Gå til innhold

Trimpoeng - Hvor mange klarer vi pr dag?


Gjest Tutta38

Anbefalte innlegg

  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar
Gjest seminardama

3,6 poeng på spinning nå i kveld - og joggetur på tirsdag - tilsammen 6,6 hittil denne uka. Regner med å sanke mange poeng i morgen og søndag. Ble ei dårlig uke .. har bare stresset og stresset.

 

Dere er kjempeflinke..hvordan greier dere 30 poeng - og hvilken meny har dere da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hybelkanin

Vel, gått sånn passe greit... Beste tiden av måneden for oss jenter startet hos meg igår, hadde egentlig tenkt å trene, men får så sinnsykt vondt første dagen... Så gikk heller en litt lengre tur idag i det sinnsyke været! 13,8 trimpoeng til nå;) Glad i å trene i helgen, så det blir nok en tur innom treningsenteret lørdag/søndag og gå den andre dagen...

 

Jeg får mine trimpoeng på treningsenter (oppvarming, styrke og utholdenhet) og gå/joggeturer.... Tar aldri med de gangene jeg går til fra skolen/jobb/venner/butikken osv, det er fordi jeg ikke "trener" når jeg gjør det... Bestemte meg når jeg startet at mine trimpoeng kun skal stamme fra de gangene jeg trimmer... Så satser på ca.15 poeng i uken, men ikke noe galt med 20... Alt over skjer en sjeldent gang, men det er ikke et mål heller, vil ikke slite meg ut...

 

Men nu er det film og popcorn med samboeren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg får mine trimpoeng på treningsenter (oppvarming' date=' styrke og utholdenhet) og gå/joggeturer.... Tar aldri med de gangene jeg går til fra skolen/jobb/venner/butikken osv, det er fordi jeg ikke "trener" når jeg gjør det... Bestemte meg når jeg startet at mine trimpoeng kun skal stamme fra de gangene jeg trimmer... Så satser på ca.15 poeng i uken, men ikke noe galt med 20... Alt over skjer en sjeldent gang, men det er ikke et mål heller, vil ikke slite meg ut...

 

Men nu er det film og popcorn med samboeren;)[/quote']

 

Jeg tar med transport til/fra dersom jeg vanligvis ville ha kjørt bil. Sykkelturen til/fra jobb regnes som trening . De fleste jeg kjenner kjører til jobben, veldig få velger å sykle i kuling,regn og 3 varmegrader;)Hadde jeg ikke kunnet regnet med den slags aktivitiet så hadde det ikke blitt mye å notere. Med to små barn og jobb må man være litt kreativ for å få trent. Fritid er det ikke mye av ihvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica68

men satser på mer i helgen. Drittvær her nå så da blir det innetrening.

 

Jeg får mine trimpoeng fra å gå med barnevogn, en tur hver dag på 1-1,5 time og så 40-60 min på elipse maskinen på kvelden.

 

Kjenner jeg er veldig slapp i kroppen i dag så det må virkelig gjøres en innsats med å komme i gang tror jeg :S

 

God helg og lykke til alle sammen, dere er kjempeflinke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hybelkanin
Jeg tar med transport til/fra dersom jeg vanligvis ville ha kjørt bil. Sykkelturen til/fra jobb regnes som trening . De fleste jeg kjenner kjører til jobben' date=' veldig få velger å sykle i kuling,regn og 3 varmegrader;)Hadde jeg ikke kunnet regnet med den slags aktivitiet så hadde det ikke blitt mye å notere. Med to små barn og jobb må man være litt kreativ for å få trent. Fritid er det ikke mye av ihvertfall;)[/quote']

 

 

Hehe, nei, kan tenke meg at det blir dårlig med tid! Er heldigvis lenge til jeg evt skal ha barn, men gleder meg til den dagen det skjer:) Knallbra at du orker å sykle uansett vær, må jo være bitende kaldt!

