Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gjest Smallgirl

Hei alle sammen!

 

Nå er jeg klar for innflytting her :)

 

Jeg er en dame på 35 år fra Sunnmøre. Jeg er gift og har en datter som er adoptert fra Kina. Hun ble fem år i høst og blir snart skulejente.

 

Jeg la om kostholdet ved hjelp av vektklubben i midten av august i fjor. Lille meg på 154 cm hadde en startvekt på 92,5 kilo netto, og ett midjemål på vannvittige 124 cm. Jeg hadde som mål å komme under 60 kilo, dette redigerte jeg til under 58 kilo, etter at jeg fikk høre at en gjerne gikk opp to kilo i stabiliseringsperioden. I går startet jeg på hold vekten kurs. Hjemmevekten viste da 57,8 kilo netto og målet var nådd. Men jeg kommer til å holde meg til kurslederens vekt inne på forumet her. Jeg tror nok at hennes vekt er litt snillere enn min, siden den vist 58,3 kilo, med klær på. I tillegg var midjemålet mitt på 84 cm, jeg er vel fortsatt over risikogrensen der, men jeg har uansett gått inn 40 cm. Det er jeg kjempefornøyd med. Jeg tror det kan bli meget vanskelig å komme under 80 cm uten bukplastikk, selv om jeg fortsetter å trene magen.

 

I vinter trente/trimmet jeg ganske mye. Jeg låg opp mot 20 trimpoeng i uken. De siste par månedene har jeg lagt meg på 14 tp i uken. Jeg ønsker å komme meg ned i 10 tp i uken fordelt på 4 dager, dette sa jeg til kurslederen min og hun var enig med meg i at det var nok, men jeg skal trappe gradvis ned, og det er en viktig del av prosessen. Så nå har jeg satt meg opp en trimplan for de neste 2 ukene, Jeg satser på 12 tp i uken, fordelt på stavgang, geriljacardio på ergometersykkelen og trening til en DVD som jeg har.

 

I tillegg skal jeg opp fra ca 1300 kcal til ca 1400 kcal, den første uken. Så får vi se hva hjemmevekten viser da.

 

Jeg er skikkelig spent på om dette kommer til å fungere.

 

Så da klapper jeg meg på skulderen og ønsker meg selv lykke til, for det er NÅ kampen starter ;)

 

Visst noen stikker innom, så håper jeg dere får en flott og sunn dag

 

P.S. Jeg har lagt inn en "søknad" til support avdelingen med tanke på å skifte nick fra Biggirl til Smallgirl, men enn så lenge:

 

Klem fra Biggirl

 

Så jeg har satt meg opp en trimplan for de neste 2 ukene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest fullfres

Hei der, smekre, lille biggirl :-)

 

Det er SÅ kjekt at flere flytter inn i dette forumet!

 

Du gjør sikkert lurt i å forholde deg til kursledervekta. Selv har jeg dobbel bokføring, og det blir det i grunnen bare tull av.

Kursledervekta er ufyselig mye strengere enn hjemmevekta. Rent generelt får jeg jo angst av å skulle veie meg med full mage og hverdagsklær...

 

Ønsker deg lykke til videre. Vi kommer nok til å se mye til hverandre i månedene framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Det er faktisk både deilig og skremmende å flytte hit inn ;)

 

Jeg tror nok at jeg ikke klarer å legge vekk vekten hjemme da, den har tross alt blitt min trofaste venn gjennom hele denne perioden. Men forhåpentligvis så skal jeg klare å bli kvitt litt av avhengigheten til den. Så får vi se hvordan det går etterhvert.

 

Jeg har bestemt meg for hvordan jeg skal komme opp i de ekstra 100 kcaloriene for dag. Jeg starter med lunsjen, så i fra i dag av har jeg spesial bestillt maten fra kantinen på jobben, og det skulle veie opp for de 100 kcaloriene. Bestillte like godt for en uke i slengen;) Det skal bli godt å spise noe annet enn knekkebrød i lunsjen fremover. Jeg har tidligere ligget litt lavt i kcalorier på lunsjen, men grunnen til det er at jeg hele tiden har ønsket å spise kveldsmat. Men nå har jeg kommet i opp i rundt 260 kcal på den.

