Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Så kjekt å se deg da:-)

 

Flott at du klarer å holde deg noenlunde stabil...selv om det svinger, som du sier...! Det er jo lov det!!

 

Så får vi bare krysse fingrene for at du kan jobbe mindre fremover....det er ikke bra med så mye jobbing, nei! Jeg skjønner ihvertfall veldig godt at du ikke har overskudd til trimmingen- men det kommer nok :-) med lengre dagslys!

 

Jeg har savnet deg og- så kjekt om du får tid å stikke innom for en prat....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl
Så kjekt å se deg da:-)

 

Flott at du klarer å holde deg noenlunde stabil...selv om det svinger' date=' som du sier...! Det er jo lov det!!

 

Så får vi bare krysse fingrene for at du kan jobbe mindre fremover....det er ikke bra med så mye jobbing, nei! Jeg skjønner ihvertfall veldig godt at du ikke har overskudd til trimmingen- men det kommer nok :-) med lengre dagslys!

 

Jeg har savnet deg og- så kjekt om du får tid å stikke innom for en prat....![/quote']

 

Long time, no see :)

 

Joda det svinger litt og jeg skulle egentlig ha tenkt meg at jeg var ca 1 kilo lettere, men for det første orker jeg ikke prøve på det en gang nå, for det andre er jeg lettere enn hva målet mitt var i utgangspunktet, og for det tredje er jeg bare 600 gram tyngre enn jeg var da jeg startet HV i april i fjor. Så alt i alt er jeg i grunnen meget fornøyd, hihihi.

 

På kurset i går var det spørsmål om vi skelle ta neste kurskveld rett før eller rett etter påske, den normale dagen ville vært onsdag før skjærtorsdag, men da skulle mange vekk. Vi ble enige om å ta møtet 15. april, som er første onsdag etter påske. Det ser jeg på som en fordel egentlig, for det vil nok gjøre til at jeg og flere med meg, holder seg litt ekstra i skinnet i påsken. Selv om det er mye fri i påsken, er det nok en typisk høytid der en skeiier litt ut.

 

Hvordan går det med deg nå svusj? Har prøvd å lese meg litt opp, men her var det mye å fordøye, LOL. Håper iallfall at alt er bra med deg:)

 

Klem fra smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er typisk å spise litt ekstra i påsken- og særlig sjokolade....det er liksom lov det!

 

Du trenger jo ikke å tenke på det kiloet så lenge du har holdt deg så stabil- det er jo supert! Men det virker som du er veldig systematisk og strukturert i måten du forholder det til spising på!?

 

Jeg tror jeg må lære litt av deg....for det er der jeg har mest å hente, tror jeg! Jeg var systematisk i nedgangen- men etter at jeg begynte å stabilisere, har jeg ikke vært systematisk....jeg spiser nok litt for lite mat i hverdagen, så spiser jeg litt for mye "tøys" istedenfor- ikke de store utskeielsene, men litt snop, en bolle, litt chips osv! Og det er ikke lurt! Jeg bør spise litt mere mat, og kutte ut alle søtsaker i hverdagen! -Det er målsetningen!!

 

Nå må jeg ut og hente datteren min- det var visst skummelt å gå hjem i mørket alene:-)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du fortsatt er i siget Smallgirl. Så du har faktisk holdt vekten i et helt år snart altså? Det er jo kjempebra. Kan jeg spørre om du har gått på kurs hele tida da? Og hvor ofte?

 

Ha en sunn og fin helg alle sammen!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ja' date=' det er typisk å spise litt ekstra i påsken- og særlig sjokolade....det er liksom lov det!

 

Du trenger jo ikke å tenke på det kiloet så lenge du har holdt deg så stabil- det er jo supert! Men det virker som du er veldig systematisk og strukturert i måten du forholder det til spising på!?

 

Jeg tror jeg må lære litt av deg....for det er der jeg har mest å hente, tror jeg! Jeg var systematisk i nedgangen- men etter at jeg begynte å stabilisere, har jeg ikke vært systematisk....jeg spiser nok litt for lite mat i hverdagen, så spiser jeg litt for mye "tøys" istedenfor- ikke de store utskeielsene, men litt snop, en bolle, litt chips osv! Og det er ikke lurt! Jeg bør spise litt mere mat, og kutte ut alle søtsaker i hverdagen! -Det er målsetningen!!

