Gå til innhold

Skal vi gjøre dette sammen?


Gjest Marita25

Anbefalte innlegg

Gjest IngridPingriPingvin

Du har vært flink. Lurt å velge en ting man skal kose seg med i helga, kjempebra at du klarte det.

 

Det går veldig greit med så lite på kino. Ofte har jeg ikke godteri i det hele tatt. Pleier gjerne ha med litt frukt; banan, druer, oppskåret ananas. Også har jeg selvfølgelig med vann. Da jeg kuttet den store godteposen på kino valgte jeg i begynnelsen å ikke ta med penger på kinoen. Da er det lettere å la vær kjøpe fordi man liksom må låne penger.

 

Jeg tenker og at det jo er lov å kose seg litt på kino, men bare litt. Også kommer det jo an på om man går ofte på kino eller hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Syns dere skal ta alle de små seirene deres og skryte masse av dere selv. Jeg har akkurat vært på min værste skogstur noensinne!!!

 

Gikk oss vill, dette endte med at jeg har gått 4 timer på spreng for å rekke frem til bilen før det ble mørkt. Følte meg som en som gikk skogstur i fylla, så ingenting, sklei og fikk ansiktet kuttet opp av busker og kratt, MEN når jeg førte denne "fæle" turen inn... så fikk jeg 14,9 trimpoeng!!! Så da fikk jeg over 20 denne uken.

 

Så akkurat nå er jeg veldig fornøyd, selv om jeg trodde beina var gele og jeg kanskje måtte overnatte i skogen :)

 

En dusj var UTROLIG deilig, var gjennomvåt fra topp til tå, regnet selvfølgelig de siste to timene, og beina hadde trasket gjennom mange meter myr. Nå er magen sulten, og jeg fortjener å ligge rett ut på sofaen resten av kvelden :)

 

Så mange trimpoeng skjer nok ikke hver uke :)

 

Titter innom senere, må slappe av litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har hørt at krom ikke hjelper. Det rare med meg er at jeg ikke var en "søttann" før' date=' men blitt det etter at jeg fikk diabetes. Omvendt psykologi vettu :)

Men er kjempeglad i grønnsaker og frukt, så må ha det i kjøleskapet, ellers er min 2min. lange tur til butikken etter noe godt, en litt for enkel løsning.

 

I går glemte jeg mellommåltidet mitt etter middag, noe som gjorde meg veldig sulten når jeg var ute og gikk tur, løsningen ble å gå innom en butikk å kjøpe eple og knaskerøtter. Syns jeg var utrolig flink da :)[/quote']

 

 

Hei marita

 

Så flink du er. kunne ønske det var meg.

Viktig med faste måltider. Har ikke noe søtt hjemme, men får jeg først begynt er det gjort

 

Hilsen Agate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske fæl dag, første menstrasjon på tre år, og siden jeg har Pcoc, så skal jeg jo ha kjempevondt.. men ikke akkurat glad for det.

 

Tilbragt hele dagen på sofaen, ble hjemme fra skolen, ikke spist det jeg skal, har ikke appetitt i det hele tatt. Glad for at jeg ikke er søtsugen ihvertfall, var det før. Men mye kan jo endre seg på tre år.

 

Veiedag i morra, lurte på en ting.. veier dere dere til fast tidspunkt? Jeg veide meg kl 20 sist, skal jeg gjøre det nå også da?

*ler* Godt at jeg begynner på kurs neste onsdag, trenger veiledning :)

 

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

ja da var det en ny uke og jeg hadde endelig tid til å sitte litt på nett!

Var en travel dag i går, var hjemme for å spise litt middag før jeg føyk på trening.

 

Så stod en cafe tur på programmet, men jeg er ennå såpass dårlig kjent i oslos gater at jeg brukte 45 min på å komme frem til riktig plass, så ble litt ekstra trimpoeng av det:)

 

I dag har jeg vært på en god treningsøkt og nå ser jeg på bonderomantikk!

