Gå til innhold

Here we go again!!


Gjest Salia

Anbefalte innlegg

Tusen takk for alle gode tilbakemeldinger jeg får fra deg!! Det varmer!! Du er god til å gi oppmuntringer, det er helt sikkert, og da er det synd at du føler du ikke kan hjelpe deg selv... Skjønner jo godt at du blir frustrert når du holder på og ikke får positivt resultat. Har du målt stoffskifte og alt det der?? Mitt var kjempelavt selv om jeg spiste lite og ofte.... Håper du får noe vettugt svar fra kurslederen din.

 

PS! Bryllupet nærmer seg og tid for måltaking... om det kan være noe trøst for deg så veide jeg 99! kg når jeg giftet meg.... Trodde jo at jeg skulle kalre å gå ned mere før bryllupet, men... og det gikk fint!! Ser bryllupsbildet hver dag, og det ser ikke så værst ut. Hadde bunad...

 

Stoooor klem fra meg.

 

Håper på se deg masse fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 243
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk begge to! Det er så godt å høre at jeg ikke er helt ensom når jeg føler at alt butter i mot.

 

Heldigvis er jeg ikke av den typen som ruger for mye på det leie, så nå har jeg bestemt meg for å for alvor kutte ut alt som heter brød, pasta, poteter og ris, og gå på det som kalles South Beach dietten igjen. Den hjalp meg masse som en kickstart sist jeg begynte på vektnedgang.

Jeg mistet 4.5 kilo de første to ukene på den dietten der, og så tilføyde jeg mer og mer av brød, pasta osv og vekttapet bremset opp til ca 0.5-1 kilo i uka helt til jeg sprakk med fynd og klem og langet innpå brød med sjokade og kaker osv osv. Den dietten er bare helt topp å bruke som en kickstart.

Den er utviklet av en amerikansk hjertespesialist som laget en spesialdiett for sine overvektige hjertepasienter. Nå er han selvsagt søkkrik på feite amerikanere hehe.

Den består av masse grønnsaker, renskåret kjøtt, fisk og egg. Med andre ord: Masse proteiner. Veldig strengt hva man kan spise de to første ukene mens kroppen venner seg av med gamle vaner, også løsner man opp litt etterhvert. Til slutt har man klart å endre spisevaner og mønster og skal kunne holde vekten stabil. Så lenge klarte ikke jeg å følge dietten sist, men har et lønnlig håp om å klare å ihvertfall holde ut i 2 uker mens jeg venner meg til ny mat.

 

Jeg mener sev at jeg har et fornuftig forhold til mat og skal nok kunne klare å holde meg på matta denne gangen også.

Det var fordi jeg ble operert i beinet og dermed ble sittende med beinet i gips i 6 uker at hele greia stoppet opp sist gang. Jeg var virkelig i siget med vektnedgang før operasjonen, men siden har det bare gått rett vest.

 

Det er jo synd å si det, men jeg tror faktisk at jeg klarer meg bedre uten GR opplegget og kursleder enn jeg gjør med jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Da har jeg fått tilbakemelding fra kursleder, og det ser ut til at det ikke bare er å holde seg innenfor kcal-grensa om dagen, men masse med HVORDAN man holder seg innenfor også.

Jeg har spist frokoster som har syltetøy og honning og sjokoladepålegg, men summen av kaloriene er stort sett ikke mer enn ca 207+-. Det var visst feil. Honning og sjokoladepålegg skal visst inngå som kosemerker, det.

Det er visst ikke bare å holde seg innenfor kcal-grense per måltid, man må også tenke på fett/protein/karb-innholdet i den maten man spiser.

Jeg blir litt oppgitt jeg da... Det er først nå, i uke 7 (!) av kurset at man får info om at det er sammensetningen av måltidet og ikke bare kcal som teller. Greit at de har satt en kcal grense for hvert måltid, men jeg har bevisst gått over de grensene siden jeg ikke får i meg melk, og dermed har 200 kcal å gå på ekstra om dagen. Det var visst også feil.

Det at jeg har holdt meg innenfor kcal-grensa hver dag har visst mindre å si.

Dermed må jeg endre alle mine måltidsvaner IGJEN... Jeg blir litt oppgitt jeg da...

