Gå til innhold

Sommersexy


Gjest mamma88

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere folkens?

 

Jeg gleder meg til å begynne på kurs i morgen, føler at det blir litt verre å bryte det gode mønsteret når jeg har noen som skal se hvor mye jeg går ned hver uke. Grete Roede dama blir som en liten "boss" som sjekker at jeg har jobbet ordentlig hver uke. ;)

 

Gleder meg også til å se hvor mye vi klarer å gå ned totalt på denne tråden her. Vi får få tråden så tung at vi ser ut som små, lekre sommersexy babes i forhold til den, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Ah, nå er det bare ei uke igjen til internettkurset mitt starter. men jeg har altså tjuvstarta her inne. jeg har ingen tro på at badevekta vil vise nedgang i morgen, men det var ikke intensjonen min heller. Nå bare prøver jeg meg fram for å se hvor mange kalorier jeg stapper i meg, og jeg har jaggu ta meg fått meg noen overraskelser;-)

Men i dag ble jeg overrasket i positiv retning. Jeg trodde jeg hadde fått min dagsrasjon med mat, men da jeg førte inn måltidene, mangley jeg noen hundre kalorier. så nå er d å åpne matskapene, og finne noe lurt:-)

Jeg er kommet fram til at jeg skal ligge på 1900 kalorier i døgnet, og det bør jeg jaggu ta meg klare:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg henger meg med her jeg. Det hadde vært deilig å bli sommersexy og finere i bikini ;) og annet flott sommertøy.

 

Jeg er 31 år, gift , to barn på 3 og snart 7 år. Jeg jobber masse og har en mann som stadig er på reise men jeg prøver å trimme en del. I går kjøpte jeg meg en ministepper så nå har jeg absolutt ingen undskyldning for ikke å trimme når han er bortreist..

 

Jeg veier pr. i dag 103 kg. Gikk ned 5,5 kg før jul, litt lite synes jeg men jeg må vel bare jobbe hardere og bli litt mer strukturert så kanskje det går bedre mot lysere tider :)

 

Mine delmål:

95 kg til påske

92 kg til 17.mai

88 kg til ferien.

 

Det blir totalt minus 15 kg fra i dag, og totalt 20kg. Resten får jeg gå løs på til høsten...

 

Jeg skal sykle Birken i August så jeg vil gjerne slippe å dra denne tunge kroppen over fjellet.

 

Ha en flott dag

 

Chicago.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gått ned noe, nei, men d var jeg forberdet på. Som skrevet tiidligere, har jeg brukt uka på å føle meg fram. men fra i dag starter jeg med slankekuren min. Det er kjempefint å lese at dere har gått ned:-) gratulerer alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Det er så godt å være i gang igjen! Har ikke fått rtimmet så mye enda, men noen turer og litt tid på ergometersykkelen har det blitt. 2.2 på en uke er mye, men som sagt tror jeg alt over 110 sitter løst. Trenger bare å kutte ut snop og spise oftere, så går jeg ned.

 

Ser at flere har gått ned; flott start av Hella, snuskemor og Mammamarie er godt i gang også!

 

Ble litt inspirert av Chicago, og har herved lagt ut noen delmål. Først noen urealistiske ønsker, og så noen realisitiske mål som jeg kan klare hvis jeg jobber hardt og målrettet!

 

Mine urealistiske ønsker (snitt: 1,4 per uke);

25 mars: 100 kg

17. mai: 90 kg

1. Juli: 80 kg

 

Mine litt urealistiske mål: (snitt 1,0)

25 mars: 105 kg

17. mai: 98 kg

1. Juli: 90 kg

under 80 kg den 16. sept 08

 

Mine mer realistiske mål (snitt: 0,7 per uke):

25 mars: 108 kg

17. mai: 103 kg

1. Juli: 98 kg

Under 80 30.des 08

 

Gleder meg veldig til å komme til målet på 80 kg, selv om jeg vet at det er da den virkelige jobben begynner! -Stabilisering!

 

Ha en fortsatt fin uke folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Leste hvor flinke dere har vært alle sammen, kjempebra jobbet! ;)

Nå grugleder jeg meg til torsdag, da er det min tur å gå på vekta!

