Gå til innhold

Here we go again!!


Gjest Salia

Anbefalte innlegg

Takk og takk!

Ja ikke sant det gjør noe så sinnsykt vondt??? Lenge siden jeg har falt sååå heftig altså. Har hatt et par omganger med å skli på fotbladet ned et trinn eller to' date=' men ikke sånn som dette!

 

Får bare håpe det høster tilstrekkelig med oppmerksomhet og medlidenhet av gubben hihihi[/quote']

 

Er du ikke glad du ikke er 70? Da hadde du hatt lårhalsbrudd nå! Se det positive....tihi... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 243
  • Created
  • Siste svar
Er du ikke glad du ikke er 70? Da hadde du hatt lårhalsbrudd nå! Se det positive....tihi... :(

Hahaha! Ja! Lårhalsen gror ut når man fyller 60 heter det seg! :D

 

Nei. Bank i bordet altså! Enda godt at jeg skle og falt "riktig2" vei. Tenk om jeg hadde snublet og gått på hodet istedetfor.... Hadde ratt daua jeg da gitt!

 

Nå har Bella og jeg vært ute på en 30 min tur. Da har jeg 40 min middels gange i dag og 30 min pilates. Sånn ca ihvertfall.. Jeg så ikke på klokka jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..med eksamen!! Og håper blåmerket og vondten forsvinner raskt.... Kjedelig. Har dere tenkt å sette på teppe/antiskli e.l??? Ellers kan det være lårhalsen går senere... Advarsel! Advarsel!!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..med eksamen!! Og håper blåmerket og vondten forsvinner raskt.... Kjedelig. Har dere tenkt å sette på teppe/antiskli e.l??? Ellers kan det være lårhalsen går senere... Advarsel! Advarsel!!

 

Klem fra meg

Jepp. Snakket med gubben på msn rett etterpå og han sa vi måtte se å skaffe noe sånt snart... Vesla sklir jo til stadighet i trappa hun også, og bikkja sklir også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å ønske lykke til på eksamen i morgen.

 

Håper blåmerket ikke er blitt noe verre.

Tusen takk :(

 

Joda. Blåmerket truer med å bli ganske så spektakulært det hehe. Det er jo litt over midt på låret, og det er jo der mye av fettet på låret sitter. Dermed tar det litt tid før blodet kommer til overflaten, så jeg tenker at i morgen og i overimorgen kommer jeg nok til å se riktig så vakker ut hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode eksamenstanker!! Det varmer skal jeg sidere!!! :(

 

Nå er jeg endelig ferdig! Det er inderlig godt å tenke på. Jeg orker ikke tenke på resultetet enda da. Det er jo enda et par uker til jeg får vite det...

 

Nå kjenner jeg at jeg er helt tom. Det er liksom ikke noe igjen lenger. Jeg skal møte gubben på butikken i dag, og sa så kjekt at jeg skulle gå ned med bikkja for at hun skulle få turen sin, men jeg vet faktisk ikke om jeg orker. Jeg er helt uttafor så sliten er jeg i dag...

Men i morgen er alt bra igjen :D Da er det opp og hoppe og kose seg med ting man har lyst til å gjøre!

Blandt annet skal jeg til Strømmen og kjøpe garn og oppskrift til å få strikket bunadstrømper til gubben. Drakten han skal ha har nikkers, så han må ha skikkelige strømper til! Med mindre det går opp i opp å kjøpe dem da..... Vi får se :)

Ellers skal jeg prøve å få huset vårt til å se ut som det kan bo folk og ikke villdyr her hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..eksamen er over! Gratulerer!! Håper resultatet blir bra. håper du får en god natt søvn. Kjenner godt følelsen du har meg å være tom, samtidig som jeg husker at jeg hadde storrengjøring etter eksamen... Det var så godt å få brukt kroppen, samtidig som man fanget hybelkaniner og fikk vekk teoribøker, permer og løsark fra bad, kjøkken og nattbord... Jeg sier ikke mere....

 

Kos deg i morgen og dagene fremover!!

 

Ps! Om jeg har slått deg i trimpoeng denne uka, kanskje du klarer å slå meg neste uke??