 

Jeg vet ikke om det har så himla mye å si, men jeg får prøve de neste dagene. Fikk ikke tilbakemelding før i dag enda jeg hadde innsendingsdag i går. Litt synd når jeg må endre alt så drastisk at det var den ene gangen kursleder var litt treg med tilbakemelding. Hun har jo vært såååå kjapp før...

 

Nåja. Sjokoladepålegg og honning får få som helgekos det da... Selv om det dreier seg om ca 20 kcal om dagen. Jeg har 50 kcal å bruke på kosemerker om dagen, og med det totale antall kcal jeg får i meg med annen mat, har jeg et problem når jeg ikke får bruke disse merkene.

200 kcal å fylle med andre ting er faktisk ganske mye, det!

 

Nei... Jeg kan endre frokosten min. Thats it! Og greit nok for meg å ta vekk krutonger i salat. Det var en salat tror jeg som jeg hadde hjemmelagede krutonger i...

 

Æsj! Nå kjenner jeg at jeg er irritert. Jeg går på kurs for å lære hva jeg bør spise og ikke, også får jeg ikke tilbakemelding før nå! Nå er kurset ferdig om en uke. Det er jo fullstendig bortkastede penger!

Hun kunne bedt meg føre skikkelig dagbok fra begynnelsen av, ikke når jeg begynte å klage for alvor over manglende nedgang! Jeg visste jo ikke at hun hadde mulighet til å se dagboken min detaljert en gang! Jeg trodde hun bare så antallet kcal per dag. Hun informerte ikke meg om hvilken tilgang hun hadde på mine opplysninger.

 

"Dagsrapport

Denne siden bruker du for å registrere hva du har spist hver dag - hvis du ønsker det. Vi anbefaler at du gjør dette flittig den første tiden for å få en viss oversikt over hva du spiser, og hvor mange kalorier det blir av dette. Det kan også være lurt å være grundig med dagsrapport-utfyllingen om vekttapet stopper opp."

 

Her burde det stått at kursleder kan gå inn og vurdere hva man spiser og hva man evt. bør kutte ut eller endre på.

 

Jeg kjenner at jeg er såpass grinete nå at jeg ikke bør skrive tilbake til kursleder på en stund enda. Dette var virkelig bortkastede penger. Ikke flere internett kurs på meg, nei... Antagelig ikke felre GR-kurs i det store og det hele faktisk. Dette er andre gangen det har vært bortkastet på kurs. Jeg har ikke råd til mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser at du sliter med GR-kurs og at du ikke får lov av kursleder til å spise honning til frokost. Har du prøvd somebody.no? Der er det en fantastisk kalorikalkulator som har innholdet i omtrent alle matvarer som finnes. Og det er helt opptil deg selv hvordan du vil sette sammen måltidene dine og hva du vil spise. Poenget er at man skal ligge 500 kalorier under behovet hver dag, og da går man ned ca 0,5 kg i uka i gjennomsnitt. Jeg brukte somebody til å gå ned 10 kg for noen år siden, og var kjempefornøyd med måten jeg gjorde det på. Jeg syntes det ikke føltes ut som tvang og kunne spise det jeg ville så lenge jeg lå 500 kalorier under behovet. (Og jo mer man trener/beveger seg, jo mer kan man spise ;)) Det negative er at det er ingen som følger deg opp, så hvis man mister motivasjonen så er det ingen kursleder som pusher deg. Men jeg anbefaler deg i hvertfall å sjekke ut siden og se om det er noe for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser at du sliter med GR-kurs og at du ikke får lov av kursleder til å spise honning til frokost. Har du prøvd somebody.no? Der er det en fantastisk kalorikalkulator som har innholdet i omtrent alle matvarer som finnes. Og det er helt opptil deg selv hvordan du vil sette sammen måltidene dine og hva du vil spise. Poenget er at man skal ligge 500 kalorier under behovet hver dag' date=' og da går man ned ca 0,5 kg i uka i gjennomsnitt. Jeg brukte somebody til å gå ned 10 kg for noen år siden, og var kjempefornøyd med måten jeg gjorde det på. Jeg syntes det ikke føltes ut som tvang og kunne spise det jeg ville så lenge jeg lå 500 kalorier under behovet. (Og jo mer man trener/beveger seg, jo mer kan man spise ;)) Det negative er at det er ingen som følger deg opp, så hvis man mister motivasjonen så er det ingen kursleder som pusher deg. Men jeg anbefaler deg i hvertfall å sjekke ut siden og se om det er noe for deg. :)[/quote']

Tusen takk!! Det skal jeg kikke på!

