Gå til innhold

Skal vi gjøre dette sammen?


Gjest Marita25

Anbefalte innlegg

E helt ny her i vektklubben å ønsker også å gå ned 15 kg til sommeren. Eg e 41 år, veier 90 kg. har vart 99 kg for 2 år sia så har gått sakte men sikkert ned. Men no sliter eg med å komme meg videre ned. Trener en del, spinning å styrke, men litt for glad i go mat særlig i helgene. Tar gjerne imot gode råd å tips. Hilsen snopa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar
Gjest IngridPingriPingvin

Du har jo allerede vært kjempeflink, så deilig. Det har gått seint med meg og, men bedre seint enn aldri er det ikke så man sier.

 

Skjønner at det ikke alltid er like lett å motivere seg, i begynnelsen ser man gjerne resultater fort, men så kan det stoppe opp. Et råd er bare å holde ut:)

 

Du er hvertfall hjertelig velkommen til å dele sorger og gleder med oss i prosessen. Hjelper å ha noen å snakke med og stille spørsmål. Vi rapporterer også vekt her en gang i uka, er og en ekstra motivasjonsfaktor til å holde på. Ikke gøy å stadig rapportere stilleståing eller oppgang hvis det går bra med de andre.

 

Lykke til i helga. Prøv deg på sunn snack; grønnsaker med dipp. Bland dippen med mager kesamen så er det enda magrere enn hvis du blander med rømme.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, nå har jeg hatt litt av en uke, fant ut at jeg skulle slappe av. Drukket to glass vin hver dag, og sikkert litt feil i rasjonene mine, var flink til å bestille side dishes, sånn at jeg fikk nok grønnsaker.

 

Tror uansett at det ikke ble så ille, vært ute å gått minimum 5 timer hver dag, så beina har gnagsår og er ganske slitne :)

Hadde så mye vi skulle gjøre der borte, så løp omtrent fra sted til sted.

 

Men nå skal jeg begynne å veie og telle kcal igjen, var faktisk deilig med et lite avbrekk. Måtte spise ute ved hvert måltid, siden vi ikke dro til hotellet før etter midnatt hver dag. Deilig å velge mat og få den servert da ;)

 

Vet ikke helt jeg Ingrid. Jeg går opp og ned i cm i overarm og lår, så kanskje det er normalt å gå opp i magen også. Har nok noe med væskeansamling å gjøre, og vi har jo en menstrasjonssyklus også, den er jo i gang hele måneden, ikke bare når vi har mens.

 

Hei Snopa, høres ut som du er klar til å ta i et tak for deg selv. Velkommen her er du i hvertfall :D Jeg har funnet mitt nye snop, et råd fra kurslederen min, spise eple med kanel. Smaker som godteri :) Og kjempebra for å stoppe sukkerhunger og regulere blodsukker. Så jeg tar et eple hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Julesnackset er igang. Var på julebord med klassen på lørdag, av kjempekos, men blei kanskje litt for mye pinnekjøtt....for det er jo så godt....må lære å stoppe hakket før det blir for mye. Det gjelder og hvis det blir servert en boks med pepperkaker. Ikke det at de kjøpte er så fantastisk gode de er bare litt for lett tilgjengelige....spent på veiing imorgen. Har vel egentlig vært flink sånn jevnt over denne uka, er jo tillatt med noe kos...vi får se...gir rapport imorgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset med sunn alternativ. Man må lære å tenke at sunt er godt, da e jo samvittiheta mye bedre. Ska også veie meg til uka på mandag. E ikke helt fornøyd me meg selv fra helga, spiste hjemlaga pizza lørdag å da har eg vanskeli å stoppe me 2 el 3 stykker. Men no e sneen kommet her oppe i Nord så fikk meg en flott skitur igår.

