Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Heisann dere! Jeg begynner også å nærme meg målet mitt. Er på ca. 70 kg nå, og har tenkt meg ned til 67 ca. Jeg er 167 cm høy. Ligger akkurat nå og vipper på nomal BMI, er som du sier Jess, at det er vanskelig å venne seg til at man er blitt normalvektig.

 

Jeg tenker jeg også skal kjøre et løp ala Smallgirl, prøve å gjør det veldig systematisk. Har lest en del på sidene dine her. Men på noe tidspunkt er det jo ønskelig å i hvert fall ikke registrere hele tiden. Gruer meg litt til å skulle holde vekten....nedslående tall fra mye forskning rundt slanking, men jeg vil klare det! Så tar gjerne mot gode tips.

 

Smallgirl, føler du at du kan leve "normalt" nå og ikke tenke på mat og vekt absolutt hele tiden? Man blir jo så himla fokusert mens man holder på, blir nesten en hobby å slanke seg.

 

Følger med dere videre etter hvert jeg. Både gleder og gruer meg til å nå målet mitt! God kveld i stua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

...at du holder fokus, smallgirl! Dette klarer du brillefint, det er jeg sikker på!

 

Hvis jeg skal prøve meg på et råd til deg, jess (og gjerne til alle andre også!) så er det å prøve å få til mest mulig bevegelse jevnt og trutt. Du sier at du helst får til å trene i helgene, for i uken blir det gjerne for travelt. Jeg vet jo ingenting om du faktisk er flink til å bevege deg utenom trening...så sånn sett er kanskje rådet mitt helt overflødig.

 

Men jeg har altså utrolig god erfaring med å bevege meg hver eneste dag! Jeg gjør det i form av en tur på fjellet (jeg er heldig og bor sånn til at jeg kan gå til fjells/skogs rett ut hjemmenfra) hver dag. Turen er av varierende lengde- og mange dager kun 1/2 time. Jeg har holdt vekten stabil i et år nå, og jeg er overbevist om at det er fokuset mitt på bevegelse- mer enn fokuset på spising(eller mindre spising...)- som hjelper meg. Lykke til i alle fall!!!

 

-ha en fin dag alle- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig, det er veldig inspirerende å se at noen klarer å holde vekta. Hurra Smallgirl! Jeg ser også at det med å være systematisk kommer til å bli viktig for meg, for så fort jeg slipper ned "guarden" bare liie grann, går jeg opp igjen.

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om å spise LITT Jess. Jeg liker det heller ikke, og føler aldri at jeg blir ordentlig mett. Og selv om jeg også fyller opp med masse grønnsaker er jeg sulten igjen etter en halvtime. Og når det gjelder snacks og godteri er det HVERTFALL ikke noe vits med "litt", da lar jeg det heller være.

 

Ja det er et evig strev dere, men det er verdt det likevel, for å gå rundt og være 60 kg overvektig er ikke noe særlig, det er HELT sikker!!

 

Enig i det du sier om fokus også Sibbie, det blir som en hobby, og tar mye tid og energi, men som sagt: VERDT DET!

 

Og til slutt enig med deg også Svusj, litt bevegelse hver dag er viktig, og alt er bedre enn ikke noe. Min korteste "runde" tar bare et kvarter, og det hender at det er alt jeg får til på en dag, men da har jeg hvertfall gjort NOE!

 

Nå får jeg komme meg på trening.

Ha en sunn og fin fredag alle sammen!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smallgirl. Fantastisk å se at du fortsatt holder koken og veier under den magiske grensa du har satt deg. Du er stor inspirasjon både for meg og andre, det er helt klart. Ser mange henviser til Smallgirl-metoden når vekta skal holdes;). Jeg gleder meg veldig til å flytte inn hit til dere om en måneds tid eller to.

 

Ville bare kommentere svusj sin kommentar også. Jeg synes det gir mening i at det er lurt å få til trimming så og si hver dag, selv om det kan bli tid til bare litt. Det er mulig det er noen vektmessige fordeler i seg selv, men det vet jeg lite om. Jeg kjenner ikke til om det er bedre at tp er fordelt utover uka enn at de blir tatt i noen store jafs. Noen som vet dette? Jeg innbiller meg uansett at det totale antall trimpoeng han bli litt høyere ved litt hver dag, fordi man gjerne tar de litt lengre/mer krevende treningsøktene i tillegg. Med mindre man setter seg et antall i uka med tp som man skal ha og sitter på rumpa resten av uka når tp er oppnådd da :). Men det tror jeg altså ikke. Når en blir vant til litt trim hver dag kjennes det rart ut å ikke bevege seg i det hele tatt en dag.