Jeg har jo bare en innsending igjen på kurset, og etter det har jeg jo ikke oppfølging lenger heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Salia! Her kommer en kjempe-trøste-klem! Vet du, ingenting er forgjeves. Du har jobba mye med din egen innstilling og vilje til å legge om kostholdet, og det er jo faktisk en ganske stor del av prosessen det! Så da får det bare være at vekta har stått stille fordi kurslederen ikke har gjort jobben sin. En endret holdning er nesten som penger i banken det! Du kan "ta det ut" når du finner en kur som du kan tenke deg å følge. Jeg har stor tro på deg, Salia! Og så har du jo dannet et stort nettverk her inne som kan backe deg opp i gode og dårlige tider!

 

Jeg har selv gått to internettkurs men føler vel egentlig at jeg har gjort jobben selv, ved å lese bøkene og føre opp kalorier i tabellen. Men nå har jeg ikke gått på kurs siden januar, men har fortsatt gått ned noen få kilo. Det går smått, men det er så deilig å ikke "obsess" (sorry, norsk-amnesia! når jeg blir trøtt tenker jeg mer engelsk av en eller annen grunn. Men du er jo også litt tospråklig ikke sant?).

 

Ha en god uke, Salia, og ikke depp pga kurset. Du har helt sikkert fått noe ut av det tross alt!

 

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Salia! Her kommer en kjempe-trøste-klem! Vet du' date=' ingenting er forgjeves. Du har jobba mye med din egen innstilling og vilje til å legge om kostholdet, og det er jo faktisk en ganske stor del av prosessen det! Så da får det bare være at vekta har stått stille fordi kurslederen ikke har gjort jobben sin. En endret holdning er nesten som penger i banken det! Du kan "ta det ut" når du finner en kur som du kan tenke deg å følge. Jeg har stor tro på deg, Salia! Og så har du jo dannet et stort nettverk her inne som kan backe deg opp i gode og dårlige tider!

 

Jeg har selv gått to internettkurs men føler vel egentlig at jeg har gjort jobben selv, ved å lese bøkene og føre opp kalorier i tabellen. Men nå har jeg ikke gått på kurs siden januar, men har fortsatt gått ned noen få kilo. Det går smått, men det er så deilig å ikke "obsess" (sorry, norsk-amnesia! når jeg blir trøtt tenker jeg mer engelsk av en eller annen grunn. Men du er jo også litt tospråklig ikke sant?).

 

Ha en god uke, Salia, og ikke depp pga kurset. Du har helt sikkert fått noe ut av det tross alt!

 

Klem fra tonton[/quote']

Hei og tusen takk for oppmuntringer ;)

Joda. Jeg har fått noe ut av kurset. Bevares. Noen gode oppskrifter, og en viten om at jeg ikke passer på kurs hehe.

Jeg gikk på vekta i dag morges og så 500 gram ned, så jeg får bare krysse fingrene for at det holder seg til i morgen også.... Det er liksom ikke "offentlig" før da.

Det er helt sant. Jeg har helt sluttet å være "obsessive" over mat og hva jeg kan spise osv. Jeg har klart å venne meg til å ha ett knekkebrød med leverpostei og ett med sjokade eller syltetøy til frokost nå, så nå har jeg litt bedre samvittighet hehe.

Jeg tror ikke det er sunt å holde på med disse tvangstankene om hva man kan spise og ikke spise, å ha kronisk dårlig samvittighet over en bit sjokolade eller en skje "for mye" med dessert.

Jeg spiser til jeg er mett. Har jeg noe til overs kcalmessig, ja vel så har jeg det. Jeg tvinger ikke meg selve til å spise lenger. Jeg tror det var det jeg gjorde galt på kurs også. Da jeg begynte å føre dagbok over hva jeg fikk i meg om dagen, begynte jeg også å legge på meg. Vi spiser middag ganske sent siden mannen min ikke kommer hjem før i 18-tida, så hvis jeg ikke hadde fått i meg nok mat før det, endte det opp med at jeg spiste for sent på kvelden for å komme opp i riktig mengde.

Alt jeg gjorde og tenkte dreide seg om mat.

Det er en betegnelse på det: Spiseforstyrrelser!!

 

Nå spiser jeg det jeg føler at jeg trenger og ferdig med det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du verden. Nå var jeg langt nede på lista gitt.

