Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gjest Smallgirl

Ja, jeg skal gjøre ett forsøk på det. Tror jeg må tyvlåne visakortet til mannen jeg, er sikkert mer på det enn mitt siden han nylig har fått lønn :)

 

Ha en strålende flott helg snuskemor

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest fullfres

Heisann smallgirl

Morsom opplevelse du hadde i klesbutikken!

Jeg har økt mitt klesbudsjett noe voldsomt etter at jeg nådde målvekt og endelig torde å stole på at det er denne størrelsen jeg skal ha. Kjekt å handle klær til en kropp man er fornøyd med :-)

 

Jeg kan legge inn oppskrift på de grillspydene en dag, de er virkelig gode. Består av kyllingfilet og scampi marinert i en olje smaksatt med masse deilige krydder.

Man spiser dem i lompe sammen med pesto og rømmekolle. Noe av det beste jeg vet av grillmat, og de slår godt an hos gjestene.

 

God langhelg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg fant noen grillspyd blant oppskriftene her, med kyllingfilèt og scampi, så kanskje de ligger her inne alikavell? Du som vet hvordan de skal være kanskje du bare kan sjekke der?

 

Jeg har vel brukt mer penger på kær under vektnedgangen enn jeg har gjort på flere år til sammen tror jeg. Det er ikke så mye fristende å finne når man er stor desverre :)

 

Fin helg til deg også :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Her går det så det suser tror jeg :D Kcaloriinntaket i går endte på 1593 kcalorier, som nok en gang er nært opptil 1600. Og etter planen så ble det ingen trim i går.

 

I dag skal jeg da på hjemmevekten igjen og er spent på hva den viser. Jeg har lovt å ringe kurslederen min uansett hvordan det går i dag. Men føler meg litt usikker siden det er mensen i vente :(

 

Ellers så blir kanskje helgen en utfordring, vi har planer om å få på plass campingvogna i morgen, og tilbringe helgen borte. Vognen skal på plass uansett, men om det blir tur på andre enn mannen min, vet jeg ikke ennå. For i går kveld så oppdaget vi at datteren vår ikke er i form, og vi har holdt henne hjemme fra barnehagen i dag. Så vi får se hvordan formen er i kveld og i morgentidlig. Håper virkelig det er noe som går fort over.

 

Jeg kommer med ett innlegg om hvordan det har gått med vekten ( og samtalen med kurslederen ) senere i dag, eller i morgen

 

Ha en flott dag alle sammen

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Finner bare noen med svinefilet og scampi' date=' og det er ikke disse.[/quote']

 

Var det svinefilèt det sto om der ja :(

 

Sånn kan det gå, når en ikke husker fra en dag til en annen. Men hadde satt pris på om du da kunne komme tilbake med oppskrift på de andre ved en senere anledning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg mener det er samme oppskrift som du finner nederst på side 19 i dette bladet:

 

http://www.servicegrossistene.no/doc/SGourmet%20Magasinet%20nr%202%202006.pdf

 

Jeg har bare brukt vanlig pesto fra glass' date=' og kesam eller rømmekolle.[/quote']

 

Du er jammen kjapp :( Rekker jo ikke å reagere før det neste innlegget kommer jo, hehe. Skal sjekke de ut nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smallgirl!

Er jo bare så imponert over det du har fått til. Er det lov å stille deg noen spørsmål? Du har gått relativt raskt ned, hvor mye har du ca gått ned i uka? Hvor mange kcal har du ligget under det du forbruker? Og så blir jeg jo litt nysjerrig på hvor du har vogn!

Gratulasjonsklem fra Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei smallgirl!

Er jo bare så imponert over det du har fått til. Er det lov å stille deg noen spørsmål? Du har gått relativt raskt ned' date=' hvor mye har du ca gått ned i uka? Hvor mange kcal har du ligget under det du forbruker? Og så blir jeg jo litt nysjerrig på hvor du har vogn!