 

Jeg regner innimellom på GR-regnestykket mitt og ser at noen ekstra tp gir en mye høyere prosentvis økning av kaloriinntak når vekta er lavere. Så når det er mange kilo kan en gå ned på relativt stort kaloriinntak og relativt lite trim, mens når vekta blir lavere så blir det adskillig mer i matfatet ved noen flere tp :).

 

Ha en riktig flott da alle! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei Smallgirl:-)

Det er fremdeles rart å lese at du er noe med 50. Tenk det! Jeg må bare spørre deg om det virkelig har gått opp for deg?

Jeg er ett sted mellom 73 og 74 og i hodet mitt er jeg enda ganske rund' date=' iallefall enkelte dager. Jeg ser og skjønner jo at jeg er blitt noenlunde normal,selv om jeg enda har litt på beina. Må innom BMI-testen av og til for å SE at det faktisk står normal BMI:D

Det tar vel bare litt tid å finne ut hvem/hvordan man er.

Nå begynner det å bli ganske lenge siden du var ferdig med ned-fasen.

Det er utrolig oppløftende for meg å se at du klarer å holde vekten. For det gjør du virkelig selv om det kan svinge bittelitt. Du klarer å hente deg inn igjen hver gang, og det er det som er viktig. Tror nok ingen klarer å ligge helt på strek hele tiden.

Jeg leser stadig om folk som sier at det var lett å gå ned, først når de skulle holde vekta startet kampen. Hva tenker du om det?

Jeg skal iallefall følge ditt eksempel og vise verden at det skal gå an å vinne den kampen.

 

Det var jo litt snakk om storspising inne på tråden min. Jeg vil tro at det sikkert kan ta mange år å krympe magesekken. Nå vet jeg ikke heller hvor lett det er å få krympa min, for jeg spiser ganske mye. Jeg fyller opp med grønnsaker så det holder. Jeg burde sikkert øvd meg på å spise små porsjoner, men synes det er et slit. Jeg liker ikke LITT:D

Jeg føler jo at jeg spiser LITT til alle måltider unntatt middag. Når jeg har spist ei skive eller to kjenner jeg egentlig ikke at jeg har spist. Jeg bare følger ordren fra JESS!

 

Jeg trener heller ikke hver dag, det blir for slitsomt/travelt. Jeg trener mest i helgene for da har jeg best tid og mest overskudd. Jeg prøver å få til minst 2 treningsøkter midt i uka.

 

Jeg begynner på hold vekten-kurs i neste uke, selv om jeg mangler 2-3kg på fullført ned. (etter anbef. fra kursleder)

Hvor lang tid brukte du på å trappe opp fra ned-meny til hold-vekten?

 

Herlighet, Smallgirl. Her ble du bombardert med spørsmål...svar hvis du har tid og lyst, jeg spør nå deg fordi jeg føler at jeg kjenner deg litt...og fordi du har vært et strålende eksempel for oss som kommer etter i løypa

 

JESS[/quote']

 

Jeg føler det nok som deg, at jeg er rimelig rund enkelte dager... Og den plassen det sitter igjen noe er nok magen, men det kommer nok av at jeg alltid har vært ett karbo-menneske. Kanskje det hadde hjulpet med bukplastikk, slik at jeg hadde fått vekk det løse, men jeg vet ikke.

 

Når det gjelder det å gå ned, kontra å holde vekten, er jeg nok litt enig i at når jeg skulle begynne å å holde vekta så startet den virkelige kampen ( trodde jeg). MEN nå har jo jeg vært en jojo slanker i flere år, og flere ganger klart å gått ned ganske så mye. Foe så å gå opp igjen alt og litt til. Men denne gangen når jeg tok tak å meldte meg på hold vekten kurs, og da ble alt så mye annerledes. Jeg har følt at jeg har vært i trygge hender hele tiden. Har jeg vært i tvil om noe, har jeg ringt kurslederen min. Så denne gangen har det på en måte ikke vært like vanskelig som jeg trodde det skulle bli. Jeg har hatt fantastisk oppfølging fra kurslederen min :) Og jeg tror at så lenger en følger rådene en kan få der, kommer det til å gå bra. eneste problemet er at når en skeiier litt ut og det ikke vises på vekta, er det desverre lett å ta enda litt mer neste gang.