 

Fant ut at jeg ville se hva jeg klarte å trene i uken, og derfor setter jeg meg mindre mål enn om jeg skulle ha tatt med gåturene til/fra buss/t-bane... For da MÅ jeg trene hvis jeg skal få noen trimpoeng i det hele tatt, og det pusher meg, noe jeg trenger om morgenen;)

 

Nyyydelig vær idag, så nå er det på med fjellskoene og superundertøy og ut i solnedgangen!

 

Imorgen er det fastelaven og da skal jeg lage boller! Namnam, det kan være så usunt det bare vil, jeg spiste ikke popcorn igår allikevel fordi det var tomt, og idag er det godtefri dag, så imorgen blir det MASSE boller og krem...mmm...Gleder meg...

 

Kos dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hybelkanin

med røde roser i kinnene;) Fått 5,3 poeng idag for tur med samboeren... Ligger på 19,1 hittil denne uken og er strålende fornøyd! Boller imorgen kan spises med goood samvittighet...

 

Ha en flott lørdagskveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med transport til/fra dersom jeg vanligvis ville ha kjørt bil. Sykkelturen til/fra jobb regnes som trening . De fleste jeg kjenner kjører til jobben' date=' veldig få velger å sykle i kuling,regn og 3 varmegrader;)Hadde jeg ikke kunnet regnet med den slags aktivitiet så hadde det ikke blitt mye å notere. Med to små barn og jobb må man være litt kreativ for å få trent. Fritid er det ikke mye av ihvertfall;)[/quote']

Hei stbs, jeg er ikke med her men ble så nysgjerrig. Du må da ha et godt stykke å dra til jobben, når du sanker hele 4 trimpoeng hver dag? Tør jeg spørre hvor langt du sykler? Er forøvrig helt enig i at du må få regne trimpoeng for det - jeg synes det er skikkelig imponerende, jeg. For ikke å snakke om miljøvennlig! ;)

 

Forøvrig er jeg litt stolt over gårsdagen - gikk 3,5 mil på ski og sanket dugelig med trimpoeng på det. Men forøvrig når jeg ikke opp til høydene på denne siden - jeg ligger på ca. 10 poeng i uka, mesteparten spinning og styrke, noe step innimellom. Er veldig imponert over dere aktive damer her inne!

 

Klem fra Tulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei stbs' date=' jeg er ikke med her men ble så nysgjerrig. Du må da ha et godt stykke å dra til jobben, når du sanker hele 4 trimpoeng hver dag? Tør jeg spørre hvor langt du sykler? Er forøvrig helt enig i at du må få regne trimpoeng for det - jeg synes det er skikkelig imponerende, jeg. For ikke å snakke om miljøvennlig! ;)

 

Forøvrig er jeg litt stolt over gårsdagen - gikk 3,5 mil på ski og sanket dugelig med trimpoeng på det. Men forøvrig når jeg ikke opp til høydene på denne siden - jeg ligger på ca. 10 poeng i uka, mesteparten spinning og styrke, noe step innimellom. Er veldig imponert over dere aktive damer her inne!

 

Klem fra Tulla :D[/quote']

 

Bra jobbet Tulla, gleder meg til barna blir litt større og kan gå lengre skiturer.

Jeg har bare 9 km hver vei til jobben, men i Bergen er det masse oppoverbakker, og motvind;) Og når jeg i tillegg sykler med piggdekk og er innom SFO på ettermiddagen og henter så blir det ca 4 poeng på den turen på vinteren. Bruker pulsklokke når jeg beregner poengene På sommeren får jeg litt mindre for da ruller sykkelen lettere og iblant skinner også solen:)

 

Har hatt meg en økt med ellipse og styrke i kveld og ender da på 33,3 poeng denne uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seminardama

Jeg er imponert - en 30 minutters skitur i dag ga med 1,3 poeng- ligger vel rundt 11 poeng denne uka. - bruker å ha rundt 15. Men denne uka har det gått i ett-men neste uke er det roligere og da skal det jammen trimmes! Det er noe med at når det er mye som skjer og en har det travlet så er det vanskligere å komme seg ut på ettermiddagen også- paradoksalt så er det da en trenger det mest. Går dere på GR kurs eller ? Jeg gikk på kurs -men prøver selv nå.. Lykke til neste uke damer- dere er flinke alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica68

Dagens trim er over, ble 1time på elipsemaskinen og 5 trimpoeng.