Lenge siden jeg har vært innom her nå. Jeg var så til de grader skuffa over dette såkalte internett-kurset at jeg bare kuttet ut hele GR for en periode.

 

Siden jeg skrev her sist har jeg tatt av 1.1 kilo og er super fornøyd med det. Håpet er å komme ned i 80 kilo i løpet av sommeren, men jeg har helt sluttet å sette meg vektmål. De har en stygg tendens til å sprekke likevel. Jeg bare sier jeg håper å gå mest mulig ned jeg :(

 

Ellers leser og leser og leser jeg til øyet blir stort og vått, har slitt med en forkjølelse i noen dager og koser meg med mann og barn og hund og katt :D

 

Vi var ute og kjøpte ringer i helgen også. Flotte gifteringer i hvitt gull faktisk. Litt mønster i dem, og med 3 diamanter i min ring. Var så flotte atte. Og det bør de være til den prisen også hehe. Sambo sa at vi jo tross alt har oppsparte midler, og han venter på en bonus i løpet av forsommeren, så han mente det ikke var noe poeng i å spare på utgiftene til akkurat dette. Jeg fant et annet sett med ringer jeg falt veldig for, men slo det fra meg med en gang jeg så prisen: 17800++ for 2 ringer var litt i overkant synes jeg hehe.

 

Jeg spiser adskillig mindre per dag nå enn jeg gjorde da jeg gikk på "kurs", og for meg funker det veldig mye bedre. Jeg mister ca 0.5-0.8 kilo per uke (så langt da.. Må'kke utfordre sjebnen her hehe), og føler meg mye bedre av den grunn. Ellers har jeg sluttet å "slanke meg", og spiser det jeg har lyst på. Eneste er at jeg holder meg unna snop og is og sånt til helgene. Funker kjempebra, og jeg kjenner selv at jeg stresser mindre enn jeg gjorde før, og er i det hele tatt i mye bedre humør.

Jeg har til og med begynt å leke med tanken på å jogge! Det har jeg aldri i mitt syndige liv gjort før hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Det går liksom en stund mellom hver gang jeg titter innom nå.

Skuffelsen etter kurset har lagt seg, og jeg ser fremover igjen :(

 

Jeg har hittil gått ned 1.1 kilo og da jeg skulle ha mens denne uken, gikk jeg ikke opp et gram. Veldig fornøyd med det altså! Nå er det bare å stå på og være flink med maten, så går det nok nedover igjen tror jeg :D

 

Formen er for oppadgående og jeg begynner å bli fornøyd med egen innsats. Det er ikke verst bare det skal jeg si dere!! hehe

 

Heier masse på dere alle sammen og håper og krysser fingre og tær for at jeg kan rapportere om nedgang neste uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du endelig har fått "vind i seilene"! Krysser fingrer og tær for at det fortsetter!

 

Vi står på videre! ha en fin uke!!

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Det går liksom en stund mellom hver gang jeg titter innom nå.

Skuffelsen etter kurset har lagt seg' date=' og jeg ser fremover igjen :(

 

Jeg har hittil gått ned 1.1 kilo og da jeg skulle ha mens denne uken, gikk jeg ikke opp et gram. Veldig fornøyd med det altså! Nå er det bare å stå på og være flink med maten, så går det nok nedover igjen tror jeg :D

 

Formen er for oppadgående og jeg begynner å bli fornøyd med egen innsats. Det er ikke verst bare det skal jeg si dere!! hehe

 

Heier masse på dere alle sammen og håper og krysser fingre og tær for at jeg kan rapportere om nedgang neste uke! :)[/quote']

 

Så utrolig bra at du har funnet noe som funker for deg! Hvordan går det med bunadene deres forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ladies :(

 

Jeg kikker innom til stadighet selv om jeg ikke alltid legger igjen spor etter meg. Hehe... snikende ullteppe!!??!??!

 

Joda, Vagga. Jeg har helt tydelig funnet noe som funker sånn nogenlunde nå. Det eneste jeg sliter litt med er å få nok trim i varmen. I går gikk det jo greit siden det ikke var så himla varmt om dagen, så da gikk Bella og jeg tur på formiddagen uten at vi begge holdt på å gå til, og i går kveld fikk jeg meg en kjempeflott tur i skogen sånn i 20:30-tida. Det var kjempedeilig å slippe den stekende hete sola.