 

Vi er nok litt like der jess, jeg føler heller ikke at LITT er nok, iallfall ikke hele tiden, selv om noen dager er lettere enn andre. Middagene er helt greie for der er jeg flink å fylle på med grønnsaker, og jeg må nok innrømme at jeg ikke er like flink til det til de andre måltidene.

 

Når det gjelse trim/trening så er det jo mest gåturer for min del, i raskt tempo, med staver. Men som svusj sier så er det kanskje ikke så dumt å ta en halvtimes tur de dagene en føler en ikke har tid til mer. Men jeg sliter litt der, når jeg først har kledd på meg, ønsker jeg å ta en skikkelig tur. Det har nok blitt en vane det der.

 

Så flott at du starter kurset nå snart. Det blir jo en ny og spennende utfordring. Jeg brukte ikke så lang tid fra ned i vekt og opp i hold vekten i antall kcalorier, jeg mener det var i underkant av 2 måneder, ikke minst fordi jeg fortsatte å gå ned i vekt etter at jeg begynte å trappe opp.

 

Nå håper jeg at jeg har fått med det meste, visst ikke, for du bare spørre på nytt, hehe.

 

ha en flott dag og en strålende helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Heisann dere! Jeg begynner også å nærme meg målet mitt. Er på ca. 70 kg nå' date=' og har tenkt meg ned til 67 ca. Jeg er 167 cm høy. Ligger akkurat nå og vipper på nomal BMI, er som du sier Jess, at det er vanskelig å venne seg til at man er blitt normalvektig.

 

Jeg tenker jeg også skal kjøre et løp ala Smallgirl, prøve å gjør det veldig systematisk. Har lest en del på sidene dine her. Men på noe tidspunkt er det jo ønskelig å i hvert fall ikke registrere hele tiden. Gruer meg litt til å skulle holde vekten....nedslående tall fra mye forskning rundt slanking, men jeg vil klare det! Så tar gjerne mot gode tips.

 

Smallgirl, føler du at du kan leve "normalt" nå og ikke tenke på mat og vekt absolutt hele tiden? Man blir jo så himla fokusert mens man holder på, blir nesten en hobby å slanke seg.

 

Følger med dere videre etter hvert jeg. Både gleder og gruer meg til å nå målet mitt! God kveld i stua![/quote']

 

Så koselig å se noen nye her inne:) Deg vet jeg faktisk ikke om jeg har sett før, skal jeg være helt ærlig.

 

Ser det er mange innom tråden her nå, som er nesten ferdig, og det er jo du også. Det er rart det der med å venne seg til å være normalvektig, når en i maaange år har vært overvektig/fet slik som jeg, så er det en utrolig følelse å nå kunne kalle meg normal når det gjelder vekta (utenom er jeg egentlig litt gal, men det får bli en annen diskusjon :)).

 

Jeg skal være helt ærlig: Jeg registrer ikke hele tiden, og jeg har heller ikke gjort det siden sommerferien. Tar bare enkelte dager jeg måler og veier for å forsikre meg om at jeg er i sonen.

 

Jeg føler at jeg kan leve normalt, jeg spiser mine fem måltider om dagen + frukt og melk, og så skeier jeg ut inn i mellom. Jeg lar det helt klart være flest hverdager nå :) Men jeg klarer ikke å la være å tenke på mat og vekt hele tiden, jeg har gjennom hele prossessen vert på vekta omtrent daglig ( det har ikke vært krise om jeg har vert bortreist), og det kommer jeg nok til å fortsette med lenge ennå. Jeg er livredd for å gå opp i vekt igjen, og jeg vet at så lenge jeg trakker på vekta har jeg kontrollen. De periodene jeg har gått litt opp ( sommerferien, fra medio nov til medio des og jula) har jeg ikke vært på vekta i det hele tatt omtrent, forutenom jula da, men da hadde jeg faktisk tatt med i beregningen at det var lov å gå opp litt. Men hobby når det gjelder å slanke seg? Føler nesten at det er en deltidsjobb jeg, hehe.

 

Du må gjerne stikke innom tråden når du måtte ønske det, jeg syns alltid det er kjempekoselig med nye innlegg. Og jeg var myyyye her inne og las da jeg nærmet meg målet mitt.

