Gå til innhold

Flere som blir med?


Gjest Amie73

Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Ser ut til at det er fler der ute som ønsker å 'samarbeide' om årets nyttårsforsett.

Tror Madrugada og Freckless er med her.... ?

 

Har lest noen av trådene her. Ble litt inspirert av en gruppe som har hatt kontakt siden oktober, der hadde alle gått ned en god del. Så flinke dere har vært!

 

De hadde laget en liste med vekt og midjemål, denne ble oppdatert etterhvert. Tenkte at jeg kan begynne, så kan de som ønsker bli med videre.

 

Er tirsdag en bra veiedag for dere?

 

2/1 Amie: 1. delmål 80 kg mai 2008. (Ønsket sluttvekt 75 kg)

Vekt 89,1

Midje 109

 

Håper noen der ute er med!

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Madrugada

Klart jeg er med!

Helt ok med veiedag på tirsdager :-) (dvs jeg legger inn status da, siden jeg rapporterer til veilederen min på mandager).

 

Ser ut til at vi har omtrent samme mål Amie, og her er mine:

1. delmål: 80 kg innen midten av mai (ca 600 gram pr uke).

Ønsket sluttvekt 75 kg.

 

Vekt nå: 91.6

Midje: 103

 

Da gjenstår det bare å X fingre og tær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian72

Ja, vi er visst flere i samme båt. Jeg veier meg mandager og kan godt legge inn mine "resultater" her på tirsdager.

 

Vekt i dag: 92,2

Midje: 94

 

1. delmål: 80 kg innen 17.mai

 

Ønsket sluttvekt er 75 kg.

 

Freckles,- som ønsker dere andre lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har de samme målene. Dette skal vi klare! Akkurat nå er jeg så motivert at jeg skulle ønske jeg veide 75 i morgen... Men her skal det jo tolmodighet til, det er nok det eneste som virker. Og siden motivasjonen kommer til å gå opp og ned er jeg veldig glad for at vi er 3.

 

Da er tirsdag dagen for å melde vekt, blir spennende:-) Ser dere begge har veiledere. Jeg har ikke meldt meg på noe kurs, men prøver uten nå i første omgang. Har jo klart det før.

 

Tenkte litt på det med midjemålet. Mitt mål er tatt på det tykkeste på magen, altså litt under midjen. Rktig midjemål er nok 100 om jeg skal korrigere meg selv..

 

Da er vi i gang! Håper dere får en veldig fin helg og at fristelsene ikke blir for mange nå i begynnelsen.

 

Hei så lenge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada

Dette blir spennende!

Nå skriver jeg handleliste og prøver å planlegge middager for neste uke som hele familien kan spise. Dessuten har jeg tenkt meg på apoteket for å høre om de har rockering der. Jeg har en som er kjøpt i leketøysbutikk, men den er alt for lett. Får ikke noe dreis på den ;-)!

 

Ha en flott lørdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen dere,

 

Sitter her og skal skrive en rapport til jobben, men måtte innom denne siden igjen. Helga har gått veldig bra for min del, tror det er fordi jeg endelig har bestemt meg. Må være veldig målrettet nå:-)Har hatt en rolig helg, rydda bort julepynten og slappa av. I går kom jeg meg en tur på treninga, det føles veldig bra. Var hos en venninne i går kveld, bestilte fruktsalat da. Var veldig godt, fruktsalat med yoghurt naturell og kanel (hakkede mandler og rosiner). Anbefales!

 

Har du fått tak i rockering Madrugada? Jeg vil veldig gjerne høre hvordan det går. Prøvde rockering her i sommer, men hadde ikke helt teknikken der. Måtte bøye meg ned for å plukke opp ringen hele tida.. hehe:-)

 

Hvordan går det meg deg Freckles? Er du der?

 

Ellers hadde det vært fint å høre hvordan har lagt opp løpet...

 

Ha det fint så lenge!

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada

Har hatt huset for meg selv et par timer. I tillegg til å få på plass rene klær, har jeg også trimma litt ;-)!