 

Fortsett med super jobbing. Dere er flinke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Ned 1,9 kg første uka :-) Begynt å veie meg på morningen istedenfor på kvelden så det er vel litt misvisende siden man veier litt mindre om morningen. Jeg er litt avhengig av kveldsteen, og når man har drukket 2 liter te slår det litt feil ut på resultatet. Så jeg fant ut at det var best å veie meg om morningen.

 

Ellers har jeg kommet igang med aerobic en dag i uke, og kom gjennom første gangen helt fint. Var faktisk kjempe deilig. Ble råsliten men på en god måte. Når man er hjemme med mammaperm er det litt godt å komme seg ut en liten tur innimellom alene. Og jeg vet ikke om noen bedre måte å bruke tid på meg selv jeg :-)

 

Syntes dere er veldig flinke, og blir veldig inspirert av å lese denne tråden. Godt vi kan følge hverandre litt og motivere hverandre.

 

 

Eller har jeg satt opp mitt første del mål:

Vekt nå: 111,6

1.februar: Under 110

Trene aerobic 1 dag per uke + gå en tur

Drikke mer vann

 

Jeg må sette meg små mål for ellers vet jeg av erfaring at jeg detter av lasset før jeg har kommet igang !

 

Ha en flott, aktiv og sunn uke jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her å koser meg med en deilig frossen tropisk is sak alla smoothie. Så jeg tenkte jeg skulle tipse dere om hvordan dere kan lage den. Smaker bedre enn en kjempe skål med godteri, og dersom man syntes det er vanskelig å få i seg all frukten er dette en veldig fin måte å gjøre det på :-)

 

Knust is (kan droppes)

Frosne frukter (valfritt hva men veldig godt med tropisk blanding eller bringebær)

Litt juice (eple eller tropisk er veldig godt)

 

Mixes i en blender og nytes.

Smaker som sånn slusj man kan kjøpe rundt omkring bare mindre søtt og friskere.

 

Ha en fin torsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosne bær, yoghurt og juice i en blender smaker bare helt fantastisk godt:)

La fantasien få utløp og bruk det du har i hagen, eller det du finner ute:)

 

Da jeg gikk gravid med barn nr. 2, ca 4 år siden ønsket jeg meg smoothie maker til jul og den har vært flittig i bruk.. Mange gode oppskrifter på smoothies finner dere på frukt.no og inne på sidene her.

 

En skikkelig god smoothie som kos gjør iallefall at jeg ikke savner godis såååå mye som tidligere ;)

 

Ha en flott helg alle dere snart sommersexy jenter/damer.

 

Chicago.

 

Jeg skal på fjellet i helgen så her skal det forbrennes kalorier med skigåing og aking!!! Gleder meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er ny her i dag. Har vandret opp og ned i vekt siden jeg var tjue, og etter jeg fikk barn har jeg stort sett vært altfor tjukk. Jeg er altså 38 år, gift og har barn på 9,5, 7,5 og 4,5 år.

 

Jeg har ikke turd å veie meg på lenge, men regner med at vekten ligger på ca 100, og det er 40 for mye. Resten av familien er slanke (heldigvis, for all del), så det er bare jeg som må passe på. Joda, jeg medgir at det nok er jeg som spiser mest også. Jeg skal veie meg i morgen tidlig, så får vi se.

 

Har verken røykt eller drukket pepsi max i år, og denne uken klarte jeg å komme i gang med den sunne maten også.

 

Kjempekjekt å se at jeg ikke er alene, og jeg ønsker dere alle lykke til!

 

NB! Veide meg nå lørdag morgen, og vekten var "bare" 95! Da kan jeg få en noenlunde grei sommer om jeg er flink fremover da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mooto og lyset. Kjempekoselig at vi blir flere på denne tråden! ;)

 

Nå har det vært helg, og med en heidundranes fest på fredag må jeg si jeg gruer meg litt til å gå på vekta på kurset i morgen. Skeier alltid ut dagen etter, så må nesten bare bestemme meg for å ikke drikke alkohol gjennom grete roede kurset tror jeg.