 

Og ja fullfres, jeg er overbevist om at vi kommer til å holde følge her inne lenge :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Jeg må bare si gratulerer!! ;) Det høres ut som du har laget noen fornuftige tanker om tiden som kommer, og det er jo der mange feiler, så da har du i hvert fall gjort en riktig start. Lykke til med jobben fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja jeg har en spennende tid som kommer meg i møte. Og jeg tror det er viktig å sette i gang planene fra dag 1. Og jeg er nok en planlegger av rang, så jeg håper det skal hjelpe meg videre på denne ferden ;)

 

Klem fra Smallgirl (som har fått nytt nick :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg tror jeg bør oppdatere trådden her ganske mye, ikke minst i starten.

 

Dagen i går gikk helt etter planen. Jeg tok de 2 tp som jeg hadde planlagt, og endte på 1410 kcal. Planen for i dag er også klar, i dag skal jeg ha treningsfri, og måltidene frem til middagen er planlagt. I dag skal vi ha lapskaus med kyllingskinke i, den tilsetter jeg bare de siste2-3 minuttene slik at den blir varm.

 

jeg skal også kose meg med litt potetgull, ikke så mye men nok til å ta suget vekk en stund. Sist var i påsken, så visst en kan klare å spise det sjelden tror jeg nok det går bra ;)

 

Og siden jeg skal ha trimfri, skal jeg ta unna en del husarbeid, siden fullfres gav meg en tankevekker på at det finns gleder ved det også:)

 

Ha en flott og sunndag alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Angående det med husarbeid og potetgull.

 

Etter å ha lest dagens sannhet på fullfres sin tråd, så bestemte jeg meg for å skrive en liste med diverse husarbeid som skal taes. Jeg har nå laget meg en list på ca 30 ting, noen av de små ting, andre litt større ting, en del av det er ting som jeg har utsatt for å bruke tiden på ordentlig trim i stedet. Mange av desse tingene har egentlig ikke plaget meg i det hele tatt at det har blitt utsatt.

 

MEN for å "fortjene" min planlagte kosekveld SKAL 15 av de tinga bort fra listen først. Da har jeg lov å kose meg med litt bedre samvittighet.

 

Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg ser at det er viktig- ja, planlegging, altså- for vektnedgang. Men det er det definitivt for stabilisering også- og her ser det ut som du klarer deg fint! Jeg merker at jeg og har et mye mere bevisst forhold til hva jeg spiser nå- og i stor grad er det - om ikke planlagt - så ihvertfall bevissthet rundt det jeg spiser. Det hjalp forresten å sladre til dere om snokingen min- i går gjorde jeg det ikke!

 

Lykke til videre! -så skal jeg forsøke å bli inspirert til å ta fatt på husarbediet som "roper på meg"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

dagen i går gikk også helt etter planen, selv om jeg forandret litt på planene i løpet av dagen. Men bare til det positive ;) Siden jeg la inn en hel del husarbeid. jeg rakk akkurat å bli ferdig med 15 ting innen tidspunktet jeg hadde tenkt å sette meg ned på :) Deriblant fikk jeg pakket vekk to store kasser med klær som sto X foran størrelsen på, og de har da ikke jeg bruk for lenger, hihi. Det ble ingen trimming i går (utenom husarbeidet, men det fører jeg ikke opp), så den delen gikk også fint.

 

Og selv om jeg spiste potetgull i går, var dagen såpass nøye planlagt at jeg endte på 1400 kcalorier.

 

Klem fra Smallgirl (som hele tiden tar seg selv i å skrive Biggirl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei!

 

Jeg ser at det er viktig- ja' date=' planlegging, altså- for vektnedgang. Men det er det definitivt for stabilisering også- og her ser det ut som du klarer deg fint! Jeg merker at jeg og har et mye mere bevisst forhold til hva jeg spiser nå- og i stor grad er det - om ikke planlagt - så ihvertfall bevissthet rundt det jeg spiser. Det hjalp forresten å sladre til dere om snokingen min- i går gjorde jeg det ikke!

