Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gjest Smallgirl

Ja, da har jeg gjennomført min første uke på HV. Jeg gjennomførte alt som planlagt. I går tok jeg 2.6 trimpoen og endte på 1401 kcalorier. Jeg har gått ned fra 14 trimpoeng i uken til 12,2, i tillegg har jeg økt med 100 kcalorier pr. dag. Jeg har ett snitt på 1406 kcalorier denne uken, med en topp på 1411 og en bunn på 1400. Så langt er alt bra.

 

Men så var det vekten da. Den stoppet ikke der den skulle i det hele tatt, jeg har gått ytterlige 0,9 kilo ned. Og det var jo slettes ikke planen.

 

Så da var det bare å ta en telefon til kurslederen min (Turid), for å høre hva jeg skulle gjøre videre. Hun sa jeg skulle trappe ned til 10 trimpoeng, det får bli 10,2 tp, og jeg satser på at det er der jeg havner i fremtiden. Jeg har hele tiden sagt at jeg ønsker å lande på rundt 10 tp i uken. Så da vil det si at jeg med denne nedtrappingen er ferdig og har komt dit jeg ønsker angående trimpoeng.

 

I tillegg skal jeg øke på med 200 kcalorier til pr. dag. Merker at det ble litt vanskelig å beregne dagen i dag, siden det var litt tomt for mat hjemme, så jeg har iallfall planlagt dagens 3 første måltider ut fra det jeg fant hjemme. Så da har jeg øket frokosten min noe, jeg har forandret lunsjen min, slik at jeg får feter pålegg på den, altså byttet ut det halve rundstykket jeg hadde skinke på til ett med laks og egg på. Jeg har også byttet ut eplet som jeg har brukt å spise sammen med mellommåltidet mitt med en banan. Så får jeg se hvordan det ender ut når jeg kommer hjem for å få lagt inn maten så langt i dag.

 

Syns det var mye økning denne uken, men jeg skal prøve å gjennomføre det med stil ;)

 

Håper dere som kommer innom får en flott dag :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest fullfres

Hei på deg, smallgirl

Det var ikke så uventet at nedgangen fortsatte. For det første er jo 1.400 kalorier lite i seg selv. For det andre var vel ned-i-vektmenyen din beregnet å ligge 500-800 kcal under ditt faktiske dagsbehov. Og du har mosjonert flittig.

 

Det fine med å gripe det så systematisk an som du gjør, er at du faktisk tar økningen i form av skikkelig mat, ikke bare noen uspesifiserte godbiter her og der. Du er et forbilde for andre som vil stabilisere vekten!

Jeg blir selv inspirert av denne tråden din. :-)

 

Nå skinner endelig sola her, og jeg skal ta meg en sykkeltur etter middag (torsk med gulrotstuing og potet), og før kveldens to møter. (Det frivillige Norge driver ikke seg selv!)

 

Ha en fin ettermiddag og kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei på deg' date=' smallgirl

Det var ikke så uventet at nedgangen fortsatte. For det første er jo 1.400 kalorier lite i seg selv. For det andre var vel ned-i-vektmenyen din beregnet å ligge 500-800 kcal under ditt faktiske dagsbehov. Og du har mosjonert flittig.

 

Det fine med å gripe det så systematisk an som du gjør, er at du faktisk tar økningen i form av skikkelig mat, ikke bare noen uspesifiserte godbiter her og der. Du er et forbilde for andre som vil stabilisere vekten!

Jeg blir selv inspirert av denne tråden din. :-)

 

Nå skinner endelig sola her, og jeg skal ta meg en sykkeltur etter middag (torsk med gulrotstuing og potet), og før kveldens to møter. (Det frivillige Norge driver ikke seg selv!)

 

Ha en fin ettermiddag og kveld![/quote']

 

Og takk for fin tilbakemelding :) Flott å få en slik tilbakemelding fra deg som har vært stabil en hel stund nå.

