Gå til innhold

Skal vi gjøre dette sammen?


Gjest Marita25

Anbefalte innlegg

Oi oi Oi så masse det var... Hehe :) På onsdag den 24 veide jeg 79'3 TUNGE kilo...

Magemål: 114 !! Har en sønn på 2 og en halv måned (og to til på 3 og 6) , men OI!!! Me de tallene er det ingen unnskyldning lenger...

 

Torsdags morgen voknet jeg me "eye of the tiger" sangen i høyt volum i hode å satte i gang.. Jeg har spist omentrent 1600 calorier hver dag, kun grete roede food, trent hver dag å svettet å peset. Dette skal jeg klare!

Kun tatt vannerobick og en morro sånn derre stepmaskin, ingen lengre en 30 min, men kan liksom ikke dø heller hehe.. Må ta det stegvis etter det mitt kropp orker.

 

Er livredd for målingen å den domme vekta på onsdag nå, om jeg ikke har gått ned hvis dere skjønner... Ikke siden jeg har vert så flink :) (skrytepaven meg)

 

Har en skummel nyskjerrig badevekt stående på badet, men har lovet meg selv å ikke stå på den. Vill ha resultatet på kursdagen neste onsdag...

 

Vill si lykke til videre til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar
Gjest IngridPingriPingvin

Synes dere er flinke alle sammen. Alle trimpoeng er viktige. Jeg har et mål om ha 10 i uka. Går endel, til skolen tar det ca min en vei. Legger ikke inn alt dette, men noe. I tillegg prøver jeg å trene 4 ganger organisert i sal på treningssenter. Da kommer poengene fort. En hard aerobic time gjør susen:)

 

Vil bare si til deg Enovvy, at om vekta på onsdag ikke viser det utslaget du hadde trodd etter det supre innsatsen din så ikke gi opp. Det er mange som ikke går ned så mye i begynnelsen forid kroppen på en måte ikke skjønner hva som skjer. Noen er også av den typen at de får et supert resultat annenhver uke, mens den andre uken kan være så som så. Vær forberedet på dette slik at du ikke får et slag i tryne. Fordi innsatsen du har gjort er ikke forgjeves og du får alltid resultat, men ikke like fort som man gjerne tror. Vi må huske på det at det har tatt en tid å få på seg disse kiolene også.

 

Idag skal jeg til søstra mi og lage fårikål. Nam nam. LItt fett kjøtt, men er jo masse kcal fattig kål så det blir bra. Gleder meg.

 

Ønsker alle en fin søndag. Håper dere er godt uthvilte ettersom vi har fått en time ekstra i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

Nei, du trenger ikke ha 6 måltider om dagen, spis ca hver 3-4 time slik som du gjør. men er en del som tar frukt og youghurt som egne måltider, det gjør ikke jeg, tar dem sammen med brødmaten jeg.

Nå skal jeg minske dagsrasjonen min, ned til 1600 kcal, siden jeg har gått ned ligger jeg akkurat i grensen mellom meny 2 og 3, så prøver meny 2 for å se hvordan det går. har som mål å gå ned minst 750 gram i uka, for å nå målet mitt!

 

Godt å høre flere som koser seg med godt i helga, men føler jeg skeier veldig ut i forhold;(

 

Savner litt å ha familien nærme, men når jeg har valgt å flytte så blir det slik., Det går bra nå som jeg ikke har barn, men når vi får det blir det nok litt anderledes. Er selv vokst opp med å ha besteforeldre, tanter osv i samme by som meg selv, og dem fleste i en gå avstand, så det å ikke kunne gi mine barn det samme liker jeg ikke tanken på.

 

Burde vært på trening i dag, men siden vi får besøk neste helg er det en del som må ryddes og ordnes, så da ble det ikke trening i dag heller. Men tirsdag og onsdag er det jo fint mulig å trene:)

 

Gleder du deg til kurset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slapp dag, med et helt forferdelig vær, så tror ikke det blir mange "sanking" av trimpoeng i dag.