 

Jeg ønsker deg iallfall masse lykke til med de siste 3 kiloene, og du skal ikke grue deg til du er ferdig.

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
...at du holder fokus' date=' smallgirl! Dette klarer du brillefint, det er jeg sikker på!

 

Hvis jeg skal prøve meg på et råd til deg, jess (og gjerne til alle andre også!) så er det å prøve å få til mest mulig bevegelse jevnt og trutt. Du sier at du helst får til å trene i helgene, for i uken blir det gjerne for travelt. Jeg vet jo ingenting om du faktisk er flink til å bevege deg utenom trening...så sånn sett er kanskje rådet mitt helt overflødig.

 

Men jeg har altså utrolig god erfaring med å bevege meg hver eneste dag! Jeg gjør det i form av en tur på fjellet (jeg er heldig og bor sånn til at jeg kan gå til fjells/skogs rett ut hjemmenfra) hver dag. Turen er av varierende lengde- og mange dager kun 1/2 time. Jeg har holdt vekten stabil i et år nå, og jeg er overbevist om at det er fokuset mitt på bevegelse- mer enn fokuset på spising(eller mindre spising...)- som hjelper meg. Lykke til i alle fall!!!

 

-ha en fin dag alle- :-)[/quote']

 

Fokusen må nok holdes ja, hehe.

 

I dag har det skjært seg litt med meg. ikke fordi jeg ønsket det, eller hadde lysst på noe, men jeg glemte brødmaten min på kjøkkenbordet i dag :) Så da har det blitt en hel dag med kantinemat på meg, inkl frokosten som jeg alltid spiser med det samme jeg kommer på jobb. Heldigvis er de på kantinen her helt fantastiske, jeg får som oftest sunn og god mat om jeg ber om det, men det har nok uansett blitt litt for mange kcalorier i dag. Så jeg sitter å vurderer dagens middag, kanskje jeg bare skal ordne en stooor salat med noe kyllingskinke og litt fullkorn pasta. Vi har hatt det til middag noen ganger, og jeg synes det er en fullgod middag, som ikke tar alt for mange kcalorier.

 

Når det gjelder deg og trim eventuelt bevegelse som du pleier å kalle det, hehe. Så er du utrolig flink som kommer deg ut i skog og mark hver dag. Du sier jo at en del av grunnen er ryggen din, men jeg har hørt noen rykter om at visst en trimmer hver dag i tre uker blir en avhengig, en bare må fortsette. Tror du dette kan stemme?

 

Håper du får en flott dag og en strålendes helg

 

P.S. nå må jeg overlate dataen til "lærlingen" min, så da må jeg heller svare skrulle og kess da. Vil gjerne fortsette, men pliktene kaller

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Smallgirl!!! Og tusen takk til dere andre som også var her inne og kommenterte innlegget mitt!!!

Jeg tenker litt på dette med hverdagsbevegelse. Jeg merker at det har skjedd en omstilling i hodet, jeg prøver å tenke at alle bekker små...F.eks la jeg ofte ting som skulle i kjelleren i trappa- i påvente av at noen skulle ned. Nå går jeg alltid ned med det med en gang. Og jeg tar turen til postkassen selv om jeg bare har 1 jobb-brev som skal sendes, tidligere samlet jeg kanskje opp noen dager.

Jeg trener 3-5 treningsøkter i uka og her har jeg nok ikke så mye å gå på. Men jeg skal vurdere mulighetene for f.eks å gå et par ekstra kvartal når jeg skal hjem fra jobb, det må jo være overkommelig?

Jeg tenker litt som Skrulle, jeg har nesten større behov for å få TP nå enn da jeg var tyngre- for ellers blir det så knabert med mat (hilsen mat-hesten:D) Jeg er helt sikker på at trening er vanedannende. Det sørgelige er jo at det er lett å venne seg av med vanen, det skal ikke mer enn noen dager til før abstinensene er borte. Akk, hadde det enda vært slik med sug og sult...

 

Du sier at du har karbo-kropp...? Jeg har lest om dette flere steder, og lurer litt på om dette er dokumentert. Jeg har mer "pære-kropp" til tross for at jeg har hugget godt innpå med karbo i 43 år. Jeg har litt mageflesk, men ikke så ille egentlig, lår & legger er vel de mest "kjøttfulle" (hørtes ikke det fint ut?) på meg for tiden:-)

Godt å høre at du hadde god hjelp i HV-kurset, jeg er veldig spent på det. Godt å høre at du ikke registrerer hele tiden, jeg kan nok leve med at jeg må kontrollere av og til. Jeg VET at jeg helt sikkert på passe på mat & vekt resten av mitt liv. Jeg tenker på mat hele tiden, det begynner heldigvis å bli en vane- ja nesten en normaltilstand.