Tar du utfordringa??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..eksamen er over! Gratulerer!! Håper resultatet blir bra. håper du får en god natt søvn. Kjenner godt følelsen du har meg å være tom' date=' samtidig som jeg husker at jeg hadde storrengjøring etter eksamen... Det var så godt å få brukt kroppen, samtidig som man fanget hybelkaniner og fikk vekk teoribøker, permer og løsark fra bad, kjøkken og nattbord... Jeg sier ikke mere....

 

Kos deg i morgen og dagene fremover!!

 

Ps! Om jeg har slått deg i trimpoeng denne uka, kanskje du klarer å slå meg neste uke??

Tar du utfordringa??[/quote']

Hehe. Ja huset ser noe forsømt ut. Også vi som får mamma og pappa på besøk til helgen!! Mamma er så nøye på husvasken hjemme hos seg at hun til og med klarte å bli opptatt i Maria Logen!! Nåja... Det skal sies at hun endevendte både hus og gubbe før de kom på inspeksjon altså!

Tenk!!! De inspiserer huset til potensielt nye medlemmer av Logen for å se om det er rent nok! Jeg måtte sjekke kalenderen jeg for å være sikker på at det enda var 2008 og ikke 1808!

 

Nåja nok om det.... Hvis jeg kan legge inn husvask som trimpoeng, burde jeg fint klare å slå deg denne uka hehe.

Onsdag til onsdag er min uke da.... Så da må jeg få mer enn 14 trimpoeng den uka som kommer da? Hælledud!! Jeg har da aldri i mitt syndige liv fått mer enn de lusne 9,3 poengene jeg fikk sist uke!!

 

OK... Jeg prøver jeg! Mål for kommende uke: 14.1 poeng faktisk!! *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et deprimenrende ukesresultat!

Ingen nedgang, men derimot 100 gram opp. Hipp hurra! :D

Nå skal det sies at jeg etter alle solemerker å dømme skal få mensen til helgen, så muligheten er der for at det er grunnen til oppgangen, men jeg vil ikke holde pusten heller :(

 

Det ble to kaloribomber i helga i form av Mövenpick sjokoladeis å herreguuuuuud så god!!) med hjemmelaget sjokosaus og ferske (vel... fryste, men ialle fall hele) jordbær!! Det var bare så inderlig nammenam at jeg klarte ikke si nei da gubben spurte meg på søndag om jeg ville ha en til. Må'kke spørre MEG om sånt vøtt! Har da ikke styrke til å si nei til det jeg vel!!??!??! hehe

 

Med de trimpoengene jeg fikk sist uke, må jeg opp et menyvalg også... Tror jeg da... Jeg må se hva kursleder svarer, men det ser mistenkelig ut som jeg skal spise enda mer. Også jeg som ikke fikser å få i meg nok til 1600 kcal. Åssen i himmelens navn skal jeg få i meg 1900 da????

 

Magen slo seg skikkelig vrang her i forrige uke også, så jeg tror jeg må kutte ut yoghurten også. Det er skikkelig pooey for den er så god. Men det var det eneste jeg kan komme på at jeg spiste de dagene jeg fikk magetrøbbel som jeg ikke spiser når magen er i ro :)

 

Jaja... Jeg får gi Bella frokost og komme meg ut på en morgen-tise-tur med henne før jeg slenger liket i bilen og stikker til Strømmen storsenter. Gubben skal ha bunadstrømper må vite! Og vhis det er stor prisforskjell skal jeg strikke dem sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et deprimenrende ukesresultat!

Ingen nedgang' date=' men derimot 100 gram opp. Hipp hurra! :D

Nå skal det sies at jeg etter alle solemerker å dømme skal få mensen til helgen, så muligheten er der for at det er grunnen til oppgangen, men jeg vil ikke holde pusten heller :(

 

Det ble to kaloribomber i helga i form av Mövenpick sjokoladeis å herreguuuuuud så god!!) med hjemmelaget sjokosaus og ferske (vel... fryste, men ialle fall hele) jordbær!! Det var bare så inderlig nammenam at jeg klarte ikke si nei da gubben spurte meg på søndag om jeg ville ha en til. Må'kke spørre MEG om sånt vøtt! Har da ikke styrke til å si nei til det jeg vel!!??!??! hehe

 

Med de trimpoengene jeg fikk sist uke, må jeg opp et menyvalg også... Tror jeg da... Jeg må se hva kursleder svarer, men det ser mistenkelig ut som jeg skal spise enda mer. Også jeg som ikke fikser å få i meg nok til 1600 kcal. Åssen i himmelens navn skal jeg få i meg 1900 da????