Angående å samle trimpoeng, så går jeg raske turer stortsett hver dag, opp mot en time, dermed har jeg fort 2 trimpoeng og myyye mere energi :)

 

Da jeg gikk på kurset fikk jeg beskjed av kurslederen min å IKKE forandre meny, selv om man går ned i vekt.....så i mitt tilfelle, så spiste jeg samme menyen da jeg hadde gått ned 16 kilo også. Hun begrunnet dette med at kroppen og forbrenningen er innstilt på det kcal-inntaket, og i tillegg så var det en stor fordel den dagen man sluttet å veie maten, fordi da gikk man ikke så fort opp i vekt igjen.

 

Har syndet noen skrekkelig i helgen...er jo helt vanvittig hvor mye kcal det er i alkohol, og når man kjenner på formen i dag, så var det sannelig ikke verdt det....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi Oi så masse det var... Hehe :) På onsdag den 24 veide jeg 79'3 TUNGE kilo...

Magemål: 114 !! Har en sønn på 2 og en halv måned (og to til på 3 og 6) ' date=' men OI!!! Me de tallene er det ingen unnskyldning lenger...

 

Torsdags morgen voknet jeg me "eye of the tiger" sangen i høyt volum i hode å satte i gang.. Jeg har spist omentrent 1600 calorier hver dag, kun grete roede food, trent hver dag å svettet å peset. Dette skal jeg klare!

Kun tatt vannerobick og en morro sånn derre stepmaskin, ingen lengre en 30 min, men kan liksom ikke dø heller hehe.. Må ta det stegvis etter det mitt kropp orker.

 

Er livredd for målingen å den domme vekta på onsdag nå, om jeg ikke har gått ned hvis dere skjønner... Ikke siden jeg har vert så flink :) (skrytepaven meg)

 

Har en skummel nyskjerrig badevekt stående på badet, men har lovet meg selv å ikke stå på den. Vill ha resultatet på kursdagen neste onsdag...

 

Vill si lykke til videre til alle sammen[/quote']

 

Hei.

 

De jeg kjenner som har fått barn går ikke ned de første mnd, kroppen må vel skjønne at den ikke er gravid lenger. Du kommer nok fort i gang skal du se.

 

Veiing er for å se fremgang, men er vel egentlig viktigere at man føler seg bedre. Aktivitet og riktig mat gjør jo det med en. Jeg veier meg kun på onsdager, er kanskje litt avslappet til vekta, ikke krise om jeg går opp, så lenge det snur fort igjen. Men er selvsagt kjempeglad for hver kilo jeg har i minus :)

 

Man får masse Trimpoeng når man svømmer eller driver med vannaerobic, så høres bra ut. Akkurat kommet hjem fra svømmehallen selv nå, kjekt å ha en bekjent som jobber der, da kan jeg svømme der sammen med venner.

Slipper å slåss om plassen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er flinke alle sammen. Alle trimpoeng er viktige. Jeg har et mål om ha 10 i uka. Går endel' date=' til skolen tar det ca min en vei. Legger ikke inn alt dette, men noe. I tillegg prøver jeg å trene 4 ganger organisert i sal på treningssenter. Da kommer poengene fort. En hard aerobic time gjør susen:)

 

Vil bare si til deg Enovvy, at om vekta på onsdag ikke viser det utslaget du hadde trodd etter det supre innsatsen din så ikke gi opp. Det er mange som ikke går ned så mye i begynnelsen forid kroppen på en måte ikke skjønner hva som skjer. Noen er også av den typen at de får et supert resultat annenhver uke, mens den andre uken kan være så som så. Vær forberedet på dette slik at du ikke får et slag i tryne. Fordi innsatsen du har gjort er ikke forgjeves og du får alltid resultat, men ikke like fort som man gjerne tror. Vi må huske på det at det har tatt en tid å få på seg disse kiolene også.

 

Idag skal jeg til søstra mi og lage fårikål. Nam nam. LItt fett kjøtt, men er jo masse kcal fattig kål så det blir bra. Gleder meg.

 

Ønsker alle en fin søndag. Håper dere er godt uthvilte ettersom vi har fått en time ekstra i natt.[/quote']

 

Ja, sov utrolig godt i natt, deilig med en ekstra time :)

 

Ble ikke skogstur på meg i dag, makan til surt vær, regnet kommer sidelangs!!

Så endte opp i svømmehallen noen timer i stedet. Deilig med et bad og badstu etterpå.