Men i dag er en ny dag, og den startet jeg med knekkebrød og et glass melk. Får komme meg på trening før kurset i morgen tenker jeg, så får jeg hvert fall litt bedre samvittighet, hehe.

 

Hvordan har helgen gått for dere andre da?

Har en samboer som frotser og koser seg i all slags usunn mat, og han går ikke opp et gram. Dårlig gjort at noen av oss har lettere for å legge på seg synes jeg! ;)

 

Lykke til videre i uka da. Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Har hatt en fin og rolig helg med årets første skitur! Skal ikke påstå at det var godt, men vet at hvis jeg gjør dette ett par ganger til, så kommer god-følelsen!

 

Spiste forresten Rondane Viltgryte i dag, med reinsdyrskav, og fikk litt sjokk da jeg sjekket akloriene etterpå! På posen står det at det er 120 kalorier i 100gram ferdig vare (uten kjøtt), og ett annet sted står det at det at 1 pose gir 1250gram. -Det blir 1500 kalorier på en enkel gryte som jeg antakeligvis fikk litt for stor del av! Ikke noe særlig å tjene kalorimessig på å ha i Crème Fraîche i forhold til Seterrømme heller! Var ikke klar over at det var like mange kalorier i begge to..

 

Nåja, gjort er gjort, og jeg har klart å holde meg innenfor kaloriene i dag også. Er spent på tirsdag og veiedag!

 

Håper alle er flinke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

 

Jeg har hatt en fantastisk deilig helg ;) Lange gode skiturer og aking i høyt tempo. Barna storkoste seg og da har jo vi foreldre det bra også ;)

 

Jeg fikk tilsammen 15 trimpoeng denne helgen, har spist greit med kalorier, skeiet litt ut med sjokolade på lørdag men det hadde jeg regnet med.

 

Er spent på onsdagens veiing. Hadde ett fall på lørdag hvor jeg slo halebeinet kraftig så jeg er spent på hvor mye trim jeg får til denne uka.

 

Ha en flott uke

 

chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

Hei igjen!

Imorgen er det nok en veiedag. Spennende å se hva vekta sier!

Var på skitur både lørdag og søndag med veslemor på 8 år. Har ikke hatt ski på bena på minst 4 år (og da en gang), før det minst 4 år.... Så jeg følte meg litt rusten kan du si, nedover ploget jeg så snøen skvatt!! Etterhvert ble jeg mer trygg på skiene og gikk litt fortere! Merker det iallefall på noen muskler idag, så noe må jeg jo ha forbrent av kalorier også!

 

Blir veldig inspirert av å lese denne tråden, selv om jeg ikke alltid skriver noe, så er jeg støtt og stadig innom for å se etter dere alle!

 

Tvi tvi videre, kommer tilbake imorgen med ny vektstatus!!

 

snuskemor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke nye utfordringer. Helga mi var flott. Var å spiste middag på flott restaurant på lørdag og var litt bekymra for hvordan det kom til å ta seg ut på kaloritellinga mi, men er ikke så ofte man er ute så jeg kosa meg. Regna på det når jeg kom hjem og tre retters middag inkludert is til dessert ble 900 kcal og det er ikke så galt. Så jeg hoppa over kveldsmaten den dagen så ble ikke totalt antall kcal oversteget. Ellers ble det lang så tur på glatta med mann og sønn og svigerforeldre på søndagen. Følte meg litt som bambi, beina forsvant stadig til begge retninger. Det utrolige er at jeg allerede etter ett par aktive uker er formen betraktelig bedre allerede. Jeg peser ikke som en valros lenger, og syntes det er deilig og moro!!! Og det er jo ingenting som er bedre enn det. Motivasjonene denne gangen er veldig bra. Føler at denne gangen skal jeg klare å legge om livsstilen min. Jeg vil nemlig være en mamma sønnen min kan være stolt av. En mamma som kan være med i akebakken og ut på ski, ikke bare sitte forran tven men dårlig selvbilde. For meg og gullet skal jeg gjøre livet mitt og helsa mi mye bedre. Og jeg er helt sikker på en ting at jeg skal ikke gjennom en fødsel til i like dårlig form som jeg var ved denne fødselen, og jeg har jo om noen år lyst på et barn til !! Så her er det bare å fortsette å være flink :-)

 

Ser det er mange av dere som er så flinke å aker å står på ski med barna deres! Flinke er dere!!!!!!!!!!