 

Nå må jeg ut og hente datteren min- det var visst skummelt å gå hjem i mørket alene:-)

 

klem[/quote']

 

Jeg er nok desverre ikke så systematisk og strukturert som jeg var. Så det dukker en og annen bolle og litt chips opp i magen min også :) Sjelden søtsaker da, siden jeg ikke er veldig begeistret for det. men på det jevne blir det mye mer sunn mat enn tull.

 

Men enn så lenge ser dette ut til å gå veldig bra, og skulle det skjære seg litt, så er jeg såpass ofte på vekten at jeg vet når det er på tide å ta ett tak.

 

Håper du får ei super helg. Jeg slipper å jobbe denne helgen, og skal se om det blir tid til en trimtur eller to. Men jeg har mye forfallt husarbeid som må taes tak i og min søster ble bestemor for en uke siden, og jeg har tenkt å benytte sjangsen til å få besøkt den nye babyen :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Godt å høre at du fortsatt er i siget Smallgirl. Så du har faktisk holdt vekten i et helt år snart altså? Det er jo kjempebra. Kan jeg spørre om du har gått på kurs hele tida da? Og hvor ofte?

 

Ha en sunn og fin helg alle sammen!!:):)

 

Ja det nærmer seg året, neste kurskveld, har det gått ett år og en dag, hihihhi.

 

Jeg gikk jo ikke på kurs når jeg gikk ned, men har gått nå siden. Hold vekten kurset strekker seg over 1 år og ti kurskvelder ( ferie i juli og august ), klarer ven å holde seg stabil, eller innenfor den vekten en har satt opp i løpet av denne tiden, får en ett bonuskort på ett halv år til gratis. Så det er en kjmpemotivasjon for meg å komme gjennom påska det :) En har også en mulighet til å kunne "fryse" kurset. Dvs at visst foreksempel det kommer en alvorlig sykdom hos meg eller noen i familen, så kan jeg "hoppe av" etter avtale med kurslederen, og komme tilbake senere. En kan også fryse det for å gå ett nytt ned i vekt kurs, visst en finner ut underveis at en egentlig ikke var i mål likevel.

 

Det er kurskvelder bare en gang i måneden, men jeg var mye i telefonkontakt med kurslederen mi i starten, tror jeg snakket med henne minst en gang i uken de første 6 ukene.

 

Hvordan går det med deg nå forresten? Har ikke klart å finne det ut :)

 

Ønsker deg også en flott og sunn helg

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes koselig ut med babybesøk!

 

-og du, prioriter trimmen...! Det husarbeidet løper ingen steder:-) jeg garanterer deg!

 

Nå har jeg akkurat tatt den lille turen min- og det var deilig! Det er så godt nå når mulighetene for turer utover ettermiddagen/kvelden blir bedre og bedre- det er så deilig med lysere dager:-)

 

Så får vi være enige om at vi ihvertfall ikke skal dukke ned i chips-skålen i løpet av kvelden- eller helgen....

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Det er veldig trivelig å ha deg tilbake, Smallgirl. Godt å se at du fortsatt holder vekta og at det er bra med deg selv om det blir mye jobbing om dagen. Tenk at du har holdt vekta i snart ett år, ja. Det er jammen meg bra - og veldig inspirerende for nybegynnere som meg.

 

Ønsker deg en riktig god kveld og så tar jeg meg en tur innom igjen når jeg er litt mer på skravler'n!

 

klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese at du snart har holdt vekten i 1 år. Takk for at du bringer håp inn til meg. Statistikken er jo ikke så veldig oppløftende så jeg trenger slike som deg:)

Jeg skal henge på som en klegg, om ett år skal det være min tur til å si at jeg har holdt vekten!!!!!

 

Jeg er i gang med HV-kurs. Jeg er ikke helt ferdig med opptrappingen enda. Første måned ble bare tull, jeg kom ikke i gang. Så det ble en måned til med ned-i-vekt meny og hold-vekten-resultat. Siste måned har jeg trappa opp fra 1600 til 1800, med unntak av siste uka hvor jeg har vært ferierende og vekt&vektklubb-løs. Så nå er det tilbake til opptrappinga.