 

Er vel meningen at vi skal kunne spise alle typer middager, så tror du kan kose deg med fårikål jeg. Skikkelig nam nam det :)

 

Er ovverrasket over hvor fort man får trimpoeng jeg, brystsvømming gav bra poeng, gå raske turer også. Syns ikke jeg har gjort så mye denne uka, noen turer på en og en halv time, og svømming gav meg over 14 trimpoeng denne uka.

 

Skal man føre opp når man går til buss/butikk/osv. ? Det tror ikke jeg at jeg gidder, det er jo aktivitet kroppen er vant til, føles ikke som jeg har anstrengt meg akkurat.

 

Hva med dere andre, fører dere opp sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' du trenger ikke ha 6 måltider om dagen, spis ca hver 3-4 time slik som du gjør. men er en del som tar frukt og youghurt som egne måltider, det gjør ikke jeg, tar dem sammen med brødmaten jeg.

Nå skal jeg minske dagsrasjonen min, ned til 1600 kcal, siden jeg har gått ned ligger jeg akkurat i grensen mellom meny 2 og 3, så prøver meny 2 for å se hvordan det går. har som mål å gå ned minst 750 gram i uka, for å nå målet mitt!

 

Godt å høre flere som koser seg med godt i helga, men føler jeg skeier veldig ut i forhold;(

 

Savner litt å ha familien nærme, men når jeg har valgt å flytte så blir det slik., Det går bra nå som jeg ikke har barn, men når vi får det blir det nok litt anderledes. Er selv vokst opp med å ha besteforeldre, tanter osv i samme by som meg selv, og dem fleste i en gå avstand, så det å ikke kunne gi mine barn det samme liker jeg ikke tanken på.

 

Burde vært på trening i dag, men siden vi får besøk neste helg er det en del som må ryddes og ordnes, så da ble t ikke trening i dag heller. Men tirsdag og onsdag er det jo fint mulig å trene:)

 

Gleder du deg til kurset?[/quote']

 

Hei.

 

Da spiser jeg ofte nok ihvertfall, så får jeg bli flinkere til å få nok kcal etterhvert.

 

Er nok sånn med alle som kommer fra et lite sted, familien er mer sammensveiset, så du vil ikke ha barn i oslo da?

 

Rydding og ordning er vel aktivitet det også, kommer an på mengden selvfølgelig. Vet at etter et flyttelass så føles kroppen brukt opp innimellom, så må være bra trening å løfte møbler og esker.

 

Gleder meg kjempemye til kursstart!!

Bekjente syns jeg er rar som tør å gå alene, de fleste allierer seg visst nok til noen, men syns det er greit å ta det alene jeg, kan jo ikke tvinge de rundt meg til å bli med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

Det er bra du gleder deg til kursstart, det er et godt tegn. var et på det forrige kurset som ikke gikk helt frivillig, mora som hadde meldt henne på og betalt, og hun var ikke motivert i det hele tatt. det er synd.

Jeg går også alene, er som du sier, kan ikke tvinge noen med seg, også skal man jo kjenne noen som ønsker å bruke penger på kurs også da..

 

Vil jo si at husarbeid er bra trening det, og i tilegg tar jeg litt styrke siden jg bare er hjemme i dag alikavel.

 

Nei barn i oslo vil jeg ikke ha, men skal ikke flytte hjem til Kr.sand, men vi regner med å flytte til Drammen (antageligvis) neste sommer, der er det rimeligere å bo, men samtidig kort nok avstand til oslo.

 

Har du hatt en fin dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slapp dag' date=' med et helt forferdelig vær, så tror ikke det blir mange "sanking" av trimpoeng i dag.

Angående å samle trimpoeng, så går jeg raske turer stortsett hver dag, opp mot en time, dermed har jeg fort 2 trimpoeng og myyye mere energi :)

 

Da jeg gikk på kurset fikk jeg beskjed av kurslederen min å IKKE forandre meny, selv om man går ned i vekt.....så i mitt tilfelle, så spiste jeg samme menyen da jeg hadde gått ned 16 kilo også. Hun begrunnet dette med at kroppen og forbrenningen er innstilt på det kcal-inntaket, og i tillegg så var det en stor fordel den dagen man sluttet å veie maten, fordi da gikk man ikke så fort opp i vekt igjen.

