Gå til innhold

Flere som blir med?


Gjest Amie73

Anbefalte innlegg

Gjest Madrugada
Jeg fikk det til i dag også. Elipsemaskin er genialt for meg. Hadde aldri kommet meg på treningsstudio' date=' men å trene litt mens jeg ser på TV er det som passer for meg.

 

God natt alle sammen:)[/quote']

 

Så flink du er!!

Jeg satser også på ett trimpoeng i dag. Jeg har fri og skal straks i gang med husvask. Må jo være bra oppvarming det vel ;-)? Så blir det ned i kjellerstua for ei treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lillian72

Hei, hvordan legger dere inn trimpoengene deres når dere har trent på elipsemaskin? Rask gange, stavgang eller hva?

I dag ble det 3,8 trimpoeng! Er sykmeldt og har mulighet til å trene masse på dagtid,- og det gjør jeg! Det er ren medisin for meg, og i dag ble det spinning, pilates og en aldri så liten tur med bikkja i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollen74
Hei' date=' hvordan legger dere inn trimpoengene deres når dere har trent på elipsemaskin? Rask gange, stavgang eller hva?

I dag ble det 3,8 trimpoeng! Er sykmeldt og har mulighet til å trene masse på dagtid,- og det gjør jeg! Det er ren medisin for meg, og i dag ble det spinning, pilates og en aldri så liten tur med bikkja i kveld...[/quote']

 

...ikke helt hva jeg sammenlignet det med jeg. Men jeg regner i alle fall 25 min med god intensitet=1 trimpoeng. Er ikke helt sikker på om det er korrekt... (jeg vet ikke om maskinenen min er å stole på, men jeg trener i følge den med en gjennomsnittsfart på ca. 25 km/t).

 

3,8 trimpoeng er jo bare helt utrolig bra da:) Det har ikke jeg sjangse på...

 

I dag har jeg ikke trent ennå. Men håper det blir en runde senere. Jeg har holdt på med å bake i hele ettermiddag, og har akkurat havnet i sofaen med beina på bordet. Deilig å slappe litt av!

 

Lykke til i helgen alle sammen. Hold motivasjonen på topp alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er et par dager siden jeg har skrevet noe nå, men er innom siden. Registrerer hvor mye jeg spiser og ser om det har skjedd noe nytt med dere. Her går det bra, har faktisk klart å holde meg under 1600 kalorier hver dag denne uka. Det var værre forrige uke. Hjelper når en kommer inn i det. Fikk ikke trent på onsdag, men det fortalte jeg jo... Ble ikke noe på torsdag eller fredag heller da formen var dårlig. Men nå er jeg i form igjen og skal på spinning etterpå. Da kommer jeg opp i 10 trimpoeng denne uka, og det er jo ikke så værst.

 

Ellers er det veldig gøy å se hvordan dere alle står på her inne. Jeg tror virkelig at målene vi satt oss for mai må være oppnåelige. -Og vi er på god vei dit. 3 dager til veiing;-)

 

Et lite frokosttips: Quick and easy havregrøt med baked apple. Jeg har hatt problemer med å få ned tørre knekkebrød kl seks om morgenen, men det går mye lettere med litt søt grøt. Og så er det bare 136 kalorier. Greit som melommåltid også fordi det er ganske så mettende.

 

Da sier vi at vi er en bra gjeng nå. Ser ut til at noen av dere som ville være med er borte... Er dere der? Alle som har meldt seg til nå er en av gjengen i tråden, men da setter vi strek. Veldig bra at vi 'kjenner' hverandre etterhvert:-)

 

Ha en fin lørdag! Skal kose oss i helga, men ikke skeie helt ut!

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollen74

Nå har jeg kontrollen på forberedelsene til familieselskapet, og tar meg derfor en pust i bakken. Jeg har satt meg personlige mål for hvor mye jeg skal spise i dag, og jeg skal klare å kontrollere kake-inntaket mitt. Jeg har også planer om å få gitt bort det som er igjen av kaker o.l. etter selskapet er ferdig. Dette går bra! Jeg gidder ikke å føle meg som en hvalross i kveld.