 

Joda, jeg ligger nok fortsatt ett stykke under der jeg skal være, men visste ikke i det hele tatt hva jeg skulle forvente den første uken. Og kurslederen min sa jo akkurat det samme som deg, at hun faktisk forventa at jeg fikk nedgang denne første uken også.

 

Joda, jeg prøver så godt jeg kan å gripe det an systematisk med å øke med skikkelig mat, selv om jeg "startet" med en potetgull kveld. Men en må jo unne seg noe godt en gang i blant, ikke sant? Men jeg må bare ha flest hverdager fremover uansett, og da syns jeg det er viktig å videreføre de sunne matvanene jeg la meg til på vei nedover.

 

Vi har hatt fint vær i over en uke nå, men i dag er det overskyet og i morgen er det meldt regn, men etter de nåværende meldinge så skal sola titte frem igjen på søndag. Så jeg håper de stemmer.

 

Det frivillige Norge driver helt klart ikke seg selv, så det er godt at det er mange som deg som stiller opp :)

 

Håper du får en flott helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
til deg og dine og alle andre som er inne på tråden din :-)

 

Ikke trim for mye da' date=' vekta kan gå enda mer ned :) Kos deg litt ekstra med god mat i helgen :-)[/quote']

 

Og takk det samme *smilefjes*

 

Jeg skal nok kose meg med litt ekstra god mat i helgen, skal blant annet ikke se på ett knekkebrød en gang, hehe

 

Og for en gang skyld har vi ikke planlagt middagene for helgen :confused: Så det må gjøres med en gang vi kommer hjem fra jobb, slik at det ikke blir noen store utskeiielser allerede nå.

 

Litt trim blir det nok i helgen, men jeg hadde trimfri dag i går

 

Nå skal jeg snart sette meg ned å skrive hvordan gårsdagen gikk. Og litt om trimplanen min fremover.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

I går hadde jeg treningsfri igjen, syns det er litt rart å skal ha fri så ofte, men men en kan jo venne seg til det meste :)

 

Jeg skulle også øke til 1600 kcalorier, og med ett meget tomt matskap/kjøleskap så ble det litt utfordringer i går, men jeg klarte det nesten og endte på 1590 kcal, og det må jeg si meg fornøyd med. Nå har jeg fått fyllt opp litt, og mer skal det bli i dag, så da tenker jeg den delen ordner seg ganske kjapt. Skal også handle inn litt nøtter som jeg har å fylle på med visst det skulle bli vanskelig en dag.

 

Jeg har nå satt meg opp en trimplan for fremtiden. Denne er det da meningen at jeg skal følge videre fremover. Det kan jo hende jeg må forskyve litt på dagene innimellom, pga dartturneringer foreksempel. Men i utgangspunktet blir den som følgende. Mandag, onsdag, fredag, 40 min stavgang + 30 minutt moderat styrke. Tirsdag, torsdag og lørdag tar jeg fri, og søndager blir det 1 time stavgang. Og ja, det stemmer det, jeg har blitt veldig glad i å gå med staver, syns det er kjempedeilig å komme seg ut å tømme hodet for tanker og få masse frisk luft :)

 

Dagens utfordring blir å sette opp en middagsplan for den kommende uken.

 

Håper alle som er innom får en flott helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :-)

 

Må bare kommentere den bragden du har gjort med å slanke deg så mye.. helt utrolig altså!! Jeg er omtrent like lita som deg (155 cm), og var 75 kg tung / 115 cm rundt livet da jeg var høygravid med TVILLINGER.. Gikk opp 23 kg, som jeg akkurat nå har gått ned igjen - de siste 5 kg her inne (tvillingene er bare 5 mnd, men vi skal gifte oss om to uker, så derfor ble det litt travelt med å gå ned igjen). Planen min er å gå ned 4 kg til, slik at jeg ender på 48 kg. Var innom her for å se hva man gjør når man skal stå i ro, og blir nok å følge din tråd nøye. Utrolig så målrettet og flink du er :) Håper å få litt tips til jeg selv skal stabilisere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei du :-)