 

Man må bare stå på videre å ikke se seg tilbake.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Veide meg tirsdag morgen har bare ikke rukket å gi tilbakemelding her. Vekta viste litt opp.....buhuuu...men det er lenge siden den har gjort det nå...måtte og ta en snikveiing idag og da viste den under det den var forrige uke så da håper jeg at det vil være enda litt ned til neste tirsdag. Har et mål om at den skal være noe med 76 før jul, håper og tror jeg vil klare det. Har og kutta ut å registrere alt jeg spiser, det blir ikke gjort når jeg er hjemme og har heller ikke lyst til å gjøre det resten av livet, så det er bare å hoppe ut i det og prøve. Registrere trim og kosemerker. Har en periode ligget på 1400 kcal om dagen etter råd fra min internettkursleder, tror det kan være lurt å øke litt gradvis, først til 1500 og så 1600, det er det jeg skal ha i følge utregninger. Sikkert lurt å ikke la kroppen få sjokk når det blir jul, for da vil nok inntaket hvertfall være på 1600.....

 

Setter inn tabellen her:

 

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 78,8 77,9 78,2 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 88 88 88 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 92 MIDJE Start: 103 Nå: 99

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter.

 

 

Madamim23: kg 82, 8, 81,4, 80,4 Mål 13. 12, 75 kg

midje; 89 MÅL 13.12 84 CM[

 

Ønsker alle en fin dag. Jeg skal ha innlegg på seminar i klassen idag, håper det går bra. Føler meg hvertfall godt forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

jeg er veldig borte fortiden. er så dårlig til å bruke tid her i vektklubben. Nå har jeg ca 1,5- 2 kg kg til jeg er i mål. og planen min var å komme i mål til 13. desember. Det ser det ut til å kunne gå akkurat. Visst ikke er det ikke mer enn kiloen før jeg er i mål, og den skal jeg ha tatt av før jul.

Buksene begynner å bli slaskete, genserene jeg nå kjøper blir kjøpt i str M, dongeri buksene str 30, ikke 33, det er gøy! I dag skulle jeg ta på meg en pen bukse, som jeg kjøpte i januar, str 42, den faller jo av meg når jeg bøyer meg jo.. Hadde aldri trodd jeg skulle få oppleve å sy inn bukser, satt nettop å flyttet på knapper på bukser som jeg tidligere har flyttet på, nå måtte de tilbake til opprinnelig plass for at dem ikke skulle falle av.

 

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 78,8 77,9 78,2 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 88 88 88 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 92 MIDJE Start: 103 Nå: 99

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter.

 

 

Madamim23: kg 82,8, 81,4, 80,4, 76,7 Mål 13. 12, 75 kg

midje; start; 89 ,NÅ, 77 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har mistet litt gnist den siste uka, gikk opp 500gram forrige uke, vet grunnen. Var hos legen min pga blodsukkeret mitt, gjett om jeg fikk sjokk. GR-Kurset har sørget for at jeg har dårlig blodsukker og at vekten er på vei opp!?!

 

Jeg skal visst maks spise 100g brød/knekkebrød/potet.. pr dag. Ligger jo på mye mer enn det med meny 2. Så har kontaktet kurslederen min for å få et eget opplegg og ny og tilpasset meny.

 

Litt irriterende egentlig, var så godt igang nå, så må alt endres. Syns ikke jeg spiser annet enn brød jeg :)

 

Ser at dere er flinke, og forsatt holder motet oppe. Ikke lenge til dere når målet deres. Ja, kjempemoro å merke at klærne våre blir for store :) Jeg gruer meg faktisk tilkurs i morra, har sikkert gått opp mer. Blir sint, for jeg følger menyen min til punkt og prikke, og trimpoeng har jeg nok av. Men får godta at det er sånn frem til jeg får ny meny. Vet faktisk ikke hvordan jeg skal spise akkurat nå. En salat til lunsj, skal jeg ha mer påleggs rasjon? Hvis ikke så sulter jeg vel halvt ihjel i løpet av dagen!! HEHE.