 

Jeg strutter av motivasjon for tiden. Jeg merker det allerede litt på klærene mine at det har forsvunnet noen kilo. Føler meg mye "freshere" også.

 

Det ble tid til en runde på maskinen også i går. Stolt!

 

Håper alle har en fin lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI ALLE SAMMEN!

 

Ja da var fredagen over og lørdags kvelden nærmer seg raskt.var i sykklub i går og hadde lovet meg selv litt godteri,syns jeg greide med veldig bra hadde sakt til meg selv at 10 små godt var lov og det holdt men spiste litt potetgull men ikke mye. så var det bare ikveld igjen men har kjøpt inn mye frukt så det blir vel et stort frukt fat på bordet i kveld:-) Syns altid helga er værst når det gjelder godte suget men er så motivert nå at jeg tror dette skal gå grei,vannet går også ned på høy kant. Stiter litt med og komme meg ut og gå men det blir jo noe.

 

Ha en super lørdags kveld alle sammen:-)

 

Hilsen D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada

I dag har jeg vært på jobb.

Nå oppdaterer jeg meg på nett før jeg skal ta ei trimøkt.

Kosa meg med et glass vin i går, det var veldig godt :-)! Til nå har jeg ikke brukt kosemerkene midt i uka, men i helgene er det godt å kose seg litt ekstra.

 

I kveld skal jeg lage kyllinggryte etter oppskrift fra ei "gammel" GR-kokebok (Lett og lettvint). Den har jeg laga før, så jeg vet at den er god.

 

Ellers har vi så smått begynt å planlegge ferien, så i går bestilte jeg billetter til Kaptein Sabeltann-forestillinga i Dyreparken. Vi har vært i Dyreparken en gang før, men da var vi ikke på forestillinga siden den starter så seint. Men i år skal vi, og vi gleder oss alle sammen både til Sabeltann og til å besøke parken :-)!

 

Ha en fin lørdagskveld :-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollen74

Du var kjempeflink i går Dennis. Selvkontrollen var på topp forstår jeg. Ikke sant det er lurt å lage avtaler med seg selv? Det har hjulpet meg i dag også. Jeg har bare spist 1/2 vaffelkake m/ 1 skive brunost og ca. 50 gr sjokoladekake:)

 

Men trening har det ikke blitt enda, og jeg tror heller ikke det blir noe av i dag heller.

 

Ha en fortsatt god kveld. Kanskje jeg stikker innom en tur senere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sulten nå og venter på middagen som er i ovnen. I dag blir det ørretfilet med grønnsaksform. Det er egentlig veldig godt, men har ikke laget det på leeenge. Tenkte det er greit med noe 'ordentlig' fisk, har bare blitt makrell i tomat og fiskekaker ellers denne uka.

 

Synes det går bra nå. Sunn middag og har trent i dag, men har lyst på litt rødvin etterpå... Synes det er veldig kos!

 

Stå på jenter, mye god planlegging her. Jeg tror også veldig på det! Må holde fokus, ellers er det lett å spise mer enn 1600. Så bra vi har denne siden som teller kaloriene, ikke lett å lure seg unna da:-)

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollen74
I dag har jeg vært på jobb.

Nå oppdaterer jeg meg på nett før jeg skal ta ei trimøkt.

Kosa meg med et glass vin i går' date=' det var veldig godt :-)! Til nå har jeg ikke brukt kosemerkene midt i uka, men i helgene er det godt å kose seg litt ekstra.

 

I kveld skal jeg lage kyllinggryte etter oppskrift fra ei "gammel" GR-kokebok (Lett og lettvint). Den har jeg laga før, så jeg vet at den er god.