 

Må bare kommentere den bragden du har gjort med å slanke deg så mye.. helt utrolig altså!! Jeg er omtrent like lita som deg (155 cm)' date=' og var 75 kg tung / 115 cm rundt livet da jeg var høygravid med TVILLINGER.. Gikk opp 23 kg, som jeg akkurat nå har gått ned igjen - de siste 5 kg her inne (tvillingene er bare 5 mnd, men vi skal gifte oss om to uker, så derfor ble det litt travelt med å gå ned igjen). Planen min er å gå ned 4 kg til, slik at jeg ender på 48 kg. Var innom her for å se hva man gjør når man skal stå i ro, og blir nok å følge din tråd nøye. Utrolig så målrettet og flink du er :) Håper å få litt tips til jeg selv skal stabilisere..[/quote']

 

Blir litt flau når jeg leser hva du skriver får jeg var mye større enn du var når du gikk gravid med tvillinger, før jeg la om livsstilen. Jeg var både veldig tung og veldig stor i midjen :)

 

Men nå er den tiden over, jeg SKAL aldri mer bli så stor! Og pga redselen for at jeg skal begynne å legge på meg igjen, meldte jeg meg på HV kurs. At jeg skulle klare å gå ned, var jeg sikker på (kanskje ikke alt, men det var verdt tt forsøk). Men jeg har jo gått ned i vekt tidligere og da har jeg blitt ferdigslanket, så da gikk jeg rett tilabake til gamle synder. Men jeg måtte vel bli "voksen" før jeg skjønnte alvoret, hehe.Så i utgangspunktet vil jeg anbefale alle å melde seg på HV kurs, for ikke å gå i den samme fellen som jeg har gått i.

 

Du har/har hatt en kjempemotivasjon til å gå ned i vekt. For de å skulle gifte seg, er jo det ikke sant? Så jeg skjønner at du fikk det litt travelt :)

 

Jeg ser jo at du var ganske liten før du ble gravid med tvillingene, og det gjør det kanskje my lettere å holde vekten etterpå også. Du har jo ikke vært feit som meg, du har "bare" vært gravid. Og etter det jeg har skjønnt (har aldri vært gravid selv, bare hørt hva andre har sagt), så blir en gjerne kvitt en del av de kiloene som har komt på da ganske fort, men det sitter gjerne noen "seige" kilo igjen. Så det står respekt av at du har klart å kvitte deg med alt så fort.

 

Du ønsker også å gå ned 4 kilo til etter bryllupet og ende på 48 kilo. Det kunne aldri jeg ha gjort, da hadde jeg ikke sett ut. Jeg ser jo selv at jeg ikke bør miste mer i ansiktet, rumpa og lårene er borte, i tillegg har jeg fått biafrapupper, så det som sitter igjen her, sitter nok i livet. Og det går desverre ikke an å punktslanke seg, så jeg får heller prøve å stramme mest mulig opp med situps o.l.

 

Grunnen til at jeg er så målrettet og nøyaktig med det jeg gjør, er nok at jeg er livredd for at jeg skal begynne å gå opp igjen, og så lenge jeg følger anbefalingene til kurslederen, så er jeg nok i trygge hender. Jeg har sagt til henne at trivselvekten min er på 60 kilo, men skulle den bikke 62 kommer alle varselklokkene til å ringe. Da svarte hun at det er derfor hun skal være der for meg, så du skal nok ikke over der nei, hehe.

 

Jeg håper du kan plukke opp mange tips her, jeg kommer til å skrive utførlig om hver dag den første måneden, men jeg er litt usikker på pinshelgen siden jeg skal på langtur da. Men jeg skal uansett ta en oppdatering etter den helgen.

 

Så bare følg med videre du, at noen følger med, gjør bare til at jeg holder enda mer kustus på meg selv, hehe.

 

Ha en flott og sunn helg.

