Gå til innhold

"Støttegruppa :) "


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Huff, stakkars deg Isabel, så ille å ha sykdom med unger og seg selv nå rett før jul... Ønsker dere begge GOD BEDRING!!!

Godt at du har humør og ser positivt på ting:)

 

Helga mi har vært fin, koste oss i Oslo, og hadde en fin helg med mye god mat, og altfor mye drikke, hehe..

Men, moro var det;)

 

Tulla, 100 gram er jo ikke noe, så det var bra!!!

 

Skøyter er forresten moro, og det er bra at ungene har noe å holde på med utendørs...

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Heisann, her har det blitt stille, men alle har vel nok med sitt i en travel juletid?

Jeg er på jobb, og skal en tur til byen senere idag, så håper jeg at det blir siste byturen før jul;)

 

Håper dere koser dere og nyter dagene nå før jul, alle sammen!!

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men som du sier... har vært mye sykdom og mye forberedelser her hjemme de siste dagene... sorry!!! Nå nærmer det seg julaften, og jeg kommer med min vekt på julaften.... og så får jeg håpe på det beste... Kjenner at bukser strammer, og noen passer ikke engang lenger.....:) Gleder meg til desember er over nå... slik at jeg kan komme igang med å leve sunnere og dermed gå ned i vekt.... Ellers syns jeg desember- måned er en koselig og fin tid...:)

 

Hvordan går det med dere andre+??? Står dere stille"""???

 

Klem fra meg i en travel førjulstid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du er her Isabel:)

Travel tid dette her, men man skal og må kose seg og nyte desember;)

 

Føler at jeg står stille sånn nogenlunde, men er ikke sikker. Skal veie meg imorra, så får vi se... Kommer med dommen, hehe

 

Klemmer fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mine tall:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

20/12: 57,7 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg, men at desember skal være stabil, og ikke streve for å gå ned, men å holde meg der... og nå har jeg jo litt ekstra å gå på, hehe....

 

Dette er jeg jammen fornøyd med midt i førjulstida, enda jeg småspiser og koser meg litt innimellom....

 

Ellers går ting som normalt, stresser og styrer litt, men sånn har vi det vel alle om dagen...

 

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo,alle samme!etter hektiske dager på jobb så jeg fram til onsdag og siste skole dag før ferie-men nei,på etter middagen ble den ene av jentene mine syk,hele etter middagen og kvelden kastet hun opp og hadde diare.på natta ble den andre jenta mi syk!så nå har jeg to stykk som ligger i hver sin sofa m beina trekt opp under seg og bøtte på gulvet!!!krysser det jeg kan av kroppsdeler for at jeg ikke blir syk.......

vekta den har vel gått opp(og opp)det merker jeg på buksene mine...... skal ta meg sammen og gå tur hver dag!!!!må slutte m sjokolade og snop...

vel jeg får stelle m de små syke.

ha en fin kveld

ps tulla 69 hvor i landet bor du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer den store dagen seg.... og ikke minst all den gode maten og desserten....for ikke å snakke om kakene, marsipanen og sjokoladen.... Jammen er det en del fristelser i jula....

 

Jeg veide meg igjen i går.... og fryktet det værste....men vekta stoppet igjen på 78,2 kg.... helt merkelig... akkurat det samme i tre uker (eller er det fire nå?). Skal være sjeleglad hvis jeg klarer å holde det der, for da er det "kun" de 8 kg jeg skal ned til sommeren.... :)

 

Jeg vet akkurat hvordan du har det Kreps... her har vi også hatt sykdom med feber først, og omgangssyken etterpå. Her fikk vi voksne det også :) (kun dattera mi som fikk oppkast og diare i tillegg...)

 

Merwell; nå er du vant med å høre det.... he he..:) ..men... du er utrolig flink og strukturert. Utrolig bra resultat !! Bra!!!

 

Jeg ønsker alle sammen her inne en GLEDELIG JUL!!! og jeg skal rapportere så ofte jeg kan her inne, for det hjelper på psyken og vekta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, så bra!! :D Det er jo målet med stillestående nå, så du er kjempeflink!

Vi får prøve å komme innom her så ofte vi kan, og det hjelper masse;)

 

Og, vi får kose oss med måte, og ikke spise alt vi kommer over, hehe...

 

e022.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her har vi i dag vært på kino - "bien". Den var fin og ungene koste seg. Ellers har jeg fått trent i dag :) Ja, du leste riktig.... he he... tro det eller ei....

 

Ungene var tidlig i seng i dag, og jeg og mannen min har tent levende lys og koser oss :D

 

Merwell: har du en god oppskrift på den delfiakaka??