 

Ellers har vi så smått begynt å planlegge ferien, så i går bestilte jeg billetter til Kaptein Sabeltann-forestillinga i Dyreparken. Vi har vært i Dyreparken en gang før, men da var vi ikke på forestillinga siden den starter så seint. Men i år skal vi, og vi gleder oss alle sammen både til Sabeltann og til å besøke parken :-)!

 

Ha en fin lørdagskveld :-)![/quote']

 

 

Du er i god driv Madregada. Du har hatt en god dag skjønner jeg. Flink med både kosthold og trening:)

 

Hvor gamle er barna dine? Tipper de gleder seg til Sabeltann-show. Dyreparken er virkelig kos for både store og små. Og tenk når du går der i dyreparken, atskillelige kilo lettere enn du er i dag. Vi får håpe på bra vær, slik at du kan sprade rundt i bikini i "bade-delen" av parken.

 

Jeg klare å få på plass en treningsøkt i dag også Gikk en 40 min tur, og var helt svett og gele i beina når jeg kom tilbake. Deilig å få trimpoenget i dag også!

 

Nå er det leggetid snart, må bare suse rundt i de andre innleggene en stund.

 

GOD NATT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian72

Hei til alle, håper dere har gjennomført lørdagskvelden slik dere hadde tenkt.

For min del gikk all spising og drikking over alle støvleskaft i går. Hadde vært flink helt til 19-tida,- riktignok spist pizza med ungene, men holdt meg i skinnet. Så blir det et litt impulsivt ost-og kjeks lag sammen med naboen seinere på kvelden. Dermed åt jeg altfor mye av alt (også litt snop) og fikk i meg 3 glass vin også. Herlighet, og jeg som trodde jeg hadde litt kontroll nå :-(

Det er jo sikkert greit å skeie ut litt, men nå tror jeg at jeg brukte opp kosemerkene mine for et par uker framover... Ja, ja, Gjort er gjort og spist er spist, som det heter. Ny dag og nye muligheter nå! Nå skal jeg spise en sein, men fornuftig frokost,- og så er det ut i finværet!

Ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollen74

...bare to dager til!

 

Lørdagskvelder kan være forferdelig tøffe i forhold til kalorier. Men heldigvis så kan man bare ta seg inn igjen dagen etterpå. Håper at du Freckles (var det slik du skrev nicket ditt?) får en god og positiv søndag.

 

Foreløpig så har ikke jeg hatt noen tilfeller der jeg har gått amok i godteskålen. Og jeg håper jeg klarer det i fortsettelsen også.

 

I dag skal vi på skøyter, men pga. drittvær så tar vi det innendørs i dag. Gleder meg jeg, synes det er veldig artig å gå på skøyter.

 

Og i kveld skal jeg ha meg en skikkelig runde på elipsemaskinen. Skal komme med rapport om hvor lenge jeg klarte (målet er 33 minutter).

 

Jeg synes jeg har hatt en fin uke, og hvis jeg ikke detter helt ut disse siste to dagene - så tror jeg at det har blitt vektnedgang denne uken også. Det blir utrolig spennende.

 

Nå skal jeg drikke litt mer vann. Det glemte jeg HELT i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sov lenge i dag og ble en sen frokost. Men ingenting er så deilig som lat morgen i helga. Sov helt til eleve og lagde god frokost med caffe latte. Blir ikke tid til det i uka.

 

Ellers synes jeg denne helga har gått veldig bra. Skeide ikke ut i det hele tatt i går. Møtte noen venner på en pub, men kjørte bil. Ble en alkoholfri øl og cola light på meg. En koselig og nesten kalorifri kveld. Denne uka har jeg faktisk ikke brukt kosemerkene mine.. Kanskje litt dumt, for da faller man jo lett hardt når man først faller for fristelsen. Har funnet ut at nutrilet bar til mellommåltid av og til reduserer godtesuget. Dessuten er snack a jack med barbecue ok om jeg har skikkelig lyst på potetgull... Det er jo fortsatt det beste jeg vet...

