Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl
Uff ja' date=' det må jo gjøres. Det verste er at effekten er så kortvarig...

 

Ønsker deg en finfin dag! :-)[/quote']

 

For effekten er iallfall kortvarig hjemme hos oss. Datteren min på nesten 6 ser ut til å elske å rote, men hate å rydde. Pga at vi har stor nok plass slik det er, og at vi var lei av å bære ting opp på rommet hennes i tide og utide ( hun drog ned, og vi opp ), så har hun fått ene delen av stuen til sin lekekrok med leksepult og det hele ( denne delen av stuen var tidligere ett soverom, men de forrige eigerne slo ned vegger og laget større stue ). Men jeg ser hun har fryktelig lett for å dra ting utover hele stuen, og nå r vi ber henne om å flytte tingene tilbake, ser hun på oss med store øyne og lurer på om hun må rydde alt helt alene. i tillegg er hverken jeg eller mannen min av de mest ryddige personene jeg vet om :o Men de gangene jeg virkelig tar tak, blir jeg fort frustrert når jeg ser hvor fort rotete det blir igjen :o

 

Håper du også får en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

her på Sunnmøre i dag. Hadde egentlig tenkt å ta meg en trimtur, men det er mulig den bli utsatt til i morgen. Ikke bare pga været, men også fordi jeg må jobbe lenger i dag.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja, da ble det som jeg regnet med, trimturen i går ble utsatt, så da får jeg satse på å ta en i dag. Det blir nok ikke noen fjelltur, til det er det altfor vått, men jeg får heller satse på å gå en runde rundt vannet her.

 

Men det er en ting jeg ikke liker nå, mannen min er stemmeløs pga ond hals, dateren min er heller ikke i storslag, og når det gjelder meg selv så kjenner jeg en del i halsen jeg også :o Men jeg for bare satse på at det går over kjapt, og ikke utvikler seg til noe mer.

 

Håper alle får en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok høsten som gir seg utslag, ja...både i vonde halser og i dårlig vær med regn. Det er mange som sliter med litt sykdom for tiden, tror jeg!

 

Det er ekkelt å gå på fjellet hvis det er litt skumring nå når det er glatt- da er det veldig lett for å skli og falle. Jeg går på fjellet, men ikke på ukjente stier når det er sånt vær. Jeg går turen "min"- og jeg merker at jeg går forsiktig og jeg går ikke etter at det har begynt å mørkne! Men det høres jo ut som et greit alternativ for deg å gå rundt vannet?

 

Så ellers at du "filosoferte" litt over husarbeid- og jeg er helt enig!-det mest frustrerende er at uansett hvor bra man har gjort det, er det like "ugjort" etter bare noen dager! Sånn sett er det en veldig utakknemlig jobb! ...men, det må uansett gjøres, ja :-)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Det er nok høsten som gir seg utslag' date=' ja...både i vonde halser og i dårlig vær med regn. Det er mange som sliter med litt sykdom for tiden, tror jeg!

 

Det er ekkelt å gå på fjellet hvis det er litt skumring nå når det er glatt- da er det veldig lett for å skli og falle. Jeg går på fjellet, men ikke på ukjente stier når det er sånt vær. Jeg går turen "min"- og jeg merker at jeg går forsiktig og jeg går ikke etter at det har begynt å mørkne! Men det høres jo ut som et greit alternativ for deg å gå rundt vannet?

 

Så ellers at du "filosoferte" litt over husarbeid- og jeg er helt enig!-det mest frustrerende er at uansett hvor bra man har gjort det, er det like "ugjort" etter bare noen dager! Sånn sett er det en veldig utakknemlig jobb! ...men, det må uansett gjøres, ja :-)

 

Ha en fin dag![/quote']

 

Ser det ut til. Det regner iallfall ikke noe mindre i den enn i går iallefall :o Og jeg tror nok det er mange som sliter med sykdom rundt omkring her også.

 

Turen rundt vannet er ett greitt alternativ, men jeg forbrenner ikke mer enn mellom 300 og 350 kvalorier selv om jeg går med staver og turen tar vel en time. Desverre har det vært ganske vått der jeg bruker å gå på fjellet i det siste, og det har absolutt ikke blitt noe bedre de siste dagene. Så planen er å nøye meg med en tur rundt vannet i dag, så får vi se om formen er bra nok til å gå opp den lange traktorveien til fjellet i morgen.

