Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Velkommen velkommen:)

Det kan se ut som vi har ganske like mål og utgangspunkt. Så da kan vi motivere hverandre masse. Jeg har også gått opp en del det siste året, men jeg er på vei ned igjen:) Veide vel 82 på det meste, men nå er jeg nede i 76,7 kilo og det etter to harde uker med streng streng diett. Gikk ned 2, 2kilo på to uker og tre cm rundt midjen. Er kjempefornøyd med at jeg klarte det men nå har det sklidd litt ut igjen:( skal prøve å ta meg inn igjen ganske fort....

dietten tok jeg fordi jeg hadde så mye avfallstoffer i kroppen som gjorde meg veldig trøtt... Jeg er ikke veldig fokusert på å telle kalorier, men heller å kutte ut sukker og trene masse. Prøver å trene hardt fire ganger i uka, minimum tre. Ønsker deg en god start:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Konstantine og Gum, takk for tips! Og Konstantine, godt gjort å holde seg unna kakesmaking, det tror jeg jeg måtte slitt fælt med ;) Jeg tror jeg har funnet ut problemet med meg og for lite kalorier, og det er at tiden ikke strekker til... dagene er ikke lange nok - jeg må rett og slett stå opp tidligere! Hehe. Stå opp tidlig for å rekke å spise alt jeg skal før jeg legger meg, litt sært men. Idag har jeg nemlig vært oppe fra halv åtte for å ha eksamen (som gikk over all forventning! Yay!) og har kommet meg opp på 1259 eller noe sånt. Nærme nok 1300, altså! Så hvis jeg bare får årna døgnrytmen nå, burde alt gå bra :) Kaster i meg et eple og en kiwi her nå, men det får gå. Frukt er tross alt sunt.

 

Og velkommen, smaasild!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått eksamen Noja, og velkommen Smaasild :) (Hehe...blir noen artige hilsener med disse nickene.)

 

Jeg har bestemt meg for å skjerpe inn i dag. Har funnet ut at mine gjetninger over hvor mange gram jeg spiser av ulike ting (har ikke matvekt) samt sammenligning med norske produkter kanskje er litt for tilfeldig når jeg nå skal gjøre dette målrettet. Så jeg har lagt om spisingen til kun produkter der det står kaloriinnhold på pakningen, og veier frukt og grønnsaker i butikken så jeg får logget riktig hvor mye jeg spiser hver dag. Får se om dette gir resultater på vekta til søndag, frykter jeg har fått i meg for mye til nå ;) Hvis noen av dere vil skrive hva dere spiser på en "typisk" dag hadde jeg satt stor pris på det, som dere ser sliter jeg litt med å finne ut av hvor mye jeg skal spise, og vil ikke lure meg selv hverken den ene eller den andre veien.

 

Etter å ha trykket "send" kom jeg på at jeg jo kan begynne selv med å si hva jeg tenker å spise en vanlig dag:

 

Frokost: en skive mørkt rugbrød med philadelpia light og ett egg, ett glass ekstra lett melk

 

Lunsj: Suppe og brød fra kantina på jobb

 

Mellommåltid: en skive mørkt rugbrød (igjen) med Philadelphia light skogsbær, yum!

 

Mer mellommåltider: ett eple, to (små) bananer, to gulrøtter,

 

Middag: Blir gjerne suppe igjen, med krutonger denne gangen... Og et glass ekstra lett melk.

 

Etter mine beregninger her i Vektklubben sitter jeg da igjen med 50 kcal ut av min "dagsrasjon" - kosemerker.

 

Er det noen av dere andre som går på GR-kurs? Jeg har hørt at man skal ha ca 200kcal til frokost og lunsj, omtrent 200kcal av både melk og frukt, og ca 400 (?) kcal til middag...stemmer dette? Jeg har lange dager og får sjelden spist middag før i titiden. Kan det da være lurt å spise "middagsmåltidet" på rundt 400kcal til lunsjtid, og nøye meg med 200kcal til "middagen" på kvelden?

 

Blir mange spørsmål fra meg som er i oppstarten, takk for hjelp! Lykke til med denne neste uka alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dagsplanen din høres fornuftig og riktig ut, Gum. Kosemerkene har du kanskje fått med deg at du kan spare opp over en uke og f.eks spise (eller drikke) på lørdagskvelden, eller spise litt mer mat om dagen hvis det er større behov for det. Jeg regner at jeg har 14 kosemerker i uka istedenfor 2 om dagen, da det gjerne blir behov for mer enn 2 om gangen. Man kan ikke spare opp tre ukers kosemerker da, men en uke er helt fint.