Snart kveldsmat.

 

Ang veiing, siden jeg går på kurs veier jeg meg nokså nøyaktig på samme kl slett hver torsdag, og det funker bra.

 

Marita, du fikk utrloig bra trimpoeng, dt gjort å være på en slik tur!

Håper du er i bedre form nå, det er ikke noe gøy å ha så store smerter..

 

Ha en god uke alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da var det en ny uke og jeg hadde endelig tid til å sitte litt på nett!

Var en travel dag i går' date=' var hjemme for å spise litt middag før jeg føyk på trening.

 

Så stod en cafe tur på programmet, men jeg er ennå såpass dårlig kjent i oslos gater at jeg brukte 45 min på å komme frem til riktig plass, så ble litt ekstra trimpoeng av det:)

 

I dag har jeg vært på en god treningsøkt og nå ser jeg på bonderomantikk!

Snart kveldsmat.

 

Ang veiing, siden jeg går på kurs veier jeg meg nokså nøyaktig på samme kl slett hver torsdag, og det funker bra.

 

Marita, du fikk utrloig bra trimpoeng, dt gjort å være på en slik tur!

Håper du er i bedre form nå, det er ikke noe gøy å ha så store smerter..

 

Ha en god uke alle sammen;)[/quote']

 

Det er vel første gang på lenge at jeg var støl i rompa :) Føltes som jeg hadde prøvd fjellklatring, vel klatret jo en del.. hehe.

 

Blir nok bedre, bare jeg som er irritert over at jeg nå må ha mens, ble jo kvitt den når jeg brukte p-sprøyta. Men det er fy fy for dem med pcos, så måtte slutte den dagen jeg fikk diagnosen. Nå får jeg ikke lov å hoppe over placebopillene heller. Så nå skal jeg krangle litt med gynekologen neste onsdag :)

 

Syns det blir feil at jeg skal ligge rett ut flere dager, og ikke orke noen ting. Ihvertfall nå som jeg skal ha trimpoeng og greier. Kanskje han vet om noe som hjelper. Smertestillende virker jo ikke.

 

Kjempeflink til å trene du! Sjekket ut hva det kostet å trene her, 500 i mnd!! Jeg er student, 6000 i mnd, og halvparten forsvinner til husleia. Vet ikke åssen jeg skal få til det. Får nok heller gå turer og svømme, og bruke elipsemaskinen hjemme. Så får jeg heller se an treninga til sommeren.

 

Skal til Skottland i midten av november, midt i GR-kurs, tror ikke jeg får tatt med vekta og telt kcal da, men er jo bare en uke, så klarer vel å spise mye grønt, og la være alkoholen. Skal egentlig feire en klassevenninnes bursdag, men overlever nok med brus jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er 1kg så bra

Jeg gikk opp i helgen men er på vei ned igjen.Har holdt på en stund så er gått lei ,de siste to ukene har det gått bedre.På vei inn igjen heldigvis

HILSEN agate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

gratulerer med vekttap! og nytt midjemål.

Jeg har veiing i morgen, og måler meg på lørdag..

 

Fortsår det er kjipt å ligge rett ut, ødelegger så mye med trim og matinntak da, men får håpe legen din har noe forslag til hva som kan hjelpe.

 

Du går på p- pilla? kanskje nytt merke kan hjelpe mot smertene?!

 

Skottland, en hel uke, høres gøy ut. Du er flink dersom du klarer å motstå all alkohol mens du er borte, synes selv det er vanskelig når alle rundt meg drikker!

 

Snart nærmer det seg jul..

Hva tenker dere om det?

Desember fylt med god mat, og spesielt juleuka, god middag hver dag, sene lunsjer, kaker osv. Jeg har funnet ut at jeg MÅ trene HVER dag skal jeg kunne spise noe av dette, visst ikke kommer vekta til å gå opp igjen.....

