Gå til innhold

Sommersexy


Gjest mamma88

Anbefalte innlegg

Det er planen!!!

 

Skal begynne for fullt 1.januar... Da er det sunn mat, vann og trening, i stedet for sofasitting, brus og godis...

 

Kommer med ny oppdatering på startdato 1.januar, og vektoppdatering hver uke etterpå! Veier nå 107 kg, og målet er 75 kg, så får vi se når jeg har nådd det målet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Hei! jeg blir også med!

 

Vippet over 100 kg nå i jula, nå er det slutt! Vet egentlig hva som skal til for å gå ned i vekt, men trenger litt inspirasjon, oppmuntring og press.

 

Ønsker meg selv og alle andre lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-)

Veier 99 kg i dag og vil ned til 62 kg. Starter på Grete Roede interenettkurs 14. januar. Hadde tenkt å ha veiedag mandager, men tirsdager går vel greit. Nå skal jeg ut på en liten joggetur.gruer meg litt, for det er så glatt og jeg er livredd for å dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en liten joggetur, men det er sånnn tynn isglasur på veien, så det ble mest gåing. Men noe jogging ble det, og fikk kjørt meg litt opp siste bakken der det ikke var så glatt. Etterpå ble det en halvtimes tid med styrketrening i TerapiMaster-tau. De er utrolig gode å trene med, og jeg angrer virkelig ikke på at jeg investerte i slike:-)

 

Det er så flott å være inne på denne siden og lese om andres nedturer og oppturer. Det gir meg skikkelig mot til prøve å få av noen kilo:-)

jeg er utrolig imponert over dere som har klart å gå ned så mange kilo. Dere er virklig flinke og gode forbilder for oss som kommer etter:-) Stå på folkens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Bare et lite spørsmål: Skriver dere ned alt dere spiser og veier dere all maten? Jeg kommer liksom ikke lenger enn til å skrive opp frokosten. Og veiing av maten sliter jeg litt med da jeg har to barn som står og lurer på hva mor holder på med. Jeg har ikke lyst til å fortelle dem at jeg slanker meg. Og i alle fall ikke til ten-åringsgutten min. Men man må kanskje skrive ned og veie maten for å ha kontroll på hva man spiser i løpet av dagen?

 

jeg har ikke fått trimmet i dag, men har slåss mot en ikea-hylle som skulle settes sammen - og det blir man svett av!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne slenge meg på denne tråden sammen med dere. Er en dame på 27 år som veier 113,5 kg. Gikk på GR kurs for halvannet år siden og gikk ned 8 kg,men sluttet da vi bestemte oss for at vi ønsket å få barn. I dag har jeg en nydelig sønn på 6 mnd og veier 2 kg mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Det verste er ikke at jeg har gått opp 2 kg... det som er ille er at jeg hadde gått ned 1 kg etter fødselen, men sjokoladekikket fant meg da jeg begynte å amme. Men nå er jeg motivert og begynte 1.desember med en sunnere livsstil. Foreløpig går det greit. Veier og teller .. Er ikke så lett å få trent noe... men det er nok hovedsaklig fordi det er vanskelig å komme seg ut av sofaen. Men fra og med neste uke begynner babysvømming med sønnen og jeg har meldt meg på aerobic 1 time og 15 min en gang i uka. Så noe skal det nok bli.

 

Kommer til å ha veiedag hver onsdag kveld, og håper virkelig jeg klarer å holde motivasjonen oppe. Kanskje vi klarer det sammen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Henger meg på her jeg også!

 

Jeg er ei jente på 19, og veide i dag 100,6kg. Begynner på Grete Roede ung-kurs på mandag, men veldig godt å ha noen her inne som motiverer meg!

Gleder meg til å bli sommersexy - så nå er det bare å stå på! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg prøver å skrive her og jeg,finner ikke helt ut av hvor jeg skal skrive for å være med i "klubben".jeg er ei jente på 30 år,er 152cm og veier ca 71( jeg våger ikke å gå på vekta enda) jeg trenger virkelig støtte og oppbakking så jeg blir kjempegla hvis noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg er en dame på 34 år som har strevd med vekta i alle år. skal ned til 80 kg til sommeren, så jeg også blir sommersexy ! veide 104,6 kg siste veiing før jul, har ikke turt å gå på vekta etter jul. Tror jeg har gått opp 3 kg. veiedag tirsdag og jeg begynte igjen den 2 jan, skal veie under 100 kg ila januar. Har brukt 4 måneder på å ta av 10 kg, så nå er jeg litt utålmodig. Håper på svar fra deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens:-)

Jeg tror vi skal klare å muntre hverandre opp:-) Jeg skjønner godt Hella som ikke vil veie maten foran barna. jeg føler det litt slik selv. Vil heller ikke at barna skal oppfatte at det er slanking på gang i huset. Men jeg skal vel finne på noe, for slanking skal det bli:-) Gleder meg til å ha noen å jobbe sammen med, og vil prøve å skrive litt her inne hver dag:-)

Det går greit å skrive opp den maten som allerde er listet opp.Jeg synes det er verre med mat som ikke står i lista. Hva hvis jeg sprekker en dag og spiser forbudt mat? Hvordan fører jeg det? For alle kaloriene skal vel med?