 

Magen slo seg skikkelig vrang her i forrige uke også, så jeg tror jeg må kutte ut yoghurten også. Det er skikkelig pooey for den er så god. Men det var det eneste jeg kan komme på at jeg spiste de dagene jeg fikk magetrøbbel som jeg ikke spiser når magen er i ro :)

 

Jaja... Jeg får gi Bella frokost og komme meg ut på en morgen-tise-tur med henne før jeg slenger liket i bilen og stikker til Strømmen storsenter. Gubben skal ha bunadstrømper må vite! Og vhis det er stor prisforskjell skal jeg strikke dem sjøl![/quote']

 

Jasså, er du her på Beste Østkant du også, Salia? Jeg handler også på Strømmen Storsenter ofte!

 

Bare ta det med ro, de 100 grammene er jo bare et glass vann de! Neste uke er de borte, med renter!!

 

Jeg har et oppskrifthefte med bunadsstrømper, hvis du vil låne. Tror det er fra Raumagarn.....

 

Ha en deilig dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom på Husfliden og spurte der om hva som lønte seg. Hun viste meg et par maskinstrikkede strømper som så veldig fine ut. Tross alt er ikke drakten en bunad, og den blir nok brukt for det meste om sommeren, så jeg ser i grunnen ikke noen grunn til å ikke bare kjøpe de ferdige strømpene altså....

Hvis det viser seg at han kommer til å bruke drakten en del om vinteren, får vi ta det opp igjen da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et deprimenrende ukesresultat!

Ingen nedgang' date=' men derimot 100 gram opp. Hipp hurra! :D

Nå skal det sies at jeg etter alle solemerker å dømme skal få mensen til helgen, så muligheten er der for at det er grunnen til oppgangen, men jeg vil ikke holde pusten heller :(

 

Det ble to kaloribomber i helga i form av Mövenpick sjokoladeis å herreguuuuuud så god!!) med hjemmelaget sjokosaus og ferske (vel... fryste, men ialle fall hele) jordbær!! Det var bare så inderlig nammenam at jeg klarte ikke si nei da gubben spurte meg på søndag om jeg ville ha en til. Må'kke spørre MEG om sånt vøtt! Har da ikke styrke til å si nei til det jeg vel!!??!??! hehe

 

Med de trimpoengene jeg fikk sist uke, må jeg opp et menyvalg også... Tror jeg da... Jeg må se hva kursleder svarer, men det ser mistenkelig ut som jeg skal spise enda mer. Også jeg som ikke fikser å få i meg nok til 1600 kcal. Åssen i himmelens navn skal jeg få i meg 1900 da????

 

Magen slo seg skikkelig vrang her i forrige uke også, så jeg tror jeg må kutte ut yoghurten også. Det er skikkelig pooey for den er så god. Men det var det eneste jeg kan komme på at jeg spiste de dagene jeg fikk magetrøbbel som jeg ikke spiser når magen er i ro :)

 

Jaja... Jeg får gi Bella frokost og komme meg ut på en morgen-tise-tur med henne før jeg slenger liket i bilen og stikker til Strømmen storsenter. Gubben skal ha bunadstrømper må vite! Og vhis det er stor prisforskjell skal jeg strikke dem sjøl![/quote']

 

100gram opp er ikke oppgang! Det er jo som en før meg sa bare et glass vann! Er sikker på at du går ned igjen det ganske fort. det er ikke lett å komme opp i 1900kcal vil jeg tro. ha noen usaltet nøtter hjemme, makrell i tomat, majonessalater(som i tillegg er hjertevennlige valg) Det inneholder en del kcal og kan være til hjelp de dagene du ikke når det. du kan jo starte med å ligge mellom de to menyene? en halv ekstra brødskive eller et ekstra knekkebrød her og der hjelper nok. Jeg har lagt på en ekstra brødskive på mellommåltidet og da når jeg såvidt over 1600kcal.