 

Dagens trimpoeng; 5

 

Trimpoeng totalt; 20,9

 

Må si meg godt fornøyd med det ;)

 

Dere er strålende flinke alle sammen og en stor inspirasjonskilde.

 

Lykke til med neste ukes trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant akkurat denne tråden, og ble tent på litt positiv konkurranse. men så begynte jeg å lese om deres daglige oppnåelser....

 

Jeg trener med riktig innstilt pulsklokke. Har noen veldig harde økter som gir ca 520 kcal, eller 2,6 trimpoeng. Da sykler jeg 20min intervall, hardt, løper/går 20 min, med ca 5 innlagte ett minutts spurter, så trakker jeg knallhardt på en avansert maskin, som å gå i oppoverbakke. Svetten siler. Deretter trener jeg vekter, 4 forskjellige øvelser, 3 x 12 repetisjoner.

 

Sykkelen, tredemøllen og maskinen viser langt flere kcal forbrukt enn min klokke.

men pulsklokke med mine korrekte innstillinger, t.o.m. makspuls er målt skikkelig, bør vel være korrekt? Hvorfor har jeg da så få poeng i forhold til ting som andre skriver om her..? Trener dere enda hardere??? Blir det færre poeng jo bedre form man er i??? jeg aner ikke, noen som vet?

 

Jeg fikk også 2,6 poeng etter en time sammenhengende brystsvømming, og det er langt og hardt...

 

Er det meg eller klokken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seminardama

Jeg har en runde jeg pleier å gå raskt / løpe på ca en time. Da bruker jeg 530 kcal i følge min pulsklokke. Jeg jogger mer enn jeg går og det er bl.a bratte motbakker i denne runden.

 

Videre gikk jeg på ski en løype som tar 40-50 minutter ( raskt en dag) og brukte ca 650 kcal. ( husker ikke helt - men det var der omkring) Brukte pulsklokke

 

Jeg har stussa litt selv - men det har kanskje med vekt etc. å gjøre ? jeg vet ikke. Jeg grier å få til 15 poeng nå om vinteren - men da er det veldig aktive helger og harde prioriteringer midt i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant akkurat denne tråden' date=' og ble tent på litt positiv konkurranse. men så begynte jeg å lese om deres daglige oppnåelser....

 

Jeg trener med riktig innstilt pulsklokke. Har noen veldig harde økter som gir ca 520 kcal, eller 2,6 trimpoeng. Da sykler jeg 20min intervall, hardt, løper/går 20 min, med ca 5 innlagte ett minutts spurter, så trakker jeg knallhardt på en avansert maskin, som å gå i oppoverbakke. Svetten siler. Deretter trener jeg vekter, 4 forskjellige øvelser, 3 x 12 repetisjoner.

 

Sykkelen, tredemøllen og maskinen viser langt flere kcal forbrukt enn min klokke.

men pulsklokke med mine korrekte innstillinger, t.o.m. makspuls er målt skikkelig, bør vel være korrekt? Hvorfor har jeg da så få poeng i forhold til ting som andre skriver om her..? Trener dere enda hardere??? Blir det færre poeng jo bedre form man er i??? jeg aner ikke, noen som vet?

 

Jeg fikk også 2,6 poeng etter en time sammenhengende brystsvømming, og det er langt og hardt...