 

Jeg har gått på grete roede-kurs, for halvannet år siden. Da spiste jeg meny 1, det står et annet sted på forumet hvordan du regner ut hvilken meny du skal spise. I hvertfall, jeg spiste 200 kcal til frokost, 200 til lunsj, 400 til middag, tre frukt og tre melkeprodukter (dvs. 2 glass melk og 1 yoghurt, f.eks). Tror det skal tilsvare ca. 200 kcal på både frukt og melk. I tillegg spiste jeg noen ganger en halv frokost- eller lunsj-porsjon til mellommåltid (f.eks. kvelds), hvis jeg ble sulten og det ikke holdt med frukt/yoghurt. Forskjellen på meny 1 og 2 er at på meny 2 skal man ha mellommåltid og kvelds, det skal man teoretisk ikke på meny 1. Menyene oppover kjenner jeg ikke så godt til, men hvis du finner ut at du er på noen av dem har jeg kursboka mi liggende og kan finne ut av det :) edit: ser at du sier du ligger på rundt 1500. Det er vel meny 2, tenker jeg. Noe i den duren.

 

En frokost/lunsj kan da bestå av 2 brødskiver på 30 g (hvis du bruker oppskjæringsmaskinen i butikken er dette riktig nok) pluss 20g pålegg på hver brødskive. Hvis man bruker smør (dvs. lett-margarin) tar man 15g pålegg isteden. Det tilsvarer for eksempel to vanlige ostehøvelskiver med lett-ost og smør eller en skive lett-servelat og smør. Kurslederen min sa at vi godt kunne bruke vanlig pålegg, ikke lett, men ost er veldig fett så jeg synes det var like greit å venne seg til lett-varianten. Det funka for meg, iallefall!

 

2 knekkebrød tilsvarer gjerne 1 brødskive, men det kommer litt an på knekkebrødtypen. Havre eller fullkorn frukost tar jeg tre av istedenfor fire. Da slipper jeg unna med litt mindre pålegg også, i og med at påleggsrasjonene er de samme som på 2 brødskiver som må fordeles på knekkebrøda.

 

Middag. Tja. Vanskelig å si hvor mye man skal spise uten å veie det. Jeg er fremdeles ikke helt sikker, så jeg må veie/gjette på vekta og regne..

 

Om man bytter om på middagen og lunsjen har ikke noe å si, tror jeg. Jeg gjør det rett som det er. Så lenge man har et sted mellom 2 og 4 timer mellom hvert måltid, det være seg skikkelig måltid eller frukt/melk, går det meste greit.

 

En vanlig dag for meg nå er omtrent sånn:

Frokost: 30g puffet havre, en halv banan (ca. 50/60g) og 80g melk (sånn passe ;) så det meste blir sugd opp av havren, ikke så mye flytende rundt etterpå).

Evt. 40g havregryn, 20g rosiner og melk (samme prinsippet som over).

 

Lunsj: Samme som frokost, eller 2 brødskiver og pålegg. Gjerne en med litt lett pålegg og en med makrell i tomat, som er fett men fint for hjertet!

Evt. 3 fullkorn frukost, 1 med lett leverpostei, 1 med makrell i tomat og 1 med lett brunost og litt smør. Det kan bli litt mye kalorier, men det går greit nå og da.

 

Middag: Siden jeg akkurat har begynt igjen med grete roede, og forrige gang var hjemme hos mamma hvor jeg slapp å lage middag, veit jeg ikke helt hva jeg skal lage her som er passelig med kalorier. Der må jeg regne på kaloriene som står på matvarene, eller prøve meg frem med å putte det inn i dagboka her og se hvor mye det blir. Hvis jeg ikke gidder å lage middag og føler jeg har veldig god råd, finnes det fjordland-middager som har rundt 400 kcal. Det står på pakka.

På siden her står det vel oppskrifter på middager, som sier hvor mye man skal ha uten at man behøver å tenke så mye. Personlig er jeg veldig fan av den limemarinerte røkelaksen med stuede poteter. Mmmmm, fantastisk. Blir det laks til overs er det jo ikke så farlig, det blir pålegg.

