Gå til innhold

Flere som blir med?


Gjest Amie73

Anbefalte innlegg

Gjest bollen74
Jeg er her jeg...skrev et innlegg i går også :-)!

 

 

 

...var du innom i går. Bare jeg som roter;)

 

Godt å høre at du har gode og sunne planer for dagen. Jeg tror det er litt viktig å prøve å legge planer både i forhold til mat og fysisk aktivitet. Det blir vanskelig å gå fra planen hvis man f.eks. har bestemt at i morgen skal jeg gå èn times tur i skogen. Hvis jeg lager meg en slik konkret plan, og gjerne forteller det til mannen, så må jeg jo gjennomføre det. Hvis jeg bare tenker at i morgen får jeg ta ting litt på sparket - så blir gjerne hele dagen "feil".

 

I dag regnet det her, så jeg og barna har vært på åpen hall i formiddag. Og jeg skal love dere at det er mye tyngre å være på åpen hall når man deltar aktivt, enn når man stort sett sitter på benken og ser på;)

 

I hallen har de en slik stoooooor hoppemadrass. Det er tungt arbeid å løpe rundt oppå den å leke tikken. PUUHHHH!

 

Men gøy er det, og barna synes det er spesielt gøy når moren er med på leken.

 

Nå skal jeg snart prøve å få meg en runde trim på apparatet. Senere i dag blir det jo selskapeligheter. Da er målet å spise 1 kakestykke, 1 passelig stort kakestykke. Nå har jeg lagt planen, og fortalt det til dere. Da må jo jeg få det til, får jeg skal jo inn her å rapportere i kveld.

 

Stå på alle dere tøffe damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Dette har vær en flott søndag. En sen men god frokost,siden den ble sen tokk jeg lunsj rasjonen til frokost før vi gikk ut alle sammmen. Her har det vær sol fra blå himmel med -3 grader.

Er ikke så flink til det med trim men skal starte på ny frisk i morgen det har jo ikke blit noe av det den uka som har gått siden jeg har vært syk siden man-fredag men nå er jeg igang igjen håper jeg. Det og gå turer i skogen passer best for meg skal også ha på skritt teller for det hjelper meg masse med mål på 10000 skritt ver dag.

 

Til Amie73 så syns jeg du har vært kjempe flink jeg tenk på hva du hadde spist vis du ikke hadde hat antal kcal du skal spise i bak hode, for det ligger der uten at man egentlig tenker på det.Husk at man skal leve ved siden av også og da må vi lære og unne oss litt innimellom også men med måte. Stå på dette går bra.:-)

 

Vi snakkes senere jenter denne tråden er kjempe fin,er like spent hver gang jeg kommer innom for og se om noen har hvert her så fortset og skriv det hjelper på motivasjonen :-)

 

Hilsen Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har vært en bra helg! Er så veldig glad for denne tråden og oppmuntring fra dere!

 

Ble en lang tur i dag. Gikk i en og en halv time, så gikk vi på cafe hvor vi spiste fiskesuppe. Kjempegod!

 

Ellers kjøpte jeg vekt i går, altså til å veie maten. Tror det blir bedre nå -og i alle fall helt riktig. Øyemålet kan jo bli feil og da kan jo kaloritellinga bli litt missvisende. Bl. a har jeg regnet at en banan var 100 g, men det er jo mer enn det. Den forrige jeg spiste var 140 g.

 

Blir nesten litt misunnelig når jeg ser det er noen som har problemer med å komme opp i 1600 kalorier. For meg er utfordringen andre veien. Vet det ikke er bra å ligge for lavt heller, men jeg trenger mat for å bli mett. Hva spiser du (Madrugada) som er så mettende at 1000 kalorier er nok? Kanskje noe jeg kan stoppe sulten med?

 

Har fått anbefalt Quick and easy havregrøt med eple og kanel til frokost av en venninne. Hun sier hun er mett i flere timer på det. Fikk en pose og skal prøve det i morgen. Kanskje jeg kan anbefale det videre til dere da....

