Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen Smallgirl! Og kos deg på kinarestaurant. Der er det jo mye sundt å velge i også!!:(

 

Og lykke til med konfirmasjon til deg Snuskemor!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl

Nå raser jeg avgårde til campingen :(

 

Lykke til med konfirmasjonen snuskemor.

 

P.S. Endte på 1888 kcalorier i går.

 

Ha en fantastisk flott helg alle sammen :)

 

Nå må jeg løøpe

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Håper du får en fantastisk dag! Er du som meg, setter du deg ned og reflekterer litt over livet det siste året. Håper du fylles av glade tanker!

Ha en solrik helg, damer!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vell overstått dag, HURRA FOR DEG :(:):)

 

Håper dere hadde ei flott helg, det har i alle fall vi hatt, har jo vært en nydleig vær, kosa oss hele helga vi. Får håpe på mange slike dager fremover.

 

I kveld er det min veiedag denne uken, gruer meg faktisk litt, for uka som stata så opptimistisk gikk ikke helt som planlagt, men men..... vi får se hvordan det har gått i kveld i alle fall.

 

Lykke til videre med hold vekten kurset, jeg følger med deg selv om jeg ikke alltid legger igjen spor etter meg.

 

Ha en flott dag og uke:)

 

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Håper du får en fantastisk dag! Er du som meg' date=' setter du deg ned og reflekterer litt over livet det siste året. Håper du fylles av glade tanker!

Ha en solrik helg, damer!

NinniR:)[/quote']

 

Er nok ikke så flink til å reflektere over året som har vært, men dette har jo vært ett smalahans år da :(

 

Jeg hadde det flott og koste meg masse. Kanskje litt for mye god mat? Tiden får vise...

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Gratulerer med vell overstått dag' date=' HURRA FOR DEG :(:)

 

Håper dere hadde ei flott helg, det har i alle fall vi hatt, har jo vært en nydleig vær, kosa oss hele helga vi. Får håpe på mange slike dager fremover.

 

I kveld er det min veiedag denne uken, gruer meg faktisk litt, for uka som stata så opptimistisk gikk ikke helt som planlagt, men men..... vi får se hvordan det har gått i kveld i alle fall.

 

Lykke til videre med hold vekten kurset, jeg følger med deg selv om jeg ikke alltid legger igjen spor etter meg.

 

Ha en flott dag og uke:)

 

 

Klem fra Evelyn[/quote']

 

Takk for at du stakk innom:)

 

Ja, vi har hatt ei fantastisk flott helg, og fortsattt er det strålende

 

jeg for stikke innom bloggen din senere i dag, jeg er spent på hvordan det har gått med deg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg må bare få si at i dag passerte jeg endelig 30 kg grensa (31' date='5 faktisk) så nå er jeg over halvveis.

 

Jippiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!:(:):)[/quote']

 

Såkjempebra, gleder meg med deg :)

 

Har du en egen tråd noen plass, eller ett sted hvor jeg kan finne deg her inne?

 

Stor klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg tror nok det ble litt for mye kcalorier i helgen, men det går nok greitt. Jeg har jo litt å gå på :(

 

I går ble det litt for lite da jeg endte på 1746 kcalorier. Men har trimmet som planllagt i helgen og i går.

 

Håper alle får en kjempeflott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponrt over hvor systematisk du er i hold vekten-opplegget ditt! Jeg får ikke til å være så systematisk, men jeg tror det hadde vært lurt!

 

Nå er jeg veldig spent på hvordan sommerferien skal bli- det er en tid der jeg ihvertfall har lett for å kose meg...og kose meg...og kose meg med litt ekstra av det meste- både vin, is, chips(min stoooore svakhet!!) og kotr sagt alt mulig godt!Jeg tror måten å gripe det hele an på er å bestemme i utgangspunktet hvordan opplegget må være- feks med hvor mange kosedager jeg har lov til å unne meg, og i tillegg planlegge hver dag ift hvor mye det er lov å kose seg den dagen.

 

Ha en fin dag alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Har liksom aldri fått somla meg til å starte noen tråd jeg Smallgirl.