Ellers fant jeg en oppskrift her inne på forumet på en kylling- og soppgryte, og det er en gryterett under grete roede-oppskriftene som er enkel og grei å lage. Så nå har jeg blitt inspirert til å lage mine egne, jeg er egentlig ikke noen gryterettperson men det er veldig greit å steke en kyllingfilet eller kjøttdeig, litt sopp, lage en posesaus og helle oppi, og putte i hva man vil ha av grønnsaker. Frossen brokkoli, babygulrøtter, squash osv. Her har man uendelige muligheter! Jeg bor alene så jeg lager gjerne en gryte, spiser en del og fryser ned to deler i porsjonspakker. For jeg synes det er så kjedelig å spise rester i to dager. Jeg har spist masse ruccolasalat og et par flatbrød til mine gryter, men man kan selvsagt spise potetmos eller ris eller et rundstykke til. Bare å passe på at man tar litt mindre gryte da.

 

Så pleier jeg å spise 2-3 frukter, det kommer litt an på hva jeg har liggende og hvordan dagen er. Hvis jeg er ute uten tilgang på mat har jeg alltid med meg en frukt eller to, så slipper jeg å stresse med å komme hjem eller finne noe sunt å spise hver 3. time..

 

Hvis jeg har spist veldig magert i løpet av dagen pleier jeg å spise kveldsmat også, for å komme litt opp i kalorier, selv om jeg for sultens skyld som regel synes det er nok med frukt og vann.

 

Hvis jeg er flink og står opp tidlig (hrm..ungdommen idag..), rekker jeg å spise et mellommåltid eller en yoghurt eller noe også. Som regel spiser jeg ikke annet enn frukt etter åtte-ni på kvelden, men jeg hører av andre her at det ikke er så farlig å spise etter det, så lenge man lar det gå omtrent en halvtime mellom måltidet og man legger seg. Jeg har ikke noe problem med å være litt småsulten når jeg legger meg, men hvis man har det er det altså ikke noe problem, sies det.

 

Jeg pleier bare å drikke vann, for siden vi nå skal ha i oss 2 liter synes jeg det er et ork å drikke ENDA noe annet i tillegg, og det går greit. Hvis jeg føler jeg er fysen på noe godt på kvelden, lærte jeg at det godt kan hende jeg bare er tørst. Det ser ut til at det er noe i det, så hvis sjokoladesuget kommer pleier det faktisk å hjelpe med vann. Hjernen min vet ikke helt forskjell på fysing og tørste. Det er ett av de beste tipsa jeg har fått! Mulig det er allmennkunnskap :)

 

Dette blir verdens lengste post! Sorry! Jeg øser ut all min kunnskap her :) Håper det var svar på noe, iallfall! Det er bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noja: Takk for veldig god hjelp! Var en liten nedtur pa tirsdag da jeg fant ut at jeg nok har fatt i meg litt for mange kcal, men na satser jeg pa denne nye planen for hva jeg kan spise. Om det virker finner jeg ut pa sondag ;) Skal ogsa prove a benytte meg mer av de oppskriftene som er her inne - ser ut som man kan finne mye godt!

 

Jeg har ogsa funnet en ny motivasjonskilde: jeg har vaert inne og lest pa hold vekten-forumet, og regnet ut hvor mange kcal jeg kan spise uten a ga opp i vekt nar jeg forst har nadd malet. Er faktisk ganske mye! Det a vite at jeg om jeg er flink en periode na etterhvert vil kunne spise normalt OG ha en vekt jeg trives med funker ihvertfall glimrende for a motivere meg :) I tillegg har jeg skrevet ned hvor mange uker jeg kan regne med at det vil ta for jeg er kommet dit, og det er jo ikke saaaaa lenge nar man ser det pa den maten. (Har regnet med -500g. per uke, og en periode pa fire uker rundt jul der jeg ikke skal ga ned, men heller prove a ikke ga opp. Sa far vi se.)