 

Der sa du det. en utakknemmelig jobb som må gjøres er de ordene som passer for meg også. Jeg misunner i grunnen de som liker å pusle med husarbeid, de slipper iallfall aldri opp for jobb :o

 

Ha en flott dag du også

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor og jeg er skjønt enige om at husarbeid er noe skikkelig herk. Fikk et særdeles godt råd av henne som det tok meg mange år å følge, men nå har jeg gjort det! Fått meg vaskehjelp!!! Det er helt ufattelig deilig å komme hjem på fredag til duften av nyvaskede gulv. Da får jeg skikkelig helgefølelse. Dessuten er det mye lettere å holde det ryddig når du vet at vaskerne kommer på fredag. Det blir liksom ikke skikkelig rotete mellom hver gang, og det er så deilig å slippe å få hjertet i halsen hver gang det ringer på døren.

Det gjør underverker for stressnivået mitt. Gidder ikke tenke på husvask i det hele tatt. Ikke mitt problem, holder det bare sånn passe ryddig så det er fort gjort å shine opp torsdag kveld. Anbefales på det aller sterkeste!!!! Ikke så dyrt som man skulle tro, heller.:o

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Svigermor og jeg er skjønt enige om at husarbeid er noe skikkelig herk. Fikk et særdeles godt råd av henne som det tok meg mange år å følge' date=' men nå har jeg gjort det! Fått meg vaskehjelp!!! Det er helt ufattelig deilig å komme hjem på fredag til duften av nyvaskede gulv. Da får jeg skikkelig helgefølelse. Dessuten er det mye lettere å holde det ryddig når du vet at vaskerne kommer på fredag. Det blir liksom ikke skikkelig rotete mellom hver gang, og det er så deilig å slippe å få hjertet i halsen hver gang det ringer på døren.

Det gjør underverker for stressnivået mitt. Gidder ikke tenke på husvask i det hele tatt. Ikke mitt problem, holder det bare sånn passe ryddig så det er fort gjort å shine opp torsdag kveld. Anbefales på det aller sterkeste!!!! Ikke så dyrt som man skulle tro, heller.:o

NinniR:)[/quote']

 

Og jeg har faktisk vært inne på tanken ett par ganger, men enn så lenge har det blitt med tanken. Er det lov å spørre hvor mye en må betale for noe sånt? Du kan evt sende meg en pm. visst du ikke ønsker å legge det ut her. Og jeg er enig i at det nok hadde vært ryddigere hjemme visst jeg visste at det kom noen hjem for å vaske hos meg en dag i uken :o

 

Håper du får en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at det var en diskusjon om trimpoeng her inne ift pulsklokke- og at "frykten" er at trimpoengene her er for snille. Jeg kom tilfeldigvis over et gammelt KK i går der det faktisk sto noe om akkurat det. Dvs ikke om trimpoeng direkte da, men om pulsklokker og kaloriberegning. Konklusjonen til "eksperten" i KK var at pulsklokkene trolig er for strenge. Jeg husker ikke argumentasjonen- siden jeg aldri har brukt pulsklokke var det hele litt fremmed for meg. Men jeg kan finne igjen bladet og skrive ned det eksperten sa hvis du vil?

 

Det går bra både med mat og trim for tiden! :-) jeg syns faktisk ikke det er vanskelig engang....det er det aller rareste! Jeg begriper ikke hva som var vanskelig "før i verden". I disse dager er det akkurat et år siden jeg begynte nedgangen min, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke noe glad i husarbeid noen av oss, nei............ Nå har jeg heldigvis ikke støv på hjernen heller jeg altså, så jeg tåler en del, men av og til så må man jo bare. Tar det litt sånn innimellom når jeg føler for det, nå har jeg f. eks skifta sengetøy og støvesugd litt på morgenkvisten. Det ble så bra at!!!............:o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke noe glad i husarbeid noen av oss' date=' nei............ Nå har jeg heldigvis ikke støv på hjernen heller jeg altså, så jeg tåler en del, men av og til så må man jo bare. Tar det litt sånn innimellom når jeg føler for det, nå har jeg f. eks skifta sengetøy og støvesugd litt på morgenkvisten. Det ble så bra at!!!............:o:)[/quote']

 

He-he - husarbeid, en gjenganger blant hjertesukkene, tydeligvis.