 

Litt om meg selv:

-29 år gammel dame

-Gift

- To barn. Et i småskolealder og et i ungdomsskolealder.

-Glad i sunnmat og mye vann, og er nøye med å gå turer og jogge litt innimellom. Problemet er at jeg blir litt for sulten på kveldene.

Ei stort sett blid og fornøyd dame, men vil ha bort noen kilo. Gleder meg til å vinne kampen mor kiloene sammen med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er så mye aktivitet her på denne tråden da! Nå ble jeg bare enda mer motivert til å følge med og holde ut!

 

Dreiv å kikket på en annen tråd her i jula, hvor alle sammen plusset sammen antallet kilo de hadde gått ned gjennom tiden. Hva sies til det? Da ser vi jo hvor mye vi går ned alle mann totalt! :(

 

I morgen skal jeg ut og gå på tur, og jeg gleder meg.

 

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Nå er det bare 3 måneder til jeg skal ut i jobb igjen (barselspermisjon), og ikke ett av jobb antrekkene passer! Har godt opp over 20 kilo i det siste svangerskapet (har nå 2 barn), og veide i dag hele 118kg! Målet er å komme under 90, og på lengre sikt å stabilisere meg mellom 80 og 82kg. Er neppe helt i mål før sommeren, men jeg tror de siste 8 kiloene sitter løst, og forsvinner raskt!

 

Har gått noen GR-kurs tidligere, og har gått ned MYE, men så har det alltid kommet en sommerferie, ett svangerskap eller liknende som har ødelagt alt det jeg jobbet for. Vet at jeg er nødt til å endre vanene mine langsiktig, og nå begynner jeg å bli såpass voksen (33år) at det allerede er vanskeligere å ta av kiloene enn før.

 

Skjønner forresten godt at Helle kvier seg for å veie foran barna! Man trenger bare å veie litt i starten for å trene opp øyemålet, så kanskje du kan trene i smug med noen brødskiver, riktig mengde ris og potet når du er alene på kjøkkenet, så slipper du å veie ved bordet. Kjøtt/fisk/fugl skal jo veies rått, så da kan du veie før/under matlaging, og sørge for at du får den biten du har veid. Når du har brukt øye-målet en stund, så kan du kontroll-veie så du vet du ikke øker eller minsker mengdene!

 

 

Plan fremover:

-Skrive inn ALT jeg spiser, bør ligge på ca 2000 kalorier per dag

-Veie og måle meg 1 gang hver torsdag

-Trene spinning 2 ganger i uken, gå minst 1/2 time hver dag

-Avgi ukesrapport på tråden!

 

Puh, godt å være i gang! Håper vi kommer i mål alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så gøy at det er så mange med her. Da kan vi hjelpe hverandre!

Foruten å sloss med ikea-hylla fikk jeg meg en trimrunde sammen med mann og hund. hang pesende etter en noe sprekere mann i en rask gåtur på 40 minutter. Deilig å røre på seg, men tror jeg går alene etterpå, fælt å vise andre (og særlig en mann som bare må kommentere) hvor dårlig formen er...

 

En presentasjon av meg selv: Jeg er 45 år. Gift og har tre barn, katt og hund. jobber deltid. Et av barna er multifunksjonshemmet, så jeg har ikke hatt tid til å ta mye hensyn til meg selv i løpet av årene. men nå skal jeg begynne å tenke mer på meg selv! Har gått på Grete Roede kurs flere ganger, 20 kg ned hver gang - men så er det det å holde seg der...

 

Sliter forresten med å tørre å spise nok mat. Syntes jeg spiste mye i går, men havnet på 1450 kcal. Og det er ikke nok.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

Ser ut som det blir en fin tråd dette her :-) Gleder meg til å være med på laget.

 

Jeg er: 40 år, gift, 3 barn (8,12,15). Har gått på GR kurs før. Gikk ned i 2000 18kg, men de har sneket seg på igjen (ikke alle da, men de fleste). Var veldig flink i fjor. Gikk ned 13 kg, men ble syk og da la jeg på meg igjen 7 kg. Men nå er jeg igjen ved godt mot!

 

Veiedag tirsdag er veldig bra, mandag er alltid en dum dag etter helgen uansett hvor flink en har vært! Så tirsdag passer utmerket!