Skriver litt her og der. ;)

 

Da skjønner jeg, for jeg har vært og leita men ikke funnet noen. Men jeg syns det er kjempetrivelig at du skriver inne hos meg altså :)

 

Kan fortell at jeg endte på 1792 kclorier på tirsdagen, litt under det planlagte. Men jeg er i lite bevegelse om dagen pga at jeg er sjukmeldt. Men holder meg til den trimmen jeg skal ha :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Gratulerer med overstått dag' date=' smallgirl![/quote']

 

Det ser ikke ut til at feiringen endte så ille selv om jeg trodde jeg hadde spist for mye, hehe

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Vi VET jo innerst inne hva det var som førte til overvekt. Massiv og systematisk overspising (enten av mat eller snop) - ikke litt ekstra til de spesielle anledningene. I et stabilt regime tåles litt slinger i valsen en sjelden gang.

 

Jeg føler stadig større ro rundt mitt forhold til både mat og godter/kaker/snacks. Det har kommet en ny trygghet over meg, som gjør at jeg lettere kjenner etter hva jeg faktisk har lyst på. Og når jeg spiser meg passe mett av det jeg faktisk har lyst på, føler jeg meg også trygg på at det er bra for meg.

Dessuten merker jeg at det jeg lyster mest på er ganske vanlig og sunn mat.

 

Det blir lenger og lenger mellom hver gang jeg har dette rastløse suget etter "et eller annet" - og det er deilig. For å si det mes store ord: Jeg føler meg fri.

 

Ha en super dag, smallgirl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant det du sier der om ro og trygghet Fullfres.

Føler meg nok sånn akkurat nå jeg, fordi jeg er så i siget, men jeg har hatt mange nedturer og er redd de skal komme igjen, så jeg er nok ikke helt trygg på framtida. Men det er klart at jo lenger tid det går mens man gjentar et mønster jo mer fester det seg,

så det er bare å fortsette og fortsette!!............ :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg er så imponrt over hvor systematisk du er i hold vekten-opplegget ditt! Jeg får ikke til å være så systematisk' date=' men jeg tror det hadde vært lurt!

 

Nå er jeg veldig spent på hvordan sommerferien skal bli- det er en tid der jeg ihvertfall har lett for å kose meg...og kose meg...og kose meg med litt ekstra av det meste- både vin, is, chips(min stoooore svakhet!!) og kotr sagt alt mulig godt!Jeg tror måten å gripe det hele an på er å bestemme i utgangspunktet hvordan opplegget må være- feks med hvor mange kosedager jeg har lov til å unne meg, og i tillegg planlegge hver dag ift hvor mye det er lov å kose seg den dagen.

 

Ha en fin dag alle sammen! :-)[/quote']

 

Og takk for det :) jeg prøver å være så systematisk som mulig, men ser at helgene som vi ofte tilbringer i campingvogna, ikke alltid blir så lett å følge med på. Men kurslederen min sier det er ok, for det er jo meningen å slippe litt og litt taket på veiingen av maten. For min egen del tror jeg nok at jeg kommer til å fortsette en stund til så lenge jeg er hjemme.

 

Jeg er ikke så veldig glad i is, men en og annen blir det nok i løpet av sommeren.Vin liker jeg ikke, og det er sjelden jeg setter meg ned å koser meg med en pils eller noe annet av alkohol, det blir stort sett i spesielle lag. Men chips derimot er også min stoooore svakhet. jeg har ingen problem med å la være å kjøpe det og da ikke spise det så lenge jeg er hjemme. Vi har kjøpt det inn noen ganger, men da har vi planlagt det og lagt opp menyen etter det. Men når noen setter det foran meg på bordet, j da sliter jeg med å la være å forsyne meg ;) Så da håper jeg at andre skal være ivrigere i skålen enn meg :)

 

Håper du får en flott dag, her skinner solen fra skyfri himmel i dag også *smilefjes*

 

P.S. Kommer tilbake til gårsdagens veiing senere i dag, nå må jeg ta med meg datteren min i badekaret, for de skal ta bilde i barnehagen i dag.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg må bare innrømme at jeg ikke har stor nok ro enda. Har nok ikke holdt på med stabiliseringen lenge nok til det. Da var det faktisk bedre når jeg var på vei ned for da hadde jeg ikke noen utskeiielser å snakke om. Jeg ble veldig glad hver uke jeg gikk ned, men jeg trodde jo ikke at jeg skulle gå ned i den farta som jeg gjorde, så da var jeg aldri stresset.