 

Er så veldig fornøyd med denne uka. Har klart å holde meg der jeg skal, med unntak av en treningsøkt. Føler at denne uka mååå ha hatt effetkt, ellers blir jeg skikkelig skuffa på tirsdag. Er veldig spent på hvordan det går da... Veldig motiverende med fast veiedag som må rapporteres til dere:-)

 

Freckles: ok, du skeide ut i går -men i dag er det tilbake til hverdagen. En sprekk er en sprekk, ikke mer enn det:-)

 

Bollen: Det virker som om du er så motivert og skikkelig i gang med din livsstilsendring:-)

 

Ha en fin dag! Titter nok innom i kveld også.

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian72

Takk for støtten fra dere, det er som dere sier; en sprekk er en sprekk og ferdig med det.

 

Nå har jeg vært ute og gått i en halv time, og skal være superflink med maten i dag., så jeg henter meg litt inn igjen...Det blir sikkert en halvtime på beina seinere i kveld også.

 

Blir spennende med veiing denne gangen, ja, men jeg håper det går sånn noenlunde. Som dere sier, jammen er det motiverende at vi legger inn vekt og mål her,- nesten som å gå på GR-kurs, jo! Godt vi har hverandre!

 

Ha en fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble det alt for lite mat i går.Kvelden kom så veldig fort og dagen bare forsvant. Ble 1 cider på kvelden og litt M- sjokolade, da vi hadde noen venner på besøk.

I dag henger jeg også litt etter med maten blir så feil når det skjer mye på dag tid, kan jo ikke fly rundt med matpakker på meg over alt? syns alt er mye bedre i uka, da er maten tilpasset time planen min og alt går av seg selv.

Er spent på veiinga i morgen men føler på meg at det skal gå greit, så da er det bare og vente til i morgen:-)

Har foresten ikke fått til noe trim i dag av noe slag. har kun gått i 20 min i veldig rolig gange og det er jo ingen ting.

 

Skriver inn vekt og mål i morgen.

 

Hilsen D :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papaya73

Hei alle sammen. Jeg skjønner vi alle er i samme båt i helgene, det er ikke lett med venner og familie på besøk. Til Dennis og dere andre som har unnet dere litt ekstra i helgen (meg selv inkludert), jeg tenker litt sånn, om jeg ikke hadde vært på slankern så hadde jeg spist mye mer av både kaker og godteri, men nå har det bare blitt litt, så på en måte er vi litt flinke alikevel, da vi spiser mye mindre enn det vi pleier; skjønte dere hva jeg mente nå??? Men jeg er enig i at ukedagene er mye enklere å få til.

 

Jeg bakte forresten muffins (ekte vare) med barna i dag, slik at vi hadde med oss ut når vi kjørte akebrett, jeg spiste bare en 1/2, for å sjekke at de var ordentlig stekt, hadde det vært for noen uker siden hadde jeg spist 4-5!! Så noe riktig må ha sjedd.

 

Har ikke fått trimmet så mye i helgen, men har vært endel ute med barna å kjørt akebrett, og det er nå hvertfall beveglese.

 

Lykke til med veieing i morgen for de som veier seg da, og de resterende på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble det alt for lite mat i går.Kvelden kom så veldig fort og dagen bare forsvant. Ble 1 cider på kvelden og litt M- sjokolade, da vi hadde noen venner på besøk.

I dag henger jeg også litt etter med maten blir så feil når det skjer mye på dag tid, kan jo ikke fly rundt med matpakker på meg over alt? syns alt er mye bedre i uka, da er maten tilpasset time planen min og alt går av seg selv.

 

Hei Dennis,

Om jeg skal være ut og ikke vet hvordan det kommer til å bli med mat pleier jeg ta med meg en banan eller en nutrilett bar. En bar er veldig mettende, god og tilsatt litt vitaminer mm. Det hjelper godt så jeg ikke blir kjempesulten, eller det blir for lang tid mellom måltidene. Altså et godt mellommåltid. Er litt over 200 kcl.