 

Jeg må ta det litt forsiktig med trening for ikke å belaste kneet mitt, så jeg bruker en Gazelle freestyler, http://www.tinyurl.dk/2699. Kjøpte en brukt i fjor, og synes den fungerer veldig bra. Men nå lurer jeg jo veldig på hva jeg skal registrere den som når det gjelder trimpoeng....

 

Kjøpte meg rockering i går ja...men hadde store problemer med monteringa. Jeg har prøvd den i dag, men fikk problemer pga av at det ene leddet løsna hele tida. Håper jeg klarer å feste den ordentlig slik at jeg får prøvd den på skikkelig vis.

 

Jeg har også noen manualer som jeg bruker. Foreløpig kun enkle og lette øvelser, men armene kan jammen meg gjerne bli litt strammere :-)!

 

Etterhvert skal jeg finne fram Kari Jaquesson-dvd'en min. Den brukte jeg før jeg opererte kneet. Variert trim som passer meg utmerket.

 

Satser på å trimme minst fire ganger pr uke, og blir det mer regner jeg det som en bonus. Men jeg kommer til å ta det rolig de første ukene.

 

Jeg er veldig motivert nå, og håper bare det varer! Middagene for kommende uke er planlagt med utgangspunkt i kursboka (og hva resten av familien liker). Jeg har kjøpt inn variert pålegg sånn at matpakken blir fristende :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig fordi du har planlagt maten hele uka. Tror det er et lurt trekk!

 

Ellers håper jeg rockeringen din blir i bedre form til uka. Selv satser jeg å trene spinning og bosu 2-3 ganger i uka. Om jeg planlegger å trene mer enn det holder det neppe lenge.... Har gjort den feilen før...

 

Ellers planlegger jeg maten til dagen etter.Best å ha med meg mat på jobben, så er det bare å hole seg til den.

 

Blir spennende med måling ogveiing på tirsdag... Nærmer seg nå:-)

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian72

Hei, jada jeg er her, har bare hatt det litt travelt og kun fått registrert maten min... Den syns jeg forøvrig at jeg har vært innmari flink med, spesielt med tanke på sjokolade og snacks. Er egentlig helt hekta på sjokolade, men har faktisk ikke spist det siden romjula!

Jeg har hund og den er glad for all ekstra trim, så det blir i hvertfall en rask halvtime med den hver dag. I tillegg trener jeg på Spenst i hvertfall 2, helst 3 ganger i uka. Er med på både spinning og andre timer, men må passe meg litt for å falle i samme fella som visse andre her og ikke trene mer, for da holder det bare en liten stund... Og dessverre har jeg fått kronisk betennelse i akillessenene mine, og kan ikke være med på allslags hopp og sprett, som jeg egentlig syns er ganske moro. (Og jeg har også rockering, men får heller ikke helt dreisen på den, hehe)

I dag skal jeg veie og måle meg, det blir spennende. Jeg har ingen veileder, men forsøker meg på egenhånd denne gangen, jeg også. Jeg veit jo innerst inne hva jeg skal gjøre, men det er ikke alltid like lett. Fint at vi er flere i hvertfall! Den første vekta mi er bare fra torsdag, men av en eller annen grunn fikk jeg startdato nå i dag. Men det er helt greit det, jeg kan da veie meg på mandager hvis det er det denne nettsida vil...

Dette ble visst rene avhandlinga! Nå må jeg finne meg litt mat, for jeg satte meg rett ned her etter ei god treningsøkt. Får si som instruktøren der i dag: Noen ganger er det tungt å sette igang, men man angrer ADLDRI på at man har trent;-)

"Snakkes" i morra ;-)

Freckles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Freckles.

 

Likte det treneren din sa, vi må prøve å huske det ettersom ukene går. Må holde denne motivasjonen nå! Og forhåpentligvis er resultatet på vekta i morgen motiverende. Jeg er spent...