 

AGATE! Ikke gi opp, hent friskt mot hver dag, dette klarer du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er 1kg så bra

Jeg gikk opp i helgen men er på vei ned igjen.Har holdt på en stund så er gått lei ' date='de siste to ukene har det gått bedre.På vei inn igjen heldigvis

HILSEN agate[/quote']

 

 

Tror alle har en dårlig periode innimellom, det som er viktig er jo at man henter seg inn igjen. Og det virker det som du gjør :) Du er nok flinkere enn du tror.

Du får stå på, klag og syt til oss når du har en dårlig dag. Funker å gå inn her og lese litt. Da blir man motivert igjen, og vet at man kan hvis man vil.

Jeg blir ihvertfall inspirert når jeg leser noen av dine, og andres innlegg her på denne tråden.

 

Du har jo allerede klart så mye, nesten misunnelig.. men samtidig så vet jeg at jeg kan, og vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med vekttap! og nytt midjemål.

Jeg har veiing i morgen' date=' og måler meg på lørdag..

 

Fortsår det er kjipt å ligge rett ut, ødelegger så mye med trim og matinntak da, men får håpe legen din har noe forslag til hva som kan hjelpe.

 

Du går på p- pilla? kanskje nytt merke kan hjelpe mot smertene?!

 

Skottland, en hel uke, høres gøy ut. Du er flink dersom du klarer å motstå all alkohol mens du er borte, synes selv det er vanskelig når alle rundt meg drikker!

 

Snart nærmer det seg jul..

Hva tenker dere om det?

Desember fylt med god mat, og spesielt juleuka, god middag hver dag, sene lunsjer, kaker osv. Jeg har funnet ut at jeg MÅ trene HVER dag skal jeg kunne spise noe av dette, visst ikke kommer vekta til å gå opp igjen.....

 

AGATE! Ikke gi opp, hent friskt mot hver dag, dette klarer du:)[/quote']

 

Hei

 

Ja, neste uke skal jeg sjekkes på sykehus, de finner nok ut noe da vettu. Foreløpig har jeg tvinga meg selv til aktivitet, selv om det gjør vondt som f... Har satt meg ett mål, og samtidig tror jeg at hvis jeg blir liggende så blir det bare værre.

 

Når man har Pcos kan man kun bruke to p-pille slag, yasmin og diane. Bruker yasmin nå. Men skal ta dette opp med gynekologen til onsdag, mistenker at cystene mine har vokst, og at jeg har vondt pga dem. Men fins nok en løsning for dette problemet også.

 

Ja, jul er så koselig. Vet ikke helt hvordan jeg skal løse det jeg. Men tror jeg må ha en plan i forkant. Jeg som ikke har vokst fra julestrømpe og kalender engang :)

 

Men kan jo be om mørk sjokolade og nøtter i strømpa. Og julekalenderen min kan være en frukt eller noe.

Men julemiddag da, spiser egentlig bare sånn mat på julaften jeg. En utrolig mektig middag, god en dag i året, men resten utelukker jeg. Værre med diverse greier vi lager som pålegg, sildesalater, sylte, råkostsalat.. alt dette har masse majones eller rømme.

 

Men kan jo erstatte dette med kesam osv. Ikke sikkert at det blir like godt men.

 

Ellers så kan jeg gå hele jula, dit jeg skal på besøk, dit går jeg. Da blir det ihvertfall forbrent litt kcal der :)

 

Har du noen idéer? Eller noen av dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Nå er det lenge siden jeg har gitt noen lyd fra meg. Har hatt en travel uke, på onsdag var jeg på skolen fra 8.30 -8.30. Var flink student mesteparten av tiden og planla praksis. Men var og på et bakekurs. Noen som går på Mat og Helse har problemstillingen "hvordan få studenter til å spise mer grovbrød?". Vi var da ca 20 stykk som i grupper bakte ulike ting med sunt grovt mel; pizza, to typer brød, fylt horn, vanlige horn, scones, pannekaker m/grovt mel, vaffler m/havregryn, rundstykker, bagels... Skal få oppskriftene det blir bra. Grove bagels var utrolig godt:) Ble nok endel for mye kcal siden vi "måtte" jo smake på alt, men trøster meg med at det ikke er de verste kaloriene. Er jo sunt og mettende.