 

Kurslederen min vet nok råd, så får bare vente til i morgen, så får jeg vite hva jeg skal gjøre. Bare utålmodig, kjenner grammene daler på her ;)

 

Pinnekjøtt er godt, lov å spise det innimellom. Hvor ille er egentlig to-tre pepperkaker innimellom? Har problemer der selv, pluss julebrus, det beste jeg vet!!! HJELP!! Jula er fæl, vet ikke hvordan jeg skal overleve dette. Hmmm.. vet jo at jeg kommer til å sprekke innimellom, det som hjelper er jo at man er ganske aktiv i jula, mye som skal gjøres. Mitt første julebord til fredag, skal droppe alkohol, og gå dit med god samvittighet. Julebord med kommunen, så ikke så moro å feste sammen med de som drar dit. Litt eldre enn meg i gjennomsnitt kan man si, så jeg sparer alkoholen til vennene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er 500gram lagt til, veiedag i morra, så skriver inn da også jeg.

 

jeg er veldig borte fortiden. er så dårlig til å bruke tid her i vektklubben. Nå har jeg ca 1' date='5- 2 kg kg til jeg er i mål. og planen min var å komme i mål til 13. desember. Det ser det ut til å kunne gå akkurat. Visst ikke er det ikke mer enn kiloen før jeg er i mål, og den skal jeg ha tatt av før jul.

Buksene begynner å bli slaskete, genserene jeg nå kjøper blir kjøpt i str M, dongeri buksene str 30, ikke 33, det er gøy! I dag skulle jeg ta på meg en pen bukse, som jeg kjøpte i januar, str 42, den faller jo av meg når jeg bøyer meg jo.. Hadde aldri trodd jeg skulle få oppleve å sy inn bukser, satt nettop å flyttet på knapper på bukser som jeg tidligere har flyttet på, nå måtte de tilbake til opprinnelig plass for at dem ikke skulle falle av.

 

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 78,8 77,9 78,2 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 88 88 88 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 92,5 MIDJE Start: 103 Nå: 99

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter.

 

 

Madamim23: kg 82,8, 81,4, 80,4, 76,7 Mål 13. 12, 75 kg

midje; start; 89 ,NÅ, 77 cm[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så hadde jeg gått ned 1kg til veiinga i dag ;) Rart egentlig, spist sjokolade, drukket 2-3 glass julebrus hver dag, pluss pepperkaker. Men har spist mindre brød, så funker tydeligvis for meg.

 

 

 

jeg er veldig borte fortiden. er så dårlig til å bruke tid her i vektklubben. Nå har jeg ca 1' date='5- 2 kg kg til jeg er i mål. og planen min var å komme i mål til 13. desember. Det ser det ut til å kunne gå akkurat. Visst ikke er det ikke mer enn kiloen før jeg er i mål, og den skal jeg ha tatt av før jul.

Buksene begynner å bli slaskete, genserene jeg nå kjøper blir kjøpt i str M, dongeri buksene str 30, ikke 33, det er gøy! I dag skulle jeg ta på meg en pen bukse, som jeg kjøpte i januar, str 42, den faller jo av meg når jeg bøyer meg jo.. Hadde aldri trodd jeg skulle få oppleve å sy inn bukser, satt nettop å flyttet på knapper på bukser som jeg tidligere har flyttet på, nå måtte de tilbake til opprinnelig plass for at dem ikke skulle falle av.

 

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 78,8 77,9 78,2 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 88 88 88 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 91,5 MIDJE Start: 103 Nå: 99

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter.

 

 

Madamim23: kg 82,8, 81,4, 80,4, 76,7 Mål 13. 12, 75 kg

midje; start; 89 ,NÅ, 77 cm[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

hvordan vekta varierer. Har vel noe med kroppssyklusen vår ellers også. Jeg er nå nede igjen på det jeg var før vekta viste litt opp forrige uke. Ikveld skal jeg ha gløgg, håper jeg klarer å begrense meg litt.

 

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 78,8 77,9 78,2 77,9 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 88 88 88 Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 91,5 MIDJE Start: 103 Nå: 99

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter.