 

Tross alt "slitet" er jeg HELT ENIG med Kess i at livet som passelig slank er MYE BEDRE enn livet som overvektig. Helt klart! :) Så da har vi ikke noe alternativ!

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ja enig' date=' det er veldig inspirerende å se at noen klarer å holde vekta. Hurra Smallgirl! Jeg ser også at det med å være systematisk kommer til å bli viktig for meg, for så fort jeg slipper ned "guarden" bare liie grann, går jeg opp igjen.

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om å spise LITT Jess. Jeg liker det heller ikke, og føler aldri at jeg blir ordentlig mett. Og selv om jeg også fyller opp med masse grønnsaker er jeg sulten igjen etter en halvtime. Og når det gjelder snacks og godteri er det HVERTFALL ikke noe vits med "litt", da lar jeg det heller være.

 

Ja det er et evig strev dere, men det er verdt det likevel, for å gå rundt og være 60 kg overvektig er ikke noe særlig, det er HELT sikker!!

 

Enig i det du sier om fokus også Sibbie, det blir som en hobby, og tar mye tid og energi, men som sagt: VERDT DET!

 

Og til slutt enig med deg også Svusj, litt bevegelse hver dag er viktig, og alt er bedre enn ikke noe. Min korteste "runde" tar bare et kvarter, og det hender at det er alt jeg får til på en dag, men da har jeg hvertfall gjort NOE!

 

Nå får jeg komme meg på trening.

Ha en sunn og fin fredag alle sammen!!:):)[/quote']

 

For meg har deet å være systematisk vært ett must. Både når jeg skulle ned i vekt, og også når jeg skulle starte stabiliseringen. når jeg gikk ned spiste jeg stort sett det samme hver dag,og til samme tid. Skiftet på middagene da selvfølgelig. Og hadde jeg ikke valgt å stole på kurslederen min fra dag 1, hadde jeg aldri i livet turt å øke kcalori inntaket så fort som jeg gjorde. Fortsatt spiser jeg til omtrent samme tid, og de forskjellige måltidene pr dag, er ganske like.

 

Ellers er vi vel rimelig enig om det meste alle som er her inne ser det ut til, hehe.

 

Håper du får en strålende helg Kess

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har i grunn ikke noe valg, Jess, for når det gjelder livskvalitet er det ikke tvil om at den blir bedre ettersom vekta går nedover, på alle måter!!

 

Og ja, jeg har virkelig skjønt hvor viktig det er å være systematisk og målretta, Smallgirl, så får det heller bli litt kjedelig. Det blir mye det samme her også, og mest variasjon med middagen, men det er i grunn helt greit, så kan man jo gjøre det litt annerledes av og til i helger og i ferier.

 

Er jo fint at vi er mye enige, for det betyr vel at vi gjør mye riktig det da.....(he, he)

 

En fin helg til deg også, Smallgirl,

og alle dere andra!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei Smallgirl. Fantastisk å se at du fortsatt holder koken og veier under den magiske grensa du har satt deg. Du er stor inspirasjon både for meg og andre' date=' det er helt klart. Ser mange henviser til Smallgirl-metoden når vekta skal holdes;). Jeg gleder meg veldig til å flytte inn hit til dere om en måneds tid eller to.

 

Ville bare kommentere svusj sin kommentar også. Jeg synes det gir mening i at det er lurt å få til trimming så og si hver dag, selv om det kan bli tid til bare litt. Det er mulig det er noen vektmessige fordeler i seg selv, men det vet jeg lite om. Jeg kjenner ikke til om det er bedre at tp er fordelt utover uka enn at de blir tatt i noen store jafs. Noen som vet dette? Jeg innbiller meg uansett at det totale antall trimpoeng han bli litt høyere ved litt hver dag, fordi man gjerne tar de litt lengre/mer krevende treningsøktene i tillegg. Med mindre man setter seg et antall i uka med tp som man skal ha og sitter på rumpa resten av uka når tp er oppnådd da :). Men det tror jeg altså ikke. Når en blir vant til litt trim hver dag kjennes det rart ut å ikke bevege seg i det hele tatt en dag.