Jeg har lest et sted at man forbrenner 50 kalorier på å skifte på ei seng. Det tenker jeg på hver gang jeg bakser med lakener og dynetrekk :-)

En fin bonus på toppen av gleden ved å legge seg i nyvasket sengetøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg husker at det var en diskusjon om trimpoeng her inne ift pulsklokke- og at "frykten" er at trimpoengene her er for snille. Jeg kom tilfeldigvis over et gammelt KK i går der det faktisk sto noe om akkurat det. Dvs ikke om trimpoeng direkte da' date=' men om pulsklokker og kaloriberegning. Konklusjonen til "eksperten" i KK var at pulsklokkene trolig er for strenge. Jeg husker ikke argumentasjonen- siden jeg aldri har brukt pulsklokke var det hele litt fremmed for meg. Men jeg kan finne igjen bladet og skrive ned det eksperten sa hvis du vil?

 

Det går bra både med mat og trim for tiden! :-) jeg syns faktisk ikke det er vanskelig engang....det er det aller rareste! Jeg begriper ikke hva som var vanskelig "før i verden". I disse dager er det akkurat et år siden jeg begynte nedgangen min, forresten![/quote']

 

Med ny livstil :o

 

Du må gjerne skrive ned det eksperten sa, kan være interessant å vite. Har søkt inn på KK sine sider, men fant ingenting.

 

Det går bra med mat og trim her også, men det ser ut som jeg har gått opp litt alikevel. ikke i forhold til forrige onsdag når jeg hadde mensen, men i forhold til onsdag for to uker siden.

Jeg kan ikke se at jeg har gjort så mye annerledes de siste to ukene, det må i tilfelle være mer trim Spiser jeg kanskje for lite? Hmmm må regne på det.

 

Ellers ble det turen rundt vannet + litt til på meg i går, så jeg fikk forbrent 350 kcal. med en fettprosent på 50. så det siste var jo kjempe bra :o

 

Håper du får en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Nå må jeg innrømme ( har sikkert sagt det før) at jeg har gått ned ved hjelp av metodene til Grete Roede før. og den gang fantes husarbeid blant aktivitene vi kunne gjøre for å få trimpoeng. Så når det var dårlig vær ute, tydde jeg til husabeid for å få tp. Og det har aldri noensinne vært så rent og ryddig i mitt hus. Jeg gadd ikke plukke ned stolene på spisestuebordet mellom hver gang jeg vasket en gang :o Men akk det var den gang, hehe.

 

Ha en flott dag videre alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, ja det kan jeg tenke meg Smallgirl............

 

Går på treningssenter jeg da, så jeg kan ikke unnskylde meg med været heller.

Men jeg har det jo ryddig for tida, etter at jeg begynnte med "declutterings"-prosjektet mitt (som Fullfres kaller det) :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er altså en sånn spørrespalte- og spørsmålet er fra en dame som forteller hvor langt hun har løpt på en time og gjennomsnittspulsen hun hadde iflg klokken- samt kaloriberegningen. Iflg damen som svarer i KK- forøvrig heter hun Jill Jahrmann - mangler pulsklokken de nødvendige dataene for å gjøre eksakte kalkulasjoner(men det kan jo hende du har en klokke m flere data enn damen som stilte spørsmålet...) Pulsklokken vet ikke hvor fort man går/løper, bare hva pulsen er, og ut fra pulsen gjør den antakelser om hvor fort dette faktisk er- den regner med at man faktisk er i litt dårligere form enn man er, sier damen om dette konkrete tilfellet. Det er mere nøyaktig å regne ut kaloriforbruk ut i fra hvor langt man har løpt og hvor mye man veier. Iflg JJ sier tabellen da at denne damen har forbrent 620 kalorier. Det er en annen feilkilde også, sier JJ at pulsklokken ikke kjenner makspulsen desom den ikke er testet og lagt inn som en størrelse i klokken.

