Gå til innhold

Skal vi gjøre dette sammen?


Gjest Marita25

Anbefalte innlegg

Min vekt viste 94kilo på ettermiddagen i dag og når jeg kom hjem fra kurs viste den 95. Det er greit. Men vekta på kurset viste 100' date='3!!!???!!

 

Endte med at jeg sjekket vekta mi, selv om den har stemt med den på legekontoret siden januar. Det var ikke noe feil med min vekt.

 

Kunne tålt et par kilo mer der, men nå gikk jeg opp til tre siffer igjen.

 

Ba kurslederen sjekke vekta si, siden legekontorer får sine stilt daglig. Ikke alle som takler det, den eneste grunnen til at jeg gjør det er at jeg uansett har gått ned 13kilo til nå, flink uansett.

 

Men vet ikke om jeg vil skrive 100,3 kilo her inne, kan skrive min vekt her.

Så følger boka mi kurset ;)

 

Midjen min var nå 15cm større enn startdatoen min, har jo som sagt ett eller annet galt med magen min, så er oppblåst i dag. Tror jeg nøyer meg med de andre målene, så får jeg måle midjen når magen er fikset.

 

Men likte folka på kurset, kurslederen var ok, men slet litt med mine spørsmål. Skjønner jo at jeg har litt mer enn andre å spørre om. Diabetes og Pcos gjør det litt innviklet.

 

Men hun skulle undersøke, så hun prøver ihvertfall.

 

En på min alder på kurset, ellers 40+. Litt kjekt å ikke være den eneste i 20åra.

 

Spiser utrolig lite, har tella kcal på ja-grønnsaker også jeg :D

Og det skulle vi ikke. Og nå skal jeg begynne i meny2-3, etterhvert gå ned til meny 2.

 

Nå har jeg mye å fordøye... Får lese litt.[/quote']

 

Var derfor jeg sa at jeg ville veid meg på morningen før kurset også. Selvsagt får man den rette vektreduksjonen om man bare veier seg på kurset, for vekttapet er det samme, men det blir ikke reelt i forhold til den vekten som du egentlig har. Din reelle vekt, er den vekten du tar på morningen, FØR mat og ETTER dogåing. Da er det ingenting som påvirker vekten!!!!!!!!!

Er klart man blir deppa av en sånn "nyhet", men forhold deg til den vekten du har brukt hele tiden i din vektreduksjon, så får du vektreduksjonen din fra kurset i boka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar
Var på veiing i dag....

Jeg trodde verken synet eller ørene da jeg fikk resultatet..

Kan jo begynne å si mine start tall..

 

Vekt: 79.3

Midje: 114

 

Jeg måler da mer en magan' date=' (rumpe,lår,armer,hals og bryst i tilegg)

 

Total tap i cm var 20 sentimeter!!! 8 cm var BARE magen!!! På knapt 6 dager!!

I tillegg (om ikke det var nok) hadde jeg gått ned 1.8 i kilo!!

Fantastisk

 

Så i Dag er målene mine:

Vekt: 77.6

Midje: 106

 

GLA GLA GLA GLA!! Nå skal jeg fortsette for fullt :D[/quote']

 

Hei.

 

Kjempeglad for din skyld ;)

 

Moro når noen får så gode nyheter, det motiverer oss andre også.

Hvor lenge har du gått på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var derfor jeg sa at jeg ville veid meg på morningen før kurset også. Selvsagt får man den rette vektreduksjonen om man bare veier seg på kurset' date=' for vekttapet er det samme, men det blir ikke reelt i forhold til den vekten som du egentlig har. Din reelle vekt, er den vekten du tar på morningen, FØR mat og ETTER dogåing. Da er det ingenting som påvirker vekten!!!!!!!!!

Er klart man blir deppa av en sånn "nyhet", men forhold deg til den vekten du har brukt hele tiden i din vektreduksjon, så får du vektreduksjonen din fra kurset i boka ;)[/quote']

 

 

Kommer til å ha veiing hjemme også ja, men må sjekke noen flere vekter. Vil jo vite hva som er riktig.