 

Jeg regner innimellom på GR-regnestykket mitt og ser at noen ekstra tp gir en mye høyere prosentvis økning av kaloriinntak når vekta er lavere. Så når det er mange kilo kan en gå ned på relativt stort kaloriinntak og relativt lite trim, mens når vekta blir lavere så blir det adskillig mer i matfatet ved noen flere tp :).

 

Ha en riktig flott da alle! - skrulla[/quote']

 

Og velkommen innom. Kjekt å se at du også nærmer deg målet ditt nå :(

 

Takk for fine ord. Jeg ble nok litt rørt når jeg leser at mange henviser til min metode når en skal begynne å stabilisere seg. Det kan jo tyde på at jeg har gjort mye riktig iallfall, hehe

 

Jeg har vel egentlig satt meg bare ett minimum, når det gjelde tp pr uke, men satser jo på å få flere enn det hver uke. Men enkelte uker er det desverre slik for meg, som det sikkert er for andre også, at tiden ikke strekker til. Men mest mulig bevegelse hver dag er nok en fordel ja. og jeg beundrer svusj og kess som tar seg en tur hver dag, selv om turen kanskje blir kort.

 

Det med ekstra kcalorier i forhold til tp når vekta er lavere, har jeg faktisk ikke tenkt over. Ikke har jeg giddet å regne så mye i det siste heller, hehe. Jeg vet jo sånn ca hvor mye og hva jeg skal spise.

 

Ønsker deg en flott dag, og en strålende helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Tusen takk for svar' date=' Smallgirl!!! Og tusen takk til dere andre som også var her inne og kommenterte innlegget mitt!!!

Jeg tenker litt på dette med hverdagsbevegelse. Jeg merker at det har skjedd en omstilling i hodet, jeg prøver å tenke at alle bekker små...F.eks la jeg ofte ting som skulle i kjelleren i trappa- i påvente av at noen skulle ned. Nå går jeg alltid ned med det med en gang. Og jeg tar turen til postkassen selv om jeg bare har 1 jobb-brev som skal sendes, tidligere samlet jeg kanskje opp noen dager.

Jeg trener 3-5 treningsøkter i uka og her har jeg nok ikke så mye å gå på. Men jeg skal vurdere mulighetene for f.eks å gå et par ekstra kvartal når jeg skal hjem fra jobb, det må jo være overkommelig?

Jeg tenker litt som Skrulle, jeg har nesten større behov for å få TP nå enn da jeg var tyngre- for ellers blir det så knabert med mat (hilsen mat-hesten:D) Jeg er helt sikker på at trening er vanedannende. Det sørgelige er jo at det er lett å venne seg av med vanen, det skal ikke mer enn noen dager til før abstinensene er borte. Akk, hadde det enda vært slik med sug og sult...

 

Du sier at du har karbo-kropp...? Jeg har lest om dette flere steder, og lurer litt på om dette er dokumentert. Jeg har mer "pære-kropp" til tross for at jeg har hugget godt innpå med karbo i 43 år. Jeg har litt mageflesk, men ikke så ille egentlig, lår & legger er vel de mest "kjøttfulle" (hørtes ikke det fint ut?) på meg for tiden:-)

Godt å høre at du hadde god hjelp i HV-kurset, jeg er veldig spent på det. Godt å høre at du ikke registrerer hele tiden, jeg kan nok leve med at jeg må kontrollere av og til. Jeg VET at jeg helt sikkert på passe på mat & vekt resten av mitt liv. Jeg tenker på mat hele tiden, det begynner heldigvis å bli en vane- ja nesten en normaltilstand.

 

Tross alt "slitet" er jeg HELT ENIG med Kess i at livet som passelig slank er MYE BEDRE enn livet som overvektig. Helt klart! :) Så da har vi ikke noe alternativ!

 

Klem fra JESS[/quote']

 

Jeg også tar heller turen på loftet eller i kjelleren nå, kontra å vente til jeg eller noen andre skal dit likevel.

 

om det med karbokropp er dokumentert, aner jeg ingenting om, jeg har bare hørt/lest om andre som har sagt det. At har en karbokropp, er en epleforma, og at det er mye farligere enn å være pæreforma, siden magefettet er det farligste.

 

En fin måte å si det på da, det mest kjøttfulle stedet :) Men ja, jeg tror at mange av oss må passe på mat og vekt resten av livet, desverre. Og jeg er enig med deg i at dette har nå begynt å bli en vane. Selv om jeg av og til føler jeg er for opphengt i det fortsatt.