 

Lykke til videre! -så skal jeg forsøke å bli inspirert til å ta fatt på husarbediet som "roper på meg"![/quote']

 

Så flott at du klarte å holde deg unna snokingen i går. Jeg utfordrer deg til å gjøre det samme i dag ;)

 

For meg har planlegging vært den store nøkkelen til vektnedgangen min, og jeg er overbevisst om at det kommer til å være det store cluet videre for meg også. De siste månedene har både måltider og trim vært planlagt på forhånd, enkelte dager har jeg måtte byttet om, men i 95% av tilfellene har jeg klart å holde meg til planen.

 

Håper du også lot deg inspirere til å ta husarbeid, vi skal jo gjøre det med glede siden det gir oss bevegelse, så jeg har fortsatt på listen i dag :) Nå er det min datters klær som skal til pers, ikke fordi hennes har blitt for store, men fordi hun har vokst ut av dem, hehe

 

Håper du får en flott, sunn og bevegelsesrik helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Lørdagen gikk også flott, jeg tok 2,6 trimpoeng fordelt på stavgang og moderat styrketrening til dvd. Kcalorimessig endte jeg i går på 1404 kcalorier. Så alt går foreløpig etter planen ;)

 

Men jeg er spent på hva vekten vil vise på onsdag, har vekten begynt å stabilesere seg, må jeg spise mer, må jeg fortsette en stund til der jeg er? Har egentlig mange spørsmål rundt dette, men jeg får ta tiden til hjelp å se hvordan det går.

 

har hatt en helg med mye husarbeid, og det er godt å få det unna. kanskje jeg kan starte på vårrengjøringen snart? Gosh, er ikke akkurat motivert til det da, hehe

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Søndagen gikk også kjempebra :)

 

Jeg endte på 1409 kcalorier, og tok 2,4 trimpoeng. Vel og merke så valgte jeg å ta meg en litt lenger tur med stavene enn planlagt, men jeg kuttet ut ergometersykkelen. Syns det ble for ille å sitte inne på den, når vi har ett nydelig vårvær her ;)

 

Været er like flott i dag, men jeg vil ikke kutte ut treningsdvden, for jeg tror nok at det strammer en del mer opp å bruke den enn en tur med stavene.

 

Håper dere andre får en flott og sunn dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: gratulerer så masse med det flotte vekttapet. Jeg bøyer meg i støvet!!!!

Du har gjort en enorm innsats og du er et forbilde, det må jeg si....Og nå begynner den virkelige jobben for deg, fremover. Jeg er sikker på at du klarer dette.

 

Jeg håper på å " joine deg" i dette forumet til jul, det er mitt store mål. Før jeg kommer så langt skal jeg ned 10 kg. Jeg har tatt av 11 siden i høst, så jeg er på vei ;)

 

Stå på videre og lykke til , jeg skal følge med deg, du er nemlig en motivator :)

 

Klem fra Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg for en viljestyrke du har!

jeg har også begynt på hold vekten kurs på nettet for en uke siden og gleder meg til å få oppfølging igjen. Gikk ned 15 kilo på nettet høsten 2006 og har holdt vekta noenlunde ved å være aktiv her inne.

Jeg skal prøve å holde meg til 1600 kcal foreløpig og jeg er som deg aktiv med ca 20 trimpoeng i uka. Litte grann høyere med 161 over havet.

Spennende å høre hvordan det går med deg.

 

Lykke til !

Hilsen tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Først og fremst: gratulerer så masse med det flotte vekttapet. Jeg bøyer meg i støvet!!!!

Du har gjort en enorm innsats og du er et forbilde' date=' det må jeg si....Og nå begynner den virkelige jobben for deg, fremover. Jeg er sikker på at du klarer dette.

 

Jeg håper på å " joine deg" i dette forumet til jul, det er mitt store mål. Før jeg kommer så langt skal jeg ned 10 kg. Jeg har tatt av 11 siden i høst, så jeg er på vei ;)

 

Stå på videre og lykke til , jeg skal følge med deg, du er nemlig en motivator :)

 

Klem fra Soleia[/quote']

 

Og takk skal du ha for mange gode ord. Det er ganske rart å bli kalt ett forbilde og motivator:D Men jeg tar det til meg og takker for det.