 

Nå er det to dager til veiing. Synes det er spennende.... Men har ikke på følelsen at det er så mye ned denne uka. Snikveide meg fredag og da var det vel bare snakk om en halv kilo. Men det er helt klart rette veien og vi skal jo lage en laaang tråd:-)

 

Uten å overdrive: Synes ALLE i denne tråden er superflinke og motiverte!

 

Ha en fortsatt fin kveld!!

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada

Hva jeg spiser?

Det som nok er årsaken til at jeg blir god og mett er vel at jeg spiste for lite tidligere. Nå spiser jeg i tillegg oftere, så det er sjelden jeg blir kjempesulten. Bortsett fra på vei hjem fra jobb og til middagen er ferdig. Prøver å få i meg f. eks en yoplait med müsli før jeg drar fra jobb, men må spise litt frukt når jeg kommer hjem.

 

Men det går seg vel til når jeg bare blir vant til det. Men altså, jeg får i meg mer enn 1000 kcal! Ligger vel på et gjennomsnitt på 1500 pr dag, så egentlig mangler jeg "bare" 100 kcal for å ligge der jeg skal. Men f. eks så er tirsdagene en vanskelig dag. Da begynner jeg på jobb ca 12 og er ferdig kl 19. Det blir ikke tid til middag, så da spiser jeg 2 lunsjer + frokost og kveldsmat. Da er det vanskelig å komme opp i 1600 kcal, selv om jeg prøver å spise ekstra mye i pausen min kl halv tre.

 

I ettermiddag spiste jeg to grove vafler (Toro). Det gjorde godt etter ei trimøkt :-).

 

Nå skal jeg strikke litt og se tv. I morgen har jeg fri og satser på både trimming og rydding i løpet av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollen74

Jeg var kjempeflink i selskapet i dag. Jeg spiste ett helt vanlig stykke med ostekake. Det bør vel ca. ligge innenfor grensene for kosemerkene som jeg har samlet hele uken. Hadde det ellers veldig koselig, og føler meg helt på TOPP når jeg kommer hjem uten å ha trykket i meg alt for mye. STOLT!

 

Jeg ser også veldig fram til tirsdagen. Jeg har ikke veid meg i mellomtiden, og har ikke peiling på hva jeg kan forvente meg. SPENNENDE!

 

Bra og høre at dere har hatt fine dager dere også;)

 

PS! Klarte 28 min på treningsmaskinen i dag, med god intensitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg min første veiing i morgen,lurer veldig på hva vekta vil vise siden jeg har tatt endel tabbletter denne uka, har hatt feber de 3 første dagene og da ble det jo endel paraset og som om ikke det var nok klikket ryggen på onsdag og har tatt ganske sterke smertestillende frem til i går. Har fått beskjed om at det kan øke veskebeholdningen i kroppen og det vil jo vises på vekta så nå er jeg spent.

 

FLOTT BOLLEN :-) at du greide og holde målet dit med et kake stykke, du har god grunn til og være STOLT :-)

 

Har akkurat være ute på en liten kvelds tur på 30 min gange ikke mye men det er ivertfald en start,satser på mere i morgen.

 

Madrugada:Hvilken butikk kjede fikk du kjøpt den grove vafelpakken fra Toro hen? har ike funnet den enda.

 

Ha fortsat en fin kveld. D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollen74
Ja da har jeg min første veiing i morgen' date='lurer veldig på hva vekta vil vise D[/quote']

 

Lykke til i morgen Dennis:)

 

Takk for "skryt". Nå gikk mannen og la seg, så jeg tar en runde til på elipsemaskinen nå. Det er jo ingenting gøy på TV, så da kan jeg heller bruke tiden på noe fornuftig.

 

Takk for i dag. Gleder meg til i morgen, og nye innlegg fra alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian72

Jeg er her, jeg, bare litt sjelden... Så jeg har ikke fått lest innleggene deres på noen dager. Men jammen er det motiverende!