 

Ha en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ja vi har i grunn ikke noe valg' date=' Jess, for når det gjelder livskvalitet er det ikke tvil om at den blir bedre ettersom vekta går nedover, på alle måter!!

 

Og ja, jeg har virkelig skjønt hvor viktig det er å være systematisk og målretta, Smallgirl, så får det heller bli litt kjedelig. Det blir mye det samme her også, og mest variasjon med middagen, men det er i grunn helt greit, så kan man jo gjøre det litt annerledes av og til i helger og i ferier.

 

Er jo fint at vi er mye enige, for det betyr vel at vi gjør mye riktig det da.....(he, he)

 

En fin helg til deg også, Smallgirl,

og alle dere andra!!!!:(:)[/quote']

 

Se der ja, du velger det samme som meg ser jeg :)

 

Og jeg er enig i at det kanskje kan bli litt kjedelig innimellom, men samtidig er det tross alt verdt det når en ser det er det som fungerer best for oss, ikke sant? Og livskvaliteten vår stiger for hver dag etter som man klarer å gå ned i vekt eller holde seg innen ønsket vekt vekt.

 

Jupp, det viser nok at vi gjør mye riktig, tjihi

 

Klem fra Smallgirl ( som sitter her og skriver innlegg til 330 kroner timen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oii her har de vært stor aktivitet siden jeg har vært inne sist. får prøve å ta meg tid te å lese meg opp litt her før jeg skriver noe inne her.

 

Vill bare ønske de ei flott helg og en flott dag

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det jamen vært masse aktivitet! Så kjekt! Her står masse forskjellig av tips og spørsmål og kommentarer....så jeg går sikkert glipp av endel...men jeg skal ihvertfall kommentere det jeg umiddelbart kommer på!

 

Når det gjelder bevegelse, har jeg lest ett eller annet sted at forbrenningen øker ved en viss aktivitet...og at den økningen fortsetter også etter at aktiviteten er ferdig, derfor er det lurt å bevege seg så ofte om mulig. Men jeg tror at man må trimme på den måten man får det til, enten det er hver dag eller noen dager her uke- det er uansett viktigst å få det gjort! Og det er veldig viktig å holde på med en trimaktivitet man trives med, som man tror man kan klare å holde på med over tid...:-)

 

I helgen har jeg ikke vært særlig flink...men nå er det mandag, ny uke og nye muligheter....så nå er det skjerpings :-)

 

-ha en fin kveld-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er utrolig viktig å velge det som fungerer for en selv, både når det gjeldet mat, trening og annet. Det er så mange meninger og gode råd ute å går, så man må bare ta et valg for seg selv og holde på det. Hvis det virker altså, for: "om noe IKKE virker, prøv på en ANNEN måte". Så enkelt, (og så vanskelig) kan det være.:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ikee å komme tilbake til den normale hverdagen med maten, men litt tyngre trimmessig. Ikke at jeg føler jeg har skippa trimmen, for det har jeg ikke. Men på grunn av mye å gjøre på arbeid, overtid torsdag som var, jobbing lørdag og overtid i dag og torsdag ( med det jeg vet nå), så rekker jeg ikke mye hjemme. jeg har rett og slett nedprioritert husarbeidet, for å kunne jobbe overtid og trimme. Vel vel, det blir jo penger og god helse av det håper jeg :) Forrige uke gikk på følgende måte: Mandag,tirsdag og onsdag, jobb + vel en time trim, torsdag 4 timer overtid, fredag, jobb 1,5 timer trim, lørdag jobb fra 7-16 (inkl kjøring), søndag en time trim og mye lating :) Denne uken ble det jobb og vel en time trim, i dag jobb og overtid 4 timer, i morgen, jobb, ca 1 time trim, så reise på hold vekten kurs, torsdag jobb + 4 timer overtid og fredag jobb + vel 1 time trim. Om det blir jobbing lørdag igjen, vet jeg ikke ennå, så jeg legger ingen planer for helgen.

 

Takk for hilsen Evelyn, jeg har vært innom bloggen din og skrevet litt.

 

Hei Svusj: Jeg har også hørt det med aktivitet og forbrenning, så siden vi har hørt det begge to, så satser vi på at det stemmer, hehe.