 

Er det meg eller klokken?[/quote']

 

Jeg bruker også pulsklokke nå jeg trener. På ellipsen bruker jeg ca.600kcal i timen og da renner svetten. Men det er mye mer effektivt med en løpetur i skogen. Da kommer jeg fort opp i 1000kcal på en tur på 1,5 timer. Jeg trener 6-7 dager i uken ca 8-10 timer.

Vekten spiller en rolle for kaloriforbruket, jo tyngre du er jo mer forbrenner du. Vekttrening forbrenner mindre kalorier enn kondisjonskrevende øvelser.

Jeg har også oppdaget at kondismaskinene på senteret viser flere kalorier forbrukt enn pulsklokken.

 

Har syklet til jobb i dag også men det var skrekkelig glatt så jeg måtte ta en omvei til jobb. Da ble det 2,2 poeng før frokost i dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica68
fant akkurat denne tråden' date=' og ble tent på litt positiv konkurranse. men så begynte jeg å lese om deres daglige oppnåelser....

 

Jeg trener med riktig innstilt pulsklokke. Har noen veldig harde økter som gir ca 520 kcal, eller 2,6 trimpoeng. Da sykler jeg 20min intervall, hardt, løper/går 20 min, med ca 5 innlagte ett minutts spurter, så trakker jeg knallhardt på en avansert maskin, som å gå i oppoverbakke. Svetten siler. Deretter trener jeg vekter, 4 forskjellige øvelser, 3 x 12 repetisjoner.

 

Sykkelen, tredemøllen og maskinen viser langt flere kcal forbrukt enn min klokke.

men pulsklokke med mine korrekte innstillinger, t.o.m. makspuls er målt skikkelig, bør vel være korrekt? Hvorfor har jeg da så få poeng i forhold til ting som andre skriver om her..? Trener dere enda hardere??? Blir det færre poeng jo bedre form man er i??? jeg aner ikke, noen som vet?

 

Jeg fikk også 2,6 poeng etter en time sammenhengende brystsvømming, og det er langt og hardt...

 

Er det meg eller klokken?[/quote']

 

Nå har ikke jeg pulsklokke enda, venter på en i posten så jeg kan nok ikke si om mine poeng er "helt" riktige, men tror ikke de er helt på jordet.

Det har absolutt noe med vekt å gjøre, jeg veier ganske mye i forhold til min høyde og jeg ser at trimpoengene minker for hver uke jeg går ned i vekt.

 

Må jobbe vesentlig hardere nå enn for 10 kg siden merker jeg så jo bedre form og mindre vekt jo mer må man trene for å få samme antall trimpoeng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hybelkanin

trimpoeng idag etter treningstudio:) Fikk slitt meg skikkelig ut, så det var deilig! Håper alle får en god start på uken idag!

 

PS: Det har mye med vekt å gjøre om hvor mange trimpoeng du får... Så ikke lurt å sammenlikne deg med alle her inne, noen veier mer, og andre mindre... 30min spinning gir meg ca. 300kcal og da har jeg syklet 1,4mil... Høres det fryktelig galt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg pulsklokke enda' date=' venter på en i posten så jeg kan nok ikke si om mine poeng er "helt" riktige, men tror ikke de er helt på jordet.

Det har absolutt noe med vekt å gjøre, jeg veier ganske mye i forhold til min høyde og jeg ser at trimpoengene minker for hver uke jeg går ned i vekt.

 

Må jobbe vesentlig hardere nå enn for 10 kg siden merker jeg så jo bedre form og mindre vekt jo mer må man trene for å få samme antall trimpoeng :D[/quote']

 

 

Ok, det ser ut for at jeg ville fått flere poeng hvis jeg var tyngre... Greit å vite. Samtidig så blir det jo da for folk flest litt uriktig å bruke tabellene her inne som sier hvor mange poeng en viss økt gir, siden vi alle antageligvis er ganske forskjellige ;o)

 

Gleder meg til "Boxing" på Elixia imorgen, kan absolutt anbefales. Gøy med slag og spark, og ganske harde intervaller... Det blir vel et par poeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...