Gå til innhold

3 mnd => 10 kg


Gjest now85

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal til syden i juni, å har et desperat ønske om å gå ned noen kg innen den tid.

Ingen ting er så motiverende som uviljen mot å føle seg som en hval på badestranden. Då derfor dette krafttaket!:-)

Jeg veier en plass mellom 86-88kg. Jeg skal ikke veie meg før slutten av mars, fordi jeg blir lett avhengig av å veie meg.

 

Mye trening, å null snop er oppskriften min.

 

Noen som er i same båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar
Gjest soleia

now 85!

Vi er akkurat i samme båt, vi! Jeg reiser til Rhodos den 15. juni og målet mitt er å veie 79- og- noe innen avreise. Jeg er 174 cm høy. I dag veide jeg 87,7, så jeg vet det blir tøft. Men det er målet jeg jobber mot. Var på Mallorca i fjor, og da veide jeg rundt 10 kg mer enn i dag og følte meg helt horribel i bikini og sommerkjoler....Og det ødela faktisk mye av ferieopplevelsen. Og sånn vil jeg ikke ha det i år, dermed basta.

Når reiser du, og hvor skal du?

 

Sleng deg gjerne med i tråden min, "soleias sommermål", der er det mye støtte å finne!

 

Masse lykke til

 

klem fra soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest triner20

eg skal kje til syden da, men det er sommer snart, å eg skal også ned 10-15 kg til sommeren.... vet eg sliter, siden det er kort tid, men er lov å drømme :) hvordan går det med dere og vekt nedgangen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei soleia!

 

Jeg er 173 høy, så da har vi ca samme utgangspunkt. Var også i syden sist sommer å veide da 95kg.

Ikke så veldig kjekt..... Bikini var liksom uaktuellt.

 

Vil derfor gjøre noe med det denne gangen. Mye kan gjøres på 3 mnd.........

 

Jeg reiser til egypt den 2. juni.... Jippi!!!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei triner20!

 

Vektnedgangen min har gått så som så......

 

Har vert på det meste 104kg... (huff) For ca. 2 år siden. Har gått ned i rykk og napp siden det..

Det går sakte, med det går nedover! :-)

 

Men nå er det innspurt til sommeren. 3 månader med hardkjøyr!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

3 måneder hvor vi gir jernet. Tenk om vi ikke gir jernet, sånn som vi vil angre når vi kommer nedover, og skal kle av oss? Huff, nei. Never again.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må egentlig få lov til å skryte litt av meg selv i dag. Var i kakelag i går, men begrenset meg, Spiste bare et lite kakestykke å en bolle.:-)

Var også på to gåturer, så har egentlig god samvittighet.

 

Eneste som plager meg er at jeg ikke vet hva jeg veier. Men jeg er bestemt!! Jeg skal ikke veie meg før 31. mars! Håper å se tall jeg ikke har sett på flere år:-)

 

Jeg er også mer motivert enn hva jeg har vert på lenge. Hver gang jeg har lyst på noe usunnt, tenker jeg på en reklame som jeg så på tv for noe siden. Tror det var for et treningsapperat eller noe.

Det sa di at at "the key to suksess is consistency" Altså har du et treningsopplegg er alt du trenger å gjøre er å gjennomføre det.

Jeg er svært flink til å komme med unskyldinger på hvorfor jeg burde hoppe over trening en dag. Tenk på hvor mye fastere mage jeg ville hatt i dag viss jeg hadde gjenomført min plan om situps annenhver dag som jeg hadde for et halvt år siden.

 

Men nå er det nok!! Dette skal jeg klare. Dette skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg føler meg bedre enn på lenge, å det bare etter 3 dager...

 

Det er godt å ha en plan, å holde seg til den. Utfordringen min kommer i helgen. Men jeg skal ikke spise snop, heller prøve å finne andre ting å kose meg med. Kanskje en fruktsalat eller lignende.

