Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Det blir hvertfall ikke lettere å gå ned i vekt med åra, så denne gangen gjelder det å klare det, og å holde seg der, tenker jeg. Fint å følge med på hvordan du, Smallgirl, stabiliserer, så ligger man litt i forkant. Selv om jeg bare er halvveis da men.................:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl
Det var skikkelig intressant å lese om studiene ved KI slik Smallgirl skildrer det hele- ikke minst fordi det virker som om de går andre veier enn det vi ellers hører om. Jeg er også av dem som var tynn som en sytråd som barn' date=' og har alltid syntes det er lett å gå ned i vekt - men så siger det på igjen. Nå vil jeg nok ha atskillig mer forståelse for dem som virkelig ikke kommer noen vei tross god innsats.

Ellers har Fullfres og Smallgirl nå inspirert meg til å melde meg vpå HV-kurs, selv om jeg har holdt vekten på egen hånd siden oktober.[/quote']

 

Fikk mye mer forståelse for de som sliter når jeg las det stykket. For meg har det vært "enkelt" å gå ned i vekt, men vanskelig å holde den. Men jeg vet jo grunnen til at jeg ikke har holdt den. Å gå rett tilbake til gamle vaner nytter ikke!!

 

Så flott at du ble inspirert av oss. Jeg tror vi lærer mye med å gå der. Ikke minst snakker jeg for meg selv der, med tanke på at jeg faktisk er skikkelig redd for å gå opp igjen. Men du har vært kjempeflink som har klart det på egenhånd så langt :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Det blir hvertfall ikke lettere å gå ned i vekt med åra' date=' så denne gangen gjelder det å klare det, og å holde seg der, tenker jeg. Fint å følge med på hvordan du, Smallgirl, stabiliserer, så ligger man litt i forkant. Selv om jeg bare er halvveis da men.................:cool:[/quote']

 

Så er glad jeg tok tak nå!!

 

Jeg vet at jeg var veldig nysgjerrig selv på hvordan det skulle gjøres, og det er nok grunnen til at jeg skriver det så spesifikt. Og ikke minst så har jeg veeeeeldig mye å takke mange for her på vektklubben. Jeg hadde aldri vært der jeg er i dag uten den.

 

Så sant jeg har mulighet til det kommer jeg nok til å fortsette å skrive så nøye som mulig. Men det blir ikke alltid like lett de helgene jeg er borte.

 

Husk kess har du komt halveis, så har du komt langt :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja, da var jeg på kurs i går, og utskeiielsene i helga viste igjen fra forrige onsdag. Men jeg hadde gått ned siden forrige kurskveld. Totalt ned fra forrige kurskveld ble 600 gram, og det var kurslederen fornøyd med. Jeg var jo egentlig i faresonen for å gå ned en del mer. Planen er å øke med 100 kcal til, men jeg kjenner jeg er nervøs for det på grunn av at jeg ikke rakk mer ennto dager på ca 1800.

 

Hva sier dere andre bør jeg hoppe rett på 1900, eller ta det fra mandag av? Jeg er for en gang skyl skikkelig usikker. Meningen er jo å ende på ca 1950.

 

Please help me

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner godt at dette ikke er lett Smallgirl. Tror jeg ville prøvd å være tålmodig (fortsatt) og tatt det gradvis, sakte og forsiktig. Når jeg tenker på det tror jeg nok at jeg kommer til å bli ekstremt redd for å legge på meg igjen. Men, den tid den sorg............... hvis jeg først klarer å komme meg ned 60 skal jeg da jaggu klare å holde det også!!!!!!!!!!!

 

Du finner nok ut av det, Smallgirl, du er jo så kjempeflink!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

jeg bestemte meg for å legge meg midt i mellom, og endte på 1847 kcalorier. Og ja Jess jeg er kjemperedd for å legge på meg igjen, og det er derfor jeg er redd for å øke mae kcalorier. Men samtidig så harjeg en veldig dyktig kursleder, og hun sier det bare er 10% som enten gir seg eller ikke klarer å holde vekten på hennes kurs, så jeg tror hun vet hva som er best.

 

Vi har bestemt oss for å reise inn i campingvogna for å feire 17. mai der. Vi blir der sammen med min bror med familie og en kompis med hans to barn. Tenker vi skal få en flott feiring :) Så jeg er kjempestressa nå.

 

Ønsker dere to og alle andre som måtte stikke innom tråden min en flott 17. mai feiring.