 

Men mistet uansett enda en kilo fra forrige uke til i går, så går fortsatt riktig vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid: KG: 81' date='4 81,00 79,7 79,3 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 94 MIDJE Start: 103 Nå: 108 ;) Må droppe å måle magen. ihvertfall de dagene den er stor og oppblåst.

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter

 

 

Madamim23: kg 82, 8, 81,4 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM[/quote']

 

Sånn, da har jeg lagt inn mine mål, dere som er nye her kan legge inn målene deres her hvis dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Gratulerer med fantastiske resultat Ennovy. Det er så gøy når man ser det går riktig vei.

 

Skjønner at du er litt frustrert Marita. Kjedelig når det var så stor forskjell. Etterhvert vil du nok finne en god løsning på hvordan du gjør det, om du veier deg flere steder eller et. Det viktigste er jo nedgangen.

 

Synes hvertfall alle gjør en super jobb.

Jeg er litt skuffa over meg selv idag. Er i praksis nå og en medstudent hadde idag med sjokoladekake. Den var delt i fine små biter, jeg spiste et, men ble tilbudt mer og flere spiste. Men rett før pausen var over tok jeg et til. Jeg hadde jo fint klart meg med det ene lille. Sånne utfordringer må jeg bli bedre på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kjempeglad for din skyld :)

 

Moro når noen får så gode nyheter' date=' det motiverer oss andre også.

Hvor lenge har du gått på kurs?[/quote']

 

 

Begynner på min andre uke nå, forventer ikke like bra resultat da, siden jeg er ganske sliten i kroppen, og orker ikke kjøre like hart på treningen. Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastiske resultat Ennovy. Det er så gøy når man ser det går riktig vei.

 

Skjønner at du er litt frustrert Marita. Kjedelig når det var så stor forskjell. Etterhvert vil du nok finne en god løsning på hvordan du gjør det' date=' om du veier deg flere steder eller et. Det viktigste er jo nedgangen.

 

Synes hvertfall alle gjør en super jobb.

Jeg er litt skuffa over meg selv idag. Er i praksis nå og en medstudent hadde idag med sjokoladekake. Den var delt i fine små biter, jeg spiste et, men ble tilbudt mer og flere spiste. Men rett før pausen var over tok jeg et til. Jeg hadde jo fint klart meg med det ene lille. Sånne utfordringer må jeg bli bedre på!![/quote']

 

Hei Ingrid

 

Funnet ut at jeg glemmer vektforskjellen, og fokuserer på vekttapet isteden, ellers blir jeg smårar av å tenke på det.

 

Sliter med å få i meg nok kcal, skal ligge mellom 1600-1900kcal, lå på 1400-1470 både i går og forrige dagen, men i dag har jeg jo lørdagsgodt, pluss litt olivenolje og greier så klarte jeg å få 1960 :) Ganske fornøyd, betyr jo at selve maten ligger på 1600, lørdagsgodtet er jo 300 kcal bere det. Men koser meg skikkelig :)

 

Ja, alle disse hyggelige kollegene/venner osv. som har med seg noe godt, ikke lett å bare ta en. Derfor jeg sparer alle kosemerkene til en dag, for vet at hvis jeg tar en, da er det gjort. Skal følge kursopplegget 100% har jeg bestemt meg for, skeie ut i jula :) Ferdig på kurs 19. desember. Men skal kun skeie ut på julaften. En dag med jul må være lov.

 

Skal på fest i dag, sagt at jeg ikke skal drikke, har veldig lyst, men må nok holde meg selv skikkelig i øra for å ikke bryte løftet mitt. De to siste gangene jeg drakk var det utrolig vondt for magen min i en uke etterpå, dum vettu, kjente at de to første drinkene svei i magen, skulle stoppet der.

 

Så har god grunn til å la være, pluss at lørdagsgodt frister mer enn alkohol i dag.

 

Du får ha en kjempefin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på min andre uke nå' date=' forventer ikke like bra resultat da, siden jeg er ganske sliten i kroppen, og orker ikke kjøre like hart på treningen. Lykke til videre[/quote']

 

 

Kroppen fortjener hvile også, syns du er utrolig flink med tanke på at du har CP. Kan hende at du alikevel får et bra resultat. Kroppen er rar sånn sett :)

 

Uansett så syns jeg at innsats og at man følger opplegget sånn tålig er viktigst, man ser resultater da også. Spiller vel ingen rolle om man bruker en mnd ekstra på å nå målet sitt, man når det jo alikevel.