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

For det første så blir jeg uten data på jobb ett par dager, så det er grunnen visst der kommer sent svar :o

 

Kess: Jeg får liksom ikke til å bruke treningssenter jeg, har aldri klart det, ikke den gang jeg spillte fotball og var ung og tynn en gang, hehe. Så da får det enten bli ut, eller trene til video å sånn hjemme.

 

Svusj: Det er nok litt feilmargin for klokka registrer ikke hvor langt jeg løper/går. Men jeg har lagt inn maxpuls, hvilepuls, alder, kjønn og vekt. Så den delen burde være grei, men det gjør ingenting om det er litt feil da, for jeg tror uansett at tabellen her inne er i snilleste laget. Og sett under ett vil vel totalen på epletrærne/gulleplen nærme seg det det skal være :o

 

Jeg fikk meg en trimtur i drittværet i dag, jeg var på fjellet i masse vind og haglbyger. Det var litt glatt enkelte steder, men det gikk bra heldigvis. Jeg forbrente 650 kcal med en fettprosent på 50, så da er jeg superfornøyd med dagen :o

 

 

Jeg har også vert på vekta, og jeg har gått ned igjen 500 av de 800 som jeg hadde gått opp forrige uke, så det var nok ikke kun mens som gjorde det sist :o Men jeg er uansett glad for at jeg er på rett spor igjen.

 

Håper alle sammen får en fin onsdagskveld og en flott torsdag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et firma og betaler "hvitt" i underkant av 300 kr pr.time. Har venninner som har polske vaskere for under halvparten. Det siste er nok det vanligste har jeg skjønt. Vaskerne mine gjør en skikkelig jobb, er blide og presise. Aldri noe tull. Fikk dem anbefalt av noen som hadde brukt dem i lengre tid og var veldig fornøyd.

Du kan jo velge selv hvor ofte de skal komme og hva de skal gjøre. Jeg gjør egne avtaler for vindusvask og julevask, og det går helt greit.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med treningssenter er nok en terskel for mange Smallgirl, og var det for meg også,

men det var heldigvis ikke skummelt i det hele tatt. Bare koselige folk og jeg blir

kjempegodt tatt vare på og fulgt opp av kontakten min. Og så kan man jo velge og

vrake i tilbud. Noe for enhver smak. Helt fortreffelig egentlig, så det kan absolutt anbefales. Selvfølgelig føler jeg av og til, særlig når det er fint vær, at jeg heller burde vært ute, men så

går jeg heller en tur i tillegg. Uansett; det viktigste er at man gjør noe, og at man trives så

nogenlunde med det, enten det er husarbeid eller annet...................:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Da er jeg tilbake, ikke det at jeg har vært bortreist ( annet enn i hode ), men jeg er iallfall tilbake her inne. Jeg har egentlig hatt noen dårlige dager i det siste. Jeg har ikke spist så gale, men jeg har rett og slett ikke orket å trimme, og jeg har følt meg skikkelig motløs :) Jeg hadde meg en utblåsning mot mannen min i går, ikke for det, han har vært flink å støtte meg, ikke minst så jeg har fått tid å trimme. Han var også flink og gikk ned 20 kilo sammen med meg. MEN i det siste har han sittet hver kveld og trykket i seg is eller sjokolade eller masse mat, og da sliter jeg, for jeg vet at jeg ikke kan gå tilbake å spise ppå den måten, for da kommer nok kiloene rennende på igjen. Og det skal IKKE skje. Men jeg tror han tok poenget i går, og at det forhåpentligvis blir en bedring fremover.

 

Så nå håper jeg at jeg er like motivert til å få på meg trimklærne å komme meg ut å trimme når jeg kommer hjem fra jobb, som jeg er nå. Jeg lover iallfall å prøve.

 

Ninni: Det der hørtes ikke så ille ut da :) Tror jeg skal tenke litt mer på det fremover.

 

Kess: Jeg føler egentlig ikke at det er en terskel fra min sin side, det er bare det at jeg ikke klarer å like det. Men kanskje en dag blir jeg også "voksen" nok til å like det :) Enn så lenge så tror jeg at jeg går ut i frisk luft.