For min egen del så er jeg ikke så flink å trene allsidig. Det blir stort sett raske gåturer med staver, men jeg trives veldig godt med det, så da velger jeg heller det enn å begynne med ting jeg kanskje ikke trives med. Dessuten nærmer våren seg, og da blir det vel muligheter til fjellturer igjen.

Hos meg har dagene inkl. helga faktisk vært ganske så bra matmessig, ingen stor utskeiielser iallfall :)

 

Ha en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart at du ikke har fått gjort noe hjemme da:-) for du har nå jamen gjort nok på jobb og med trimmingen! Lur prioritering, sier nå jeg :-) Husarbeidet løper ikke fra oss!

 

Jeg har vært på turen min i dag- og da kunne jeg konstatere at det nå er mulig å gå i skogen helt frem til klokken er nesten halv fem- uten hodelykt! Jippi!!det går mot lysere tider!

 

Jeg har ikke forsøkt staver, men det høres jo veldig effektivt ut da!

 

Lykke til med jobbing og trimming :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Nei, husarbeidet løper ikke fra oss, hadde det enda gjort det da, så kunne vi løpt etter det, eller enda bedre vært kvitt det :)

 

Men nå ble det faktisk litt usikkert om jeg får sjangs å trimme på fredagen, det skal visst være årsmøte i dartklubben, og da rekker jeg ikke å trimme før jeg må dra hjemmefra. Men blir det jobbing lørdag, kommer jeg ikke til å dra på årsmøtet, og blir det ikke jobbing, så må jeg nesten høre hva mannen min sier. Jeg syns selv jeg er veldig mye bort for tiden :)

 

Og svusj: det med staver kan jeg virkelig anbefale, en får brukt mange flere muskler i kroppen med å gå med staver enn uten ( det sies 40% mer, men det vet jeg ikke om det stemmer). Personlig blir jeg iallfall mye fortere varm med enn uten, og pulsklokken viser at jeg forbrenner en god del flere kcalorier :)

 

Ha en flott dag

 

Klem fra Smallgirl ( som er litt spent på hvordan det går på kurset i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Vet ikke om det hjelper med vaskehjelp nå, jeg skulle hatt ryddehjelp, oppvaskhjelp, vaskeklehjelp, vanlig vaskehjelp, ja hjelp til det meste hjemme tror jeg :)

 

I går når jeg kom hjem fra kurs, fikk jeg dårlig samvittighet. Mens jeg hadde vært borte hadde datteren min sagt til pappaen at hun savner meg :) Da lurte han på om hun ikke savnet ham også? Da sa hun at jammen pappa, du er her hele tiden, mens mamma er mye borte, så deg trenger jeg ikke savne. Litt kjedelig at det er såpass høyt arbeidspress her om dagen, men det går vel snart over...

 

Ha en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja, da var den første kursdagen i år over.

 

Jeg var jo klar over at jeg hadde gått ned siden forrige kurskveld i desember, men jeg visst ikke hvor mye. Min og kurslederen sin vekt stemmer ikke helt overens, og jeg husker aldri hva jeg veier på hjemmevekten før jeg drar på kurset.

 

Så gjett om jeg ble glad da jeg tråkket på vekten? Den viste 1,5 kilo ned fra forrige kurskveld, og jeg var pr i går 300 gram tyngre enn jeg var da jeg startet på kurs i april :) jeg er kjempeglad, dette viser at så lenge en holder seg til det en skal så er vekten også samarbeidsvillig :) Jeg har faktisk ikke vært så lett på kurslederen sin vekt siden september :)

Håper jeg nå klarer å fortsette i den gode steamen jeg nå er i.

 

Ha en flott dag alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra!

Jeg blir så glad når jeg leser slikt, du viser jo at det er mulig. Jeg VIL proppe hodet mitt fullt av tanker på at det går an å holde vekten, liker ikke å høre om alle denne statistikken som sier det motsatte. Det gjelder sikkert de som ikke er i vektklubben eller går hold vekten!!!

Har du noen strategier på "belønning" av deg selv? Jeg tenker ikke nødvendigvis på slikt som koster noe, pengene har uansett fått bein å fly på i og med at jeg trenger så mye nye klær. Jeg tenker litt på hva jeg skal erstatte nedgang på vekta og positive kommentarer fra andre med andre med...kjenner at folk sin interesse og tilbakemelding forsvinner gradvis nå. Og det er jo bra!

Jeg må være min egen støtte, rose meg selv, kanskje ha noen trim-mål..., hmmm...

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...