 

Har syndet noen skrekkelig i helgen...er jo helt vanvittig hvor mye kcal det er i alkohol, og når man kjenner på formen i dag, så var det sannelig ikke verdt det....:)[/quote']

 

*Ler* Men du tenkte nok ikke på kcal når du hadde det morro i går.

Skal ikke bli helt hysterisk heller, lov å ta seg en fest innimellom.

 

Jeg er halvdansk, så jeg kan ta meg noe å drikke på hverdagen også, et glass vin, en baileys, en strawberry daiquiri etc. Er egentlig en bedre måte å gjøre det på, man tar en passe mengde. Men ikke møtt noen som kan bli med på en sånn ordning, å ta BARE en :)

 

Du skulle holde det samme kcal-nivået skrev du, skulle du øke aktivitet da? Eller holde på i samme bane som før?

 

Men uansett så tror jeg du får i deg masse vann i dag, gir deg stjerne i boka det vettu.

 

 

Minnet meg på at jeg trenger hjelp med noe, åssen får dere til å drikke så mye vann? Hater å drikke når jeg ikke er tørst, så får i meg 1-1,5 liter om dagen, men alle kaffekoppene ødelegger kanskje?

Kan jo slutte med kaffe... Eller ta en kopp om dagen.

Drikker nok like mye kaffe som jeg drikker vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

jeg går alltid rundt med en vannflaske når jeg er på jobb, og siden jeg er veldig tørst på jobb går det veldig greit med vanndrikkinga, litt verre i helgene. Men start dagen med et stort glass vann, og drikk et glass vann før hvert måltid og helst under måltidet skal du også drikke vann, da bør det gå greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du gleder deg til kursstart' date=' det er et godt tegn. var et på det forrige kurset som ikke gikk helt frivillig, mora som hadde meldt henne på og betalt, og hun var ikke motivert i det hele tatt. det er synd.

Jeg går også alene, er som du sier, kan ikke tvinge noen med seg, også skal man jo kjenne noen som ønsker å bruke penger på kurs også da..

 

Vil jo si at husarbeid er bra trening det, og i tilegg tar jeg litt styrke siden jg bare er hjemme i dag alikavel.

 

Nei barn i oslo vil jeg ikke ha, men skal ikke flytte hjem til Kr.sand, men vi regner med å flytte til Drammen (antageligvis) neste sommer, der er det rimeligere å bo, men samtidig kort nok avstand til oslo.

 

Har du hatt en fin dag da?[/quote']

 

En sørlending du også!!? Fra Tvedestrand jeg :)

 

Hatt en helt grei dag, sitti inne pga dårlig vær, malt litt, driver med oljemaleri. En kjempefin hobby. Ellers gjort litt husarbeid, nå må jeg lage middag til naboen, bedt han på middag se. En ekskjæreste, men bare gode venner nå. Kjekt å kunne ha et sånt type forhold til han, kjenner meg bedre enn de fleste, så kan prate om alt.

 

Jeg ville ikke hatt barn i Oslo heller, for mye mas for dem, vil ha naboer jeg kjenner, og nabobarn jeg kjenner. Trygghet for meg og mine kommende barn. Merkelig å skrive om barn, har ikke planer om det på noen år, så blir surrealistisk å begynne og tenke på hvor barna mine helst burde bo. :)

 

I morra er det sykehustime.. gruer meg sinnsykt, men godt å få det overstått. Tror ikke jeg får noe svar i morra, må vel til fastlegen for å få resultatene.

 

Ha en fin kveld, titter innom i morra jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler* Men du tenkte nok ikke på kcal når du hadde det morro i går.

Skal ikke bli helt hysterisk heller' date=' lov å ta seg en fest innimellom.

 

Jeg er halvdansk, så jeg kan ta meg noe å drikke på hverdagen også, et glass vin, en baileys, en strawberry daiquiri etc. Er egentlig en bedre måte å gjøre det på, man tar en passe mengde. Men ikke møtt noen som kan bli med på en sånn ordning, å ta BARE en ;)

 

Du skulle holde det samme kcal-nivået skrev du, skulle du øke aktivitet da? Eller holde på i samme bane som før?