 

 

Madamim23: kg 82,8, 81,4, 80,4, 76,7 Mål 13. 12, 75 kg

midje; start; 89 ,NÅ, 77 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Så stille det er her. Det er vel kanskje mange som har mye å gjøre nå før jul, med eksamener og juleforberedelser. Jeg har ikke eksamen iår, det er deilig. Det er rart hvordan jeg alltid tror jeg vil få goood tid i desember, men nå er det jammen meg snart jul og jeg har på langt nær fått gjort så mye jeg ville...både når det gjelder sosiale ting og skoleting...jaja. Men vektting har jeg tydligvis fått gjort, vekta viste en stor nedgang idag hele 1,8 kg. To dager med liten matlyst pga sykdom kan jo ha gitt det siste puffet. Men da har jeg altså klart målet mitt om 76 kg til jul, har egentlig en uke til på meg....neste gang kan vekta ha svingt litt opp igjen pga det månedlige kvinnelige men jeg vet jo da at jeg har nådd målet mitt.....må bare passe på å holde vekta noenlulnde i sjakk i jula. Men det skal jeg klare, får gå inn her innimellom og raportere og hetne inspirasjon og støtte.

Har ikke helt klart målet med midjen, men kanskje det vil være nærmere neste uke. :D

 

 

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 78,8 77,9 78,2 77,9 76,1 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 88 88 88 87,5Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 91,5 MIDJE Start: 103 Nå: 99

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter.

 

 

Madamim23: kg 82,8, 81,4, 80,4, 76,7 Mål 13. 12, 75 kg

midje; start; 89 ,NÅ, 77 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ingrid. skal du ned mer etter jul, eller er du som meg, nå feridg med slankeprosjektet? Siste kurskveld er i morgen, og da håper jeg å ha gått ned den siste kiloen.

I dag var jeg på kiboksing, det var tøft. Men veldig bra trening da;)

Det er deilig å se at klær blr for store, eller klær som enedlig passer igjen.

Synes vi alle er flinke!

 

Ingrid: KG: 81,4 81,00 79,7 79,3 79,1 78,8 77,9 78,2 77,9 76,1 Mål: 18.12 76 kg

Midje: 94 93 91,5 91 89,5 88 88 88 87,5Mål 18.12 86 cm

 

Marita25: KG Start: 96 Nå: 91,5 MIDJE Start: 103 Nå: 99

Har ikke satt meg tidsfrist, skal ned til 80Kg. Og da følger vel midjen etter.

 

 

Madamim23: kg 82,8, 81,4, 80,4, 76,7 , 76,00 Mål 13. 12, 75 kg

midje; start; 89 ,NÅ, 77 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Hei Madamin

 

Deilig å nesten være ferdig, da må man jobbe med å holde vekta, bli stabile liksom. Jeg har planer om å gå ned litt til. Har satt meg en trivsel vekt på 72 kg og tror det kan passe. Er ikke helt fornøyd med magen min enda, er en litt for stor pølse som ligger rundt der om du skjønner hva jeg mener. Noen gode tips til å bli kvitt fett akkurat der? Vet at det må kondisjon til hvertfall. Lykke til med den siste innspurten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trening av mage er veldig bra for å få oppstrammet litt. jeg sliter selv med denne pølsa, men har funnet ut at jeg ikke må gå ned mer, i redsel for å ikke klare å hold emeg stabil. Så nå er det oppstramming som gjelderr.

Sakl bli flinkere til å ta sit ups, hver dag! Da skal jeg vistnok merke resultater etter 14 dager!

Husk de skrå magemusklene;)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg lever jeg også, bare hatt fullt opp med skole og jobb om dagen, opp halv seks, skole, deretter på jobb, hjemme ca kl 01.00, og da har jeg lekser. SLITEN!!!! Men nå er skolen over for i år, deilig igrunn. Skal jobbe to dager til, så har jeg fri frem til torsdag, blir deilig. I morra blir det hektisk, jobbe etter jobb også..driver jo en sånn ungdomsklubb, og i morra skal vi ha nissefest. Blir nok koselig, men etter en full dag på jobb så blir jeg nok sliten før jeg kommer dit.

 

Hadde siste dag på kurset i dag, gikk opp 200g jeg da :D Det at jeg drakk 1,5liter julebrus rett før jeg dro bort hjalp nok til, så tror jeg kan si at vekten sto stille. Ikke hatt tid til å tenke så mye på mat, og planlegge måltidene i det siste. Men blir nok bedre fremover. Må bare jobbe litt ekstra nå, for å tjene inn penger til Kinaturen som skal betales i Januar..15 000!! Ganske dyr tur for en fattig student, som har tømt sparekontoen i Skottland.

