Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg endelig komt i gang med trimmen igjen, og komt meg inn her til dere. Det har vært det første målet for å komme i orden igjen.

 

Jeg er veldig takknemmelig for at dere har tatt i mot meg igjen med åpne armer, siden jeg var litt nervøs på forhånd. Ikke bare sviktet jeg dere med å stikke av med halen mellom bena, men jeg kom tilbake tyngre enn jeg har vært på mange måneder.

 

Matmessig har det gått ganske greitt, forutenom at det ble kinamat på fredag. Der det nok ble for mye ris. Jeg er veldig glad i både kinamat og ris, så det er nok grunnen til at jeg er vanskelig å stoppe der :D

 

Trim messig er jeg veldig fornøyd. Etter å ha vært uten trim fra 31. oktober og frem til og med 8. desember, har jeg siden tirsdag denne uken trimmet jevnt og trutt. Jeg tok meg en fridag fredag, men den var planlagt. Så på 5 økter har jeg trimmet bort 2189 kcalorier ( 11,1 tp ), med gjennomsnittlig 45% fettforbrenning.

 

Selv om planen var å trimme i dag også, er det ikke helt sikkert at jeg rekker det. For i går kveld kunne mannen min fortelle at han muligens måtte jobbe overtid i dag. Så i utgangspunktet var planen min trim mandag, onsdag og torsdag på hverdagene denne uken, men skulle det bli vanskelig i dag, tar jeg det i morgen i stedet.

 

Håper dere fortsatt får ei flott førjulstid, og ikke stresser for mye :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Ingen grunn for oss å ikke ta imot deg med åpne armer:-) du byr på deg selv og har masse å bidra med her inne!!

 

Så flott med trimmen! Du er igang!! Jeg tror som deg at det gjør det mye lettere å holde vekten! Jeg er veldig glad for at jeg har klart å holde fast på de daglige turene mine. Men jeg er jo ikke like sikker på at jeg hadde klart det om det ikke var for ryggen min- det er jo egentlig på grunn av den jeg går daglige turer i terreng....! Det er jo ikke så langt jeg går - noen dager er det en halv time, andre dager opp mot en time....alt etter hva jeg har tid til.

 

Litt travle dager nå- sikkert for flere enn meg! Men jeg skal pøve å skrive litt regelmessig!

 

:-) god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn for oss å ikke ta imot deg med åpne armer:-) du byr på deg selv og har masse å bidra med her inne!!

 

Så flott med trimmen! Du er igang!! Jeg tror som deg at det gjør det mye lettere å holde vekten! Jeg er veldig glad for at jeg har klart å holde fast på de daglige turene mine. Men jeg er jo ikke like sikker på at jeg hadde klart det om det ikke var for ryggen min- det er jo egentlig på grunn av den jeg går daglige turer i terreng....! Det er jo ikke så langt jeg går - noen dager er det en halv time' date=' andre dager opp mot en time....alt etter hva jeg har tid til.

 

Litt travle dager nå- sikkert for flere enn meg! Men jeg skal pøve å skrive litt regelmessig!

 

:-) god natt![/quote']

 

Ja trimmen er nok veldig viktig. Og det er kjempebra at du klarer å holde fast på turene dine. Jeg tror det er ett must, for å kunne klare å holde vekten videre. Nå vil jo jeg gjerne ned litt igjen da, men det ser ikke så lovendes ut denne uken :D Men jeg venter på det månedlige ( eller det som kommer etter tre uker med meg ), så jeg håper det er det som spiller meg ett puss. For jeg har vært flink med både mat og trim denne uka.

 

Trimmen i går skar seg som jeg fryktet. Jeg hadde ikke ledig tid før klokka 22, og da fristet senga mye mer enn noe annet. Jeg var faktisk uheldig å klistret en finger på jobb også i går, helt fremme ved neglen, så den er veldig vond.

 

planen var at jeg skulle ha treningsfri i dag, for jeg har så mye å gjøre. Men nå har jeg avtalt med mannen min at han skal ta med seg datteren vår, for å shoppe det som jeg skulle ta meg av, så skal jeg få trimme i stedet. Håper ikke det ender med overtid hos ham i dag igjen. da blir jeg nok litt frustrert.

 

I går kveld fikk jeg ordnet med julemann deigen og har lovt datteren min at vi skal stikke dem ut etter at jeg er ferdig med å trimme og at leksene er unnagjort.

