og snop etc. - mye informasjon om mat som kroppen kan reagere negativt på. Masse bøker om mye interessant, men jeg fant ingen jeg "måtte" ha.

 

Mye røkelse og myrra, men det biter ikke på meg!

 

Ha en fortsatt god søndag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg på en søndags kveld. du skrev noe i tråden min som jeg ville kommentere, nemlig dette med at du med forferdelse så du ble mer og mer lik din mor.

 

du virker å være ei dame med selvinnsikt. har din mor den samme selvinnsikten tro? det å ligne i utseende, ja - det får vi ikke gjort noe med. å ligne i adferd; jeg var en ganske tro kopi av min mor på mange vis da jeg var ung. hun var jo rollemodellen min og jeg stilte få spørsmål. men på enkelte områder avvek jeg så det holdt, bla dette med å ha et velstelt ytre til enhver tid. jeg var mer en rufsete type, noe hun ikke likte så godt. om du ligner din mor i noe form for adferd, så har du i det minste en forståelse av at det er noe du ikke ønsker.

 

så opp med snuta, genialt. du er deg, heldigvis. så får du heller jamre deg litt ekstra i svingene om sjåføren virker uskolert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag..ny uke..og speilglatte veier! Har gått til jobb idag med staver, og måtte kravle meg langs grøftekantene. Gatene var glassert og jeg falt 2 ganger på ryggen rett ut. Det gikk helt fint, er ganske god til å falle - og jeg fikk mye trim - var helt svett da jeg kom på jobb!

 

Hyfsan, jeg kan leve med at jeg ser ut som min mor og har kropp som min mor, men det at jeg begynner å få psyken hennes også, er skremmende. Det kan jeg ikke kontrollere, det er ikke sånn at det hjelper å skrike litt i svingene - jeg gruer meg for kjøreturer og dropper enkelte fordi jeg vet jeg må sitte på. Det er vel en slags angst jeg har fått inn med morsmelken bokstavelig talt! Mine foreldre er døde og gjorde vel så godt de kunne med de ressurser de hadde, bærer ikke nag til dem - er heller takknemlig for en veldig god oppvekst. Både min bror og jeg var så heldige å få takket dem for dette før de døde - det var ellers ikke så mye som ble sagt om sånne ting hos oss, men det føles godt å ha innsett dette og få sagt noe om det mens det var mulig!

 

Skal surfe litt rundt her etterhvert - har ikke vært så aktiv her i det siste - men det har gått relativt greit med mat og trim!

 

Ha en fin uke!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt 3 dagers tur til England fra 23.12. - bestilt luxus-hotell i forhold til det vi pleier fordi natt nr. 3 var gratis!! Hotell med trimrom-spa-svømmebasseng! Gleder meg enormt til å dra bort - vi er i en mellomperiode fordi vi skal selge og flytte neste vår - og det passer meg veldig bra å reise bort og slippe julegreiene. Vi har startet allerede nå med julebesøkene, hadde gjester på lutefisk på lørdag - og flere følger. Tar alt før jul iår!!

 

Fint å ha noe å glede seg til, motivere seg mot! Skal på flere julebord og tilstelninger, men klarer å fokusere og bli inspirert til å holde kursen framover når reisen lokker!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...