 

Hvordan gar det med dere andre? Er motivajsonen pa topp? Er jo lett a bli motlos av a veie alt man spiser, og gretten av a vaere smasulten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, lion! 2,2 kg på to uker.. hvilken diett var det??;)

 

har gått ganske greit de første to dagene, vært flink å spist bra men ikke fått trent noe (skikkelig forkjølet) men regner med å være tilbake på spinningen neste uke!:)

 

det snakkes om veiedag?

og om hvor mye man skal spise i forhold til hvor mye man veier, høyde.. hvordan regner jeg det ut? (jeg er 22 år, 165 høy, veier 85 kg og vil ned til 75-70)

litt redd jeg er helt på villspor ang kaloriene:/

 

hvordan ligger det an med dere nå før jul? gruer meg litt til all den godisen som kommer jeg..

men får motivasjon av å se hvor flinke dere er!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaasild: Nesten øverst i tråden her har Konstantine skrevet opp formelen for å regne ut hvor mye du skal spise. Veiedag er den dagen i uka du veier deg og skriver opp resultatet for å holde styr på nedgangen. Tror mange bruker mandag eller søndag, jeg har mandag som min dag.

 

Motivasjon, ja! Jeg har også vært inne på hold vekten-forumet, i tillegg til at det er fint å se at man kan spise så mye synes jeg det er skikkelig inspirerende å se at folk faktisk har klart det! Det får meg til å innse at jeg faktisk kan klare det jeg også, og snart er jeg der jeg og.

For meg hjelper det også mye på motivasjonen å se i h&m-katalogen eller på top model eller sånne ting, pene tynne mennesker (for tynne iblant, men dog) ;) Man kan jo spørre seg om det er positiv motivasjon, men det funker iallefall..setter meg ofte på trimsykkelen da, ja. Og! De der "Du blir hva du spiser"-programmene hvor folk er usunne og slaskete og deprimerte, og så begynner de å spise grønnsaker og gå tur og plutselig er de utrolig mye bedre humør, mye mer energiske og alt er fryd og gammen. Veldig motiverende å se hvor mange positive bivirkninger kosthold og trening har, ikke bare at man blir tynnere!

 

Slagplanen min for jula er at jeg kan spise hva jeg vil på 23., 24., 25. og 31., og ellers skal jeg holde meg til skjema. Hjemme hos meg er vi heldigvis ikke så begeistra for småkaker uansett, de bakes gjerne for å bakes men så ligger de i boksen sin og tørker til vi oppdager dem og kaster dem når vi trenger boksene neste jul.. Så i år blir det bare pepperkakehus. Jeg tror jeg skal prøve å holde meg unna delfiakake, til og med. Jeg er ekspert på å spise masse delfiakake, folk flest blir kvalme etter et halvt stykke men jeg kunne spist halve kaka uten problem, jeg. Har ikke helt bestmt meg ennå da.. om jeg kanskje skal la meg få lov siden det er bare en gang i året, tross alt. Vi får se. Lage en liten en, kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei smaasild:) måtte gå på diett for å rense kroppen. 2,2 kilo på to uker ser jeg var å ta litt hardt i. det var vel ikke mer en 1,9:) men jeg er veldig fornøyd med resultatet. jeg gikk i to uker uten og spise noe sukker, ikke sukkerfri tyggis heller. ikke hvetemel, poteter, ris, gjær osv. det var masse jeg ikke kunne spise. Da gikk det faktisk greit og ikke spsie godteri men det var hardt med all den maten jeg ikke kunne spise. Jeg gått opp noen gram igjen da:( men det hadde jeg vel regnet med..... Jeg er veldig streng med med selv en uke til så får vi se hvordan det går. jeg har avtale med kjæresten min at når jeg har gått ned 10 kg og da haldt meg på 70 kg en stund skal vi dra til syden på ferie. Håper jeg klarer det:) Det blir liksom ikke mange sånne turer når begge er studenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lion: så smart med en skikkelig premie når du har nådd målet! Jeg vet jo at det å nå trivselsvekten egentlig er premie nok, men siden det ikke er så lett det vi driver med, synes jeg det var kjempelurt med den ekstra motivasjonen. Jeg skal definitivt finne noe som kan være min premie... forslag? Har dere andre premie i vente og?

 

Ellers kan jeg melde om en dårlig helg med alt for lite mat og mange kalorier gjennom alkohol. Ikke bra. Veier meg på treningssenteret der jeg går, og siden jeg ikke var der på min veiedag (søndag) får jeg rapprtere inn etter veiing i dag istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Heihei!

 

Blei ei heller kalori fylt veke sist veke! Så vart faktisk positivt overraska når vekta stoppa på 62kg i dag. Blei opp mot fleire 3000kcal dagar... uff uff...