Ikke misforså meg: Jeg elsker sommeren og solen, men jeg klarer ikke varmen så godt. Jeg blir helt slått ut. Gubben er likedan, så vi er faktisk ikke så mye ute når det er på det varmeste. Derfor er vi også veldig glade for å ha en terrasse som ikke har så mye sol på ettermiddagen og kvelden. Da kan vi også kose oss ute nemlig :D

Ellers gikk jeg ned 200 gram denne uken også, og synes ikke det var så lite tatt i betraktning at jeg hadde mens i forrige uke, og var temmelig inaktiv pga varmen. Alt i alt fornøyd i dag :)

 

Bunadene... Eller Jubileumsdraktene heter de jo egentlig, for det er ikke bunader altså.... Det har de ikke lov til å kalle dem...

Vi skal inn og ta mål av oss en av dagene denne uka. Kjæresten jobber kjempemasse for tiden, så jeg har bare sagt ifra at han MÅ dra hjem i normal tid en dag og heller reise rett til Strømmen og møte meg så vi får tatt de målene vi skal. Hun som er ansvarlig for å sy draktene har sagt at de fremdeles venter på stoffet til vestene, og ikke vet når det kommer inn, men hun SA at det ikke skulle være noe problem på få draktene ferdige til bryllupet altså! Det håper jeg inderlig at hun har rett i! Vi får undersøke igjen for sikkerhets skyld når vi kommer.

 

I dag skal jeg på Plantasjen og kjøpe gressklipper! Vi må ha gressklipper til "parkanlegget" vårt må vite! Vi har jo en gressflekk som er MINST 2x5 meter! hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton
Hei igjen ladies :)

 

Jeg kikker innom til stadighet selv om jeg ikke alltid legger igjen spor etter meg. Hehe... snikende ullteppe!!??!??!

 

Joda' date=' Vagga. Jeg har helt tydelig funnet noe som funker sånn nogenlunde nå. Det eneste jeg sliter litt med er å få nok trim i varmen. I går gikk det jo greit siden det ikke var så himla varmt om dagen, så da gikk Bella og jeg tur på formiddagen uten at vi begge holdt på å gå til, og i går kveld fikk jeg meg en kjempeflott tur i skogen sånn i 20:30-tida. Det var kjempedeilig å slippe den stekende hete sola.

Ikke misforså meg: Jeg elsker sommeren og solen, men jeg klarer ikke varmen så godt. Jeg blir helt slått ut. Gubben er likedan, så vi er faktisk ikke så mye ute når det er på det varmeste. Derfor er vi også veldig glade for å ha en terrasse som ikke har så mye sol på ettermiddagen og kvelden. Da kan vi også kose oss ute nemlig :D

Ellers gikk jeg ned 200 gram denne uken også, og synes ikke det var så lite tatt i betraktning at jeg hadde mens i forrige uke, og var temmelig inaktiv pga varmen. Alt i alt fornøyd i dag :)

 

Bunadene... Eller Jubileumsdraktene heter de jo egentlig, for det er ikke bunader altså.... Det har de ikke lov til å kalle dem...

Vi skal inn og ta mål av oss en av dagene denne uka. Kjæresten jobber kjempemasse for tiden, så jeg har bare sagt ifra at han MÅ dra hjem i normal tid en dag og heller reise rett til Strømmen og møte meg så vi får tatt de målene vi skal. Hun som er ansvarlig for å sy draktene har sagt at de fremdeles venter på stoffet til vestene, og ikke vet når det kommer inn, men hun SA at det ikke skulle være noe problem på få draktene ferdige til bryllupet altså! Det håper jeg inderlig at hun har rett i! Vi får undersøke igjen for sikkerhets skyld når vi kommer.

 

I dag skal jeg på Plantasjen og kjøpe gressklipper! Vi må ha gressklipper til "parkanlegget" vårt må vite! Vi har jo en gressflekk som er MINST 2x5 meter! hehehe[/quote']

 

Så flott med nedgang, Salia! Vi heier og heier! Og spennende med drakter. Jeg drev nettopp og søkte litt på Finn, i tilfelle det mirakuløst sprang fram en mannsbunad som kostet nesten ingenting og som var relevant for mannen min. Men det gjorde det ikke. Vi får vet satse på en nysydd en på sikt. Jeg har selv Gudbrandsdals festdrakt, så det hadde jo vært fint med noe som passer til.