 

Så med tanke på kakemenner og annen julebakst, tar jeg med en sms som jeg fik i går:

 

Når man blander mel og vann, blir det til lim...

MEN: når man så tilsetter egg og sukker blir det til ei kake!

HVOR blir da limet av?

Nå skal jeg fortelle dere det:

det er det som får kaka til å bli sittende fast på ræva, hoftene og magen!

 

Ha ei fortsatt flott forjulstid :)

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går ble også bra, med ett lite minus. Jeg kom meg ut på trimtur, og selv om jeg syns jeg holdt bra fart, fikk jeg liksom aldri opp pulsen. Så jeg endte på 394 kcalorier, som er greitt nok, selv om målet er å passere 400 de dagene jeg trimmer. Vi bakte julemenn ( eller kakemenn, som noen kaller det) av en ny oppskrift, og jeg ble litt skuffa over hvordan de ble utseendemessig. Det virket som det var får lite mel i de, så jeg knadde inn litt mer på slutten og da såg de bedre ut.

 

Men det negative i går ble kveldsmaten. Vi hadde rett og slett gått tom for brød :mad: , hadde bare akkurat nok til å ta med på jobb i dag. Så de ble en julemann og to mandariner. Ikke så ille kcalorimessig ( og jeg fikk smakt på julemennene som ikke var så aller værst på smak), men ikke noe som metter akkurat. Og jeg hadde sikkert smakt på de før eller senere uansett;)

 

Jeg ser at jeg kommer til å få det travelt denne uken, ikke bare hjemme som jeg forventet, men også her på jobb. Jeg tok jo tidligere her teorien på truckfører lappen, men nå skal vi visst ha både kjøring og oppkjøring denne uken blir det sagt. I tillegg har jeg vareopptelling i rørlageret mitt, og skal da prøve å få unna litt av det "vanlige" arbeidet også.

 

Men visst det ikke skjer noe ekstraordinært i daf skal jeg nok få tid til trim uansett. jula kommer jo om en uke, enten en føler seg ferdig eller ikke. Og akkurat nå er trimmen i førersetet hos meg.

 

Ha ewn flott dag, i desse travle forjulstider :D

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kommer jeg rett fra avdelingsmøte/juleavslutning. og det kom ikke som noen overraskelse at det nok en gang var kaffi og kaker som stod på menyen :D Så da ble det ja takk til kaffe og nei takk til kaker.

 

Det skal også være felles julelunsj for alle de ansatte på fredag, men da sier ryktene at vi får servert kyllingfilèt og wraps, så da får jeg heller si ja takk til ett godt og sunt måltid den dagen :)

 

Ha en fortsatt fin dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uforklarlig? Ja kanskje.

 

Jeg vet egentlig ikke helt hva som har skjedd. Jeg har veiet meg hver dag denne uken klokken 18.30 ( + - 10 min) med klær, og skrevet ned vekta. Allerede torsdag forrige uke var jeg nesten ett kilo lettere, enn jeg var på dagen før. Men så begynte vekta å stige igjen, og den steg og steg fram til mandag( da var jeg tyngre enn forrige onsdag), men fra tirsdagen, begynte det å gå nedover igjen.

 

Kan det være at kroppen ( musklene) har samlet vann siden det er en stund siden jeg trente sist? Ikke vet jeg. Jeg trodde kanskje at det var det at jeg gikk å ventet på mensen, men den har jeg ikke fått ennå, blir vel i løpet av dagen, eller morgendagen tenker jeg.

 

I går hadde jeg en litt merkelig dag, jeg gjorde ikke noe annet enn jeg har gjort de andre dagene ( ikke drukket mer vann heller), men jeg måtte løpe oftere på do for å tisse. Jeg øynet jo da ett lite håp om at dette skulle gi utslag på vekta.

 

Så med relativt gått mot gikk jeg på vekta i går, onsdagen er jo de dagene jeg registrerer vekta, så da fikk da bare briste eller bære. Vekta viste i går 58,8 kilo! Dvs en nedgang på 1,3 kilo fra forrige onsdag. Men tanken slår meg selvfølgelig, er dette reelt? Er det bare kroppen min som har holdt på vannet fordi jeg har startet å trene igjen? Vel, jeg innrømmer at jeg er litt usikker. jeg kommer til å fortsette å veie meg til samme tid frem mot neste veiing, som jeg tror må bli lillejulaften. Føler at det blir litt feil å veie seg etter at julemiddagen er inntatt :D

