Gå til innhold

Trimpoeng - Hvor mange klarer vi pr dag?


Gjest Tutta38

Anbefalte innlegg

Gjest Bertinas
Bruker du tabellene her inne?

Jeg bruker pulsklokke når jeg trener og den gir et mer eksakt kaloriforbruk en tabellene på disse sidene. Kanskje noe å tenke på om du ike allerede har?

 

Ja, bruker tabellene her. Kanskje jeg skal skaffe meg pulsklokke da, øke motivasjonen litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar
Ja' date=' bruker tabellene her. Kanskje jeg skal skaffe meg pulsklokke da, øke motivasjonen litt:)[/quote']

 

Jeg blir ihvertfall motivert av å bruke klokken. På treningssenteret hender det ofte at jeg trener til den viser minst 1000kcal forbrent før jeg gir meg. Jeg trener vel kanskje mer enn jeg burde pga. klokken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica68
Jeg blir ihvertfall motivert av å bruke klokken. På treningssenteret hender det ofte at jeg trener til den viser minst 1000kcal forbrent før jeg gir meg. Jeg trener vel kanskje mer enn jeg burde pga. klokken;)

 

He he, må si meg enig her. Har nettopp tatt i bruk min pulsklokke og det er kjempeartig. Treningen begrenser seg litt nå om dagen, men kan helt klart se for meg at jeg kan bli "litt for" ivrig med trening :)

 

Anbefales absolutt! Og ikke minst fordi man kanskje trener mer riktig og effektivt hvis man skal forbrenne fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling t/r jobb i går gav 4,1 poeng. Hadde tenkt å trene styrke på kvelden men måtte på jobb igjen så vi får se om det blir en økt i dag etter at barna er lagt. Har vært på frokost i barnehagen og da kan jeg heller ikke sykle til jobb:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica68

og 11,6 hittil denne uke.

 

Håper på bra vær i morgen så jeg kan teste pulsklokken på langtur med barnevogn :)

 

God helg og god påske til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cruelladeville

4,4 trimpoeng. Totalt har jeg 32 denne uka.

 

Men - jeg lurer på dette: Min venninne går på GR-kurs og har fått beskjed om at selv om hun øker treningsmengden (hun pleier å ligge rundt 25) skal hun ikke øke matinntaket. Er dette virkelig riktig?

 

I følge beregning med basalforbrenning og treningsmengden har jeg et forbruk på over 2900 pr dag, men spiser bare 1600. Holder på å omkomme av sult og tenker at dette ikke kan være riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica68

Så flink du er! :D

 

Har ikke kommet helt i gang her, formen er laber... satser på at det bedrer seg i takt med stigende temperaturer :(

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg gikk på GR minikurs for et par år siden. Ikke fordi jeg skulle ned så mange kilo, men fordi overgangsalderen nærmet seg, og det kunne være greit å vite hvor mye jeg kunne spise og samtidig holde vekta.

Det gikk sånn passe bra.

Jeg er 51 år, er 155 cm høy og veier 54 kg, ikke noen tungvekter i det hele tatt, men jeg kan ikke hive innpå hva som helst uten å legge på meg. Og overvekt begynner med de to første kg...og så strekkes grensene.

På GR kurset var jeg oppe i 14 trimpoeng pr uke, og hadde meny 2. Det ble for mye mat og jeg klarte ikke holde trimnivået oppe. Det skal tross alt være en varig livsstilsendring...

NÅ - på an igjen med GR boka. Denne gangen meny 1 og 7 trimpoeng i uka, det skal jeg klare. Begynner heller i det små, så de dagene jeg kan klare 2 el 3 trimpoeng er det TOPP! Det gir jo forhåpentligvis gode utslag på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...