 

Onsdag kveld fikk jeg besøk av ei venninne og har derfor ikke hatt anledning til å være inne her. Disse to dagene har jeg derfor helt kuttet ut å veie maten, men tror det er rimelig bra likevel. Skal nok veie igjen imorgen. Føler ikke jeg helt vil slippe taket på den rutinen.

 

Hadde også veiedag på tirsdag. Strålende fornøyd med det. Jeg veier meg til omtrent samme tid hver uke og på morgenen uten klær. Man bør velge om man veier seg på morgen eller kveld og gjøre det samme hver uke. Vekta kan vise mer på kvelden fordi man da her spist jevnt hele dagen.

 

Dere er flinke. Gratulerer med trimpoeng og vekttap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG: 96 Midje: 103

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter

 

 

Madamim23: kg 82, 8 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM

 

Agate: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

Ingrid: KG: 81,4. 81,00. 79,7 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94, 93, 91,5 Mål 18.12 86 cm

,

Marita25: KG: 96 Midje: 103

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter

 

 

Madamim23: kg 82, 8, 81,4 Mål 13.12; 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM

 

Tibia: KG 89,7 (mål 70 kg...sånn tilslutt da)

Midjemål; 90 cm

Agate: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

neh, ikke så mange gode ideer ang jula, men huske å spsie regelmessig da også, selv om det er fri, det blir nok det vanskeligste, håper treningssenteret har åpent i jula, så jeg får trent litt, visst ikke skal jeg gå lange turer i skog og mark, i hvertfall visst jeg skal hjem til jul, der er jeg i hvertfall kjent. Kankje bli med pappa på skogstur, det hadde jo vært koselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid: KG: 81' date='4 81,00 79,7 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 95 MIDJE Start: 103 Nå: 100 :)

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter

 

 

Madamim23: kg 82, 8, 81,4 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM

 

Agate: ??[/quote']

 

Hyggelig at du er innom igjen Ingrid. La merke til at du ble borte noen dager.

Ingen som har idéer til hvordan man skal planlegge en fornuftig jul?

Skogstur er alltid hyggelig , spesielt med familien. Bare man slipper sånne turer jeg tar :)

 

Har lyst til å sette kryss i taket nå, var på besøk tidligere i kveld, det var alkohol der, og jeg kunne sitte der uten å drikke. Hater å være edru blandt fulle folk, da drar jeg heller til de jeg kjenner som også holder seg edru. Syns ikke det blir hyggelig å sitte der i alt bråket. Må være full for å ikke legge merke til det :)

 

Drøyet litt for lenge med mat nå, så nå skriker magen... får gi magen litt kveldsmat nå.

 

NB!

Kjøpt meg vekt jeg også nå, veide maten.. har visst tatt litt i, så tror faktisk jeg får i meg for lite kcal. Men venter til kursstart neste uke, sånn at jeg ikke gjør noe galt. Ligger på 1000-1100kcal pr dag. Dette er vel for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vet ikke helt hvordan dette diskusjonsforumet gjøres, og i så tilfelle om jeg gjør det rett...(?)

Jeg er nettopp startet opp i vektklubben, og trenger noen å støtte meg til, og lurer dermed på om jeg kan "hive" meg på ilamme dere?

 

Meg selv?