 

Egentlig drev jeg vel ikke med massiv og systematisk overspising. Stort sett så spiste jeg nok for lite kcalorier pr dag, men det var den potetgullen og darthelgene mine da ;)

 

Det høres kjempedeilig ut å kunne si at en føler seg fri. Håper den dagen når meg også :)

 

Håper alle får en strålende helg

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og nok en gang hadde jeg gått ned litt. Skjønner egentlig ikke helt dette eg, for i helgen har jeg da skeiiet ut mer enn normalt. Men vekta viste 500 gram mindre. Men men slik er det visst bare om dagen. Klarer vel å gå det opp igjen etterhvert.

 

Så nå skal jeg prøve å øke med en ekstra banan og nøtter i salaten.

 

Ha en flott kveld folkens

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, chips og sånn er min store svaket også. Er ofte "saltsyk", og det er jo så og si umulig å bare spise litt, så derfor har jeg bestemt meg for ikke å røre det så lenge jeg går ned, så får jeg vurdere hva jeg skal gjøre siden. Spiser en buljongterning jeg når salttrangen blir for stor.

Ikke akkurat det samme da men (he, he) ........... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

hvor lita skal du bli du, da??? er det ikke uvirkelig når du tenker ett år tilbake? hvor mye har du gått ned, det nærmer seg vel 35 kilo? høres helt vilt ut, egentlig.og jeg er fortsatt veldig imponert og inspirert av deg:) det er jo liksom nå den vanskelige jobben skulle starte, men foreløpig ser det ut til at det går strålende med deg:)

 

jeg er også svak for chips og falt for fristelsen i går, fordi jeg følte meg kvalm og uggen. merket etterhvert at jeg fikk sånn ekkel ettersmak i munnen... merkelig tenkte jeg, her ikke opplevd det før. etterpå så jeg på posen at det nå brukes solsikkeolje i kims potetgull. ja, ja... så blir det enklere å spise litt mindre.

 

ønkser deg en flott helg

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ja huff' date=' chips og sånn er min store svaket også. Er ofte "saltsyk", og det er jo så og si umulig å bare spise litt, så derfor har jeg bestemt meg for ikke å røre det så lenge jeg går ned, så får jeg vurdere hva jeg skal gjøre siden. Spiser en buljongterning jeg når salttrangen blir for stor.

Ikke akkurat det samme da men (he, he) ........... :cool:[/quote']

 

Jeg spiste bittelitt i starten, men ikke som jeg hadde kjøpt selv. Bare litt som jeg fikk servert fra andre. Men fra september til jul ble det ingen chips på meg. Men fra romjulen og ut, så kjøpte vi litt hver 6. uke. Men da ble det nøye oppmålt og spist som kveldsmat, ikke så mye og heller ikke en sunn kveldsmat, men jeg fikk døyvet det værste suget. Nå etter at jeg begynte på HV så har jeg spist det tre ganger. Første gangen gjorde jeg masse husarbeid for å "fortjene" det. Andre gangen var i campingvogna, og da klarte jeg ikke å spise opp alt som var oppmålt ;) og tredje gangen ble det satt foran nesen min

 

Men jeg er veldig glad for at jeg ikke har søtsug, har fått inntrykk av at de som har det har det mye verre. Det virker som om enkelte ting vi spiser trigger søtsuget til de som har vært sukkeravhengige, og sånn føler ikke jeg at jeg har det heldigvis. Vet jo at alkohol trigger saltsuget, men det blir sjelden drukket alkohol for tiden.

 

Har du prøvd de derre snack a jack med salt? Det er også en ok erstatning, de har små poser med 123 kcal pr pose og jeg og mannen brukte å dele en slik en.