 

ellers så kan du jo ha ingredienser til smoothie liggende? Jeg har alltid noen pakker med coop smoothieblanding i frysen og juice av et eller annet slag i kjøleskapet. det er omtrent 125kcal i en porsjon (1.5dl juice og 100gram smoothieblanding) Det hjelper på kcalnivået og i tillegg er det sunt! Jeg bryr meg heller ikke om å la det gå av fruktrasjonen, da får det heller gå litt over de 200kcal den dagen. Har funnet ut at det tross alt er mye bedre å sprekke på fruktrasjonen enn på kosemerkene...

 

Og du, den isen hørtes utrolig god ut!!! NAMMMMMMMM!!!

klem vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kursleder sa jeg skulle fortsette på meny 2, så da slipper jeg å måtte gå opp i kcal antall ihvertfall. Det er jo bare av det gode egentlig :)

 

Jeg kjenner at jeg er i regnværshumør i dag. Alt går tregt. Bella har begynt å mase, så jeg må komme meg ut med henne etterhvert også. Jeg har liksom bare ikke så mye tiltak i dag. Jeg har begynt å rydde rot ut av lille-rommet vårt ihvertfall. Det blir nok barnerom en gang i en (forhåpentligvis) ikke så fjern fremtid, men nå er det bare ræl der inne i tillegg til at jeg tørker klær der.

 

Foreløbig underholder Bella seg selv med ballen sin, men det er nok ikke lenge til hun bare må ut og røre på seg nei... Hadde bare verden vært litt greiere i dag! Jeg er ikke noe flink i regnvær jeg.... Sol derimot gir meg adskillig mer energi...

 

Mulig jeg er litt tappet for krefter enda. Enda jeg sovnet som en stein i går og sov helt til lyset fra vekkeklokken vekket meg ca 6:15..

 

Som de sier i online spill verden: "WTB a long lie in on saturday! PST!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du slipper å øke kcal inntaket da:) Når det gjelder regnvær forstår jeg det veldig godt. er noe drit når det regner, men på med regntøy og ut på tur! JEg har til og med en sydvest siden jeg syns hetta er så plagsom...

 

du fikser dette vet du. noen ganger er det skrekkelig tiltak å komme seg over dørstokken. Men når vi først har kommet oss over den er det så utrolig deilig!

Lykke til med dagens aktivitet!

Klem vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja huset ser noe forsømt ut. Også vi som får mamma og pappa på besøk til helgen!! Mamma er så nøye på husvasken hjemme hos seg at hun til og med klarte å bli opptatt i Maria Logen!! Nåja... Det skal sies at hun endevendte både hus og gubbe før de kom på inspeksjon altså!

Tenk!!! De inspiserer huset til potensielt nye medlemmer av Logen for å se om det er rent nok! Jeg måtte sjekke kalenderen jeg for å være sikker på at det enda var 2008 og ikke 1808!

 

Nåja nok om det.... Hvis jeg kan legge inn husvask som trimpoeng' date=' burde jeg fint klare å slå deg denne uka hehe.

Onsdag til onsdag er min uke da.... Så da må jeg få mer enn 14 trimpoeng den uka som kommer da? Hælledud!! Jeg har da aldri i mitt syndige liv fått mer enn de lusne 9,3 poengene jeg fikk sist uke!!

 

OK... Jeg prøver jeg! Mål for kommende uke: 14.1 poeng faktisk!! *fnis*[/quote']

 

Vet ikke om jeg klarer den en uke til, men vi prøver! jeg veier og måler tirsdager, så jeg tar fra tirsdag til og med mandag. Du fra onsdag til og med tirsdag. OK? Om du vil legge husvasken inn er opp til deg. Jeg tar bare med ren trening, men så vasker ikke jeggulv/støvsuging heller da...

 

Lykke til!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg klarer den en uke til' date=' men vi prøver! jeg veier og måler tirsdager, så jeg tar fra tirsdag til og med mandag. Du fra onsdag til og med tirsdag. OK? Om du vil legge husvasken inn er opp til deg. Jeg tar bare med ren trening, men så vasker ikke jeggulv/støvsuging heller da...

 

Lykke til!!

 

Klem fra XXL[/quote']

Vi tester og ser om det går :)

 

Kjenner du at det streiker, senker vi målet litt. Jeg har ingenting som streiker masse akkurat nå så jeg har ingen unnskyldning hehe.