 

Ja, du har helt rett i at det er nå den virkelige jobben (kampen) begynner, også mentalt. Jeg skal klare å omstille meg selv i hodet, på at det ikke skal gå nedover mer, men stabiliseres. Og det kan føles noe merkelig etter at jeg har hatt nedgang hver uke ( - 2 ) i åtte måneder. Den ene uken gikk jeg opp 300 g og den andre sto jeg stille. Men jeg er klar for å stoppe nå, jeg har nådd målet mitt. Så nå følger jeg planen som jeg satte opp sammen med kurslederen til punkt og prikke. Så ser jeg hvordan det ser ut etter første uka.

 

Jeg vil ønske deg masse lykke til videre mot målet ditt, Jeg håper og tror du når det innen jul *smilefjes*

 

Håper du får en flott og sunn uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
med eit kjempeflott vekttap. ;)

 

 

Fjellgeita

 

Det er kjempekoselig med tilbakemeldinger her inne.

 

Håper du får en flott og sunn uke, og når målet ditt du også :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hjelpe meg for en viljestyrke du har!

jeg har også begynt på hold vekten kurs på nettet for en uke siden og gleder meg til å få oppfølging igjen. Gikk ned 15 kilo på nettet høsten 2006 og har holdt vekta noenlunde ved å være aktiv her inne.

Jeg skal prøve å holde meg til 1600 kcal foreløpig og jeg er som deg aktiv med ca 20 trimpoeng i uka. Litte grann høyere med 161 over havet.

Spennende å høre hvordan det går med deg.

 

Lykke til !

Hilsen tus

 

Og takk skal du ha :)

 

Viljestyrke har jeg mye av, og oppnår som oftest det jeg setter meg som mål ;)

 

Jeg har jo også tidligere gått ned i vekt, også da stort sett på egenhånd, forutenom at jeg var dum nok til å prøve cambridgekuren en gang. Og det ødela jo alt som het forbrenning desverre. Men tidligere har jeg rett og slett ikke forstått viktigheten med å spise seg opp igjen. Så når jeg var fedig, ja da var jeg ferdig, og gikk rett tilbake til gamle vaner. Men nå har jeg endelig skjønnt poenget, hehe. Måtte sikkert bli voksen først. Så nå skal alt følges til punkt og prikke.

 

Du har jo selv hatt en flott nedgang, og at du har klart å holde vekten på egenhånd står det virkelig respekt av!

Men det er sikkert lurt å melde seg på HV for å lære mer.

 

Jeg har en plan om å trappe ned til 10 tp i uken, fordelt på 4 dager, på den måten kan jeg gjennomføre det selv om jeg skal bort en helg til steder der jeg ikke har mulighet til å trimme.

 

Som du sikkert har sett, ligger jeg på 1400 kcalorier i øyeblikket, men regner med å øke etterhvert (håper iallfall det :) )

 

Lykke til videre på kurset og jeg håper du får en flott og sunn dag.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Mandagen gikk også helt etter planen ;) Jeg endte opp på 1411 kcalorier og må si at jeg klarer å holde meg veldig stabilt rundt 1400, og det er jeg fornøyd med. Jeg fikk mine planlagte 2,6 trimpoeng i går, ved hjelp av stavgang og treningsdvden. i går trenet jeg "til den" utendørs i det flott været, siden jeg nå kan programmet utenatt :)

 

I dag skal jeg ha treningsfri, og har planer om å sette meg ut å nyte solen med ei god bok.