Gratulasjonsklem fra Steg![/quote']

 

 

 

Klart du kan stille spørsmål :(

 

Jeg har gått ned ca 1 kilo i uken i snitt, så det har gått veldig fort. Men det virker som kroppen min var klar for en forandring. Jeg har ligget ca 700-800 kcalorier under i uka, har prøvd å ikke la det bli mer under enn det. Jeg har altså ikke fulgt en bestemt meny. Og for min del har stavgang fungert supert, jeg har nok tatt de fleste trimpoengene med staver.

 

Vi har vogn i Valldal på Sunnmøre. Svarte slik siden jeg ikke vet hvor du er fra :D

 

Og er det mer du lurer på er det bare å spørre i vei, men usikkert om det blir svar denne helgen da.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja i går endte jeg på1598 kcalorier og 2,6 tp. Jeg har da hatt ett snitt på 1598 kcal i løpet av uken, med en topp på 1611 og en bunn på 1590. I tillegg har jeg endt opp på 10, 2 trimpoeng, fordelt på 4 dager. Så da har alt gått etter planen.

 

Vekta i går viste 200 gram opp, noe som kurslederen mener er stabilt. Jeg får mensen i dag, så det kan jo også ha spillt litt inn. Men jeg har økt ganske kraftig på kcaloriene desse to ukene, opp 300 kcalorier og ned ca 4 trimpoeng. Så denne uken skal jeg legge meg på det samme som jeg hadde i forrige uke, så kroppen får tid til å venne seg til flere kcalorier og mindre trim.

 

Om det blir til at vi drar på campingplassen alle i dag, vet jeg ikke ennå. Formen til datteren min er bedre, men hun er ikke i storslag ennå. Men uansett så skal iallfall vognen på plass, så får eventuelt jeg og datteren min være hjemme, mens mannen min får den på plass. Jeg skriver ett innlegg senere i dag om vi drar, for mannen min siver ennå :(

 

Ha en flott og sunn helg folkens :D

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klart og flott svar.

.... Lykke til m vogna, kjedelig helg her; det regner og i dag som mange skal sette opp telta... Litt langt ja, bor i Vetfold!

 

Lykke til videre m prosjektet ditt. jeg følger deg nøye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Takk for klart og flott svar.

.... Lykke til m vogna' date=' kjedelig helg her; det regner og i dag som mange skal sette opp telta... Litt langt ja, bor i Vetfold!

 

Lykke til videre m prosjektet ditt. jeg følger deg nøye![/quote']

 

Jeg er ikke vanskelig å be skjønner du :(

 

Det ble ikke tur på meg i dag, men satser på å kunne reise innover i morgen i stedet. Formen til datteren min er mye bedre og matlysta er tilbake, men for sikkerhets skyld venter vi til i morgen.

 

Jeg skal forresten til Vestfold neste helg tror jeg. Er ikke Larvik i Vestfold?

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja jeg gleder meg til jeg kommer så langt som deg, Smallgirl, det høres så herlig ut!!!!:(

Og i mellomtiden er det bare og prøve å finne denne tålmodigheten da.

Det er vanskelig, det..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Larvik er Vestfold. Håper du får fint vær, er absolutt best i sol.

 

Hvordan i all verden har du blitt overvektig når du er så stukturert og konsekvent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Å ja jeg gleder meg til jeg kommer så langt som deg' date=' Smallgirl, det høres så herlig ut!!!!:(

Og i mellomtiden er det bare og prøve å finne denne tålmodigheten da.

Det er vanskelig, det..................[/quote']

 

Men tålmodighet er en dyd, det er vanskelig i finne. Jeg er vel en såkalt sprinter når det gjelder å gå ned i vekt, så sånn sett er jeg heldig. Men vet det finnes mange langdistanseløpere der ute. Og da skjønner jeg godt at det kan tære på tålmodigheten. Dette er jo en endring som må gjøres for livet da, så da må en ha mye tålmodighet hele tiden.

 

Håper du har masse tålmodighet og holder ut videre fremover, og så langt har du jo vist at den er bra, ikke sant?