 

Og så må du ha masse lykke til med bryllupet *smilefjes* Er det i pinsen du skal gifte deg?

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Håper du skjønner jeg skrev mine tall som høygravid for å beskrive hvor flink du har vært, ikke for at du skulle bli flau! Jo, etter svangerskap går ofte mye av fort. Her gikk de første 15 vekk med en gang. Resten har jeg jobbet med. Hører mange sier de går opp igjen i løpet av tida hjemme.. fort gjort å mumse litt for mye om man ikke passer seg..

 

Ja, kropper kan se bra forskjellig ut ang fordeling av kilo! Plages litt med at det går mer av på lår og armer, og at det sitter litt håndtak på øverst på ryggen bak / midjen. Så vi får se...Begynner uansett å føle meg bra:D Skal gifte oss i pinsehelga, ja. Ingen som vet det i familien, anledningen er egentlig navnefest for guttene. Så vi håper de blir overrasket og glad:-)

 

fortsatt god helg, smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært, Smallgirl, det er virkelig en inspirasjon!!!:) Jeg har gått ned 26,9 nå, og har tenkt meg ned 60, så jeg nærmer meg halvveis. Godt å lese om deg og se at det virkelig går an å komme i mål. Gleeeder meg til jeg kommer så langt og jobber med meg selv på at dette er en varig livsstilsendring. Ser jo på det du skriver at planlegging og konsekvens hele tida er utrolig viktig. Fint å bli minnet på det også.

Nå skal jeg følge med på hvordan det går med deg framover.

Stå på!!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Først av alt vil jeg si at jeg lover å svare dere begge to i morgen. Jeg har vært på farten i hele dag og orker ikke annet enn å skrive om gårsdagen før jeg slenger meg ned på sofen :)

 

I går endte jeg opp på 1611 kcalorier, så da har jeg vel tatt igjen de 10 fra dagen før :) Og jeg tok også 2,6 tp fordelt på stavgang og moderat styrketrening. Så da ble dagen vellykket i går også. Merker at det er litt mer utfordringer å holde seg til sunne kcalorier nå når jeg skal ha 300 kcal mer en for halv annen uke siden, men det har gått greitt. Jeg har nå fått handla inn nøtter som jeg har å fylle på med visst jeg skulle slite en dag.

 

Håper alle får en flott lørdagskveld, nå kryper jeg ned i sofen og koser meg resten av kvelden.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei igjen :-)

Håper du skjønner jeg skrev mine tall som høygravid for å beskrive hvor flink du har vært' date=' ikke for at du skulle bli flau! Jo, etter svangerskap går ofte mye av fort. Her gikk de første 15 vekk med en gang. Resten har jeg jobbet med. Hører mange sier de går opp igjen i løpet av tida hjemme.. fort gjort å mumse litt for mye om man ikke passer seg..

 

Ja, kropper kan se bra forskjellig ut ang fordeling av kilo! Plages litt med at det går mer av på lår og armer, og at det sitter litt håndtak på øverst på ryggen bak / midjen. Så vi får se...Begynner uansett å føle meg bra:D Skal gifte oss i pinsehelga, ja. Ingen som vet det i familien, anledningen er egentlig navnefest for guttene. Så vi håper de blir overrasket og glad:-)

 

fortsatt god helg, smallgirl[/quote']

 

Jada, men det var bare når jeg såg størrelsen din når du var høygravid, så gav det meg ett nytt perspektiv på hvor stor jeg egentlig har vært :mad: Men skjønnte at du ikke sa det av den grunn.

 

Skjønner at det kan være lett å småspise på ting en ikke bør når en går hjemme så lenge. Så du har vært flink som klarer å la være det.

 

Jeg hadde nok ganske så mye de fleste plassene, men mest i midjen. Der det selvfølgelig er farligst å ha det. Jeg har nok vært et karbomnenneske :S

 

Oi, så spennende med bryllupet, de blir helt sikkert både overrasket og glad. Har faktisk to venninner som har gjort det samme, og det ble stor succès.

