Gå til innhold

Skal vi gjøre dette sammen?


Gjest Marita25

Anbefalte innlegg

Hei til dere som titter innom.

 

Jeg er en jente på 25år, som nå skal ned 20kilo. trenger en å klage til i dårlige perioder, som kan gi meg motivasjon.. jeg yter selvfølgelig samme service tilbake :)

 

Litt om meg;

- bor i østfold

- starter på GR-kurs 22.10.07, veiedag: mandag

- 179cm, 98kilo

- student, reiseliv

- singel, noe som er farlig for smugspisere.. har et stort gjemmested,da jeg bor alene :)

- har diabetes 2 og PCOS,bruker "metformin", gått ned 11kg etter at jeg startet på dette i slutten av januar, uten å forandre livsstil.. litt flaks er fortjent :)

 

Håper noen har lyst til å slå følge med meg, og skriver litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

hei,jeg er og en jente på 25 som vill ned noen kg.. eller det vill si mye men mitt første mål er 5 kg ,skal sette meg mål etthvert som jeg klare de målene jeg har satt meg. jeg veier i dag 90,7 kg og vill da ned til 70 en dag :) er da ikke så høy heller så har en del å bære på .. 155 over bakken .

 

jeg vill gjerne være med å motivere hverandre :)

 

hilsen kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

på denne motivasjonstråden. Jeg er også 25 så det er jo litt gøy at vi er jevnaldrende. Jeg veier nå ca 81 kg, men i januar veide jeg vel ca 10 kg mer og et år tidligere enn det ca enda 10 kg mer. Jeg har altså klart å ta av meg endel overflødig, men skulle gjeren hatt noen til og det er de som er vanskeligst. I startten kan man være heldig og det går veldig fort og greit, men så kan det stoppe opp igjen. Men det er altså mulig å få det til, man må bare ikke gi opp underveis.

Jeg er nå snart ferdig med internettkurs, det er det første kurset jeg har tatt og planlegger ikke flere. Har lært endel og fått bok med mye bra og bra oppskrifter. Jehg registrere mat og trim her inne og det kommre jeg nok til å fortsette med også etter at kurset er over. Ihvertfall for en periode fremover.

Målet mitt er i første omgang å se 70 tallet på vekta. Tror at 72 kg vil være en fin vekt på meg så får vi se om jeg endrer bilde underveis. Stopper når jeg blir fornøyd med speilbildet. Jeg er forresten 174 cm høy.

 

Lykke til og husk at de viktigste kiloene er de du legger igjen på tallerkenen.

 

Ha en super helg.

For min del blir det nok noe snacks da jeg får besøk avm in halvsøster,men har spart alle kosemerkene så har litt å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jo litt gøy at vi begge er 25 :) å guri mæ du har nu gått ned en del du da ,har selv gått på kurs ,gikk 3 kurs og da gikk æ ned 20 kg men så fant æ ut at æ skulle slutte å røyke så da kom kg fort på i gjen .. så vet alt om greto roede opplegget :)

 

du får ha ei go helg og ikke skjeje ut for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du vil holde kontakten :) Så får vi håpe at vi kan motivere hverandre til å nå målet vårt. Bra at du har klart å kutte røyken, har planer om det jeg også. Får håpe det ikke betyr ti ekstra kilo, men det får jeg heller ta hvis det kommer.

Virker som du er en stå-på-jente som ikke gir deg, siden du har holdt på så lenge. Da klarer du sikkert å motivere meg :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at det fins andre :)

Lov å kose seg innimellom, og en helg med halvsøster høres ut som en passende tid . Fornøyd med internettkurset?

Får se hvordan GR-kurset går, verdt det hvis jeg lærer noe nytt, men føler at jeg vet hva jeg skal spise. Så får se :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

jeg er

-23 år,

-veier nå 82,8 kg, tatt av ca 4-5 kg siden jeg staret på kurs for 7 uker siden-.

Jeg skal gå et kurs til, og håper på bedre resultat da, siden kroppen nå er vandt med å få riktig næring, og jeg skal bli flinkere til å trene!

 

-bor i oslo

- jobber fulltid i barnehage

- trener minst 2 timer pr uke

 

ønsker å gå ned minst 7,8 kg til, dvs til 75 kg, håper jeg klarer dette før jul!