 

Håper du får ei flott og sunn helg.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jo' date=' Larvik er Vestfold. Håper du får fint vær, er absolutt best i sol.

 

Hvordan i all verden har du blitt overvektig når du er så stukturert og konsekvent?[/quote']

 

Vi var der i fjor i pinsen også, og da hadde vi utrolig flott vær. Men vi skal være inne det meste av tiden da, siden vi skal spille dartturnering.

 

Hehe, jeg har slettes ikke vært så konsekvent hele livet, ikke på langt nær... Jeg er utrolig glad i potetgull o.l. men nå spiser jeg det bare en sjelden gang, nøye oppmålt og planlagt. I tillegg har jeg vært fæl på cola, og da mener jeg coca cola! Men det har jeg kuttet helt ut. Jeg er også alt for glad i baileys,(det gikk gjerne en liter eller to når jeg reiste på dart rundt om kring i landet) men det er maaange måneder siden sist jeg smakte, men jeg lurer på å ta med meg litt til Larvik. Å kunne ta litt i kaffeen min. Jeg har også lavt stoffskifte, så det har vel vært med på å hjelpe meg å gå opp i vekt :D

 

Håper du får en flott og sunn helg, nå skal jeg på loftet å kaste noen piler :(

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

I går endte jeg på 1589 kcalorier. Og var som planen uten trim. Er litt småstressa no, for vi vi skal straks reise inn i campingvogna. Har bare igjen å pakke litt. Vi kommer igjen i morgen kveld, men det er usikkert om jeg rekker å få lagt inn all maten og skrevet innlegg her da.

 

ha ei flott helg alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

På fredagen dro vi inn til campingvogna. Og selv om jeg hadde med meg en bok som jeg noterte alt i kom jeg litt i undertall når det gjelder kcalorier. Jeg endte på 1495 kcalorier, og litt ekstra trim ble det også. For jeg gikk meg en runde som tok litt lenger tid enn forventet, så det ble 2,8 trimpoeng.

 

Men har i ettertid tenkt på det med tp, og komt til at det sikkert ikke gjør så mye, pga at jeg ikke har anledning til å trimme noe neste helg, for det bli litt ekstra denne uken. Jeg satser på å å 20 poeng, fra onsdag som var til neste kurskveld, så da bli snittet på desse to ukene 10 tp

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Nok en dag som jeg var bortreist. Merker at det er veldig vanskelig å holde tellinga når jeg ikke er hjemme og får legge inn maten underveis. Denne dagen hadde jeg ikke med boka heller, det ble for vanskelig rett og slett. Så desverre endte jeg litt under i dag også. Jeg regner med at det fortsatt sitter i hodet at jeg er redd for å spise for lite. Jeg kom hjem sent lørdagskvelden og orket ikke å legge inn all maten, og pga at jeg tok meg en kaffe med baileys ( 300 dager siden den forrige) så trodde jeg at jeg heller oversteg kcaloriene, enn kom under. Men så feil kan en ta :( Jeg endte opp på 1530 kcalorier, som egentlig ikke er så aller værst, med tanke på at jeg tok det meste fra hodet.

 

Men nå er jeg hjemme igjen og får lagt inn maten de neste dagene. Men ser allerede nå at det blir problemer neste helg når jeg skal bort. Kommer nok til å ta med boka mi, men tiden får vise hvordan det går da. Jeg vet at jeg ikke får muligheten til å trimme, det blir iallfall minimalt.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo veldig mye kalorier i Baileys, men til helga skal jeg bevilge meg litt jeg også for da skal jeg på tur for første gang på evigheter. Har ikke smakt hverken alkohol eller godteri/kaker el.l siden jul, så jeg har bestemt meg for å nyte det nå. (bare Baileys, altså, ikke noe mer.........)

Gleder meg, jeg........... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Helgen som var hadde jeg ikke planlagt Baileys, det er faktisk pinsehelgen jeg har bestemt meg for å drikke litt, siden jeg skal til Larvik. Men det blir nok litt begrenset, skal ikke drikke for mye av den. Men litt må en få lov å nyte :(

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...