 

Ha en flott dag alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare en liten snartur innom- og ser at du har opplevd det samme som meg! Vekten har variert så mye som tre kilo på bare to uker! - og som deg har jeg opplevd både oppgang og nedgang innenfor dette tidsrommet. Jeg og lurer veldig på hva det skyldes- og om det er reelt eller om badevekten min spiller meg et puss!? Men jeg har kommet frem til at den viser rett- så det betyr bare at vekten min varierer- og da er det jo nærliggende å tenke at kroppen min har "god evne" til å samle på vann i perioder....! Og det er sikkert sånn med deg og? Vi får prøve å tenke over hva vi gjør i de periodene vi "samler". Men ihvertfall- som deg, kan jeg og glede meg over nedgang til slutt- så nå er jeg plutselig et kilo lettere enn stabiliseringsvekten min :-) men det "ordner seg nok" i julen!

 

Ha en fin dag videre!

 

-klem-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake igjen. Og det er jo selvsagt lov til å ta seg en liten pause' date=' det er jo ganske mye tid og energi vi legger igjen her inne.

Ser du er godt igang igjen, og jeg VET at du får orden i sysakene igjen ganske snart:-)

 

Klem fra JESS[/quote']

 

Joda, det er lov å ta seg en pause, men en bør kanskje ikke ta pause i alt på engang, hehe. Hadde jeg bare tatt pause her inne, og opprettholdt resten, så hadde det nok gått greitt. Og hadde jeg ikke tatt pause her fra, så hadde jeg vel ikke havnet slik på "kjøret". Men men som du sier jeg er godt i gang igjen, så jeg håper det ordner seg :D

 

P.S. I går valgte jeg å la være å trimme. Jeg hadde ikke lysst å springe mellom lyna her. Ikke minst så hadde jeg fått meg en liten kjipp tidligere på dagen da lynet slo ned i helikopterdekket på ene båten som vi bygger.

 

Ha en flott dag :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare en liten snartur innom- og ser at du har opplevd det samme som meg! Vekten har variert så mye som tre kilo på bare to uker! - og som deg har jeg opplevd både oppgang og nedgang innenfor dette tidsrommet. Jeg og lurer veldig på hva det skyldes- og om det er reelt eller om badevekten min spiller meg et puss!? Men jeg har kommet frem til at den viser rett- så det betyr bare at vekten min varierer- og da er det jo nærliggende å tenke at kroppen min har "god evne" til å samle på vann i perioder....! Og det er sikkert sånn med deg og? Vi får prøve å tenke over hva vi gjør i de periodene vi "samler". Men ihvertfall- som deg' date=' kan jeg og glede meg over nedgang til slutt- så nå er jeg plutselig et kilo lettere enn stabiliseringsvekten min :-) men det "ordner seg nok" i julen!

 

Ha en fin dag videre!

 

-klem-[/quote']

 

Ja det er rart det med vekten. at den skal svinge så mye, kurslederen min sier at hos oss damene er det vanlig at den svinger med ett par kilo i måneden, men hos meg skjedde jo dette i løpet av ei uke. Men jeg får satse på at det er vann. Og denne gangen tror jeg ikke det kommer av maten, ( visst ikke kinamaten på fredag var mye saltere enn jeg trodde), men det er jo gjerne andre ting som spiller inn også.

 

Ser at jeg kansje får liten tid til trim i dag også, men jeg skal gjøre ett forsøk på å få pressa det inn :D

 

Det er nok desverre slik at det "ordner seg" med 1 kilo eller to i julen, enten en ønsker det eller ikke, men som jeg har sagt tidligere, så satser jeg på å ha flere hverdager enn festdager, så får en bare se hva vekten viser etter jul. Vi har ikke kurskveld før den 14. januar, og det kan jo være en fordel, hehe

 

Ha en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det har vært en del aktivitet i Hold Vekten de siste dagene - supert! - men har ikke tid til å lese gjennom det nå.

 

Ville bare innom for å ønske deg ei riktig god jul, smallgirl. Så snakkes/skrives vi mer etter hvert.

 

Klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Smallgirl

Hei alle sammen :P

 

Ja nå er 2008 borte og vi har kommet til 2009.