 

Men uansett så tror jeg du får i deg masse vann i dag, gir deg stjerne i boka det vettu.

 

 

Minnet meg på at jeg trenger hjelp med noe, åssen får dere til å drikke så mye vann? Hater å drikke når jeg ikke er tørst, så får i meg 1-1,5 liter om dagen, men alle kaffekoppene ødelegger kanskje?

Kan jo slutte med kaffe... Eller ta en kopp om dagen.

Drikker nok like mye kaffe som jeg drikker vann.[/quote']

 

 

Etterhvert som man går ned i vekt, krever det lengre tid med aktivitet for å oppnå samme trimpoeng, så det jeg gjorde, var at jeg gikk litt lengre turer, slik at trimpoengene ble det samme :D Høres kanskje ut som et pes, men etterhvert som rompa blir lettere, blir det jo også lettere å gå lengre turer :D

 

Jeg fikk tips av kurslederen min å alltid ha et halvliterglass med vann stående på bordet...når dette har stått ei lita stund (ikke iskaldt lengre) så er det så mye lettere å drikke det...Og som madamim skrev, så har jeg alltid vannflaske med meg på skola, så tar jeg jo en slurk innimellom. Etterhvert blir det liksom en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag, møtte opp fastende på sykehuset, sur og gretten.. en røyker blir gjerne det etter to timer uten morgenrøyken sin ;)

 

Måtte drikke ren sitronsyre!! *æsjæsjæsj* Var så surt at det ble sterkt, svei i magen også. Men første undersøkelse er unnagjort, må ikke ta skopi før svarene på denne testen kommer. Så kan hende jeg slipper.

 

Ikke gjort noe fornuftig i dag, spiste vårruller til frokost *hehe* Men tror ikke de er så farlige, dødssulten som jeg var. Møtt mamman min på café, blitt flink da, sluttet med caffe latte!!!! Får heller ta den ved spesielle anledninger.

 

Fant ut at hvis jeg har agurkskiver eller sitronskiver i vannet, så drikker jeg mer. Så får ha i det innimellom. Men jeg liker nok iskaldt vann bedre :D Med isbiter..

 

Må visst svømme alene hver uke, hun jeg hadde avtale med trakk seg. Litt skuffa, finner ingen som gidder å bli med på en fast planlagt aktivitet. Jeg liker å gå tur alene, men koselig å ha selskap innimellom.

 

Kan jo hende jeg møter noen på kurset, det hadde vært hyggelig, skaffe seg faste avtaler, da slutter man ikke. Redd for at hvis jeg skal være aktiv alene, så velger jeg sofaen i stedet, i hvertfall etter en stund, når motivasjonen dabber av.

Og vinteren kommer...

 

Men har jo min nye hobby, ta masse bilder av naturen. Det får meg jo ut på tur ganske ofte :)

 

Hva gjør dere, trener dere alene eller sammen med noen?

Hvordan holde motivasjonen oppe når man trener alene?

Hvorfor kan ikke sjokolade være like kcal-fattig som en agurk!?! *hehe*

 

Drømmer visst nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, satt akkurat å gomla på en agurk.....sulten som jeg er, og må vell innrømme at sjokoladedrømmen ikke er så alt for langt unna. Men desto bedre blir det å kose seg med det når det blir helg.

 

Jeg trimmer for det meste alene jeg....eller rettere sagt sammen med hunden min. Det er en trofast turkamerat. Syns jeg får holde akkurat det tempoet jeg selv ønsker når jeg går alene, men er jo selvsagt hyggelig med selskap innimellom også da. Har noen venninner som pleier å henge seg på av og til, og det er kjekt :D

Har fått 11,6 trimpoeng i uken som er gått ;)

 

I morgen er det på vekta og frem med målebåndet *sukk* Jeg har min måntlige plage nå, og da blir jeg alltid så "oppfylt", så det kommer nok ikke til å vises noe på vekta denne gangen...men så har jeg jo heller ikke vært noe flink i helga. Men jeg er veldig spent...blir så utrolig motivert når jeg ser at den viser litt mindre, så nå skal jeg skynte meg i seng sånn at morgendagen kommer fortere.