-29 år

-89,7 kg (mål 70 kg...sånn tilslutt da)

-167 cm

-90 cm i midjemål

-gått på G.R.kurs tidligere, gikk da ned 16 kg

-Er sykepleierstudent (straks ferdig med mitt 2.år-eksamen på mandag*vææ*)

-2 barn

-samboer

 

vell, det var litt om meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

skal du være. Bare bra med flere å snakke med. Her er vi mange i 20 åra så det er litt gøy å snakke med noen på sin egen alder, men selvsagt og bra med aldersspredning. Jeg er selv 25 år og går siste året på lærerskolen.

 

Marita: Jeg tror nok 1000- 1100 er litt lite ja. De fleste følger vel meny 2 som er 1600. Jeg gjorde det og gikk ikke ned så mye, har derfor i råd med kursleder hatt noen uker med 1400 kcal, det fikk fart på nedgangen:) Du får god hjelp på kurset til å finne ut hvor du skal ligge, også må det kanskje reguleres etterhvert. Gled deg til kurs. Har du fått kursbok?

 

Angående julen har vel ikke jeg heller så mange råd, gruer meg nok litt når det gjelder mat og vekt. Men har hvertfall plan om å passe på at mamma alltid har rikelig med gulrøtter i hus slik at jeg kan knaske det litt innimellom slik at jeg ikke er så hol på andre ting. Vi pleier ikke ha så mye kaker og sjokolade, men er velidg godt med julemiddag og div pålegg. Får bare passe på å ha litt mager pålegg også. I tillegg kommer jeg til å spise mye frukt. Man skal jo ikke spise for mye av dette, men tenker at det jo er bedre å spise for mye frukt enn masse sjokolade. Har også planer om å ikke drikke noe særlig brus. Det tror jeg går bra. Vi peleir å ha en god sukkerfri eplemost...:)

 

Ønsker alle en fin lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vet ikke helt hvordan dette diskusjonsforumet gjøres' date=' og i så tilfelle om jeg gjør det rett...(?)

Jeg er nettopp startet opp i vektklubben, og trenger noen å støtte meg til, og lurer dermed på om jeg kan "hive" meg på ilamme dere?

 

Meg selv?

-29 år

-89,7 kg (mål 70 kg...sånn tilslutt da)

-167 cm

-90 cm i midjemål

-gått på G.R.kurs tidligere, gikk da ned 16 kg

-Er sykepleierstudent (straks ferdig med mitt 2.år-eksamen på mandag*vææ*)

-2 barn

-samboer

 

vell, det var litt om meg da :)[/quote']

 

Hei Tibia

 

Hyggelig at du vil "hive" deg på :) Har plass til deg vi vettu..

Skal du begynne på kurs igjen?

Jeg skal starte mitt første kurs på onsdag, gleder meg faktisk, nå som jeg har bestemt meg for at nå skal det skje. Utsatt det lenge nok.

 

Jeg er 25år, studerer reiseliv, 179 høy, 95 kg, 100cm rundt magen :)

 

Lykke til med eksamen på mandag! Skal krysse fingrene for deg :)

Skal ikke ha eksamen før i januar jeg, så slipper å tenke på det ennå. Men eksamensnerver har jeg mistet.. tok studiekompetanse som privatist for noen år siden, 12 eksamener.. og hadde bare 2mnd å lese, jeg kom meg faktisk igennom det, bestod alle fag, men hadde en karakter lavere enn jeg er vant til i alle fag.

 

Hvor i landet kommer du fra? Østfoldjente her, men oppvokst på sørlandet.

 

Du får ha en god helg, gleder meg faktisk til kosemerkene mine i dag, hatt litt sug de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du være. Bare bra med flere å snakke med. Her er vi mange i 20 åra så det er litt gøy å snakke med noen på sin egen alder' date=' men selvsagt og bra med aldersspredning. Jeg er selv 25 år og går siste året på lærerskolen.

 

Marita: Jeg tror nok 1000- 1100 er litt lite ja. De fleste følger vel meny 2 som er 1600. Jeg gjorde det og gikk ikke ned så mye, har derfor i råd med kursleder hatt noen uker med 1400 kcal, det fikk fart på nedgangen:) Du får god hjelp på kurset til å finne ut hvor du skal ligge, også må det kanskje reguleres etterhvert. Gled deg til kurs. Har du fått kursbok?