 

Godt å lese at du ikke lever som en fanatiker. Jeg er også godt i gang med å tillate meg selv litt av ting jeg ikke har spist det siste året. Jeg skal ikke i gang igjen med søtsaker, jeg savner det ikke.

 

Det var sikkert en god ide med kurskveld etter påske. Skjønner godt at du vil ha den ekstra premien på forlengelse av HV.

Og det klarer du nok

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hørtes koselig ut med babybesøk!

 

-og du' date=' prioriter trimmen...! Det husarbeidet løper ingen steder:-) jeg garanterer deg!

 

Nå har jeg akkurat tatt den lille turen min- og det var deilig! Det er så godt nå når mulighetene for turer utover ettermiddagen/kvelden blir bedre og bedre- det er så deilig med lysere dager:-)

 

Så får vi være enige om at vi ihvertfall ikke skal dukke ned i chips-skålen i løpet av kvelden- eller helgen....

 

[/quote']

 

Ja, det var kjempekoselig å komme på babybasøk, å få sett det lille nurket. eller den nye prinsessa i familien.

 

Men desverre ble nok trimmen nedprioritert vnok en gang. Det ble noe husarbeid, og masse avslapning. Det gjorde faktisk godt for en sliten kropp. jeg tror det blir ganske hardkjør på jobb frem til påske, men da roer det seg forhåpentligvis litt. 2 helger på rad skal jeg bort også. Kommende skal jeg til Oslo på NM i dart, noe jeg regner med går rett åt skogen, siden jeg ikke har rukket å trent noe :P

 

Jeg gleder meg veldig til påsken kommer med mye fri, klokka er stillt frem og kveldene blir lysere og lysere.

 

det ble ikke noe dypdykk i chipsskålen i helge, men jeg må innrømme at jeg plasket litt med bena :)

 

Håper du får ei flott uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Det er veldig trivelig å ha deg tilbake' date=' Smallgirl. Godt å se at du fortsatt holder vekta og at det er bra med deg selv om det blir mye jobbing om dagen. Tenk at du har holdt vekta i snart ett år, ja. Det er jammen meg bra - og veldig inspirerende for nybegynnere som meg.

 

Ønsker deg en riktig god kveld og så tar jeg meg en tur innom igjen når jeg er litt mer på skravler'n!

 

klem fra skrulla :P[/quote']

 

Og velkommen inn hit med ny leilighet og greier. Jeg har vært å lest i tråden din, men ble jo aldri ferdig før jeg tok helg, hihihi. Det er mange som skravler der ja, men jeg skal få lest resten etterpå så jeg er fullt oppdatert. Jeg lurte bpå om jeg skulle legge igjen noe fredag, men kom til at jeg kunne like gjerne vente til jeg var ferdig :)

 

jeg tror nok at jeg stort sett kommer til å prøve å være her på ukedagene, så får helgene prioriteres litt annerledes.

 

Håper du har hatt ei flott og sunn helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Så herlig å lese at du snart har holdt vekten i 1 år. Takk for at du bringer håp inn til meg. Statistikken er jo ikke så veldig oppløftende så jeg trenger slike som deg:)

Jeg skal henge på som en klegg' date=' om ett år skal det være min tur til å si at jeg har holdt vekten!!!!!

 

Jeg er i gang med HV-kurs. Jeg er ikke helt ferdig med opptrappingen enda. Første måned ble bare tull, jeg kom ikke i gang. Så det ble en måned til med ned-i-vekt meny og hold-vekten-resultat. Siste måned har jeg trappa opp fra 1600 til 1800, med unntak av siste uka hvor jeg har vært ferierende og vekt&vektklubb-løs. Så nå er det tilbake til opptrappinga.

 

Godt å lese at du ikke lever som en fanatiker. Jeg er også godt i gang med å tillate meg selv litt av ting jeg ikke har spist det siste året. Jeg skal ikke i gang igjen med søtsaker, jeg savner det ikke.