 

Håper dere får en flott dag alle sammen :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du forteller om - mannen din som spiser store mengder usunne godsaker - er ikke et ukjent fenomen hjemme hos oss, heller.

 

Jeg har vel kommet fram til at han må være fri til å spise/leve som han vil i sitt eget hjem, og at jeg ikke kan nekte ham å spise kaloririk mat selv om jeg ikke bør ha det i tide og utide.

 

Her må jeg bare slå meg til tåls med at han velger for seg, og jeg velger for meg. Selv om det unektelig er MYE enklere når også han har sunne perioder. :-)

 

Det jeg har fått gjennomslag for, er at han ikke disker opp med slike ting til ungene til hverdags. Jeg vil IKKE ha noe av at de spiser seg overvektige på kaker og snop så lenge de er under vår kommando.

Dermed må han beherske seg store deler av tiden, likevel. Ikke fordi jeg ikke tåler å se at han spiser, men fordi vi er ansvarlige foreldre som skal være gode forbilder for barna, også i matveien.

 

Men nå skal det jo sies at våre barn er store, eldstejenta skal være i seng klokka ti, så da er jo kvelden gått...! Ikke mye tid til "smugspising" da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg tror det er på tide med en pause for min sin del, ikke fra å holde vekten, men fra forumet her. Jeg føler at det eneste jeg har gjort i det siste er å spy ut eder og galle over folk rundt meg. Både arbeidsgiver, kolleger og mannen min har fått gjennomgått her i forumet. Og så lenge jeg sliter som jeg gjør nå. så er jeg ikke noen motivasjonsfaktor for dere andre, der er sikkert heller demotiverende å lese mine innlegg :)

 

Jeg aner ikke hvor lang tid det vil ta å finne tilbake til meg selv, kanskje bare noen dager eller en uke eller to, men jeg satser på at jeg får bukt med problemene mine om ikke så altfor lenge.

 

Håper dere andre her inne har det bra og at dere går en fin tid i møte

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jeg syns slett ikke du spyr ut edder og galle! Jeg syns du er flink til å inspirere og støtte!

 

Og om du og innimellom har noen innlegg der du beklager deg over det ene eller det andre, syns jeg faktisk ikke at det gjør noenting! Og det virker ikke demotiverende! Tvert imot syns jeg du setter fingeren på viktige ting- som mange kjenner seg igjen i! Og grunnen til at vi er her i forumet, er jo at vi er opptatt av vekt og kosthold!

 

Så for min del behøver du ikke ta pause! -jeg kommer itilfelle til å savne deg!

 

Grunnen til at jeg ikke har vært innpå her noen dager, er rett og slett at jeg har hatt det så travelt. Jeg er litt spent på om det har gitt seg utslag i vektøkning, for jeg har "tullespist" iltt også....men vi får se!

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene, smallgirl. Jeg håper det ikke var mitt forrige svar som fikk deg til å føle at du er demotiverende?? Har lest det på nytt nå, og er redd det kan ha virket krasst. Det var IKKE meningen!

 

Sier som svusj - håper virkelig du blir her. For meg er du til stor inspirasjon! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til: Vi er her for å støtte hverandre når vi sliter. Det er hver sin tur til å føle seg litt tufs og utafor, og da trenger man en klagemur. :-)

 

Gode tanker fra meg til deg - og en stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smallgirl håper du ikke tar pause, jeg er fast leser av tråden din. Må innom å sjekke hvordan det går med deg hver dag. Jeg er ikke på hold vekten forumet enda selv om jeg kanskje hører hjemme her har nemlig stått i ro på vekten i 2 mnd. Saken er at det er motiverende å lese om hverdagen din, for mye av det vi sliter med er jo likt. Finner fellestrøst i fellesskjebne på en måte. Det er jo ikke til å komme fra at av og til så er det godt å kunne syte og klage litt, verden blir ørlite lettere å leve etterpå. Så da får heller menn, arbeidskollegaer, naboer og andre få så hatten passer innimellom. Håper den evt. pausen din blir av det kortvarige slaget- jeg trenger deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...