 

Håper du får en flott søndag, her skinner solen fra skyfri himmel igjen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Så utrolig flink du har vært' date=' Smallgirl, det er virkelig en inspirasjon!!!:) Jeg har gått ned 26,9 nå, og har tenkt meg ned 60, så jeg nærmer meg halvveis. Godt å lese om deg og se at det virkelig går an å komme i mål. Gleeeder meg til jeg kommer så langt og jobber med meg selv på at dette er en varig livsstilsendring. Ser jo på det du skriver at planlegging og konsekvens hele tida er utrolig viktig. Fint å bli minnet på det også.

Nå skal jeg følge med på hvordan det går med deg framover.

Stå på!!!!!:)[/quote']

 

Og tusen takk :)

 

Jeg ser jo det at du også har vært kjempeflink, og det at du har "mistet" så mye er vel en stor inspirasjon i seg selv? Og jeg er sikker på at du kommer til å nå målet ditt så lenge du fortsetter som du har gjort til nå:)

For meg har dette med planlegging vært alfa og omega. Jeg finner det mye enklere å ikke stappe i meg så mye usunne ting, når jeg har planlagt på forhånd hva jeg skal spise. Og i og med at jeg er skikkelig sta, så går det nesten alltid etter planen.

 

Jeg håper du også er flink til å planlegge, jeg tror iallfall du har vært det til nå, siden det har gått så bra med deg så langt.

 

Kom gjerne innom med flere innspill, det setter jeg pris på.

 

Ha en flott og sunn søndag, og lykke til videre *smilefjes*

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja, i går fikk jeg litt utfordringer. Vi for på besøk til min bror på hjemplassen min, og plutselig var jeg ursvolten, da hadde gått for lenge siden forrige måltid. Så vi bestemte oss for å dra på en plass å kjøpe oss baguetter, der kan en velge selv hva en vil ha på. Der var det desverre stengt, så vi valgte en ny plass, og der viste det seg at det var svindyrt. Så til slutt havna vi på kinarestaurant, med en lunsjmeny. Jeg vet egentlig ikke hvor mye kcalorier det var i den, men jeg estimerte det til 400 kcalorier, og på det grunnlaget endte jeg på 1601 kcalorier i går, men om det stemmmer helt vet jeg altså ikke. Jeg tok altså enda en trimfri dag i går.

 

Ellers hadde jeg en noe spesiell opplevelse i går. jeg stakk innom en butikk som jeg ikke har vært inne på før, å begynte å kikke opp i en tibudskasse. da kom ekspiditøren og sa til meg, at visst det er klær til deg du vil ha, så har vi nok ikke det her, vi har bare stoe størrelser. Jeg fikk nesten tårer i øynene, tenk at jeg skulle få oppleve noe slikt, det hadde jeg aldri trodd.

 

Håper alle andre også har hatt ei flott helg.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Det ble en flott dag med grilling i går. Vi laget grillspyd, som er favoritten min;)

 

Jeg endte opp på 1598 kcalorier, og det er jeg fornøyd med, men jeg måtte fylle på med litt nøtter i går for å komme opp i nok. I tillegg bre det en bra tur med stavene, så jeg er i rute ang. TP denne uken. I dag skal jeg på nok en tur med stavene, og jeg skal trene litt moderat styrke.

 

I tillegg gjør jeg ett forsøk på å hoppe helt av knekkebrødene og har kun med med brødskiver på jobb de neste dagene.

 

Håper alle sammen får en flott og sunn dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Dagen i går ble en aldri så liten utfordring når det gjaldt trim. Min mann måtte jobbe overtid, og jeg var litt uforberedt. Jeg bruker vanligvis å trimme med det samme jeg kommer hjem fra jobb. Men i går måtte jeg utsette det til kvelden. Og jeg må innrømme at dørstokkmila (som jeg ikke merker noe særlig til vanligvis) ble lang. Jeg syns det er mye tyngre å ta de fysiske utskeiielsene på kvelden.