 

Forresten - tenkte jeg bare skulle tipse deg om manuell gressklipper. Kjempefin trim, irriterer ingen naboer, lukter ikke bensin, streiker ikke 16. mai på kvelden, spytter ikke småstein i hytt og pine, må ikke fylles bensin på, tar bare halvparten av plassen osv osv osv...kunne holde på i timesvis jeg! Men jeg er glad i push-mower'n min, jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med nedgang' date=' Salia! Vi heier og heier! Og spennende med drakter. Jeg drev nettopp og søkte litt på Finn, i tilfelle det mirakuløst sprang fram en mannsbunad som kostet nesten ingenting og som var relevant for mannen min. Men det gjorde det ikke. Vi får vet satse på en nysydd en på sikt. Jeg har selv Gudbrandsdals festdrakt, så det hadde jo vært fint med noe som passer til.

 

Forresten - tenkte jeg bare skulle tipse deg om manuell gressklipper. Kjempefin trim, irriterer ingen naboer, lukter ikke bensin, streiker ikke 16. mai på kvelden, spytter ikke småstein i hytt og pine, må ikke fylles bensin på, tar bare halvparten av plassen osv osv osv...kunne holde på i timesvis jeg! Men jeg er glad i push-mower'n min, jeg. :-)[/quote']

Hehe! Morsomt at du skulle si det, tonton! FOr i dag var jeg nemlig på Plantsjen og kjøpte meg dytt-meg-i-hjel!

Vi har jo en gressplen som er omtrent på størrelse med en gressklipper, så det passet jo helt greit å ta en som man må dytte sjæl! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton
Hehe! Morsomt at du skulle si det' date=' tonton! FOr i dag var jeg nemlig på Plantsjen og kjøpte meg dytt-meg-i-hjel!

Vi har jo en gressplen som er omtrent på størrelse med en gressklipper, så det passet jo helt greit å ta en som man må dytte sjæl! :)[/quote']

 

Flinke Salia!!!! Stoooooooor klapp på skulderen oversendes herved!!

 

Og en kjempefin 17. mai til deg og dine!!

 

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest EliseV

Du har vel ikke gitt oss opp helt, vel?

 

Har du det travelt med enda flere eksamener?

 

Du hadde jo god nedgang etter at du sluttet kurset og jeg håper det går bra med deg. Når er det bryllupet skal stå, forresten? Mulig det står her et eller annet sted, men det er lettere å spørre enn å lete:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heia folkens! :)

 

Jeg har ikke vært veldig aktiv noe sted egentlig. Nå er jeg endelig ferdig med alt som heter eksamener, men du verden så sliten jeg er enda!

Jeg var ferdig 4 juni, men så har det vært litt hit og dit med hening her og bringing der osv osv, så det har bare vært i går og i dag at jeg har hatt skikkelig fri. Det nytes!! :D

 

Desverre går ikke vektnedgangen så bra som jeg hadde håpet. Jeg har lite overskudd, og det har vært så varmt at hverken Bella eller jeg har orket å gå ut noe særlig. Dermed har vi måttet vente til solen ikke er så varm lenger, så turene har blitt gått så nn i 20-tida om ikke senere. Jeg prøver å komme meg ut om morgenen også, men det blir liksom ikke mer enn max 30 min.

Har prøvd å være flink med maten, men må innrømme at det har blitt en del potetsalat og ikek fullt så mye grønt som jeg vet at jeg bør. JEg er inne i en drita-lei-salat-periode igjen og betaler prisen for det....

Men nå begynner det å nærme seg bryllup da, og det er jo kos :)

 

VI har fått tatt mål til draktene, og selv om det var en deprimerende dag, var det godt å vite at det er i gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd oppskriften på Lun potetsalat som ligger her inne under middag? den er kjempegod! kan og anbefale den potetsalaten som ligger under oppskriften med lakseburgere:) kjempegode salater som fungerer til det meste og de er raske og enkle og lage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har gitt opp å gå ned i vekt. Det ser ikke ut til å fungere for meg. Går jeg ned er jeg glad, hvis ikke er det som forventet...

 

Jeg må bare ta meg selv i øra igjen og begynne å tenke nytt med mat, men jeg orker ikke. Er så drita lei av å se det gå galt. Drita lei av å spise den samme typen mat hele tiden. Jeg er møkkalei kylling, fisk, svinekjøtt og karbonadedeig. Salat orker jeg ikke synet av lenger og å følge noen diett er bare håpløst.