 

motivasjonen går i bølgedaler, i dag hadde jeg skikkelig godtesyka, så har spist masse smågodt, blir mer senere og i morgen, men er vel lov å skie ut en sjelden gang. Spiser bare godt i helgene, men i små mengder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Ja jeg har gått ned endel, men det har tatt tid. Men det er jo naturlig ettersom kg har kommet på iløpet av en god stund også.

Er passe fornøyd med internettkurs. Jeg har lært mye bare av å lese ulike tråder her inne og hadde derfor endra kostholdet ganske mye før jeg begynte på kurs. Derfor har jeg ikke tatt av mange kg på dette kurset, men det har vært veldig greit å ha en person å rapporterer til som gir tilbakemelding. Det er og mulig å sende spørmsål når som helst. Jeg har vært litt fortvila fordi det går opp og ned på kurset. For to uker siden hadde jeg tatt av 1 kg på en uke, og neste uke hadde jeg gått opp 300 gram uten å gjøre noe særlig anderledes. Kursleder sa at jeg da var en typisk annenhveruke person. At det varierer litt. Fikk beskjed om å prøve en uke med 200 kcal mindre hver dag. Har gjort det nå onsdag, torsdag og fredag og veide meg idag selv om jeg ikke har veiedag før tirsdag. Ville veie meg idag ettersom jeg vet at det blir kos både ikveld og imorgen. Ville liksom se om det var blitt noe utslag, og det var det jammen meg. Nå viste vekta 80 kg, ned 1,4 bare siden tirsdag. Ganske utrolig, men er forberedt på at det kan gå litt opp igjen til tirsdag, håper ikke så mye. Hadde mål om å nå 80,5 når kurset er over, ser ut som det kan gå bra.:)

 

Stå på og kutt ut røyken etterhvert. Jeg er ingen ekspert, men det kan jo kanskje være lurt å vente litt hvis det er mye nytt. Kanskje vanskelig å kutte ut søtsaker, fett og røyk på en gang.

 

Ha en flott helg og kos dere med måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Hei. Skal vi sette opp en tabell over vekttapet vårt? Da kan vi følge med på hverandre og det gir et ekstra push når man vet man skal rapportere til en gjeng her inne. Skriv dere på hvis dere synes det er en ide, så fyller vi ut etterhvert som ukene går.

 

Ingrid: KG: 81,4 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: ??

 

kristine: ??

 

madamim23: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at også du vil bli med :)

Virker som det er mange hyggelige folk her inne, som mer enn gjerne motiverer hverandre. Håper du når målet ditt innen jul. Har ikke satt tidsbegrensning enda jeg, tenkte jeg skulle snakke med kursleder når jeg begynner, hva er realistisk?

Hva slags trening driver du med?

Du får ha en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med på å sette opp tabell jeg, må bare kjøpe målebånd først :) Har bare tommestokk *hihi* Tror ikke det funker :)

Men titter innom på mandag jeg vettu. Blir startdatoen min, gidder ikke vente på kursstart i enda en uke. Så mandag starter jeg!

Håper du koser deg i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er aud og er 48. Bor i Vestfold,Jeg er også enslig og uføretrygdet grunnet svak cp .Jeg går ikke på GR kurs, men blir oppfulkt av helse sør på vektreduksjon.

Har gått på Gr kurs før så vet endel om det.

Har gått ned ca 30 kg men har vel like mye igjen.

Jeg skriver gjerne med deg . To er bedre enn en, kanskje blir vi fler etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23
Hei. Skal vi sette opp en tabell over vekttapet vårt? Da kan vi følge med på hverandre og det gir et ekstra push når man vet man skal rapportere til en gjeng her inne. Skriv dere på hvis dere synes det er en ide, så fyller vi ut etterhvert som ukene går.

 

Ingrid: KG: 81,4 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: ??

 

kristine: ??

 

madamim23: kg 82, 8 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23
Så moro at også du vil bli med :)

Virker som det er mange hyggelige folk her inne' date=' som mer enn gjerne motiverer hverandre. Håper du når målet ditt innen jul. Har ikke satt tidsbegrensning enda jeg, tenkte jeg skulle snakke med kursleder når jeg begynner, hva er realistisk?

Hva slags trening driver du med?

Du får ha en god helg :)[/quote']

 

 

JEG trener aerobic, på friskis og svettis, fra mandag begynner jeg å trene i styrkerommet også, må trene opp ryggen min, har en del vondt i den, o samidig stramme opp magen... grugleder meg til det.