 

Dere har jo vært kjempeflinke, så bra at dere når målene deres! Full applaus fra meg :)

 

Jeg er visst skakk, i hofta, blitt helt stiv der etter at jeg begynte å svømme. Da er visst det ene beinet noen mm lengre enn det andre, men skal gå seg til av seg selv, hvis jeg fortsetter å svømme. Føler meg som en gammel dame.. helt stiv, og halter litt :)

 

Fikk gaver på kurset i dag, hadde mest trimpoeng og mistet mest cm.. litt stolt av det. Men antall kilo vant jeg ikke *ler*. Godt egentlig, føltes rart å få gaver, sånn ovenfor de andre, hadde vært værre om jeg hadde fått alle tre. Slo hun som hadde mistet flest kilo med bare 0,5 cm da. Men jeg vant!!!! Føles ihvertfall som jeg har vunnet noe :) Jeg som ikke vinner på flakslodd engang.

 

Skal titte innom her i jula, trenger nok litt støtte de neste dagene. Men oppdaget at hvis jeg spiser usunt, dvs sukker og fett, så får jeg høyt blodsukker og da går jeg ned i vekt, så kan faktisk skeie ut litt, uten å få straff for det *JIPPI*

 

Dere får ha en GOD JUL hvis dere ikke har tid til å titte innom her før jul og i jula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest IngridPingriPingvin

Godt nyttår til deg og dere andre. Jeg er fortsatt med, men har tatt en "ferie" fra kosthold tening i jula. Har nok tenkt litt i bakhodet og vært inne her og lest litt, men ikke tatt meg tida til å skrive. Jeg er fremdeles hjemme hos min mor i Grimstad og tar det rolig. Men på lørdag er jeg tilbake i Bergen og da blir det mer normalt hvor jeg styrer kostholdet mitt selv. Litt vanskelig å være flink når mamma lager gode middager og vi har masse godt pålegg:)

 

Men har nå vært litt flink, gått turer og idag har jeg vært ute og løpt i snøværet. Det var kaldt, men forfriskende. Har heller ikke vekt her så blir spennende, grufullt når jeg får veid meg igjen, håper ikke det er mange kilo jeg må kvitte meg med på nytt.....

 

Stå på alle i det nye året. Nå er det klart for sunn livsstil med friskt mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngridPingriPingvin

Da var jeg tilbake i mitt vante gjenge igjen. Ble noe forsinket pga snøværet som kom hjemme (sørlandet). Skulle egentlig vært her lørdag, men kom ikke før natt til mandag. Kjempefestlig når jeg skulle opp klokka 06.00 på mandagen....men men jeg er hvertfall igang med mitt vanlige sunne kosthold..nesten hvertfall...skeiet ut med en berlinerbolle igår...(vanskelig når man er sammen med andre som vil ha og man er litt sulten..)

Men men spist er spist. Veiet hvertfall litt opp med at jeg fikk kjøpt meg treningskort for semesteret og var på en hard styrketime, kjenner det i bein og armer idag, men kommer sikkert til å kjenne det enda mer imorgen.

 

Håper det fortsatt er folk som følger denne tråden. Jeg er ikke like ofte inne å skriver nå som før sikkert fordi jeg har kommet mer inn i det og fordi jeg ikke reigstrerer alt jeg spiser. Jeg registrerer kosemerker og trim, ok å følge med på kosemerkene og motiverende med et trimtre som stadig får flere epler. Er på mitt fjerde tre nå.

 

Jeg kommer fortsatt til å ha veiedag på tirsdager og det var gledelig å se at julens kos ikke hadde gitt mer utslag enn 6-700 gram opp. Det er jeg fornøyd med ettersom det ikke ble så mye motivasjon jeg hadde håpt:)

 

Stå på alle sammen. Trenger fortsatt noen å dele ting og tang med her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...