 

Jeg har ikke vært aktiv her inne i jula, men jeg har iallfall lagt inn trimmen, den bare må jeg registrere. Matmessig har det nok vrt noen utfordringer, og jeg har nok spist for mye. Men dette er jo bare en ukes tid av hele året. Jeg har trimma ganske bra, selv om jeg kanskje kunne ha tenkt meg å hatt ett par dager til med trim. Jeg har trimmet 9 økter på de 15 dagene jeg har hatt fri, og jeg skal ha meg en tur i morgen også.

 

Når det gjelder vekta, har nok den gått noe opp i jula, men jeg tar en offisiell veiing på onsdagen, så får vi se av resultatet av julen har blitt.

 

Håper alle sammen får ett flott nytt år, med sunnmat og masse trim :)

 

P.S. Takk for julehelsingene, og beklager at jeg ikke har vært inne for å svare dere.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som deg- juleferien har bare vært en uke, så at det har blitt for mye, og litt "feil" mat, gjør ikke så mye- så lenge vi klarer å ta oss sammen nå når hverdagen begynner igjen!!

 

Jeg har holdt trimmen min vedlike- det er jeg glad for....

 

 

-ha en fin kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg føler jo at jeg har holdt trimmen ved like jeg også, selv om jeg ikke har gått hver dag. Men det er egentlig ikke noe mål for min del heller. Målet mitt er å ligge på 8-10 trimpoeng, fordelt på 4-6 økter. Det er noe jeg har mulighet til å ligge på selv om jeg skal bort litt innimellom. Og skulle det bli litt lite ene uken, får jeg heller prøve å ta det igjen uken etterpå.

 

Jeg føler at det gikk greitt å ta seg sammen igjen, iallfall så langt;) Hverdagen startet 1.1. med sunn mat og trim.

 

Nå er jeg i full gang på jobb igjen, og da er nok snart alle rutinene tilbake på plass :)

 

Ha en fin dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger jo ikke ha som målsetting og gå hver dag- du går jo lengre turer enn meg. Mine er korte da....ofte bare 30-40 minutter. Årsaken til at jeg går i terreng daglig, er jo ryggen min.

 

Så du har vært flink helt siden nyttår du:-) det har nok ikke jeg. I dag er vel egentlig første "flinke" dagen min....og nå sitter jeg her og er spnt på om det holder helt inn i dag :-) jeg skal spise noen knekkebrød til kvelds...og ellers ingenting...selv om jeg vet at skuffen er full av ting jeg har lyst på. Vi har rett og slett så mye godterier (eller snop som vi sier i Bergen) etter julen....huff!!

 

Ha en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Joda de er litt lengre turene mine, men de går desverre ikke i terreng på denne tiden av året. På hverdager er turene mine på vel en time, mens i helgene går jeg ca 1,5 timer. Jeg tar stort sett fri 1 eller 2 hverdager og prøver å gå både lørdag og søndag. men skal jeg bort i helgene, forandrer dette seg noe. Iallfall i de helgene jeg skal på dart, for selv om det blir mye bevegelse da, har jeg sjelden mulighet til en trimtur.

 

Jeg hadde vært flink i hele år, men i går klarte jeg ikke motstå fristelsen av litt is. Mannen min hadde plassert den på benken får at den skulle tine litt, og da ble den desverre for fristende. Jeg tok den vel som melkekvote, siden jeg sto over melken, som jeg bruker til kveldsmaten min. Jeg har ikke tenkt å gjøre det hver kveld altså, bare så det er sagt :(

 

I mine skuffer finns det fint lite av snop ( som vi sier på Sunnmøre også, hehe). Der er bittelitt igjen, men det skal spares til lørdagsgodt til datteren min, visst ikke mannen min spiser det opp innen den tid, hehe.

 

Ha en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare med litt is ekstra er du jo det! Og jeg klarte meg med bare knekkebrødene til kvelds- jippi!

 

I dag har jeg vært tur- bare ca en halv time....og det var med livet som innsats for det var så vanvittig glatt!! Det var rett og slett "klink is" på stien....det hender ikke så ofte!

 

Artig at vi har noen av de samme uttrykkene- folk fra østlandet vet ikke hva snop er, tror jeg?

 

Ha en fin kveld!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stadig innom og leser i trådene deres, og suuuger til meg inspirasjon! Dere er så flinke :) Gleder meg masse til å selv komme inn hit, men det skal sies at det er en liten stund til...

 

Og joda- vi på Østlandet vet godt hva snop er :(

Mye brukt også her, men om det har sin opprinnelse herfra, det tror jeg ikke!

 

Klem fra Soleia ( ned 10-20- forumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og litt mere!