 

Ellers ser jeg rundt omkring at mange har fått opp juletreet allerede i dag... noe jeg synes er litt dumt... for da blir tradisjonen om at det skal opp lille julaften vannet ut for hvert år som går... og ikke bare det.. ungene får ingen spesiell følelse med lille julaften slik som vi hadde......og har dermed ikke den inngrodd i sine vaner og tradisjoner for fremtiden. Kjempe synd synes jeg. Viktig å ta vare på gode og varme tradisjoner så vi kan føre de videre.....Ja ja...nei nei... (blåfjell.. he he)

 

Ellers gleder mine barns seg veldig til å hente inn juletreet i morgen... det kribler godt i hele kroppen. Vi er stort sett ferdig med alle forberedelser, og har brukt dagen i dag på å ha god kvalitetstid sammen som familie. I morgen blir også å bare kose seg og "vente" på jula....... Herlig :)

 

God jul igjen........ Kos dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig det hørtes ut hos dere igår da Isabel

Viktig å kose seg og nyte dagne før jul til sånt...

Er helt enig med deg ang juletreet, det skal inn idag, og pyntes. Aldri før lille julaften, det er da det skal gjøres, og det er noe jeg er vant til også, og håper ungene mine får samme tradisjonen når de flytter og får barn:)

 

Jeg er ikke helt ferdig med pyntingen, men har ikke så mye igjen, og så skal det vaskes litt. Er heldigvis ferdig med all handling, og skal ikke på utsiden av døra for å gjøre sånt, hehehe....

Det er skøyteis nå, så håper den holder seg i jula så vi kan være endel ute å skøyte, det er moro, og sosialt

 

Her er ungene også spente, og de gleder seg enormt til imorra!! Moro å se på dem, husker jo veldig godt den følelsen jeg hadde da jeg var liten, og jeg gleder meg over å se at ungene føler det samme.... Koslig...

Gleder meg også til iomorra, spise deilig mat og kose oss hele dagen.

Får besøk av søstra mi + mann og datra på 4 (som pleier å sove hos tante, hehe)

Eldstemann må jobbe, har jo blitt lærling og jobber skift, men sånn er det bare, og han er hjemme kl 22, så dafår han åpne gavene sine da:)

 

Har forresten lovet han delfiakake til å ha med på jobben

Jeg bruker oppskriften som står på delfia-pakken med kjeksen som heter PER, men uten marsipan, den er kjempegod, nam nam:p

 

Ha en strålende lille-julaften Isabel, og kos deg masse!!!

 

Stor juleklem fra meg d062.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Da sover det fire utslitte barn her......har vært koselig og moro!!! :) Den eneste nedturen i dag var det gråe og kjedelige regnværet... huffameg... triste saker... men i stua er det skikkelig jul likevel :)

 

Maten smakte utsøkt..... og det gjorde desserten også :D

 

Jeg gikk på vekta i dag tidlig... og den viste 78,3 kg.... altså 100 gram mer enn sist uke.. Jeg og ei venninne har vært ute å trimma i tre kvarter i dag... så litt bedre samvittighet har jeg da....

 

God jul videre.... og en spesiell hilsen og klem til deg Merwell... det er liksom du og jeg som holder koken her inne..... som vanlig... he he.

 

God kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Isabel!

 

Julaften var kjempekoslig her også, og alle var strålende fornøyde:)

Maten og desserten var topp, og nå tror jeg desverre at vekta går oppover, for det er ikke lett å la være å spise kaker og desserter, og snop på kvelden...

Og, ikke trimmer jeg heller, som vanlig :D

 

Jeg fikk bærbar pc av mannen min til jul, og nå prøver jeg den:D

 

Ha en fortsatt flott jul, og kos deg med mann og barn!

 

Stooor juleklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mine tall:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

20/12: 57,7 kg

27/12: 57,4 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg, men at desember skal være stabil:)

 

Dette hadde jeg neimen ikke trodd, for de siste 3 dagene har jeg spist masse potetløv og snop på kveldene...

Må si jeg er fornøyd og overrasket;)

 

GOD JUL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for et etegilde.... syns jeg er mett hele tiden... spiser ribbe og sylte i lefse, småkaker, sjokolade og deilig desserter.... og så lite trim... :) Tror den vekta til mandagen viser atter en gang oppgang.... og Merwell .. du som har fulgt meg hele tiden vet jeg har gått opp en del bare siden i sommer.... hvor skal dette ende...?? JO, det ender og slutter på nyttårsaften!!!!

 

I morgen skal jeg gå en laaang tur..... kose meg ute... og ikke spise alt mulig som jeg kommer over....:D

 

CU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, prøv å kose deg nå i jula, det gjør du jo uansett, hehe... så istedetfor å bare ha dårlig samvittighet for det du spiser, tenk at det nå er lov, men slutt etter mandag!!! Ferdig, bom, sånn SKAL det være;)

Har fulgt hverandre lenge nå, og det er ikke riktig tid å ikke spise noe nå i jula... du har allerede begynt å spise, og dette er en vanskelig tid....

Da får du heller nyte det, og på tirsdag kvitter du deg med alle rester av det som du kommer til å spise opp, og så er det slutt!