 

Det var sikkert en god ide med kurskveld etter påske. Skjønner godt at du vil ha den ekstra premien på forlengelse av HV.

Og det klarer du nok

 

JESS[/quote']

 

Ja det nærmer seg virkelig året nå, og det kjennes rart ut. Samtidig helt utrolig...

Det meste av statestikken sier vi ikke skal klare det, men hvem bryr seg om statestikker, vi er annerledes, og dette er noe vi går på med liv og lysst. Og om ett år er det deg de kommer til og sier de er glad for at statestikkene ikke stemmer :)

 

 

Jeg har møtt folk som jeg ikke har sett på lenge som jeg trodde jeg hadde gjort noe, siden de knapt nok hilste på meg, selv om jeg hilste hei med glede i stemmen. Det viste seg faktisk at hun ikke kjente meg igjen, hun hadde lurt på hvorfor stemmen var så kjent, men ikke resten. Så jeg fikk meg en god klem senere da hun faktisk hadde skjønnt at det var meg, hihihi. og der var flere en den ene som kom den helgen.

 

Det er ikke alltid like lett å få øke som man vil. Jeg var veldig strikt, men jeg var også hjemme hele tiden og hadde ikke noen utfordringer bi det hele tatt. Jeg fikk lagt inn alt her i vektklubben og var nok pinlig nøyaktig. Så uten vekter og vektklubben, hadde det nok ikke vært like lett. Men jeg er sikker på at du ordner dette nå når du er tilbake til ditt vanlige liv.

 

Jeg lever absolutt ikke som noen fanatiker lenger, men jeg lar ukedager være ukedager, så koser jeg meg heller litt mer i helgene. Da spiser jeg egentlig når jeg har lysst, noen måltider er kanskje mindre enn hverdagene, mens andre er større: Og enn så lenge ser dette ut til å gå bra iallfall :P

 

Ja, det blir spennende med den siste offentlige vegedagen min, og jeg håper og tror at jeg skal klare å få det bonuskortet. Visst ikke så skal jeg melde meg på ett nytt kurs, jeg må innrømme at jeg liker å bli "holdt i ørene" av kurslederen. Eller det får iallfall meg til å tenke over hva jeg putter i munnen, hihihi

 

Ha en flott uke Jess.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plasket nok litt jeg også:-)...men alt i alt en grei helg mat- og trimmessig!

 

Jeg tror nok du gjorde lurt i å slappe av litt...det er jo veldig viktig å prioritere det! Det er bare husarbeid som ikke er viktig!

 

Jeg og gleeeeeder meg til det blir skikkelig vår i luften- og jeg nyter lyset allerede nå! Det er bare så deilig å komme hjem fra jobb og fortsatt ha mye dag igjen! Nå er det mulig å gå i skogen/ på fjellet helt frem til klokken syv :-) fantastisk!

 

Det går veeeldig sakte, men sikkert nedover med meg, så jeg har faktisk tror på at jeg skal komme meg ned igjen til stabikliseringsvekten min -jeg vil helst klare det før påske, for da er det jo lett å gå litt opp igjen!

 

Jeg gjør som deg- er flinkere i ukedagene enn i helgene...tror det er måten å klare dette på for oss som er litt glad i mat og kos:-) vi må få lov til å kose oss, og da er det greit å si at hverdag er hverdag, men i helgene er det lov!

 

Nå er det så mange tråder her, at jeg sliter med å lese og skrive innlegg alle steder jeg egentlig har lyst! Men veldig hyggelig med så mange aktive folk med så mye nyttig og hygglig å skrive....! Så får det heller bli litt lengre mellom innleggene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg plasket nok litt jeg også:-)...men alt i alt en grei helg mat- og trimmessig!

 

Jeg tror nok du gjorde lurt i å slappe av litt...det er jo veldig viktig å prioritere det! Det er bare husarbeid som ikke er viktig!

 

Jeg og gleeeeeder meg til det blir skikkelig vår i luften- og jeg nyter lyset allerede nå! Det er bare så deilig å komme hjem fra jobb og fortsatt ha mye dag igjen! Nå er det mulig å gå i skogen/ på fjellet helt frem til klokken syv :-) fantastisk!