 

Er nå forresten midt i eksamen nå, og fy den er vanskelig...eller krevende er vell rette ordet!

 

Er vell glad du er ferdig på sykehuset tenker jeg :D godt med alt man får unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startvekta mi når jeg begynte i vektklubben for ei uke siden, var 90,2 kg...(snikveide meg i helga, derfor det står 89,7 lengre opp på meg)

 

i dag er jeg

 

88,8 kg ;) gått ned 1,4 kg på ei uke :D

 

og midjemål

 

87 cm :D gått inn 3 cm :)

 

Dette var gode nyheter i eksamenstiden min!!!!!! Og selvfølgelig gjør det også noe med motivasjonen!!

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

ja da var ennå en dag over, spiser bare 1600 kcal nå, hadde trodd jeg skulle bli kjempe sulten, men faktisk ikke! Siden jeg spiser mye skinke som pålegg har jeg faktsik ikke klart å komme opp i 1600 kcal disse 2 dagene, så i morgen får jeg ta litt smør på brødet. skal spise dobbelt opp med kvelds i dag for å nærme meg 1600 kcal.

Skulle på trening i dag, men fikk en snarvesitt av svigers, så da ble ikke det noe. Men kan trene i morgen!

Jeg går mest på sal timer- aerobic, men også litt på styrke rommet, Alt dette gjør jeg alene, ca 1 g pr uke har jeg pleid å gå en tur, på ca 1 time, da har jeg ei turvenninne.

Motivasjonen for trimmen ser jeg på vekta. Jeg vet at jeg må trene for å gå ned, så det er det som gjør at jeg kommer meg avgårde.

 

Ja, drømmen er vel en GOD kalorifattig sjokolade, hadde vært noe det. Men siden vi er så flinke midt i uka, smaker jo sjokoladen bedre i helga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du "Tibia" gikk ned 1,4 kilo!! Gratulerer så kjempemasse!

Jeg for min del er helt sikker på at jeg har gått opp.. Er stiv å støl fra trening, men magan tyter like mye ut å føtterne er like tunge.. Har vanskelig med å føle at jeg gjør det riktige siden jeg spiser så kolosalt mye...

Har lovet meg selv som sakt å ikke stå på vekta før dommedagen i morgen på kurset, men jomen hvor det fristes å bare se litt..

 

Jeg har trent hver eneste dag utenom søndag å likevel får jeg bare 8 total poeng denne uken? Hva er hemmeligheten? Bør jeg trene mere, altså lengre? Jeg går harde intervaller på en maskin i 30 min i niva 4, men det er ingenting som tilsier akkurat det, så jeg tok bare rask gåing eller noe, husker ikke helt i farten.. Gruer meg nå sinnsykt til i morgen, hadde vert så flaut om jeg hadde gått opp...

 

Uansett lykke til med eksamen å slikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Syns vi er flinke jeg, ingen som har gitt seg ihvertfall!!! :D

 

I morgen er det kursstart for meg. En kamerat nevnte at vekta jeg bruker hjemme ikke behøver å vise samme tall som den på kurset!?! Hvilken vekt skal jeg da ta utgangspunkt i?

 

Får uansett stole på min, den jeg har brukt siden jeg veide 108kilo.. noe jeg husker med gru. Veier jo nå 95, så uansett om kursets vekt viser hundre så har jeg jo alikevel gått ned 13kilo. Ble jo veid hos legen når jeg veide 108kilo, og den viste samme vekt som min.

 

*ler* Tror jeg har fått panikk for at jeg skal veie mer på kurset. Fornøyd med vekta jeg har hjemme jeg ;) Men kan jo bli motsatt også, at jeg veier mindre på vekta deres enn min. Da følger jeg kursets vekt ja :D

 

Nei, tror nok ikke det blir noe problem. Bare kursnerver sikkert.

 

Jeg elsker mørk sjokolade, dumt at det er såpass mange kcal i den. Kjøpte meg en Bocca på lørdag, og der stod det ikke hvor mange kcal det var!?! Måtte gå inn på nettsidene til Nidar for å finne det ut. Er det ikke påbudt at det skal stå næringsinnhold på alle matvarer?