 

Kose deg i helgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tragisk helg, endte med stort alkoholinntak på lørdag, irritert på meg selv. Har ikke drukket siden juli, men skulle liksom la være nå også. Men hadde så lyst på en fest.

 

La inn 300kcal på alkohol, vet ikke hvor mye jeg drakk jeg, men var ikke mer enn 5 drinker, pluss litt baileys. Endte alikevel opp med 1100 kcal den dagen, droppet jo middag og kveldsmat. En skikkelig fy fy kveld.

 

Søndag var jeg i så dårlig form at min faste søndagstur i skogen ble avlyst til fordel for en dag på sofaen. Klarte å la være å spise noe usunt heldigvis, pleier å være veldig søttann og fetmat humør etter fylla.

 

I dag klarte jeg å komme meg over 1600kcal :)

Måtte pinnekjøtt til, fikk litt sjokk over kcal der, bedt bort i kveld, så sjekket ikke matvaretabellen akkurat. 150g pinnekjøtt gav meg 435kcal!!!

 

Men nå har jeg vel fått meg en fest, så da klarer jeg meg en stund uten tenker jeg.

 

Men så var dette første uke på kurs, litt flaut å skeie ut første uka.

Men får vel heller tenke på det endelige målet, og ikke svartmale det hele.

 

Nå klarer jeg ihvertfall 2-3liter vann pr. dag. Enda ett mål oppnådd der :)

 

Har dere hatt det fint i helgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Jeg har hatt det fint i helga. Ikke de store utskeielsene:) Kjipt at du er sur fordi du skeia ut. Er nesten bedre å bestemme seg for at idag er det greit å skeie ut. Gjør man det slipper man den dårlige samvittigheten, men man må selvfølgelig ikke bestemme seg for dette for ofte......

Skjønner du synes det er ekstra kjipt siden det er første uke på kurs, men det er jo ikke første uke med din nye livsstil. Synes du har holdt på en stund jeg, og du er super flink, så ikke la dette knekke deg. Bare bestem deg for en super god uke så kommer du inn på sporet igjen. Det har hjulpet meg hvis jeg har hatt noen skikkelig utskeielser. Uansett bare stå på videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

En liten nedgang i vekta, litt liten kanskje, men det var jo hvetfall ned. Fornøyd med tapet i midjemål:)

 

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 94 MIDJE Start: 103 Nå: 108 Må droppe å måle magen. ihvertfall de dagene den er stor og oppblåst.

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter

 

 

Madamim23: kg 82, 8, 81,4 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det fint i helga. Ikke de store utskeielsene:) Kjipt at du er sur fordi du skeia ut. Er nesten bedre å bestemme seg for at idag er det greit å skeie ut. Gjør man det slipper man den dårlige samvittigheten' date=' men man må selvfølgelig ikke bestemme seg for dette for ofte......

Skjønner du synes det er ekstra kjipt siden det er første uke på kurs, men det er jo ikke første uke med din nye livsstil. Synes du har holdt på en stund jeg, og du er super flink, så ikke la dette knekke deg. Bare bestem deg for en super god uke så kommer du inn på sporet igjen. Det har hjulpet meg hvis jeg har hatt noen skikkelig utskeielser. Uansett bare stå på videre:)[/quote']

 

Er ikke sur nå lenger, ble bare skuffet over at jeg kunne være så svak. Men tror sjela hadde godt av litt moro, så fikk nok litt helsegevinst.

 

Opp å svømme nå, var greit å ta seg inn etter helgens utskeielser egentlig, bare fortsette med det normale. Få rompa ut av sofakroken, og prøve å få nok kcal. Virker som jeg med to mellommåltider, og litt olje i middagen klarer å få 1600kcal, hvordan jeg skal klare opp til 1900 aner jeg ikke. Virker som kroppen min er fornøyd med inntaket nå, får ikke plass til mer. Da får jeg begynne å rulle meg tur, istedet for å gå ;)

 

Takk for støtten, i morra skal jeg få dommen, om helga ødela denne uka eller ikke... Men har jo heldigvis mange uker til, stopper jo ikke etter kurset heller. Så dette skal jeg klare.