 

P.S. selv om jeg ikke har skrevet noe om trimming i det siste så holder jeg meg til planen der :D

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Da endte jeg på 1844 kcalorier, og 2,8 trimpoeng. Jeg må si meg fornøyd med det da. På fredag og lørdag, ble det nok litt for lite kcalorier, selv om noe usunt havnet i munnen min. Jeg klarer rett å slett ikke å spise nok de dagene jeg ikke får lagt inn maten etterhvert. Tror redselen min får å få i meg for mye er for sterk i forhold til det jeg har oppnådd så langt. Men jeg spiser minst 5 måltid om dagen, det er bare de siste kcaloriene som jeg bruker å få i meg via nøtter ol som ikke gå så bra.

 

Ha en fortsatt flott uke alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig viktig å holde måltidene tror jeg. Det blir liksom kluss når det går for lang tid i mellom. Spiser 5 jeg også, 6 hvis jeg står opp ekstra tidlig. Men det er ikke alltid like lett på dager hvor det skjer mye ekstra.

Vi får bare fortsette å jobbe med saken, ikke sant...........!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

endte jeg opp på 1820 kcalorier og 2,4 trimpoeng. Som dere ser, så sliter jeg med å komme meg hele veien opp på 1900, jeg syns jeg spiser og spiser, men det blir aldri nok :)

 

Har vært hos legen i dag og blitt sjukmeldt. Jeg har slitt med en strekk i en muskel en uke nå, og har vært hjemme med egenmelding, men siden jeg var hos legen tidligere så skrev han sykemeldingen tilbake.

 

Håper alle har en flott dag

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ja det er veldig viktig å holde måltidene tror jeg. Det blir liksom kluss når det går for lang tid i mellom. Spiser 5 jeg også' date=' 6 hvis jeg står opp ekstra tidlig. Men det er ikke alltid like lett på dager hvor det skjer mye ekstra.

Vi får bare fortsette å jobbe med saken, ikke sant...........!? :D[/quote']

 

Det med å spise mange måltider tror jeg ikke kommer til å by på noen problemer, for jeg blir fort sulten om dagen. Kroppen gir beskjed om når det er tid for mat rett og slett :)

 

Men de gangene jeg er på dartturnering kan jeg å ett problem der ser jeg. Jeg blir faktisk sløvere visst jeg spiser underveis i turneringene, og det plager meg litt. Jeg vet jo at jeg gjør det ganske bra på turneringer, men det er litt kjedelig visst jeg mister konsentrasjonen. Så jeg får heller prøve å spise en god frokost og lettere måltid utover dagen da ;)

 

Vi jobber videre!!

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smallgirl. Nå har jeg vært innom og sett hvordan du har det i HV. Og jeg får stadig bekreftet hvorfor du lykkes. Du planlegger og planlegger og har god kontroll :-)

Jeg skal følge med deg her inne, husk at jeg passer på:-)

Så møtes vi her inne om sånn ca 10-15kg. Jeg må litt litt hvordan jeg blir før jeg bestemmer meg endelig for trivselsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at du er så god i dart da Smallgirl. Det er jo veldig gøy. Spiller ikke så ofte nå jeg, men var ikke så værst i min ungdom, sånn på bub-nivå da............:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei smallgirl. Nå har jeg vært innom og sett hvordan du har det i HV. Og jeg får stadig bekreftet hvorfor du lykkes. Du planlegger og planlegger og har god kontroll :-)

Jeg skal følge med deg her inne' date=' husk at jeg passer på:-)

Så møtes vi her inne om sånn ca 10-15kg. Jeg må litt litt hvordan jeg blir før jeg bestemmer meg endelig for trivselsvekt.[/quote']

 

Så hyggelig at du stakk innom *smilefjes*

 

Ja, det følger en del planlegging med. Og for meg har det vert et must hele veien. Jeg setter stor pris på om du og andre følger med meg her inne, da har jeg noen til å holde meg i ørene :)

 

jeg er også innom dere på ned 20-30 kilo ofte, men det er ikke alltid jeg legger igjen noen ord, og jeg skal prøve å bli flinkere til det. De fleste av dere har jo fulgt meg på mye av veien mot min trivselsvekt, så dere skal vite at dere betyr mer for meg enn dere aner.

 

Jeg gleder meg masse til du og de andre kommer inn her. Da skal vi rule hold vekten forumet ;)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Så artig at du er så god i dart da Smallgirl. Det er jo veldig gøy. Spiller ikke så ofte nå jeg' date=' men var ikke så værst i min ungdom, sånn på bub-nivå da............:D[/quote']

 

Joda, jeg klinker til av og til :) Men skulle gjerne vært mer stabil i toppen. Men jeg er strålende fornøyd med resultatene fra Larvik, da det ikke har blidd så veldig mye dart trening på meg siden i fjor sommer.