 

Men jeg kom meg ut og fikk gått med stavene, og jeg gjennomførte også min moderate styrketrening når jeg kom hjem. Men jeg håper desse dagene ikke kommer for ofte. Jeg endte på 1597 kcalorier, og det kjennes ut som jeg har en sperre på å gå over 1600, men det går seg vel til etterhvert tenker jeg.

 

I dag blir det fri fra trimmen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hører/leser at det går veldig fint med deg. Supert! :-)

 

Du nevner grillspyd. Har du prøvd grillspydene i GR-kokeboka "Lett mett" som heter Burmesiske grillspyd? Veldig gode! (jeg tror oppskrifta ligger på nettsiden også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er så flink med stabiliseringen- jeg merker at det er inspirerende å lese! Jeg forsøker å være mer systematisk nå- og det føles ihvertfall bra og riktig. Vekten har jo holdt seg stabil med mitt opplegg også, men jeg tror dette er mye lurere- det ser ut til at du mye bedre kan følge med på hvor mye MAT du faktisk kan spise...!:-)

 

Jeg skjønner at du koste deg med kommentaren- nyt det! Jeg merker at jeg koser meg med å finne frem sommerlige klær. Jeg slipper den ubehagelige følelsen av at ...huffda, denne har krympet i skapet...:-(

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hører/leser at det går veldig fint med deg. Supert! :-)

 

Du nevner grillspyd. Har du prøvd grillspydene i GR-kokeboka "Lett mett" som heter Burmesiske grillspyd? Veldig gode! (jeg tror oppskrifta ligger på nettsiden også)

 

Her går det bra. Jeg følger iallfall planen så godt jeg kan, men kjenner at jeg klør i bena etter å komme mer ut å gå. Pussig det der, siden jeg var direkte lat tidlegere :)

 

Jeg fant ikke de grillspydene som du snakker om på nettet, og jeg har desverre ikke den boken, tror jeg. Men må sjekke hjemme først.

 

Skal stikke innom deg senere i dag :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg syns du er så flink med stabiliseringen- jeg merker at det er inspirerende å lese! Jeg forsøker å være mer systematisk nå- og det føles ihvertfall bra og riktig. Vekten har jo holdt seg stabil med mitt opplegg også' date=' men jeg tror dette er mye lurere- det ser ut til at du mye bedre kan følge med på hvor mye MAT du faktisk kan spise...!:-)

 

Jeg skjønner at du koste deg med kommentaren- nyt det! Jeg merker at jeg koser meg med å finne frem sommerlige klær. Jeg slipper den ubehagelige følelsen av at ...huffda, denne har krympet i skapet...:-(

 

Ha en fortsatt fin dag![/quote']

 

Jeg prøver iallfall å være flink, så får vi se hvordan det går på vekten i dag :) Jeg synes det er kjempeflott at du finner tråden min inspirerende, og at det hjelper deg også å være mer systematisk. Jeg prøver å øke kun med mat, og det ser ut til å gå bra (fyllte på med noen nøtter en dag), for jeg merker at jeg faktisk er mer sulten nå en jeg var før jeg begynte å stabilisere meg.

 

Jeg må nok kjøpe meg noen sommerlige klær, for ingenting av det jeg brukte i fjor sommer passer lenger. Men det er jo egentlig bare positivt, selv om det koster. Og den kommentaren rørte meg langt inn i hjertet, det er sinnsykt deilig å få sånne kommentarer når jeg tenker på hvor stor jeg egentlig har vært.

 

Ha en flott dag du også :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dra ut og kjøp deg nye sommerklær Smallgirl, det fortjener du VIRKELIG!!!!

Og så er det jo så mye fint i butikkene som ikke er så dyrt heller..........

Hurra!!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

du finner nok en masse fint til den nyslanka kroppen din :-) Kos deg i klesforretningen... husk å gå i riktig butikk denne gangen da;)

 

Ha en flott 1. mai helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...