 

Tror vi er ganske så like jeg. Lett at det blir litt i rykk og napp. Dersom jeg 'slapper av' en stund sklir det lett ut. Men nå er vi jo tre her, så dette klarer vi. Om du leser litt på trådene rundt om er det mange som klarer dette - det er jo bare å gjøre det.

 

I dag har jeg vært flink og trent. Blir nok mandag, onsdag + en dag i helga. Det er målet i alle fall.

 

Blir spennede å høre hvordan det har gått for dere nå i starten. Lykke til med 1. ordentilge veiing og måling!!

 

PS. Jeg tror det ble smiley når jeg trykket kolon, strek og klammetegn -ellers er det jo noen ikon under boksen vi skriver i. Prøver en av dem nå, så skal jeg se om det virker...

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada

For til å lage vanlig smilefjes ved å skrive : - ) i teksten (uten mellomrom) :-).

De andre har jeg ikke fått til... :-D, ;-), :-(

 

 

 

Jeg har ikke trimma i dag, men i morgen begynner jeg seint på jobb så da skal jeg ta meg ei økt før jeg drar til byen.

 

Forøvrig har jeg kjøpt meg ny vekt! Den er visstnok ikke klar til bruk før etter 24 timer, men jeg har nå prøvd den i kveld. Med klær på rett etter mat, mest for å sammenligne med den gamle. For øyeblikket veier jeg 800 gram mindre på den nye vekta, og den skal være til å stole på i følge tester (OBH Nordica monitor).

 

Uansett så er jeg glad for at ikke den gamle vekta viste for lite :-).

 

Nå er det snart klart for ny dansk serie på nrk og strikketøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på grete roede kurs nå på onsdag, å vil så utrolig gjerne klare det denne gang. Er en idiot når det gjelder fristelser, og har gull i latskap...

 

Jeg heter Yvonne, er 25, har 3 barn, og mine mål er:

 

Vekt 80 (målet er 75 først nå)

Midje 120 (mål=80 cm)

 

Håper jeg kan slenge meg på dere. Med vennlig hilsen Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Yvonne!

 

Setter opp en liste, så kan alle føre inn etterhvert.

 

Freckles

2/1:vekt 92,2 kg - midje 94 cm

8/1:

15/1:

 

Madrugada

2/1: vekt 91,6 kg - midje 103 cm

8/1:

15/1:

 

Ennovy

8/1: vekt 80 kg - midje 120 cm

15/1:

 

Amie

2/1: vekt 89,1 kg - midje 99 cm

8/1: vekt 87,1 kg - midje 98 cm

15/1:

 

Lykke til i dag! Jeg er spent.

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som dere forstår er jeg veldig fornøyd etter den første uka... 2 kg er jo ikke akkurat hva en tør håpe på, og i lengden er det ikke bra heller. Men jeg tror det var den ene kiloen jeg la på meg i jula som gikk lett av. Trente å prøvde å gå ned i vekt i høst også, men gikk ikke ned noe. Tror dette med å skrive ned hva jeg spiser (her på siden) og det å se hvor mange kalorier jeg får i meg er hele løsningen. Dessuten er jeg litt overrasket over hvor motiverende det er at vi er flere her inne:-)

 

Ingen trening på meg i dag, men maten går ok. Et lite problem for meg er å spise ofte og lite. Travle dager på jobben og kjempesulten når jeg kommer hjem... Men jobber med den saken også.

 

Håper dere er fornøyd etter dagens veiing og at dere er motivert for uka som kommer!

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada

Freckles

2/1:vekt 92,2 kg - midje 94 cm

8/1:

15/1:

 

Madrugada

2/1: vekt 91,6 kg - midje 103 cm

8/1: vekt 90,6 - midje 103 cm

15/1:

 

Ennovy

8/1: vekt 80 kg - midje 120 cm

15/1:

 

Amie

2/1: vekt 89,1 kg - midje 99 cm

8/1: vekt 87,1 kg - midje 98 cm

15/1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada

Jeg sto opp tidlig og spiste tidlig frokost. Fulgte ungene til barnehagen/sfo og gikk hjem for å trene litt. Kjekt med kjellerstue der man kan trene og se på tv samtidig.