Ble litt overrasket....

 

For en diabetiker er det ofte fy fy mat når sukker står oppført som nummer to i innhold, så er jo noe en må vite der og da. Har jo ikke alltid mulighet til å dra hjem og sjekke nettet!

 

Ble enda mer overrasket over at 55gram Bocca gav magen min 290kcal. Trodde mørk sjokolade med 70% kakao var sunt jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du "Tibia" gikk ned 1' date='4 kilo!! Gratulerer så kjempemasse!

Jeg for min del er helt sikker på at jeg har gått opp.. Er stiv å støl fra trening, men magan tyter like mye ut å føtterne er like tunge.. Har vanskelig med å føle at jeg gjør det riktige siden jeg spiser så kolosalt mye...

Har lovet meg selv som sakt å ikke stå på vekta før dommedagen i morgen på kurset, men jomen hvor det fristes å bare se litt..

 

Jeg har trent hver eneste dag utenom søndag å likevel får jeg bare 8 total poeng denne uken? Hva er hemmeligheten? Bør jeg trene mere, altså lengre? Jeg går harde intervaller på en maskin i 30 min i niva 4, men det er ingenting som tilsier akkurat det, så jeg tok bare rask gåing eller noe, husker ikke helt i farten.. Gruer meg nå sinnsykt til i morgen, hadde vert så flaut om jeg hadde gått opp...

 

Uansett lykke til med eksamen å slikt :D[/quote']

 

Takk for det :D

Du må ikke miste motet selv om du er gått opp litt....Når du trener bygger du jo også muskler, og muskler veier jo mere enn fett!!!!!!! Jeg trodde heller ikke det var mulig å gå ned i vekt når jeg spiser så mye (1900kcal) men prøv å spis usunt, så skal du se at det er ikke så mye du kan spise da...er jo bare fordi vi er blitt så sunne vet du ;)

 

Jeg vet ikke hvor tung du er, men det er jo slik med trimpoeng, at etter lettere du er, jo mer må du trene for å oppnå mer poeng. Jeg som er 88,8 kg må gå rask gange i 50 minutter for å få 2 trimpoeng! Og da går jeg fort også, svett som fyyyy når jeg kommer hjem. Og da skal man jo drikke 0,5 liter vann med en gang, og 0,5 liter fordelt på den neste timen, for å erstatte tapt væskebehov!

 

Marita, jeg ville veid meg på min egen vekt også på veiedagene, på morningen før mat og etter dogåing. Er da du får det helt korrekte resultatet. På kurs blir man veid på ettermiddag/kveld, så det blir ikke den helt optimale vekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

 

I morgen er det kursstart for meg. En kamerat nevnte at vekta jeg bruker hjemme ikke behøver å vise samme tall som den på kurset!?! Hvilken vekt skal jeg da ta utgangspunkt i?

 

Får uansett stole på min' date=' den jeg har brukt siden jeg veide 108kilo.. noe jeg husker med gru. Veier jo nå 95, så uansett om kursets vekt viser hundre så har jeg jo alikevel gått ned 13kilo. Ble jo veid hos legen når jeg veide 108kilo, og den viste samme vekt som min.

 

*ler* Tror jeg har fått panikk for at jeg skal veie mer på kurset. Fornøyd med vekta jeg har hjemme jeg ;) Men kan jo bli motsatt også, at jeg veier mindre på vekta deres enn min. Da følger jeg kursets vekt ja :D

 

Nei, tror nok ikke det blir noe problem. Bare kursnerver sikkert.

..[/quote']

 

 

jeg ville kun veid meg på kurset, ikke hjemme i ned i vekt perioden. Og selv om du veiefr mer på kvelden enn på morgenen, veier du deg jo til samme tid hver gang, og da blir det en riktig vekt uansett.

 

Seriøst, sto det ikke næringsinnhold på boccaen? da må du sende inn klage, for sm du sier, det er jo påbudt å ha næringsinnhold på pakken.

Men kanskje de bare er pålagt å skrve ingridienser, ikke hvor mye av hvert nærtingsstoff?!