 

Jeg får ta en dag av gangen og håpe motivasjonen kommer tilbake.

 

3 bursdagsfeiringer på like mange uker hjelper jo ikke det heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dumt at du har mistet motivasjonen.... Men det e rjo ikke rart når man ikke ser og får forventet resultat. Har du tenkt å begynne med Reductil som legen skriver ut resept på?? Noen jeg kjenner har fått skikkelig nedgang med å kutte karbohydrater. Søk på katalyse-kur. (er det ikke det det heter??)

 

håper du finner din vei!

 

Lykke til!

 

Klemmer fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke gi opp fordi om resultatene lar vente på seg. Ikke ta alle forandringene på en gang, da gjør du alt så mye vanskeligere for deg selv. Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det, jeg har vært der selv. Jeg ville så gjerne ned mine ønskede 15 kilo og de ville jeg helst gå ned i går! Men sånn fungerer det jo ikke, og hvis det skal bli en nedgang som skal vare så må vanene endres helt og det tar tid. Bestem deg for en ting som du skal forandre og konsentrer deg om den, f eks at du skal klare å drikke nok vann hver dag, til du føler at nå går det automatisk. Da går du løs på neste utfordring, som f eks kan være å bare spise godteri en dag i uken, osv. Ikke vær for opphengt i at vekta skal ned når du jobber med disse tingene, da er du fort tilbake til at alt skal skje på en gang. Husk også at du kan spise stort sett alt mulig, det er ikke bare salat, fisk og kylling som er lov. Prøv ut nye oppskrifter, spis noe du ikke har hatt på lenge. Kos deg med maten, dvs bruk tid når du spiser for da kjenner du at du blir mett og da vil du ikke spise så mye. Jeg er inne i den samme prosessen selv om dagen og er ikke helt i mål, men jeg jobber med det. Trimmen min føles nå som om den er blitt en vane og vanndrikkingen er nesten på plass igjen, og jeg vet at etterhvert vil vekta gå ned også. Lykke til! PS. Jeg beklager at jeg ikke har noen avsnitt, men min minste håpefulle har hatt en fight med pc'en som pc'en tapte. Dette har gjort at enter-knappen sjelden virker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringer ;)

 

Hehe Elise. Disse små klarer det utroligste!

 

Joda. Jeg må bare ta tak i meg selv igjen. Jeg er ca 16 kilo over min matchvekt, så jeg tror nok ikke jeg vil får Reductil, men jeg må klare å ta tak i meg selv nok til å ihvertfall få i meg nok væske om dagen. Ettersom jeg (som jeg har sagt utallige ganger tidligere i dene tråden tror jeg), ikke fikser å drikke vann, må jeg finne andre løsninger som kan fungere.

Fun Light er en trofast følgesvenn. Det samme er Cola Zero, men jeg prøver å ikke drikke såååå mye av den siden det er kullsyre og dermed ikke så bra for tennene.

Ellers er jeg ditalei salat. Jeg er så til de grader møkka lei det at jeg skyr det til hvert måltid. Ettersom jeg ikke spiser poteter, har jeg spist så mye grønnsaker at jeg nå er lei av det også. Dermed var jeg på potetene igjen. Jeg må bare skjerpe meg altså.

 

Jeg har et spørsmål inne til nettprat med en ernæringsdame på VG sin vektklubb. Håper hun svarer på det altså. Jeg må finne på noe. Hvis hun ikke svarer, får jeg skrive direkte til henne tror jeg. Noe må jeg finne på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Salia.

Her skal du få en god oppskrift av meg.

 

Wok.

Bruk kylling eller laks (veldig godt med begge deler). Til familen bruker jeg en pk med laksefilet/4 kyllingfilet.

1 ps wokgrønnsaker

1 bx hermetiske wokgrønnsaker

 

Saus:

1 hønsebuljongterning oppløst i 4 dl varmt vann

1/2 dl soyasaus

hvitløk (1-2 fedd) kan sløyfes

1-2 ss chilisaus

1 ss honning (kan sløyfes)

1 ss maizena

 

Serveres sammen med ris. Veldig godt og ikke verst mht kcal innhold.

 

Denne er rask er enkelt å lage, og det er mye grønnsaker uten at du tenker over det.

Bon appetitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...