 

Ha en flott og sunn dag alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

Vips så fant jeg den nye tråden din, må jo følge med på hvordan det går med deg vet du :-)

 

Kanskje jeg en gang om mange måneder også kan snike meg inn her og lage min egen tråd..... det hadde vært topp! Men mange kilo skal av før det, så her gjelder det å henge i stroppen ;)

 

Lykke til til vi "snakkes" igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Vips så fant jeg den nye tråden din' date=' må jo følge med på hvordan det går med deg vet du :-)

 

Kanskje jeg en gang om mange måneder også kan snike meg inn her og lage min egen tråd..... det hadde vært topp! Men mange kilo skal av før det, så her gjelder det å henge i stroppen ;)

 

Lykke til til vi "snakkes" igjen :-)[/quote']

 

Så trivelig at du kom innom denne tråden også. Syns det er kjekt at du/dere ønsker å følge meg videre på veien også. Jeg kommer nok til å oppdatere den andre tråden min også da.

 

Klart du kommer deg inn her du også, det skulle jo bare mangle. Du får bare ta tiden til hjelp, så plutselig er du her en dag :) Og du, det blir vel litt trim av å henge i stroppen også? Hehe

 

Håper du får en flott og sunn dag.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

I går hadde jeg min andre trimfrie dag denne uken. Det gikk greit, men jeg kjente jeg klødde litt i føttene etter å komme meg ut å gå, siden det var så flott vær. Men i stedet vrengte jeg av meg litt klær og inntok veranden med en god bok, for å nyte sola, det var deilig.

 

Kcalorimessig gikk også alt etter planen, jeg endte på 1409 kcalorier. Ja, jeg er veldig jevn der;)

 

I dag skal jeg på hjemmevekten for å sjekke hvordan det ser ut der. Så får jeg ta en evaluering etter det. Det skal bli spennende å se hvordan det har gått den første uken ;)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er veldig jevn på kalorier- helt imponerende! Men det er nok veldig lurt å gjøre stabilisering såpass systematisk som du gjør.

 

Jeg er ikke like systematisk, må jeg innrømme- men det går bra likevel. Jeg merker at jeg har noen "bremser" når jeg spiser som jeg ikke har hatt før. Jeg vet jo hvor mye jeg skal spise, og når jeg går over det kan jeg ikke tenke som jeg gjorde før at "jaja, bare denne ene biten betyr jo ingenting"...osv. Jeg VET at alt teller- så enkelt er det! Det betyr altså ikke at jeg ikke spiser noe "ulovlig"- men jeg har bevissthet rundt det- og det er egentlig det viktigste!

 

Ha en flott dag! Lykke til med veiing! -alltid spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ja' date=' du er veldig jevn på kalorier- helt imponerende! Men det er nok veldig lurt å gjøre stabilisering såpass systematisk som du gjør.

 

Jeg er ikke like systematisk, må jeg innrømme- men det går bra likevel. Jeg merker at jeg har noen "bremser" når jeg spiser som jeg ikke har hatt før. Jeg vet jo hvor mye jeg skal spise, og når jeg går over det kan jeg ikke tenke som jeg gjorde før at "jaja, bare denne ene biten betyr jo ingenting"...osv. Jeg VET at alt teller- så enkelt er det! Det betyr altså ikke at jeg ikke spiser noe "ulovlig"- men jeg har bevissthet rundt det- og det er egentlig det viktigste!

 

Ha en flott dag! Lykke til med veiing! -alltid spennende![/quote']

 

hvor viktig det er å holde seg så stabil på kcaloriene og å være så systematisk som jeg er. Men jeg er så klar for å lykkes med dette prosjektet også at jeg har bestemt meg for at dette skal gjøres så riktig som overhode mulig. Eneste problemet da, er at visst dette ikke lykke, så blir det vanskelig å rette på ting, siden jeg da har fulgt planen som jeg har gjort;)

 

Det viktigeste svusj er jo at vekten holder seg stabil, ikke hvordan man gjør det. Alt teller, men det viktigeste er jo at du ikke overstiger kcaloriene totalt sett (det sa iallfall min kursleder). Men det er godt at du har en "bremse" som du ikke har hattt tidligere. På den måten har du kontroll over hva du putter i munnen, og det gjør nok til at vekten holdes stabil

 

Hehe, ja jeg er kanskje mer spent på hva vekten viser i dag, enn hva jeg har vært under hele tiden da jeg skulle ned i vekt ;)

 

Ha en flott dag du også

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...