 

Angående julen har vel ikke jeg heller så mange råd, gruer meg nok litt når det gjelder mat og vekt. Men har hvertfall plan om å passe på at mamma alltid har rikelig med gulrøtter i hus slik at jeg kan knaske det litt innimellom slik at jeg ikke er så hol på andre ting. Vi pleier ikke ha så mye kaker og sjokolade, men er velidg godt med julemiddag og div pålegg. Får bare passe på å ha litt mager pålegg også. I tillegg kommer jeg til å spise mye frukt. Man skal jo ikke spise for mye av dette, men tenker at det jo er bedre å spise for mye frukt enn masse sjokolade. Har også planer om å ikke drikke noe særlig brus. Det tror jeg går bra. Vi peleir å ha en god sukkerfri eplemost...:)

 

Ønsker alle en fin lørdagskveld.[/quote']

 

Hei Ingrid.

 

Fikk beskjed om at jeg skulle få kursbok ved kursoppstart, begynner på onsdag. Gleder meg faktisk :)

Får nok få dem til å sjekke kcal inntaket mitt ja, tror jeg har tatt i litt for mye.

 

Julen tror jeg uansett vi overlever, lov å kose seg ved høytider, må bare passe på aktivitetsnivå og hva slags type mat en spiser. Fins jo en sunnere erstatning for det meste, så har vel egentlig mest å gjøre med valgene våre.

 

Jeg pleier også å spise mye frukt i julen, får håpe diabetesen min er borte før jul, slik at jeg kan spise mer enn en frukt om dagen. *savner frukt og yoghurt*

Hvis ikke så er jeg glad i mange grønnsaker også.

 

Noen som har mattips eller andre gode råd?

 

Kunne prøvd å samle noen gode råd...

 

 

Mitt råd er østerssaus, til wok, foliepakker med laks osv. Denne har 0kcal!!

Og smaker utrolig godt. Kuttet ut olje og smør i foliepakkene jeg. Passer til både fisk og kylling. Sikkert svin også, men det har jeg ikke prøvd.

Min typr er asiatisk, men dere kan jo finne en dere liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marita25

Jeg kommer fra Nordland jeg :)

 

Har ikke tenkt å starte opp på kurs nå, skal se om jeg klarer vektreduksjonen selv først. Jeg går på skole 30 mil fra hjemmet, så jeg pendler endel og er borte, så jeg får ikke være på alle kursmøtene uansett.

 

Er jo helt utrolig ang eksamene dine *sukk*

Min som starter på mandag, er en 14 dagers hjemmeeksamen, etterfulgt av en muntlig eksamen første uka i desember....Og da er alt av pensum aktuelt.

 

Skal i bursdag i kveld, så da blir det nok utskeielse, men prøver å hente det inn på trimpoeng....er akkurat kommet hjem fra trimtur nå *stolt*

Satser på 10-15 trimpoeng i uka...var det jeg lå på sist når jeg gikk kurs.

 

Hvilken meny ligger du på? syntes det hørtes allmektig lite ut med 1000-1100 kcal daglig. Jeg selv ligger på 1900 kcal daglig. Var denne jeg fikk anbefalt når jeg gikk kurs sist, og jeg regnet meg frem til at jeg skal fortsette med samme nå også.

 

Veiedagen min ser ut til å må bli Tirsdager, ettersom jeg startet i vektklubben på tirsdag.

 

Ønsker alle en fin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marita25

Jeg kommer fra Nordland jeg :)

 

Har ikke tenkt å starte opp på kurs nå' date=' skal se om jeg klarer vektreduksjonen selv først. Jeg går på skole 30 mil fra hjemmet, så jeg pendler endel og er borte, så jeg får ikke være på alle kursmøtene uansett.