 

Men eg er då endå meir klar til å gi ein innsats no dei 2 siste vekene før jul, prøve å holde meg på matta og langt unna søtsakene!

 

Kjempe smart med ein slik stor premie ja! Lurer på om eg og får pønske ut noe smart eg kan glede meg til når målet er nådd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp... veide meg i kveld, og står på stedet hvil. Ikke uventet pga all vinen, men allikevel kjedelig. Jeg gyver løs på en ny uke, men er det noen som har erfaring med vektforskjell når man veier seg morgen vs. om kvelden? Jeg har et ørlite håp om at jeg eeeeegentlig har gått ned litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått eksamen Noja, og velkommen Smaasild :) (Hehe...blir noen artige hilsener med disse nickene.)

 

Jeg har bestemt meg for å skjerpe inn i dag. Har funnet ut at mine gjetninger over hvor mange gram jeg spiser av ulike ting (har ikke matvekt) samt sammenligning med norske produkter kanskje er litt for tilfeldig når jeg nå skal gjøre dette målrettet. Så jeg har lagt om spisingen til kun produkter der det står kaloriinnhold på pakningen, og veier frukt og grønnsaker i butikken så jeg får logget riktig hvor mye jeg spiser hver dag. Får se om dette gir resultater på vekta til søndag, frykter jeg har fått i meg for mye til nå :D Hvis noen av dere vil skrive hva dere spiser på en "typisk" dag hadde jeg satt stor pris på det, som dere ser sliter jeg litt med å finne ut av hvor mye jeg skal spise, og vil ikke lure meg selv hverken den ene eller den andre veien.

 

Etter å ha trykket "send" kom jeg på at jeg jo kan begynne selv med å si hva jeg tenker å spise en vanlig dag:

 

Frokost: en skive mørkt rugbrød med philadelpia light og ett egg, ett glass ekstra lett melk

 

Lunsj: Suppe og brød fra kantina på jobb

 

Mellommåltid: en skive mørkt rugbrød (igjen) med Philadelphia light skogsbær, yum!

 

Mer mellommåltider: ett eple, to (små) bananer, to gulrøtter,

 

Middag: Blir gjerne suppe igjen, med krutonger denne gangen... Og et glass ekstra lett melk.

 

Etter mine beregninger her i Vektklubben sitter jeg da igjen med 50 kcal ut av min "dagsrasjon" - kosemerker.

 

Er det noen av dere andre som går på GR-kurs? Jeg har hørt at man skal ha ca 200kcal til frokost og lunsj, omtrent 200kcal av både melk og frukt, og ca 400 (?) kcal til middag...stemmer dette? Jeg har lange dager og får sjelden spist middag før i titiden. Kan det da være lurt å spise "middagsmåltidet" på rundt 400kcal til lunsjtid, og nøye meg med 200kcal til "middagen" på kvelden?

 

Hei! Ny her jeg, fin tråd!

 

Jeg ser på dagsberegningen din og synes du absolutt burde få mer proteiner i kosten din. Proteiner er svært viktig ved vektreduksjon! Suppe, det funker ikke i det lange løp. Velg kylling, svinefiler, laks, mm. Mye sunnere og myye bedre!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk linka, du har helt rett. Problemet er at jeg sjelden er hjemme før ti-halv elleve om kvelden, og da har jeg sjelden lyst på skikkelig middag. (Og sjelden tid til å lage den før ejg stuper i seng.) Men jeg må nok kanskje gjøre noe med dette, ja. Dersom noen har tips til hvordan få mere proteiner inn i lunsjmåltidet, si gjerne fra. (Kyllingsalat har jeg tenkt over, men å spise det hver dag blir litt for kjedelig.)

 

Kan også melde at jeg veide meg i dag morges (to dager over min veiedag, men men) og vekta viste 57. Det betyr -1kg. Hurra!

 

Hvordan går det med dere andre? Fremgang? Motgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobbet!

 

Mange som har problemer med å få i seg nok proteiner ved vektreduksjon, men alt handler om planlegging!

 

Kjøp økonomi pakker med kylling filet og stek om kvelden. Strimle opp og bland i litt salat. Sant som du sier at det kan bli litt kjedelig i lang tid, men det er jo litt kjedelig med suppe også synes nå jeg :D

 

Noe som jeg har blitt hektet på er røkt laks. Det er skikkelig godt og masse proteiner. Skjær opp og blant i salaten. Hvis du ikke liker røkt, er det supert å steke vanlig laksefilet i folie.