 

På tirsdag begynner en ny epoke, og da må vi trå til og støtte hverandre i den nye tråden vi må finne et navn til, og da er det ingen nåde:)

 

Håper du koser deg og nyter jula, og ikke bare føler deg mett og stappa, og med dårlig samvittighet i tillegg. Jula skal være koslig, og du har jo oppnådd så mye annet dette året at du har all grunn til å være stor-fornøyd:D

 

Ha en suuuper jul videre, og kos deg ute på tur imorra!!!

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et nytt navn burde vi ha fra nyttår... og ny tråd.... :)

 

Joda, jeg koser meg med mye god mat og drikke sammen med familien, og det er jo nettopp DET jula handler om....:D

 

Jeg leste her inne et sted følgende ord: Det er ikke hvordan du lever og det du spiser i mellom jul og nyttår du legger på deg av, det er mellom nyttår og jul som er avgjørende....

 

Fin den.. he he:p men jeg må nok si at jeg kan klare å legge på meg noen kilo i jula også jeg... ikke noe problem... he he :)

 

På nyttårsaften kommer min lillesøster med familie, og det gleder jeg meg til. De har det ikke så greit om dagen. Er midt i en samlivskrise, og brudd er et faktum, dessverre. De har to små barn, kun 3 og 5 år gamle.... jeg får sååå vondt.... men men.... sånn er det nå om dagen... mange brudd....

 

GOD NYTTÅR TIL ALLE SAMMEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isabel, nå er det et nytt år, med nye muligheter, og ny motivasjon som gjelder:)

 

Håper du hadde en fin nyttårsfeiring, og at alt går bra med søstra di og barna. Trist, men får håpe det blir noe positivt ut av det til slutt:)

 

Håper dette året blir et godt år for oss alle her inne, og at vi klarer å finne motivasjon og hjelp hos hverandre alle sammen!!

 

Ønsker dere et riktig godt nytt år, og gleder meg til å skjerpe meg og få inn gode rutiner og matvaner igjen, sammen med dere

 

Nyttårsklem fra meg z010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det pån igjen, og nederlaget er et faktum :) med det mener jeg at julen har likevel satt sine spor.... men ikke med mer enn 1 kg opp... så det kan jeg leve med....

 

Mitt mål er å gå ned 10 kg frem til sommeren.... men første delmål er å klare 4- 5 kg til uke 8, da skal jeg til syden :) Nå er motivasjonen på topp, og jeg er klar til å veie og måle alt jeg putter i munnen...

 

Jeg kommer til å veie meg på mandager fremover, for det er jeg vant med, og ønsker å fortsette med...så den første uka blir litt kort.

 

Dagens vekt er følgende:

 

2/1: 79,4 kg

7/1:

14/1:

21/1:

28/1:

4/2:

11/2:

18/2: 75 kg (mitt første delmål)

 

 

Hva gjelder nytt navn til våre nye tråd, så syns jeg det er litt vanskelig denne gangen, men hva med "Energigjengen 2" eller "De utholdende" eller "AlfaOmega" (og det med tanke på at vi som gruppe er nødvendige for hverandre i medgang og motgang...og med motivasjon).... :)

 

Syns kanskje navnet "AlfaOmega" klinger best...... for det er nettopp det dere er for meg :(

Hva mener dere???

 

Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Her kommer mine tall:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

20/12: 57,7 kg

27/12: 57,4 kg

3/1.08: 58,1 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg, men at desember skal være stabil

 

Jaja, som jeg ventet, litt opp på slutten av jula, men desember er totalt sett nedgang, så jeg er veldig fornøyd:)

 

Isabel, vi tar Alfa Omega, høres bra ut:)

 

Kommer innom etter jobb, dårlig tid nå, hehe

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og det ble en skikkelig ferie fra både det ene og det andre.

 

Hei igjen folkens og riktig godt nyttår! z010.gif

 

Så flink du har vært i jula, Merwell! Isabel, du gjorde nok mer som meg - holdt en stund og lot det så stå til... Jeg håper dere har kost dere. Kreps, syke barn like før jul hørtes ikke så bra ut. Håper du slapp unna, men tatt i betraktning at du ikke har vært her siden, frykter jeg det verste. Jeg bor forøvrig på Østlandet, hvis du fortsatt husker spørsmålet fra før jul.

 

Jeg ser dere har vært mer aktive her enn det jeg har, men så har jeg da også feriert uten internett (og dermed uten noen til å holde meg i tømmene...). Besøkt familie og slappet av. Har hatt det riktig koselig, og var noenlunde fornuftig den første uka, men det er vanskelig å spise riktig på besøk, og etter hvert gikk det nok rett vest med fornuften. Trening var heller ikke lett å få til, det ble noen skiturer, men med syvåringen som turfølge ble det ikke akkurat høy puls.

 

Gikk såvidt på vekta i går kveld, men kveldsvekt er vanskelig å tolke. Regner likevel med at jeg har minst en kilo mer å drasse på enn før jul :(. Men nå skal jeg ordne meg og dra på trening før jobben - starter sent i dag.

 

Stemmer forøvrig også for AlfaOmega!

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...