Jeg vil nok ta med husarbeid hvis det blir mye tungt p åmeg i morgen. Tross alt ender jeg da opp med en del aktivitet som gjør meg svett.

Det at Bella på død og liv skal "hjelpe" meg med å vaske og støvsuge gjør jo ikke saken mye bedre hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløbig ser det bra ut for trimpoengene sin del.

2.1 i går og foreløbig 2,6 i dag! Utrolig hva en time med pilates på gulvet i heimen kan gjøre gitt! Dessuten må jo bikkjedyret ut også, og jeg må liksom være med da....

Det ble en kort tur på dagen i dag altså. Jeg må innrømme at jeg var ikke fryktelig motivert for å ta på meg regnbukse og gummistøvler og rase rundt i skauen i dag nei. Det er jo så vått og såpass mye snø i skogen her enda at regnbukse og gummistøvler er fast antrekk. Regnbukse er faktisk et utrolig praktisk plagg! Vindtett og vanntett og funker helt utmerket som overtrekksbukse når det blåser litt surt ute :)

Det viste seg fort at det var like greit at jeg ikke ville i skogen... Den var nemlig invadert av en hel hær med barnehagebarn! Sånne som raser rundt i knehøyde.... Da blir det litt mye å skulle holde styr på hvor de løper og at Bella ikke overfaller dem i sin enorme glede over å ha noen å hilse på!

 

Maten er et stadig tilbakevendende problem desverre. I går følte jeg at jeg spiste masssssse jeg ikke skulle hatt i meg, men på slutten av dagen sto jaggu kcal på litt over 1000!! HÆÆÆ!Æ!!?!?!??!

I dag kliner jeg til med pastasalat med kokt skinke til lunch.. Litt cottage cheese, hvitløk, rødløk, erter og kokt skinke med masse macaroni :) Nammenammmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke rart hvordan masse mat blir lite kcal?? Samme problemet her... jeg har lagt på en ekstra brødskive på både mellommåltidet og kveldsmaten hvis det trengs. Da har jeg nådd kcal nivået. bare et tips:)

 

så bra med alle de trimpoengene da! HAr du pulsklokke? hvis ikke burde du ønske deg en. da blir antall kcal og trimpoeng mer nøyaktig. den tar utgangspunkt i kjønn, alder, vekt og høyde. jeg får flere kcal forbrent på den enn her på vektklubben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble med de 2.6 poengene i går gitt. Jeg gikk ned for å møte gubben da han kom fra jobb, men det ble liksom bare en 10 mins tur, så det ville ikke gi noe særlig ekstra uansett.

 

I dag ligger tåka omtrent ned på bakken her, og formen min er tilsvarende trøtt i truten og helt mo i knea... Værsjuk????!??!?!

 

Nåja. Jeg blir jo ikke veldig våken av å bli vekket av bikkja like etter at jeg sovnet i natt heller. Hun hørte et eller annet og bjeffet til. Dermed lå jo jeg ca 1/2 meter over senga med puls i 300! Da var det bare opp og tisse da.... Ikke snakk om at jeg fikk sove igjen. Og så vekket hun oss kl 6.10 i morges. Nytt bjeff. Jaja. Hun er jo Rottweiler så det ligger vel i genene hennes å varsle om at det skjer noe rundt henne som hun ikke ser, men det gjør jo ikke akkurat underverker for nattesøvnen min som er sluffen fra før av.

 

Håper tåka letter etterhvert så det blir litt koselig å gå tur ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter effektiv tur unnagjort. Jeg skulle gjerne hatt mer trening i dag, men med husarbeidet på toppen av å skulle hente vesla på skolen OG nyte at jeg har noen dager fri gjør at jeg får prøve å komme meg ut på en superrask tur til kvelden istedetfor.

 

Bare 500 kcal så langt i dag i mat også... Hva i all verden er det jeg gjør som er så galt da tro? Det tar på å ikke bruke opp melkekvoten om dagen altså. Merker at jeg må ta igjen 200 kcal der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med trimmen?? Jeg har 3 poeng hittil.....skal prøve å få noen i dag, men 14 kan jeg glemme.... Klarer du??

 

Ha en fin dag og helg!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...