 

Veldig mange sverger også til kesam for å få proteiner, men på grunn av melkeallergi kan jeg ikke spise det. Men det er supert med tanke på næringsinnholdet.

 

Et annet tips er kyllingskinke på boks. Nydelig på Ingers rugbrød.

 

Det viktigste ved vektreduksjon er å opparbeide seg gode og faste vaner. Vidunderkurer fungerer ikke, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linka: takk igjen for godt tips, jeg skal på butikken og kjøpe både kylling og kyllingskinke etter jobb! Hvis jeg bytter ut salaten med litt grove grønnsaker blir det jo nesten som en middag, som jeg kan ta med i en boks til jobb og spise rundt middagstid. Siden jeg bor i utlandet er det ikke lett å finne produkter som kesam og laks (dyyyrt!), men et godt tips allikevel. Hvis jeg får i meg kylling/fisk og kanskje også ett egg om dagen, burde jeg vel være oppe på et mer akseptabelt proteinnivå :D

 

Jeg er helt enig i at vidunderkurer ikke fungerer, jeg tror man lett går opp igjen, og at det ikke er spesielt bra for kroppen eller hodet. Sunn mat er nok det som skal til. Eller hva?

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.

 

Ser at siste innlegg fremdeles er det jeg skrev for en uke siden, så jeg tenkte jeg skulle skrive noen ord bare for å holde liv i tråden...eller har dere andre sluttet å bruke vektklubben/byttet tråd/gitt opp/nådd målet deres? (dette siste hadde selvfølgelig vært det beste :) )

 

Jeg har gått litt opp denne uka. Var flink hele uka, og mine snikveiinger viste stor fremgang. Men på lørdag ble det både øl og stooor restaurantmiddag (valgte de letteste alternativene på menyen og stoppet når jeg var mett, men når kjæresten inviterer ut til trereters er det vanskelig å si nei/ikke spise/følge slankeopplegg/late som man spiser mens man egentlig putter maten i veska :D ). Søndag morgen og i dag var jeg oppe i mange kilo igjen. Prøvde meg på å skylde på menstuasjon, men innser at dette kanskje er selvbedrag og unnskyldninger...huff og huff...

 

Håper det har gått bedre med dere andre! Nå er det ikke lenge til jul, og da håper jeg vi klarer å fire litt på kravene, kose oss og slappe av. Mine slagord for jula:

 

Kos er ikke lik mat!

Skitur/aking/skøyter er gøy!

Eple&Kanelte og klementiner er like godt som sjokolade! (Dette siste er ikke helt sant, men når man sier det mange nok ganger..... :) )

Tillatt litt mer enn vanlig, men ikke propp deg full når du egentlig er fornøyd!

 

La oss håpe det virker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Heihei=)

 

Må nok ærlig innrømme at eg har tatt ein liten pause no i juletider... uff.... skal prøve så godt eg kan å holde meg i skinnet framover dei neste to vekene...men me får se korleis det går! Slanking er iallefall ikkje det som frister mest!

 

Lykke til alle de andre!=) Me kan være sterke viss me vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

...så er det ihvertfall ikke langt unna. Helt utrolig at det går an å ignorere egne forsetter om å kose seg med måte i julen! Virkelig skuffet over meg selv. Skal bli deilig å komme tilbake til hverdagen ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Tilbake for fullt!

 

Korleis gjekk de med dere andre i jula?

Eg har nok lagt på meg litt er eg redd... tør ikkje heilt å gå på vekta enda! Men skal gi alt eg har for ein kjempe start dei neste vekene no!

 

Eg skal nå målet mitt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.

 

Jeg er redd jeg har gått litt opp jeg og. Jeg har bestemt meg for å gi meg selv en uke tilbake i gamle rutiner før jeg går på vekta, så første rapport blir til helgen... Den gode nyheten er at jeg er helt kurert for lysten på søtsaker etter å ha vært omgitt av fristelser hele jula ;)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mazdarati

Hei.

Jeg er ei jente som ønsker og komme i form, mest for egen helse og komfor. Ønsker å få strammet opp litt her og der og ønsker ta av noen kilo. Skal begynne på grete roede kurs gjennom jobben 16,1 så dette er første dagen min her inne.