 

Jeg kjenner nå at suget for å stige på vekta er stor! Har sånn kroppsfett måler på vekta, å den viste en nedgang på 0,5%. 25 dager til jeg skal veie meg, er lenge det.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

jeg pleier å kose meg med en boks fruktcoctail fra Heistad, bare 25 kcal per 100 gram, og så topper jeg med litt menkomel krem :D Deilig- og døyver det verste sjokosuget. Det er nemlig slutt på uvettig omgang med sjokkis for min del, sånn må det bare være. Mulig jeg kan omgås sjokkis på en fornuftig måte en gang i fremtiden ( type en sjokkis hver lørdag), men ikke per i dag.

 

Lykke til videre now 85, og grattis med 0,5% mindre fett :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..... fruktcoctail er jo grusomt godt, så kanskje jeg skal prøve det i dag. :-)

Nok en god dag for meg i går.. To turer a 40 min. 12 min jogging. Litt stiv i kroppen i dag, men det gjør bare godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen fruktcoctail på meg i går:-( Men det blei heller ikke noe usunnt. Snopet mitt i går var en halv pakke med ifa(sukkerfri)

Jeg klarte til og med å begrense inntaket mitt av pizza! Stor bragd for meg. Bruker somregel å spise pizza til jeg blir kvalm, å så fylle på med like mye snop.

Men ikke i går:-) Så da får vi bare håpe på at jeg blir like flink i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Vil si dere er superflinke som har satt sommer-mål! Stå på! :)

Jeg startet 1. januar (okey - et ambisiøst nyttårsforsett), men her sitter jeg idag og er nede 7 kg :D Vi drar til Egypt om en uke, og endelig har jeg mye gamle sommerklær som sitter pent. Gleder meg, og enda bedre blir det med et krafttak fram mot sommeren - jeg ønsker å gå ned 3-4 kg til.

Er 175 cm høy, og startvekten var 90,2. Målet er 79 kg - og bli der...

JA, det er verdt innsatsen, ikke minst helsemessig med tanke på en reell kostholds-omlegging OG fordi jeg har lært meg å se "kalorifellene" i mitt matinntak.

Hvordan? Har brukt min gamle Grete Roede-bok mye. Jeg storspiser grønnsaker og frukt, og jeg bytter ut flere brødskiver m/fiberrikt knekkebrød. Poteter/pasta/ris etc. rasjoneres, og jeg unngår chiabatta/rundstykker etc. - hvis mulig. Er sjelden knurre-sulten, men da har jeg en genial trøst - lettyoghurt fra TINE/yoplait :D

I tillegg bruker jeg registreringene her inne på sidene for å finne ut hvor høyt kaloriinntak jeg faktisk har. Tror jeg ligger på ca. 12-1300 kcal per dag, men trim-nivået er lavt. Det vises fram trimpoeng per uke. Her har jeg et klart forbedringspotensiale. Det samme gjelder inntak av vann, men jeg ser fram til påske, lysere tider og skal lokke fram lyst til å gå turer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

så veldig morsomt å høre fra deg. Det gir jammen håp!!! Jeg skal nemlig ned omkring 7 kg innen 15. juni, og det gir fin motivasjon å høre at det faktisk er mulig. Nå har jo du vært veldig disiplinert også da.

 

Riktig god tur til Egypt, og kos deg i sommerklærne :)

 

Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Hei jenter!!!

Jeg er SÅÅÅÅ med!

 

Jeg skal også til syden 30 juni, Egypt og dykke.

Jeg har gått på kurs før, og var nede i 80,1 i fjor mai. Etter det har jeg fått meg kjæreste, skylder IKKE på han, men er alt for glad i mat. 25. feb. begynte jeg på nytt, med mål om min 10 kg til sommeren, og 70 som "drømme" vekt.

Jeg begynte på 92kg, skrev 91,4 for det var jeg en tidlig morgen i nettoen, og er nå pr 9. mars på 88,9 kg. Så ned 2,5 kg på 14 dager.

 

Jeg er ca 175 høy, kraftig beinbygning, så blir aldri noen strek, men det er heller ikke mitt mål. Jeg liker at kvinner får være kvinner med former :)

 

Så jeg er gjerne med dere på å nå ett felles sydenmål :D

Jeg bor nemlig nesten på nordpolen, Svalbard, så jeg er med på internett kurs for å ha noen til å "passe" på meg :D

 

Så, klarer jeg å komme til ca 80kg til juni, dvs 11,4 kg (8,9 kg til) så er jeg MEGET fornøyd. Dvs ca 3 kg i mnd.