Jeg har hatt noen dager da kaloriene legger seg på feil sted :-( Altså havner de f.eks

ikke på kveldsmat, men som kosemerker... Men jeg har ikke kommet opp i mer enn 1600 kcal disse dagene, og det er da i allefall noe. Det har vært bursdag her i huset, med utskeielser både i går og i dag, og jammen skal vi ha noen på kaffe og kake i morra også! Men jeg merker jo at jeg skjerper meg mye mer nå enn tidligere,- og i morra er det ingen bønn; jeg skal IKKE spise kake. Og så skal jeg fortelle dere i morra kveld om hvordan det gikk.

Egentlig ligger visst jeg mellom meny 2 og meny 3, og kan derfor ligge mellom 1600-1900 kcal. Det kommer av at jeg trener ganske mye. Er på spinning stort sett 3 ganger i uka, og går minst en halv time med bikkja hver dag. Noen av dagene på spenst trener jeg styrke etter spinningen, og det blir det jo trimpoeng av også. F.eks. fra mandag til i dag, søndag, har jeg 14 trimpoeng.

Nå prøver jeg meg jo bare på egenhånd her med registrering og sånn, men sist gang jeg gikk på GR-kurs, var det akkurat samme luksusproblem. 1900 kcal er ganske mye, i hvertfall når man ofte velger magre produkter. Men ser jeg at jeg ligger mye under 1600 når kvelden kommer, kan jeg tillate meg å blande følgende: 1 ss rosiner, 10 hasselnøtter og 2 ruter 70% kokesjokolade. Det monner ganske mye og er jo bare kjempegodt da!

Håper alle har hatt ei fin helg, nå er det visst natta her,- og trim fra morgenen av for meg i morra!

Freckles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada

Madrugada:Hvilken butikk kjede fikk du kjøpt den grove vafelpakken fra Toro hen? har ike funnet den enda.

 

Jeg har kjøpt den på Mega eller Obs!. Vi har prøvd Møllerens grove vafler, men de var ikke gode.. Så det blir Toro heretter dersom jeg ikke lager røra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende!

Nå skriver jeg handleliste og prøver å planlegge middager for neste uke som hele familien kan spise. Dessuten har jeg tenkt meg på apoteket for å høre om de har rockering der. Jeg har en som er kjøpt i leketøysbutikk' date=' men den er alt for lett. Får ikke noe dreis på den ;-)!

 

Ha en flott lørdag!![/quote']

 

 

Jeg har også kjøpt en rockering på lekebutikk. Er det pga tyngden at den bare faller ned?! Trodde jeg bare hadde glemt gamle kunster ;) Da skal jeg se om apoteket mitt har rockering også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madrugada
Jeg har også kjøpt en rockering på lekebutikk. Er det pga tyngden at den bare faller ned?! Trodde jeg bare hadde glemt gamle kunster ;) Da skal jeg se om apoteket mitt har rockering også ;)

 

Har litt med tyngden å gjøre ja, men også teknikk. Det skjønner jeg etter å ha prøvd ei stund :-)! Det er ikke lett, men øvelse gjør mester.

 

Jeg synes forøvrig at den rockeringen jeg kjøpte var vanskelig å montere. Jeg har enda ikke fått den helt sammen, og jeg får den heller ikke fra hverandre... Mne jeg klarer å bruke den likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollen74

Og her startet den nye uken med sykt barn ;) Så jeg har vært hjemme fra jobb i dag. Håper det ikke smitter, for her går det i omgangssyke...

 

Men en fordel var det jo, jeg fikk bakt til bursdagen min i morgen. Litt lur har jeg også vært, jeg har bakt kaker som jeg ikke er noe glad i selv. Så tror ikke det skal bli noe problem å holde seg unna kakene, hverken i morgen eller i helgens besøk.