 

Så artig at du også har spillt dart da ;) Har du spillt i en klubb eller bare på puber?

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Da endte jeg på 1847 kcalorier og etter planen ingen trimpoeng. Jeg har faktisk lagt meg til ett ekstra mellommåltid i løpet av dagen for å få i meg nok.

 

Skriver ett innlegg om vekten litt senere.

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Det ble bittelitt ned denne uke, dvs 400 gram. Og det blir vel regnet som stabil etter hav jeg har forstått ;)

 

Da er det bare å fortsette som forrige uke tenker jeg :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Du har jo gått ned en del kilo siden du begynte på hold vekten kurset så det kan ikke være mye igjen av deg nå. Har ikke helt oversikt over hvor mye du har gått ned etter at du nådde normalvekta, men mener det må være noen kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte bare på puber og sånn jeg smallgirl, men det er kjeeeempelenge siden. Vi hadde et slags lag og dro til andre steder og spilte noen turneringer. Husker nesten ikke jeg ettersom det er så lenge siden. Nå hender det bare at kjæresten min og jeg kaster litt hjemme (han slår meg ned i støvlene hver gang da men...........:cool: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Flott' date=' smallgirl. Beundringsverdig systematisk innsats! :-)[/quote']

 

Jeg prøver å være veldig systematisk, og planleggingen har blitt en del av hverdagen min ;)

 

Men samtidig er vel sannheten det at jeg alltid har likt å planlegge, og lett går sur visst ikke dagen ender slik som jeg har tenkt :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Du har jo gått ned en del kilo siden du begynte på hold vekten kurset så det kan ikke være mye igjen av deg nå. Har ikke helt oversikt over hvor mye du har gått ned etter at du nådde normalvekta' date=' men mener det må være noen kilo.[/quote']

 

Joda jeg har gått ned litt siden jeg begynte på HV, men pinsehelgen klarte jeg å gå opp en kilo, så da er det ikke så ille;) Så i går veide jeg 56,7 (uten klær, men jeg regner + 0,5 kilo, fordi det var det jeg er på kursvekten med klær kontra hjemme uten klær). Så da tenker jeg vi sier 57,2 kilo. Og visst min teite menstruasjonssyklus fortsetter, så får jeg mensen til neste gang, og da får jeg vel ikke noe ordentlig svar.

 

Men det som var, er at jeg ble fortalt at jeg kom til å gå opp ett par kilo når jeg skulle stabilisere, så da gikk jeg egentlig ned 2 kilo ekstra på forhånd ;) Så planen var vel at jeg skulle legge meg på ca 60 kilo (selv om det er litt over normalvekt), men nå er jeg nesten tre kilo lettere enn det med klær på.

 

Men samtidig er det faktisk deilig å tenke på at det ikke gjør noe om jeg går opp ett par kilo i løpet av sommerferien da :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Spilte bare på puber og sånn jeg smallgirl' date=' men det er kjeeeempelenge siden. Vi hadde et slags lag og dro til andre steder og spilte noen turneringer. Husker nesten ikke jeg ettersom det er så lenge siden. Nå hender det bare at kjæresten min og jeg kaster litt hjemme (han slår meg ned i støvlene hver gang da men...........:cool: )[/quote']

 

Dart er jo morro uansett hvilket nivå man spiller på, spør du meg ;)

 

Hvor bor du egentlig? Tror ikke jeg har spurt før. Kansje vi har felles bekjente fra den tiden du spillte litt :)

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

endte jeg også på 1847 kcalorier, veldig pussig at det skulle bli det samme to dager på rad ;) Jeg hadde også 2,4 trimpoeng, og et var etter planen.

 

Mannen min er bortreist om dagen, og jeg og datteren min har bestemt oss for å reise til campingvogna i morgen. På vei innover skal vi stoppe på en kinarestaurant for å spise middag. Jeg har bursdag i morgen så derfor synes jeg vi kan unne oss det :) Det ser også ut som det er meldt strålende vær til helgen, så vi for håpe at det bli slik.

 

Ha en flott dag alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

Gratulerer med dagen.... "synger Hurra for deg som fyller ditt år....." :-)

 

Endelig helg, det er deilig når fredagen kommer! Kos dere med kinamat idag, det fortjener du og nyt bursdagen din i campingvogna. Håper dere får fint vær og kan være mye ute da!

 

Jeg er i siste innspurt for konfirmasjonen, gleder meg til imorgen for å feire eldstemann, men er ikke fritt for at jeg gleder meg til søndag også - for da er det 2 år til neste konfirmasjon :) Blir litt roligere til uka, håper å få lagt inn litt trim da ;)

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...