 

Vet ikke helt hvordan de som holder GR-kursene forholder seg til mitt tips, men det fungerer for meg:-)

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei papaya.

Er faktisk veldig enig med deg at det må ha skjedd noe vi spiser jo bare litt når vi faktisk ikke spiser sunt og det hadde vi ikke gjort før, hadde vel egentlig ikke tenkt tanken en gang.

 

Takk for tipset Amie skal prøve neg på en sånn bar, sikkert lurt og holde mat inntaket opppe og da må jo det være bedre med en nutrilett bar en ikke noe.

Har ikke hørt noe om at det ikke er greit, er det noen andre som har det?

 

Nå må jeg dra, skal på veiing:-)

 

Hilsen D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge inn målene for sist veieng, så legger de inn nå, gikk ned bare få gram, men totalt 16 cm på hele kroppen :D Skal på veiing på onsdag så slenger inn resultatet da. Flinke dere er !!! Lykke til videre

 

P.S Er det på begynnelsen av hoftene man måler midjen, eller akkurat over hoftene? litt i blinde dær..

 

 

Freckles

2/1:vekt 92,2 kg - midje 94 cm

8/1:vekt 90,5 kg - midje 92 cm

15/1:vekt 90,2 kg - midje 92 cm

22/1:

 

Madrugada

2/1: vekt 91,6 kg - midje 103 cm

8/1: vekt 90,6 - midje 103 cm

15/1: vekt 89,7 - midje 100 cm

22/1:

 

Ennovy

8/1: vekt 80 kg - midje 120 cm

15/1: vekt 79,8 - midje 106

23/1:

 

Amie

2/1: vekt 89,1 kg - midje 99 cm

8/1: vekt 87,1 kg - midje 98 cm

15/1: vekt 87,1 - midje 97 cm

22/1:

 

Papaya

8/1: vekt 88,5 kg - midje 100 cm

15/1: vekt 86,6 kg - middje 100 cm

22/1:

 

Bollen74

8/1: vekt 83,2 kg - midje 98 cm

15/1:

22/1:

 

Dennis

8/1: vekt 99,4 kg - midje 104 cm

15/1:vekt97.6kg- midje 104 cm

22/1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da gikk det veldig bra denne gangen også:-) er kjempe fornøyd:-)

-3,1 kg på 2 uker er veldig bra:-)

Ennovy.

Ang hofte mål har vi fått beskjed på kurset at ca 1o cm under navlen er hofte mål

 

 

Freckles

2/1:vekt 92,2 kg - midje 94 cm

8/1:vekt 90,5 kg - midje 92 cm

15/1:vekt 90,2 kg - midje 92 cm

22/1:

 

Madrugada

2/1: vekt 91,6 kg - midje 103 cm

8/1: vekt 90,6 - midje 103 cm

15/1: vekt 89,7 - midje 100 cm

22/1:

 

Ennovy

8/1: vekt 80 kg - midje 120 cm

15/1: vekt 79,8 - midje 106

23/1:

 

Amie

2/1: vekt 89,1 kg - midje 99 cm

8/1: vekt 87,1 kg - midje 98 cm

15/1: vekt 87,1 - midje 97 cm

22/1:

 

Papaya

8/1: vekt 88,5 kg - midje 100 cm

15/1: vekt 86,6 kg - middje 100 cm

22/1:

 

Bollen74

8/1: vekt 83,2 kg - midje 98 cm

15/1:

22/1:

 

Dennis

8/1: vekt 99,4 kg - midje 104 cm

15/1: vekt 97.6 kg - midje 104 cm

22/1: vekt 96,3 kg - midje 99 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada

Har veid meg i dag i forbindelse med innsending av ukerapport, så jeg legger tallene inn i dag :-).

 

Er ganske fornøyd med -600 gram siden sist. For å komme ned i 80 kg til midten av mai må jeg gå ned ca 525 gram pr uke. Satser på et gjennomsnitt i alle fall.