 

VI KLARER DETTE JENTER OG GUTTER!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at vi er flere med samme mål!:-)

For min del gikk helgen så som så..... Var flink å trene å slikt, men på søndag var jeg i kakelag igjen, å det gikk ikke så bra som sist. Spiste litt for mye kake å slikt.

Men slik er det. Har vertfall klart å holde meg unna snopen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Ja, tror vi alle kan si oss enige at vi har bra og "dårlige" dager, men det er viktig å ikke få hetta om man går på vekta og den viser litt mer enn i går. Jeg synes det er "tungt" å veie meg en gang i uka, men det må jeg jo pga kurset. MEN jeg emrker det godt på klærne allerede. Har gått inn 11 cm på 14 dager. Og det er DET folk ser, ikke at jeg er nesten på 90 kg!!!!

 

Men nå er vi mange og vi støtter hverandre. Ny uke nye muligheter, eller ny dag, nye muligheter!

 

Kake er lov :) Må jo huske at vi skal leve normalt, ikke bare tenke ja og nei mat :)

 

Ha en super dag!!!

 

Astrid på Nordpolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kan jeg også slenge meg med her? Trenger noen som kan motivere meg litt, har en tendens til å holde det godt i ei uke eller noe så faller jeg tilbake i gamle vaner igjen. Jeg slanket bort nesten 10 kg i fjor sommer/høst, men he dotte heilt av lasset og ser nåla går sakte men sikkert oppover igjen:( Har enda 10 kg til jeg vil bli kvitt, og hadde vært supert å klart det til sommeren.

Jeg veier nå 76 kg og vil helst ned til 65 før sommeren, er ca 173 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å slenge seg på. Jo flere, jo bedre.

Jeg har dette med å være veldig flink på hverdagene, så kommer fredagen........ Stapper i meg alt!!!!

Men denne gangen har jeg vertfall klart å komme meg gjennom en helg uten godterier.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det tirsdag igjen, å helga og påska nærmer seg raskt. Påska med alle sine fristelser. Kvikk lunch, sjokolade egg, påskemarsipan. MMMMMMMMmmmmmmmm.............. Gjett om det blir en utfordring!

Men jeg skal da prøve å tenke på noen kloke ord som jeg leste her inne en plass: "Ingenting smaker så godt som tynn føles" Å det er nok så sant som det er sakt.

Så på denne jenta blir det mye turer som står på planen i påska. Viss jeg holder meg i aktivitet så er det ikke så lett å falle for fristelsen.

Hva er påskeplanerne til dere da folkens?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Mine planer for påsken er å jobbe 3 dager, få besøk og styre unna alt for mye usunn mat. "Heldigvis" så er kursleder på ferie så det er 2 uker til neste rapporteringsdag :) Men jeg MÅ være flink, ellers går dette rett vest!

Føler jeg er inne i en god bane nå, og jeg ser jo hvor flinke alle andre er, så det er MULIG!! Og det å kunne være nærmere 80 enn 90 før syden frister MYE mer enn påskegodt :)

 

Så på sånne mandelegg eller vha man kaller dem, og det var jaggu 500 kcal pr 100g. Huff, huff, sånne kunne jeg spise to for dag i fjor, men ikke i år :)

 

Til fredag får jeg besøk, men skal være flink. Håper jeg kan ha kommet meg nærmere 88 blank til mandag, da blir jeg glad. Har noen delmål underveis, og neste er 5 kg minus fra 91,4 så det er vel 86,4. Da vet jeg ikke helt hva jeg skal unne meg, for vi har ikke så mye her på "nordpolen". Noen forslag?

 

HA EN SUPER DAG!!

 

jeg er blitt syk, =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hele 1,5 kg, og det er jeg strååålende fornøyd med...:)

vekta viste 86,2, så neste uke skal jeg se 85-tallet. Jeg bare skal. Weeeee!!

Totalt skal jeg altså ned 6,3 kg til innen Rhodos 15, juni...I teorien skulle det være mulig..men så var det denne praksisen, da :)

Tenk å kunne føle seg litt fresh i syden da dere??!!

 

Ha en fin dag

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...