 

Jeg fikk faktisk en økt på elipsemaskinen i går kveld også. Men jeg var litt sliten etter økten tidligere på dagen, så det ble ikke mer enn 20 min. Men jeg er kjempefornøyd med det altså;)

 

Og i morgen kveld er det veiing på GR-kurset.... hvordan går det mon tro?

 

Disse vaflene tror ikke jeg hadde blitt noen suksess her i hjemmet. Jeg er berømt for mine vafler hos familie og venner. Hadde det kommet grove vafler på ordet, så hadde det nok blitt rynking på nesen tenker jeg. Men kanskje jeg kan snikinnføre det. Så neste gang skal jeg lage halvparten av hver. Kanskje jeg klarer og "lure" noen. Tipper de smaker nesten like godt som vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg hatt min første veiing og det gikk kjempe bra.

Ned 1.8 :-) men har stått stille på midjemålet som fortsat er 104 cm.

Veldig fornøyd med dette her:-)

 

 

Hilsen Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg hatt min første veiing og det gikk kjempe bra.

Ned 1.8 :-) men har stått stille på midjemålet som fortsat er 104 cm.

Veldig fornøyd med dette her:-)

 

 

Hilsen Dennis

 

Det er jo kjempe kjempe bra!! Grunn til å være stolt av deg selv nå!

 

Fører liste for alle i morgen. Min egen veiing er i morgen tidlig. Er litt spent på det:-)

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempe kjempe bra!! Grunn til å være stolt av deg selv nå!

 

Fører liste for alle i morgen. Min egen veiing er i morgen tidlig. Er litt spent på det:-)

 

A

 

Veiingen går sikkert kjempe bra:-) stå på.

 

D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle motiverte og flinke delatgere av denne tråden:-)

 

Lagde lista i dag jeg, så er den klar for ukas veiing og måling. Like spennende denne uka.

 

Freckles

2/1:vekt 92,2 kg - midje 94 cm

8/1:vekt 90,5 kg - midje 92 cm

15/1:

 

Madrugada

2/1: vekt 91,6 kg - midje 103 cm

8/1: vekt 90,6 - midje 103 cm

15/1:

 

Ennovy

8/1: vekt 80 kg - midje 120 cm

15/1:

 

Amie

2/1: vekt 89,1 kg - midje 99 cm

8/1: vekt 87,1 kg - midje 98 cm

15/1:

 

Papaya

8/1: vekt 88,5 kg - midje 100 cm

15/1:

 

Bollen74

8/1: vekt 83,2 kg - midje 98 cm

15/1

 

Dennis

8/1: vekt 99,4 kg - midje 104 cm

15/1:

 

Har jeg fått med meg alle?

 

Da er det bare å kopiere den sist oppdaterte lista på tråden hele tiden, så blir den hele tiden oppdatert og riktig. LYKKE TIL!

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papaya73

Jeg har vært dårlig på å skrive innlegg i det siste, sykt barn har hindret meg. Hun har vært syk en stund, men forhåpentligvis har vi fått riktig medisin nå. ( litt opprørt på legen, som har vist siden onsdag at vi har brukt feil medisin, og det var ikke han som tok kontakt i dag, men jeg, for jeg syntes ikke at medisinen virket...grr, unødvendigt vi snakker om en to-åring!!)

 

men det var klagingen, helgen har vært utfordrene med gjester fredag og middag borte lørdag og søndag, men jeg føler at det gikk bra. Kosen denne uken var litt dip og masse grønsaker. Det var kjempe godt.

 

De grove vafflene hørtes spennende ut, de er til for å testes, jeg skal prøve å lage noen sveler med kesam i morgen, dere skal få høre om de blir gode.

 

Tid for trening ble det i dag!!! nesten en time med strikker.

 

Jeg synes alle er flinke til å stå på, og fortelle om snine utfordringer. I morgen blir en spennende dag.

 

Lykke til alle sammen, men husk bare at dere som trener så hardt som dere gjør, at i begynnelsen kan vekten gå opp i stedenfor ned (muskler er tyngre enn fett) Bruk målbånd da ser dere sannheten bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollen74

Et utrolig bra resultat. Tipper du er stolt over deg selv nå - og det er jeg også. Slike resultater gir virkelig motivasjon videre!