 

Dro på jobb etterhvert, og har akkurat kommet hjem. Hadde heldigvis med meg matpakke + kjøpte en salat som ble middagen i dag. Så jeg er ikke skrubbsulten nå som jeg ellers bruker å være når jeg jobber til sju.

 

Dagens vektresultat er fra den gamle vekta mi, så tar jeg den nye vekta offisielt i bruk neste uke :-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto opp tidlig og spiste tidlig frokost. Fulgte ungene til barnehagen/sfo og gikk hjem for å trene litt. Kjekt med kjellerstue der man kan trene og se på tv samtidig.

 

Dro på jobb etterhvert' date=' og har akkurat kommet hjem. Hadde heldigvis med meg matpakke + kjøpte en salat som ble middagen i dag. Så jeg er ikke skrubbsulten nå som jeg ellers bruker å være når jeg jobber til sju.

 

Dagens vektresultat er fra den gamle vekta mi, så tar jeg den nye vekta offisielt i bruk neste uke :-)![/quote']

 

Du har jo skikkelig system på dette. Jeg var litt dårlig på det med å spise regelmesig i dag... Må skjerpe meg der, men vet planlegging dagen før er lurt:-) Så nå er det kjøpt inn til lunsj og masse frukt her.

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian72

Dette går jo strålende! Vi er sååå flinke alle sammen :-) Får tro det fine resultatet mitt er "reelt" og at jeg ikke bare veide meg på et "tungt" tidspunkt på torsdag. Jeg er uansett kjempefornøyd med at jeg har gått ned så mye bare siden torsdag. Må bare passe meg nå, slik at jeg ikke begynner å unne meg alt mulig bare fordi det gikk bra denne uka. Sikkert flere som har lett for å gjøre det... Men lykke til videre til dere alle, - håper dataen min holder seg frisk en stund til, den har vært litt syk i dag ;-(

 

 

Freckles

2/1:vekt 92,2 kg - midje 94 cm

8/1:vekt 90,5 kg - midje 92 cm

15/1:

 

Madrugada

2/1: vekt 91,6 kg - midje 103 cm

8/1: vekt 90,6 - midje 103 cm

15/1:

 

Ennovy

8/1: vekt 80 kg - midje 120 cm

15/1:

 

Amie

2/1: vekt 89,1 kg - midje 99 cm

8/1: vekt 87,1 kg - midje 98 cm

15/1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papaya73

Jeg ser at vi er i noenlunde i samme sit.

mine mål er pr 8.1.08

 

vekt: 88,5

midje 100

 

mitt delmål 1 er 80 kg

mitt delmål 2 er 75 kg

mitt delmål 3 er 70 kg

 

et neste delmål tror jeg vil bare være en stor ønske tenking, trenger masse støtte tror jeg...

 

jeg er 34 år gift med to barn på 2 og 4 år.

 

Legger til listen deres, slik at vi kan følges, den var lur.

Freckles

2/1:vekt 92,2 kg - midje 94 cm

8/1:

15/1:

 

Madrugada

2/1: vekt 91,6 kg - midje 103 cm

8/1:

15/1:

 

Ennovy

8/1: vekt 80 kg - midje 120 cm

15/1:

 

Amie

2/1: vekt 89,1 kg - midje 99 cm

8/1: vekt 87,1 kg - midje 98 cm

15/1:

 

Papaya73

8/1: vekt 88,5 kg - midje 100 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Papaya! Gruppa er egentlig ganske så jevn og det er litt morro:-)

 

Ennovy; -hvor er du? Bare dine resultater som mangler nå;-)

 

Håper det går greit med dere alle sammen. Denne siden er faktisk veldig motiverende, overraskende motiverende vil jeg si. Dette må vi holde på!