 

Stå på jenter og ha en fantastisk flott og aktiv uke uke med masse god sunn mat. Blir spennende å høre hvordan det har gått med dere. Torsdag morgen veier jeg meg igjen så det blir spennende å se om det fortsetter i riktig retning, jeg skal i allefall gjøre alt jeg kan for at det skal gå, under 110 i løpet av januar henger som en gulrot!!

 

Stor motivasjonsklem til dere alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

I dag starta jeg på internettkurs, og starta med ei vekt på 100 kg. Målet mitt er 62 kg (har vært der før), men jeg er innstilit på at jeg skal ha små delmål, og så tar jeg den tida jeg trenger. Første delmål er 94 kg. Jeg skal holde meg på 1900 kalorier pr dag. Første dagen oversteg jeg med 28 kalorier, og det bare fordi jeg var på foreldremøte og skulle sponse klassens reisekasse med en tier. Dermed kjøpte jeg ei plate vaffel, tok på ei ts lettrømme og ei ss jordbærsyltetøy. Nei og nei og nei!!! Det var mange kalorier det, så nå er det bare å glemme kveldsmaten. Jeg som hadde gleda meg til den. Hadde nemlig en plan om rugsprø med cottage cheeese og tomat. Det synes jeg nemlig er veldig godt. Mye bedre enn vafler. Æresord. Så der "fikk jeg på trynet" allerede første dag, men det får jeg ta lærdom av.

Nå sitter faktisk mannen min og blar i kursboka og ser etter oppskrifter på mat han vil smake. Det tar jeg som et godt tegn:-) Han er nemlig av dem som kan drikke cola og spise potetgull hver dag uten at han legger på seg et gram:-( men jeg pleier å si til han at det er greit at jeg er feit, men han er feit i blodårene sine!!! Jeg får nemlig sjekka mine med jevne mellomrom, og de er åpne og flotte. Så, det så;-) Men jeg skal jaggu bli slank likevel, så kan han bare kose seg med godteriet sitt.

 

Jeg liker kjempegodt å lese her på tråden, og synes dere er så flinke. Flott med aking og skigåing. Her hvor jeg bor har vi enda ikke fått så mye snø, men det er kaldt, så skøyteisen ligger og lokker. Gikk på skøyter i helga, og det var kjempegøy, selv om det verka mye i anklene. Man bruke j o muskler som ellers nesten ikke er i bruk.

 

Lykke til med veiing i morgen. Det ble mest praktisk for meg å ha veiedag på mandager, men jeg skal følge med dere likevel:-)

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

Ja morgenen var god den, ned 1,2 siden forrige uke. Dvs. 2 kg på 14 dager. Det går tregere nå som jeg har passert 40 (det er virkelig sant!) MEN det går nedover!! Jippi!

 

Dermed var vekta idag morges 99,2. Måling har jeg ikke kommet igang med enda, men det kommer!

 

Var ute med en nabo og gikk en tur igår kveld, det var glatt, men vi gikk tålelig fort og var ute i overkant av 1 time, så det ble noen trimpoeng igår også :-)

 

Dere andre da? Hvordan har uka gått?

 

Lykke til videre :-)

 

snuskemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Ned 2,0 kg denne uka og 2,2 forrige uke, så her går det fort i svingene! regner med at jeg fremdeles tar av "oppstarten", så ting roer seg nok ned neste uke. Har hatt 15,5 trimpoeng, fordelt på turer, skiturer og ergometersykling, så jeg er veldig fornøyd!

 

Gratulerer med nedgang på deg også snuskemor.

 

Elgen, lykke til på kurs! Skal ned å lese kursbok-oppskrifter jeg også! Mye godt der!

 

Ha en fin uke folens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er Snuskemor og CamBam... Motiverende å lese... men gruer meg litt til torsdag håper det går like fint her.. men det viktigste er at man er flink så gjør kroppen som den vil.. Gleder meg til å lese flere resultater :-) Begynner jo å bli endel her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...