 

Er jo helt utrolig ang eksamene dine *sukk*

Min som starter på mandag, er en 14 dagers hjemmeeksamen, etterfulgt av en muntlig eksamen første uka i desember....Og da er alt av pensum aktuelt.

 

Skal i bursdag i kveld, så da blir det nok utskeielse, men prøver å hente det inn på trimpoeng....er akkurat kommet hjem fra trimtur nå *stolt*

Satser på 10-15 trimpoeng i uka...var det jeg lå på sist når jeg gikk kurs.

 

Hvilken meny ligger du på? syntes det hørtes allmektig lite ut med 1000-1100 kcal daglig. Jeg selv ligger på 1900 kcal daglig. Var denne jeg fikk anbefalt når jeg gikk kurs sist, og jeg regnet meg frem til at jeg skal fortsette med samme nå også.

 

Veiedagen min ser ut til å må bli Tirsdager, ettersom jeg startet i vektklubben på tirsdag.

 

Ønsker alle en fin lørdag :)[/quote']

 

 

Kose deg i burdag i kveld :)

 

Har ikke valgt meny jeg, bare startet selv, fikk litt sjokk når jeg begynte å veie og telle kcal. Tror jeg må ha mer mat ja :)

 

Skal ut å gå tur nå, bedt på middag hos en venninne etterpå, tenkte jeg kunne ta en skikkelig tur før jeg gikk opp til ho.

 

Jeg har veiedag på onsdag. Endret den når jeg meldte meg på kurs, som starter kommende onsdag. Greit å bruke en fast dag i uka.

 

Sa egentlig at jeg skulle ha 8 trimpoeng i uka, men det er faktisk veldig lite, så legger meg nok høyere enn det. Prate med kurslederen først jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

da var det helg igjen. første lørdag uten trening på 3 uker. Jeg hadde behov for å sove ut litt, er trøtt omdagen.

Men har vært noen timer i byen, har jo gått og stått mye da. Fikk kjøpt en ny bh- i en litt Mindre cup, den passet perfekt, happy nå:)

 

Marita, du er sprø som spiser så lite, er du ikke sulten da? du skal faktisk aldri spise under 1300 kcal, det er den laveste menyen, og 8 trimpoeng er lite? jeg ligger på 4 poeng, og synes det er mer enn nok.

Hvordan får du/dere tid til så mange trimpoeng?

De siste ukene har jeg vært oppe i ca 5-6 trimpoeng, men har sagt at jeg alltid skal ha 4, dvs 2 timer aerobic, og en liten gå tur.

Det er ulempen med å gå ned i vekt, at du må trene lengre for å få like mange poeng. Enn¨å godt je har begynt med styrketrening i tilegg til aerobicen:)

 

Det er tydeligvis flere her inne som er like fornøyd so meg hver gang ci motstår fristelser i frm av alkohol og mat, det er rart hva man klarer å motstå når viljen setter inn.

 

Neste helg blir det besøk av foreldre og broren min, det blir koselig, ikke sett dem siden i sommer.

Denne helgen blir ingen spesielle utskeielser, litt godteri må jeg ha, men brus, det er ikke så fristende lengre, og det er like greit.

 

spiser dere andre godteri eller har dere kuttet helt ut søtsaker?

 

jul... spise mye frukt og aldri være skrubb sulten før middag, for da spiser jeg mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det helg igjen. første lørdag uten trening på 3 uker. Jeg hadde behov for å sove ut litt' date=' er trøtt omdagen.

Men har vært noen timer i byen, har jo gått og stått mye da. Fikk kjøpt en ny bh- i en litt Mindre cup, den passet perfekt, happy nå.

 

Marita, du er sprø som spiser så lite, er du ikke sulten da? du skal faktisk aldri spise under 1300 kcal, det er den laveste menyen, og 8 trimpoeng er lite? jeg ligger på 4 poeng, og synes det er mer enn nok.