 

Og som aamodt sa, skal vi kanskje hver uke samle inn hvor mye vi alle har gått ned så blir det nok fart på sakene tenker jeg :-)

 

Håper på mye trim i helgen! Så "snakkes" vi til tirsdag!

Avtale??

 

God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler dere livvidden der dere er smalest i livet, eller måler dere den der navlen ligger? jeg har målt rundt der navlen ligger, men måler jeg der jeg er smalest (dette er jo ganske høyt opp) , blir det selvfølgelig et helt annet resultat:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg prøver å skrive her og jeg' date='finner ikke helt ut av hvor jeg skal skrive for å være med i "klubben".jeg er ei jente på 30 år,er 152cm og veier ca 71( jeg våger ikke å gå på vekta enda) jeg trenger virkelig støtte og oppbakking så jeg blir kjempegla hvis noen kan hjelpe meg[/quote']

 

 

hei du!

 

Vi skal nok hjelpe hverandre:-) Tror alle her inne ønsker at vi backer hverandre opp:-) Det er i alle fall inntrykket mitt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er planen!!!

 

Skal begynne for fullt 1.januar... Da er det sunn mat' date=' vann og trening, i stedet for sofasitting, brus og godis...

 

Kommer med ny oppdatering på startdato 1.januar, og vektoppdatering hver uke etterpå! Veier nå 107 kg, og målet er 75 kg, så får vi se når jeg har nådd det målet...[/quote']

 

 

Hei mamma88 (sommersexy),

 

Du startet denne tråden..... jeg hang meg på. Hvor er du nå? Ser ut til at vi har mange med oss. Dette blir gøy! Har vært flink så langt. Gleder meg til tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Som dere skjønner har jeg prøvd dette før, men har ikke lykkes ordentlig tidligere. Motivasjonen svikter etter bare dager!

 

Men nå er det slutt med å synes synd på seg selv uten å gjøre noe med det selv!! Det er jo faktisk bare vi selv som har skylda både for hvordan vi er i dag, men også den eneste som kan gjøre noe med det slik at fremtiden blir annerledes!

 

Jeg er en gift mor på 31 år, har to barn. Det siste halve året har jeg sittet i sofaen og sett på at vekta beveger seg oppover og tenkt at i morgen, da skal jeg begynne å gjøre noe med dette problemet.. Men det er faktisk ikke tanken som teller her, det er kun handling som gjelder, så nå har jeg funnet igjen en gammel kurs-bok og er i gang.

 

Men denne gangen har jeg bestemt meg for å starte veldig forsiktig, ikke være helt slanke-frik med en gang, for det vet jeg selv at kun fungerer noen dager, så faller jeg av lasset igjen!

 

Jeg skal ta små små baby-skritt i riktig retning, heller sent men godt enn raskt på dunken sier jeg bare, hi-hi!!

 

Jeg veide i går kveld 107,6 kg, men blir gjerne med på veiedag på tirsdager, så vi ses igjen på tirsdag dere!

 

Ha en strålende helg med mye trimpoeng og sunn mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

I dag bar jeg opp ergometersykkelen fra kjelleren, og nå står den i fin posisjon foran TV'en. -Minimum 30 minutter på den hver dag jeg ser på TV er planen, og jeg satte i gang i dag med 35 minutter! Vurderer også å finne frem skiene og etterlate mann og barn i noen timer i helgen! Herlig med snø!

 

Ellers har jeg skrevet opp alt jeg har spist i dag, og selv om jeg ble med på iskrem desssert og kosemerkene allerede er borte, så er jeg fornøyd med det! Deilig å se det skrevet ned, og det er tydelig at jeg trenger å jobbe litt med strukturen på spisingen min nå i starten! -Og det skal jeg klare!

 

Ser at mange har tirsdag som veiedag, så jeg kommer til å henge meg på det!

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt fått meg en vekker når det gjelder hva jeg putter i munnen. Nå ser jeg plutselig hvor mye kalorier småting som jeg tror ikke er så nøye med, virkelig inneholder!

 

I dag ble en spesiell dag med gjester til kvelds, og gryterett. Tror dere jeg har viljestyrke til bare en porsjon??? Å, neida! Det var jo så godt at jeg bare måtte ha litt til. Jeg eier jo ikke viljestyrke, og dermed oversteg jeg selvfølgelig det kaloriinttaket jeg burde ligge på:-(

I tillegg har jeg vært febersyk i et par dager, så det har vært dårlig med trim.

 

I morgen er det svinestek til middag, og jeg har allerede regnet ut hvor mye jeg kan tillate meg å spise;-)

Så da er det å gå på med nytt mot:-)

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...