 

Det går veeeldig sakte' date=' men sikkert nedover med meg, så jeg har faktisk tror på at jeg skal komme meg ned igjen til stabikliseringsvekten min -jeg vil helst klare det før påske, for da er det jo lett å gå litt opp igjen!

 

Jeg gjør som deg- er flinkere i ukedagene enn i helgene...tror det er måten å klare dette på for oss som er litt glad i mat og kos:-) vi må få lov til å kose oss, og da er det greit å si at hverdag er hverdag, men i helgene er det lov!

 

Nå er det så mange tråder her, at jeg sliter med å lese og skrive innlegg alle steder jeg egentlig har lyst! Men veldig hyggelig med så mange aktive folk med så mye nyttig og hygglig å skrive....! Så får det heller bli litt lengre mellom innleggene mine![/quote']

 

husarbeid er noe herk, hihihi

 

jeg gleser meg også veldig til våren kommer for fullt, og nå er det bare en ukes tid til klokka skal stilles, jeg blir yr bare ved tanken :D

 

Ja her har det blitt mange tråder og jeg skulle gjerne ha lest og deltatt i alle, men jeg er fortsatt sliten, så jeg nøyer meg stort sett med min, men følger jo med i de andre også

 

denne helgen skal jeg til Oslo, og kjenner jeg meg selv rett så blir det ikke akkurat avslapning, lol. Jeg regner med jeg er mer sliten etter helga enn jeg er nå. Det blir nok litt alkohol også. det er NM i dart i helgen, og de kommer fra Golden Goal ved Henrik Elvestad, så det kan jo bli morro. Vinner en av mine lagkamerater første kamp, så skal han møte HE, regner med det blir myyyye styr rundt den kampen, hihihi

 

Så bra du nærmer deg stabiliseringsvekten igjen, det er deg vel unt.

 

ha en strålende helg

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du ikke lever som noen fanatiker, som du sier, og at du tillatere deg litt mer i helgene. Min plan er vel i grunn at jeg skal fortsette som nå 5 dager i uka, men kunne kose meg fredag og lørdag. Det skal bli spennende å se hvordan det kommer til å fungere, skal nok ta det veldig gradvis.

 

Men, først må jeg jo ned alt jeg skal, selvfølgelig, liker bare å være litt "føre var". Det går jo i grunn etter planen med meg, selv om det tar lenger tid enn jeg kanskje hadde håpet til å begynne med. Har holdt på i litt over 2 år nå og har gått ned 46 kg. Planen var 60 så jeg håper å nå målet i løpet av dette året. Det skal bli en sann fryd, men så begynner jo jobben med å holde vekten, så jeg går ikke rundt og tror at da er jeg "ferdig", som jeg har bommet på alle de andre gangene jag har gått ned. Nei, denne gangen skal det bli "andre boller" (bokstavlig talt..... he, he)

 

Hvordan gikk det på darten forresten?

var sikkert kjempegøy!

 

Og ute skinner sola,

og det er snart vår! HURRA! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei smallgirl

Nå har jeg væfraværende i forumet i lange tider. Har hatt en (bokstavelig talt) tung tid, men må karre meg tilbake til utgangspunktet. Ingen andre kan jo gjøre den jobben for meg.

 

Veldig kjekt å se at du fortsatt er stabil. Det er så bra!

 

Har ikke hatt tid til å lese mer enn de siste innleggene i hver tråd, så jeg er ikke så veldig godt oppdatert. Men jeg ønsker deg ei fin, fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er jeg omsider flyttet inn til dere Smallgirl. Hvordan går det med mitt store forbilde? Håper på en situasjonsrapport når du får tid og lyst.

 

Jeg er kommet meg over på hold vekten forumet, men sliter med å holde vekten. Den viser en oppadgående trend. Men nå skal jeg ta opp kampen for alvor og snu den trenden.

 

Hvor mange trimpoeng har du nå for tiden? Jeg har lagt på en minimum av 7 trimpoeng. Skal se om jeg kan få økt det en tanke i hvertfall en stund fremover. Det tar meg 4-5 timer i uken å forbrenne 14-1500 kalorier, men litt til bør jeg kunne klare.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...