 

Håper du får en strålende helg :)

 

Her ser det som om regnet skal komme til kvelden (håper det ombestemmer seg :) )

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
hvor lita skal du bli du' date=' da??? er det ikke uvirkelig når du tenker ett år tilbake? hvor mye har du gått ned, det nærmer seg vel 35 kilo? høres helt vilt ut, egentlig.og jeg er fortsatt veldig imponert og inspirert av deg:) det er jo liksom nå den vanskelige jobben skulle starte, men foreløpig ser det ut til at det går strålende med deg:)

 

jeg er også svak for chips og falt for fristelsen i går, fordi jeg følte meg kvalm og uggen. merket etterhvert at jeg fikk sånn ekkel ettersmak i munnen... merkelig tenkte jeg, her ikke opplevd det før. etterpå så jeg på posen at det nå brukes solsikkeolje i kims potetgull. ja, ja... så blir det enklere å spise litt mindre.

 

ønkser deg en flott helg

 

jubalong[/quote']

 

Så koselig at du stakk innom. Jeg må innrømme at jeg savner der på ned 20-30 kilo, men jeg er jo ikke så flink til å komme innom der selv. Men jeg skal prøve å skjerpe meg!

 

Joda jeg har nok passert 35 kilo ned, og det var jo ikke helt etter planen. men da har jeg litt å gå på gjennom sommeren. Har faktisk fått noen kommentarer om at jeg ikke bør gå ned mer, (blitt litt for skranten i ansiktet) men det jeg har gått ned nå har jo ikke vert planlagt. Og jeg trodde jo at jeg skulle gå opp ett par kilo i starten på stabiliseringen, men så feil kan man ta. Jeg har nok fortsatt veldig høy forbrenning, sikkert fordi jeg fortsatt spiser ofte og trimmer jevnt over 10 tp i uken (jeg vet jo at trimmen er litt vanskelig for deg da ;) ). Så nå er faktisk utfordringen å spise nok for ikke å fortsette nedgangen. Jeg trodde ærlig talt ikke at jeg noen gang skulle si det, men slik har det blitt.

 

Har ikke oppdaget det med kims potetgull, for jeg har stort sett tydd til maarud. Jeg liker best den med salt og pepper og der syns jeg maarud sin er bedre.

 

Håper du også får en strålende helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

men jeg håper det blir slik med meg også, at jeg egentlig går ned litt mer enn planlagt. målet mitt er 63 kilo, noe jeg tror er passe for meg. egentlig kan jeg sikkert veie litt under 60 kilo, men jeg tør ikke satse på det, fordi jeg ikke har veid så lite siden tenårene.

 

jeg er også litt redd for å se litt skranten ut i ansiktet. men de som alltid har vært slank ser jo også slik ut. dvs; jeg tror jo at etter stund, når vekten har stabilisert seg, vil man ikke se så skranten ut lenger det jevner seg litt ut på en måte. og det det er nok også fordi du nettopp har hatt runde, gode kinn, at du nå ser litt tynn ut i anskitet. forrige gang jeg slanket meg sa en venninne av meg at jeg ikke burde slanke meg mer fordi jeg ble så tynn i ansiktet. selv var hun mye tynnere i ansiktet enn meg, men det var vi så vant til, det var bare jo sånn hun så ut... men vi er ikke ungdommer lenger. min mor sier at man skal slanke seg to kilo for mye og så legge på seg igjen de to kiloene, for da vil man få litt rundere kinn.

 

ja, ja... du har jo ikke planer om å gå mer ned i vekt. og om du går opp igjen to kilo, så får du eplekinnene din tilbake:)

 

jeg liker også godt chipsen med salt og pepper, men spiser faktisk så sjelden chips at jeg ikke har lagt merke til hvilket merke som er best. tror kanskje den til maarud er litt sterkere enn kims? jeg elsker chips, men min samboer spiser det ikke. nå er jo posene på 300 g og det synes jeg er veldig mye. da blir restene liggende i skapet og "rope" på meg. det finnes jo noen små poser som bare er 40 g og det hendte før at jeg kjøpte hver sin sånn til meg og ungene. men da syntes jeg det var for lite... godt jeg ikke har slike problemer lenger, siden jeg nå bare kjøper chips til spesielle anledninger som bursdager og 17. mai, og da satser jeg på at gjestene spiser opp alt...he he:D

 

fortsatt god helg

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...