 

Så da er snop noe alle forstår!det er jo bra- jeg liker det ordet bedre enn godteri! :-)

 

Velkommen hit når du vil! -kjekt å høre at du blir inspirert! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

De siste dagene er det visst dere andre som har holdt liv i tråden min, men det er ikke for at noe er galt her at jeg ikke har vært innom. det er bare det at jeg holder på å lære opp en i jobben min, så jeg har liksom ikke samme tilgangen på data på dagtid. Kveldene går som oftest med til trim og familieliv :(

 

Jeg har fortsatt vært like flink utenom den isen her om dagen, eneste utskeiielsen etter nyttår.

 

Er enig med deg svusj at jeg liker bedre ordet snop enn godteri, og det er bra at de sndre også forstår hva vi mener da, hehe.

 

Velkommen innom tråden soleie, kjekt at du kan finne isnspirasjon her og at det er noen "nye" som stikker innom. Jeg vet jeg har lest navnet ditt tidligere her inne.

 

Så flott at du også har fått det usunne ut av skapet Kess :)

 

I dag blir det nok ikke tid til trim siden jeg skal jobbe overtid, men jeg har trimmet hver dag denne uken utenom.

 

I går var jeg på vekten, og den viste 59,9 kilo, puuuuh jeg er fortsatt under 60 :)

Dvs at jeg er 1,1 kilo tyngre enn siste veiing jeg skrev opp her inne, 100 gram lettere enn veiingen dagen før nyttårsaften ( jeg skeiiet totalt ut den dagen) og 200 gram lettere enn sist kursdag. Men realiteten er vel at jeg har gått opp 1,1 kilo i løpet av julen ja, hehe.

 

Målet for kommende uke er å fortsatt holde meg under 60 kilo til onsdag, går jeg litt ned igjen ( som jeg håper på), så ser jeg på det som en bonus.

 

Ha en flott dag alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smallgirl:-)

Det er fremdeles rart å lese at du er noe med 50. Tenk det! Jeg må bare spørre deg om det virkelig har gått opp for deg?

Jeg er ett sted mellom 73 og 74 og i hodet mitt er jeg enda ganske rund, iallefall enkelte dager. Jeg ser og skjønner jo at jeg er blitt noenlunde normal,selv om jeg enda har litt på beina. Må innom BMI-testen av og til for å SE at det faktisk står normal BMI:D

Det tar vel bare litt tid å finne ut hvem/hvordan man er.

Nå begynner det å bli ganske lenge siden du var ferdig med ned-fasen.

Det er utrolig oppløftende for meg å se at du klarer å holde vekten. For det gjør du virkelig selv om det kan svinge bittelitt. Du klarer å hente deg inn igjen hver gang, og det er det som er viktig. Tror nok ingen klarer å ligge helt på strek hele tiden.

Jeg leser stadig om folk som sier at det var lett å gå ned, først når de skulle holde vekta startet kampen. Hva tenker du om det?

Jeg skal iallefall følge ditt eksempel og vise verden at det skal gå an å vinne den kampen:-)

 

Det var jo litt snakk om storspising inne på tråden min. Jeg vil tro at det sikkert kan ta mange år å krympe magesekken. Nå vet jeg ikke heller hvor lett det er å få krympa min, for jeg spiser ganske mye. Jeg fyller opp med grønnsaker så det holder. Jeg burde sikkert øvd meg på å spise små porsjoner, men synes det er et slit. Jeg liker ikke LITT:D

Jeg føler jo at jeg spiser LITT til alle måltider unntatt middag. Når jeg har spist ei skive eller to kjenner jeg egentlig ikke at jeg har spist. Jeg bare følger ordren fra JESS!

 

Jeg trener heller ikke hver dag, det blir for slitsomt/travelt. Jeg trener mest i helgene for da har jeg best tid og mest overskudd. Jeg prøver å få til minst 2 treningsøkter midt i uka.

 

Jeg begynner på hold vekten-kurs i neste uke, selv om jeg mangler 2-3kg på fullført ned. (etter anbef. fra kursleder)

Hvor lang tid brukte du på å trappe opp fra ned-meny til hold-vekten?

 

Herlighet, Smallgirl. Her ble du bombardert med spørsmål...svar hvis du har tid og lyst, jeg spør nå deg fordi jeg føler at jeg kjenner deg litt...og fordi du har vært et strålende eksempel for oss som kommer etter i løypa

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...