 

Det blir en spennende dag i morgen. Resten av oss har vel veiedag da. Hvordan er det med dere andre, har dere veiing morgen eller kveld? Siden jeg går på kurs om kvelden, så blir det kveld for meg.

 

Er ganske sent tilbake fra kurs, men skal legge inn resultatet om kvelden.

 

Har vært flink både med kosthold (1523 cal), vanninntak (2,6 l) og trim (28 min på elipsemaskinen) i dag.

Skal prøve å ligge på 28 min på maskinen denne uken. Så øker jeg med ett intervall (+3 min) neste uke.

 

God natt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veing på onsdag kveld, å gruer meg vilt. Var å snik så litt på vekta i dag å har gått ned 2 gram bare ;)

blir flaut i morgen..

spiser sunt som bare det, drikker vann som om jeg var i ørkenen, og har trent hardt i 4 dager denne uken.. unnskyld mitt språk, men fan å...

 

p.s. hva er de me rockering som er så bra? Skal jeg kjøpe meg en? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er rimelig fersk på alt dette her... ;)

 

Meldte meg inn for en tid tilbake, men det er førsten nå jeg "setter" igang.

Var flink og gikk hver dag i jula, men det gikk over allerede 02 januar.

Dørstokk mila ble veeeldig lang.

 

Prøver å sette meg inn i all denne regninga og å finne ut hva alt betyr.

Så det hadde vært fint og kunne ha noen å samarbeide med/ spørre om råd.

 

Litt om meg;

 

pie på 30 år, 170 høg og veier pr dags dato 77 kg og et midje mål 87 cm.

 

målet mitt er å komme tilbake der jeg var på mine "glansdager" på 63 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en liten tur innom her selv om jeg er på jobben. Veiinga i dag gikk ikke så bra. Hadde ikke gått ned så mye som et gram.... Helt den samme vekta som forrige uke, til tross for at jeg har vært ganske så flink med mat og veldig flink med trening i uka som har vært. Veide meg på lørdag og da veide jge faktisk en halv kilo mindre enn i dag... Hmmm må kanskje holde ut med de to kiloene jeg gikk ned forrige uke foreløpig.... Men da må jeg jo gå ned til neste tirsdag. Skikkelig frustrerende det her...

 

Håper det går bedre med dere andre!

 

Fører inn i lista i kveld.

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh...skjønner at du er skuffa! Vi vil jo helst gå ned masse hver uke og når det er null da blir det kjipt. Men du hadde 2 kg forrige uke, og det er mye vettu. Du har all grunn til å være stolt av de 2 kiloene, og nå er de borte! Det bekrefta du jo påveiinga i dag :D

 

Nå må du bare finne motivasjonen din og huske at dersom du fortsetter det nye livet ditt denne uka også, så vises det helt sikkert neste uke. Du har vært flink med mat og trim og da går det rette veien selv om det går litt tregt innimellom. Og du skal jo hjem og måle? :D

 

Du er flink. Du klarer dette. Lykke til videre!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en laaang pause fra disse sidene ser jeg (sist inne januar o6..) så jeg er jo da relativt ny i vektklubben..

Jeg er 89.5 kilo og nå SKAL jeg ned. Går ikke på kurs men har gjort det et par ganger før så jeg kjenner litt til opplegget. Jeg har plan om å gå ned til 67 kilo før sommeren ... Har midjemål på 97 cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å ha litt oppbakking i slankinga, så jeg joiner denne :D

 

Vekta ligger nå på 82 kg og jeg skal ned til 70 kg i løpet av året.

 

Ser at mange har samme målet men skal ned på kortere tid. Er jeg ikke ambisiøs nok? Er nemlig litt redd for å bli skuffa hvis det går for sakte - OG innbiller meg at det blir lettere å holde vekta hvis den går sakte med sikkert ned... Ned skal jeg uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...