 

Freckles

2/1:vekt 92,2 kg - midje 94 cm

8/1:vekt 90,5 kg - midje 92 cm

15/1:vekt 90,2 kg - midje 92 cm

22/1:

 

Madrugada

2/1: vekt 91,6 kg - midje 103 cm

8/1: vekt 90,6 - midje 103 cm

15/1: vekt 89,7 - midje 100 cm

22/1: vekt 89,1 - midje 98

 

Ennovy

8/1: vekt 80 kg - midje 120 cm

15/1: vekt 79,8 - midje 106

23/1:

 

Amie

2/1: vekt 89,1 kg - midje 99 cm

8/1: vekt 87,1 kg - midje 98 cm

15/1: vekt 87,1 - midje 97 cm

22/1:

 

Papaya

8/1: vekt 88,5 kg - midje 100 cm

15/1: vekt 86,6 kg - middje 100 cm

22/1:

 

Bollen74

8/1: vekt 83,2 kg - midje 98 cm

15/1:

22/1:

 

Dennis

8/1: vekt 99,4 kg - midje 104 cm

15/1: vekt 97.6 kg - midje 104 cm

22/1: vekt 96,3 kg - midje 99 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada

Hvor gamle er barna dine? Tipper de gleder seg til Sabeltann-show. Dyreparken er virkelig kos for både store og små. Og tenk når du går der i dyreparken' date=' atskillelige kilo lettere enn du er i dag. Vi får håpe på bra vær, slik at du kan sprade rundt i bikini i "bade-delen" av parken.

[/quote']

 

De er fem og åtte, og når vi er i Kr.sand er blitt seks og ni. Vi skal faktisk på Sabeltann-showet på minstemann sin bursdag :-)!

Satser på finvær og bading når vi er der, og bikiniformen bør jeg ha funnet til da ja ;-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada
Hei til alle' date=' håper dere har gjennomført lørdagskvelden slik dere hadde tenkt.

For min del gikk all spising og drikking over alle støvleskaft i går. Hadde vært flink helt til 19-tida,- riktignok spist pizza med ungene, men holdt meg i skinnet. Så blir det et litt impulsivt ost-og kjeks lag sammen med naboen seinere på kvelden. Dermed åt jeg altfor mye av alt (også litt snop) og fikk i meg 3 glass vin også. Herlighet, og jeg som trodde jeg hadde litt kontroll nå :-(

Det er jo sikkert greit å skeie ut litt, men nå tror jeg at jeg brukte opp kosemerkene mine for et par uker framover... Ja, ja, Gjort er gjort og spist er spist, som det heter. Ny dag og nye muligheter nå! Nå skal jeg spise en sein, men fornuftig frokost,- og så er det ut i finværet!

Ha en fortsatt fin søndag![/quote']

 

Jeg tror at vi alle kommer til å oppleve dager der vi spiser for mye av alt. Men jeg tror vi kan tillate oss en sprekk i ny og ne, ellers vil vi ikke klare å nå målene vi har satt oss. Lørdag om 3 uker (dvs 9. feb) skal jeg på jentefest hos en venninne. Vi har faktisk satt opp meny ut fra GR-kokebøker med litt egne variasjoner. Men vin skal vi drikke + og litt snacks blir det (popcorn), men det skal jeg unne meg :-). Men som dere sier; selv om vi spiser kaker ol, så spiser vi mye mindre enn vi gjørde før, og kosen er den samme :-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei.. Jeg vil gjerne være med dere.. Er 23 år.. 162 høy og 75,9 kg.. Målet er 70 til mai, og 65 i løpet av året Skal ut å kjøpe meg målebånd nå, så skal jeg virkelig satse på å klare dette :)

 

Er svak for godis og junk, men sterk når jeg bestemmer meg.. :D Har slitt litt med helsa, og er mye syk.. som igjen påvirker treningen, men satser på trening minst 3 ganger i uka.. ++ gåturer :D

 

Gleder meg til å komme igang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...