 

Bra at du gikk ned, bare jeg går ned eller står stille, så er jeg fornøyd. Kommer nok til å få panikk hvis det går andre vei :) Men da får dere nok høre det ganske tydelig på innlegga mine her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 94 MIDJE Start: 103 Nå: 108 Må droppe å måle magen. ihvertfall de dagene den er stor og oppblåst.

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter

 

 

Madamim23: kg 82, 8, 81,4, 80,4 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid: KG: 81' date='4 81,00 79,7 79,3 79,1 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 93 MIDJE Start: 103 Nå: 104 Må droppe å måle magen. ihvertfall de dagene den er stor og oppblåst.

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter

 

 

Madamim23: kg 82, 8, 81,4, 80,4 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM[[/quote']

 

 

MINUS 1,1kg :) Og totalt minus 7cm :)

 

Veldig fornøyd, trodde jeg hadde gått opp pga helgens utskeielser.

I dag prøvde jeg også en bukse jeg ikke har passet på en stund, nå er den litt for stor ;)

 

Veldig fornøyd.

 

Hvordan går det med resten av gjengen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

med gode resultater. Det er den beste belønningen for strevet. Nå gjelder det bare å ha en bra helg:)

 

Jeg har brukt opp kosemerkene mine for denne uka, da jeg var hos ei venninne og fikk bærpai,mmm velidg god + at jeg har spist nøtter ikveld. Egentlig er ikke det noe problem for jeg skla ingenting i helga, så da holde rjeg den sunne linje. Kjempedeilig med en avslappende helg:)

 

Ønsker hvertfall alle en sunn og flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Håper dere har det bra for tiden, vært litt stille her de siste dagene.

 

Hatt en deilig helg, hagearbeid i går, pluss middag med en kamerat.

 

I dag var jeg flink, stod opp 07.30, og kom meg på skogstur. Merket at det var -7 grader ja, men hjalp å gå fort ;) trimpoeng ble det også!

 

Men i kveld var jeg bedt til mamma og pappa, bursdag på samme dag de, og da stod det koldtbord på menyen, tror jeg holdt meg sånn tålig innenfor grensene. Helt til tanta mi kom med den eneste kaka jeg liker da..

MEN tok bare en liten bit :) Pleier å spise en del, når kaka mi sjelden blir servert, så pleide jeg å ta litt ekstra. Så syns jeg vant et personlig slag i dag.

 

I morgen skal jeg ha spansk for første gang på skolen, gleder meg noe sinnsykt. Tror det kommer til å bli mye latter når jeg skal forsøke å uttale noe som helst i det språket. Godt jeg har en god porsjon selvironi :)

 

Bare en uke til jeg drar til Skottland, håper vi går oss halvt ihjel, sånn at uka ikke blir for ille kcal messig. Men tror jeg skal la meg selv slappe av litt, prøve å tenke rasjoner, og håpe på det beste.

Godt at klassevenninnene mine vet at jeg er GR-kursdeltaker, de hjelper meg sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Veiedag idag, det går litt seint for tida, men ned er ned. Fornøyd med 300 gram ned, men enda mer fornøyd med 1.5 cm mindre i midjemål. Nå er midjemålet mitt 88 cm, det er jeg super fornøyd med.

 

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 78,8 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 88Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 93 MIDJE Start: 103 Nå: 104 Må droppe å måle magen. ihvertfall de dagene den er stor og oppblåst.

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter

 

 

Madamim23: kg 82, 8, 81,4, 80,4 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM[

 

Nå sitter jeg her og slapper av foran tvn etter en hard aerobic time. Håper alle har det bra.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus en kilo i dag, og 15cm totalt. Kjempefornøyd ;)

 

Gått tur i dag, og skal ta en halvtime i svømmehallen også, så skal jeg på GR-kurs.

 

Normalt at man øker i cm på lår/overarmer, så går ned, deretter litt opp? Jeg har gjort det de siste to ukene. Kanskje jeg har fått muskler!! *HEHE*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag' date=' det går litt seint for tida, men ned er ned. Fornøyd med 300 gram ned, men enda mer fornøyd med 1.5 cm mindre i midjemål. Nå er midjemålet mitt 88 cm, det er jeg super fornøyd med.