 

I morgen er det veiedag. Det kan bli spennende, bare trent 1 gang på 1 uke, og så har jeg spist mindre.

rart, for da jeg spiste 1900 kcal, var det ikke noe problem å få i seg nok kcal, men nå som jeg skal ned i 1600, kommer jeg bare opp i 1300-1500 kcal. Skummelt...

 

Marita, lykke til på kurs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her. Men har vært inne å lest litt, det er gøy at det er så mye aktivitet her. Veldig motiverende å komme inn å lese hvor flinke dere er:)

 

Jeg er i praksis nå. Vi har fagpraksis og er der derfor ikke hver dag, men mandag og tirsdag var jeg veldig sliten. Jeg har hatt en uke hvor jeg ikke har skrevet opp hva jeg har spist og antagligvis har jeg vært litt for høyt. Var på burger king på lørdag, hadde fårikål og dessert på søndag og spiste middag med ei i klassen mandag. Denne uka ble det veiing idag istedet for igår fordi jeg tok meg ikke tid til det da jeg stod opp klokka 6.00. Innstilte meg selv på at jeg sikkert hadde gått opp litt, men vekta viste ned 400 gram. Det var jeg veldig glad for. Uka som kommer blir kontrollert med hav jeg spiser så får vi se hva vekta viser neste gang. Det har ikke blitt mer enn en dag med trening foreløpig denne uka. Orka ikke idag, er så drittvær her i Bergen.

 

Ser det er flere sørlendinger her. Det er jeg og:) Jeg kommer fra Grimstad. Begynner så smått å glede meg til juleferie hjemme, litt tidlig kanskje....

 

Jeg er enig med madamin Marita at jeg vill holdt meg til en vekt. Da slipper du å få nedturer hvis vekta er veldig ulik. Vekttapet vil jo likevel være det samme. Lykke til med kursstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 95 MIDJE Start: 103 Nå: 100

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter

 

 

Madamim23: kg 82, 8, 81,4 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på veiing i dag....

Jeg trodde verken synet eller ørene da jeg fikk resultatet..

Kan jo begynne å si mine start tall..

 

Vekt: 79.3

Midje: 114

 

Jeg måler da mer en magan, (rumpe,lår,armer,hals og bryst i tilegg)

 

Total tap i cm var 20 sentimeter!!! 8 cm var BARE magen!!! På knapt 6 dager!!

I tillegg (om ikke det var nok) hadde jeg gått ned 1.8 i kilo!!

Fantastisk ;):D :D

 

Så i Dag er målene mine:

Vekt: 77.6

Midje: 106

 

GLA GLA GLA GLA!! Nå skal jeg fortsette for fullt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vekt viste 94kilo på ettermiddagen i dag og når jeg kom hjem fra kurs viste den 95. Det er greit. Men vekta på kurset viste 100,3!!!???!!

 

Endte med at jeg sjekket vekta mi, selv om den har stemt med den på legekontoret siden januar. Det var ikke noe feil med min vekt.

 

Kunne tålt et par kilo mer der, men nå gikk jeg opp til tre siffer igjen.

 

Ba kurslederen sjekke vekta si, siden legekontorer får sine stilt daglig. Ikke alle som takler det, den eneste grunnen til at jeg gjør det er at jeg uansett har gått ned 13kilo til nå, flink uansett.

 

Men vet ikke om jeg vil skrive 100,3 kilo her inne, kan skrive min vekt her.

Så følger boka mi kurset ;)

 

Midjen min var nå 15cm større enn startdatoen min, har jo som sagt ett eller annet galt med magen min, så er oppblåst i dag. Tror jeg nøyer meg med de andre målene, så får jeg måle midjen når magen er fikset.

 

Men likte folka på kurset, kurslederen var ok, men slet litt med mine spørsmål. Skjønner jo at jeg har litt mer enn andre å spørre om. Diabetes og Pcos gjør det litt innviklet.

 

Men hun skulle undersøke, så hun prøver ihvertfall.

 

En på min alder på kurset, ellers 40+. Litt kjekt å ikke være den eneste i 20åra.

 

Spiser utrolig lite, har tella kcal på ja-grønnsaker også jeg :D

Og det skulle vi ikke. Og nå skal jeg begynne i meny2-3, etterhvert gå ned til meny 2.

 

Nå har jeg mye å fordøye... Får lese litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...