Ønsker å komme i kontakt med jenter rundt min alder (22) ; men ser noen datoer på siden her som er fra sommeren, men tenkte jeg skulle prøve uansett.

Trenger både motivasjon, og ikke minst matkurs hehe. Bor for meg selv så legger nok ikke hele sjelen min i å lage mat desverre. Har blitt svært lite grønnsaker og mye snop hehe!! Håper på noen tilbakemld og gode tips og råd=)

 

Hilsen fra mazdarati

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Mazdarati, og velkommen i "gjengen" vår! Mitt beste råd er vel: ikke gi opp. Er ikke lett dette her, og det er lett å bli sur og gretten (og kanskje gi opp) dersom resultatene ikke er overveldende med en gang. Vi skulle vel alle ønske at dette gikk fortere, men vi må bare gjenta for oss selv at det vi vil ha er varig vektnedgang, og da gjelder det å ikke miste kiloene for fort, da kommer de gjerne like fort på igjen etterpå! Med deg på laget, som skal gå kurs og alt, tror jeg vi skal klare dette sammen. Bikinisesongen kommer, og da skal vi alle føle oss mer vel med egen kropp! ;)

 

Har vært litt stillstand i denne tråden etter/rundt jul, men det er nå etter at kanskje mange av oss falt for julefristelsene og gikk opp noen kilo igjen at vi trenger hverandre mest. La oss glemme tidligere synder, og starte "på nytt" fra nå av! Nytt år, nye muligheter! :)

 

Mazdarati: har du et mål/delmål med slankingen din? Hvor mange kilo lettere vil du være når du er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Hei alle sammen!=)

 

Eg har falt for fristelsen å prøve ein såkalt crash-diet ( the master cleanse).

Eg er klar over at vekttap ein får ved slike diettar ofte fører til jojo-vekt og at det sjelden er varig. Men det er jo ofte slik at man blir nødt til å prøve deg sjølv for å tru på det. Så eg gir det eit forsøk, for så å heller jobbe ekstra hardt med å trene og ete alt det riktige etterpå! Alle regler må jo ha eit unntak;)

 

Ellers går det fint med meg, og håper det gjer det med alle dere andre og! Har i dag vert å kjøpt meg treningskort som mine snille foreldre sponsa meg med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!=)

 

Eg har falt for fristelsen å prøve ein såkalt crash-diet ( the master cleanse).

Eg er klar over at vekttap ein får ved slike diettar ofte fører til jojo-vekt og at det sjelden er varig. Men det er jo ofte slik at man blir nødt til å prøve deg sjølv for å tru på det. Så eg gir det eit forsøk' date=' for så å heller jobbe ekstra hardt med å trene og ete alt det riktige etterpå! Alle regler må jo ha eit unntak;)

 

Ellers går det fint med meg, og håper det gjer det med alle dere andre og! Har i dag vert å kjøpt meg treningskort som mine snille foreldre sponsa meg med:)[/quote']

 

 

Hei! Jeg innrømmer gjerne at jeg også vurderer en slik, rett og slett som en motivasjonsbooster. Håper at det etterpå skal gå en liten fanden i meg og at jeg skal jobbe hardt for å ikke legge det på meg igjen. Som du sier; vi må vel alle gjøre våre egne feil ;)

 

Kanskje det er flere her inne som har erfaring med slike kurer? Hvordan fungerer de? Hvor kjøper man dem, og hvordan velger man hvilken man kjøper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Det er mest som en motivasjonsfaktor ja! Då eg etter nyttår var tilbake til mi høgaste vekt noensinne ;) trengte eg kjappe resultat for å få opp motivasjonen igjen...

 

The master cleanse har eg ikkje betalt noen ting for, man lager lemonaden sjølv av lønnesirup, sitronsaft og cayenne pepper. =) Det var den Beyonce gjekk på i 10 dagar og gjekk ned 10kg på før rollen i "dreamgirls".

 

Eg har vert på den i 5 dagar no og resultata er slik:

 

01.01.08 - 65kg

06.01.08- 64.5kg ( start MC)

10.01.08- 60.6kg ( dag 5 av MC)

 

=) kjem tilbake for vidare oppdateringar når eg er heilt ferdig med den. Så får me se om vekta kjem på at eller ikkje! Med så kjappe resultat synest eg det er vert eit forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...