 

I dag har jeg fått trent, så sitter her med verdens best samvittighet. Har spist 150 kalorier for mye, men ... Hvor flinke er dere til å ligge på 1600? Det som er litt vanskelig er at jeg legger inn måltidene om kvelden. Synes dette programmet er litt tregt, så kan ikke gjøre det om dagen når jeg er på jobben. Så i dag trodde jeg at jeg hadde vært flinkere enne jeg egentlig var... Men fint jeg blir realitetsorientert her da:-)

 

Ser Madrugada er fra Trondheim, selv er jeg fra Oslo. Hvor i landet holder dere andre til da? (bare hvis dere vil avsløre det..))

 

Ha en fin kveld alle sammen. Uke 2 er nå i gang, 6 dager til veiing (skikkelig nedtelling her).

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt for raskt på lista, du har jo alt på plass du Ennovy;-)

 

Freckles

2/1:vekt 92,2 kg - midje 94 cm

8/1:vekt 90,5 kg - midje 92 cm

15/1:

 

Madrugada

2/1: vekt 91,6 kg - midje 103 cm

8/1: vekt 90,6 - midje 103 cm

15/1:

 

Ennovy

8/1: vekt 80 kg - midje 120 cm

15/1:

 

Amie

2/1: vekt 89,1 kg - midje 99 cm

8/1: vekt 87,1 kg - midje 98 cm

15/1:

 

Papaya

8/1: vekt 88,5 kg - midje 100 cm

15/1:

 

Hei og hå så lenge! Kanskje vi skulle hatt et gruppenavn. Eller?

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollen74
Heisan' date='

 

Ser ut til at det er fler der ute som ønsker å 'samarbeide' om årets nyttårsforsett.

Tror Madrugada og Freckless er med her.... ?

 

Har lest noen av trådene her. Ble litt inspirert av en gruppe som har hatt kontakt siden oktober, der hadde alle gått ned en god del. Så flinke dere har vært!

 

De hadde laget en liste med vekt og midjemål, denne ble oppdatert etterhvert. Tenkte at jeg kan begynne, så kan de som ønsker bli med videre.

 

Er tirsdag en bra veiedag for dere?

 

2/1 Amie: 1. delmål 80 kg mai 2008. (Ønsket sluttvekt 75 kg)

Vekt 89,1

Midje 109

 

Håper noen der ute er med!

 

A[/quote']

 

 

Hei.

 

Håper jeg kan slenge meg på her også?

 

Jeg begynte på GR-kurs tirsdag 8 januar (i går). Jeg føler meg kjempemotivert, og er veldig klar for å gå ned noen kilo.

 

Startvekten min er 83,2 kg, og midjemål er 98 cm.

 

Dette er mitt første kurs, så jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente. Men jeg håper å få av meg ca 5 kg på dette første kurset. Drømmen min er å lande på ca 64-67 kg på sikt... Kommer til å bruke den tiden det kreves for å nå målet.

 

Litt om meg: 33 år, gift og jeg er mor til to jenter.

 

Det er helt forferdelig hvordan disse kiloene kommer på litt etter litt. Jeg har gått opp 8 kg på ca. ett år. Grunnen til dette er at jeg gikk i en stressende jobb hvor jeg mistrivdes - kom hjem derfra, la ungene, og resten av kvelden lå jeg på sofaen og spiste sjokolade. Så sa jeg opp jobben, og var arbeidsledig i nesten tre måneder - enda mer sofa og enda mer sjokolade. Så fikk jeg ny jobb :) Stortrives, men det er en stillesittende jobb - så ingen hjelp med å løpe av seg noen kalorier i løpet av arbeidsdagen ;)

 

Her var dere flere som allerede har vært kjempeflinke!!!!

 

Håper vi kan heie på hverandre når det går bra, og oppmuntre hverandre når vi får nedturer.

 

Men nå er det god natt. Opp tiiiidlig i morgen.

 

PS! Satser på å oppnå 7 trimpoeng i uken. Da hovedsaklig ved hjelp av elipsemaskinen her i stuen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...