 

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 78,8 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 88Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 92 MIDJE Start: 103 Nå: 99

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter.

 

 

Madamim23: kg 82, 8, 81,4, 80,4 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM[

 

Nå sitter jeg her og slapper av foran tvn etter en hard aerobic time. Håper alle har det bra.

 

Snakkes[/quote']

 

 

 

Ikke lenge til du når målet ditt Ingrid! Gleder meg til jeg er så nærme mitt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Gratulerer med 1 kg ned Marita. Med den farten er det ikke lenge til du når ditt mål heller.

 

Det er veldig gøy at jeg snart har nådd målet. Mend et er noen kg igjen enda. Mitt endelige mål er 72 kg, mens delmålet er 76 kg til jul og det er jeg jo ikke langt unna. Det kan gå, men da må det gå litt bedre enn hva det har gjort de siste ukene. Er egentlig fornøyd bare vekta viser noe med 76 den 18.desember. Målet om 86 i midjemål kan jeg fint nå og det er jeg bare super fornøyd med. Da gjelder det bare å ikke slappe helt av i jula slika t jeg må ta fatt på de samme kg igjen i januar.

 

Off, er trøtt nå. Har planlagt praksis i hele dag. Har mattepraksis i en 8 klasse. Gøy men en god del å tenke på og planlegge.

 

Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Hallo hallo. Så stille det er her, er dere utslått etter helga?

Jeg har nå hvertfall sprengt kosemerke budsjette denne uka. Unna meg litt smågodt på fredagskvelden, år og dag siden sist. Det er forsåvidt greit, men så var jeg hos ei venninne igså og da stappa jeg i meg nøtter, ostepop, chips og pepperkaker. Sliter litt med å stoppe tisdsnok når det blir servert.....Det må jeg jobbe med. Noen som har noen tips om hvordan man kan holde seg i skinnet??? Jeg var bekymret etter "stappinga" igår og måtte ta en liten veiing, den viste faktisk ned en god del, jeg får bare håpe det ikke kommer utslag før tirsdag hvor jeg har den offisielle veiedagen..kryss fingrer.

 

Har fått trent lite denne uka, så idag skal jeg på styrketrening...det blir digg. Planlegger å løpe litt på tredemølla først kanskje, få litt kondisjon også.

 

Håper noen kikker innom:)

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Joda, er ihvertfall liv i meg. Bare vært veldig opptatt de siste dagene, nedlesset av lekser, sosiale sammenkomster av forskjellige slag og i tillegg prøvd å ordne alt til reisen. Drar til Glasgow i morgen, blir der til fredag, så dere får holde liv her imens :)

 

Dette med å stappe i seg, vet ikke hva jeg kan råde deg til, jeg finner ut hvor mye jeg skal ta før jeg begynner, da stopper jeg som regel der, evt. så tar jeg et par ting til. Pepperkaker f.eks, kjempegodt, og står på alle bord nå. Jeg bestemmer meg for to stykk, og tar som regel tre :)

 

Men kjøper ikke inn sånt noe selv, så hjelper nok det. Å holde fristelsene ute av huset. Tror vi er flinke nok hvis vi gjør det jeg, vi har ikke blitt overvektige fordi vi spiser for mye snop hos venner og bekjente. Problemet er nok hva vi selv fyller skapene med.

 

Regner med at min ferie i Skottland nå kommer til å ødelegge litt, men har tenkt til å bruke hodet der alikevel, klart at jeg ikke fører kcal, og litt ekstra blir det nok. Blir spennende å se utfallet. Får sikkert masse trimpoeng, skal jo vandre fra morgen til kveld omtrent, slott med mange trapper og sånt.

 

Dere får ha lykke til neste uke!

 

Titter innom når jeg er tilbake :(

Gleder meg veldig akkurat nå, blir så deilig med litt ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Da var ukens veiing gjort. Fornøyd:), men midjemålet har visst stoppet opp, det var faktisk kanskje en anelse opp...litt rart....

 

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 78,8 77,9 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 88 88 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 92 MIDJE Start: 103 Nå: 99

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter.

 

 

Madamim23: kg 82, 8, 81,4, 80,4 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...