Hvordan får du/dere tid til så mange trimpoeng?

De siste ukene har jeg vært oppe i ca 5-6 trimpoeng, men har sagt at jeg alltid skal ha 4, dvs 2 timer aerobic, og en liten gå tur.

Det er ulempen med å gå ned i vekt, at du må trene lengre for å få like mange poeng. Enn¨å godt je har begynt med styrketrening i tilegg til aerobicen:)

 

Det er tydeligvis flere her inne som er like fornøyd so meg hver gang ci motstår fristelser i frm av alkohol og mat, det er rart hva man klarer å motstå når viljen setter inn.

 

Neste helg blir det besøk av foreldre og broren min, det blir koselig, ikke sett dem siden i sommer.

Denne helgen blir ingen spesielle utskeielser, litt godteri må jeg ha, men brus, det er ikke så fristende lengre, og det er like greit.

 

spiser dere andre godteri eller har dere kuttet helt ut søtsaker?

 

jul... spise mye frukt og aldri være skrubb sulten før middag, for da spiser jeg mindre.[/quote']

 

Heisann.

 

Har ikke vært sulten, spiser bare mye grønt, som det er lite kcal i. Tomat på knekkebrød og slikt hjelper jo ikke.

Skjønner jo selv at jeg ikke skal gjøre det på denne måten, så har prøvd å få til 1600 kcal i dag, det gikk fint med lørdagsgodt.

 

Spiste en Bocca og casewnøtter i dag, har ikke tenkt til å gi opp lørdagsgodtet nei, en dødssynd det, mister gleden ved helga da :)

 

Jeg har gått tre gåturer denne uka, og er oppe i over 9 trimpoeng nå. Jeg går rskt, 6km/t. Pluss at jeg skal på en "normal" skogstur i morra, syns poengene kommer fort jeg.

 

Neste uke åpner svømmehallen igjen, og det jeg så på registrering av aktiviteter her, så forbrenner man noe sinnsykt ved brystsvømming, så øker målet mitt til 10 trimpoeng tror jeg, skal snakke med kurslederen min om det.

 

Er vel noe som heter for mye aktivitet også, og da virker det vel på den måten at vekten står stille en stund. Ikke lyst til å gjøre dette feil, trodde jeg hadde sånn tålig greit kosthold og trening, men virker som kurs passer meg akkurat nå.

 

Skal jeg spise mer enn 6 ganger om dagen?

 

Så et oppsett her inne, en jente som skrev hva ho gjorde og det var utrolig mye spising, hver 2 time. Syns 3-4 timer er greit jeg.

 

Godt at jeg får hjelp snart :)

 

Tror kanskje jeg er litt for motivert, og har for lite kunnskap om dette. Har egentlig bare spist diabeteskost jeg. Mamma gikk ned over 20kilo på det, for ti år siden, og har holdt vekten. Men jeg er fæl til å ha grønnsaker som pålegg, og det har ikke ho, så sikkert derfor jeg har for lite kcal.

 

Så koselig at du får se familien din neste helg. Bor bare 5 min unna mamma,pappa og lillebror jeg. Kjekt, men samtidig litt slitsomt, mamma er litt mer avhengig av meg enn jeg er av ho. Må besøke ho en gang i uka, minst! Ikke alltid det passer inn i min ukeplan.. og da blir ho ganske fornærmet. Og jeg skal ha dårlig samvittighet.

Men godt å ha en mamma som bryr seg, så skal vel ikke klage heller. Skulle bare ønske at hun skjønte at jeg har mitt eget liv også.

 

Men når jeg begynner å jobbe i reiselivsbransjen, da dør ho vel :)

Borte i et år i slengen og sånn.. litt komisk å tenke på, kanskje det er derfor jeg har lyst til å reise, komme meg bort litt.

 

Hatt en stille og rolig lørdagskveld, men nå er denne jenta trøtt og trenger senga si.

 

Kose deg resten av helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...