 

de sier 1/2 til 1kg i uken er bra vektnedgang, og det er også det de fleste ligger på. jeg har variert litt på det selv, alt fra 300 g, til 1,1 kg på en uke.. kommer an på å mye du trener eller hvor mye du skeier ut i helga, husk at alkohol er ikke bra når du er på slankeren, mye kcal der.. men ikke lett å holde seg unna hele tiden heller..

 

hvordan har helga vært alle sammen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å henge deg på. Jo flere jo bedre:)

Ingrid har spurt om vi skal føre opp vekt og mål, flere som har blitt med, men ingen tvang.

Hatt cp lenge? Kjenner til noen som har fått diagnosen i ganske voksen alder.

Vektnedgang og trening er jo viktig for de med cp. Hva slags trening får du gjort?

Har ikke planer om treningssenter selv, har en elipsemaskin hjemme, skal begynne å svømme, etterhvert ta dykkersertifikat, tror det motiverer til å være aktiv. Ellers er jeg kjempeglad i skogen, spesielt om høsten, da kan jeg leke hobbyfotograf :)

 

Blir moro å holde kontakten :)

Min startdato er i dag, så får tørke støv av vekten og finne frem tommestokk og målebånd. Litt usikker på høyden min se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG trener aerobic' date=' på friskis og svettis, fra mandag begynner jeg å trene i styrkerommet også, må trene opp ryggen min, har en del vondt i den, o samidig stramme opp magen... grugleder meg til det.

 

de sier 1/2 til 1kg i uken er bra vektnedgang, og det er også det de fleste ligger på. jeg har variert litt på det selv, alt fra 300 g, til 1,1 kg på en uke.. kommer an på å mye du trener eller hvor mye du skeier ut i helga, husk at alkohol er ikke bra når du er på slankeren, mye kcal der.. men ikke lett å holde seg unna hele tiden heller..

 

hvordan har helga vært alle sammen?![/quote']

 

Har litt flaks da, kan ikke drikke så mye pga diabetes, så har ikke blitt mer enn 4-5 ganger hittil i år. En venninne sa at alkohol stopper forbrenningen i 3 dager. Vet ikke om det stemmer.

Hatt en helt ok helg, planla egentlig å spise masse usunt, siste sjans liksom, men er igrunn ikke en godtegris, så spiste heller en skikkelig usunn lørdagsmiddag :)

Er halvdansk, så har vokst opp med fløte i sausen, så måtte ha det i helga :)

 

Tror ikke det er bra å gå ned for mange kilo for fort, da legger man bare på seg igjen, pluss litt mer.. Så stemmer nok det med opptil en kilo i uka. Kommer til å veie meg hver mandag, men hvis ukentlig veiing gjør at jeg mister motivasjon, så tar jeg kanskje hver 14. dag i stedet. Får se det an.

 

Får fly i butikken nå, legger inn vekt og mål etterpå :) *tvitvi* Håper jeg ikke har gått opp siden sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Så gøy med en aktiv tråd. Har ikke vært her inne iløpet av helgen så det var gøy å komme inn her å lese. Motiverend eog koselig at vi er flere som har samme mål, ned i vekt. Det er viktig.

Jeg har hatt en kjempefin helg. Hatt besøk, og det har vært mye kos. Jeg har slappet av og spist mye godt, chips og dessert. Men har faktisk ikke dårlig samvittighet. Slike utskeilser er sjeldne og etter forrige store utskeiing var det ikke noe problem å hente meg inn igjen. Idag har det vært en mager og sunn dag, skal ha kyllingsalat til middag, nam nam, og skal på styrketrening kl 19. Da trener jeg styrke med fri vektstang i sal. Veldig bra å bli pusha, og gøy å bli sterkere.

Spent på veiing imorgen, etter denne helga. Måtte tjuvveie meg på lørdag morgen forid jeg har hatt noen dager med lavere kcal inntak enn det det har vært de siste ukene og måtte se resultatet før kosehelga. Vekta viste da 80 kg, har ikke notert den, så vi får se hva den viser imorgen.

Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar på innlegget mitt. Jeg har hatt CP fra jeg ble født.Svakere venstre side og dårlig finmotorikk. Jeg prøver å trene aerobic 1 g pr uke men det er vanskelig å følge de andre i gruppa,har også prøvd Yoga. Det sikreste for meg er å gå tur eller trene med aparater i et trenings rom der jeg kan trene i eget tempo.Liker best gruppetrening så prøver å finne noe som passer.Prøver litt forskjellig

 

 

hilsen Agate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid: KG: 81,4 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG: 96 Midje: 103

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter :D

 

Kristine: ??

 

 

Madamim23: kg 82, 8 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM

 

Agate: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ingrid :)

Så bra at du ikke er helt manisk, og gjør som alle andre; skeier ut og klarer å hente deg inn igjen :)

Ikke bra å veie seg for ofte, jeg går kun på vekta på mandager, kunne egentlig tenkt meg hver 14. dag. Da har jeg gått ned mer, og får større motivasjon.

 

Ble litt overrasket i dag. Gått ned to kilo til :) Siden 11.10 til nå.. skjønner ingenting, har jo fråtsa i mat(?) Det vil si rikelige porsjoner, to fødselsdagsselskap i helgen, ink. et par kakebiter pr. selskap!

Og ikke har jeg vært aktiv heller.

 

Men klager ikke, skjønner bare ikke vekttapet mitt :D

Titter innom i morgen igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar på innlegget mitt. Jeg har hatt CP fra jeg ble født.Svakere venstre side og dårlig finmotorikk. Jeg prøver å trene aerobic 1 g pr uke men det er vanskelig å følge de andre i gruppa' date='har også prøvd Yoga. Det sikreste for meg er å gå tur eller trene med aparater i et trenings rom der jeg kan trene i eget tempo.Liker best gruppetrening så prøver å finne noe som passer.Prøver litt forskjellig

 

 

hilsen Agate[/quote']

 

Høres ut som du er ganske aktiv, du finner nok "din greie" etterhvert.

Du har jo klart å gå ned mange kilo til nå, noen gode råd til meg?

Er halvdansk, og vet ikke om jeg takler å spise middag uten saus (fløte i sausen ja).

Noen gode erstatninger?

Hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Takk for innlegg

Du skriver at du syntes det er vanskelig med middag uten fløte i sausen.

Det er en vanesak,selv bruker jeg ikke saus.

Prøv om du gradvis kan gå over til melk istedet .Kanskje du etterhvert kan bruke lettmelk.

Etter en stund bruker du kanskje sky fra f.eks kjøttet du har tilberett

Du vill få tips om dette på kurset når du begynner.

DEt finnes også noe som heter kesam , brukes ofte isteden for rømme og kan brukes i sauser.

 

 

Blir gjerne med å lager vektkurve

Min veiedag blir onsdag.

 

Hilsen Agate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Takk for innlegg

Du skriver at du syntes det er vanskelig med middag uten fløte i sausen.

Det er en vanesak' date='selv bruker jeg ikke saus.

Prøv om du gradvis kan gå over til melk istedet .Kanskje du etterhvert kan bruke lettmelk.

Etter en stund bruker du kanskje sky fra f.eks kjøttet du har tilberett

Du vill få tips om dette på kurset når du begynner.

DEt finnes også noe som heter kesam , brukes ofte isteden for rømme og kan brukes i sauser.

 

 

Blir gjerne med å lager vektkurve

Min veiedag blir onsdag.

 

Hilsen Agate[/quote']

 

Hei Agate.

 

Takk for tipset, ikke tenkt på å bruke kesam. Må vente til etter jul med kurs, det var visst fullt. Men med hjelp fra dere her, så tror jeg alikevel at jeg kan sette i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så fint at du fikk et nytt tips.Bare si ifra hvis du trenger oss her inne. Fint at du vill begynne uten kurs, det tyder på at du er motivert. Stå på. Har du data kan du kanskje prøve internettkurs? DU får kursleder der også. Har ikke prøvd det selv ,men hørt andre som har hatt glede av det.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

går det med dere?

2 dager til veiedag, og i dag skulle jeg trene, hadde gledet meg!! Men så fikk jeg akutte magesmerter så da ble det ikke noe av den treninga. Men kan jo trene i morgen.. Prøver å være flink denne uken til trening og helt korrekt spising, men er ikke lett bestandig.. Spesielt ikke når en får servert mat uten å vite hvor mye man kan spise.. Er avhengg av vekta mi jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...